Het ziet er niet veel beter uit dan een gemiddelde wok of sushi all you can eat maar het verhaal en herinnering aan vroeger is natuurlijk wel leukquote:Op donderdag 12 september 2024 12:06 schreef golfer het volgende:
Waar: Aziatisch restaurant Jasmijn & Ik in Utrecht.
Wanneer: 11-9-2024
Cijfer: 9/10
Impressie:
Nadat wij in Utrecht onze oude vrienden hadden bezocht wilde Blues heel graag naar het vroegere Chinese restaurant Lin Far, waar zij als kind met een pannetje naartoe werd gestuurd om nasi te halen voor het hele gezin.
Inmiddels heet de zaak Jasmijn & Ik en is het overgenomen door de dochter van de oude Chinese eigenaren en is het nu een heel goed gewaardeerd Aziatisch restaurant met Chinese, Thaise en Vietnamese fusiongerechten.
Vroeger:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
Het was maar goed dat we gereserveerd hadden, want op deze doordeweekse woensdagavond liep de zaak echt bomvol.
Je kunt bij Jasmijn & Ik allerlei losse hapjes bestellen, maar je kunt ook kiezen voor het zogenaamde Jasmijnbanket. Dan krijg je een aantal verrassingsgerechten van de kok geserveerd. Wij kozen daar dus voor.
Allereerst kregen wij een amuse:
[ afbeelding ]
Bloemkoolroosjes met kurkuma en misopasta. Lekker eenhapsgerechtje.
1e gerecht:
[ afbeelding ]
Een heerlijke misosoep met tahoe, paddenstoelen en zeewier. Lekker pittig gekruid.
2e gerecht:
[ afbeelding ]
Vietnamese lenterolletjes met rijstnoedels, groentes en gebakken tempé en een frisse saladerol met daarin ook nog wat knapperige groentes. Daarbij een bakje met hoisin- en pindasaus. Weer allemaal erg lekker!
3e gerecht:
Onze hoofdgerecht bestond uit meerdere onderdelen:
[ afbeelding ]
Omdat Blues had aangegeven liever geen vis te eten, kreeg zij eendenborst met tamarindesaus en sperziebonen.
Voor mij(slechte foto):
[ afbeelding ]
Van buiten krokant gefrituurde inktvis-tentakels, die van binnen heerlijk mals waren, met ui, knoflook en broccoli.
Verder om te delen:
[ afbeelding ]
geurige jasmijnrijst.
[ afbeelding ]
een groene curry met een supermalse rouleau van kippendijen (ook die was weer aan de buitenkant knapperig gewokt) met daarbij ook weer sperziebonen, rode pepers en aubergine. Alweer heel erg lekker!
en:
[ afbeelding ]
frisse watermeloen met munt.
Desserts
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Fris & Fruitig: een mousse van citroengras, limoen en mascapone met een frisse sorbet van lychees.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Zoet & Zacht: een luchtig en smeuïg taartje van pure chocolade met romig ijs van Vietnamese koffie, geserveerd met banaan in karamel-vanillesaus en krokante kokoskaramel.
We begrijpen dat het restaurant zo vol zat, want de kwaliteit van elk gerecht is echt prima en de bediening is super-attent.
Totaal waren wij, inclusief onze frisdrankjes bij het eten 101,75 euro kwijt.
Een absolute aanrader!
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.quote:Op donderdag 12 september 2024 22:04 schreef Jeroboam het volgende:
Het ziet er niet veel beter uit dan een gemiddelde wok of sushi all you can eat maar het verhaal en herinnering aan vroeger is natuurlijk wel leuk
Dat heb je al gedaanquote:Op donderdag 12 september 2024 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.
Ik probeer niks, het doet me gewoon denken aan van die Duitse snelle 'Aziatische' restaurants waar ze ook van die kip in beslaglaagje maken met een sausje erover voor 8/9 euro. Grappig dat ze dit ook serveren in een goed aangeschreven restaurant in Nederland.quote:Op donderdag 12 september 2024 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.
quote:Koude voorgerechten:
Voor Blues steak tartare met ibericoham en toast.
Die vraag moet je maar aan Van der Valk stellen. Het was in ieder geval lekker.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:04 schreef Nielojram75 het volgende:
Waarom zou je op een steak tartare nog een extra plak ham doen?
Mis wel de appelmoes met kers hoor!quote:Op donderdag 19 september 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Die vraag moet je maar aan Van der Valk stellen. Het was in ieder geval lekker.
Dat zeiden wij ook tegen elkaar.quote:
quote:
Serveren ze in dit restaurant alleen vegetarische gerechten?quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Heimat, Utrecht
Wanneer?
Vandaag lunchen.
Wat at je?
Het 6-gangen-menu
-knip-
Nee hoor, we hebben twee keer vegetarisch genomen. Vooral omdat het interessanter leek.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Serveren ze in dit restaurant alleen vegetarische gerechten?
Hoe kom je eropquote:Nu was iets teveel happen 'grote mensen-olvarit' als er geen contrasterend element op je lepel zat.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:28 schreef Troel het volgende: Vorige week zag ik bij toeval dat het mogelijk was om voor gisteren te reserveren bij Joann in Enschede. Bijzonder, want meestal moet je echt wel maanden van te voren reserveren heb ik me laten vertellen. Volgens mijn vriend en een aantal van onze kameraden echt een supergaaf restaurant. Voor mij wat minder leuk: want ik ben niet van de verrassingen. Dus afgelopen woensdag werd ik gebeld door een van de medewerkers, die ruim de tijd nam om met mij het menu door te nemen. Ik koos sowieso voor de variant zonder zee-dingen, mijn vriend eet alleen geen mosselen (allergie). Het enige wat ik verder zelf aangaf was het feit dat ik niet van geitenkaas houd. Op het laatste moment had mijn vriend door waar we naar toe gingen. Blij verrast, want hij wil al tijden met mij naar Joann, maar dat houd ik dus altijd af. Ik was erg benieuwd. Bij binnenkomst konden we keurig onze accu's van de fietsen in de garderobe achterlaten. In de tijd dat we dat deden, werd er keurig een krukje bij de tafel gezet waar ik mijn tas op kon zetten. We hadden perfect uitzicht op de keuken en begonnen met twee kleine amuses. We hebben daarna 7 gangen én een kaasplankje gehad. Ik heb geen foto's gemaakt van het eten en ik weet echt niet meer in welke volgorde en ook niet meer wat ik allemaal precies kreeg, want het was allemaal zo gaaf en lekker dat het me een beetje overweldigde. Ik heb denk ik maar vier keer gezegd dat ik veel eerder had willen gaan.* Wat ik in ieder geval gehad heb: briochebroodjes met boter aangelengd met gepofte rode ui. Steak tartare met een pittige chilisaus, kalfstong met groene appel en komkommer, buikspek, heerlijke sukade met rijstcrispies. Kwartel met eendenlever. Broccolitoffee en het stronkje stond ernaast met parels van passievrucht (de perfecte manier om wel broccoli te eten maar niet het nare mondgevoel van die bloempjes te hebben!) . Iets met jalapenomoes. Een overheerlijk toetje, wat ik het beste kan omschrijven als zeer luxe monchou. Vriend die wél zeedingen eet had geen kalfstong en geen sucade en geen steak tartare, maar garnalen, zeeduivel en nog een soort vis. Het was spectaculair en bovenal heel erg lekker. Ik dronk een cocktail met zure appel en gin en een mocktail met gember, kurkuma, vlierbloesem en roze pepers. Die vond ik zelf wat minder, maar zeker niet vies. Oja en een appelsap en een cola zero. Mijn vriend ging voor de wijn. In totaal hebben we (want ik heb wel alles geproefd) 5 verschillende wijnen geproefd, waarvan ik er een aantal ook erg lekker vond. Het moge duidelijk zijn dat ik een dure smaak heb, want de lekkerste wijn was 90 euro per fles en dat zou ik dus echt niet zelf kopen
Op het kaasplankje lag een Noord Hollandse kaas die op dezelfde manier klaargemaakt was als geitenkaas, maar dan wel met koemelk. Een kaas uit Zwitserland waar ook creme fraiche in verwerkt was. Een kaasje uit Belgisch Limburg die afgelakt was met Trappistenbier. Een goede harde kaas uit volgens mij Frankrijk die 6 jaar gerijpt had en als laatste een blauwschimmel uit een grot in Italie. Die ontving ik met de woorden "maar die smaakt niet als grot, waarna mijn vriend zich bijna verslikte in zijn stuk
" We sloten af met koffie met Armagnac (vriend), ik had nog wat cola over. Wellicht een wat warrige en nietszeggende recensie, maar al met al geef ik Joann een 9.5. Vanwege de secuurheid, de service, maar ook de goede kwaliteit en het heerlijke eten. De schade voor 2 personen: een paar euro boven de 400 euro. Het menu zelf was 118 euro per persoon (zonder het kaasplankje) https://restaurantjoann.nl/ *
En ze hebben een ster gekregenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
En hier heb ik gisteren gegetenquote:
quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:43 schreef flipsen het volgende:
vooral ook de uitzichtfoto's, met name die bij restaurant Lobster
Ik ben er dus ook nog nooit geweest. Omgevng Hoofdstraat/centrum is alles bezocht, maar deze is er nooit van gekomen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:18 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 26-10-2024
Waar: Restaurant Boschbeek in Santpoort-Zuid.
Cijfer: 8
Impressie:
Wij zijn er de afgelopen 20 jaar duizenden keren voorbij gereden, op 5 minuten van ons huis op weg naar de meelmolen De Zandhaas en een aantal van onze favoriete winkels in Santpoort-Noord, maar we hadden er nog nooit gegeten.
Boschbeek is typisch een restaurant voor grote (familie)gezelschappen, maar je kunt er natuurlijk ook gewoon met z'n tweetjes eten.
Toen we aankwamen zat er een groot gezelschap buiten in de tuin.
[ afbeelding ]
We kregen binnen een tafeltje in de 'zijkamer'.
Voorgerechten:
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Tonijn tataki met sambal vinaigrette, krokante rijst, mango chutney en sesamkroepkoek.
Prima op smaak allemaal.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles met ibericoham en warme aardappelsalade.
Ook gewoon lekker.
Blues dronk er een glas rode Primitivo wijn bij en Golfer een glas witte Sauvignon.
Hoofdgerechten:
Voor mij:
[ afbeelding ]
Roodbaarsfilet met rivierkreeften risotto, geroosterde groenten en spinazie.
Prima gebakken visje en ook een smakelijke risotto met rivierkreeftjes. De groentes waren knapperig gekookt, maar niet geroosterd.
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Kalfsoester met rösti van spek en ui, aubergine kaviaar, groenten en dragon jus.
Mooi rosé gebakken en erg smakelijke kalfsoester met hetzelfde groentegarnituur als ik had..
Naarmate we er langer zaten kwamen er een paar grote en nogal luidruchtige gezelschappen binnen en doordat de akoestiek nogal slecht was, besloten wij om geen dessert te nemen.
Boschbeek serveert gewoon lekker eten en is zeker zonder grote gezelschappen de moeite waard om nog eens buiten het weekend om te bezoeken.
Totaal waren we 99,25 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8/10
Ik dacht nog, fijn! Een rustig 'zijkamertje'. Kwam er aan het tafeltje naast ons een 3tal zitten waarvan hij met luide stem zijn gezelschap alle tv programma's uitlegdequote:Op zondag 27 oktober 2024 09:43 schreef stavromulabeta het volgende:
Jammer van die akoestiek. Hoe ouder ik wordt, hoe slechter ik daar tegen kan.
Mijn moeder at er die dag ook, en had dezelfde klachtquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:18 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 26-10-2024
Waar: Restaurant Boschbeek in Santpoort-Zuid.
Cijfer: 8
Impressie:
Wij zijn er de afgelopen 20 jaar duizenden keren voorbij gereden, op 5 minuten van ons huis op weg naar de meelmolen De Zandhaas en een aantal van onze favoriete winkels in Santpoort-Noord, maar we hadden er nog nooit gegeten.
Boschbeek is typisch een restaurant voor grote (familie)gezelschappen, maar je kunt er natuurlijk ook gewoon met z'n tweetjes eten.
Toen we aankwamen zat er een groot gezelschap buiten in de tuin.
[ afbeelding ]
We kregen binnen een tafeltje in de 'zijkamer'.
Voorgerechten:
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Tonijn tataki met sambal vinaigrette, krokante rijst, mango chutney en sesamkroepkoek.
Prima op smaak allemaal.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles met ibericoham en warme aardappelsalade.
Ook gewoon lekker.
Blues dronk er een glas rode Primitivo wijn bij en ik een glas witte Sauvignon.
Hoofdgerechten:
Voor mij:
[ afbeelding ]
Roodbaarsfilet met rivierkreeften risotto, geroosterde groenten en spinazie.
Prima gebakken visje en ook een smakelijke risotto met rivierkreeftjes. De groentes waren knapperig gekookt, maar niet geroosterd.
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Kalfsoester met rösti van spek en ui, aubergine kaviaar, groenten en dragon jus.
Mooi rosé gebakken en erg smakelijke kalfsoester met hetzelfde groentegarnituur als ik had..
Naarmate we er langer zaten kwamen er een paar grote en nogal luidruchtige gezelschappen binnen en doordat de akoestiek nogal slecht was, besloten wij om geen dessert te nemen.
Boschbeek serveert gewoon lekker eten en is zeker zonder grote gezelschappen de moeite waard om nog eens buiten het weekend om te bezoeken.
Totaal waren we 99,25 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8/10
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |