abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216340153
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2025 11:35 schreef borisz het volgende:

[..]
Ja. Zal ze wellicht elders uploaden ipv op FB standje privé. De URL verloopt na een paar dagen.
https://imgbb.com/
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  vrijdag 24 januari 2025 @ 11:27:11 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_216411824
Ninety, Haaksbergen 1 oktober 2024

Wat at je?
Onder andere de carpaccio, krkoant buikspek, kipsaté, ossenhaas

Impressie?
All-you-can-eat, maar dan op een fatsoenlijke manier. Je kunt tot sluitingstijd blijven en gerechten bestellen aan tafel bij een persoone en het wordt gewoon gebracht. Gerechten zijn nog op verzoek aan te passen (zo kan een salade met vlees gewoon vegetarisch worden en dergelijke). Kwaliteit is supergoed, de sfeer is ook prima. Aanrader.

Kosten?
39,95 per persoon voor het eten, drankje apart. We waren met 10 man die behoorlijk wat alcohol genuttigd hebben, dus de drank tikte wel aan ;)

Cijfer?
8.5

Eastern Plaza, Bentelo 5 januari

Wat at je?
Diverse gerechten van de grillplaat, waaronder angusbeef, maar ook kant-en-klare gerechten van het buffet.

Impressie?
Zeer regelmatig gegeven bij deze all-you-can-eat-formule, maar dit was de laatste keer. De kwaliteit is schrikbarend omlaag gegaan. De eigenaar is hetzelfde als van Ninety, maar wat een verschil!

Kosten?
37,95 per persoon inclusief alles.

Cijfer?
4.5

La Cubanita, Enschede 8 januari

Wat at je?
Diverse gerechten, waaronder mijn favoriet nummer 19: kip met bacon.

Impressie?
Ook hier is de kwaliteit niet meer wat het geweest was. Dit was een restaurant waar ik rustig met mijn kinderen naar toe zou gaan, wetende dat er lekker gegeten kan worden, maar het was nog zouter dan normaal en er was duidelijk sprake van een tekort aan personeel. Ik was samen met een vriendin die ik heel lang niet gesproken had, dus er zat veel tijd tussen de verschillende gerechten al bij het bestellen, maar ondanks de hoeveelheid bezoekers hebben we soms 20 minuten moeten wachten op de gerechten. O en harde stukken in de meloen zijn niet fijn.

Kosten?
38 euro per persoon inclusief fooi.

Cijfer?
4

Lazuli, Enschede 23 januari

Wat at je?
Het vijf gangen menu, met kaasplankje. Ik eet geen vis, dus mijn menu was deels vegetarisch.

Als amuses: een roggekrokantje met pompoen en hangop (heerlijk, zo lust ik wel pompoen!), een tartelette met Twickelkaas, miso en geraspte walnoot en een donut met crème cru en pancetta.

Een heerlijk warm briochebroodje met kefir en bieslookolie om je vingers bij af te likken tussendoor.

Dan had ik een voorgerechtje van witte bonen en schorseneren, de andere snoekbaars op krab met bergamot en kombu (was goed pittig). Daarbij een krokantje van de huid van de snoek met een stukje snoekrug (no-waste extraatje).

Een aardappelterrine met petit Doruvael, eekhoorntjesbrood en verse truffel

Zwezerik met palmkool en sjalot voor mij, Schelvi met spekbokking, prei en kuit voor de ander :)

Een heerlijk zuurdezembroodje met gegiste boter voor tussendoor.

Als hoofdgerecht hert op verschillende soorten. Een deel was gestoofd met veel zout (ik weet de precieze beschijving niet meer), maar ook een stukje rugfilet. Dat gecombineerd met biet, zwarte knoflook en gefermenteerde bessen.

We kregen de vraag of we een kaasplankje wilden en daarom hebben we samen een plankje gedeeld. Toen kwamen ze met een ontzettend leuk wagentje met heel veel kaas bij ons tafeltje. We mochten zelf kiezen, maar ook ons laten verrassen. Ik heb om uitleg gevraagd bij alle kazen, vond het machtig interessant. Uiteindelijk ook nog een Noorse geitenkaas geproefd wat meer fudge leek dan kaas (en ook niet als geitenkaas smaakte). We hadden vijf heerlijke kaasjes, waaronder de lazulikaas (vanwege de kleur van de schimmel).

Toen kregen we nog een extra tussendoortje met wat ijs. We konden niet goed verstaan wat het precies was, want de mensen naast ons hadden het op dat moment erg gezellig en de kok sprak wat onduidelijk, maar het was heerlijk. Ik denk dat het nog weer iets met die kefir was (kun je daar ijs van maken?) met iets van mango.

Het echte toetje was een vanillesaus met een koffiepannacotta en ijs van aardpeer, met een hazelnootcrumble. O en er zat ook nog een mousse onder van aardpeer denk ik.

Impressie?
Dit restaurantje werd ons door verschillende mensen aangeraden en omdat we vonden dat we de laatste maanden eigenlijk vooral geleefd werden en niet meer samen leuke dingen deden zonder andere mensen, vrij last-minute dit dinertje geboekt. En wauw, het was het zeker waard. Ik heb het toetje niet eens helemaal opgekregen en heb maar kleine stukjes van de kaas genomen, want het was best wel veel allemaal.
De sfeer was super en wat helemaal leuk was dat de ober een oud-klasgenoot van mijn oudste zoon was. Leuk om te zien hoeveel iemand kan veranderen sinds groep 8 in de coronatijd zeg maar :) Ik dronk met name water, maar heb 1 flesje Fritz Appelkerslimonade gehad. Mijn vriend had het bob-arrangement met halve glazen wijn bij de gangen. Ik ben geen wijnliefhebber, maar de PX vloeibare rozijntjeswijn aan het eind vond ik wel erg geslaagd.

Kosten?
250 euro inclusief fooi voor twee personen

Cijfer?
9
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 januari 2025 @ 13:11:47 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216436878
Wanneer: 25-01-2025
Waar: Miyaki and Jones, Haarlem.
Cijfer: 8
Impressie:

We waren nog nooit eerder naar deze 'hotspot' in Haarlem geweest, maar konden nu, via een SocialDeal met 31% korting kennis maken met dit fusionrestaurant. Miyaki and Jones zit in een prachtig monumentaal pand aan de Zijlstraat in Haarlem, waar voorheen het Stadscafé en restaurant To Amuse zat.

Leuk ingericht en gerechten met een mix van Aziatische streetfood met Westerse invloeden, hetgeen je ook terug vindt op de menukaart en in de keuken: Aziatische en westerse koks.
De social deal bestond uit vrije keuze (van de gewone kaart, dus geen aangepaste Social Dealkaart) 3 gangen menu, waarbij je van de eerste twee gangen elk 2 (kleine) to share gerechten kon uitkiezen, een dessert en koffie of thee. Dus in feite waren het voor elk van ons 5 gerechten.
Er ligt op elke tafel een tablet, waar je foto's van alle gerechten kunt zien en vervolgens door op een gerecht te klikken dat gerecht kan bestellen.

Gemiddelde wachttijd tussen bestellen en het vers gemaakte gerecht aan tafel krijgen is ca. 15 minuten.
De gerechten hebben allemaal wat vreemde Amerikaans aandoende namen.
We kregen eerst uitleg van de zeer vriendelijke jonge bediening over het systeem en bestelden vervolgens de eerste 4 gerechten:

Spicey jacked shrimps (gamba, knoflook, kruidenboter). Prima gebakken en fijn dat er schoonmaakdoekjes bij zaten.

Spicey kickass chicken (met sishuan peper en cashewnoten). Lekker malse stukken kip.

Crispy mushrooms. (krokante tempura paddenstoelen met een sausje van dille en mangomayo). Erg lekker en knapperig.

Crazy coquilles. (coquilles met oesterknoflook en glasnoedels). Alweer erg smakelijk.

Na een kleine pauze bestelden wij de volgende 4 gerechten:

Tsja Sue. (buikspek met hoisin en honingsaus met een beetje bietenpuree). Mooi mals vlees.

So sweet and tender. (malse procureur, steranijs en soja saus). Heerlijk mals vlees met lekkere smaken.

Kickass Korean beef. (biefstuk, knoflook, cochujang, honing en een gemarineerde radijs). Vlees was net iets te ver doorgebakken, dus een klein beetje taai. Smaken waren wel prima.

Crispy lemon chicks. (tempura kip, citroen en sesam). Beetje vlak van smaak, maar wel lekkere knapperige en malse kipstukjes.

Daarna bestelden wij onze desserts:

Allebei een macaron met ijs er tussen. Een mango macaron en een rood fruit macaron. De desserts kwamen overduidelijk uit een vriezer en hadden onvoldoende ontdooitijd gekregen waardoor het ijs in het midden nog erg hard was (deed ons denken aan de vroegere ijsjes van Jamin uit de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw, twee wafels met een vierkant brok ijs er tussen).

Bij onze gerechten dronk Blues een glas rode Mas Rabel (Tempranillo) uit Spanje en ik een glas witte Green Trail (sauvignon blanc met verdego) ook uit Spanje.

We eindigden met een glas Earl Grey thee en een kop espressokoffie.

Inclusief drank en korting waren wij 93 euro kwijt.
Conclusie: onverwachte lekker gerechten met heel vriendelijke bediening voor een aantrekkelijke prijs.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216437449
Dat ziet er lekker uit allemaal :9
Nette prijs inderdaad.
  zondag 2 februari 2025 @ 12:48:27 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216520073
Wanneer: 1-2-2025
Waar: Volkslust in Haarlem
Cijfer: 6
Impressie:
We hadden een financiële meevaller en besloten nog een keer gebruik te maken van een Social Deal.
In dit geval een 3-gangen a la carte menu met ruim 30% korting.
Volkslust noemt zich een Vlaams restaurant (bakkerij uit Antwerpen sinds 1880) en is onderdeel van een chain met vestigingen in Amsterdam, Utrecht, Lage Vuursche en Haarlem.
Het a la carte keuze menu is vrij beperkt. Daardoor is veel al klaargemaakt en in de koeling of diepvries bewaard. Nadat we onze keuzes hadden gedaan duurde het maar 2 minuten voordat de voorgerechten op tafel kwamen.

Voorgerechten:

Voor Blues een salade van venkel met roodlof, feta, granaatappel melasse, dragon, bladpeterselie en zonnebloempitten.

Voor mij sashimi van botervis met warme sesamolie, salade van preischeuten, koriander, komkommer en sesamzaad.
Dit gerecht kwam duidelijk rechtstreeks uit de koeling, want het bord was ijskoud en van warme sesamolie was geen sprake.

Hoofdgerecht:

Voor Blues stoofvlees op Vlaamse wijze met verse Vlaamse friet en truffelmayonaise.
Op mijn vraag aan de serveerster wat er Vlaams aan was kon zij geen antwoord geven en dus is ze het aan de kok gaan vragen.
Het bleek dat het gemaakt was met Belgisch oudbrood bier van brouwerij De wilde brouwers.
Botermals vlees en prima van smaak met lekkere frieten en truffelmayonaise.

Ik had gekozen voor de tarbot met een stamppot van prei en beurre-blanc mosterdsaus.
De tarbot filetstukken hadden wening smaak, waarschijnlijk omdat het eerst uit de vriezer moest ontdooien. De puree smaakte vooral naar aardappel en ik heb geen prei kunnen ontdekken en de beurre-blanc mosterdsaus was ook niet te vinden. Tegenvaller.

Dessert:

Voor Blues een chocoladetaartje met walnoten en ganache van donkere chocolade en sinaasappel sorbetijs.
Niks op aan te merken.

Voor mij een crêpe Suzette met sinaasappelstukjes en bourbon vanille-ijs.
Kwam lauw uit de keuken en werd dus niet, zoals het eigenlijk hoort, aan tafel geflambeerd.

Bij het eten dronk B. een rode Negromare en ik hield het bij witte sauvignon blanc met allebei glazen kraanwater erbij.

De jonge en deels alleen maar Engels sprekende bediening maakte nogal veel kleine fouten en hielden de tafels niet goed in de gaten. Wij moesten elke keer om aandacht vragen en ze er op wijzen dat de lege borden konden worden afgeruimd.
Na 1 uur en 15 minuten stonden we alweer buiten.
Na het afrekenen kwamen wij er later pas achter dat ze voor de glazen gewoon kraanwater 50 eurocent per glas in rekening hadden gebracht.

Totaal waren we met deze deal en de drankjes ¤ 83,50 kwijt.
Wat ons betreft niet meer voor herhaling vatbaar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2025 @ 20:48:56 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216527944
Wat Golfer zegt. Heb er ook wel eens gegeten. Ga in de zomer buiten koffie drinken 'in de gracht' (op een vlonder) en sla deze toko over voor Diner.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 februari 2025 @ 21:00:38 #107
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216528141
Ik was een weekendje in Bad Bentheim. Het stadje was in winterslaap. Dus 4/5 restaurants waren nog een aantal weken dicht. Al was er nog genoeg wel open.

Op vrijdag gegeten bij Cafe Ferdinands. Een Burgcafe op het terrein van het Kasteel. https://cafe-ferdinands.de/

Begonnen met Garnalen

Dit was :9
Vervolgens de Tomahawk Steak. Ook :9

Tip voor als je in BB bent. Deze zaak is zeer de moeite waard.

Op zaterdag nadat ik gestart was met het Marskramerpad afgesproken met @DerLudolf.
Ik had eerst een andere zaak in gedachte, maar die bleek vol. Vervolgens maar naar de Griek gegaan. En dat viel tegen.

Het voorgerecht was nog prima.

Gehakt in tomatensaus.

Hoofd

Een gemiddelde Griek heeft betere gyros en Tszaziki.

Verder doe ik maar gewoon
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2025 22:38 schreef derLudolf het volgende:
Der Griehe in Bad Bentheim is inderdaad geen aanrader.

-Aardappelkroketten niet gaar
-Een van de kroketten valt van het bord toen de ober naar de tafel draaide. Leek er geen acht op te geven en zei ook niets toen ik zelf 12,5% van mn bijgerecht van de grond raapte.
-IJs van dessert was gekristalliseerd
-Drinken moet je zelf in vragen. Obers die elke 5 minuten vragen of je wilt drinken zijn irritant maar obers die helemaal niet rondlopen zijn dan ook.

Mocht je het toch willen proberen, bier bestellen gaat een beetje vreemd.
[img]https://i.ibb.co/ccXzFCFP/IMG-20250201-195204744-2.jpg[/img[

Bestel je Radebecker krijg je Brinkhoff's en bestel je Allgäuer Edelweißbier krijg je Radebecker.
Sla de Griek over.

En bonustip. Hotel https://www.hotel-am-berghang.de/en/. Daar verbleef ik twee nachten. Fijn hotel. Goed ontbijt waar aan ieder dieet is gedacht. Tis wel op een kleine kilometer van het centrum.

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 02-02-2025 21:10:19 ]
  zondag 9 februari 2025 @ 12:39:18 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216606445
Wanneer: 8-2-2025
Waar: De Jonge Halewijn in Beverwijk.
Cijfer: 7
Impressie:

We konden weer gebruik maken van een aanbod van SocialDeal om met 30% korting een 3-gangen a la carte diner te eten. De Jonge Halewijn is een als sinds 1991 bestaand restaurant waarin de eigenaar Arjen Jansen al 34 jaar, samen met zijn vrouw Fabienne Jansen, de bediening doen.
De inrichting van het restaurant is volgens ons ook sinds 1991 niet veranderd en doet wat oubollig chic aan.
Wij waren, toen we aankwamen de enige gasten. Later op de avond kwamen er nog 4 stelletjes bij, maar voor een zaterdagavond is dat nogal een beperkte bezetting.

Voorgerecht:

Blues begon met een terrine van rode biet met geitenkaas, pistache, kappertjes en hoisin. Vond ze erg lekker.

Voor mij:

Een, volgens de menukaart, kreeftenbisque rijkelijk gevuld met zeevissoorten. De bisque was inderdaad van kreeft, maar er ontbraken stukjes kreeft in deze soep en de rijkelijk gevulde zeevissoorten bestonden uit een paar Noorse garnalen, wat mosseltjes en een inktvisring. De bisque was wel lekker van smaak.

Hoofdgerecht:
Na 3 kwartier wachten en zelf aandringen op uitserveren:

We hadden allebei gekozen voor op de huid gebakken skrei met doperwtenpuree en wijnsaus.
De skrei was goed gebakken. De doperwtenpuree bleek gewoon aardappelpuree met wat doperwten te zijn. Er werd een hasselback-aardappel bij geserveerd die helaas niet helemaal gaar was, samen met een wortel en een soort ronde luchtige omelet?
Viel een beetje tegen.

Dessert:

Voor Blues een Luikse wafel met warme kersen en vanilleroomijs. Erg lekker!

En voor mij:

Cheesecake van chocolade met mascarpone en roomijs. Ook weer erg lekker.

Bij het diner dronk Blues eerst een glas rode Garnacha wijn uit Spanje en ik een Sauvignon blanc. Helaas werden de glazen wijn niet aan tafel uit een fles uitgeschonken, zodat we niet konden controleren of de wijn inderdaad de door ons bestelde was.
Bij de skrei dronken we allebei een weer niet controleerbare Chardonnay. En er werd voor deze oncontroleerbare glazen wijn per glas 7 euro in rekening gebracht.

Conclusie: vriendelijke bediening, weinig spannende of vernieuwende gerechten.
Te lange wachttijd tussen de gerechten.
In totaal waren we 99,90 euro kwijt.

Prijs/kwaliteit: magere 7/10
Poef.....gone! ©golfer
pi_216613564
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 12:39 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 8-2-2025
Waar: De Jonge Halewijn in Beverwijk.
Impressie:
Het restaurant een beetje oubollig sjiek noemen en vervolgens bevestigd worden in die mening door een gelakte wortel bij het hoofdgerecht te krijgen :o

Wel grappig van die 'oncontroleerbare' wijn trouwens. Is dat een dingetje tegenwoordig? Zoveel restaurants geven gewoon een vol glas op een dienblad. Ook als je er 7 euro (wat nu nog net wat duurder is, maar binnen nu en 2 jaar vast de standaard is voor een glas huiswijn).
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 9 februari 2025 @ 22:32:57 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216613837
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:14 schreef Knipoogje het volgende:

Wel grappig van die 'oncontroleerbare' wijn trouwens. Is dat een dingetje tegenwoordig? Zoveel restaurants geven gewoon een vol glas op een dienblad. Ook als je er 7 euro (wat nu nog net wat duurder is, maar binnen nu en 2 jaar vast de standaard is voor een glas huiswijn).
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator zondag 9 februari 2025 @ 22:35:27 #111
236264 crew  capricia
pi_216613882
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat is geen 'dingetje". Dat is gewoon niet zoals het hoort bij een goed restaurant. Wijn dient aan tafel uit een fles te worden uitgeschonken. Liefst nog uit een fles die ter plekke wordt geopend.
Ja. Eens. Ik hou daar ook niet van.
Sommige restaurant hebben de wijn genwoordig op de tap.
Maar voor 7 euro per glas mag je wel normaal uitschenken aan tafel verwachten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 9 februari 2025 @ 23:02:58 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216614229
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]
De gerechten zien er uit als op eetcafe-niveau, niet als goed restaurant.
Check die desserts bijvoorbeeld, daar is niets culinairs aan, echt heel eenvoudig.
Wijntje van dat geld per glas is tegenwoordig ook vrij gangbaar als niet bijzonder.
Dure tijden, sowieso, en de horeca holt achteruit
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_216614817
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2025 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Eens. Ik hou daar ook niet van.
Sommige restaurant hebben de wijn genwoordig op de tap.
Maar voor 7 euro per glas mag je wel normaal uitschenken aan tafel verwachten.
Dat zou ik eerder bij echt dure wijnen verwachten, 7 euro is zoals hierboven al is gezegd niks bijzonders.
  Moderator maandag 10 februari 2025 @ 01:09:03 #114
236264 crew  capricia
pi_216615085
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2025 00:21 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat zou ik eerder bij echt dure wijnen verwachten, 7 euro is zoals hierboven al is gezegd niks bijzonders.
Ik niet. Ik vind dat normale service.
Als zelfs een Van der Valk het gewoon uit kan schenken aan tafel, kan dat elders ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216616034
Jammer golfer.
Ik vind Social Deal wel heel fijn om dingen uit te proberen zonder je erg belazerd te voelen als het tegenvalt.
Soms heb ik echt positieve ervaringen en die herhaal ik dan ook. Er zal vast een etentje bij jullie komen die lekker genoeg is!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 10 februari 2025 @ 12:12:40 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216618756
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer golfer.
Ik vind Social Deal wel heel fijn om dingen uit te proberen zonder je erg belazerd te voelen als het tegenvalt.
Soms heb ik echt positieve ervaringen en die herhaal ik dan ook. Er zal vast een etentje bij jullie komen die lekker genoeg is!
Dat was bij ons met de eerste Social Deal-ervaring bij Myaki and Jones. Gaan we ook zeker nog een keer naar terug.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:15:51 #117
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216650860
Wanneer:12 februari 2025
Waar: Pirkon Pirtti, Saariselkä, Finland
Impressie:

Voorgerecht:
Lapin herkkulautanen – savustettua rautua, graavattua lohta, poron kotapaistia, rapuherkkua, metsäsienisalaattia, suppilovahvero-pihlajanmarja chutneyta
(Lappish delicacies on a plate – smoked Arctic char, salted salmon, crab delicacy, cold smoked reindeer, wild mushroom salad, funnel chanterelle-rowanberry chutney)

Hoofdgerecht:
Lapin kaloja lautasella – savustettua lohta, paahdettua siikaa ja pariloitua rautua, tartarkastiketta, metsäsienikastiketta, perunamuusia
Lappish fish on a platter – smoked salmon, roasted whitefish and griddle pan-fried Arctic char, tartar and wild mushroom sauce, mashed potatoes)

Dit restaurant in het noorden van Fins Lapland serveert uitsluitend gerechten met lokale ingrediënten, van rendierburgers tot eland schouders.

Het bovenstaande op de foto's was mijn keuze, mijn tafelgenoten hadden gesauteerd rendiervlees.
De smaakcombinaties zijn soms extremer dan wij gewend zijn, met vaak zure tonen en op allerlei begeleidende (bessen)sausen zijn ze gek. In combinatie met de niet gekweekte vis en het gerookte vlees zijn dat prima combi's.

We hebben prima gegeten zonder poespas in een ongedwongen sfeer met een goede, attente bediening.
Incl. wijn, bier en koffie als dessert (na de ruime gerechten paste een dessert er niet meer in) voor 4 personen ¤270.
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:25:42 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216651030
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:15 schreef MadMaster het volgende:
Wanneer:12 februari 2025
Waar: Pirkon Pirtti, Saariselkä, Finland
Impressie:

-knip- rendier
Hoe smaakte dat? Is het enigszins vergelijkbaar met hert of ree?
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 12 februari 2025 @ 16:36:08 #119
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216651221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:25 schreef golfer het volgende:

[..]
Hoe smaakte dat? Is het enigszins vergelijkbaar met hert of ree?
Ja, het zit in die hoek qua smaak, maar iets milder.
Geen overdreven wildsmaak, wel erg mals…

Gerookt is het een stevige beef jerky…
pi_216706039
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2025 07:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer golfer.
Een van de restauranteigenaren bij wie ik een social deal had gedaan gaf aan, dat als we nog eens gebruik wilden maken van social deal, we gewoon moesten reserveren zonder vouchers met als opmerking dat we de socialdeal wilden. Dan kregen we de socialdeal en hoefde hij de middle man niet te betalen O-)
pi_216706164
Wanneer:15 februari 2025
Waar: Clementine Cafe, Barendrecht
Cijfer: dikke 8
Impressie:
Die cafe zit achter het station in een vrij troosteloze agrarisch industrieterrein en is gevestigd in een kas. Van binnen ziet het er heel hip en gezellig uit en de kaart is origineel.

Het was een lunch en ik ging voor de bruschetta met ibirische ham, hazelnoot, uienchutney en aiolie. Een lekkere combinatie. Die hazelnoot smaakte erg prima bij!

Je kunt er verder ook wat ambitieuzer eten met 3-4-5 gangen menu's. Volgens mij waren ze ons vergeten, want ons zoete frites stonden minuten lang op de counter te wachten (dat zagen we vanuit onze positie). Snel een proefje genomen en teruggestuurd. Dit was lauw. Dat werd zonder morren gedaan en daarna een nieuwe warme geserveerd.

Als we nog eens naar de ikea/woonboulevard in Barendrecht gaan wordt dit wel de lunchgelegenheid. Leuk tentje!

Eindprijs was ong. 80 euro voor 3 personen incl. 6 drankjes en het bijgerecht.

Geen foto's maar de foto's bij google maps komen overeen met de presentatie van onze gerechten.
pi_216709115
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 17:07 schreef Knipoogje het volgende:
Wanneer:15 februari 2025
Waar: Clementine Cafe, Barendrecht
Cijfer: dikke 8
Impressie:
Die cafe zit achter het station in een vrij troosteloze agrarisch industrieterrein en is gevestigd in een kas. Van binnen ziet het er heel hip en gezellig uit en de kaart is origineel.

[ afbeelding ]

Het was een lunch en ik ging voor de bruschetta met ibirische ham, hazelnoot, uienchutney en aiolie. Een lekkere combinatie. Die hazelnoot smaakte erg prima bij!

Je kunt er verder ook wat ambitieuzer eten met 3-4-5 gangen menu's. Volgens mij waren ze ons vergeten, want ons zoete frites stonden minuten lang op de counter te wachten (dat zagen we vanuit onze positie). Snel een proefje genomen en teruggestuurd. Dit was lauw. Dat werd zonder morren gedaan en daarna een nieuwe warme geserveerd.

Als we nog eens naar de ikea/woonboulevard in Barendrecht gaan wordt dit wel de lunchgelegenheid. Leuk tentje!

Eindprijs was ong. 80 euro voor 3 personen incl. 6 drankjes en het bijgerecht.

Geen foto's maar de foto's bij google maps komen overeen met de presentatie van onze gerechten.
hoe was de temperatuur binnen? Ik ben er in de zomer twee keer geweest, en toen was het (logischerwijs :+) bloedheet binnen. Is het een beetje goed geïsoleerd?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_216709159
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 16:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Een van de restauranteigenaren bij wie ik een social deal had gedaan gaf aan, dat als we nog eens gebruik wilden maken van social deal, we gewoon moesten reserveren zonder vouchers met als opmerking dat we de socialdeal wilden. Dan kregen we de socialdeal en hoefde hij de middle man niet te betalen O-)
Ha dat heb ik ook een keer te horen gekregen maar het viel tegen dus kwam niet meer.
Werd gezegd dat ze 1/3 af moesten dragen :o

Vaak ook een restaurant gezien die al jaren bestaat maar ineens op SD komt. En dan na ongeveer een jaar het niet heeft gered. SD zie ik vaak als óf een laatste kans, óf juist een hopelijk goede opstart van een bedrijf.
  Official ESF Kreviewer zondag 16 februari 2025 @ 20:13:08 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_216709223
quote:
14s.gif Op maandag 10 februari 2025 12:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Dat was bij ons met de eerste Social Deal-ervaring bij Myaki and Jones. Gaan we ook zeker nog een keer naar terug.
Daar eten wij regelmatig maar dan in Utrecht. Prima restaurant idd. Myagi.

Groetjes,

Krea.
pi_216709409
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2025 20:07 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
hoe was de temperatuur binnen? Ik ben er in de zomer twee keer geweest, en toen was het (logischerwijs :+) bloedheet binnen. Is het een beetje goed geïsoleerd?
Het was niet heel erg warm, maar we voelden geen tocht. En er stonden overal van die terrasverwarmers (stonden uit), dus ze kunnen het flink opstoken. Wat vond je van het eten?
pi_216712737
Een tip, aangezien het hier wat minder druk is: https://www.instagram.com/cigarmannl?igsh=aXFoY3E1dmlmempo
Cigarmannl op Insta, iemand uit Rotterdam, denk ik, die veel uit eten gaat met een sigaar!
anonieme razernist
pi_216714763
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 03:35 schreef NoCigar het volgende:
Een tip, aangezien het hier wat minder druk is: https://www.instagram.com/cigarmannl?igsh=aXFoY3E1dmlmempo
Cigarmannl op Insta, iemand uit Rotterdam, denk ik, die veel uit eten gaat met een sigaar!
Iwanius heeft instagram ontdekt en gaat helemaal los op de smileys :D
ik denk dat ik wel enkele van zn typische stijlelementen in de korte zinnen ontdekt heb. Moet m wel zijn :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 17 februari 2025 @ 12:14:21 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216716626
quote:
_O_
  maandag 17 februari 2025 @ 14:09:21 #129
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_216718335
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 12:14 schreef Molo het volgende:

[..]
_O_
Toch mis ik zijn reviews ;(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 17 februari 2025 @ 14:33:57 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_216718774
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef Gripper het volgende:

[..]
ik denk dat ik wel enkele van zn typische stijlelementen in de korte zinnen ontdekt heb. Moet m wel zijn :)
Als hij het niet is dan heeft iemand erg zijn best gedaan zijn gimmick over te nemen, compleet met de KLM-huisjes :D
Ik mis alleen de fake handtassen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_216718844
Het blijft compleet bizar allemaal. Alleen de hoeveelheid al, na een hele tijd scrollen zit ik pas in december.
Heeft iemand hem wel eens irl ontmoet?
anonieme razernist
  maandag 17 februari 2025 @ 14:52:43 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216719039
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 14:38 schreef NoCigar het volgende:
Het blijft compleet bizar allemaal. Alleen de hoeveelheid al, na een hele tijd scrollen zit ik pas in december.
Heeft iemand hem wel eens irl ontmoet?
Ja het is nogal een mysterie

En hoe lang is ie al weg van Fok joh :D :D
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 15:06:31 #133
236264 crew  capricia
pi_216719251
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 10:18 schreef Gripper het volgende:

[..]
Zonder Miep, zo te zien.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216719301
Die man heeft geen keuken thuis begrijp ik.
Hell To The Liars
  maandag 17 februari 2025 @ 15:24:43 #135
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_216719457
Booooh dit is goed nieuws!
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_216719467
Dit verdient een eigen topic met een hele mooie OP.
Hell To The Liars
  maandag 17 februari 2025 @ 15:30:31 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216719531
quote:
Heb geen Instagram, dus dit moet ik helaas aan me voorbij laten gaan -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 17 februari 2025 @ 15:31:28 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216719543
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:11 schreef Droopie het volgende:
Die man heeft geen keuken thuis begrijp ik.
Jawel, hij postte ook wel eens over gerechten die hij zelf klaarmaakte :Y
Thuis met kerst bijvoorbeeld.
  maandag 17 februari 2025 @ 15:37:49 #139
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216719604
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:25 schreef Droopie het volgende:
Dit verdient een eigen topic met een hele mooie OP.
Da's beter dan hier het topic vol te spammen met nieuws over een voormalige FOK! user die elders zijn activiteiten heeft voortgezet…
  maandag 17 februari 2025 @ 15:51:10 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216719759
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Da's beter dan hier het topic vol te spammen met nieuws over een voormalige FOK! user die elders zijn activiteiten heeft voortgezet…
Hoe nieuwsgierig ik ook ben, het lijkt me toch wat vreemd de Insta ve voormalige user naar Fok! te halen. Niet kies ook. Laat dat gewoon op Insta..
  maandag 17 februari 2025 @ 15:53:47 #141
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216719801
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoe nieuwsgierig ik ook ben, het lijkt me toch wat vreemd de Insta ve voormalige user naar Fok! te halen. Niet kies ook. Laat dat gewoon op Insta..
Daarom staat er ook boven het invoervak hier:
e31ea0ed2e0396671a3c38b01582eafe0caf6291.jpg?1739804026
  maandag 17 februari 2025 @ 15:54:52 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216719824
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Daarom staat er ook boven het invoervak hier:
[ afbeelding ]
Ook niet in een apart topic bedoel ik ;)
  maandag 17 februari 2025 @ 15:57:46 #143
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216719872
Het zou inderdaad fijn zijn als het hier weer over recensies van restaurants zou gaan.
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 17 februari 2025 @ 16:26:39 #144
5428 crew  miss_sly
pi_216720326
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2025 15:57 schreef golfer het volgende:
Het zou inderdaad fijn zijn als het hier weer over recensies van restaurants zou gaan.
Wat hij zegt ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 2 maart 2025 @ 12:21:31 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216892831
Wanneer: 01-03-2025
Waar: The Roast Bar, Haarlem
Impressie:

We maakten weer gebruik van een Social Deal waarbij we met 30% korting een 3-gangen keuze menu hadden gekocht.
De Roast Bar bevindt zich aan de Turfmarkt in Haarlem in een voormalige garage en daarom hebben ze een aantal originele garage-elementen in het interieur gehandhaafd, met als meest in het oog springend een oude Renault 4 op de brug:

De keuken is Frans/Amerikaans georiënteerd met een houtskoolgrill.
De heel jonge meisjes en jongens in de bediening, allemaal gekleed in spijkerbroek met wit T-shirt, zijn heel attent, oplettend en vriendelijk.

Helaas bleek er niet sprake te zijn helemaal vrije menu keuze, want we kregen te horen dat we verplicht waren om als voorgerecht de zogenaamde Big Tasting to share af te nemen.

Een plank met daarop brood met 2 dips, steak tartare, cornichons, beef tataki, Serrano ham, manchego kaas en kip grillworst.

Voor de door ons gekozen hoofdgerechten moesten we elk 5 euro extra betalen.
Voor Blues:

sweet & sticky spareribs met soja saus BBQ glazed geserveerd met knoflook mayonaise en daarbij friet met gewone mayonaise.
Lekker mals en smakelijk vlees. Wel een voor haar veel te grote portie.

Voor mij:

Volgens de menukaart: gevlinderde zeebaars van de grill met chimichurri.
Helaas was er totaal geen grillsmaak te ontdekken. De zeebaars kwam, wel prima gaar en lekker, vanuit de oven.

Bij onze hoofdgerechten hadden we voor 5 euro extra als bijgerecht appelcompote met kaneel en bruine suiker besteld. Prima. Lekker.

Desserts:

Voor Blues appel crumble met mascarpone crème, crumble en vanille ijs.
En voor mij een duo van chocolade mousse (wit en puur) met oreo crumble erop.
Allebei prima.

Blues dronk er een Grolsch herfstbokbiertje bij en ik een glas witte Sauvignon Blanc. Daarnaast een karaf kraanwater.

Totaal waren we voor dit menu (met de korting) en de drankjes 82 euro kwijt.
Conclusie: maakten niet helemaal waar wat de deal beloofde, maar verder gewoon goed eten en vooral heel aardige bediening en een leuke inrichting.
Prijs/kwaliteit: 7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 02-03-2025 12:38:02 (typo) ]
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 2 maart 2025 @ 22:31:15 #146
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216901272
Waar: Frites Atelier Antwerpen
Wanneer: 2 maart 2025
Wat at je: Patat stoofvlees + patat pinda + kaaskroket
Impressie:

Een klein zaakje met een rij waarin je mag plaatsnemen om je bestelling te plaatsen.
Na de bestelling even wachten tot je naam omgeroepen wordt, waarna je bestelling kan ophalen en dan maar hopen dat je ergens een zitplek kan vinden.
Je bakje saus mag je zelf tappen uit 1 van de 5 grote sausemmers.

De patatjes zijn op zich prima, maar niet heel bijzonder.
De kaaskroketten zijn erg lekker, maar die op de Vogeltjesmarkt eerder op de dag waren lekkerder en een stuk goedkoper.

Grappig was dat een deel van de cast van musical 'The Phantom of the Opera', voor ons de reden van ons bezoek aan Antwerpen, vlak na ons ook hun avondeten hier kwam halen.
Nog vol in de schmink, haren in haarnetjes onder hoofddoekjes of petjes weggemoffeld, in joggingpakken stond er een hele rij Engelse dames hun bestelling te doen, die na de maaltijd nóg een uitvoering in het nabij gelegen theater moesten doen…

Kosten: Ruim ¤35,00 voor 2 patatjes, 2 kroketjes en 1 flesje cola
Cijfer: 7, vooral omdat de prijs idioot hoog is voor hetgeen je geserveerd krijgt.
Maar als eigenaar Sergio Herman kan je dergelijke prijzen kennelijk vragen…
  zondag 2 maart 2025 @ 22:57:53 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216901645
Belachelijk, die prijs die Sergio durft te vragen. :{w
Poef.....gone! ©golfer
pi_216906457
Ik ben echt gek op verse friet maar de prijzen van frites atelier houden me tegen.
Nu je zegt dat het kwalitatief ook niet een stuk beter is dan andere verse friet en snacks is een extra reden om het nooit te proberen.
  maandag 3 maart 2025 @ 13:31:35 #149
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_216907130
Een aantal jaar geleden verkocht Sergio nog een stuk of 8 soorten loaded fries. Die kostten toen meen ik 9 euro en dat was een halve maaltijd. Uitgebreide keuze aan toppings, dat was echt lekker. De friet was ook uitstekend. Maar inmiddels zijn de prijzen verhoogd en er weinig 'loaded' meer aan de friet. Saus of stoofvlees er op kwakken is echt niet genoeg daarvoor.

Ik kan mijn eigen reviews van de goede periode van het Frites Atelier niet meer vinden maar @Myreala schreef hier een mooie review met foto: Myraela in CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #31
Spoilers!
  maandag 3 maart 2025 @ 13:36:42 #150
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216907209
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 12:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben echt gek op verse friet maar de prijzen van frites atelier houden me tegen.
Nu je zegt dat het kwalitatief ook niet een stuk beter is dan andere verse friet en snacks is een extra reden om het nooit te proberen.
Om eerlijk te zijn wilde ik gewoon een Belgisch patatje/frietje gaan eten na afloop van de voorstelling. Simpel, geen uitgebreide diner toestanden, omdat we ook weer naar NL terug moesten rijden.
Mijn echtgenote zocht in het theater via Google een nabij gelegen patatboer op en zo kwamen we min of meer onverwacht bij het Frites Atelier terecht.

Een los bakje patat, zonder stoofvlees-/pinda-/yakitori-/mosselen-topping, kost rond de 5 à 6 euro.
Misschien is dat de moeite van het proberen en het ervaren nog waard, voor een keertje...
  maandag 3 maart 2025 @ 13:39:56 #151
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_216907260
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een aantal jaar geleden verkocht Sergio nog een stuk of 8 soorten loaded fries. Die kostten toen meen ik 9 euro en dat was een halve maaltijd. Uitgebreide keuze aan toppings, dat was echt lekker...
Er zijn nu nog zo'n 4 of 5 toppings over en die kosten in combi met een bakje patat rond de 10 à 13 euro.
De grootte van de porties zie je op de foto, die zijn niet echt geschikt voor een diner, als je er niks bij besteld...
  maandag 10 maart 2025 @ 12:24:00 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216996752
Wanneer: 9-03-2025
Waar: Specktakel Wereldse keuken in Haarlem.
Impressie:

Voor de 5e of 6e keer dat wij naar restaurant Specktakel in Haarlem gingen. Sinds 2022 heeft de vorige eigenaar Marc Cashoek het restaurant verkocht aan Hans Muis. Die runt het met dezelfde opzet: 3-gangen keuzemenu's van allerlei 'wereldse' gerechten. Kwalitatief is het een heel klein beetje achteruit gegaan, maar nog steeds de moeite waard. Zeker omdat we dit keer via een Social Deal met 20% korting van het 3-gangen menu konden kiezen.
We hadden vroeg gereserveerd (17:30) en bleken om dat tijdstip de enige gasten te zijn, terwijl het personeel nog volop bezig was om de tafels te poetsen en in te dekken.
We begonnen met een drankje. Voor mij een glas witte Pinot Grigio Maso die Mezzo en voor Blues een door Specktakel zelf bedacht wit biertje:

met de volgende ingrediënten:

Als amuse kregen we een Grieks pitabroodje met daarbij een mousse van gerookte rode biet en en wat notencrumble:

Voorgerechten:

Voor Blues een Koreaanse lauwwarme salade met geglaceerd buikspek, zoetzure groentes, Ssamjang-mayonaise (een mix van koolzaadolie, miso en tamari sojasaus), rode ui en little gem.
Heel erg lekker!

Voor mij:

Australische kangoeroe-tataki, pindacrème, zoetzure bundelzwam, ponzu-gel en bosui.
Ik had dit gerecht verwarmd verwacht, maar het bleek een koud voorgerecht te zijn. Jammer, maar de smaken waren wel oké.

Hoofdgerechten:

Blues had gekozen voor een vegetarisch hoofdgerecht: Italiaanse artisjok-ravioli met salieboter, auberginecompote, krokante salie en zoetzure cherrytomaatjes.
Ze vond het allemaal heel erg lekker, maar de vulling van de ravioli had van haar nog wat meer zout mogen hebben.

Voor mij:

( voor ¤ 2,50 extra)Italiaanse kalfpicanha, langzaam gegaarde kalf, met zeebaarsravioli, dragon beurre blanc en gegrilde aubergine en courgette, cherrytomaatjes en een krokantje van een soort kroepoeksliertjes.
Allemaal prima van smaak, alleen had ik er graag bij het vlees een beetje jus of saus gehad.

Desserts:
Voor Blues:

(ook voor ¤ 2,50 extra) Italiaanse taleggiofondue met focaccia, truffeltapenade en vijgencompote.
Blues vond het bijzonder lekker.

Voor mij:

Sinaasappel crème brûlée, met crumble, een tuile en kaneelijs.
Heel erg smakelijk.

Totaal waren we (met de korting) en met de extraatjes, inclusief 2 glazen wijn, water en een biertje ¤ 104, 90 kwijt.
Attente, vlotte bediening.

Prijs/kwaliteit: 8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 10-03-2025 13:11:44 (typo) ]
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 15 maart 2025 @ 21:07:36 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217063980
Wanneer: 15-03-2025
Waar: Beachclub Far Out, Zandvoort
Cijfer: 8/10
Impressie:
Alweer een social deal: met 41% korting een 3 gangen a la carte menu eten bij de Strandtent/Beachclub Far Out in Zandvoort op 15 minuten rijden van ons huis.
Grote strandtent met voldoende, aardig, personeel en vooral constante loungemuziek.

Voorgerechten:

Blues had de Vitello Tonato met schuim van tonijn, gefrituurde kappertjes en rucola.
Helemaal prima!

Ik had gekozen voor de Iberico Rib Vingers. Botvrije ribben met een pittige yoghurtsaus, sesam en rode peper.
Heerlijk malse stukken gemarineerd Ibericovlees. Voor mij het hoogtepunt van de avond.

Hoofdgerechten:

Voor Blues de saté van kippendij met gado gadosaus, seroendeng, zoetzure komkommer, cassave chips en daarbij patat van Friethoes.
Gewoon helemaal prima.

Voor mij de Linguine ai Gamberi. Linguine met gebakken gamba's en kreeftensaus en gebakken cherrytomaten.
Dat laatste had voor mij niet gehoeven. Verder gewoon prima linguine met lekkere garnalen en een goede saus.

Desserts:

Blues had gekozen voor Espresso Martini.
Espresso suikerwater met Bols koffielikeur en vodka.
Leek een beetje Affogato. Alweer erg lekker.

Voor mij de Tropical Mousse.
Sinaasappelmousse met rood fruit compote en crumble.

Blues dronk bij het eten 2 glazen Texels Skuumkoppe (bier) en ik hield het bij 2 glazen Nieuw Zeelandse Sauvignon Blanc.
We waren blij verrast dat bij zo'n beachclub op dit niveau gekookt werd. Niks fancies of bijzonder, maar gewoon heel goed eten en erg vriendelijke en aandachtige bediening.
Totaal waren we met deze deal inclusief drank 87,10 kwijt.

[ Bericht 2% gewijzigd door golfer op 15-03-2025 21:24:37 ]
Poef.....gone! ©golfer
pi_217064825
-geen off topic geneuzel, daar is dit topic niet voor-

[ Bericht 97% gewijzigd door miss_sly op 15-03-2025 22:32:06 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 19:08:03 #155
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217076756
Wanneer: 14-03-2025
Waar: 't Strand, Katwijk aan Zee
Cijfer: 9,5
Kosten: ¤110,00 p.p., inclusief alle wijnen, water, koffie en eventuele frisdranken
Impressie:
Voor de tweede keer binnen ongeveer een half jaar tijd namen we met een groep vrienden deel aan de visdinershow die door dit restaurant aan het Noordzee strand word georganiseerd. De eerste keer was dusdanig goed bevallen, dat we na afloop daarvan voor deze 2e versie gereserveerd hebben.

Het concept is eenvoudig, maar zeer effectief en indrukwekkend, aangezien de vissen die op het menu staan ter plekke gefileerd en toegelicht worden door vislegende Arie Kuijt. Tijdens de demo van Arie aan de Chef's Table staan alle gasten daar omheen, dus geen formeel gedoe.
Voordat het gerecht van de betreffende vissoort aan tafel geserveerd wordt, kan je die eerst rauw, als sashimi, proeven.

De begeleidende wijnen worden verzorgd door Wijnhuis Hollander in Wijnenzijn inclusief bij de dinershows en als je een wijn erg lekker vindt, dan is het mogelijk om een 2e (en soms 3e) glas te krijgen.

Het menu, op papier:

Amuse, macaron met zalmmouse:

Oesters tussendoor:

De hoofdrolspeler van de avond, een yellowfin tonijn:

De bijrollen werden ingevuld door zeebaars en Noorse skrei:

En door een zeeduivel:

De carpaccio van zeeduivel:

De rouleaux van skrei:

Zeebaarsfilet op de huid

Chef Arie fileert de tonijn:

Tussendoor even de tonijn rauw verorberen:

Tonijn gegrild met noodles:

Proeverij van chocolade & pistache:

Bij een volgende vis dinershow zijn we weer van de partij…

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 16-03-2025 19:29:24 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 20:13:33 #156
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217077876
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:08 schreef MadMaster het volgende:
Kosten: ¤110,00 p.p., inclusief alle wijnen, water, koffie en eventuele frisdranken
Geweldig _O_ Zou ik ook graag een keer doen, maar vrouwlief houdt niet zo van vis (behalve zalm/sushi) helaas. Dan maar een keer met @golfer :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 20:22:04 #157
5428 crew  miss_sly
pi_217077977
quote:
Impressie:
Voor de tweede keer binnen ongeveer een half jaar tijd namen we met een groep vrienden deel aan de visdinershow die door dit restaurant aan het Noordzee strand word georganiseerd. De eerste keer was dusdanig goed bevallen, dat we na afloop daarvan voor deze 2e versie gereserveerd hebben.

Het concept is eenvoudig, maar zeer effectief en indrukwekkend, aangezien de vissen die op het menu staan ter plekke gefileerd en toegelicht worden door vislegende Arie Kuijt. Tijdens de demo van Arie aan de Chef's Table staan alle gasten daar omheen, dus geen formeel gedoe.
Voordat het gerecht van de betreffende vissoort aan tafel geserveerd wordt, kan je die eerst rauw, als sashimi, proeven.

De begeleidende wijnen worden verzorgd door Wijnhuis Hollander in Wijnenzijn inclusief bij de dinershows en als je een wijn erg lekker vindt, dan is het mogelijk om een 2e (en soms 3e) glas te krijgen.

Het menu, op papier:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oesters tussendoor:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En door een zeeduivel:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De rouleaux van skrei:
[ afbeelding ]

Zeebaarsfilet op de huid
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O wauw, ik kende het niet, wat een tof concept. Dat zou ik ook wel een keer willen doen.
  zondag 16 maart 2025 @ 20:25:31 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217078031
quote:
Impressie:

Het menu, op papier:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oesters tussendoor:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En door een zeeduivel:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De rouleaux van skrei:
[ afbeelding ]

Zeebaarsfilet op de huid
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wow. Lijkt mij helemaal leuk en lekker.
Wanneer is de volgende keer?
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 maart 2025 @ 20:28:41 #159
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217078085
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:25 schreef golfer het volgende:

[..]
Wow. Lijkt mij helemaal leuk en lekker.
Wanneer is de volgende keer?
Dat is nog niet bekend, maar ergens na de drukte van het zomerseizoen.
Vorig jaar was de 1e versie in oktober…
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 21:01:08 #160
5428 crew  miss_sly
pi_217078495
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 20:28 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat is nog niet bekend, maar ergens na de drukte van het zomerseizoen.
Vorig jaar was de 1e versie in oktober…
Kun je een seintje geven als de datum bekend is?
  zondag 16 maart 2025 @ 21:03:27 #161
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217078533
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kun je een seintje geven als de datum bekend is?
Zodra ik de datum heb vernomen via onze vrienden, zal ik jou en golfer informeren… :Y
  zondag 16 maart 2025 @ 21:53:46 #162
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_217079353
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 21:03 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Zodra ik de datum heb vernomen via onze vrienden, zal ik jou en golfer informeren… :Y
Ik zou het ook heel graag willen weten 😍
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator / Redactie Sport zondag 30 maart 2025 @ 14:44:27 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217230398
Tripje Groningen!. Kort Verslag.

Ik sliep in het Mercure bij Martiniplaza.
Bij aankomst woensdagavond at ik er ook.

De biefstuk. Was lekker rood. Niks mis mee.

Op donderdagavond ging ik eten bij Pronk.
Ik ging voor twee gerechtjes (Pronkjuweeltjes) en een portie patat als maaltijd.
Tartaar van Tonijn

Varkenswang

Tartaar vond ik erg lekker. Varkenswang was ook prima, vlees liet goed los, maar heb ik wel eens beter gegeten. Wel dikke prima.

Dag later werd het een kippetje bij Huis de Beurs.

Dit Kippetje was heerlijk sappig.

Tenslotte Groningen afgesloten bij Lambik. Iedere dag een vlees en vegagerecht op het bord a 16,50. Een soep en een toetje. Echt een buurtzaak gelet op de mensen die er zaten. Het was ook vol. Het werd dus een plaatsje aan de bar.

Op het menu Lamscurry

Was erg lekker :). Zou een vaste plek kunnen zijn als ik Groninger was.

Alle zaken voor herhaling vatbaar. :)
Tenslotte ook een drankje gedaan bij NOK in het Forum op 10 hoog, bovenin. En een echte bierkroeg De Koffer bezocht.

En tenslotte een Gronings twaalfuurtje

Wel gegeten in Zuidlaren, Drenthe...

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 30-03-2025 14:53:54 ]
pi_217230558
Heerlijke gerechten, leuke trip ook! :9
  zondag 30 maart 2025 @ 15:56:37 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217231675
Wanneer: 30-03-2025
Waar: Ron Gastrobar bij de C in Bloemendaal.
Cijfer: 8,5
Impressie:
Net na de opening in november 2023 waren wij hier al eens wezen dineren, maar nu konden wij, via alweer een Social Deal, met 27% korting een 3-gangen a la carte lunch nuttigen. De kaart was wel enigszins aangepast voor de deal, maar er bleef genoeg over om uit te kiezen.

Amuse:

Nog steeds dezelfde amuse. Amsterdamse uien van Kesbeke.

Voorgerechten:

Voor Blues krokante (gefrituurde) ui met peterselie en groene peper. Lekker knapperig en goed van smaak.

Ik had gekozen voor oeuf mimosa met ansjovis.( door midden gesneden hardgekookte eieren, gevuld met een mengsel van de hardgekookte dooier, boter, room, kerrie, zout, peper en mayonaise.) Er zat jammer genoeg voor mij een niet heel erg lekker bepaald smaakje aan de vulling.

Hoofdgerechten:

Voor Blues de zeebaars-tartaar met chorizo, chorizo-olie, granaatappel, yuzu en wat knapperige gepofte rijst erop.
Heel erg lekker alweer.

Voor mij gerookte kabeljauw met cantharellen en Hollandse garnalen in een heerlijke saus van vanille en beurre blanc met bovenop de kabeljauw een knapperige sponszwam.
Wat mij betreft het absolute hoogtepunt van de lunch.

Nagerechten:

Blues koos voor een wentelteefje. Gemaakt van desembrood met noten en rozijnen met daarop donkere karamel, crumble en ijs van boerenjongens.
Alweer een succesnummer!

Voor mij een Coupe Colonel, een dessert van komkommer met limoensorbet en in, plaats van wat gebruikelijk is, namelijk wodka, een sausje van mezcal en dille.
Heel lekker fris!

Bij het vragen van de rekening werden we nog getrakteerd op een softijsje met abrikoos en knettersuiker.
We dronken er een fles plat water bij en voor Blues nog een versgeperste Jus d' Orange en voor mij een appelsapje.
Totaal waren wij met drank erbij samen ¤ 75,70 kwijt.
Al-met-al een geslaagde lunch voor een schappelijke prijs.

Prijs/kwaliteit: 8,5/10
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 4 mei 2025 @ 18:40:49 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217537450
Waar? Kop vd Haven, IJmuiden https://kopvandehaven.nl/
Wanneer? 4 mei 2025
Wat at je? Trio van Visch. Pa de maaltijdsalade met Tonijn
Impressie?

Kosten? Pa betaalt
Cijfer? 7,5

Pa was in het land. Nou ja woont bijna in Duitsland :P.
Een late lunch of vroeg diner bij Kop vd Haven. Toch wel één vd begrippen van IJmuiden. Het zat op zondagmiddag ook vol, maar we konden nog van een tafeltje gebruik maken die twee uur later weer gereserveerd was.

Vroegah had je het 'dure' De Meerplaats en het goedkopere Kop vd Haven, maar tegenwoordig zijn de prijzen gelijk. De Meerplaats voelt nog altijd wel meer restaurant dan Kop vd Haven, waar het gevoel toch meer 'Eten twee drankjes en weer weg' is.

En dat is nog steeds. Heerlijke vis. Goed gebakken, al zou ik de zalm nog iets korter doen. Maar dat is mijn smaak. Goeie salade als bijgerecht. Maar het gevoel van een eetfabriek blijft toch hangen. IJmuidenaren blijven toch (haven)arbeiders. Hap slik weg en de volgende. Personeel geeft niet het gevoel dat je weg moet oid, maar het is wel een eetfabriek. Wel een goede eetfabriek.

[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 09-05-2025 23:21:50 ]
pi_217547884
Omhoog of omlaag?

Wel eens in dat restaurant gegeten, maar vol mijn gevoel kreeg je hetzelfde als bij de visboer, maar dan op een bord. Gasten met wie we waren gingen er jaren heen, en waren er altijd enorm enthousiast over dus het kan ook aan mij liggen.
pi_217589343
Ik ben een Santpoorter, en lust alleen sliptong en Hollandse garnalen, maar ik heb Brasserie Bosch ontdekt, imo vervaagd het bovenstaande etablissementen, een van jullie daar al gedineerd?
  zondag 11 mei 2025 @ 13:29:56 #169
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217599904
Waar? Nando, the Italian Bistro
Wanneer? 10 mei 2025
Wat at je?

Voorgerecht:
Fritto misto
Mix van gefrituurde vis - citroenmayonaise

Het vleeswarenplankje, besteld door mijn eega:

Hoofdgerecht:
Polipo alla Griglia
Octopus - Citroenkruiden

<vergeten foto te maken>

Impressie?

Een restaurant waarover je in Amsterdam steeds meer hoort, dus de proef op de som maar eens genomen. Niet te ver weg, dus lekker makkelijk op de fiets richting de locatie aan de Haarlemmerweg, schuin tegenover het Westergasfabriek terrein en pal naast een begraafplaats…

Het restaurant is gevestigd in de Westervilla, een hotel in een voormalige, nu geheel gerenoveerde stadsvilla. Je zit prachtig in de glazen serre die om het gebouw is aangebracht en hebt een mooi uitzicht op de tuin.
De bediening is losjes en amicaal en de signature dish, spaghetti met diverse kazen en truffel, wordt aan tafel bereidt in een uitgeholde Parmezaanse kaas.

Mijn tafelgenoten kozen voor die spaghetti als hoofdgerecht, maar aangezien ik een hekel heb aan het worstelen met die spaghetti slierten, nam ik 2 visgerechten.

De Frito Misto is niet heel spectaculair, waarbij ik de inktvisringen ervan verdenk dat die niet ter plekke vers door een beslag zijn gehaald, alvorens ze in de frituur belandde. De gamba's, kibbeling (??) en octopus zijn goed en knapperig.

De Octopus alla Griglia smaakt prima, maar naast 2 octopus tentakels ligt er, naast een zeer dunne saus, alleen wat stevige risotto rijst en groente voor de show op het bord.

Beide gerechten waren, samen met het broodje vooraf, op zich wel genoeg om het dessert over te kunnen slaan.

Kosten? ¤240,00 met 4 personen (4 x voor-/hoofdgerecht en 1 dessert, glazen wijn, bier, koffie, water)
Cijfer? 6,5 - Been there, done that…

[ Bericht 1% gewijzigd door MadMaster op 11-05-2025 13:36:54 ]
  maandag 26 mei 2025 @ 12:26:20 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217757703
Wanneer: 25 mei 2025
Waar: Restaurant Dijkers in Haarlem.

Impressie:
Om het begin van onze vakantie te vieren hadden we via een Social Deal met 43% korting gereserveerd bij Restaurant Dijkers. Een betrekkelijk klein restaurant in de Warmoesstraat in Haarlem met 2 jonge koks in een half open keuken en 3 jonge mannen in de bediening.
We konden 3 gangen a la carte uitkiezen, waarbij we er op gewezen werden dat er voor bepaalde hoofdgerechten een kleine toeslag betaald moest worden.

Voorgerechten:

Blues had gekozen voor langzaam gegaarde kalfspicanha met geroosterde paprika, zoetzure rode ui, kerriemayonaise en amandelcrumble. Erg lekker.

Voor mij:

Aziatische carpaccio met crispy knoflook, Nam Jim mayonaise, sesam, bosui en tempura.
Prima vlees, goed op kamertemperatuur, met lekker knapperige stukjes knoflook.

Hoofdgerechten:

voor Blues:

De Chefs Special, bestaande uit gegrilde kipfilet caprese met gesmolten mozzarella en pesto en met een Griekse salade en patat met mayonaise.
Alweer gewoon lekker.

Voor mij:
(sorry voor de wat mislukte foto, waarop de grote steak niet echt goed zichtbaar is).

De Steak Dijkers met chimichurri, gebakken little gem sla, cherrytomaatjes, Hasselback aardappels en truffelmayonaise. (hiervoor moest een toeslag van 5 euro betaald worden).
Een grote, prima medium rare gebakken, supermalse en goed op smaak gemaakte steak met lekkere bijgerechten.. Van de 2 Hasselbackaardappels heb ik er eentje laten staan, want teveel voor mij.

Nagerechten:

Voor Blues viel de keus op de amandel pinda karamel taart met vanille-bourbon-ijs. Heerlijk, maar wel erg zoet.

Ik:

Appel-spijs tarte tatin met kaneelmousse en speculaas-ijs. Alweer een prima (wel wat machtig) gerecht.

Bij het eten dronk Blues een Gerardus Wittems Dubbel Kloosterbier en ik een Gulpener pilsje van de tap.

Totaal waren we inclusief extra toeslag en drankjes 74,90 euro kwijt.
Conclusie: gewoon goed en lekker eten met vriendelijke bediening voor een (met de korting) schappelijke prijs.

Poef.....gone! ©golfer
  maandag 26 mei 2025 @ 17:31:50 #171
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217760322
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:26 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 25 mei 2025
Waar: Restaurant Dijkers in Haarlem.

Impressie:
Om het begin van onze vakantie te vieren hadden we via een Social Deal met 43% korting gereserveerd bij Restaurant Dijkers. Een betrekkelijk klein restaurant in de Warmoesstraat in Haarlem met 2 jonge koks in een half open keuken en 3 jonge mannen in de bediening.
We konden 3 gangen a la carte uitkiezen, waarbij we er op gewezen werden dat er voor bepaalde hoofdgerechten een kleine toeslag betaald moest worden.

Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had gekozen voor langzaam gegaarde kalfspicanha met geroosterde paprika, zoetzure rode ui, kerriemayonaise en amandelcrumble. Erg lekker.

Voor mij:
[ afbeelding ]
Aziatische carpaccio met crispy knoflook, Nam Jim mayonaise, sesam, bosui en tempura.
Prima vlees, goed op kamertemperatuur, met lekker knapperige stukjes knoflook.

Hoofdgerechten:

voor Blues:
[ afbeelding ]
De Chefs Special, bestaande uit gegrilde kipfilet caprese met gesmolten mozzarella en pesto en met een Griekse salade en patat met mayonaise.
Alweer gewoon lekker.

Voor mij:
(sorry voor de wat mislukte foto, waarop de grote steak niet echt goed zichtbaar is).
[ afbeelding ]
De Steak Dijkers met chimichurri, gebakken little gem sla, cherrytomaatjes, Hasselback aardappels en truffelmayonaise. (hiervoor moest een toeslag van 5 euro betaald worden).
Een grote, prima medium rare gebakken, supermalse en goed op smaak gemaakte steak met lekkere bijgerechten.. Van de 2 Hasselbackaardappels heb ik er eentje laten staan, want teveel voor mij.

Nagerechten:
[ afbeelding ]
Voor Blues viel de keus op de amandel pinda karamel taart met vanille-bourbon-ijs. Heerlijk, maar wel erg zoet.

Ik:
[ afbeelding ]
Appel-spijs tarte tatin met kaneelmousse en speculaas-ijs. Alweer een prima (wel wat machtig) gerecht.

Bij het eten dronk Blues een Gerardus Wittems Dubbel Kloosterbier en ik een Gulpener pilsje van de tap.

Conclusie: gewoon goed en lekker eten met vriendelijke bediening voor een (met de korting) schappelijke prijs.

Ziet er uit als assemblage eten met een hoog prefab aandeel.
pi_217765840
Gisteravond was ik bij een all you can eat.
In het Kraznapolski hotel.

3 zalen
8 landen
18 chefs
36 Michelin sterren

Ontvangst met champagne en een blini met kaviaar. Vervolgens loop je de andere zalen in waar iedere chef aan zijn kraampje zijn gerecht presenteert en… je eet wat je wil. Toppers waren de oester met appel en het (helaas voor zoetekauw Cat enige) toetje met popcorn en bacon ijs. Daar ben ik twee keer terug gegaan. Want dat kon! En er waren bonbons (3 keer terug gegaan…)
Daarnaast diverse drankkraampjes met amaretto, tonics, wijnen, whiskey.

Halverwege de avond werd een tonijn van bijna 200 kg gefileerd (en o die sashimi O+ :9~ ).

Om het aan te kleden diverse bandjes, strijkjes, dames op stelten en een smaakvolle paaldanseres. Plus het vermaak wat ‘mensen kijken’ heet. Interessant, de diversiteit aan types wat er rondloopt. Ook nog een paar chefs gespot die zelf geen kraampje hadden.
En, omdat er alleen statafeltjes zijn heb je wel leuk kort contact met tijdelijke tafelgenoten.

We hebben ons best gedaan, maar toch niet alle kraampjes kunnen tackelen. Al in al denk ik wel dat ik mijn sterren-telling in één avond verdubbeld heb. Voor de prijs van één etentje.
Het was een soort van braderie. Maar dan wel zo decadent dat je tegen elkaar moet zeggen: ‘Wel ook je kaviaar opeten he!’

Plaatjes bij het praatje. Dit keer zonder toelichting per gerecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 27-05-2025 11:58:12 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 27 mei 2025 @ 11:53:05 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217766206
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gisteravond was ik bij een all you can eat.
In het Kraznapolski hotel.

3 zalen
8 landen
18 chefs
36 Michelin sterren

De Nederlandse en Fok!-vraag: quanta costa?
Poef.....gone! ©golfer
pi_217766947
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 12:26 schreef golfer het volgende:

Nagerechten:
[ afbeelding ]

Ik:
[ afbeelding ]

?
  dinsdag 27 mei 2025 @ 14:53:09 #175
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217769934
Wat een leuk concept, zo'n AYCE
We have far more in common than that which devides us..
pi_217771113
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 11:53 schreef golfer het volgende:

[..]
De Nederlandse en Fok!-vraag: quanta costa?
235 euro pp all in
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 27 mei 2025 @ 18:26:42 #178
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217771120
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
235 euro pp all in
Is at alleen op uitnodiging of kan je je gewoon ergens aanmelden?
pi_217771137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:26 schreef flipsen het volgende:

[..]
Is at alleen op uitnodiging of kan je je gewoon ergens aanmelden?
Volgens mij eenmalig. Diner partner was geabonneerd op een nieuwsbrief of zo waar het in stond.
pi_217771705
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 14:53 schreef MadMaster het volgende:

[..]
:N
Zoek de verschillen op de afbeeldingen...
Ik was eerst bang dat ze Daim taart hadden gebruikt maar Daim bevat geen pinda's (gelukkig). Dus ik neem aan huisgemaakt.
pi_217771718
Wat gaaf om mee te maken @Cat-astrophe! Leuk dat ze AYCE hebben gedaan. Veel uitproberen en je ziet het al vooraf :)
pi_217773963
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
235 euro pp all in
Dat valt best mee.
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:18:02 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217774019
Oh, wat geweldig, een Michelin all you can eat in Kraznapolski :o _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 27 mei 2025 @ 22:18:41 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217774030
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Volgens mij eenmalig. Diner partner was geabonneerd op een nieuwsbrief of zo waar het in stond.
Darn.... ik hoop dat het voor hen het herhalen waard bleek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_217775393
Ik zie wel es aanbiedingen op Social Deal voorbij komen, zoals deze.
https://www.socialdeal.nl(...)-mrt-2025-den-bosch/

maar dan krijg je een 9 gangen amuse menu (in dit voorbeeld).
Ik haak daar vooralsnog op af omdat ik twijfel of je dan genoeg gegeten hebt, als alle gangen daadwerkelijk amuse-formaat zijn: dus in feite in 1-2 happen op.
Iemand zoiets wel es gedaan en hier ervaring mee ?

EDIT; ik bedoel dan bij Michelin zaken waar dit soort amuse-menu's dan worden aangeboden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Holiday76 op 28-05-2025 15:47:03 ]
  woensdag 28 mei 2025 @ 08:30:42 #186
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_217775598
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 08:03 schreef Holiday76 het volgende:

Ik haak daar vooralsnog op af omdat ik twijfel of je dan genoeg gegeten hebt, als alle gangen daadwerkelijk amuse-formaat zijn: dus in feite in 1-2 happen op.
Ja, ik heb dat een paar jaar geleden bij Brienen aan de Maas gedaan. Was helemaal top.
pi_217776270
quote:

Ik had vorige week een 5 gangen social deal. Iedereen aan tafel twijfelde of het dessert nog wel kon. Een paar hapjes lukte (omdat het zo lekker was) maar het was meer dan genoeg. Dat is ook de opzet. Ooit maar 1x meegemaakt dat iemand niet genoeg at, maar die at sowieso iedere avond een pak rijst
pi_217779130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik had vorige week een 5 gangen social deal. Iedereen aan tafel twijfelde of het dessert nog wel kon. Een paar hapjes lukte (omdat het zo lekker was) maar het was meer dan genoeg. Dat is ook de opzet. Ooit maar 1x meegemaakt dat iemand niet genoeg at, maar die at sowieso iedere avond een pak rijst
En bij welke Michelin zaak was dit ?
pi_217779311
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2025 15:46 schreef Holiday76 het volgende:

[..]
En bij welke Michelin zaak was dit ?
Geen Michelin maar wel heel goed, Brasserie de Boerderij in Arnhem. Foto's grotendeels mislukt en weet nog maar een beetje wat ik gehad heb. Maar alles was heerlijk.
  donderdag 29 mei 2025 @ 08:08:29 #190
131800 Tarado
capô de fusca
pi_217784929
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2025 18:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Was vanwege 10 jarig bestaan White Room meen ik.
pi_217825524
quote:

EDIT; ik bedoel dan bij Michelin zaken waar dit soort amuse-menu's dan worden aangeboden.
9 amuses lijkt me vrij weinig, maar ik heb bij de Lindehof in Nuenen wel eens 24 amuses gehad, dat was echt fantastisch. Tribeca in Heeze heeft ook meerdere amuse-avonden in de planning dit jaar, maar daar kan ik in de herfst pas een mening over geven.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  maandag 2 juni 2025 @ 01:41:32 #192
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_217825537
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 01:21 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
9 amuses lijkt me vrij weinig, maar ik heb bij de Lindehof in Nuenen wel eens 24 amuses gehad, dat was echt fantastisch. Tribeca in Heeze heeft ook meerdere amuse-avonden in de planning dit jaar, maar daar kan ik in de herfst pas een mening over geven.
Ik had eens 450 amuses, dát was pas fantastisch B-)
pi_217865211
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 01:21 schreef FrankRicard het volgende:

EDIT; ik bedoel dan bij Michelin zaken waar dit soort amuse-menu's dan worden aang
Ja, daar wil ik ook ooit eens heen, die avonden in Tribeca. Ik vind in dergelijke restaurants regelmatig de amuses de grootste verrassing van de hele maaltijd.
anonieme razernist
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 juni 2025 @ 19:44:58 #194
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217888208
We zijn bezig met een nieuw IT-project. En daarvoor hebben we een partner gevonden in België! De Belgen hadden al wat mooi werk afgeleverd, vandaar dat een nieuw en groter project volgt. Ze waren twee dagen bij ons om diverse aspecten nog even fine te tunen. Enkele collega's gingen met ze ook uit eten zoals ik. :)

Waar? Pekelhaaring, Amsterdam (van Woustraat) https://pekelhaaring.nl/
Wanneer? Maandag juni 2
Wat at je?
gnocchi met gerookte forel, citroenboter, lamsoor en bleekselderij
halve kreeft met seppia, bisque-pepersaus, krieltjes en postelein
cannoli gevuld met citroen-ricotta curd, pistache en aardbeien

Impressie?

Kosten? Rekening was voor de baas.
Cijfer? 8

Leuke informele tent. Keuken is Italiaanse stijl. Goeie bediening en lekker eten. En op een maandagavond zat het voor 3/4e vol. En met een groep gasten is dit restaurant net even meer dan een gewoon restaurant.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:22:35 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218006687
Wanneer: 21-6-2025
[b]Waar: De Bank, Santpoort-Noord
Cijfer: 7,5
Impressie:

Om het begin van de zomer (het werd opeens 32 graden) te vieren hadden wij via een Social Deal met 28% korting gereserveerd bij De Bank in Santpoort-Noord.
In het voormalige bankgebouw zit nu een wijnbar en een restaurant met 'bites to share'
We konden a la carte kiezen uit elk 1 voorgerecht, 2 hoofdgerechten en 1 nagerecht.

Voorgerechten:

Blues had gekozen voor 3 stuks Bruschetta met tomatensalsa.

En ik had gekozen voor 3 verse oesters met balsamico en ui van onze vaste viswinkel Santpoort aan Zee, die schuin tegenover De Bank zit. Hiervoor moesten we wel een supplement van 3 euro betalen.

Hoofdgerechten (om te delen):

Rouleaux van carpaccio (van slagerij Duijn) met truffelmayonaise, parmezaan en pijnboompitten.

Iberico vingers met BBQ saus. (supplement 3 euro)

Taco kreeft (3 stuks) met kreeft, selderij en dragon. (supplement 2,50)

Tonijntartaar met soja, kappertjes, wasabi en rode ui.

Alle gerechten waren vers gemaakt en prima van smaak.

Dessert:

We kozen allebei voor een scroppino (citroenijs, wodka en prosecco) Heerlijk verfrissend.

Bij de maaltijd dronken we een fles gezuiverd plat water en elk 2 glazen Misty Cove Sauvignon blanc uit Marlborough (NZ).
Tijdens de maaltijd werd er door een zangeres met gitaar een aantal nummers live gezongen.
Al met al een prima ervaring met uiterst attente en vriendelijke bediening.

Totaal waren wij voor deze deal met alle supplementen en drankjes 107,10 euro kwijt.
Prijs/Kwaliteit: 7,5/10
Zeker een keer voor herhaling vatbaar.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:27:16 #196
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_218006746
quote:
88s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:22 schreef golfer het volgende:

Totaal waren wij voor deze deal met alle supplementen en drankjes 107,10 euro kwijt.
Waarom dan ´maar´ een 7,5 :? Als je de impressie leest zou ik eerder aan een 8 of zelfs 8,5 denken?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:51:12 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218006997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:27 schreef flipsen het volgende:

[..]
Waarom dan ´maar´ een 7,5 :? Als je de impressie leest zou ik eerder aan een 8 of zelfs 8,5 denken?
Ik vond het net even te duur (met al die supplementen) voor wat er geboden werd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_218011467
quote:
88s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:22 schreef golfer het volgende:
Impressie:

Om het begin van de zomer (het werd opeens 32 graden) te vieren hadden wij via een Social Deal met 28% korting gereserveerd bij De Bank in Santpoort-Noord.
In het voormalige bankgebouw zit nu een wijnbar en een restaurant met 'bites to share'
We konden a la carte kiezen uit elk 1 voorgerecht, 2 hoofdgerechten en 1 nagerecht.

Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had gekozen voor 3 stuks Bruschetta met tomatensalsa.

En ik had gekozen voor 3 verse oesters met balsamico en ui van onze vaste viswinkel Santpoort aan Zee, die schuin tegenover De Bank zit. Hiervoor moesten we wel een supplement van 3 euro betalen.
[ afbeelding ]

Hoofdgerechten (om te delen):

[ afbeelding ]
Rouleaux van carpaccio (van slagerij Duijn) met truffelmayonaise, parmezaan en pijnboompitten.

[ afbeelding ]
Iberico vingers met BBQ saus. (supplement 3 euro)

[ afbeelding ]
Taco kreeft (3 stuks) met kreeft, selderij en dragon. (supplement 2,50)

[ afbeelding ]
Tonijntartaar met soja, kappertjes, wasabi en rode ui.

Alle gerechten waren vers gemaakt en prima van smaak.

Dessert:

[ afbeelding ]
We kozen allebei voor een scroppino (citroenijs, wodka en prosecco) Heerlijk verfrissend.

Bij de maaltijd dronken we een fles gezuiverd plat water en elk 2 glazen Misty Cove Sauvignon blanc uit Marlborough (NZ).
Tijdens de maaltijd werd er door een zangeres met gitaar een aantal nummers live gezongen.

zelfs met kortings duur
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 juni 2025 @ 21:28:17 #199
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218026446
Waar? Duin en Kruidberg, Santpoort-Noord
Wanneer? 22 juni 2025
Wat at je? Vijf gangen verrassingsmenu
Impressie? zie hieronder
Kosten? 400 voor incluis fooi. Processco vooraf. 3x 5 gangen en 2,5 wijnarrangement
Cijfer? 8,5

Ma wordt over twee dagen 65. Dat moet gevierd worden. Zelf organiseert ze niets, maar de laatste jaren is traditie om een dagje weg te gaan. Dat zat er nu niet in, maar we pakten wel uit qua restaurant.
Vroegah Vrienden van Jacob (ster) en Brasserie Denk. Nu één restaurant en een grote lounge/bar. Keuken nog altijd wel op niveau.

Zoals gezegd we gingen voor het vijfgangen verrassingsmenu met de wijn die bij de gerechten hoort.

Eerst nog de amuse

vega filet americain met augurk en eigeel bovenop. Heerlijke amuse. Vooral die augurk _O_

Eerste ronde was de forel

Gebrand saus met oa bleekselderij :P het zat er ook heel fijn gehakt op de vis. Krokantje van tapioca. Ik vond het :9 Bleekselderij wel aanwezig.

Tweede ronde warme vis. Harder

Ronde III: Lamsschouder

Lamsschouder was echt mals. Risotto erbij. En een jus.

Ronde IV: Kalf

Paar lapjes en ook kalfssucade. Vooral de sucade vond ik _O_. Vlees verder goed. Seizoensgroente erbij.

Na de vier gangen was ik wel uitgegeten, maar toen kwam het toetje nog.

Toetje: 6x Mango

Heerlijk gerecht. Met een bijpassende muskaatwijn van 5,5% die niet zo zoet was, lichte bubbel maar o zo goed paste bij dit gerecht.

Genoten van de avond. Heerlijk gegeten. Wijnen klopte. Bij diverse gerechten wow (lam, amuse, mango). Anderen gewoon heel goed (vis, kalf). Tien bewaar je voor die uitzonderlijke gevallen. 9 is het ook net niet 8 is te weinig. Dus dan middel je het op 8,5. En dat zit hem dan net dat je net een paar keer meer wow wil zeggen ipv heel erg goed.
Verder gewoon een fijne avond gehad.
pi_218026533
Dat ziet er allemaal erg lekker uit :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')