Het ziet er niet veel beter uit dan een gemiddelde wok of sushi all you can eat maar het verhaal en herinnering aan vroeger is natuurlijk wel leukquote:Op donderdag 12 september 2024 12:06 schreef golfer het volgende:
Waar: Aziatisch restaurant Jasmijn & Ik in Utrecht.
Wanneer: 11-9-2024
Cijfer: 9/10
Impressie:
Nadat wij in Utrecht onze oude vrienden hadden bezocht wilde Blues heel graag naar het vroegere Chinese restaurant Lin Far, waar zij als kind met een pannetje naartoe werd gestuurd om nasi te halen voor het hele gezin.
Inmiddels heet de zaak Jasmijn & Ik en is het overgenomen door de dochter van de oude Chinese eigenaren en is het nu een heel goed gewaardeerd Aziatisch restaurant met Chinese, Thaise en Vietnamese fusiongerechten.
Vroeger:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
Het was maar goed dat we gereserveerd hadden, want op deze doordeweekse woensdagavond liep de zaak echt bomvol.
Je kunt bij Jasmijn & Ik allerlei losse hapjes bestellen, maar je kunt ook kiezen voor het zogenaamde Jasmijnbanket. Dan krijg je een aantal verrassingsgerechten van de kok geserveerd. Wij kozen daar dus voor.
Allereerst kregen wij een amuse:
[ afbeelding ]
Bloemkoolroosjes met kurkuma en misopasta. Lekker eenhapsgerechtje.
1e gerecht:
[ afbeelding ]
Een heerlijke misosoep met tahoe, paddenstoelen en zeewier. Lekker pittig gekruid.
2e gerecht:
[ afbeelding ]
Vietnamese lenterolletjes met rijstnoedels, groentes en gebakken tempé en een frisse saladerol met daarin ook nog wat knapperige groentes. Daarbij een bakje met hoisin- en pindasaus. Weer allemaal erg lekker!
3e gerecht:
Onze hoofdgerecht bestond uit meerdere onderdelen:
[ afbeelding ]
Omdat Blues had aangegeven liever geen vis te eten, kreeg zij eendenborst met tamarindesaus en sperziebonen.
Voor mij(slechte foto):
[ afbeelding ]
Van buiten krokant gefrituurde inktvis-tentakels, die van binnen heerlijk mals waren, met ui, knoflook en broccoli.
Verder om te delen:
[ afbeelding ]
geurige jasmijnrijst.
[ afbeelding ]
een groene curry met een supermalse rouleau van kippendijen (ook die was weer aan de buitenkant knapperig gewokt) met daarbij ook weer sperziebonen, rode pepers en aubergine. Alweer heel erg lekker!
en:
[ afbeelding ]
frisse watermeloen met munt.
Desserts
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Fris & Fruitig: een mousse van citroengras, limoen en mascapone met een frisse sorbet van lychees.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Zoet & Zacht: een luchtig en smeuďg taartje van pure chocolade met romig ijs van Vietnamese koffie, geserveerd met banaan in karamel-vanillesaus en krokante kokoskaramel.
We begrijpen dat het restaurant zo vol zat, want de kwaliteit van elk gerecht is echt prima en de bediening is super-attent.
Totaal waren wij, inclusief onze frisdrankjes bij het eten 101,75 euro kwijt.
Een absolute aanrader!
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.quote:Op donderdag 12 september 2024 22:04 schreef Jeroboam het volgende:
Het ziet er niet veel beter uit dan een gemiddelde wok of sushi all you can eat maar het verhaal en herinnering aan vroeger is natuurlijk wel leuk
Dat heb je al gedaanquote:Op donderdag 12 september 2024 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.
Ik probeer niks, het doet me gewoon denken aan van die Duitse snelle 'Aziatische' restaurants waar ze ook van die kip in beslaglaagje maken met een sausje erover voor 8/9 euro. Grappig dat ze dit ook serveren in een goed aangeschreven restaurant in Nederland.quote:Op donderdag 12 september 2024 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.
quote:Koude voorgerechten:
Voor Blues steak tartare met ibericoham en toast.
Die vraag moet je maar aan Van der Valk stellen. Het was in ieder geval lekker.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:04 schreef Nielojram75 het volgende:
Waarom zou je op een steak tartare nog een extra plak ham doen?
Mis wel de appelmoes met kers hoor!quote:Op donderdag 19 september 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Die vraag moet je maar aan Van der Valk stellen. Het was in ieder geval lekker.
Dat zeiden wij ook tegen elkaar.quote:
quote:
Serveren ze in dit restaurant alleen vegetarische gerechten?quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Heimat, Utrecht
Wanneer?
Vandaag lunchen.
Wat at je?
Het 6-gangen-menu
-knip-
Nee hoor, we hebben twee keer vegetarisch genomen. Vooral omdat het interessanter leek.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Serveren ze in dit restaurant alleen vegetarische gerechten?
Hoe kom je eropquote:Nu was iets teveel happen 'grote mensen-olvarit' als er geen contrasterend element op je lepel zat.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:28 schreef Troel het volgende: Vorige week zag ik bij toeval dat het mogelijk was om voor gisteren te reserveren bij Joann in Enschede. Bijzonder, want meestal moet je echt wel maanden van te voren reserveren heb ik me laten vertellen. Volgens mijn vriend en een aantal van onze kameraden echt een supergaaf restaurant. Voor mij wat minder leuk: want ik ben niet van de verrassingen. Dus afgelopen woensdag werd ik gebeld door een van de medewerkers, die ruim de tijd nam om met mij het menu door te nemen. Ik koos sowieso voor de variant zonder zee-dingen, mijn vriend eet alleen geen mosselen (allergie). Het enige wat ik verder zelf aangaf was het feit dat ik niet van geitenkaas houd. Op het laatste moment had mijn vriend door waar we naar toe gingen. Blij verrast, want hij wil al tijden met mij naar Joann, maar dat houd ik dus altijd af. Ik was erg benieuwd. Bij binnenkomst konden we keurig onze accu's van de fietsen in de garderobe achterlaten. In de tijd dat we dat deden, werd er keurig een krukje bij de tafel gezet waar ik mijn tas op kon zetten. We hadden perfect uitzicht op de keuken en begonnen met twee kleine amuses. We hebben daarna 7 gangen én een kaasplankje gehad. Ik heb geen foto's gemaakt van het eten en ik weet echt niet meer in welke volgorde en ook niet meer wat ik allemaal precies kreeg, want het was allemaal zo gaaf en lekker dat het me een beetje overweldigde. Ik heb denk ik maar vier keer gezegd dat ik veel eerder had willen gaan.* Wat ik in ieder geval gehad heb: briochebroodjes met boter aangelengd met gepofte rode ui. Steak tartare met een pittige chilisaus, kalfstong met groene appel en komkommer, buikspek, heerlijke sukade met rijstcrispies. Kwartel met eendenlever. Broccolitoffee en het stronkje stond ernaast met parels van passievrucht (de perfecte manier om wel broccoli te eten maar niet het nare mondgevoel van die bloempjes te hebben!) . Iets met jalapenomoes. Een overheerlijk toetje, wat ik het beste kan omschrijven als zeer luxe monchou. Vriend die wél zeedingen eet had geen kalfstong en geen sucade en geen steak tartare, maar garnalen, zeeduivel en nog een soort vis. Het was spectaculair en bovenal heel erg lekker. Ik dronk een cocktail met zure appel en gin en een mocktail met gember, kurkuma, vlierbloesem en roze pepers. Die vond ik zelf wat minder, maar zeker niet vies. Oja en een appelsap en een cola zero. Mijn vriend ging voor de wijn. In totaal hebben we (want ik heb wel alles geproefd) 5 verschillende wijnen geproefd, waarvan ik er een aantal ook erg lekker vond. Het moge duidelijk zijn dat ik een dure smaak heb, want de lekkerste wijn was 90 euro per fles en dat zou ik dus echt niet zelf kopen
Op het kaasplankje lag een Noord Hollandse kaas die op dezelfde manier klaargemaakt was als geitenkaas, maar dan wel met koemelk. Een kaas uit Zwitserland waar ook creme fraiche in verwerkt was. Een kaasje uit Belgisch Limburg die afgelakt was met Trappistenbier. Een goede harde kaas uit volgens mij Frankrijk die 6 jaar gerijpt had en als laatste een blauwschimmel uit een grot in Italie. Die ontving ik met de woorden "maar die smaakt niet als grot, waarna mijn vriend zich bijna verslikte in zijn stuk
" We sloten af met koffie met Armagnac (vriend), ik had nog wat cola over. Wellicht een wat warrige en nietszeggende recensie, maar al met al geef ik Joann een 9.5. Vanwege de secuurheid, de service, maar ook de goede kwaliteit en het heerlijke eten. De schade voor 2 personen: een paar euro boven de 400 euro. Het menu zelf was 118 euro per persoon (zonder het kaasplankje) https://restaurantjoann.nl/ *
En ze hebben een ster gekregenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
En hier heb ik gisteren gegetenquote:
quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:43 schreef flipsen het volgende:
vooral ook de uitzichtfoto's, met name die bij restaurant Lobster
Ik ben er dus ook nog nooit geweest. Omgevng Hoofdstraat/centrum is alles bezocht, maar deze is er nooit van gekomen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:18 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 26-10-2024
Waar: Restaurant Boschbeek in Santpoort-Zuid.
Cijfer: 8
Impressie:
Wij zijn er de afgelopen 20 jaar duizenden keren voorbij gereden, op 5 minuten van ons huis op weg naar de meelmolen De Zandhaas en een aantal van onze favoriete winkels in Santpoort-Noord, maar we hadden er nog nooit gegeten.
Boschbeek is typisch een restaurant voor grote (familie)gezelschappen, maar je kunt er natuurlijk ook gewoon met z'n tweetjes eten.
Toen we aankwamen zat er een groot gezelschap buiten in de tuin.
[ afbeelding ]
We kregen binnen een tafeltje in de 'zijkamer'.
Voorgerechten:
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Tonijn tataki met sambal vinaigrette, krokante rijst, mango chutney en sesamkroepkoek.
Prima op smaak allemaal.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles met ibericoham en warme aardappelsalade.
Ook gewoon lekker.
Blues dronk er een glas rode Primitivo wijn bij en Golfer een glas witte Sauvignon.
Hoofdgerechten:
Voor mij:
[ afbeelding ]
Roodbaarsfilet met rivierkreeften risotto, geroosterde groenten en spinazie.
Prima gebakken visje en ook een smakelijke risotto met rivierkreeftjes. De groentes waren knapperig gekookt, maar niet geroosterd.
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Kalfsoester met rösti van spek en ui, aubergine kaviaar, groenten en dragon jus.
Mooi rosé gebakken en erg smakelijke kalfsoester met hetzelfde groentegarnituur als ik had..
Naarmate we er langer zaten kwamen er een paar grote en nogal luidruchtige gezelschappen binnen en doordat de akoestiek nogal slecht was, besloten wij om geen dessert te nemen.
Boschbeek serveert gewoon lekker eten en is zeker zonder grote gezelschappen de moeite waard om nog eens buiten het weekend om te bezoeken.
Totaal waren we 99,25 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8/10
Ik dacht nog, fijn! Een rustig 'zijkamertje'. Kwam er aan het tafeltje naast ons een 3tal zitten waarvan hij met luide stem zijn gezelschap alle tv programma's uitlegdequote:Op zondag 27 oktober 2024 09:43 schreef stavromulabeta het volgende:
Jammer van die akoestiek. Hoe ouder ik wordt, hoe slechter ik daar tegen kan.
Mijn moeder at er die dag ook, en had dezelfde klachtquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:18 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 26-10-2024
Waar: Restaurant Boschbeek in Santpoort-Zuid.
Impressie:
Wij zijn er de afgelopen 20 jaar duizenden keren voorbij gereden, op 5 minuten van ons huis op weg naar de meelmolen De Zandhaas en een aantal van onze favoriete winkels in Santpoort-Noord, maar we hadden er nog nooit gegeten.
Boschbeek is typisch een restaurant voor grote (familie)gezelschappen, maar je kunt er natuurlijk ook gewoon met z'n tweetjes eten.
Toen we aankwamen zat er een groot gezelschap buiten in de tuin.
[ afbeelding ]
We kregen binnen een tafeltje in de 'zijkamer'.
Voorgerechten:
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Tonijn tataki met sambal vinaigrette, krokante rijst, mango chutney en sesamkroepkoek.
Prima op smaak allemaal.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles met ibericoham en warme aardappelsalade.
Ook gewoon lekker.
Blues dronk er een glas rode Primitivo wijn bij en ik een glas witte Sauvignon.
Hoofdgerechten:
Voor mij:
[ afbeelding ]
Roodbaarsfilet met rivierkreeften risotto, geroosterde groenten en spinazie.
Prima gebakken visje en ook een smakelijke risotto met rivierkreeftjes. De groentes waren knapperig gekookt, maar niet geroosterd.
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Kalfsoester met rösti van spek en ui, aubergine kaviaar, groenten en dragon jus.
Mooi rosé gebakken en erg smakelijke kalfsoester met hetzelfde groentegarnituur als ik had..
Naarmate we er langer zaten kwamen er een paar grote en nogal luidruchtige gezelschappen binnen en doordat de akoestiek nogal slecht was, besloten wij om geen dessert te nemen.
Boschbeek serveert gewoon lekker eten en is zeker zonder grote gezelschappen de moeite waard om nog eens buiten het weekend om te bezoeken.
Totaal waren we 99,25 euro kwijt.
Sliptong, denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:23 schreef Gripper het volgende:
@:Anndb, Ik ben mateloos benieuwd, naar een van die gerechten van de hofstede : wat is jonge tong? Zijn dit zulke jonge visjes dat je ze eigenlijk zou moeten terugzetten in zee, en waarin verschillen ze van smaak met een volwassen tong?
En ja ik vrees het ook, al ben ik daar niet ontevreden mee. Al is het een rus als eten en service niet goed is legt die zo 5 man personeel om dus als je in restaurant werkt waar ik kom pas maar op.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:54 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het lijkt erop of je een blijvertje aan de haak hebt geslagen Anndb!
Gast wat doe je voor werk ! Je gaat bijna elke dag voor honderden euros uiteten? Niet voor iedereen weggelegd!quote:Op donderdag 7 november 2024 05:10 schreef anndb het volgende:
[..]
En ja ik vrees het ook, al ben ik daar niet ontevreden mee. Al is het een rus als eten en service niet goed is legt die zo 5 man personeel om dus als je in restaurant werkt waar ik kom pas maar op.
quote:Hou het svp on topic met recensies van restaurants en hun gerechten, niet over klanten of doelgroepen van restaurants.
hij verhuurt mossels, dat is toch al lang duidelijk..quote:Op donderdag 7 november 2024 07:22 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Gast wat doe je voor werk ! Je gaat bijna elke dag voor honderden euros uiteten? Niet voor iedereen weggelegd!
Niet te veel als het niet moetquote:Op donderdag 7 november 2024 07:22 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Gast wat doe je voor werk ! Je gaat bijna elke dag voor honderden euros uiteten? Niet voor iedereen weggelegd!
Even een kleine twijfel of ik dit hier zou posten of via WhatsApp.quote:Op donderdag 7 november 2024 05:10 schreef anndb het volgende:
[..]
En ja ik vrees het ook, al ben ik daar niet ontevreden mee. Al is het een rus als eten en service niet goed is legt die zo 5 man personeel om dus als je in restaurant werkt waar ik kom pas maar op.
Je weet mijn whatsapp en ga jou ook nog mee nemen (vriendschappelijk) dat hadden we al afgesproken. Die is alleen maar blij laat ik t zo zeggen thank you god for give anndb in my life. En misschien kan je volgend jaar wel trouwfeest komen maar nog niks beslistquote:Op donderdag 7 november 2024 19:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Even een kleine twijfel of ik dit hier zou posten of via WhatsApp.
Wat vindt deze dame ervan dat ze op een voor haar onbekend forum wordt gepost?
Ookal kent zo'n beetje iedereen mij in het echte leven, ik zou er niet blij mee zijn dat iemand zomaar foto's van mij gaat posten.
Just my 2 cents
Wilde je sowieso berichten om even bij te kletsenquote:Op donderdag 7 november 2024 20:03 schreef anndb het volgende:
[..]
Je weet mijn whatsapp en ga jou ook nog mee nemen (vriendschappelijk) dat hadden we al afgesproken. Die is alleen maar blij laat ik t zo zeggen thank you god for give anndb in my life. En misschien kan je volgend jaar wel trouwfeest komen maar nog niks beslist
Kom maar mee keer we kunnen t zo gek maken als je wil.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:11 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Neem mij ook mee a niffo thank allah for anndb in my life lekker eten wollah
Het is hier wel klaar met off topic geneuzel en persoonlijke opmerkingen. On topic of niet hier posten.quote:
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is hier wel klaar met off topic geneuzel en persoonlijke opmerkingen. On topic of niet hier posten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door borisz op 05-12-2024 22:05:02 ]winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Dat was bij ons best bijzonder. Anderhalve maand geleden meldde iemand van ons gezelschap dat er plekken vrij waren. We konden uit drie dinsdagen in december kiezen. Dag later afgestemd… plekken waren er nog! Misschien omdat we met vier waren. Ze hebben veel tafels voor twee. Gisteren zat het wel vol.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik zou ook weer eens naar de Nieuwe Winkel willen. Alleen het reserveren is zo ongeveer net zo'n uitdaging geworden als supergewilde concertkaartjes kopen. Precies op het moment van vrijkomen van nieuwe data, achter je computer gaan zitten.
Moest je flink schijten of wah?quote:Op woensdag 11 december 2024 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nagekomen review van onze ingewanden… ze waren (voor de collega’s) blij met de thuiswerkdag
WiwahWINDquote:Op woensdag 11 december 2024 23:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Moest je flink schijten of wah?
Wanneer ik een stukje steen of glas aantrof in mijn eten dan was het ook direct klaar. Wtf.
Over smaak valt niet te twisten. Heb er nu een paar keer gegeten en ik ben nog steeds iedere keer overdonderd. Het is koken, maar dan grotendeels opnieuw uitgevonden. Naast de keuken is er dan ook een lab waar geëxperimenteerd wordt met bereidingstechnieken.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik at recent in De nieuwe winkel in Nijmegen.
Michelin** en een groene ster.
Dank voor de correctie. Het was inderdaad geen notenboter. Ik geef de schuld aan de drukke (gezellige) sfeer en de Engelstalige ober. Maar vooral mijn slechte geheugen. Mijn neus had alleen de hazelnoot olie onthouden, hoofd had niks in te brengen.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:36 schreef recursief het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten. Heb er nu een paar keer gegeten en ik ben nog steeds iedere keer overdonderd. Het is koken, maar dan grotendeels opnieuw uitgevonden. Naast de keuken is er dan ook een lab waar geëxperimenteerd wordt met bereidingstechnieken.
Twee kleinigheden: de boter is geen notenboter maar wordt gemaakt van melk van zonnebloempitten. Er gaat wel wat olie van gebrande hazelnoten bij maar de basis is zonnebloemmelk. De "slappe" koffie is een zogenaamde light-roast. Daar zet je geen straffe bak van want dan gaat alle smaak verloren.
Dat kan natuurlijk. Ik heb het seizoen/menu dat jij gegeten hebt niet gegeten. In het voorjaar weer. Ik heb ook wel een keer een gerecht gehad waarvan ik niet meteen enthousiast werd, maar dat wordt met gemak goedgemaakt door waanzinnige herinneringen zoals bijvoorbeeld de "risotto" van groene (alkalisch gekookte) zonnebloempitten.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dank voor de correctie. Het was inderdaad geen notenboter. Ik geef de schuld aan de drukke (gezellige) sfeer en de Engelstalige ober. Maar vooral mijn slechte geheugen. Mijn neus had alleen de hazelnoot olie onthouden, hoofd had niks in te brengen.
Wb de koffie: daarin (en ook wb een deel van het eten) blijft onze smaak verschillen
SPOILER: totaal niet compleet, mobiele fotosOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topavond. Ik wil hier terug, maar dan in de zomer. Hier lekker buiten eten of borrelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:26 schreef borisz het volgende:
Waar? Café Picknick te Beverwijk. https://www.cafepicknick.nl/home/
Wanneer? 12 december
Wat at je? te veel om op te noemen. Het was 3vd4 gangen shared dining.
Impressie? Wellicht wat hieronder
Kosten? De baas betaald
Cijfer? Dikke 8,5
Ik ben chef kerst op het werk. In Amsterdam moet je vroeg boeken wil je je plek hebben. Begin september was dit dus al rond. Het was dit jaar de eerste keuze en het was direct raak. Terwijl we nu naar het buitengebied gingen. Oorspronkelijk idee is Restaurant Zacht Staal. Op Donderdag kan je met een schoolbus opgehaald worden op Sloterdijk en dan word je naar het buitengebied van Beverwijk gebracht. Krijg je vijf gangen en word je weer op Sloterdijk afgezet. Nu werd het een tripje met de Schoolbus en een viergangenmenu bij Picknick.
Zacht Staal en Cafe Picknick bevinden zich op Landgoed Rorik. Dit is in het groene gebied naast De Bazaar en aan de andere kant van de A9. Sinds 2020 is het daar een Hipsterparadijs waar je ook goed kan eten. Petra Possel nam al diverse podcasts op.
Zacht Staal is de Fine Dining. Picknick is de Boerenplattelandskeuken. Zacht Staal is in een kas en dat is in de winter niet warm te krijgen dus blijft dicht. Picknick is wel warm te krijgen en had ons op deze avond en een andere groep boven. .
We werden om 17u opgepikt met een Amerikaanse Schoolbus uit 1980 oid. Loopt wellicht 1 op 1. Maar voor ons was het 'op Schoolreisje' naar het landgoed. Ding was gammel, maar we kwamen heen en terug en zijn heel gebleven![]()
We kregen vier gangen. We hadden eerst een borreluur met Cremant en div hapjes. Vooral een toast met een avocadosmeersel. was![]()
![]()
In de eerste ronde voorgerechten. gerookte zalm, een ham die smolt op je tong, koolrabi salade. Al de gerechten klopten. Makreel van de grill
Tussengerecht: Ravioli gevuld paddenstoelen. Vulling was. Pasta net niet.
Hoofd: twee lekkere bonengerechten 1 met oa octopus, Bavette en worst, wortels van de grill spinazie.
Toe: taarte va kweepeer, ander taartje. .In de zomer is het fantastisch, heb er een keer geluncht met vriendinSPOILER: totaal niet compleet, mobiele fotosOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topavond. Ik wil hier terug, maar dan in de zomer. Hier lekker buiten eten of borrelen.![]()
Ik ookquote:Op maandag 16 december 2024 22:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil die recensie van Mr Jacks wel zien
Daar ben ik het niet mee eens. De omloopsnelheid van het normale eten bij Mr. Jacks is zo hoog, dat het wel goed zit.quote:Op maandag 16 december 2024 23:50 schreef golfer het volgende:
Als je voedselvergiftiging wilt riskeren dan moet je naar Mr. Jacks.
Wil je op sterren niveau eten dan moet je naar Showw.
mr jacks.. haha.. dat deze giftoko nog steeds bestaat..quote:Op maandag 16 december 2024 22:33 schreef stavromulabeta het volgende:
Wet DBA-perikelen blijken mee te vallen, dus het avondmaal van tosti's of kale macaroni kan weer plaatsmaken voor iets fatsoenlijks. En het is tijd voor een nieuwe reservering. Jullie bepalen.
• Mr. Jacks (Check vooral de website, ik voel me gelijk 25 jaar jonger)
• Showw van Lendl Mijnhijmer, voorheen Sommelier van het Jaar.
De keuze is aan jullie. Uiteraard volgt een recensie.
[poll=8160]
Ik weet niet in welke stad je was? Beverwijk is ook echt een 4 waard. En als je naar huis gaat stinken je jas/je kleding ook nog een uur in de wind naar frituur.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 22:12 schreef Viesdik het volgende:
Waar? La Cubanita
Wanneer? 17 januari 2025
Wat at je? Tapas
Impressie? Sfeervol, maar goor eten.
Kosten? 95 inclusief drank en fooi
Cijfer? eten 2, sfeer: 8, akoestiek: 7, personeel: 7, service: 5 (werken met qr codes)
Voor het eerst gegeten in deze toko.
Eens en nooit meer.
Het personeel en de sfeer is prima.. maar dat eten jongen.. Dat is zo smerig, de mc donalds is serieus van betere kwaliteit.
Ik ga niet eens in detail.. als je me niet gelooft zet dan lekker je eigen gezondheid op het spel. Maar kwam net thuis, en heb niet eerder een pak chocomel uitgescheten.
70% gefrituurd, soms nog bevroren, smaakloze tomaten, goedkoop vlees, taaie ham, stinkende smerige gegratineerde mossels
Totaal geen inspiratie ook. Gewoon iets frituren en een fles chinatown saus erover gooien.
Dan beeld ik me echt van die 15 liter jerrycans in, met Chinese tekens die je niet kans lezen, met een pomp die al 2 jaar niet is schoongemaakt.
Dat wilde ik even kwijt
Je foto'squote:Op donderdag 2 januari 2025 21:33 schreef borisz het volgende:
Waar? Café Samabe, te Haarlem. https://samabe.nl/
Wanneer? 2 januari 2025
Wat at je? https://samabe.nl/rijsttafels/ De rechtste rijsttafel
Impressie? hieronder.
Kosten? Broertje betaald
Cijfer? 7,5
Goed voornemen in het nieuwe jaar is om meer uiteten te gaan.. Op 2 januari daar direct werk van gemaakt. Dit was tevens nog kerstcadeau. Immers we hadden niks nodig en besloten dat te stoppen in een paar etentjes.
Café Samabe bestaat sinds 2019 en ze zitten in het pand ‘De Zon’. Gebouwd in 1899. Het heeft kenmerkende hoge plafonds en authentieke details en is gebouwd door de de heren Vroom en Dreesman. Sinds september van 2024 staan ze ook op de lijst van Bib Gourmand. Goed eten tegen een schappelijke prijs .We krijgen authentieke Indonesische gerechten uit Bali aldus de website.
We gingen voor de Rijsttafel als goeie Hollanders. Klik op de eerdere link voor de exacte gerechten.
Als hapje drie soorten kroepoek. Lekker
We starten met de saté
[ afbeelding ]
Erg Lekker. Je ziet lam, kabeljauw, kip en garnaal. Smaakvol. Erg Lekker
Daarna kwam de rijsttafel met witte en gele rijst
[ afbeelding ]
Ook erg smaakvol. oa kabeljauw, gernaal, massala,rendang en niet op de foto nog een paar salades en atjar.
Toetje
[ afbeelding ]
IJs met fruit. Ja ok.
Ik heb denk ik nog het meest van de saté genoten. Rijsttafel was erg lekker, voor mijn smaak soms net te Nederlands. Toetje prima.
Nadeel in deze zaak is de akoestiek. Het was volle bak (eigenlijk zoals altijd) maar daardoor kan je ook wel overprikkeld raken. Kaart, drankjes etc dat duurde net even te lang. Iemand extra om de drankjes te brengen konden ze wel gebruiken.
Eindoordeel is een 7,5. En toch ga naar De Lachende Javaan of Bistrobar Indonesia. .Haarlem barst van de goede Indo?s.
Ja. Zal ze wellicht elders uploaden ipv op FB standje privé. De URL verloopt na een paar dagen.quote:
Ik ga niet zeggen waar het was, omdat ik vind dat elk filiaal dezelfde verantwoordelijkheid voor kwaliteit deeltquote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke stad je was? Beverwijk is ook echt een 4 waard. En als je naar huis gaat stinken je jas/je kleding ook nog een uur in de wind naar frituur.
Echt een slechte vreetschuur.
https://imgbb.com/quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:35 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Zal ze wellicht elders uploaden ipv op FB standje privé. De URL verloopt na een paar dagen.
Sla de Griek over.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Der Griehe in Bad Bentheim is inderdaad geen aanrader.
-Aardappelkroketten niet gaar
-Een van de kroketten valt van het bord toen de ober naar de tafel draaide. Leek er geen acht op te geven en zei ook niets toen ik zelf 12,5% van mn bijgerecht van de grond raapte.
-IJs van dessert was gekristalliseerd
-Drinken moet je zelf in vragen. Obers die elke 5 minuten vragen of je wilt drinken zijn irritant maar obers die helemaal niet rondlopen zijn dan ook.
Mocht je het toch willen proberen, bier bestellen gaat een beetje vreemd.
[img]https://i.ibb.co/ccXzFCFP/IMG-20250201-195204744-2.jpg[/img[
Bestel je Radebecker krijg je Brinkhoff's en bestel je Allgäuer Edelweißbier krijg je Radebecker.
Het restaurant een beetje oubollig sjiek noemen en vervolgens bevestigd worden in die mening door een gelakte wortel bij het hoofdgerecht te krijgenquote:Op zondag 9 februari 2025 12:39 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 8-2-2025
Waar: De Jonge Halewijn in Beverwijk.
Cijfer: 7
Impressie:
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:14 schreef Knipoogje het volgende:
Wel grappig van die 'oncontroleerbare' wijn trouwens. Is dat een dingetje tegenwoordig? Zoveel restaurants geven gewoon een vol glas op een dienblad. Ook als je er 7 euro (wat nu nog net wat duurder is, maar binnen nu en 2 jaar vast de standaard is voor een glas huiswijn).
Ja. Eens. Ik hou daar ook niet van.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.
De gerechten zien er uit als op eetcafe-niveau, niet als goed restaurant.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.
Dat zou ik eerder bij echt dure wijnen verwachten, 7 euro is zoals hierboven al is gezegd niks bijzonders.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens. Ik hou daar ook niet van.
Sommige restaurant hebben de wijn genwoordig op de tap.
Maar voor 7 euro per glas mag je wel normaal uitschenken aan tafel verwachten.
Ik niet. Ik vind dat normale service.quote:Op maandag 10 februari 2025 00:21 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat zou ik eerder bij echt dure wijnen verwachten, 7 euro is zoals hierboven al is gezegd niks bijzonders.
Dat was bij ons met de eerste Social Deal-ervaring bij Myaki and Jones. Gaan we ook zeker nog een keer naar terug.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer golfer.
Ik vind Social Deal wel heel fijn om dingen uit te proberen zonder je erg belazerd te voelen als het tegenvalt.
Soms heb ik echt positieve ervaringen en die herhaal ik dan ook. Er zal vast een etentje bij jullie komen die lekker genoeg is!
Hoe smaakte dat? Is het enigszins vergelijkbaar met hert of ree?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:15 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer:12 februari 2025
Waar: Pirkon Pirtti, Saariselkä, Finland
Impressie:
-knip- rendier
Ja, het zit in die hoek qua smaak, maar iets milder.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe smaakte dat? Is het enigszins vergelijkbaar met hert of ree?
Een van de restauranteigenaren bij wie ik een social deal had gedaan gaf aan, dat als we nog eens gebruik wilden maken van social deal, we gewoon moesten reserveren zonder vouchers met als opmerking dat we de socialdeal wilden. Dan kregen we de socialdeal en hoefde hij de middle man niet te betalenquote:Op maandag 10 februari 2025 07:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer golfer.
Ik vind Social Deal wel heel fijn om dingen uit te proberen zonder je erg belazerd te voelen als het tegenvalt.
Soms heb ik echt positieve ervaringen en die herhaal ik dan ook. Er zal vast een etentje bij jullie komen die lekker genoeg is!
hoe was de temperatuur binnen? Ik ben er in de zomer twee keer geweest, en toen was het (logischerwijsquote:Op zondag 16 februari 2025 17:07 schreef Knipoogje het volgende:
Wanneer:15 februari 2025
Waar: Clementine Cafe, Barendrecht
Cijfer: dikke 8
Impressie:
Die cafe zit achter het station in een vrij troosteloze agrarisch industrieterrein en is gevestigd in een kas. Van binnen ziet het er heel hip en gezellig uit en de kaart is origineel.
[ afbeelding ]
Het was een lunch en ik ging voor de bruschetta met ibirische ham, hazelnoot, uienchutney en aiolie. Een lekkere combinatie. Die hazelnoot smaakte erg prima bij!
Je kunt er verder ook wat ambitieuzer eten met 3-4-5 gangen menu's. Volgens mij waren ze ons vergeten, want ons zoete frites stonden minuten lang op de counter te wachten (dat zagen we vanuit onze positie). Snel een proefje genomen en teruggestuurd. Dit was lauw. Dat werd zonder morren gedaan en daarna een nieuwe warme geserveerd.
Als we nog eens naar de ikea/woonboulevard in Barendrecht gaan wordt dit wel de lunchgelegenheid. Leuk tentje!
Eindprijs was ong. 80 euro voor 3 personen incl. 6 drankjes en het bijgerecht.
Geen foto's maar de foto's bij google maps komen overeen met de presentatie van onze gerechten.
Ha dat heb ik ook een keer te horen gekregen maar het viel tegen dus kwam niet meer.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een van de restauranteigenaren bij wie ik een social deal had gedaan gaf aan, dat als we nog eens gebruik wilden maken van social deal, we gewoon moesten reserveren zonder vouchers met als opmerking dat we de socialdeal wilden. Dan kregen we de socialdeal en hoefde hij de middle man niet te betalen
Daar eten wij regelmatig maar dan in Utrecht. Prima restaurant idd. Myagi.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was bij ons met de eerste Social Deal-ervaring bij Myaki and Jones. Gaan we ook zeker nog een keer naar terug.
Het was niet heel erg warm, maar we voelden geen tocht. En er stonden overal van die terrasverwarmers (stonden uit), dus ze kunnen het flink opstoken. Wat vond je van het eten?quote:Op zondag 16 februari 2025 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hoe was de temperatuur binnen? Ik ben er in de zomer twee keer geweest, en toen was het (logischerwijs) bloedheet binnen. Is het een beetje goed geďsoleerd?
Iwanius heeft instagram ontdekt en gaat helemaal los op de smileysquote:Op maandag 17 februari 2025 03:35 schreef NoCigar het volgende:
Een tip, aangezien het hier wat minder druk is: https://www.instagram.com/cigarmannl?igsh=aXFoY3E1dmlmempo
Cigarmannl op Insta, iemand uit Rotterdam, denk ik, die veel uit eten gaat met een sigaar!
quote:Op maandag 17 februari 2025 03:35 schreef NoCigar het volgende:
Een tip, aangezien het hier wat minder druk is: https://www.instagram.com/cigarmannl?igsh=aXFoY3E1dmlmempo
Cigarmannl op Insta, iemand uit Rotterdam, denk ik, die veel uit eten gaat met een sigaar!
Toch mis ik zijn reviewsquote:
Als hij het niet is dan heeft iemand erg zijn best gedaan zijn gimmick over te nemen, compleet met de KLM-huisjesquote:Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iwanius heeft instagram ontdekt en gaat helemaal los op de smileys![]()
ik denk dat ik wel enkele van zn typische stijlelementen in de korte zinnen ontdekt heb. Moet m wel zijn
Ja het is nogal een mysteriequote:Op maandag 17 februari 2025 14:38 schreef NoCigar het volgende:
Het blijft compleet bizar allemaal. Alleen de hoeveelheid al, na een hele tijd scrollen zit ik pas in december.
Heeft iemand hem wel eens irl ontmoet?
Zonder Miep, zo te zien.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iwanius heeft instagram ontdekt en gaat helemaal los op de smileys![]()
ik denk dat ik wel enkele van zn typische stijlelementen in de korte zinnen ontdekt heb. Moet m wel zijn
Heb geen Instagram, dus dit moet ik helaas aan me voorbij laten gaanquote:Op maandag 17 februari 2025 03:35 schreef NoCigar het volgende:
Jawel, hij postte ook wel eens over gerechten die hij zelf klaarmaaktequote:Op maandag 17 februari 2025 15:11 schreef Droopie het volgende:
Die man heeft geen keuken thuis begrijp ik.
Da's beter dan hier het topic vol te spammen met nieuws over een voormalige FOK! user die elders zijn activiteiten heeft voortgezet…quote:Op maandag 17 februari 2025 15:25 schreef Droopie het volgende:
Dit verdient een eigen topic met een hele mooie OP.
Hoe nieuwsgierig ik ook ben, het lijkt me toch wat vreemd de Insta ve voormalige user naar Fok! te halen. Niet kies ook. Laat dat gewoon op Insta..quote:Op maandag 17 februari 2025 15:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's beter dan hier het topic vol te spammen met nieuws over een voormalige FOK! user die elders zijn activiteiten heeft voortgezet…
Daarom staat er ook boven het invoervak hier:quote:Op maandag 17 februari 2025 15:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe nieuwsgierig ik ook ben, het lijkt me toch wat vreemd de Insta ve voormalige user naar Fok! te halen. Niet kies ook. Laat dat gewoon op Insta..
Ook niet in een apart topic bedoel ikquote:Op maandag 17 februari 2025 15:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarom staat er ook boven het invoervak hier:
[ afbeelding ]
Wat hij zegtquote:Op maandag 17 februari 2025 15:57 schreef golfer het volgende:
Het zou inderdaad fijn zijn als het hier weer over recensies van restaurants zou gaan.
Om eerlijk te zijn wilde ik gewoon een Belgisch patatje/frietje gaan eten na afloop van de voorstelling. Simpel, geen uitgebreide diner toestanden, omdat we ook weer naar NL terug moesten rijden.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben echt gek op verse friet maar de prijzen van frites atelier houden me tegen.
Nu je zegt dat het kwalitatief ook niet een stuk beter is dan andere verse friet en snacks is een extra reden om het nooit te proberen.
Er zijn nu nog zo'n 4 of 5 toppings over en die kosten in combi met een bakje patat rond de 10 ŕ 13 euro.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een aantal jaar geleden verkocht Sergio nog een stuk of 8 soorten loaded fries. Die kostten toen meen ik 9 euro en dat was een halve maaltijd. Uitgebreide keuze aan toppings, dat was echt lekker...
Geweldigquote:Op zondag 16 maart 2025 19:08 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer: 14-03-2025
Waar: 't Strand, Katwijk aan Zee
Cijfer: 9,5
Kosten: ¤110,00 p.p., inclusief alle wijnen, water, koffie en eventuele frisdranken
O wauw, ik kende het niet, wat een tof concept. Dat zou ik ook wel een keer willen doen.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:08 schreef MadMaster het volgende:
Kosten: ¤110,00 p.p., inclusief alle wijnen, water, koffie en eventuele frisdranken
Impressie:
Voor de tweede keer binnen ongeveer een half jaar tijd namen we met een groep vrienden deel aan de visdinershow die door dit restaurant aan het Noordzee strand word georganiseerd. De eerste keer was dusdanig goed bevallen, dat we na afloop daarvan voor deze 2e versie gereserveerd hebben.
Het concept is eenvoudig, maar zeer effectief en indrukwekkend, aangezien de vissen die op het menu staan ter plekke gefileerd en toegelicht worden door vislegende Arie Kuijt. Tijdens de demo van Arie aan de Chef's Table staan alle gasten daar omheen, dus geen formeel gedoe.
Voordat het gerecht van de betreffende vissoort aan tafel geserveerd wordt, kan je die eerst rauw, als sashimi, proeven.
De begeleidende wijnen worden verzorgd door Wijnhuis Hollander in Wijnenzijn inclusief bij de dinershows en als je een wijn erg lekker vindt, dan is het mogelijk om een 2e (en soms 3e) glas te krijgen.
Het menu, op papier:
[ afbeelding ]
Amuse, macaron met zalmmouse:
[ afbeelding ]
Oesters tussendoor:
[ afbeelding ]
De hoofdrolspeler van de avond, een yellowfin tonijn:
[ afbeelding ]
De bijrollen werden ingevuld door zeebaars en Noorse skrei:
[ afbeelding ]
En door een zeeduivel:
[ afbeelding ]
De carpaccio van zeeduivel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rouleaux van skrei:
[ afbeelding ]
Zeebaarsfilet op de huid
[ afbeelding ]
Chef Arie fileert de tonijn:
[ afbeelding ]
Tussendoor even de tonijn rauw verorberen:
[ afbeelding ]
Tonijn gegrild met noodles:
[ afbeelding ]
Proeverij van chocolade & pistache:
[ afbeelding ]
Bij een volgende vis dinershow zijn we weer van de partij…
Wow. Lijkt mij helemaal leuk en lekker.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:08 schreef MadMaster het volgende:
Impressie:
Voor de tweede keer binnen ongeveer een half jaar tijd namen we met een groep vrienden deel aan de visdinershow die door dit restaurant aan het Noordzee strand word georganiseerd. De eerste keer was dusdanig goed bevallen, dat we na afloop daarvan voor deze 2e versie gereserveerd hebben.
Het concept is eenvoudig, maar zeer effectief en indrukwekkend, aangezien de vissen die op het menu staan ter plekke gefileerd en toegelicht worden door vislegende Arie Kuijt. Tijdens de demo van Arie aan de Chef's Table staan alle gasten daar omheen, dus geen formeel gedoe.
Voordat het gerecht van de betreffende vissoort aan tafel geserveerd wordt, kan je die eerst rauw, als sashimi, proeven.
De begeleidende wijnen worden verzorgd door Wijnhuis Hollander in Wijnenzijn inclusief bij de dinershows en als je een wijn erg lekker vindt, dan is het mogelijk om een 2e (en soms 3e) glas te krijgen.
Het menu, op papier:
[ afbeelding ]
Amuse, macaron met zalmmouse:
[ afbeelding ]
Oesters tussendoor:
[ afbeelding ]
De hoofdrolspeler van de avond, een yellowfin tonijn:
[ afbeelding ]
De bijrollen werden ingevuld door zeebaars en Noorse skrei:
[ afbeelding ]
En door een zeeduivel:
[ afbeelding ]
De carpaccio van zeeduivel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rouleaux van skrei:
[ afbeelding ]
Zeebaarsfilet op de huid
[ afbeelding ]
Chef Arie fileert de tonijn:
[ afbeelding ]
Tussendoor even de tonijn rauw verorberen:
[ afbeelding ]
Tonijn gegrild met noodles:
[ afbeelding ]
Proeverij van chocolade & pistache:
[ afbeelding ]
Bij een volgende vis dinershow zijn we weer van de partij…
Dat is nog niet bekend, maar ergens na de drukte van het zomerseizoen.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Wow. Lijkt mij helemaal leuk en lekker.
Wanneer is de volgende keer?
Kun je een seintje geven als de datum bekend is?quote:Op zondag 16 maart 2025 20:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend, maar ergens na de drukte van het zomerseizoen.
Vorig jaar was de 1e versie in oktober…
Zodra ik de datum heb vernomen via onze vrienden, zal ik jou en golfer informeren…quote:Op zondag 16 maart 2025 21:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je een seintje geven als de datum bekend is?
Ik zou het ook heel graag willen weten 😍quote:Op zondag 16 maart 2025 21:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zodra ik de datum heb vernomen via onze vrienden, zal ik jou en golfer informeren…
Ziet er uit als assemblage eten met een hoog prefab aandeel.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:26 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 25 mei 2025
Waar: Restaurant Dijkers in Haarlem.
Impressie:
Om het begin van onze vakantie te vieren hadden we via een Social Deal met 43% korting gereserveerd bij Restaurant Dijkers. Een betrekkelijk klein restaurant in de Warmoesstraat in Haarlem met 2 jonge koks in een half open keuken en 3 jonge mannen in de bediening.
We konden 3 gangen a la carte uitkiezen, waarbij we er op gewezen werden dat er voor bepaalde hoofdgerechten een kleine toeslag betaald moest worden.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had gekozen voor langzaam gegaarde kalfspicanha met geroosterde paprika, zoetzure rode ui, kerriemayonaise en amandelcrumble. Erg lekker.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Aziatische carpaccio met crispy knoflook, Nam Jim mayonaise, sesam, bosui en tempura.
Prima vlees, goed op kamertemperatuur, met lekker knapperige stukjes knoflook.
Hoofdgerechten:
voor Blues:
[ afbeelding ]
De Chefs Special, bestaande uit gegrilde kipfilet caprese met gesmolten mozzarella en pesto en met een Griekse salade en patat met mayonaise.
Alweer gewoon lekker.
Voor mij:
(sorry voor de wat mislukte foto, waarop de grote steak niet echt goed zichtbaar is).
[ afbeelding ]
De Steak Dijkers met chimichurri, gebakken little gem sla, cherrytomaatjes, Hasselback aardappels en truffelmayonaise. (hiervoor moest een toeslag van 5 euro betaald worden).
Een grote, prima medium rare gebakken, supermalse en goed op smaak gemaakte steak met lekkere bijgerechten.. Van de 2 Hasselbackaardappels heb ik er eentje laten staan, want teveel voor mij.
Nagerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues viel de keus op de amandel pinda karamel taart met vanille-bourbon-ijs. Heerlijk, maar wel erg zoet.
Ik:
[ afbeelding ]
Appel-spijs tarte tatin met kaneelmousse en speculaas-ijs. Alweer een prima (wel wat machtig) gerecht.
Bij het eten dronk Blues een Gerardus Wittems Dubbel Kloosterbier en ik een Gulpener pilsje van de tap.
Totaal waren we inclusief extra toeslag en drankjes 74,90 euro kwijt.
Conclusie: gewoon goed en lekker eten met vriendelijke bediening voor een (met de korting) schappelijke prijs.
De Nederlandse en Fok!-vraag: quanta costa?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteravond was ik bij een all you can eat.
In het Kraznapolski hotel.
3 zalen
8 landen
18 chefs
36 Michelin sterren
?quote:Op maandag 26 mei 2025 12:26 schreef golfer het volgende:
Nagerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues viel de keus op de amandel pinda karamel taart met vanille-bourbon-ijs. Heerlijk, maar wel erg zoet.
Ik:
[ afbeelding ]
Appel-spijs tarte tatin met kaneelmousse en speculaas-ijs. Alweer een prima (wel wat machtig) gerecht.
Bij het eten dronk Blues een Gerardus Wittems Dubbel Kloosterbier en ik een Gulpener pilsje van de tap.
Totaal waren we inclusief extra toeslag en drankjes 74,90 euro kwijt.
Conclusie: gewoon goed en lekker eten met vriendelijke bediening voor een (met de korting) schappelijke prijs.
235 euro pp all inquote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:53 schreef golfer het volgende:
[..]
De Nederlandse en Fok!-vraag: quanta costa?
Is at alleen op uitnodiging of kan je je gewoon ergens aanmelden?quote:
Volgens mij eenmalig. Diner partner was geabonneerd op een nieuwsbrief of zo waar het in stond.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Is at alleen op uitnodiging of kan je je gewoon ergens aanmelden?
Ik was eerst bang dat ze Daim taart hadden gebruikt maar Daim bevat geen pinda's (gelukkig). Dus ik neem aan huisgemaakt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoek de verschillen op de afbeeldingen...
Darn.... ik hoop dat het voor hen het herhalen waard bleek.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Volgens mij eenmalig. Diner partner was geabonneerd op een nieuwsbrief of zo waar het in stond.
Ja, ik heb dat een paar jaar geleden bij Brienen aan de Maas gedaan. Was helemaal top.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:03 schreef Holiday76 het volgende:
Ik zie wel es aanbiedingen op Social Deal voorbij komen, zoals deze.
https://www.socialdeal.nl(...)-mrt-2025-den-bosch/
maar dan krijg je een 9 gangen amuse menu (in dit voorbeeld).
Ik haak daar vooralsnog op af omdat ik twijfel of je dan genoeg gegeten hebt, als alle gangen daadwerkelijk amuse-formaat zijn: dus in feite in 1-2 happen op.
Iemand zoiets wel es gedaan en hier ervaring mee ?
Ik had vorige week een 5 gangen social deal. Iedereen aan tafel twijfelde of het dessert nog wel kon. Een paar hapjes lukte (omdat het zo lekker was) maar het was meer dan genoeg. Dat is ook de opzet. Ooit maar 1x meegemaakt dat iemand niet genoeg at, maar die at sowieso iedere avond een pak rijstquote:Op woensdag 28 mei 2025 08:03 schreef Holiday76 het volgende:
Ik haak daar vooralsnog op af omdat ik twijfel of je dan genoeg gegeten hebt, als alle gangen daadwerkelijk amuse-formaat zijn: dus in feite in 1-2 happen op.
En bij welke Michelin zaak was dit ?quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had vorige week een 5 gangen social deal. Iedereen aan tafel twijfelde of het dessert nog wel kon. Een paar hapjes lukte (omdat het zo lekker was) maar het was meer dan genoeg. Dat is ook de opzet. Ooit maar 1x meegemaakt dat iemand niet genoeg at, maar die at sowieso iedere avond een pak rijst
Geen Michelin maar wel heel goed, Brasserie de Boerderij in Arnhem. Foto's grotendeels mislukt en weet nog maar een beetje wat ik gehad heb. Maar alles was heerlijk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:46 schreef Holiday76 het volgende:
[..]
En bij welke Michelin zaak was dit ?
Was vanwege 10 jarig bestaan White Room meen ik.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Volgens mij eenmalig. Diner partner was geabonneerd op een nieuwsbrief of zo waar het in stond.
9 amuses lijkt me vrij weinig, maar ik heb bij de Lindehof in Nuenen wel eens 24 amuses gehad, dat was echt fantastisch. Tribeca in Heeze heeft ook meerdere amuse-avonden in de planning dit jaar, maar daar kan ik in de herfst pas een mening over geven.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:03 schreef Holiday76 het volgende:
EDIT; ik bedoel dan bij Michelin zaken waar dit soort amuse-menu's dan worden aangeboden.
Ik had eens 450 amuses, dát was pas fantastischquote:Op maandag 2 juni 2025 01:21 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
9 amuses lijkt me vrij weinig, maar ik heb bij de Lindehof in Nuenen wel eens 24 amuses gehad, dat was echt fantastisch. Tribeca in Heeze heeft ook meerdere amuse-avonden in de planning dit jaar, maar daar kan ik in de herfst pas een mening over geven.
Ja, daar wil ik ook ooit eens heen, die avonden in Tribeca. Ik vind in dergelijke restaurants regelmatig de amuses de grootste verrassing van de hele maaltijd.quote:Op maandag 2 juni 2025 01:21 schreef FrankRicard het volgende:
EDIT; ik bedoel dan bij Michelin zaken waar dit soort amuse-menu's dan worden aang
Waarom dan ´maar´ een 7,5quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:22 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 21-6-2025
[b]Waar: De Bank, Santpoort-Noord
Cijfer: 7,5
Al met al een prima ervaring met uiterst attente en vriendelijke bediening.
Totaal waren wij voor deze deal met alle supplementen en drankjes 107,10 euro kwijt.
Prijs/Kwaliteit: 7,5/10
Zeker een keer voor herhaling vatbaar.
Ik vond het net even te duur (met al die supplementen) voor wat er geboden werd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom dan ´maar´ een 7,5Als je de impressie leest zou ik eerder aan een 8 of zelfs 8,5 denken?
zelfs met kortings duurquote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:22 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 21-6-2025
[b]Waar: De Bank, Santpoort-Noord
Cijfer: 7,5
Impressie:
Om het begin van de zomer (het werd opeens 32 graden) te vieren hadden wij via een Social Deal met 28% korting gereserveerd bij De Bank in Santpoort-Noord.
In het voormalige bankgebouw zit nu een wijnbar en een restaurant met 'bites to share'
We konden a la carte kiezen uit elk 1 voorgerecht, 2 hoofdgerechten en 1 nagerecht.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had gekozen voor 3 stuks Bruschetta met tomatensalsa.
En ik had gekozen voor 3 verse oesters met balsamico en ui van onze vaste viswinkel Santpoort aan Zee, die schuin tegenover De Bank zit. Hiervoor moesten we wel een supplement van 3 euro betalen.
[ afbeelding ]
Hoofdgerechten (om te delen):
[ afbeelding ]
Rouleaux van carpaccio (van slagerij Duijn) met truffelmayonaise, parmezaan en pijnboompitten.
[ afbeelding ]
Iberico vingers met BBQ saus. (supplement 3 euro)
[ afbeelding ]
Taco kreeft (3 stuks) met kreeft, selderij en dragon. (supplement 2,50)
[ afbeelding ]
Tonijntartaar met soja, kappertjes, wasabi en rode ui.
Alle gerechten waren vers gemaakt en prima van smaak.
Dessert:
[ afbeelding ]
We kozen allebei voor een scroppino (citroenijs, wodka en prosecco) Heerlijk verfrissend.
Bij de maaltijd dronken we een fles gezuiverd plat water en elk 2 glazen Misty Cove Sauvignon blanc uit Marlborough (NZ).
Tijdens de maaltijd werd er door een zangeres met gitaar een aantal nummers live gezongen.
Al met al een prima ervaring met uiterst attente en vriendelijke bediening.
Totaal waren wij voor deze deal met alle supplementen en drankjes 107,10 euro kwijt.
Prijs/Kwaliteit: 7,5/10
Zeker een keer voor herhaling vatbaar.
Tijd geleden alweer dat wij er waren. Maar weer eens een keer doen.quote:Op maandag 23 juni 2025 21:28 schreef borisz het volgende:
Waar? Duin en Kruidberg, Santpoort-Noord
Wanneer? 22 juni 2025
Wat at je? Vijf gangen verrassingsmenu
Impressie? zie hieronder
Kosten? 400 voor incluis fooi. Processco vooraf. 3x 5 gangen en 2,5 wijnarrangement
Cijfer? 8,5
Ma wordt over twee dagen 65. Dat moet gevierd worden. Zelf organiseert ze niets, maar de laatste jaren is traditie om een dagje weg te gaan. Dat zat er nu niet in, maar we pakten wel uit qua restaurant.
Vroegah Vrienden van Jacob (ster) en Brasserie Denk. Nu één restaurant en een grote lounge/bar. Keuken nog altijd wel op niveau.
Geen idee, als ze het gemeld hebben ben ik het vergeten, maar hij was wel erg lekker.quote:
Ik nietquote:De gerechten zien er lekker uit, maar gezien het nou ook niet de duurste of moeilijkste ingrediënten zijn is dit natuurlijk een bizarre ervaring. Benieuwd hoe lang zo'n toko het uithoudt, daar kom je toch niet een tweede keer lijkt mij
Soms is de beste gang de uitgangquote:Op zaterdag 28 juni 2025 18:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Met honger van tafel bij een door het restaurant aantal uitgedachte gangen… niet oké
Weer een leuke nieuwe tent ontdekt via SDquote:Op zaterdag 5 juli 2025 21:31 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 5-7-2025
Waar: Toko SamaSama in Haarlem.
Impressie:
Via een SocialDeal werden wij gewezen op het bestaan van deze toko annex eetcafé aan de Zijlweg in Haarlem.
[ afbeelding ]
Ze zitten er sinds april 2024. Eigenaar Julian en chefkok Irwan hebben eerder aan de Grote Markt restaurant Bambu gerund. Met SamaSama wilden de mannen geen typische toko openen, zo eentje met vitrines en waar je kunt aanwijzen wat je wilt eten. Zij wilden juist iets hips creëren. Een Indonesisch eetcafé waar je ook kunt afhalen.
Hier proef je de echte rijke en diepe maken van de Indonesische keuken. En ze hebben ook vier andere Indonesische mensen in de keuken staan.
SamaSama betekent in het Indonesisch 'gezamenlijk' maar ook 'graag gedaan'.
Eenvoudige, strakke inrichting.
[ afbeelding ]
De SocialDeal aanbieding is een tweegangen rijsttafel met 38% korting.
We begonnen eerst met elk een Bintang biertje:
[ afbeelding ]
Het voorgerecht was een soto ayam.
[ afbeelding ]
Niet echt een soto ayam zoals we die meestal krijgen. Dit was een wat uitgeklede versie van wel erg lekkere kippenbouillon met wat groenten en een flierpje kip.
Het hoofdgerecht was een rijsttafel, waarbij je kunt kiezen uit een milde, een pittige, een vega en zelfs een vegan versie.
Wij kozen voor de pittige versie:
[ afbeelding ]
Leuke kleine schaaltjes met daarin
• Nasi liwet en nasi putih, (witte rijst en kokosrijst)
• Rendang, (pittig gestoofd rundvlees in kokossaus)
• Ayam bakar taliwang, (gegrilde kippendij in kruidige boemboe)
• Urap urapan, (gestoomde groenten met kruidige kokosdressing)
• Sayur lodeh, (groenten met kokossaus)
• Oseng oseng, (groenten van de week, in dit geval nangka of jackfruit, in zoete soja en laos)
• Keringan, (Tempeh met een wisselende Indonesische topping)
• Telor peteh, (eitje in zoete sambalsaus met petehbonen)
• Saté ayam, (saté van kippendij met pindadressing)
• Gado gado, (gestoomde groenten met pindadressing)
• Kroepoek en
• Pittige aardappelchips
Alle gerechten waren echt heerlijk authentiek gekruid en lekker op smaak.
Met de korting van de SocialDeal waren we inclusief de biertjes totaal 59 euro kwijt.
Als je op zoek bent naar de de echte smaken van de Indonesische keuken is dit een prima adres!
Hoewel ik gok van wel, zijn dat prijzen per fles, voor zover je weet?quote:Op zondag 13 juli 2025 12:17 schreef golfer het volgende:
Fuku Ramen heeft ook een enorme leuke verzameling saké's verzameld:
Ik weet het ook niet zeker, maar neem ook aan dat het per fles prijzen zijn. Lijkt mij sterk om voor een glaasje saké 79 euro te moeten betalen.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:08 schreef MadMaster het volgende:
Hoewel ik gok van wel, zijn dat prijzen per fles, voor zover je weet?
Goede sake is in NL vaak moeilijk te verkrijgen en is daarom in de horeca aardig aan de prijs, dus het kunnen misschien ook karafjes van een aantal cl zijn.quote:Op maandag 14 juli 2025 12:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet zeker, maar neem ook aan dat het per fles prijzen zijn. Lijkt mij sterk om voor een glaasje saké 79 euro te moeten betalen.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:07 schreef borisz het volgende:
Waar? PeperZout, Haarlem https://restaurantpeperzout.nl/
Wanneer? Vandaag.
Wat at je? Mixed Grill
Impressie?
Kosten? 44,50 voor de mixed grill twee bier en koffie
Cijfer? 7,5,
[ afbeelding ]
Ik moest bij de kapper zijn, die zit tegenwoordig op het Marsmanplein in Haarlem Noord. Daar heb je sinds 2019 midden op het plein PeperZout een Turks/Mediteraans restaurant. Iedere keer als ik er langsloop zit het vol. Zo ook deze dinsdag. Ik had mazzel dat ik om 18u al aanschoof en er een tafeltje vrij was. Reserveren is een must.
Van binnen is het volle bak. Genoeg man bij de grill en in de keuken, ook in de bediening. En met dit soort Turkse restaurants is het personeel goed opgevoed. Deur open als je binnenkomt en weggaat. Letten op zonder opdringerig te zijn.
Vlees is goed. Patat ook lekker. Minpuntje zijn toch de ´sauzen van de tap´. Als je die nu zelf maakt dan heb je zo een 9 te pakken. En nadeel er is alleen Heineken is op de tap. Ben een bierliefhebber, moet je hier niet zijn met alleen Heineken en de Afllgems op fles.
Voor de hele combo een 7,5. Gewoon lekker gegeten waar met een positief gevoel op terugkijkt. Wel aan de dure kant als je de hele kaart bekijkt. Al wil ik best een andere keer de tapas proberen.
Jouw review is leuk, maar het eten vind ik er echt niet bijzonder uitzien . het lijkt wel op iets wat je in een shoarma tent krijgt, voor 11.99.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 20:07 schreef borisz het volgende:
PeperZout een Turks/Mediteraans restaurant.
Maar dan is het vlees wel van betere kwaliteit.quote:Op woensdag 16 juli 2025 06:33 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Jouw review is leuk, maar het eten vind ik er echt niet bijzonder uitzien . het lijkt wel op iets wat je in een shoarma tent krijgt, voor 11.99.
Afgaande op bovenstaand, zou ik niet voor dit restaurant kiezen geloof ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |