De 72-ste Oekraense Brigade die Voehledar jarenlang heeft verdedigd, is volgens Military Summary vijf dagen geleden vervangen door andere verdedigingstroepen. Omdat de troepen van die 72-ste Brigade zo goed getraind zijn en zo kostbaar zijn voor de toekomst, zijn ze daar vervangen.quote:
De Russen beweren dat het grootste gedeelte van de Oekranse troepen vanacht al is vertrokken uit Vuhledar. Dat lijkt me ook logisch.quote:Op maandag 23 september 2024 21:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Maakt niet zo uit, de russen zien dat wel of ze het wel of niet zeggen, maar goed punt. Lijkt me iig crimineel als het de echte orders zijn.
Ja dat heeft military summary dan fout. 72e liet immers vandaag nog zeer recente beelden zien.quote:Op maandag 23 september 2024 22:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De 72-ste Oekraense Brigade die Voehledar jarenlang heeft verdedigd, is volgens Military Summary vijf dagen geleden vervangen door andere verdedigingstroepen. Omdat de troepen van die 72-ste Brigade zo goed getraind zijn en zo kostbaar zijn voor de toekomst, zijn ze daar vervangen.
Maar ik denk niet dat dit motiverend werkt voor de troepen die nu Voehledar moeten gaan verdedigen. "Ja, mijn reet", zou ik denken als ik daar nu naar toe gestuurd zou worden.
Die afwisseling was toch weken terug al? Net voordat de Russen oprukten richting Vesele meen ik.quote:Op maandag 23 september 2024 22:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De 72-ste Oekraense Brigade die Voehledar jarenlang heeft verdedigd, is volgens Military Summary vijf dagen geleden vervangen door andere verdedigingstroepen. Omdat de troepen van die 72-ste Brigade zo goed getraind zijn en zo kostbaar zijn voor de toekomst, zijn ze daar vervangen.
Maar ik denk niet dat dit motiverend werkt voor de troepen die nu Voehledar moeten gaan verdedigen. "Ja, mijn reet", zou ik denken als ik daar nu naar toe gestuurd zou worden.
Je hebt niet echt een keuze natuurlijk. Ja, krijgsgevangen proberen te worden. Dat is misschien nog de beste uitkomst.quote:Op maandag 23 september 2024 22:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat was een geruchtquote:Op maandag 23 september 2024 22:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die afwisseling was toch weken terug al? Net voordat de Russen oprukten richting Vesele meen ik.
Over de hele frontlinie? Dat lijkt me wat overdreven.quote:Op zondag 22 september 2024 16:14 schreef skysherrif het volgende:
Voor het eerst denk ik dat je met recht kan zeggen dat over ongeveer de hele frontlinie, het oekraiense front redelijk in elkaar stort.
Russen hebben flink terrein teruggewonnen in kursk (en heel klein beetje verloren nabij veseloe)quote:Op maandag 23 september 2024 22:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Over de hele frontlinie? Dat lijkt me wat overdreven.
Interessant. En vreemd dat dit in de media zo moeizaam wordt gedeeld. Het complete beeld (zoals jij dit nu schetst) is bijna nergens te vinden.quote:Op maandag 23 september 2024 22:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Russen hebben flink terrein teruggewonnen in kursk (en heel klein beetje verloren nabij veseloe)
Russen hebben heel klein beetje verloren in vovchansk bij Kharkiv, maar tegelijkertijd gewonnen bij liptsi
Russen breken tegelijkertijd hard door in het kharkiv/luhansk grensgebied bij de oskil en zherebets rivieren en winnen daar rap terrein.
Dit bedreigt als dat zo doorgaat uiteraard ook Lyman weer en daarmee ook Sloviansk Kramatorsk, samen met het offensief bij Chasiv yar.
Zijn bezig chasiv yar te omsingelen, zijn ten zuiden van het dorpje uit de richting van klischivka het kanaal weten over te steken.
Half toretsk is grijsgebied/russich.
Rukken verder op naar pokrovsk.
Kurakhove is bijna aan de beurt
Vuhledar praten we nu over.
Vanuit staroimaorske (1vd dorpen bevrijd tijdens het tegenoffensief vorig jaar) dat nu weer door russen is ingenomen zijn ze ook weer verder aan het gaan.
Zelfs bij kherson nemen ze langzaam aan alle eilandjes weer in.
Nee, dit gaat het einde van de Russische Federatie betekenen. De Sovjet Unie viel over de oorlog in Afghanistan, de RF over Ukraine.quote:Op maandag 23 september 2024 22:46 schreef Peppert het volgende:
Het gaat een Koreaanse verhaal worden en dit keer een splitsing in Oost- en West-Oekraine. Toevallig de twee landen die dat land in de jaren 50 uit elkaar hebben gereten nu ook weer hard bezig met een nieuw slachtoffer. Het uit elkaar rijten van natiestaten voor internationale machtspolitiek (balkanisering) en generatielange haat en nijd achterlaten.
Het gaat niemands zijn einde betekenen maar een splitsing is een grote zekerheid.quote:Op maandag 23 september 2024 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dit gaat het einde van de Russische Federatie betekenen. De Sovjet Unie viel over de oorlog in Afghanistan, de RF over Ukraine.
Nee, dat is het niet.quote:Op maandag 23 september 2024 22:50 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het gaat niemands zijn einde betekenen maar een splitsing is een grote zekerheid.
Dat riep je een jaar geleden ook al. En Oekrane had allang in de Krim gezeten rond deze tijd.quote:Op maandag 23 september 2024 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dit gaat het einde van de Russische Federatie betekenen. De Sovjet Unie viel over de oorlog in Afghanistan, de RF over Ukraine.
Ik heb niets gezegd over de Krim, maar Rusland kan terugtrekken of kapot gaan. Er valt niets meer voor ze te winnen.quote:Op maandag 23 september 2024 22:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat riep je een jaar geleden ook al. En Oekrane had allang in de Krim gezeten rond deze tijd.
Nouja journalisten ter plaatsen zoals het artikel ik net deeldequote:Op maandag 23 september 2024 22:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Interessant. En vreemd dat dit in de media zo moeizaam wordt gedeeld. Het complete beeld (zoals jij dit nu schetst) is bijna nergens te vinden.
Vergeet niet de echt belangrijke ontwikkelingen,zoals de extreem lage olieprijs, en dat de straf op een "gewapende opstand" nu net verhoogd is van 25 jaar naar levenslang.quote:Op maandag 23 september 2024 23:01 schreef skysherrif het volgende:
Enige echt goede ontwikkeling aan het front is het bizarre aantal zala, lancet, supercam, orlan drones etc die uit de lucht worden gehaald nu. Alleen al honderden afgelopen maand en elke dag zie ik er opnieuw 20 worden gedeeld.
Voor Oekraine de technologie had dat te doen waren het er misschien 4 of 5 per maand.
Aan de andere kant geldt weer.quote:Op maandag 23 september 2024 22:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Russen hebben flink terrein teruggewonnen in kursk (en heel klein beetje verloren nabij veseloe)
Russen hebben heel klein beetje verloren in vovchansk bij Kharkiv, maar tegelijkertijd gewonnen bij liptsi
Russen breken tegelijkertijd hard door in het kharkiv/luhansk grensgebied bij de oskil en zherebets rivieren en winnen daar rap terrein.
Dit bedreigt als dat zo doorgaat uiteraard ook Lyman weer en daarmee ook Sloviansk Kramatorsk, samen met het offensief bij Chasiv yar.
Zijn bezig chasiv yar te omsingelen, zijn ten zuiden van het dorpje uit de richting van klischivka het kanaal weten over te steken.
Half toretsk is grijsgebied/russich.
Rukken verder op naar pokrovsk.
Kurakhove is bijna aan de beurt
Vuhledar praten we nu over.
Vanuit staroimaorske (1vd dorpen bevrijd tijdens het tegenoffensief vorig jaar) dat nu weer door russen is ingenomen zijn ze ook weer verder aan het gaan.
Zelfs bij kherson nemen ze langzaam aan alle eilandjes weer in.
quote:Scholz: Long-Range Strikes on Russia "Not in Line with My Personal Position"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |