abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215095022
quote:
88s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:06 schreef sp3c het volgende:
Nu ook harop voor defensie (marine) schijnbaar

https://marineschepen.nl/(...)chterbij-240924.html
Hopelijk met een leuke korting door de onvoorwaardelijke steun van “ons”.
  Moderator woensdag 25 september 2024 @ 23:10:10 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215095034
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 23:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Hopelijk met een leuke korting door de onvoorwaardelijke steun van “ons”.
Welke onvoorwaardelijke steun?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215095401
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2024 18:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het is makkelijker om iets te saboteren, bijvoorbeeld de steun aan Oekrane, dan iets voor elkaar te krijgen, bijvoorbeeld het bouwen van een muur.
Ja, maar Trump heeft zoveel belooft... Zo zou hij ook _stoppen_ met de oorlog Afghanistan...
Er zijn lijsten van verbroken verkiezingsbeloftes.

En de VS verdient goed aan deze oorlog, zonder ook maar 1 dode VS soldaat. En dan de geopolitischesituatie nog, denk bijv aan LNG.
Deze oorlog is een natte droom voor de VS.

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 26-09-2024 01:11:37 ]
pi_215095779
Kan iemand mij uitleggen waarom Israel (die notabene tegen een derde wereldland en een bevoking zonder leger vecht) wel de modernste wapentuig krijgt en vol geholpen wordt door het Westen. Terwijl Oekraine maar mondjesmaat "afgedankte" wapens krijgt en hierdoor in feite langszaam aan het doodbloeden is.... ik vind het zo dieptriest.
pi_215096723
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 06:07 schreef AFA2022 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Israel (die notabene tegen een derde wereldland en een bevoking zonder leger vecht) wel de modernste wapentuig krijgt en vol geholpen wordt door het Westen. Terwijl Oekraine maar mondjesmaat "afgedankte" wapens krijgt en hierdoor in feite langszaam aan het doodbloeden is.... ik vind het zo dieptriest.
Escalatie. Die derdewereldlanden kunnen ons niet bedreigen en Rusland wel.
Vraag is in hoeverre dat waar is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215096788
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2024 22:30 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Wat is nu precies het probleem?
dat ze geen anti Oekraners hebben uitgenodigd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215096820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 06:07 schreef AFA2022 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Israel (die notabene tegen een derde wereldland en een bevoking zonder leger vecht) wel de modernste wapentuig krijgt en vol geholpen wordt door het Westen. Terwijl Oekraine maar mondjesmaat "afgedankte" wapens krijgt en hierdoor in feite langzaam aan het doodbloeden is.... ik vind het zo dieptriest.
Ten eerste zijn het geen afgedankte wapens.
Maar wat ik denk waar Zelensky op hoopt, is een Servi-1999 scenario, toen de NAVO vond, dat het humanitair misliep in Kosovo. Toen heeft de NAVO met het bestoken van ongeveer 10.000 lange afstandsraketten Servi gedwongen op de knien gekregen.
Maar ja, Servi is op geen enkel opzicht te vergelijken met kernwapenmacht Rusland.

Edit 12:20 uur: 1.000 moet zijn 10.000

[ Bericht 2% gewijzigd door Idisrom op 26-09-2024 12:21:50 ]
pi_215096838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar wat ik denk waar Zelensky op hoopt, is een Servi-1999 scenario, toen de NAVO vond, dat het humanitair misliep in Kosovo. Toen heeft de NAVO met het bestoken van ongeveer 1000 lange afstandsraketten Servi gedwongen op de knien gekregen.
Maar ja, Servi is op geen enkel opzicht te vergelijken met kernwapenmacht Rusland.
Conclusie oorlog Oekraine-Rusland: landen moeten zorgen dat ze haar eigen kernwapens hebben.
pi_215096915
Natuurlijk probeert Zelensky het Westen en de VS rechtstreeks in de oorlog te bettrekken.
En ik snap zijn wens ook wel om in de veiligheid van de NAVO te komen.
Dat kan ook wel, als hij het rele beeld gaat zien, zoals de pro-Oekraense president van Tsjechi, Petr Pavel het deze week verwoordde.
Deze Pavel is een oud-generaal en hij zei ongeveer dit: "Wat heb je aan het terugveroveren van al die verloren gebieden, als de helft van je bevolking vertrokken is en/of gesneuveld is?".
Tsjechi weet vanuit eigen ondervinding dat kleiner uiteindelijk fijner is.

Het sluiten van een wapenstilstand is nu veel belangrijker, en dan komt het NAVO-lidmaatschap wel. Poetin gaat straks niet meer vechten tegen zo'n lidmaatschap. De gebieden die het meest pro-Russisch waren en zijn, die komen tenminste niet bij de NAVO. En de NAVO en de EU zouden niet eens moeten willen om deze gebieden in hun toekomstige unies en verdragsgebieden te krijgen.
  donderdag 26 september 2024 @ 11:11:40 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_215097369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:59 schreef Idisrom het volgende:
Natuurlijk probeert Zelensky het Westen en de VS rechtstreeks in de oorlog te bettrekken.
Dat kan ook wel, als hij het rele beeld gaat zien, zoals de pro-Oekraense president van Tsjechi, Petr Pavel het deze week verwoordde.
Deze Pavel is een oud-generaal en hij zei ongeveer dit: "Wat heb je aan het terugveroveren van al die verloren gebieden, als de helft van je bevolking vertrokken is en/of gesneuveld is?".

Het sluiten van een wapenstilstand is nu veel belangrijker, en dan komt het NAVO-lidmaatschap wel. Poetin gaat straks niet meer vechten tegen zo'n lidmaatschap. De gebieden die het meest pro-Russisch waren en zijn, die komen tenminste niet bij de NAVO. En de NAVO en de EU zouden niet eens moeten willen om deze gebieden in hun toekomstige unies en verdragsgebieden te krijgen.
Onder de grond in Donbass zitten heel veel leuke spullen. Daarom wil Putin Ukraine.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_215097371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:59 schreef Idisrom het volgende:

Is geloof ik al minimaal 1021 keer aangegeven waarom het geen goed idee is Rusland haar zin te geven.
pi_215097468
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2024 00:45 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja, maar Trump heeft zoveel belooft... Zo zou hij ook _stoppen_ met de oorlog Afghanistan...
Er zijn lijsten van verbroken verkiezingsbeloftes.
Trump is ook gestopt met de oorlog in Afghanistan, het besluit is dan wel doorgeschoven naar Biden, maar het proces is wel door Trump in gang gezet.

quote:
En de VS verdient goed aan deze oorlog, zonder ook maar 1 dode VS soldaat. En dan de geopolitischesituatie nog, denk bijv aan LNG.
Deze oorlog is een natte droom voor de VS.
Ik denk ook dat de Amerikaanse support positief is voor de VS. Er wordt inderdaad meer geld verdiend aan Amerikaans gas, omdat wij van het Russische af willen. En daarbij zijn de NAVO-landen natuurlijk een mooie afzetmarkt voor Amerikaanse wapens.

Maar als Trump denkt dat het goed is om de Oekraense steun te stoppen of te verminderen, kan dat gewoon, en heeft Oekrane een groot probleem.
pi_215097529
twitter

Geen Oekrane, maar "peacekeeping" orcs in Moldavi. Wat een lulletjes.
  donderdag 26 september 2024 @ 11:41:25 #239
pi_215097562
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[ x ]

Word tijd voor escalatie })
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_215097627
twitter
pi_215097808
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:47 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Maar wat ik denk waar Zelensky op hoopt, is een Servi-1999 scenario, toen de NAVO vond, dat het humanitair misliep in Kosovo. Toen heeft de NAVO met het bestoken van ongeveer 10.000 lange afstandsraketten Servi gedwongen op de knien gekregen.
Edit 12:20 uur: 1.000 moet zijn 10.000.
Bron: Frank Ledwidge, War Studies op de Portsmouth University, gisteren op DW (Deutsche Welle) News.

[ Bericht 3% gewijzigd door Idisrom op 26-09-2024 12:30:05 ]
  donderdag 26 september 2024 @ 12:36:15 #242
pi_215097885
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 12:20 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Edit 12:20 uur: 1.000 moet zijn 10.000.
Bron: Frank Ledwidge, War Studies op de Portsmouth University, gisteren op DW (Deutsche Welle) News.
Je vergeet de vele vliegtuigen te vermelden die bombardeerden en het gevecht aangingen met verdedigende Servische Mig's. En weet je niet meer dat de Chinese ambassade werd gebombardeerd?
pi_215098000
twitter
pi_215098003
Patriot erbij. Extra pilotentraing voor F16.
pi_215098160
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[ x ]

heerlijk, ik kan me die woede zo goed voorstellen.

Maar kan natuurlijk ook verkeerd aflopen.
pi_215098237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 09:50 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Conclusie oorlog Oekraine-Rusland: landen moeten zorgen dat ze haar eigen kernwapens hebben.
Hoezo? Die worden toch niet gebruikt.

Dat had dit conflict ook niet voorkomen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 26 september 2024 @ 13:37:53 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215098289
x

[ Bericht 40% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2024 23:28:05 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215098424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 13:26 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Hoezo? Die worden toch niet gebruikt.

Dat had dit conflict ook niet voorkomen.
Deze worden aan de lopende band "gebruikt".

Dat we in deze oorlog te maken hebben met een "kernmacht" veranderd de zaak gewoonweg compleet.
En het is voor het eerst dat we ook te maken hebben met een aanvaller die om de haverklap dreigt deze in te zetten. Links of rechtsom heeft dat toch een (psychologisch) effect.
  donderdag 26 september 2024 @ 14:03:13 #249
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215098439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:00 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Deze worden aan de lopende band "gebruikt".

Dat we in deze oorlog te maken hebben met een "kernmacht" veranderd de zaak gewoonweg compleet.
En het is voor het eerst dat we ook te maken hebben met een aanvaller die om de haverklap dreigt deze in te zetten. Links of rechtsom heeft dat toch een (psychologisch) effect.
dat doen noord Korea ook en Iran ook, het bom effect is nu wel weg, de beuzen doen er ook niets meeer op,

Het effecte van al dat gedreig is dat de olieprijs daalt en de goudprijs stijgt dat wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215098468
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2024 14:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat doen noord Korea ook en Iran ook, het bom effect is nu wel weg, de beuzen doen er ook niets meeer op
Het effect is niet weg.

Het westen is nog altijd erg huiverig voor steun om een direct conflict tussen de NAVO en Rusland te voorkomen.
En ergens is dat logisch, want dit kan razendsnel escaleren in een situatie dat er kernwapens zullen worden ingezet.

Als de nucleaire dreiging minimaal is is het wel vreemd dat er niet eens Russische raketten (in de buurt of zelfs over het NAVO luchtruim) uit de lucht mogen worden geschoten vanwege "angst voor escalatie".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')