https://imgbb.com/quote:Op zaterdag 18 januari 2025 11:35 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja. Zal ze wellicht elders uploaden ipv op FB standje privé. De URL verloopt na een paar dagen.
Sla de Griek over.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Der Griehe in Bad Bentheim is inderdaad geen aanrader.
-Aardappelkroketten niet gaar
-Een van de kroketten valt van het bord toen de ober naar de tafel draaide. Leek er geen acht op te geven en zei ook niets toen ik zelf 12,5% van mn bijgerecht van de grond raapte.
-IJs van dessert was gekristalliseerd
-Drinken moet je zelf in vragen. Obers die elke 5 minuten vragen of je wilt drinken zijn irritant maar obers die helemaal niet rondlopen zijn dan ook.
Mocht je het toch willen proberen, bier bestellen gaat een beetje vreemd.
[img]https://i.ibb.co/ccXzFCFP/IMG-20250201-195204744-2.jpg[/img[
Bestel je Radebecker krijg je Brinkhoff's en bestel je Allgäuer Edelweißbier krijg je Radebecker.
Het restaurant een beetje oubollig sjiek noemen en vervolgens bevestigd worden in die mening door een gelakte wortel bij het hoofdgerecht te krijgenquote:Op zondag 9 februari 2025 12:39 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 8-2-2025
Waar: De Jonge Halewijn in Beverwijk.
Cijfer: 7
Impressie:
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:14 schreef Knipoogje het volgende:
Wel grappig van die 'oncontroleerbare' wijn trouwens. Is dat een dingetje tegenwoordig? Zoveel restaurants geven gewoon een vol glas op een dienblad. Ook als je er 7 euro (wat nu nog net wat duurder is, maar binnen nu en 2 jaar vast de standaard is voor een glas huiswijn).
Ja. Eens. Ik hou daar ook niet van.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.
De gerechten zien er uit als op eetcafe-niveau, niet als goed restaurant.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.
Dat zou ik eerder bij echt dure wijnen verwachten, 7 euro is zoals hierboven al is gezegd niks bijzonders.quote:Op zondag 9 februari 2025 22:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Eens. Ik hou daar ook niet van.
Sommige restaurant hebben de wijn genwoordig op de tap.
Maar voor 7 euro per glas mag je wel normaal uitschenken aan tafel verwachten.
Ik niet. Ik vind dat normale service.quote:Op maandag 10 februari 2025 00:21 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dat zou ik eerder bij echt dure wijnen verwachten, 7 euro is zoals hierboven al is gezegd niks bijzonders.
Dat was bij ons met de eerste Social Deal-ervaring bij Myaki and Jones. Gaan we ook zeker nog een keer naar terug.quote:Op maandag 10 februari 2025 07:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer golfer.
Ik vind Social Deal wel heel fijn om dingen uit te proberen zonder je erg belazerd te voelen als het tegenvalt.
Soms heb ik echt positieve ervaringen en die herhaal ik dan ook. Er zal vast een etentje bij jullie komen die lekker genoeg is!
Hoe smaakte dat? Is het enigszins vergelijkbaar met hert of ree?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:15 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer:12 februari 2025
Waar: Pirkon Pirtti, Saariselkä, Finland
Cijfer: 8
Impressie:
-knip- rendier
Ja, het zit in die hoek qua smaak, maar iets milder.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoe smaakte dat? Is het enigszins vergelijkbaar met hert of ree?
Een van de restauranteigenaren bij wie ik een social deal had gedaan gaf aan, dat als we nog eens gebruik wilden maken van social deal, we gewoon moesten reserveren zonder vouchers met als opmerking dat we de socialdeal wilden. Dan kregen we de socialdeal en hoefde hij de middle man niet te betalenquote:Op maandag 10 februari 2025 07:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer golfer.
Ik vind Social Deal wel heel fijn om dingen uit te proberen zonder je erg belazerd te voelen als het tegenvalt.
Soms heb ik echt positieve ervaringen en die herhaal ik dan ook. Er zal vast een etentje bij jullie komen die lekker genoeg is!
hoe was de temperatuur binnen? Ik ben er in de zomer twee keer geweest, en toen was het (logischerwijsquote:Op zondag 16 februari 2025 17:07 schreef Knipoogje het volgende:
Wanneer:15 februari 2025
Waar: Clementine Cafe, Barendrecht
Cijfer: dikke 8
Impressie:
Die cafe zit achter het station in een vrij troosteloze agrarisch industrieterrein en is gevestigd in een kas. Van binnen ziet het er heel hip en gezellig uit en de kaart is origineel.
[ afbeelding ]
Het was een lunch en ik ging voor de bruschetta met ibirische ham, hazelnoot, uienchutney en aiolie. Een lekkere combinatie. Die hazelnoot smaakte erg prima bij!
Je kunt er verder ook wat ambitieuzer eten met 3-4-5 gangen menu's. Volgens mij waren ze ons vergeten, want ons zoete frites stonden minuten lang op de counter te wachten (dat zagen we vanuit onze positie). Snel een proefje genomen en teruggestuurd. Dit was lauw. Dat werd zonder morren gedaan en daarna een nieuwe warme geserveerd.
Als we nog eens naar de ikea/woonboulevard in Barendrecht gaan wordt dit wel de lunchgelegenheid. Leuk tentje!
Eindprijs was ong. 80 euro voor 3 personen incl. 6 drankjes en het bijgerecht.
Geen foto's maar de foto's bij google maps komen overeen met de presentatie van onze gerechten.
Ha dat heb ik ook een keer te horen gekregen maar het viel tegen dus kwam niet meer.quote:Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Een van de restauranteigenaren bij wie ik een social deal had gedaan gaf aan, dat als we nog eens gebruik wilden maken van social deal, we gewoon moesten reserveren zonder vouchers met als opmerking dat we de socialdeal wilden. Dan kregen we de socialdeal en hoefde hij de middle man niet te betalen
Daar eten wij regelmatig maar dan in Utrecht. Prima restaurant idd. Myagi.quote:Op maandag 10 februari 2025 12:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was bij ons met de eerste Social Deal-ervaring bij Myaki and Jones. Gaan we ook zeker nog een keer naar terug.
Het was niet heel erg warm, maar we voelden geen tocht. En er stonden overal van die terrasverwarmers (stonden uit), dus ze kunnen het flink opstoken. Wat vond je van het eten?quote:Op zondag 16 februari 2025 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
hoe was de temperatuur binnen? Ik ben er in de zomer twee keer geweest, en toen was het (logischerwijs) bloedheet binnen. Is het een beetje goed geïsoleerd?
Iwanius heeft instagram ontdekt en gaat helemaal los op de smileysquote:Op maandag 17 februari 2025 03:35 schreef NoCigar het volgende:
Een tip, aangezien het hier wat minder druk is: https://www.instagram.com/cigarmannl?igsh=aXFoY3E1dmlmempo
Cigarmannl op Insta, iemand uit Rotterdam, denk ik, die veel uit eten gaat met een sigaar!
quote:Op maandag 17 februari 2025 03:35 schreef NoCigar het volgende:
Een tip, aangezien het hier wat minder druk is: https://www.instagram.com/cigarmannl?igsh=aXFoY3E1dmlmempo
Cigarmannl op Insta, iemand uit Rotterdam, denk ik, die veel uit eten gaat met een sigaar!
Toch mis ik zijn reviewsquote:
Als hij het niet is dan heeft iemand erg zijn best gedaan zijn gimmick over te nemen, compleet met de KLM-huisjesquote:Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iwanius heeft instagram ontdekt en gaat helemaal los op de smileys![]()
ik denk dat ik wel enkele van zn typische stijlelementen in de korte zinnen ontdekt heb. Moet m wel zijn
Ja het is nogal een mysteriequote:Op maandag 17 februari 2025 14:38 schreef NoCigar het volgende:
Het blijft compleet bizar allemaal. Alleen de hoeveelheid al, na een hele tijd scrollen zit ik pas in december.
Heeft iemand hem wel eens irl ontmoet?
Zonder Miep, zo te zien.quote:Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iwanius heeft instagram ontdekt en gaat helemaal los op de smileys![]()
ik denk dat ik wel enkele van zn typische stijlelementen in de korte zinnen ontdekt heb. Moet m wel zijn
Heb geen Instagram, dus dit moet ik helaas aan me voorbij laten gaanquote:Op maandag 17 februari 2025 03:35 schreef NoCigar het volgende:
Jawel, hij postte ook wel eens over gerechten die hij zelf klaarmaaktequote:Op maandag 17 februari 2025 15:11 schreef Droopie het volgende:
Die man heeft geen keuken thuis begrijp ik.
Da's beter dan hier het topic vol te spammen met nieuws over een voormalige FOK! user die elders zijn activiteiten heeft voortgezet…quote:Op maandag 17 februari 2025 15:25 schreef Droopie het volgende:
Dit verdient een eigen topic met een hele mooie OP.
Hoe nieuwsgierig ik ook ben, het lijkt me toch wat vreemd de Insta ve voormalige user naar Fok! te halen. Niet kies ook. Laat dat gewoon op Insta..quote:Op maandag 17 februari 2025 15:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Da's beter dan hier het topic vol te spammen met nieuws over een voormalige FOK! user die elders zijn activiteiten heeft voortgezet…
Daarom staat er ook boven het invoervak hier:quote:Op maandag 17 februari 2025 15:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe nieuwsgierig ik ook ben, het lijkt me toch wat vreemd de Insta ve voormalige user naar Fok! te halen. Niet kies ook. Laat dat gewoon op Insta..
Ook niet in een apart topic bedoel ikquote:Op maandag 17 februari 2025 15:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Daarom staat er ook boven het invoervak hier:
[ afbeelding ]
Wat hij zegtquote:Op maandag 17 februari 2025 15:57 schreef golfer het volgende:
Het zou inderdaad fijn zijn als het hier weer over recensies van restaurants zou gaan.
Om eerlijk te zijn wilde ik gewoon een Belgisch patatje/frietje gaan eten na afloop van de voorstelling. Simpel, geen uitgebreide diner toestanden, omdat we ook weer naar NL terug moesten rijden.quote:Op maandag 3 maart 2025 12:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben echt gek op verse friet maar de prijzen van frites atelier houden me tegen.
Nu je zegt dat het kwalitatief ook niet een stuk beter is dan andere verse friet en snacks is een extra reden om het nooit te proberen.
Er zijn nu nog zo'n 4 of 5 toppings over en die kosten in combi met een bakje patat rond de 10 à 13 euro.quote:Op maandag 3 maart 2025 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een aantal jaar geleden verkocht Sergio nog een stuk of 8 soorten loaded fries. Die kostten toen meen ik 9 euro en dat was een halve maaltijd. Uitgebreide keuze aan toppings, dat was echt lekker...
Geweldigquote:Op zondag 16 maart 2025 19:08 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer: 14-03-2025
Waar: 't Strand, Katwijk aan Zee
Cijfer: 9,5
Kosten: ¤110,00 p.p., inclusief alle wijnen, water, koffie en eventuele frisdranken
O wauw, ik kende het niet, wat een tof concept. Dat zou ik ook wel een keer willen doen.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:08 schreef MadMaster het volgende:
Kosten: ¤110,00 p.p., inclusief alle wijnen, water, koffie en eventuele frisdranken
Impressie:
Voor de tweede keer binnen ongeveer een half jaar tijd namen we met een groep vrienden deel aan de visdinershow die door dit restaurant aan het Noordzee strand word georganiseerd. De eerste keer was dusdanig goed bevallen, dat we na afloop daarvan voor deze 2e versie gereserveerd hebben.
Het concept is eenvoudig, maar zeer effectief en indrukwekkend, aangezien de vissen die op het menu staan ter plekke gefileerd en toegelicht worden door vislegende Arie Kuijt. Tijdens de demo van Arie aan de Chef's Table staan alle gasten daar omheen, dus geen formeel gedoe.
Voordat het gerecht van de betreffende vissoort aan tafel geserveerd wordt, kan je die eerst rauw, als sashimi, proeven.
De begeleidende wijnen worden verzorgd door Wijnhuis Hollander in Wijnenzijn inclusief bij de dinershows en als je een wijn erg lekker vindt, dan is het mogelijk om een 2e (en soms 3e) glas te krijgen.
Het menu, op papier:
[ afbeelding ]
Amuse, macaron met zalmmouse:
[ afbeelding ]
Oesters tussendoor:
[ afbeelding ]
De hoofdrolspeler van de avond, een yellowfin tonijn:
[ afbeelding ]
De bijrollen werden ingevuld door zeebaars en Noorse skrei:
[ afbeelding ]
En door een zeeduivel:
[ afbeelding ]
De carpaccio van zeeduivel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rouleaux van skrei:
[ afbeelding ]
Zeebaarsfilet op de huid
[ afbeelding ]
Chef Arie fileert de tonijn:
[ afbeelding ]
Tussendoor even de tonijn rauw verorberen:
[ afbeelding ]
Tonijn gegrild met noodles:
[ afbeelding ]
Proeverij van chocolade & pistache:
[ afbeelding ]
Bij een volgende vis dinershow zijn we weer van de partij…
Wow. Lijkt mij helemaal leuk en lekker.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:08 schreef MadMaster het volgende:
Impressie:
Voor de tweede keer binnen ongeveer een half jaar tijd namen we met een groep vrienden deel aan de visdinershow die door dit restaurant aan het Noordzee strand word georganiseerd. De eerste keer was dusdanig goed bevallen, dat we na afloop daarvan voor deze 2e versie gereserveerd hebben.
Het concept is eenvoudig, maar zeer effectief en indrukwekkend, aangezien de vissen die op het menu staan ter plekke gefileerd en toegelicht worden door vislegende Arie Kuijt. Tijdens de demo van Arie aan de Chef's Table staan alle gasten daar omheen, dus geen formeel gedoe.
Voordat het gerecht van de betreffende vissoort aan tafel geserveerd wordt, kan je die eerst rauw, als sashimi, proeven.
De begeleidende wijnen worden verzorgd door Wijnhuis Hollander in Wijnenzijn inclusief bij de dinershows en als je een wijn erg lekker vindt, dan is het mogelijk om een 2e (en soms 3e) glas te krijgen.
Het menu, op papier:
[ afbeelding ]
Amuse, macaron met zalmmouse:
[ afbeelding ]
Oesters tussendoor:
[ afbeelding ]
De hoofdrolspeler van de avond, een yellowfin tonijn:
[ afbeelding ]
De bijrollen werden ingevuld door zeebaars en Noorse skrei:
[ afbeelding ]
En door een zeeduivel:
[ afbeelding ]
De carpaccio van zeeduivel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De rouleaux van skrei:
[ afbeelding ]
Zeebaarsfilet op de huid
[ afbeelding ]
Chef Arie fileert de tonijn:
[ afbeelding ]
Tussendoor even de tonijn rauw verorberen:
[ afbeelding ]
Tonijn gegrild met noodles:
[ afbeelding ]
Proeverij van chocolade & pistache:
[ afbeelding ]
Bij een volgende vis dinershow zijn we weer van de partij…
Dat is nog niet bekend, maar ergens na de drukte van het zomerseizoen.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Wow. Lijkt mij helemaal leuk en lekker.
Wanneer is de volgende keer?
Kun je een seintje geven als de datum bekend is?quote:Op zondag 16 maart 2025 20:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is nog niet bekend, maar ergens na de drukte van het zomerseizoen.
Vorig jaar was de 1e versie in oktober…
Zodra ik de datum heb vernomen via onze vrienden, zal ik jou en golfer informeren…quote:Op zondag 16 maart 2025 21:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je een seintje geven als de datum bekend is?
Ik zou het ook heel graag willen weten 😍quote:Op zondag 16 maart 2025 21:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zodra ik de datum heb vernomen via onze vrienden, zal ik jou en golfer informeren…
Ziet er uit als assemblage eten met een hoog prefab aandeel.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:26 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 25 mei 2025
Waar: Restaurant Dijkers in Haarlem.
Cijfer: 8
Impressie:
Om het begin van onze vakantie te vieren hadden we via een Social Deal met 43% korting gereserveerd bij Restaurant Dijkers. Een betrekkelijk klein restaurant in de Warmoesstraat in Haarlem met 2 jonge koks in een half open keuken en 3 jonge mannen in de bediening.
We konden 3 gangen a la carte uitkiezen, waarbij we er op gewezen werden dat er voor bepaalde hoofdgerechten een kleine toeslag betaald moest worden.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had gekozen voor langzaam gegaarde kalfspicanha met geroosterde paprika, zoetzure rode ui, kerriemayonaise en amandelcrumble. Erg lekker.
Voor mij:
[ afbeelding ]
Aziatische carpaccio met crispy knoflook, Nam Jim mayonaise, sesam, bosui en tempura.
Prima vlees, goed op kamertemperatuur, met lekker knapperige stukjes knoflook.
Hoofdgerechten:
voor Blues:
[ afbeelding ]
De Chefs Special, bestaande uit gegrilde kipfilet caprese met gesmolten mozzarella en pesto en met een Griekse salade en patat met mayonaise.
Alweer gewoon lekker.
Voor mij:
(sorry voor de wat mislukte foto, waarop de grote steak niet echt goed zichtbaar is).
[ afbeelding ]
De Steak Dijkers met chimichurri, gebakken little gem sla, cherrytomaatjes, Hasselback aardappels en truffelmayonaise. (hiervoor moest een toeslag van 5 euro betaald worden).
Een grote, prima medium rare gebakken, supermalse en goed op smaak gemaakte steak met lekkere bijgerechten.. Van de 2 Hasselbackaardappels heb ik er eentje laten staan, want teveel voor mij.
Nagerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues viel de keus op de amandel pinda karamel taart met vanille-bourbon-ijs. Heerlijk, maar wel erg zoet.
Ik:
[ afbeelding ]
Appel-spijs tarte tatin met kaneelmousse en speculaas-ijs. Alweer een prima (wel wat machtig) gerecht.
Bij het eten dronk Blues een Gerardus Wittems Dubbel Kloosterbier en ik een Gulpener pilsje van de tap.
Totaal waren we inclusief extra toeslag en drankjes 74,90 euro kwijt.
Conclusie: gewoon goed en lekker eten met vriendelijke bediening voor een (met de korting) schappelijke prijs.
Prijs/kwaliteit: 8/10
De Nederlandse en Fok!-vraag: quanta costa?quote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteravond was ik bij een all you can eat.
In het Kraznapolski hotel.
3 zalen
8 landen
18 chefs
36 Michelin sterren
?quote:Op maandag 26 mei 2025 12:26 schreef golfer het volgende:
Nagerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues viel de keus op de amandel pinda karamel taart met vanille-bourbon-ijs. Heerlijk, maar wel erg zoet.
Ik:
[ afbeelding ]
Appel-spijs tarte tatin met kaneelmousse en speculaas-ijs. Alweer een prima (wel wat machtig) gerecht.
Bij het eten dronk Blues een Gerardus Wittems Dubbel Kloosterbier en ik een Gulpener pilsje van de tap.
Totaal waren we inclusief extra toeslag en drankjes 74,90 euro kwijt.
Conclusie: gewoon goed en lekker eten met vriendelijke bediening voor een (met de korting) schappelijke prijs.
Prijs/kwaliteit: 8/10
235 euro pp all inquote:Op dinsdag 27 mei 2025 11:53 schreef golfer het volgende:
[..]
De Nederlandse en Fok!-vraag: quanta costa?
Is at alleen op uitnodiging of kan je je gewoon ergens aanmelden?quote:
Volgens mij eenmalig. Diner partner was geabonneerd op een nieuwsbrief of zo waar het in stond.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:26 schreef flipsen het volgende:
[..]
Is at alleen op uitnodiging of kan je je gewoon ergens aanmelden?
Ik was eerst bang dat ze Daim taart hadden gebruikt maar Daim bevat geen pinda's (gelukkig). Dus ik neem aan huisgemaakt.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 14:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoek de verschillen op de afbeeldingen...
Darn.... ik hoop dat het voor hen het herhalen waard bleek.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Volgens mij eenmalig. Diner partner was geabonneerd op een nieuwsbrief of zo waar het in stond.
Ja, ik heb dat een paar jaar geleden bij Brienen aan de Maas gedaan. Was helemaal top.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:03 schreef Holiday76 het volgende:
Ik zie wel es aanbiedingen op Social Deal voorbij komen, zoals deze.
https://www.socialdeal.nl(...)-mrt-2025-den-bosch/
maar dan krijg je een 9 gangen amuse menu (in dit voorbeeld).
Ik haak daar vooralsnog op af omdat ik twijfel of je dan genoeg gegeten hebt, als alle gangen daadwerkelijk amuse-formaat zijn: dus in feite in 1-2 happen op.
Iemand zoiets wel es gedaan en hier ervaring mee ?
Ik had vorige week een 5 gangen social deal. Iedereen aan tafel twijfelde of het dessert nog wel kon. Een paar hapjes lukte (omdat het zo lekker was) maar het was meer dan genoeg. Dat is ook de opzet. Ooit maar 1x meegemaakt dat iemand niet genoeg at, maar die at sowieso iedere avond een pak rijstquote:Op woensdag 28 mei 2025 08:03 schreef Holiday76 het volgende:
Ik haak daar vooralsnog op af omdat ik twijfel of je dan genoeg gegeten hebt, als alle gangen daadwerkelijk amuse-formaat zijn: dus in feite in 1-2 happen op.
En bij welke Michelin zaak was dit ?quote:Op woensdag 28 mei 2025 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik had vorige week een 5 gangen social deal. Iedereen aan tafel twijfelde of het dessert nog wel kon. Een paar hapjes lukte (omdat het zo lekker was) maar het was meer dan genoeg. Dat is ook de opzet. Ooit maar 1x meegemaakt dat iemand niet genoeg at, maar die at sowieso iedere avond een pak rijst
Geen Michelin maar wel heel goed, Brasserie de Boerderij in Arnhem. Foto's grotendeels mislukt en weet nog maar een beetje wat ik gehad heb. Maar alles was heerlijk.quote:Op woensdag 28 mei 2025 15:46 schreef Holiday76 het volgende:
[..]
En bij welke Michelin zaak was dit ?
Was vanwege 10 jarig bestaan White Room meen ik.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 18:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Volgens mij eenmalig. Diner partner was geabonneerd op een nieuwsbrief of zo waar het in stond.
9 amuses lijkt me vrij weinig, maar ik heb bij de Lindehof in Nuenen wel eens 24 amuses gehad, dat was echt fantastisch. Tribeca in Heeze heeft ook meerdere amuse-avonden in de planning dit jaar, maar daar kan ik in de herfst pas een mening over geven.quote:Op woensdag 28 mei 2025 08:03 schreef Holiday76 het volgende:
EDIT; ik bedoel dan bij Michelin zaken waar dit soort amuse-menu's dan worden aangeboden.
Ik had eens 450 amuses, dát was pas fantastischquote:Op maandag 2 juni 2025 01:21 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
9 amuses lijkt me vrij weinig, maar ik heb bij de Lindehof in Nuenen wel eens 24 amuses gehad, dat was echt fantastisch. Tribeca in Heeze heeft ook meerdere amuse-avonden in de planning dit jaar, maar daar kan ik in de herfst pas een mening over geven.
Ja, daar wil ik ook ooit eens heen, die avonden in Tribeca. Ik vind in dergelijke restaurants regelmatig de amuses de grootste verrassing van de hele maaltijd.quote:Op maandag 2 juni 2025 01:21 schreef FrankRicard het volgende:
EDIT; ik bedoel dan bij Michelin zaken waar dit soort amuse-menu's dan worden aang
Waarom dan ´maar´ een 7,5quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:22 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 21-6-2025
[b]Waar: De Bank, Santpoort-Noord
Cijfer: 7,5
Al met al een prima ervaring met uiterst attente en vriendelijke bediening.
Totaal waren wij voor deze deal met alle supplementen en drankjes 107,10 euro kwijt.
Prijs/Kwaliteit: 7,5/10
Zeker een keer voor herhaling vatbaar.
Ik vond het net even te duur (met al die supplementen) voor wat er geboden werd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom dan ´maar´ een 7,5Als je de impressie leest zou ik eerder aan een 8 of zelfs 8,5 denken?
zelfs met kortings duurquote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:22 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 21-6-2025
[b]Waar: De Bank, Santpoort-Noord
Cijfer: 7,5
Impressie:
Om het begin van de zomer (het werd opeens 32 graden) te vieren hadden wij via een Social Deal met 28% korting gereserveerd bij De Bank in Santpoort-Noord.
In het voormalige bankgebouw zit nu een wijnbar en een restaurant met 'bites to share'
We konden a la carte kiezen uit elk 1 voorgerecht, 2 hoofdgerechten en 1 nagerecht.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had gekozen voor 3 stuks Bruschetta met tomatensalsa.
En ik had gekozen voor 3 verse oesters met balsamico en ui van onze vaste viswinkel Santpoort aan Zee, die schuin tegenover De Bank zit. Hiervoor moesten we wel een supplement van 3 euro betalen.
[ afbeelding ]
Hoofdgerechten (om te delen):
[ afbeelding ]
Rouleaux van carpaccio (van slagerij Duijn) met truffelmayonaise, parmezaan en pijnboompitten.
[ afbeelding ]
Iberico vingers met BBQ saus. (supplement 3 euro)
[ afbeelding ]
Taco kreeft (3 stuks) met kreeft, selderij en dragon. (supplement 2,50)
[ afbeelding ]
Tonijntartaar met soja, kappertjes, wasabi en rode ui.
Alle gerechten waren vers gemaakt en prima van smaak.
Dessert:
[ afbeelding ]
We kozen allebei voor een scroppino (citroenijs, wodka en prosecco) Heerlijk verfrissend.
Bij de maaltijd dronken we een fles gezuiverd plat water en elk 2 glazen Misty Cove Sauvignon blanc uit Marlborough (NZ).
Tijdens de maaltijd werd er door een zangeres met gitaar een aantal nummers live gezongen.
Al met al een prima ervaring met uiterst attente en vriendelijke bediening.
Totaal waren wij voor deze deal met alle supplementen en drankjes 107,10 euro kwijt.
Prijs/Kwaliteit: 7,5/10
Zeker een keer voor herhaling vatbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |