Het ziet er niet veel beter uit dan een gemiddelde wok of sushi all you can eat maar het verhaal en herinnering aan vroeger is natuurlijk wel leukquote:Op donderdag 12 september 2024 12:06 schreef golfer het volgende:
Waar: Aziatisch restaurant Jasmijn & Ik in Utrecht.
Wanneer: 11-9-2024
Cijfer: 9/10
Impressie:
Nadat wij in Utrecht onze oude vrienden hadden bezocht wilde Blues heel graag naar het vroegere Chinese restaurant Lin Far, waar zij als kind met een pannetje naartoe werd gestuurd om nasi te halen voor het hele gezin.
Inmiddels heet de zaak Jasmijn & Ik en is het overgenomen door de dochter van de oude Chinese eigenaren en is het nu een heel goed gewaardeerd Aziatisch restaurant met Chinese, Thaise en Vietnamese fusiongerechten.
Vroeger:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
Het was maar goed dat we gereserveerd hadden, want op deze doordeweekse woensdagavond liep de zaak echt bomvol.
Je kunt bij Jasmijn & Ik allerlei losse hapjes bestellen, maar je kunt ook kiezen voor het zogenaamde Jasmijnbanket. Dan krijg je een aantal verrassingsgerechten van de kok geserveerd. Wij kozen daar dus voor.
Allereerst kregen wij een amuse:
[ afbeelding ]
Bloemkoolroosjes met kurkuma en misopasta. Lekker eenhapsgerechtje.
1e gerecht:
[ afbeelding ]
Een heerlijke misosoep met tahoe, paddenstoelen en zeewier. Lekker pittig gekruid.
2e gerecht:
[ afbeelding ]
Vietnamese lenterolletjes met rijstnoedels, groentes en gebakken tempé en een frisse saladerol met daarin ook nog wat knapperige groentes. Daarbij een bakje met hoisin- en pindasaus. Weer allemaal erg lekker!
3e gerecht:
Onze hoofdgerecht bestond uit meerdere onderdelen:
[ afbeelding ]
Omdat Blues had aangegeven liever geen vis te eten, kreeg zij eendenborst met tamarindesaus en sperziebonen.
Voor mij(slechte foto):
[ afbeelding ]
Van buiten krokant gefrituurde inktvis-tentakels, die van binnen heerlijk mals waren, met ui, knoflook en broccoli.
Verder om te delen:
[ afbeelding ]
geurige jasmijnrijst.
[ afbeelding ]
een groene curry met een supermalse rouleau van kippendijen (ook die was weer aan de buitenkant knapperig gewokt) met daarbij ook weer sperziebonen, rode pepers en aubergine. Alweer heel erg lekker!
en:
[ afbeelding ]
frisse watermeloen met munt.
Desserts
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Fris & Fruitig: een mousse van citroengras, limoen en mascapone met een frisse sorbet van lychees.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Zoet & Zacht: een luchtig en smeuïg taartje van pure chocolade met romig ijs van Vietnamese koffie, geserveerd met banaan in karamel-vanillesaus en krokante kokoskaramel.
We begrijpen dat het restaurant zo vol zat, want de kwaliteit van elk gerecht is echt prima en de bediening is super-attent.
Totaal waren wij, inclusief onze frisdrankjes bij het eten 101,75 euro kwijt.
Een absolute aanrader!
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.quote:Op donderdag 12 september 2024 22:04 schreef Jeroboam het volgende:
Het ziet er niet veel beter uit dan een gemiddelde wok of sushi all you can eat maar het verhaal en herinnering aan vroeger is natuurlijk wel leuk
Dat heb je al gedaanquote:Op donderdag 12 september 2024 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.
Ik probeer niks, het doet me gewoon denken aan van die Duitse snelle 'Aziatische' restaurants waar ze ook van die kip in beslaglaagje maken met een sausje erover voor 8/9 euro. Grappig dat ze dit ook serveren in een goed aangeschreven restaurant in Nederland.quote:Op donderdag 12 september 2024 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, maar ik ga niet happen op jouw provocatie.
quote:Koude voorgerechten:
Voor Blues steak tartare met ibericoham en toast.
Die vraag moet je maar aan Van der Valk stellen. Het was in ieder geval lekker.quote:Op donderdag 19 september 2024 20:04 schreef Nielojram75 het volgende:
Waarom zou je op een steak tartare nog een extra plak ham doen?
Mis wel de appelmoes met kers hoor!quote:Op donderdag 19 september 2024 20:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Die vraag moet je maar aan Van der Valk stellen. Het was in ieder geval lekker.
Dat zeiden wij ook tegen elkaar.quote:
quote:
Serveren ze in dit restaurant alleen vegetarische gerechten?quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:26 schreef stavromulabeta het volgende:
Waar?
Restaurant Heimat, Utrecht
Wanneer?
Vandaag lunchen.
Wat at je?
Het 6-gangen-menu
-knip-
Nee hoor, we hebben twee keer vegetarisch genomen. Vooral omdat het interessanter leek.quote:Op zondag 13 oktober 2024 17:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Serveren ze in dit restaurant alleen vegetarische gerechten?
Hoe kom je eropquote:Nu was iets teveel happen 'grote mensen-olvarit' als er geen contrasterend element op je lepel zat.
quote:Op donderdag 15 augustus 2024 12:28 schreef Troel het volgende: Vorige week zag ik bij toeval dat het mogelijk was om voor gisteren te reserveren bij Joann in Enschede. Bijzonder, want meestal moet je echt wel maanden van te voren reserveren heb ik me laten vertellen. Volgens mijn vriend en een aantal van onze kameraden echt een supergaaf restaurant. Voor mij wat minder leuk: want ik ben niet van de verrassingen. Dus afgelopen woensdag werd ik gebeld door een van de medewerkers, die ruim de tijd nam om met mij het menu door te nemen. Ik koos sowieso voor de variant zonder zee-dingen, mijn vriend eet alleen geen mosselen (allergie). Het enige wat ik verder zelf aangaf was het feit dat ik niet van geitenkaas houd. Op het laatste moment had mijn vriend door waar we naar toe gingen. Blij verrast, want hij wil al tijden met mij naar Joann, maar dat houd ik dus altijd af. Ik was erg benieuwd. Bij binnenkomst konden we keurig onze accu's van de fietsen in de garderobe achterlaten. In de tijd dat we dat deden, werd er keurig een krukje bij de tafel gezet waar ik mijn tas op kon zetten. We hadden perfect uitzicht op de keuken en begonnen met twee kleine amuses. We hebben daarna 7 gangen én een kaasplankje gehad. Ik heb geen foto's gemaakt van het eten en ik weet echt niet meer in welke volgorde en ook niet meer wat ik allemaal precies kreeg, want het was allemaal zo gaaf en lekker dat het me een beetje overweldigde. Ik heb denk ik maar vier keer gezegd dat ik veel eerder had willen gaan.* Wat ik in ieder geval gehad heb: briochebroodjes met boter aangelengd met gepofte rode ui. Steak tartare met een pittige chilisaus, kalfstong met groene appel en komkommer, buikspek, heerlijke sukade met rijstcrispies. Kwartel met eendenlever. Broccolitoffee en het stronkje stond ernaast met parels van passievrucht (de perfecte manier om wel broccoli te eten maar niet het nare mondgevoel van die bloempjes te hebben!) . Iets met jalapenomoes. Een overheerlijk toetje, wat ik het beste kan omschrijven als zeer luxe monchou. Vriend die wél zeedingen eet had geen kalfstong en geen sucade en geen steak tartare, maar garnalen, zeeduivel en nog een soort vis. Het was spectaculair en bovenal heel erg lekker. Ik dronk een cocktail met zure appel en gin en een mocktail met gember, kurkuma, vlierbloesem en roze pepers. Die vond ik zelf wat minder, maar zeker niet vies. Oja en een appelsap en een cola zero. Mijn vriend ging voor de wijn. In totaal hebben we (want ik heb wel alles geproefd) 5 verschillende wijnen geproefd, waarvan ik er een aantal ook erg lekker vond. Het moge duidelijk zijn dat ik een dure smaak heb, want de lekkerste wijn was 90 euro per fles en dat zou ik dus echt niet zelf kopen
Op het kaasplankje lag een Noord Hollandse kaas die op dezelfde manier klaargemaakt was als geitenkaas, maar dan wel met koemelk. Een kaas uit Zwitserland waar ook creme fraiche in verwerkt was. Een kaasje uit Belgisch Limburg die afgelakt was met Trappistenbier. Een goede harde kaas uit volgens mij Frankrijk die 6 jaar gerijpt had en als laatste een blauwschimmel uit een grot in Italie. Die ontving ik met de woorden "maar die smaakt niet als grot, waarna mijn vriend zich bijna verslikte in zijn stuk
" We sloten af met koffie met Armagnac (vriend), ik had nog wat cola over. Wellicht een wat warrige en nietszeggende recensie, maar al met al geef ik Joann een 9.5. Vanwege de secuurheid, de service, maar ook de goede kwaliteit en het heerlijke eten. De schade voor 2 personen: een paar euro boven de 400 euro. Het menu zelf was 118 euro per persoon (zonder het kaasplankje) https://restaurantjoann.nl/ *
En ze hebben een ster gekregenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
En hier heb ik gisteren gegetenquote:
quote:Op zondag 20 oktober 2024 14:43 schreef flipsen het volgende:
vooral ook de uitzichtfoto's, met name die bij restaurant Lobster
Ik ben er dus ook nog nooit geweest. Omgevng Hoofdstraat/centrum is alles bezocht, maar deze is er nooit van gekomen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:18 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 26-10-2024
Waar: Restaurant Boschbeek in Santpoort-Zuid.
Cijfer: 8
Impressie:
Wij zijn er de afgelopen 20 jaar duizenden keren voorbij gereden, op 5 minuten van ons huis op weg naar de meelmolen De Zandhaas en een aantal van onze favoriete winkels in Santpoort-Noord, maar we hadden er nog nooit gegeten.
Boschbeek is typisch een restaurant voor grote (familie)gezelschappen, maar je kunt er natuurlijk ook gewoon met z'n tweetjes eten.
Toen we aankwamen zat er een groot gezelschap buiten in de tuin.
[ afbeelding ]
We kregen binnen een tafeltje in de 'zijkamer'.
Voorgerechten:
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Tonijn tataki met sambal vinaigrette, krokante rijst, mango chutney en sesamkroepkoek.
Prima op smaak allemaal.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles met ibericoham en warme aardappelsalade.
Ook gewoon lekker.
Blues dronk er een glas rode Primitivo wijn bij en Golfer een glas witte Sauvignon.
Hoofdgerechten:
Voor mij:
[ afbeelding ]
Roodbaarsfilet met rivierkreeften risotto, geroosterde groenten en spinazie.
Prima gebakken visje en ook een smakelijke risotto met rivierkreeftjes. De groentes waren knapperig gekookt, maar niet geroosterd.
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Kalfsoester met rösti van spek en ui, aubergine kaviaar, groenten en dragon jus.
Mooi rosé gebakken en erg smakelijke kalfsoester met hetzelfde groentegarnituur als ik had..
Naarmate we er langer zaten kwamen er een paar grote en nogal luidruchtige gezelschappen binnen en doordat de akoestiek nogal slecht was, besloten wij om geen dessert te nemen.
Boschbeek serveert gewoon lekker eten en is zeker zonder grote gezelschappen de moeite waard om nog eens buiten het weekend om te bezoeken.
Totaal waren we 99,25 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8/10
Ik dacht nog, fijn! Een rustig 'zijkamertje'. Kwam er aan het tafeltje naast ons een 3tal zitten waarvan hij met luide stem zijn gezelschap alle tv programma's uitlegdequote:Op zondag 27 oktober 2024 09:43 schreef stavromulabeta het volgende:
Jammer van die akoestiek. Hoe ouder ik wordt, hoe slechter ik daar tegen kan.
Mijn moeder at er die dag ook, en had dezelfde klachtquote:Op zaterdag 26 oktober 2024 21:18 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 26-10-2024
Waar: Restaurant Boschbeek in Santpoort-Zuid.
Cijfer: 8
Impressie:
Wij zijn er de afgelopen 20 jaar duizenden keren voorbij gereden, op 5 minuten van ons huis op weg naar de meelmolen De Zandhaas en een aantal van onze favoriete winkels in Santpoort-Noord, maar we hadden er nog nooit gegeten.
Boschbeek is typisch een restaurant voor grote (familie)gezelschappen, maar je kunt er natuurlijk ook gewoon met z'n tweetjes eten.
Toen we aankwamen zat er een groot gezelschap buiten in de tuin.
[ afbeelding ]
We kregen binnen een tafeltje in de 'zijkamer'.
Voorgerechten:
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Tonijn tataki met sambal vinaigrette, krokante rijst, mango chutney en sesamkroepkoek.
Prima op smaak allemaal.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Coquilles met ibericoham en warme aardappelsalade.
Ook gewoon lekker.
Blues dronk er een glas rode Primitivo wijn bij en ik een glas witte Sauvignon.
Hoofdgerechten:
Voor mij:
[ afbeelding ]
Roodbaarsfilet met rivierkreeften risotto, geroosterde groenten en spinazie.
Prima gebakken visje en ook een smakelijke risotto met rivierkreeftjes. De groentes waren knapperig gekookt, maar niet geroosterd.
Voor Blues:
[ afbeelding ]
Kalfsoester met rösti van spek en ui, aubergine kaviaar, groenten en dragon jus.
Mooi rosé gebakken en erg smakelijke kalfsoester met hetzelfde groentegarnituur als ik had..
Naarmate we er langer zaten kwamen er een paar grote en nogal luidruchtige gezelschappen binnen en doordat de akoestiek nogal slecht was, besloten wij om geen dessert te nemen.
Boschbeek serveert gewoon lekker eten en is zeker zonder grote gezelschappen de moeite waard om nog eens buiten het weekend om te bezoeken.
Totaal waren we 99,25 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8/10
Sliptong, denk ik.quote:Op woensdag 6 november 2024 22:23 schreef Gripper het volgende:
@:Anndb, Ik ben mateloos benieuwd, naar een van die gerechten van de hofstede : wat is jonge tong? Zijn dit zulke jonge visjes dat je ze eigenlijk zou moeten terugzetten in zee, en waarin verschillen ze van smaak met een volwassen tong?
En ja ik vrees het ook, al ben ik daar niet ontevreden mee. Al is het een rus als eten en service niet goed is legt die zo 5 man personeel om dus als je in restaurant werkt waar ik kom pas maar op.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:54 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het lijkt erop of je een blijvertje aan de haak hebt geslagen Anndb!
Gast wat doe je voor werk ! Je gaat bijna elke dag voor honderden euros uiteten? Niet voor iedereen weggelegd!quote:Op donderdag 7 november 2024 05:10 schreef anndb het volgende:
[..]
En ja ik vrees het ook, al ben ik daar niet ontevreden mee. Al is het een rus als eten en service niet goed is legt die zo 5 man personeel om dus als je in restaurant werkt waar ik kom pas maar op.
quote:Hou het svp on topic met recensies van restaurants en hun gerechten, niet over klanten of doelgroepen van restaurants.
hij verhuurt mossels, dat is toch al lang duidelijk..quote:Op donderdag 7 november 2024 07:22 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Gast wat doe je voor werk ! Je gaat bijna elke dag voor honderden euros uiteten? Niet voor iedereen weggelegd!
Niet te veel als het niet moetquote:Op donderdag 7 november 2024 07:22 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Gast wat doe je voor werk ! Je gaat bijna elke dag voor honderden euros uiteten? Niet voor iedereen weggelegd!
Even een kleine twijfel of ik dit hier zou posten of via WhatsApp.quote:Op donderdag 7 november 2024 05:10 schreef anndb het volgende:
[..]
En ja ik vrees het ook, al ben ik daar niet ontevreden mee. Al is het een rus als eten en service niet goed is legt die zo 5 man personeel om dus als je in restaurant werkt waar ik kom pas maar op.
Je weet mijn whatsapp en ga jou ook nog mee nemen (vriendschappelijk) dat hadden we al afgesproken. Die is alleen maar blij laat ik t zo zeggen thank you god for give anndb in my life. En misschien kan je volgend jaar wel trouwfeest komen maar nog niks beslistquote:Op donderdag 7 november 2024 19:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Even een kleine twijfel of ik dit hier zou posten of via WhatsApp.
Wat vindt deze dame ervan dat ze op een voor haar onbekend forum wordt gepost?
Ookal kent zo'n beetje iedereen mij in het echte leven, ik zou er niet blij mee zijn dat iemand zomaar foto's van mij gaat posten.
Just my 2 cents
Wilde je sowieso berichten om even bij te kletsenquote:Op donderdag 7 november 2024 20:03 schreef anndb het volgende:
[..]
Je weet mijn whatsapp en ga jou ook nog mee nemen (vriendschappelijk) dat hadden we al afgesproken. Die is alleen maar blij laat ik t zo zeggen thank you god for give anndb in my life. En misschien kan je volgend jaar wel trouwfeest komen maar nog niks beslist
Kom maar mee keer we kunnen t zo gek maken als je wil.quote:Op vrijdag 8 november 2024 10:11 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Neem mij ook mee a niffo thank allah for anndb in my life lekker eten wollah
Het is hier wel klaar met off topic geneuzel en persoonlijke opmerkingen. On topic of niet hier posten.quote:
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2024 13:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is hier wel klaar met off topic geneuzel en persoonlijke opmerkingen. On topic of niet hier posten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door borisz op 05-12-2024 22:05:02 ]winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Dat was bij ons best bijzonder. Anderhalve maand geleden meldde iemand van ons gezelschap dat er plekken vrij waren. We konden uit drie dinsdagen in december kiezen. Dag later afgestemd… plekken waren er nog! Misschien omdat we met vier waren. Ze hebben veel tafels voor twee. Gisteren zat het wel vol.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik zou ook weer eens naar de Nieuwe Winkel willen. Alleen het reserveren is zo ongeveer net zo'n uitdaging geworden als supergewilde concertkaartjes kopen. Precies op het moment van vrijkomen van nieuwe data, achter je computer gaan zitten.
Moest je flink schijten of wah?quote:Op woensdag 11 december 2024 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nagekomen review van onze ingewanden… ze waren (voor de collega’s) blij met de thuiswerkdag
WiwahWINDquote:Op woensdag 11 december 2024 23:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Moest je flink schijten of wah?
Wanneer ik een stukje steen of glas aantrof in mijn eten dan was het ook direct klaar. Wtf.
Over smaak valt niet te twisten. Heb er nu een paar keer gegeten en ik ben nog steeds iedere keer overdonderd. Het is koken, maar dan grotendeels opnieuw uitgevonden. Naast de keuken is er dan ook een lab waar geëxperimenteerd wordt met bereidingstechnieken.quote:Op woensdag 11 december 2024 16:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik at recent in De nieuwe winkel in Nijmegen.
Michelin** en een groene ster.
Dank voor de correctie. Het was inderdaad geen notenboter. Ik geef de schuld aan de drukke (gezellige) sfeer en de Engelstalige ober. Maar vooral mijn slechte geheugen. Mijn neus had alleen de hazelnoot olie onthouden, hoofd had niks in te brengen.quote:Op woensdag 11 december 2024 23:36 schreef recursief het volgende:
[..]
Over smaak valt niet te twisten. Heb er nu een paar keer gegeten en ik ben nog steeds iedere keer overdonderd. Het is koken, maar dan grotendeels opnieuw uitgevonden. Naast de keuken is er dan ook een lab waar geëxperimenteerd wordt met bereidingstechnieken.
Twee kleinigheden: de boter is geen notenboter maar wordt gemaakt van melk van zonnebloempitten. Er gaat wel wat olie van gebrande hazelnoten bij maar de basis is zonnebloemmelk. De "slappe" koffie is een zogenaamde light-roast. Daar zet je geen straffe bak van want dan gaat alle smaak verloren.
Dat kan natuurlijk. Ik heb het seizoen/menu dat jij gegeten hebt niet gegeten. In het voorjaar weer. Ik heb ook wel een keer een gerecht gehad waarvan ik niet meteen enthousiast werd, maar dat wordt met gemak goedgemaakt door waanzinnige herinneringen zoals bijvoorbeeld de "risotto" van groene (alkalisch gekookte) zonnebloempitten.quote:Op donderdag 12 december 2024 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dank voor de correctie. Het was inderdaad geen notenboter. Ik geef de schuld aan de drukke (gezellige) sfeer en de Engelstalige ober. Maar vooral mijn slechte geheugen. Mijn neus had alleen de hazelnoot olie onthouden, hoofd had niks in te brengen.
Wb de koffie: daarin (en ook wb een deel van het eten) blijft onze smaak verschillen
SPOILER: totaal niet compleet, mobiele fotosOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topavond. Ik wil hier terug, maar dan in de zomer. Hier lekker buiten eten of borrelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:Op vrijdag 13 december 2024 17:26 schreef borisz het volgende:
Waar? Café Picknick te Beverwijk. https://www.cafepicknick.nl/home/
Wanneer? 12 december
Wat at je? te veel om op te noemen. Het was 3vd4 gangen shared dining.
Impressie? Wellicht wat hieronder
Kosten? De baas betaald
Cijfer? Dikke 8,5
Ik ben chef kerst op het werk. In Amsterdam moet je vroeg boeken wil je je plek hebben. Begin september was dit dus al rond. Het was dit jaar de eerste keuze en het was direct raak. Terwijl we nu naar het buitengebied gingen. Oorspronkelijk idee is Restaurant Zacht Staal. Op Donderdag kan je met een schoolbus opgehaald worden op Sloterdijk en dan word je naar het buitengebied van Beverwijk gebracht. Krijg je vijf gangen en word je weer op Sloterdijk afgezet. Nu werd het een tripje met de Schoolbus en een viergangenmenu bij Picknick.
Zacht Staal en Cafe Picknick bevinden zich op Landgoed Rorik. Dit is in het groene gebied naast De Bazaar en aan de andere kant van de A9. Sinds 2020 is het daar een Hipsterparadijs waar je ook goed kan eten. Petra Possel nam al diverse podcasts op.
Zacht Staal is de Fine Dining. Picknick is de Boerenplattelandskeuken. Zacht Staal is in een kas en dat is in de winter niet warm te krijgen dus blijft dicht. Picknick is wel warm te krijgen en had ons op deze avond en een andere groep boven. .
We werden om 17u opgepikt met een Amerikaanse Schoolbus uit 1980 oid. Loopt wellicht 1 op 1. Maar voor ons was het 'op Schoolreisje' naar het landgoed. Ding was gammel, maar we kwamen heen en terug en zijn heel gebleven![]()
We kregen vier gangen. We hadden eerst een borreluur met Cremant en div hapjes. Vooral een toast met een avocadosmeersel. was![]()
![]()
In de eerste ronde voorgerechten. gerookte zalm, een ham die smolt op je tong, koolrabi salade. Al de gerechten klopten. Makreel van de grill
Tussengerecht: Ravioli gevuld paddenstoelen. Vulling was. Pasta net niet.
Hoofd: twee lekkere bonengerechten 1 met oa octopus, Bavette en worst, wortels van de grill spinazie.
Toe: taarte va kweepeer, ander taartje. .In de zomer is het fantastisch, heb er een keer geluncht met vriendinSPOILER: totaal niet compleet, mobiele fotosOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Topavond. Ik wil hier terug, maar dan in de zomer. Hier lekker buiten eten of borrelen.![]()
Ik ookquote:Op maandag 16 december 2024 22:58 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil die recensie van Mr Jacks wel zien
Daar ben ik het niet mee eens. De omloopsnelheid van het normale eten bij Mr. Jacks is zo hoog, dat het wel goed zit.quote:Op maandag 16 december 2024 23:50 schreef golfer het volgende:
Als je voedselvergiftiging wilt riskeren dan moet je naar Mr. Jacks.
Wil je op sterren niveau eten dan moet je naar Showw.
mr jacks.. haha.. dat deze giftoko nog steeds bestaat..quote:Op maandag 16 december 2024 22:33 schreef stavromulabeta het volgende:
Wet DBA-perikelen blijken mee te vallen, dus het avondmaal van tosti's of kale macaroni kan weer plaatsmaken voor iets fatsoenlijks. En het is tijd voor een nieuwe reservering. Jullie bepalen.
• Mr. Jacks (Check vooral de website, ik voel me gelijk 25 jaar jonger)
• Showw van Lendl Mijnhijmer, voorheen Sommelier van het Jaar.
De keuze is aan jullie. Uiteraard volgt een recensie.
[poll=8160]
Ik weet niet in welke stad je was? Beverwijk is ook echt een 4 waard. En als je naar huis gaat stinken je jas/je kleding ook nog een uur in de wind naar frituur.quote:Op vrijdag 17 januari 2025 22:12 schreef Viesdik het volgende:
Waar? La Cubanita
Wanneer? 17 januari 2025
Wat at je? Tapas
Impressie? Sfeervol, maar goor eten.
Kosten? 95 inclusief drank en fooi
Cijfer? eten 2, sfeer: 8, akoestiek: 7, personeel: 7, service: 5 (werken met qr codes)
Voor het eerst gegeten in deze toko.
Eens en nooit meer.
Het personeel en de sfeer is prima.. maar dat eten jongen.. Dat is zo smerig, de mc donalds is serieus van betere kwaliteit.
Ik ga niet eens in detail.. als je me niet gelooft zet dan lekker je eigen gezondheid op het spel. Maar kwam net thuis, en heb niet eerder een pak chocomel uitgescheten.
70% gefrituurd, soms nog bevroren, smaakloze tomaten, goedkoop vlees, taaie ham, stinkende smerige gegratineerde mossels
Totaal geen inspiratie ook. Gewoon iets frituren en een fles chinatown saus erover gooien.
Dan beeld ik me echt van die 15 liter jerrycans in, met Chinese tekens die je niet kans lezen, met een pomp die al 2 jaar niet is schoongemaakt.
Dat wilde ik even kwijt
Je foto'squote:Op donderdag 2 januari 2025 21:33 schreef borisz het volgende:
Waar? Café Samabe, te Haarlem. https://samabe.nl/
Wanneer? 2 januari 2025
Wat at je? https://samabe.nl/rijsttafels/ De rechtste rijsttafel
Impressie? hieronder.
Kosten? Broertje betaald
Cijfer? 7,5
Goed voornemen in het nieuwe jaar is om meer uiteten te gaan.. Op 2 januari daar direct werk van gemaakt. Dit was tevens nog kerstcadeau. Immers we hadden niks nodig en besloten dat te stoppen in een paar etentjes.
Café Samabe bestaat sinds 2019 en ze zitten in het pand ‘De Zon’. Gebouwd in 1899. Het heeft kenmerkende hoge plafonds en authentieke details en is gebouwd door de de heren Vroom en Dreesman. Sinds september van 2024 staan ze ook op de lijst van Bib Gourmand. Goed eten tegen een schappelijke prijs .We krijgen authentieke Indonesische gerechten uit Bali aldus de website.
We gingen voor de Rijsttafel als goeie Hollanders. Klik op de eerdere link voor de exacte gerechten.
Als hapje drie soorten kroepoek. Lekker
We starten met de saté
[ afbeelding ]
Erg Lekker. Je ziet lam, kabeljauw, kip en garnaal. Smaakvol. Erg Lekker
Daarna kwam de rijsttafel met witte en gele rijst
[ afbeelding ]
Ook erg smaakvol. oa kabeljauw, gernaal, massala,rendang en niet op de foto nog een paar salades en atjar.
Toetje
[ afbeelding ]
IJs met fruit. Ja ok.
Ik heb denk ik nog het meest van de saté genoten. Rijsttafel was erg lekker, voor mijn smaak soms net te Nederlands. Toetje prima.
Nadeel in deze zaak is de akoestiek. Het was volle bak (eigenlijk zoals altijd) maar daardoor kan je ook wel overprikkeld raken. Kaart, drankjes etc dat duurde net even te lang. Iemand extra om de drankjes te brengen konden ze wel gebruiken.
Eindoordeel is een 7,5. En toch ga naar De Lachende Javaan of Bistrobar Indonesia. .Haarlem barst van de goede Indo?s.
Ja. Zal ze wellicht elders uploaden ipv op FB standje privé. De URL verloopt na een paar dagen.quote:
Ik ga niet zeggen waar het was, omdat ik vind dat elk filiaal dezelfde verantwoordelijkheid voor kwaliteit deeltquote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke stad je was? Beverwijk is ook echt een 4 waard. En als je naar huis gaat stinken je jas/je kleding ook nog een uur in de wind naar frituur.
Echt een slechte vreetschuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |