Je hebt het verkeerd gedaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Edit: ploaties lijken niet te werken, sorry
Joh, serieus!?quote:
Ik krijg het ook niet meer voor elkaar. Was altijd supermakkelijk maar nu geen idee hoe het moetquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:39 schreef NoCigar het volgende:
Ik krijg die Imgur plaatjes ook nog nauwelijks of zelfs niet geplaatst, ik doe het ook niet veel, mede daardoor.
Imgur heeft het fout gedaanquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Het ligt dus niet helemaal aan mijWant ik deed precies hetzelfde wat ik altijd deed. Stom Imgur
#metooquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:47 schreef flipsen het volgende:
Ik gebruik al jaren imgbb.com, zonder problemen
Plaatjes werken wel. Moet je alleen wel de juiste url gebruiken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Lunch bij Valuas. Tot 2022 in het bezit van een Michelin * , nu niet meer. Wij waren er met een speciale reden, waarover later meer…
We waren de enige gasten. Wat eerder leidde tot het gevoel dat we af en toe een beetje vergeten werden dan dat we meer aandacht kregen. Nu was de inpandige brasserie in full swing dus dat verklaart het wel.
Kniperdeknip
Oké dan![]()
![]()
Ben benieuwd of hij het geregeld krijgt, zou wel gaaf zijn! En anders gaan we volgend jaar.
Waardering: 8/10 (extra punt dankzij toffe chef, want overig personeel was niet heel attent en dat me een saus als hoogtepunt bijblijft zegt ook wel wat)
Kosten: pp zo’n 100 euro (ik moet het tikkie nog krijgen)
Edit: ploaties lijken niet te werken, sorry
Klinkt tof!quote:Op zondag 9 november 2025 14:02 schreef dertigjarenzon het volgende:
Waar? Vuurtoren eiland (Amsterdam)
Wanneer? Dit weekend
Wat at je? Een 5-gangen menu met oa hert, prei en mais ijs.
Impressie In een uur vaar je met de boot vanaf Ijburg naar dit eiland in het Markermeer. Onderweg geniet je met je gezelschap van een borrelplankje en een drankje. Onderweg mooi uitzicht over Amsterdam.
Op het eiland aangekomen lopen een klein rondje, nadat we allemaal een gaslampje hebben ontvangen. We krijgen wat uitleg over het eiland en gaan dan naar binnen. Momenteel draaien ze het winter restaurant in een soort bunker, zeer sfeervol met kaarsen en kachels. In de zomer eet je in de kas met uitzicht over het meer, ook spectaculair denk ik.
Eenmaal binnen een warm ontvangst. Zeer vriendelijk en kundig personeel. We starten met huisgemaakt zuurdesem brood en gezouten boter. Leuk weetje: in de keuken is geen aansluiting op gas dus ze koken met open vuur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna genoten van diverse gangen met oa hert, prei, biet, zeebaars en een toetje van mais ijs. Erg smakelijk allemaal! Geen enorme porties maar meer dan genoeg. Tussendoor als extra nog een klein kaasbordje en terug op de boot wat zoetigheid. Wat een ervaring!
Kosten? Diner, boottocht en bijdragen voor het eiland is ¤20. Bijpassend wijnarrangement is ¤50 en bijpassend sappenarrangement is ¤35
Cijfer? 9, was echt een avondvullende, culinaire ervaring in een zeer prettige ambiance. Personeel was zeer goed op elkaar ingespeeld, alles verliep super gestroomlijnd.
quote:Op zondag 9 november 2025 14:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
Twintig euro voor boot én diner? Met die gerechten?Dat moet toch een typfout zijn lijkt me. Indien niet: waar kan ik me aanmelden?
Toffe ervaring en ambiance, wel
quote:Op zondag 9 november 2025 14:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klinkt tof!![]()
Qua prijzen zie ik hier iets anders:
Prijzen:
• Boottocht retour | ¤25
• 5 gangen menu | borrelplank heen | zoet terug ¤85
• Bijdrage onderhoud monumenten eiland | ¤10
Deze prijzen zijn wél hetzelfde:
• Arrangement bijpassende wijnen | ¤50
• Bijpassende sappen, kefir & kombucha | ¤35
Heel leuk en smakelijk.quote:Op zondag 9 november 2025 14:02 schreef dertigjarenzon het volgende:
Waar? Vuurtoren eiland (Amsterdam)
Wanneer? Dit weekend
Wat at je? Een 5-gangen menu met oa hert, prei en mais ijs.
-knip-
quote:Op zaterdag 6 december 2025 20:58 schreef golfer het volgende:
Wanneer: 06-12-2025
Waar: Ron Gastrobar Indonesia in Bloemendaal
Cijfer: 8
Impressie:
Met gebruikmaking van wat korting via een Social Deal waren wij op het Kopje van Bloemendaal bij wat voorheen De Uitkijk heette, daarna Bij de C, daarna Rons Gastrobar Bij de C en nu Ron Gastrobar Indonesia heet.
Eerder waren wij al eens bij zijn Gastrobars Indonesia in Ouderkerk a.d. Amstel en Haarlem geweest. Die in Haarlem is gesloten en Ron Blaauw heeft nu, naast deze, nog Gastrobars Indonesia in Ouderkerk a.d. Amstel en Laren.
Het menu van al deze Gastrobars Indonesia is hetzelfde.
In ons geval hield de deal in dat we een amuse, een verrassing voorafje en een rijsttafel kregen.
Amuse:
[ afbeelding ]
Een papieren zak met daarin kroepoek en emping en een schaaltje pittige pindasaus als dip.
Voorgerecht:
[ afbeelding ]
Het verrassing-voorgerecht van chef Agus was Pangsit Goreng van lekker gekruid varkensvlees met een pittige gemberdip. Smakelijk!
De Rijsttafel:
[ afbeelding ]
Wij kregen de rijsttafel van chef Guido.
14 bakjes met smakelijke gerechten:
Nasi goreng
gebakken rijst
Nasi putih
witte rijst
Daging rendang
rundvlees op Sumatraanse wijze
Babi ketjap
varkensvlees in ketjap en steranijs en ketoembar
Saté ayam
saté van kippendij met pindasaus
Saté kambing
saté van geit in ketjapsaus
Atjar
zoetzure komkommersalade
Sambal goreng telor
ei met kruidige kokossaus
Sajoer lodeh
groenten in kokosbouillon met petehbonen
Tahoe ketoprak
taugé en tahoe in ketjapsaus
Gado gado
groenten met pindasaus
Sambal goreng kentang
gekarameliseerde krokante aardappel
Seroendeng
geroosterde kruidige kokosrasp
Pisang goreng
gebakken banaan met palmsuikersiroop
Alle gerechten waren prima op smaak en we hebben er lekker van gesmuld.
Blues dronk er een rode huiswijn van Ron bij en ik een tapbiertje van Swinels.
Daarnaast hadden we een fles plat water.
In totaal waren we hiervoor 90,80 euro kwijt.
Prijs/kwaliteit: 8
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |