Natuurlijk niet. Iemand die heeft laten blijken dat hij de functie niet goed uitvoert met dit soort gevolgen van dien moet idd op non-actief gesteld worden. Da's ook niet leuk, maar dat risico loop je bij iedere baan waar je toch niet goed blijkt te passen. Dat is kut, maar dan ga je kijken naar een andere baan en dan kun je weer verder met je leven. Waarschijnlijk wel met een flink trauma en schuldgevoel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Vind jij het oké dat mensen die in dit verhaal meer dan gefaald hebben hun werk blijven doen? Vooral met kinderen kun je geen risico's lopen lijkt me.
Grotendeels waar. Toch zul je altijd te maken hebben met bizarre casussen waar je met geen geld tegenop kan werken. Als dit meisje niet serieus genomen is (en er dus niet gemeld is) omdat haar verhalen b.v. warrig waren en zo bizar dat mensen het niet meer geloofden. En de ouders waren écht sadistische sociopaten met genoeg intellect om de hulpverleners om de tuin te leiden met sociaal wenselijke antwoorden... Dan heb je geen enkele basis - zelfs als je een heel naar onderbuikgevoel hebt - om zo'n meissie uit huis te plaatsen. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar zulke dingen gebeuren wel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik volg zowel jouw argumenten als die van @:Saboo maar ik denk dat een groot deel van de schul ligt bij het budget wat vanuit de overheid voor jeugdzorg beschikbaar wordt gemaakt. En dat wordt gestuurd door politiek, die hun zetels aan stemmers te danken hebben. Een partij die vol inzet op meer geld voor jeugdzorg, zal weinig zetels winnen bij de verkiezingen, dus uiteindelijk heeft ook de samenleving deels schuld aan dit soort excessen. Die worden geaccepteerd tot een zeker niveau, omdat je niet alles kunt voorkomen. Onder rechtse regeringen kun je verwachten dat er iets minder gegeven wordt om het lot van doorsnee individuen, en we hebben nu eenmaal al meer dan 10 jaar rechts coalities gehad.
Klopt, dat is helemaal waar.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:42 schreef Saboo het volgende:
[..]
Grotendeels waar. Toch zul je altijd te maken hebben met bizarre casussen waar je met geen geld tegenop kan werken. Als dit meisje niet serieus genomen is (en er dus niet gemeld is) omdat haar verhalen b.v. warrig waren en zo bizar dat mensen het niet meer geloofden. En de ouders waren écht sadistische sociopaten met genoeg intellect om de hulpverleners om de tuin te leiden met sociaal wenselijke antwoorden... Dan heb je geen enkele basis - zelfs als je een heel naar onderbuikgevoel hebt - om zo'n meissie uit huis te plaatsen. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar zulke dingen gebeuren wel.
Ik denk dat iedereen heel graag het gevoel wil hebben dat je dit soort dingen kan voorkomen. Ik vrees dat de schrijnende waarheid is dat er altijd casussen zijn die door de mazen van het net glippen met bizarre uitkomsten tot gevolg. Dat neemt niet weg dat er ook een gigantisch gebrek aan budget en medewerkers is, waardoor fouten nog meer op de loer liggen.
Ook weer helemaal waar. En ik hoop dat er verzwarende factoren zijn voor de daders in deze, en dat ze daardoor erg zwaar gestraft worden. Daarbij mag misleiding van hulpverleners, wat mij betreft ook bij, en ook het feit dat hun andere kinderen hieraan zijn blootgesteld mag meetellen bijv. Als je kinderen willens en wetens mishandeld over langere tijd, dam heb je mijns inziens het recht op je plaats in de samenleving voor de rest van je leven wel verspeeld.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 11:42 schreef Saboo het volgende:
[..]
Grotendeels waar. Toch zul je altijd te maken hebben met bizarre casussen waar je met geen geld tegenop kan werken. Als dit meisje niet serieus genomen is (en er dus niet gemeld is) omdat haar verhalen b.v. warrig waren en zo bizar dat mensen het niet meer geloofden. En de ouders waren écht sadistische sociopaten met genoeg intellect om de hulpverleners om de tuin te leiden met sociaal wenselijke antwoorden... Dan heb je geen enkele basis - zelfs als je een heel naar onderbuikgevoel hebt - om zo'n meissie uit huis te plaatsen. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar zulke dingen gebeuren wel.
Ik denk dat iedereen heel graag het gevoel wil hebben dat je dit soort dingen kan voorkomen. Ik vrees dat de schrijnende waarheid is dat er altijd casussen zijn die door de mazen van het net glippen met bizarre uitkomsten tot gevolg. Dat neemt niet weg dat er ook een gigantisch gebrek aan budget en medewerkers is, waardoor fouten nog meer op de loer liggen.
Beestenquote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Verder zijn de details en de gebeurtenissen die naar buiten komen maximaal misselijkmakend. Wat een verschrikkelijke mensen
Hier gaat je bloed toch van kokenquote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Verder zijn de details en de gebeurtenissen die naar buiten komen maximaal misselijkmakend. Wat een verschrikkelijke mensen
quote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Geen woorden voor.quote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Afschuwelijk wat dat meisje allemaal heeft moeten doorstaan waardoor haar leven nu eigenlijk al zo goed als voorbij is , met dank aan de kinderbescherming die niets deed/niet ingreepquote:Op donderdag 5 september 2024 10:19 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
Doodstraf weer invoeren.quote:Het meisje is bij bewustzijn, zei de officier, maar "dat klinkt veel positiever dan het is. Ze kan niet zelfstandig zitten, lopen, staan, en communiceren. En ze is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg."
Of hopen dat een groepje Hell's Angels eigen rechter gaan spelen. Vind ik prima hoor. Ze weten genoeg leuke dingen met die mensen te doen.quote:
Als je zulke gruwelijke misstanden over het hoofd ziet, dan ben je als organisatie geen knip voor de neus waard. Er waren allerlei signalen die op donkerrood stonden. Bij hoeveel meer pleegkinderen speelt er zoiets gruwelijks en worden signalen van het kind zelf ook totaal genegeerd?quote:Op donderdag 5 september 2024 11:19 schreef Janneke141 het volgende:
Nog steeds geen woorden voor. Wat intens triest, voor het kind maar ook voor de biologische moeder. Moet je kind al bij je weg, is dit wat er gebeurt in een zogenaamd veilige haven.
Ik ben benieuwd of er nog koppen gaan rollen binnen de kinderbescherming. Want daar hebben toch een paar mensen met een stalen gezicht volgehouden dat het kind het heel fijn had bij de pleegouders, terwijl er een heleboel signalen waren dat het niet zo was.
quote:Toen het meisje nog wel naar school ging, in 2023, waren er al signalen dat het niet goed ging. Zo liep ze in de winter in dunne kleding buiten en werd haar haar afgeschoren omdat ze luizen zou hebben. Daarnaast vertelde het meisje zelf op school en in de supermarkt dat ze werd mishandeld.
En als het in zulke overduidelijke gevallen al totaal genegeerd wordt, in hoeveel andere gevallen speelt dezelfde nalatigheid?quote:Op donderdag 5 september 2024 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Het meisje woog maar 20 kilo en had haren vol met luizen bij haar ziekenhuisopname afgelopen mei. Hoe kan het dat er niet eerder is in gegrepen. Deze vraag is vast hier al een miljoen keer hier gesteld, maar het was zo zichtbaar dat het niet goed ging thuis. Ik snap het gewoon niet.
20 kilo.... Hollyfuck.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik snap het gewoon niet. Het meisje woog maar 20 kilo en had haren vol met luizen bij haar ziekenhuisopname afgelopen mei. Hoe kan het dat er niet eerder is in gegrepen. Deze vraag is vast hier al een miljoen keer hier gesteld, maar het was zo zichtbaar dat het niet goed ging thuis. Ik snap het gewoon niet.
Van den B. en W. zouden haar daarnaast niet genoeg eten hebben gegeven en niet vaak genoeg naar het toilet hebben laten gaan. Toen het meisje eind mei in het ziekenhuis werd opgenomen, was ze zwaar ondervoed. Ze woog nog maar 20 kilo. Haar haar was dof en piekerig en zat vol met luizen. Volgens het OM gaven de verdachten haar onvoldoende eten om haar te straffen.quote:
Krijg gewoon kippenvel als ik dit lees.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Van den B. en W. zouden haar daarnaast niet genoeg eten hebben gegeven en niet vaak genoeg naar het toilet hebben laten gaan. Toen het meisje eind mei in het ziekenhuis werd opgenomen, was ze zwaar ondervoed. Ze woog nog maar 20 kilo. Haar haar was dof en piekerig en zat vol met luizen. Volgens het OM gaven de verdachten haar onvoldoende eten om haar te straffen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)intensieve-zorg.html
En dat noemt zich dan zorgverlener.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:54 schreef deedeetee het volgende:
Ik vrees dat er zoveel mensen bij betrokken waren dat iedereen dacht : Laat een ander maar ingrijpen want als het echt nodig is zouden ze dat toch zeker wel doen ?
Zo gaat dat vaker helaas. Nu huilen ze krokkodillentranen en gaan naar elkaar wijzen.
Hoe verschrikkelijk sneu ook, ligt dat in realiteit een stuk complexer dan we op de onderbuik denken. Betrokken zijn en ingrijpen om het gevaar te keren zijn 2 verschillende zaken.quote:Op donderdag 5 september 2024 11:54 schreef deedeetee het volgende:
Ik vrees dat er zoveel mensen bij betrokken waren dat iedereen dacht : Laat een ander maar ingrijpen want als het echt nodig is zouden ze dat toch zeker wel doen ?
Zo gaat dat vaker helaas. Nu huilen ze krokkodillentranen en gaan naar elkaar wijzen.
Natuurlijk zijn er advocaten die verdachten verdedigen. Dat is hun werk..quote:Op donderdag 5 september 2024 13:09 schreef matspontius het volgende:
En dan is er altijd wel een advocaat die dit soort stront gaat verdedigen - dan ook nog met van die vage en matige stellingen. Als ik advocaat was zou dat echt mijn eer te na zijn!
Lul verhaal en schuilgaan achter instanties en wetgeving. Je kan mij niet wijsmaken dat mensen die dit meisje onder ogen krijgen niet door hebben wat er aan de hand is. In het ziekenhuis zijn zeer strenge richtlijnen bij het vermoeden van kindermishandeling - daar alleen al is het flink misgegaan.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:05 schreef Justinn het volgende:
[..]
Hoe verschrikkelijk sneu ook, ligt dat in realiteit een stuk complexer dan we op de onderbuik denken. Betrokken zijn en ingrijpen om het gevaar te keren zijn 2 verschillende zaken.
Bijvoorbeeld een school kan getuige zijn van haar verwaarlozing, maar kan naast melden bij instanties verder niet 'echt' ingrijpen zonder mogelijk zelf de wet te overtreden. Idem voor een buitenstaander. Als ik vermoedens heb dat een kind mishandeld wordt op straat (oid) heb ik binnen de wet maar een paar opties: ouders aanspreken, melden bij politie, of burgerarrest bij heterdaad. Ik kan het kind zelf niet echt gaan onttrekken aan het ouderlijk gezag of zie jij met zelf ingrijpen meer mogelijkheden? Breder bekeken hebben zorgverleners (w.o. huisartsen) ook een meldingsplicht bij vermoedens, maar kunnen ze verder niets.
Ingrijpen, om het gevaar te keren, kan uiteindelijk alleen door instanties die daarvoor bevoegd zijn om een verwaarloosd/mishandeld kind direct te onttrekken aan het ouderlijk gezag, of door strafrechtelijke vervolging. Er vanuit gaande dat er meldingen waren gedaan, kan je t.a.v. het 'ingrijpen' eigenlijk alleen echt kijken naar justitie/RvdK/politie. Daar zijn waarschijnlijk steken gevallen.
Tuurlijk joh - je kan ook gewoon weigeren!quote:Op donderdag 5 september 2024 13:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er advocaten die verdachten verdedigen. Dat is hun werk..
Ja maar ze kan niet zelfstandig lopen, zitten of staan en kan niet communiceren in iets wat lijkt op een taal. Moet waarschijnlijk haar levenslang zorg blijven krijgen.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:12 schreef Pinnenmutske het volgende:
Leeft dat meisje nog?
Als niet moeten die pleegouders onder de grond.
Dat zeg ik dan ook niet, maar prima joh.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lul verhaal en schuilgaan achter instanties en wetgeving. Je kan mij niet wijsmaken dat mensen die dit meisje onder ogen krijgen niet door hebben wat er aan de hand is. In het ziekenhuis zijn zeer strenge richtlijnen bij het vermoeden van kindermishandeling - daar alleen al is het flink misgegaan.
Ja, ik werk in het ziekenhuis en ja ik heb te maken met deze richtlijnen
En jij loopt te paraderen met het gegeven dat je in een ziekenhuis werkt? Iets meer respect voor de advocatuur en een gezond functionerende rechtstaat mag dan wel. Stop eens met die onderbuik joh. Die pleegouders krijgen hun straf wel. Sterker nog, als geen advocaat ze wil bijstaan, wordt straffen op grond van een eerlijk proces mogelijk ook lastiger.quote:Op donderdag 5 september 2024 13:09 schreef matspontius het volgende:
En dan is er altijd wel een advocaat die dit soort stront gaat verdedigen - dan ook nog met van die vage en matige stellingen. Als ik advocaat was zou dat echt mijn eer te na zijn!
De vraag is wat voor leven ze nu heeftquote:Op donderdag 5 september 2024 13:12 schreef Pinnenmutske het volgende:
Leeft dat meisje nog?
Nog erger, ze leeft maar moet haar hele leven lang zorg krijgenquote:Op donderdag 5 september 2024 13:12 schreef Pinnenmutske het volgende:
Leeft dat meisje nog?
Alles draait om geld tegenwoordig, daarvoor doet een advocaat dat of als ze geen geld aannemen dan voor de naamsbekendheidquote:Op donderdag 5 september 2024 13:09 schreef matspontius het volgende:
Maar dan ben je zelf dus ook van hun niveau.quote:Op donderdag 5 september 2024 12:35 schreef matspontius het volgende:
Wat een schorem - die zou ik graag eens persoonlijk onder handen willen nemen a la Saw!
Wat is de wereld soms in-en intriest
Want in vroeger tijden werkten advocaten gratis?quote:Op donderdag 5 september 2024 13:59 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Alles draait om geld tegenwoordig, daarvoor doet een advocaat dat of als ze geen geld aannemen dan voor de naamsbekendheid
Voor niks komt de zon opquote:Op donderdag 5 september 2024 14:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want in vroeger tijden werkten advocaten gratis?
Als ik vermoedens zou hebben dat een kind mishandeld wordt, zou ik naar het eerste het beste politiebureau gaan en daar niet weggaan, totdat er ingegrepen is/wordt. Een meisje van 10 jaar weegt niet zomaar 20 kilo...quote:Op donderdag 5 september 2024 13:05 schreef Justinn het volgende:
[..]
Hoe verschrikkelijk sneu ook, ligt dat in realiteit een stuk complexer dan we op de onderbuik denken. Betrokken zijn en ingrijpen om het gevaar te keren zijn 2 verschillende zaken.
Bijvoorbeeld een school kan getuige zijn van haar verwaarlozing, maar kan naast melden bij instanties verder niet 'echt' ingrijpen zonder mogelijk zelf de wet te overtreden. Idem voor een buitenstaander. Als ik vermoedens heb dat een kind mishandeld wordt op straat (oid) heb ik binnen de wet maar een paar opties: ouders aanspreken, melden bij politie, of burgerarrest bij heterdaad. Ik kan het kind zelf niet echt gaan onttrekken aan het ouderlijk gezag of zie jij met zelf ingrijpen meer mogelijkheden? Breder bekeken hebben zorgverleners (w.o. huisartsen) ook een meldingsplicht bij vermoedens, maar kunnen ze verder niets.
Ingrijpen, om het gevaar te keren, kan uiteindelijk alleen door instanties die daarvoor bevoegd zijn om een verwaarloosd/mishandeld kind direct te onttrekken aan het ouderlijk gezag, of door strafrechtelijke vervolging. Er vanuit gaande dat er meldingen waren gedaan, kan je t.a.v. het 'ingrijpen' eigenlijk alleen echt kijken naar justitie/RvdK/politie. Daar zijn waarschijnlijk steken gevallen.
Wat een triest leven heeft dit kind gehad.quote:Voorgeschiedenis van het meisje
In november 2021 wordt het meisje met spoed uit huis geplaatst, samen met haar toen 1-jarige zusje. Ze werd mishandeld en verwaarloosd door haar verslaafde moeder, die zelf ook weer slachtoffer was van huiselijk geweld door haar (ex-)partner,
Op 21 maart 2022 worden het meisje en haar zusje opgenomen in het pleeggezin Vlaardingen.
Sinds mei 2022 heeft ze geen contact meer met haar biologische moeder. Ze wil dat zelf ook niet.
Op 7 november 2023 verlaat het zusje van het meisje het pleeggezin en gaat ze met de biologische moeder een ander traject in.
Op 22 december 2023 wordt door de rechter het ouderlijk gezag beëindigd van de biologische moeder.
In de nacht van 20 op 21 mei 2024 wordt het meisje zwaargewond opgenomen in het ziekenhuis. Haar pleegouders zeiden dat ze zelf van de trap was gesprongen. Een kleine week later worden de pleegouders aangehouden op verdenking van zware mishandeling.
Op 29 mei 2024 komt naar buiten dat het meisje de afgelopen tijd meerdere keren zou hebben aangegeven dat ze werd mishandeld. Dat zou hebben geleid tot meldingen bij jeugdbeschermingsinstanties.
Op 3 juni 2024 komt naar buiten dat de Raad voor de Kinderbescherming gemeld heeft dat het meisje het aanvankelijk fijn zou hebben gehad bij haar pleegouders.
Op 11 juni 2024 verlaat het meisje het ziekenhuis en wordt ze overgebracht naar een revalidatiecentrum voor mensen in coma.
Heb er ook een bron bij?quote:Op donderdag 5 september 2024 14:20 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Wat een triest leven heeft dit kind gehad.
Oh mijn god, die heeft nooit anders gekendquote:Op donderdag 5 september 2024 14:20 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Wat een triest leven heeft dit kind gehad.
Precies! Je gaat het melden, zou ik ook doen, wellicht via 112 bij acuut. Maar dat alles is nog geen effectief ingrijpen, want het kind blijft tot er is gehandeld in gevaar.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Als ik vermoedens zou hebben dat een kind mishandeld wordt, zou ik naar het eerste het beste politiebureau gaan en daar niet weggaan, totdat er ingegrepen is/wordt. Een meisje van 10 jaar weegt niet zomaar 20 kilo...
Dus is het niet raar dat advocaten geld krijgen voor hun werkquote:
Alles draait om geld zeg ik toch? Dus ja.quote:Op donderdag 5 september 2024 14:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus is het niet raar dat advocaten geld krijgen voor hun werk
Jij wil ook geld voor je werkquote:Op donderdag 5 september 2024 15:01 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Alles draait om geld zeg ik toch? Dus ja.
Doe mij nou een lol zeg.....quote:Op donderdag 5 september 2024 13:05 schreef Justinn het volgende:
[..]
De Raad staat niet echt goed bekend en ik spreek uit ervaring. Stelletje onbenullen zitten daar helaas. En de instanties die afhankelijk zijn van pleegouders om kinderen op te vangen laten zich ook maar wat gemakkelijk in de luren leggen want ja er is al een vreselijk tekort aan pleegouders hé....quote:De William Schrikker-stichting (Jeugdbescherming) had de voogdij over het tienjarige meisje, dat sinds maart 2022 bij het pleeggezin woonde. De begeleiding van het pleeggezin was in handen van Enver Pleegzorg
Duidelijk is dat de verschillende instanties niet op één lijn zaten. Zo adviseerde de Raad voor de Kinderbescherming aan de rechter dat het meisje het „fijn” had bij Daisy en John en dat zij „liefdevol en zorgzaam” voor het meisje waren.De jeugdbeschermers van de William Schrikker-stichting die hun twijfels hadden en het meisje wilden overplaatsen naar een zogenoemd gezinshuis, lieten dat plan na het positieve rapport van de Raad varen.
Dit idd , ook mijn ervaring helaas.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Doe mij nou een lol zeg.....
[..]
De Raad staat niet echt goed bekend en ik spreek uit ervaring. Stelletje onbenullen zitten daar helaas. En de instanties die afhankelijk zijn van pleegouders om kinderen op te vangen laten zich ook maar wat gemakkelijk in de luren leggen want ja er is al een vreselijk tekort aan pleegouders hé....
Je zou toch mogen verwachten dat iemand de moeite had genomen om zich hier eens goed in te verdiepen, mja geen tijd nietwaar ?
Echt om te huilen is het deze pleegouders een kind zo langdurig en zo zwaar hebben mogen mishandelen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)vlaardingen-a4864626
En wat ga jij dan doen als jeugdzorg zegt dat het wel meevalt?quote:Op donderdag 5 september 2024 13:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lul verhaal en schuilgaan achter instanties en wetgeving. Je kan mij niet wijsmaken dat mensen die dit meisje onder ogen krijgen niet door hebben wat er aan de hand is. In het ziekenhuis zijn zeer strenge richtlijnen bij het vermoeden van kindermishandeling - daar alleen al is het flink misgegaan.
Ja, ik werk in het ziekenhuis en ja ik heb te maken met deze richtlijnen
Uiteindelijk was het pas een “calamiteit” nadat de politie strafrechtelijk ingreep. Jeugdzorg heeft gewoon dik gefaald.quote:Op donderdag 5 september 2024 15:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
De Raad staat niet echt goed bekend en ik spreek uit ervaring. Stelletje onbenullen zitten daar helaas. En de instanties die afhankelijk zijn van pleegouders om kinderen op te vangen laten zich ook maar wat gemakkelijk in de luren leggen want ja er is al een vreselijk tekort aan pleegouders hé....
Je zou toch mogen verwachten dat iemand de moeite had genomen om zich hier eens goed in te verdiepen, mja geen tijd nietwaar ?
Echt om te huilen is het deze pleegouders een kind zo langdurig en zo zwaar hebben mogen mishandelen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)302f67afbd60424082d0quote:In december had het meisje op school wel zelf verteld dat ze werd mishandeld. Ze slaat ook alarm in de supermarkt, waarna de politie wordt gewaarschuwd. Ze klampt zelfs wildvreemden aan in een winkelcentrum. De zorgen zijn groot. De afspraak is dat het meisje pas weer naar school kan komen, als ze hulp heeft gekregen. Bewijs van mishandelingen zou er toen niet zijn geweest. Wat er na december gebeurde? Maandenlang was de tiener niet op school. Ze zou uit beeld zijn verdwenen tot ze in mei zwaargewond raakte.
Dat was het doodsvonnis.quote:Op donderdag 5 september 2024 18:18 schreef livelink het volgende:
Dit vind ik het allerergste:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)302f67afbd60424082d0
De enige plek waar het kind nog bijna dagelijks gezien wordt en dan wordt er besloten nadat ze daar zelf aangeeft dat ze mishandeld wordt dat ze niet meer naar school kan/mag en raakt ze volledig buiten beeld. Daarmee hebben de pleegouders vrij spel gekregen. Wat je ook doet in zo'n geval; je besluit niet dat het kind niet meer naar school gaat
Ik kan dus gewoon al die details niet lezen. Ik word er zo beroerd van.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
Het is....ik heb er geen woorden voor. Hoe dúrf je zoiets te doen. En straks is het geen nieuws meer, en dan zijn er weer andere dingen, maar dat meisje is voor het leven getekend.
En dan zie ik m'n eigen dochtertje, en dan geef ik bijna over als ik aan haar in zo'n situatie denk. Ze zouden die pleegouders he-le-maal kapot moeten trappen. Het interesseert me niet dat ik me dan verlaag tot datzelfde niveau. Voor dit soort mensen zou wat mij betreft martelen prima geoorloofd zijn als straf.
Een kind. Een kind. En dan lekker iedereen naar elkaar wijzen en oh oh oh 'er zijn fouten gemaakt'. Joh, echt? Wat hebben we daar aan. Wat heeft dat meisje daar aan.
Dat arme, arme kind.
Ja, en dit is dan een kind waarvan het boven water is gekomen, maar er zijn hopen kinderen die dit momenteel ondergaan waar niemand het (nog) van weet.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan dus gewoon al die details niet lezen. Ik word er zo beroerd van.
Dit meisje heeft nooit een kans gehad. Misselijk makend dit.
Ik heb jeugdzorg van dichtbij meegemaakt (in het gezin van mijn zus). Maar als ik iemand de tyfus wens is het die instantie.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dit is dan een kind waarvan het boven water is gekomen, maar er zijn hopen kinderen die dit momenteel ondergaan waar niemand het (nog) van weet.
Ik kan de woorden niet vinden om mijn walging tot uiting te brengen waarbij het ook recht doet aan wat ik denk en voel.
Ik heb ook een dochtertje. Hoe kun je zo'n onschuldig wezen toch aan zulke gruwelijkheden onderwerpen? Ik kan er ook écht niet bij.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
Het is....ik heb er geen woorden voor. Hoe dúrf je zoiets te doen. En straks is het geen nieuws meer, en dan zijn er weer andere dingen, maar dat meisje is voor het leven getekend.
En dan zie ik m'n eigen dochtertje, en dan geef ik bijna over als ik aan haar in zo'n situatie denk. Ze zouden die pleegouders he-le-maal kapot moeten trappen. Het interesseert me niet dat ik me dan verlaag tot datzelfde niveau. Voor dit soort mensen zou wat mij betreft martelen prima geoorloofd zijn als straf.
Een kind. Een kind. En dan lekker iedereen naar elkaar wijzen en oh oh oh 'er zijn fouten gemaakt'. Joh, echt? Wat hebben we daar aan. Wat heeft dat meisje daar aan.
Dat arme, arme kind.
Die mensen zijn ongetwijfeld ook slachtoffer. Mensen zonder psychiatrische aandoening doen zoiets namelijk niet.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
Dat arme, arme kind.
Een horror gezin.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees nu dat de ‘pleegouders’ verdacht worden van het mishandelen van meer pleegkinderen?
Wat een rotkoppen hebben ze trouwens. Echt lelijke gemene koppen, bah.
Breek me de bek niet open over jeugdzorg en meldingen.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die mensen zijn ongetwijfeld ook slachtoffer. Mensen zonder psychiatrische aandoening doen zoiets namelijk niet.
Ik maak mij veel kwader om het feit dat jeugdzorg kennelijk niet in staat is de veiligheid te garanderen van kinderen die aan hun zorg zijn toevertrouwd. Er waren verdomme meldingen.
Bedoel je dat deze mensen ongetwijfeld ook slachtoffer zijn cynisch, of serieus?quote:Op donderdag 5 september 2024 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die mensen zijn ongetwijfeld ook slachtoffer. Mensen zonder psychiatrische aandoening doen zoiets namelijk niet.
Ik maak mij veel kwader om het feit dat jeugdzorg kennelijk niet in staat is de veiligheid te garanderen van kinderen die aan hun zorg zijn toevertrouwd. Er waren verdomme meldingen.
Ehhhhhhhhhhhhhhquote:Op donderdag 5 september 2024 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje van beide. Als je dit doet ben je ziek, linksom of rechtsom. Je maakt mij niet wijs dat iemand dit bij z’n volle verstand doet.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:56 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bedoel je dat deze mensen ongetwijfeld ook slachtoffer zijn cynisch, of serieus?
En met zijn tweeën dan ook hè. Match made in hell.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje van beide. Als je dit doet ben je ziek, linksom of rechtsom. Je maakt mij niet wijs dat iemand dit bij z’n volle verstand doet.
Je hoeft ook geen medelijden met ze te hebben. Maar vaak is het wel een gevolg van zelf trauma hebben ervarenquote:Op donderdag 5 september 2024 20:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ehhhhhhhhhhhhhh![]()
![]()
![]()
Zo kun je wel iedereen schoonpraten, mensen hebben nog altijd een keus hoor. Je hoeft je niet sadistisch te gedragen.
Ik heb tijdens corona/lockdown wel eens noodgedwongen een werkoverleg met de raad op de achtergrond mee mogen krijgen van mijn huisgenoot. Klein huis. Thuiswerken. Paniek en crisissituatie die het werk van huisgenoot ver oversteeg. Het amateurisme was tamelijk bizar en het (gebrek aan) handelen van de raad leidde dan ook tot de (vooraf voorspelde) ontvoering van het kind, dat acuut en ernstig gevaar liep. Heb zelf een achtergrond in de hulpverlening en echt met mijn oren staan klapperen vanwege de luiheid, nalatigheid en onbegrijpelijke keuzesquote:Op donderdag 5 september 2024 15:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Snap nooit dat zoveel mensen tegen de doodstraf zijn, altijd met dat 'verlagen naar hun niveau'-argument.quote:Op donderdag 5 september 2024 19:50 schreef CoolGuy het volgende:
Dat arme, arme kind.
Ik vind het niet zo relevant eigenlijk. Ze hebben waarschijnlijk best veel geld gekregen om voor pleegkinderen te zorgen, en ik gok zo dat dit vooral in eigen zakken is gegaan.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:15 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen medelijden met ze te hebben. Maar vaak is het wel een gevolg van zelf trauma hebben ervaren
Ik ook. Maar ook in en in slechte mensen hebben een verledenquote:Op donderdag 5 september 2024 21:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind ze overkomen als in en in slecht.
Mja, met je eens dat je een extreme harteloze psychopaat moet zijn (en dus in die zin ziek) als je dit over je hart kunt verkrijgen bij een weerloos kind. En dan ook op zo'n stelselmatige en langdurige basis, met nul respect voor het leven van zo'n kind.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje van beide. Als je dit doet ben je ziek, linksom of rechtsom. Je maakt mij niet wijs dat iemand dit bij z’n volle verstand doet.
Dit dacht ik ook meteen, dat geen van beide blijkbaar enige vorm van geweten had.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:13 schreef capricia het volgende:
[..]
En met zijn tweeën dan ook hè. Match made in hell.
Dat je beiden dan zo gestoord bent.
Deze mensen moet je heel lang in een tbs kliniek stoppen. Daar ben ik het volledig mee eens hoor.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:35 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mja, met je eens dat je een extreme harteloze psychopaat moet zijn (en dus in die zin ziek) als je dit over je hart kunt verkrijgen bij een weerloos kind. En dan ook op zo'n stelselmatige en langdurige basis, met nul respect voor het leven van zo'n kind.
In 'slachtofferschap' voor deze twee monsters ga ik echter onder geen beding mee. Dit zijn mensen waar je gewoon helemaal niets aan hebt en waarmee het ook nooit meer, op wat voor wijze dan ook, goed gaat komen.
Tja ook Ted Bundy heeft een slechte jeugd gehad. Moet je die dan ook maar doodknuffelen in een TBS-kliniek terwijl de nabestaanden 3 jaar op een wachtlijst mogen staan en dan weggestuurd worden omdat hun trauma te complex is?quote:Op donderdag 5 september 2024 21:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ook in en in slechte mensen hebben een verleden
Maar ook genoeg mensen met een slecht verleden die wel wat van hun leven weten te maken.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:33 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ook in en in slechte mensen hebben een verleden
Flikker toch op met je TBS-kliniek. Wie moeten dat bekostigen, wij als belasting betaler. En dat geleuter hier dat ze zelf ook trauma's hebben en zelf ook slachtoffer zijn.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze mensen moet je heel lang in een tbs kliniek stoppen. Daar ben ik het volledig mee eens hoor.
Maar hoe het kan dat het systeem dit heeft laten gebeuren verdient ook grondig onderzoek. 20 kilo. Kom op zeg.
Denk jij altijd zo binar? Zou je ook nog even antwoord willen geven op mijn eerdere vraag aan jou?quote:Op donderdag 5 september 2024 22:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Flikker toch op met je TBS-kliniek. Wie moeten dat bekostigen, wij als belasting betaler. En dat geleuter hier dat ze zelf ook trauma's hebben en zelf ook slachtoffer zijn.
Er is hier maar 1 slachtoffer; een meisje dat geen enkele toekomst meer heeft, geen vriendjes zal hebben, niet zal gaan studeren, nooit zelfstandig zijn, psychisch volledig de vernieling in getrapt, lichamelijk zeer ernstig toegetakeld, nul vertrouwen in andereren, etc, etc, etc. Wij lullen hier maar lekker een eind heen en zijn het over een week weer vergeten, dat meisje zit in de hel door toedoen van die compleet gestoorden.
Je kan mij niet wijsmaken dat de school of het ziekenhuis of wat dan ook daar niet veel eerder haden moeten ingrijpen en alarm had moeten slaan. Wat een flaters zeg. Dank je wel namens een zwaar gemarteld en in de vernieling getrapt kind
Dat zullen ze wel gedaan hebben hoor. De school etc.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Flikker toch op met je TBS-kliniek. Wie moeten dat bekostigen, wij als belasting betaler. En dat geleuter hier dat ze zelf ook trauma's hebben en zelf ook slachtoffer zijn.
Er is hier maar 1 slachtoffer; een meisje dat geen enkele toekomst meer heeft, geen vriendjes zal hebben, niet zal gaan studeren, nooit zelfstandig zijn, psychisch volledig de vernieling in getrapt, lichamelijk zeer ernstig toegetakeld, nul vertrouwen in andereren, etc, etc, etc. Wij lullen hier maar lekker een eind heen en zijn het over een week weer vergeten, dat meisje zit in de hel door toedoen van die compleet gestoorden.
Je kan mij niet wijsmaken dat de school of het ziekenhuis of wat dan ook daar niet veel eerder haden moeten ingrijpen en alarm had moeten slaan. Wat een flaters zeg. Dank je wel namens een zwaar gemarteld en in de vernieling getrapt kind
Deze mensen kun je wat mij betreft onder geen enkele voorwaarde ooit nog vrijlaten in de samenleving. Ik wil in bepaalde gevallen nog redelijk ver gaan in begrip waarom iemand tot afschuwelijke daden kan komen (eigen trauma's/voorgeschiedenis). Wanneer die na een langdurig traject ook tot dat inzicht komt en men de kans hoog acht dat die persoon niet meer in herhaling valt en geen gevaar meer voor de samenleving vormt, vind ik ook dat zo'n persoon wellicht nog een tweede kans verdient.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze mensen moet je heel lang in een tbs kliniek stoppen. Daar ben ik het volledig mee eens hoor.
Maar hoe het kan dat het systeem dit heeft laten gebeuren verdient ook grondig onderzoek. 20 kilo. Kom op zeg.
Wat heeft TBS voor toegevoegde waarde?quote:Op donderdag 5 september 2024 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals ik wel eens heb begrepen, kan TBS steeds worden verlengd, waardoor de kans dat extreme psychopaten (daar lijkt me dit wel voor kwalificeren) langer of zelfs voor altijd uit de samenleving worden geweerd, groter is. Dit in tegenstelling tot een celstraf, die simpelweg eindig is waarna iemand gewoon wordt vrijgelaten. Levenslang is in NL zeer uitzonderlijk.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat heeft TBS voor toegevoegde waarde?
Ik vind dit zo erg dat ik niet wil dat deze mensen ooit nog in de maatschappij komen. En dus dient tbs voor mij geen enkel doel.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zoals ik wel eens heb begrepen, kan TBS steeds worden verlengd, waardoor de kans dat extreme psychopaten (daar lijkt me dit wel voor kwalificeren) langer of zelfs voor altijd uit de samenleving worden geweerd, groter is. Dit in tegenstelling tot een celstraf, die simpelweg eindig is waarna iemand gewoon wordt vrijgelaten. Levenslang is in NL zeer uitzonderlijk.
Oh, dat ben ik volledig met je eens. Maar ondanks de absurde, mensonterende gruwelijkheden, acht ik de kans op levenslang helaas niet zo hoog. Ik hoop dat een rechter hier anders over denkt.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit zo erg dat ik niet wil dat deze mensen ooit nog in de maatschappij komen. En dus dient tbs voor mij geen enkel doel.
Ik weet dat ons systeem anders werkt.
Ja. Helaas.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oh, dat ben ik volledig met je eens. Maar ondanks de absurde, mensonterende gruwelijkheden, acht ik de kans op levenslang helaas niet zo hoog. Ik hoop dat een rechter hier anders over denkt.
Indien geen levenslang, dient TBS dus juist wel een doel: deze mensen veel langer of zelfs voor altijd uit de samenleving hohden i.t.t. een eindige celstraf.
Laatste jaren juist steeds meer.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zoals ik wel eens heb begrepen, kan TBS steeds worden verlengd, waardoor de kans dat extreme psychopaten (daar lijkt me dit wel voor kwalificeren) langer of zelfs voor altijd uit de samenleving worden geweerd, groter is. Dit in tegenstelling tot een celstraf, die simpelweg eindig is waarna iemand gewoon wordt vrijgelaten. Levenslang is in NL zeer uitzonderlijk.
Tja, wat mij betreft liever dat dan uitsluitend een jaartje of 20 cel, waarna men geen andere keus heeft dan die personen vrij te laten.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Helaas.
Ze gaan dit als 1 zaak beoordelen. En niet als iedere mishandeling op zich. (En hoe moet je dan ook iedere mishandeling gaan bewijzen?). Ik snap wel hoe het in elkaar zit.
Zonde om er zoveel gemeenschapsgeld aan te spenderen.
Klopt, maar nog steeds erg uitzonderlijk.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:56 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Laatste jaren juist steeds meer.
Maar deze zaak vermoed ik het niet, hopelijk tbs en nooit meer vrij/verlof laten.
Andersom ook genoeg slechte kwaadaardige mensen die uit hele normale liefdevolle gezinnen komen. Soms zijn mens intens slecht, er is niet altijd een directe oorzaak door een slecht verleden.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Maar ook genoeg mensen met een slecht verleden die wel wat van hun leven weten te maken.
Wat ik tot nu toe heb gelezen was die vrouw niet bepaald een apathisch bang slachtoffer van een gewelddadige man. Ze hielden o.a. sex feesten waar zijn volop aan mee deed.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:01 schreef capricia het volgende:
Kijk naar Michelle Martin, de vrouw van Dutroux. Die heeft zich ook neer kunnen zetten als een half slachtoffer van haar man.
Kortere straf, vervroegd vrijgelaten. Is inmiddels al volledig vrij.
Zoiets gaat hier ook gebeuren ben ik bang.
Volgens mij ook alleen maar bij moordzaken maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt, maar nog steeds erg uitzonderlijk.
In tegenstelling tot Dutroux kreeg zij geen TBS opgelegd.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:01 schreef capricia het volgende:
Kijk naar Michelle Martin, de vrouw van Dutroux. Die heeft zich ook neer kunnen zetten als een half slachtoffer van haar man.
Kortere straf, vervroegd vrijgelaten. Is inmiddels al volledig vrij.
Zoiets gaat hier ook gebeuren ben ik bang.
Dat zegt niets. Ze kan zo verklaren dat ze dat van haar man moest doen.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe heb gelezen was die vrouw niet bepaald een apathisch bang slachtoffer van een gewelddadige man. Ze hielden o.a. sex feesten waar zijn volop aan mee deed.
Kennelijk was zij wel normaal.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Dutroux kreeg zij geen TBS opgelegd.
En dus TBS, om de kans op een langere straf/vrijheidsbeperking te vergroten.
Ik moest ook denken aan Dutroux en ook Fritzl. Maar van deze vrouw is wel erg veel bewijsmateriaal dat ze volop betrokken was bij deze ellende.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Ze kan zo verklaren dat ze dat van haar man moest doen.
Mensen doen alles om zo min mogelijk straf te krijgen.
In die Dutroux zaak kregen de kinderen gewoon geen eten. En stierven. Was haar probleem verders niet.
Doet me er zo aan denken.
Ja, belachelijke beslissing. Dan kan zo iemand dus na 16 jaar dus weer vrolijk rondlopen, na zoveel jonge levens gewetenloos te hebben verwoest.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Kennelijk was zij wel normaal.![]()
Had ze geen tbs nodig.
Niveau Klaus Barbie zelfs, de extreem sadistische gestapobeul. Toen een verzetsheldin na talloze martelingen weigerde te praten, werd haar jonge dochtertje vele malen voor haar ogen verkracht en gemarteld.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:35 schreef Ronald het volgende:
Dit is eigenlijk van het niveau Dutroux en qua sadisme doet het denken aan mishandelingen uit een concentratiekamp.
Ja. En misschien is zij wel de aanstichter. Of deden ze het beiden evenveel.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:16 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik moest ook denk aan Dutroux en ook Fritzl. Maar van deze vrouw is wel erg veel bewijsmateriaal dat ze volop betrokken was bij deze ellende.
Maar ben het wel met je eens dat ze vast zal proberen in een slachtofferrol te kruipen en haar rol te bagatelliseren.
Omdat jij het je niet kan voorstellen zeg je dit, maar er worden vaak genoeg sadistische misdrijven gepleegd waarbij de dader gewoon toerekeningsvatbaar is. Een kwaadaardig persoon is niet per definitie psychiatrischquote:Op donderdag 5 september 2024 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog twee andere pleegkinderen en nóg een ander kind, ja.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees nu dat de ‘pleegouders’ verdacht worden van het mishandelen van meer pleegkinderen?
We zitten in Nederland met een aantal daders die je nooit meer op straat wil hebben en die ondanks TBS of celstraf gewetenloos blijven. Ik noem een Michael P (moordenaar Anne Faber), Gokmen T. en nu deze mensen erbij. We hebben geen doodstraf meer, dus zou levenslange celstraf de enige optie zijn. Zonder enige kans op vrijlating. Jammer joh, je hebt je kans gehad.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit zo erg dat ik niet wil dat deze mensen ooit nog in de maatschappij komen. En dus dient tbs voor mij geen enkel doel.
Ik weet dat ons systeem anders werkt.
Dit dus. Als in het ziekenhuis het vermoeden van kindermishandeling bestaat gaan het kind en de ouders nergens naar toe maar blijven apart in het ziekenhuis. Kind wordt dan verder onderzocht waarbij ze naast de lichamelijke toestand ook het psychische welbevinden controleren. Zeker als een kind binnen een bepaalde tijd terugkomt met botbreuken of specifieke verwondingen moeten de alarmbellen afgaan. Daar zijn aparte protocollen voor die letterlijk beschrijven hoe dat te herkennen en hoe te handelen. Een team van specialisten op dit gebied en de kinderarts komt er dan bij. Het lijkt me in dit geval overduidelijk dat hier iets niet goed is gegaan! Zelfde op school - hoe is dit kind onder de radar gekomen? Bij sterk vermoeden van ernstige mishandeling zeker niet terug naar die pleegouders. Volgens mij was het overduidelijk dat dit kind er zowel lichamelijk als psychisch slecht aan toe was. Hoezo dan toch terug naar die compleet doorgedraaide pleegouders, HOE DAN?quote:Op vrijdag 6 september 2024 02:21 schreef Fer het volgende:
Tegenwoordig hoef je kind maar een paar keer te vaak ziek te melden op school of de leerplichtambtenaar komt je gelijk opzoeken. Kind naar het ziekenhuis met een paar blauwe plekken en alle protocollen gaan af, met een top teen onderzoek.
Hier blijft een ondervoed kind maanden thuis, beland in het ziekenhuis met ernstige verwondingen, staat al onder bewind en er gebeurt helemaal niks.
Ik begrijp dat niet.
De gevangenis in en de medegevangen laten weten wat ze gedaan hebben. Lost het probleem zich vanzelf op - kostenloos en efficient. Dit soort randdebielen wil je inderdaad nooit meer in de samenleving hebben!quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
We zitten in Nederland met een aantal daders die je nooit meer op straat wil hebben en die ondanks TBS of celstraf gewetenloos blijven. Ik noem een Michael P (moordenaar Anne Faber), Gokmen T. en nu deze mensen erbij. We hebben geen doodstraf meer, dus zou levenslange celstraf de enige optie zijn. Zonder enige kans op vrijlating. Jammer joh, je hebt je kans gehad.
Ik sluit niet uit dat het meisje uit pure elende inderdaad zelf is gesprongen om maar van alles af te zijnquote:Op vrijdag 6 september 2024 09:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
De pleegouders, die donderdag niet zelf aanwezig waren in de rechtbank, ontkennen dat ze het meisje van de trap hebben gegooid of geduwd. De verdachten stellen dat het meisje “zelf van de trap is gesprongen” en daarbij gewond is geraakt, lieten hun advocaten donderdag weten. Volgens de advocaten van Daisy W. en Johnny van den B. ontbreekt het bewijs voor de poging tot doodslag, de zwaarste aanklacht op de tenlastelegging. De raadsvrouw van de pleegvader zei dat het meisje in de weken voorafgaand aan haar ziekenhuisopname “erg bezig was om zichzelf te verwonden” en dat ze dus bewust van de trap zou zijn gesprongen.'
Zero schuldgevoel en zero empathie. Na alles wat ze gedaan hebben nog dat arme meisje de schuld geven...
Even een waarschuwing, in de link staan nog meer weerzinwekkende dingen die het meisje heeft moeten doorgaan.
https://www.hln.be/buiten(...)gmeisje-10~ac90db14/
En dan laat je dat kind gewoon aan haar lot over terwijl het al klaagde over mishandeling ? Mag toch hopen dat dit als een strafbaar feit gezien gaat worden ?quote:De oplossing zit in voortdurend toezicht, wat er nu volgens Bruning 'onvoldoende is geweest'. "Bij twijfel moet iemand opstaan die zegt: ik ga dit tot de bodem uitzoeken. In dit soort zaken worden verantwoordelijkheden vaak doorgeschoven. Ondertussen staat het kind in de kou."
In het geval van het 10-jarig meisje begreep Bruning dat jeugdbescherming niet binnenkwam, omdat de pleegouders niet wilden meewerken. "Dan wordt het heel ingewikkeld om toezicht te houden", zegt ze. "De pleegzorg zou toen extra goed kijken hoe het ging met het kind."
quote:Op donderdag 5 september 2024 22:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Maar dit is toch ook een zeer uitzonderlijke zaak? Ik denk dat een levenslange celstraf in deze voor mijn gevoel het dichtst bij het gevoel komt dat er recht wordt gedaan voor dat meisje.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Daar zijn we het iig allemaal over eens. Benieuwd of het volgens het recht mogelijk is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Maar dit is toch ook een zeer uitzonderlijke zaak? Ik denk dat een levenslange celstraf in deze voor mijn gevoel het dichtst bij het gevoel komt dat er recht wordt gedaan voor dat meisje.
Vrees dat daar geen ruimte voor is. Niemand is overleden, en poging tot moord lijkt me ook niet te bewijzen, want geen getuigen. Dus dan blijft over poging tot doodslag en zware mishandeling, met mogelijk verzwarende factoren omdat het om een kwetsbaar kind ging die aan jouw zorgen was toevertrouwd (dat laatste lijkt me dan vooral de fout van de instantie die het kind aan dat stel had toevertrouwd). Gok dat er niet meer dan 10-15 voor gegeven zal worden, hopelijk dan wel met TBS met dwangverpleging. Maar dan niet over tig jaar lezen dat het maar met 1 jaar verlengd wordt, omdat het waarschijnlijk over een jaar niet verlengd wordt en omdat de kans op herhaling slechts laag tot matig is.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daar zijn we het iig allemaal over eens. Benieuwd of het volgens het recht mogelijk is.
Die gaan ze niet krijgen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 11:31 schreef SEMTEX het volgende:
Hoop dat celgenoten het recht laten zegevieren dan.
Ze hebben elk een eigen advocaat las ik ergens. Let maar op, straks gaat er een proberen het straatje schoon te vegen, door te zeggen zich gedwongen te hebben gevoeld door de ander, de ander deed het allemaal, of de ander droeg op dingen bij het kind te doen en dreigde anders met van alles enz. Een van de twee is straks het zielige slachtoffer.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En misschien is zij wel de aanstichter. Of deden ze het beiden evenveel.
Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij.
Ja. Zoiets had ik ook in mijn hoofd. Misselijk tuig.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hebben elk een eigen advocaat las ik ergens. Let maar op, straks gaat er een proberen het straatje schoon te vegen, door te zeggen zich gedwongen te hebben gevoeld door de ander, de ander deed het allemaal, of de ander droeg op dingen bij het kind te doen en dreigde anders met van alles enz. Een van de twee is straks het zielige slachtoffer.
Aangezien beide verdachten bewijsmateriaal direct nadat het meisje in het ziekenhuis kwam probeerden te laten verdwijnen geloof ik niks van wat ze zeggen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 10:06 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat het meisje uit pure elende inderdaad zelf is gesprongen om maar van alles af te zijn![]()
Hoelang is eigenlijk de straf die kan worden opgelegd bij marteling? Mag wat mij betreft net zo hoog of zelfs hoger dan poging tot doodslag
En het meisje zelf kan niet meer zeggen waarschijnlijk wie wat heeft gedaan....quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hebben elk een eigen advocaat las ik ergens. Let maar op, straks gaat er een proberen het straatje schoon te vegen, door te zeggen zich gedwongen te hebben gevoeld door de ander, de ander deed het allemaal, of de ander droeg op dingen bij het kind te doen en dreigde anders met van alles enz. Een van de twee is straks het zielige slachtoffer.
Nee, maar de andere pleegkinderen wel, en er is verder meer bewijsmateriaal over andere dingen die haar zijn aangedaan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:56 schreef Momo het volgende:
[..]
En het meisje zelf kan niet meer zeggen waarschijnlijk wie wat heeft gedaan....
Michael en Gökmen vind ik wel van een andere categorie dan deze twee.quote:Op vrijdag 6 september 2024 09:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
We zitten in Nederland met een aantal daders die je nooit meer op straat wil hebben en die ondanks TBS of celstraf gewetenloos blijven. Ik noem een Michael P (moordenaar Anne Faber), Gokmen T. en nu deze mensen erbij. We hebben geen doodstraf meer, dus zou levenslange celstraf de enige optie zijn. Zonder enige kans op vrijlating. Jammer joh, je hebt je kans gehad.
Hoezo? Erger of minder erg? Zie weinig verschil eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 6 september 2024 16:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Michael en Gökmen vind ik wel van een andere categorie dan deze twee.
Als je dat verschil niet ziet dan moet even in die zaken duiken van Panhuis (afpersingen in vereniging, verkrachting, moord) en Tanis (terroristische aanslag, vier doden) dan zie je het verschil.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:09 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Hoezo? Erger of minder erg? Zie weinig verschil eerlijk gezegd.
Die verslaafde moeder is inderdaad wel de oorzaak dat haar dochters uit huis werden geplaatst.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:25 schreef Prego het volgende:
Wat ziek dit, ik word er gewoon misselijk van![]()
Ik wens die « ouders » heel veel ellende toe![]()
Maar het kan natuurlijk wel dat dat zo is gegaan.quote:Op vrijdag 6 september 2024 15:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als het wél zo is dan vind ik het pas echt dieptriest. Je door je partner laten vertellen dat je een kind moet mishandelen en er aan meedoen.quote:Op vrijdag 6 september 2024 17:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar het kan natuurlijk wel dat dat zo is gegaan.![]()
Als het niet zo is, is het idd dieptriest. Wat een mensen.
Als dat zo is, wordt zo’n passieve houding door de rechtbank ook gestraft.quote:Op vrijdag 6 september 2024 19:15 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als het wél zo is dan vind ik het pas echt dieptriest. Je door je partner laten vertellen dat je een kind moet mishandelen en er aan meedoen.In plaats van die partner de deur uit te trappen of zelf te vertrekken en de desbetreffende instanties te laten weten wat er aan de hand is.
Nee die 2 mensen deugen beiden absoluut niet. Gewoon even slecht.
Nog minder waard dan een stuk stront, wat een rotkoppen ook. Je schaamt je toch om mens te zijn met dit soort infantiele gestoordenquote:
Juist niet. Ze hebben allebei hele normale gezichten, dat maakt het nog angstaanjagender.quote:Op vrijdag 6 september 2024 21:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nog minder waard dan een stuk stront, wat een rotkoppen ook. Je schaamt je toch om mens te zijn met dit soort infantiele gestoorden![]()
![]()
![]()
Mwah, ik vind ze niet echt vriendelijk uitzien. Een beetje van die lelijke ontevreden koppen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:14 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist niet. Ze hebben allebei hele normale gezichten, dat maakt het nog angstaanjagender.
Monsters zouden er moeten uitzien als monsters en niet als de leuke buren van drie deuren verder.
Eens!quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien heel lullig (en kortzichtig) maar ik denk niet aan pleegouders als ik ze zie. Geen idee hoe pleegouders er dan wel dienen uit te zien, maar kweetnie. Er is gewoon iets aan ze.
Het onttrekken aan het zicht van de samenleving lijkt me ook weer niet de oplossing, denk aan die mafketels in Wedde. Nu waren er in het openbaar meer en meer dan genoeg signalen, alleen werd daar niets mee gedaan.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien moet er toch afgestapt worden van het idee dat pleegouders en een pleeggezin het beste zijn voor een kind als het niet meer bij de biologische ouders kan zijn. Heb te veel gezien dat er types zijn die het vooral voor het geld doen.
Een kindertehuis is geen gezin en minder huiselijk, maar je bent als kind in ieder geval niet afhankelijk van een paar ouders of 1 ouder.
Of in ieder geval veel strenger selecteren. En beter toezien op dat het geld aan het kind wordt besteedt en niet aan de pleegouders.
Volgens mij ging het hier mis, de pleegzorgbegeleider werd er niet meer binnen gelaten, en de kinderbescherming was hiervan op de hoogte gesteld en heeft er niks mee gedaan. Zoiets was het.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was eens nieuwsgierig naar wat je allemaal moet doen om pleegouder te kunnen worden en toen stuitte ik op dit:
Begeleiding van het pleeggezin
Als een pleegkind in uw gezin komt, krijgen u en uw gezin begeleiding van een pleegzorgbegeleider. Dat is een maatschappelijk werker van de pleegzorgorganisatie die het kind bij u in huis heeft geplaatst. De pleegzorgbegeleider is het aanspreekpunt voor opvoedingsvragen en allerlei praktische zaken. Ook tijdens de periode van pleegzorg. Hij of zij onderhoudt ook het contact met de ouders en met de Kinderbescherming als dat nodig is.
Ik vraag me af hoe deze bezoekjes zijn gegaan of zou zoiets alleen telefonisch gaan?
Moah, komt wel overeen met een jeugdzorg werkers hoor. Die hebben ook allemaal iets, maar doorgaans wel erg goed voor de kinderen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien heel lullig (en kortzichtig) maar ik denk niet aan pleegouders als ik ze zie. Geen idee hoe pleegouders er dan wel dienen uit te zien, maar kweetnie. Er is gewoon iets aan ze.
Dit is natuurlijk allemaal achteraf-gelul. En makkelijk praten. Als je zelf naast dit stel zou wonen, zou je niks opmerkelijk vinden, pas wanneer die beerput open gaat, dan komt men met oordelen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, misschien heb je gelijk.quote:Op zaterdag 7 september 2024 12:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk allemaal achteraf-gelul. En makkelijk praten. Als je zelf naast dit stel zou wonen, zou je niks opmerkelijk vinden, pas wanneer die beerput open gaat, dan komt men met oordelen.
Dat is omdat je weet wat ze gedaan hebben.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou van Dick Schoof geen tweede hands auto kopen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah, ik vind ze niet echt vriendelijk uitzien. Een beetje van die lelijke ontevreden koppen.
Maar goed, uiterlijk zegt vaak weinig over wat iemands daden zijn.
Laatste zin kan je ook lezen als: ik heb haar in die situatie gebrachtquote:"Veel details waren bekend, maar als je het hele verhaal van de officier van justitie hoort, zitten daar toch weer dingen in waarvan je dan als moeder denkt: dat gaat om mijn kind, dat is haar overkomen".
https://www.hartvannederl(...)d-zitting-erg-heftig
Er waren dus niet echt rillingen die over haar rug liepen. Ook apart dat die dochter niet de behoefte had om naar haar biologische moeder te vluchten. Maar misschien woonde ze wat verder weg voor een kind en niet direct om de hoek of in dezelfde buurt.quote:“Het voelde alsof koude rillingen over mijn rug liepen,” zei de moeder via haar woordvoerder. Ze woont in de buurt van het pleeggezin en worstelt met het gevoel dat ze zo dichtbij was, maar toch niets kon doen.
https://www.boevennieuws.(...)ardings-pleegmeisje/
Kwalijk dat de advocaat van de biologische moeder het nodig vind dat bekend te moeten maken.quote:Op zaterdag 7 september 2024 10:48 schreef Ama het volgende:
Zag net een filmpje (op TikTok) van Nieuwsuur waar de advocaat van de biologische moeder zegt dat het meisje zwaar hersenletsel heeft.
De biologische moeder woonde vlakbij. Maar daar is het meisje juist weggehaald omdat ze mishandeld werd. Het ouderlijk gezag van de biologische moeder is afgenomen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 23:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Laatste zin kan je ook lezen als: ik heb haar in die situatie gebracht
[..]
Er waren dus niet echt rillingen die over haar rug liepen. Ook apart dat die dochter niet de behoefte had om naar haar biologische moeder te vluchten. Maar misschien woonde ze wat verder weg voor een kind en niet direct om de hoek of in dezelfde buurt.
[..]
Kwalijk dat de advocaat van de biologische moeder het nodig vind dat bekend te moeten maken.
Komop zeg. Ik vergelijk deze twee monsters met die rijkeluiskinderen op universiteiten die veel te ver doorslaan met hun ontgroeningsrituelen. Ook puur sadisme gecombineerd met machtsmisbruik. Je maakt mij niet wijs dat die verwende krengen dat doen vanwege een of ander trauma.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 september 2024 09:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Je schaamt je toch dood om een Nederlander te zijn.
Als ik dit soort teksten lees wel jaquote:Op zondag 8 september 2024 09:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Contact was officieel verbroken.quote:Op zaterdag 7 september 2024 23:43 schreef Nober het volgende:
Ook apart dat die dochter niet de behoefte had om naar haar biologische moeder te vluchten.
Ik wil hierbij mijn diepste verontschuldigingen aanbieden voor:quote:Op zondag 8 september 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is vaak heel normaal om alle mensen van Marokkaanse afkomst af te rekenen op de daden van de naarste, waarom dat niet doortrekken naar je eigen cluppie?
Wie is "prinses Leontien"?quote:Op zondag 8 september 2024 12:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik wil hierbij mijn diepste verontschuldigingen aanbieden voor:
Benno L
Patrick Kluivert
Prinses Leontien
Ali B
Sywert van Lienden
En Balthasar Gerards.
Ik voel mij zeer verantwoordelijk voor hun daden
Edit; wat heeft dat met Nederlander te maken? Je schaamt je dood mens te zijn! Daar zijn overigens meer dan genoeg redenen voorquote:Op zondag 8 september 2024 09:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Komop zeg. Ik vergelijk deze twee monsters met die rijkeluiskinderen op universiteiten die veel te ver doorslaan met hun ontgroeningsrituelen. Ook puur sadisme gecombineerd met machtsmisbruik. Je maakt mij niet wijs dat die verwende krengen dat doen vanwege een of ander trauma.
Of neem dat experiment met vrijwilligers waarvan de helft een 'gevangene' moest voorstellen en de andere helft was een bewaker. Liep ook gigantisch uit de hand.
Deze twee monsters hebben jarenlang hun zieke gang kunnen gaan en kregen er nog geld voor ook.
De 'achtergrondfiguren' moeten ook eens flink onderzocht worden. Waar ging het fout? Waarom werd dit meisje niet geloofd toen ze haar mishandeling aankaartte bij volwassenen bij wie ze om hulp vroeg? Wat moet zij zich eenzaam en in de steek gelaten hebben gevoeld.
En nu is zij voor de rest van haar leven een kasplantje.
Oh ja het is Laurentien he.quote:
Wordt jij nou nooit moe van dat ongenuanceerde gegil?quote:Op zondag 8 september 2024 12:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Edit; wat heeft dat met Nederlander te maken? Je schaamt je dood mens te zijn! Daar zijn overigens meer dan genoeg redenen voor
Nee, totaal geen last van Jij wel?quote:Op zondag 8 september 2024 12:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wordt jij nou nooit moe van dat ongenuanceerde gegil?
Dit bedoel ik helemaal niet met mijn opmerking. Ik zal nooit een hele bevolkingsgroep afrekenen op de daden van enkelingen.quote:Op zondag 8 september 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is vaak heel normaal om alle mensen van Marokkaanse afkomst af te rekenen op de daden van de naarste, waarom dat niet doortrekken naar je eigen cluppie?
Het gebeurde toch in Nederland? Het waren toch Nederlanders die hier tekort schoten?quote:Op zondag 8 september 2024 12:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Edit; wat heeft dat met Nederlander te maken? Je schaamt je dood mens te zijn! Daar zijn overigens meer dan genoeg redenen voor
Je kunt wel strenger selecteren, maar je moet ook iets te selecteren hebben. Een probleem is vaak dat die kinderen van het ene gezin of tehuis naar het andere gaan, en van de ene naar de andere instantie, en de ene begeleider naar de andere. Gezinnen zijn tijdelijk, want nood, of kunnen het bij nader inzien toch niet aan, begeleiders switchen van baan, instanties hebben geen budget of capaciteit of vinden dat ze niet de juiste instantie zijn. Oftewel: Iedereen trekt zijn handen ervanaf. De enige manier om het een beetje op te lossen lijkt me het veel socialer inrichten van de overheid, maar ja, geen budget, en de samenleving heeft ook geen zin om dat op te hoesten, dus stemt men niet voor de partijen die dat zouden willen bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 7 september 2024 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien moet er toch afgestapt worden van het idee dat pleegouders en een pleeggezin het beste zijn voor een kind als het niet meer bij de biologische ouders kan zijn. Heb te veel gezien dat er types zijn die het vooral voor het geld doen.
Een kindertehuis is geen gezin en minder huiselijk, maar je bent als kind in ieder geval niet afhankelijk van een paar ouders of 1 ouder.
Of in ieder geval veel strenger selecteren. En beter toezien op dat het geld aan het kind wordt besteedt en niet aan de pleegouders.
Dit heeft niks met Nederlander-zijn te maken.quote:Op zondag 8 september 2024 09:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Komop zeg. Ik vergelijk deze twee monsters met die rijkeluiskinderen op universiteiten die veel te ver doorslaan met hun ontgroeningsrituelen. Ook puur sadisme gecombineerd met machtsmisbruik. Je maakt mij niet wijs dat die verwende krengen dat doen vanwege een of ander trauma.
Of neem dat experiment met vrijwilligers waarvan de helft een 'gevangene' moest voorstellen en de andere helft was een bewaker. Liep ook gigantisch uit de hand.
Deze twee monsters hebben jarenlang hun zieke gang kunnen gaan en kregen er nog geld voor ook.
De 'achtergrondfiguren' moeten ook eens flink onderzocht worden. Waar ging het fout? Waarom werd dit meisje niet geloofd toen ze haar mishandeling aankaartte bij volwassenen bij wie ze om hulp vroeg? Wat moet zij zich eenzaam en in de steek gelaten hebben gevoeld.
En nu is zij voor de rest van haar leven een kasplantje.
Je schaamt je toch dood om een Nederlander mens te zijn.
Dit vind ik altijd zó schandalig he, dat ze überhaupt die keuze nog wordt gegeven. Die moesten ze zoals in de VS met kettingen om de enkels en polsen naar binnen brengen, niks eigen keuzequote:Op donderdag 5 september 2024 12:33 schreef matspontius het volgende:
Update
Mishandeld pleegmeisje Vlaardingen heeft mogelijk levenslang intensieve zorg nodig
Het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat in mei in het ziekenhuis terechtkwam, is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg. Dat heeft de officier van justitie in de rechtbank in Rotterdam bekendgemaakt, op basis van informatie van haar voogd.
Het meisje is bij bewustzijn, zei de officier, maar "dat klinkt veel positiever dan het is. Ze kan niet zelfstandig zitten, lopen, staan, en communiceren. En ze is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg."
In Rotterdam is de rechtszaak begonnen tegen de pleegouders van een 10-jarig meisje. Zij kwam in mei in het ziekenhuis terecht na zware mishandeling. Het meisje werd in de nacht van 20 op 21 mei 2024 met een of meer botbreuken en hersenletsel naar het ziekenhuis gebracht.
Kooi
Volgens justitie werd ze door haar pleegouders in een soort kooi gestopt, waarbij het leek of er stroomdraden aan waren bevestigd. Daarnaast werd ze zo erg mishandeld dat ze daar zwaar letsel aan heeft overgehouden. Ook zou het stel het kind hebben verwaarloosd, onder meer door haar geen medische verzorging te laten krijgen.
De pleegouders Daisy W. en John van den B. waren niet aanwezig in de zittingszaal in Rotterdam. Ze worden verdacht van poging tot doodslag, vanwege het van de trap gooien of duwen van het meisje. Haar ouders hebben eerder gezegd dat ze zelf gesprongen zou zijn. Hun verdediging zegt dat het meisje kort voordat ze in het ziekenhuis werd opgenomen zichzelf had verwond en dat ze op een ander moment al van een trap was gesprongen.
Maar de officier van justitie stelde dat uit onderzoek naar haar verwondingen is gebleken dat het 100 tot 10.000 keer waarschijnlijker is dat het letsel is toegebracht door derden dan dat het meisje het zichzelf heeft aangedaan.
Andere mishandelingen
Vandaag werd ook duidelijk dat er verder onderzoek wordt gedaan naar andere mishandelingen van pleegkinderen door W. en Van den B.. Het is niet bekend om hoeveel kinderen het gaat.
De officier van justitie benadrukte tijdens de zitting dat er nog zaken aan de voorlopige tenlastelegging kunnen worden toegevoegd of verwijderd. Verschillende onderzoeken moeten ook nog worden afgerond. Zo moeten de pleegouders nog worden geobserveerd in het Pieter Baan Centrum. Een verslag van die observatie wordt pas verwacht rond mei volgend jaar.
De volgende (pro forma)-zitting staat gepland op 25 november.
quote:Twee Syrische vluchtelingenkinderen zouden in 2021 zijn mishandeld door de Vlaardingse pleegouders John van den B. en Daisy W.. Ze verlieten het pleeggezin ‘bont en blauw’ en bij instanties werd aan de bel getrokken, melden bronnen aan deze site. Toch werden hierna nog twee zusjes geplaatst in het pleeggezin, waarvan de oudste dit jaar zo zwaar werd mishandeld dat ze voor altijd hulpbehoevend zal blijven. ‘Hoe hierna nog kinderen geplaatst konden worden? Dat is de grote vraag.’
Maandag gaat de strafzaak tegen pleegouders John (37) en Daisy (37) verder. Tijdens een ontluisterende eerste zitting bleek waarvan zij worden verdacht: ze zouden hun 10-jarige pleegdochtertje hebben opgesloten in onder meer een kooi die onder stroom stond. Ze kreeg te weinig eten. Ze werd geslagen. En uiteindelijk verliet ze zwaargewond het pleeggezin. In het ziekenhuis, waar pleegvader John haar eerder dit jaar heenbracht omdat ze zich zélf van de trap zou hebben gegooid, bleek haar lichaam vol oude botbreuken te zitten.
En nu blijkt dat ver daarvoor, in 2021, twee Syrische jongetjes het pleeggezin ‘bont en blauw’ verlieten. Zij moesten vermoedelijk slapen in een hondenhok, werden geslagen, er werden sigaretten op hun lichaam uitgedrukt en ze kregen niet genoeg te eten. Een anonieme bron zegt erover: ‘Hoe hierna weer kinderen geplaatst konden worden? Dat is de grote vraag.’ Bronnen laten ook weten dat er meteen aangifte is gedaan van mishandeling. Maar blijkbaar is daarmee niets gedaan, want John en Daisy konden kinderen op blijven vangen.
De Syrische jongetjes kwamen in eerste instantie met een derde broertje terecht bij John en Daisy. Maar dat derde kind verbleef er maar heel kort. Toen de familie hoorde over de arrestatie van John en Daisy, in mei van dit jaar, werd besloten opnieuw aan de bel te trekken. Er is aangifte gedaan, en John en Daisy wordt nu ook mishandeling van deze kinderen ten laste gelegd. Maar wat pijnlijk is: dat het in dit pleeggezin niet alle kinderen goed verging, was dus al bekend.
Een woordvoerder van de familie zegt dat de gezinsleden zich op dit moment ‘richten op de zitting van maandag’ en nog niets inhoudelijks kwijt wil over de zaak. ,,Het is aan het OM om een en ander daar toe te lichten.”
Jeugdbeschermingsorganisatie Nidos, die er speciaal is voor vluchtelingen, kan geen commentaar geven op de zaak. Wel laat een woordvoerder weten dat in zijn algemeenheid pleeggezinnen worden begeleid, en een jeugdbeschermer één op één contact heeft met kinderen die daar zijn ondergebracht. Zo wordt nauwlettend in de gaten gehouden of het goed gaat.
Niet doorlopen
Dat traject lijkt bij het tienjarige pleegdochtertje niet te zijn doorlopen. In december 2023 was al duidelijk dat het niet goed met haar ging. En dat het meisje op allerlei plekken aan de bel trok over mishandelingen in het pleeggezin. Zij en haar zusje werden er ook allebei kaalgeschoren, Daisy verklaarde in haar omgeving dat het was ‘wegens luizen’ en omdat de kinderen hadden ‘gespeeld met ontharingscrème'.
Nadat het zusje van de tienjarige werd teruggeplaatst naar hun biologische moeder, bleef zij achter bij John en Daisy. Hoewel in december nog werd vastgelegd in een brief hoe zij zei te worden mishandeld, verdween ze in de maanden daarna uit beeld. De tienjarige ging niet meer naar school en werd in huis opgesloten, waar haar volgens het OM de meest vreselijke dingen overkwamen. Het meisje zal altijd afhankelijk blijven van intensieve zorg. De boodschap was eerder dat ze weliswaar bij bewustzijn is, maar niet kan praten of zelfstandig kan zitten, lopen of staan.
Terwijl de strafzaak maandag verder gaat, doet ook de inspectie onderzoek. Maar nu al is duidelijk dat meer dan tien organisaties zich met het meisje bezighielden, maar niemand haar redde. Pijnlijk genoeg ging een voorgenomen overplaatsing van de tienjarige in 2023 op het laatste moment niet door. Er was onenigheid tussen instanties die moeten bepalen of dat een juiste stap is.
De inhoudelijke behandeling van de strafzaak laat nog vele maanden op zich wachten. Beide ouders naar het Pieter Baan Centrum voor psychisch onderzoek, deels tegelijkertijd om de interactie tussen hen te observeren. John B. gaf tijdens het onderzoek toe dat hij het pleegmeisje inderdaad vastbond, volgens hem omdat zij een gevaar zou vormen voor zijn gezin. Hij kwam met de ‘praktische ideeën’, maar zijn vrouw zou zich ook niet onbetuigd hebben gelaten, aldus zijn verklaring.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ond-raakte~a7ca0caf/
Walgelijk. Woorden schieten tekort.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:36 schreef Nober het volgende:
Twee Syrische kinderen verlieten pleeggezin John en Daisy ‘bont en blauw’, voordat 10-jarig meisje zwaargewond raakte
[..]
"We hebben nog twee zusjes, waar zullen we die plaatsen?"quote:Zij moesten vermoedelijk slapen in een hondenhok, werden geslagen, er werden sigaretten op hun lichaam uitgedrukt en ze kregen niet genoeg te eten.
Waarom is er geen zero tolerance bij dit soort zaken? Eenmaal mishandeling= nooit meer pleegkinderen. Liefst eigenlijk nooit meer kinderen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:47 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"We hebben nog twee zusjes, waar zullen we die plaatsen?"
De mensen die die vraag beantwoord hebben met "Doe maar bij die John en Daisy!" mogen wel even onder het vergrootglas. Hoe kan dit!?
In deze specifieke zaak zijn de direct betrokken medewerkers natuurlijk zwaar nalatig geweest, maar overkoepelend ligt de schuld bij de ontzettend slecht ingerichte jeugdhulp die bij gemeenten over de schutting is gekieperd denk ik.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:33 schreef -river- het volgende:
Degene die verantwoordelijk zijn dat er (pleeg)kinderen bij deze monsters konden komen wonen mogen zichzelf wat mij betreft wel door hun kop schieten.
Gewoon de oven in.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom is er geen zero tolerance bij dit soort zaken? Eenmaal mishandeling= nooit meer pleegkinderen. Liefst eigenlijk nooit meer kinderen.
Helemaal mee eens, maar je moet eens zien hoeveel mensen, ook op Fok!, vinden dat je kind slaan in sommige gevallen goed werkt, die zouden dan ook hun kind kwijtraken.quote:Op vrijdag 22 november 2024 18:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom is er geen zero tolerance bij dit soort zaken? Eenmaal mishandeling= nooit meer pleegkinderen. Liefst eigenlijk nooit meer kinderen.
Niet alleen de instantie. Met name de persoon of personen die daar een handtekening onder gezet hebben mogen wat mij betreft vervolgd worden. Dit soort instanties zijn vaak ongrijpbaar door hun leger aan advocaten, maar zodra iemand persoonlijk verantwoordelijk gehouden kan worden veranderd de zaak wel en wordt er hopelijk wel kritisch gekeken of zo'n plaatsing wel kan of nietquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Walgelijk. Woorden schieten tekort.
Van mij mogen ze de instantie die verantwoordelijk is voor de plaatsing ook wel eens goed aanpakken.
Is nog wel een verschil tussen een pets en je kind pijn doen.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar je moet eens zien hoeveel mensen, ook op Fok!, vinden dat je kind slaan in sommige gevallen goed werkt, die zouden dan ook hun kind kwijtraken.
Het is vooral een teken van onmachtquote:Op vrijdag 22 november 2024 19:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Is nog wel een verschil tussen een pets en je kind pijn doen.
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:57 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is vooral een teken van onmacht
Een pets kan je kind pijn doen, fysiek maar ook mentaal. Ik zie ook wel dat er hier een duidelijke grens is overschreden, maar ik vind sowieso al dat je kind slaan ongelooflijk zwak is.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zal de verantwoordelijkheid ook wel door al die organisaties gedeeld worden, en straf zal ook gedeeld worden en weinig effect hebben. Waarom in godsnaam zoveel organisaties? Waarom nam er geeneen verantwoordelijkheid? En hoe kan het dat er niks gedaan wordt met dergelijke ernstige signalen? Er zullen wel weer kamervragen komen, maar volgens mij ligt de uitholling en decentralisering van jeugdzorg door de overheid de afgelopen 10+ jaar hier vooral aan ten grondslag uiteindelijk.quote:Op vrijdag 22 november 2024 16:36 schreef Nober het volgende:
Twee Syrische kinderen verlieten pleeggezin John en Daisy ‘bont en blauw’, voordat 10-jarig meisje zwaargewond raakte
...meer dan tien organisaties zich met het meisje bezighielden, maar niemand haar redde...
En hoeveel andere kinderen zitten nog in zulke vreselijke omstandigheden, gevangen in een web van instanties die toekijken maar niks doen..quote:Op vrijdag 22 november 2024 22:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dan zal de verantwoordelijkheid ook wel door al die organisaties gedeeld worden, en straf zal ook gedeeld worden en weinig effect hebben. Waarom in godsnaam zoveel organisaties? Waarom nam er geeneen verantwoordelijkheid? En hoe kan het dat er niks gedaan wordt met dergelijke ernstige signalen? Er zullen wel weer kamervragen komen, maar volgens mij ligt de uitholling en decentralisering van jeugdzorg door de overheid de afgelopen 10+ jaar hier vooral aan ten grondslag uiteindelijk.
Inderdaad, deze zaak is zo ziek. Soms heb je van die monsters…quote:Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zó schandalig he, dat ze überhaupt die keuze nog wordt gegeven. Die moesten ze zoals in de VS met kettingen om de enkels en polsen naar binnen brengen, niks eigen keuze.
Mijn ouders deden het in hele zeldzame gevallen bij mij, maar ik verdiende het dan ook. Ik was echt een kut joch en de straffen die zie me gaven kon ik vaak omzetten tot iets wat me goed uit kwam.quote:Op vrijdag 22 november 2024 21:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Een pets kan je kind pijn doen, fysiek maar ook mentaal. Ik zie ook wel dat er hier een duidelijke grens is overschreden, maar ik vind sowieso al dat je kind slaan ongelooflijk zwak is.
Do it harder daddyquote:Op zaterdag 23 november 2024 02:15 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Mijn ouders deden het in hele zeldzame gevallen bij mij, maar ik verdiende het dan ook. Ik was echt een kut joch en de straffen die zie me gaven kon ik vaak omzetten tot iets wat me goed uit kwam.
Heb later ook heel erg me excuses aangeboden voor wat een kut kind ik was over de jaren heen.
Mijn ouders zijn de beste die ik me had kunnen voorstellen, zelfs nadat ik zo erg tegen ze was hebben ze me financieel geholpen met schulden en woonruimte toen ik het nodig had.
Ik verdiende die klappen gewoon en zal het ze nooit kwalijk nemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel veel sambal
quote:Op zaterdag 23 november 2024 02:21 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Do it harder daddyvanwege alle ellende die ik ze heb aangedaan en het geld dat ze me hadden gegeven heb ik ze 6 jaar geleden 2 bitcoin gegeven waarvan ze nog 1 overhebben nu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ze ook op reis laten gaan enzo op mijn kosten zodat ze konden relaxen.
Ik snap bovenstaande wel, maar tegelijk waren er tien organisaties met dit meisje bezig.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In deze specifieke zaak zijn de direct betrokken medewerkers natuurlijk zwaar nalatig geweest, maar overkoepelend ligt de schuld bij de ontzettend slecht ingerichte jeugdhulp die bij gemeenten over de schutting is gekieperd denk ik.
Er is niemand die 's ochtends naar zijn werk is gegaan met het idee van "Zo, even koffie pakken en dan lekker zoveel mogelijk kinderen een kutleven geven." Die caseload is belachelijk hoog en de overige middelen naast mankracht zijn ook veel te mager.
Dan krijg je dus dat er niet goed gekeken kan worden vrees ik. Meestal loopt dat niet zo extreem slecht af. Laten we dus hopen dat dit een ontzettende staart gaat krijgen en dat dit drama nog ergens goed voor was.
Wel gemeld en niets mee gedaan:quote:Op zaterdag 23 november 2024 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad, deze zaak is zo ziek. Soms heb je van die monsters…
Ik ben zelf heel benieuwd naar de buren, nooit wat gemerkt? Of wel en gemeld ten afgedaan als onzin?
Er is een vrouw op YouTube, Iris nogwat en die heeft mooie interviews met familieleden van daders, zoals de moeder van Michael P. Ik hoop dat ze hier in gaat duiken, want WTF?
Bronquote:Meerdere meldingen
Boevennieuws sprak gisteren al met meerdere buurtbewoners en ouders waarvan de kinderen op dezelfde school zaten als die van John en Daisy. Deze gaven aan dat er al meermaals melding was gedaan bij verschillende instanties over het welzijn van het meisje. Hier werd echter niks mee gedaan. Ze zouden het meisje geregeld met verwondingen en blauwe plekken hebben gezien. Net zoals haar jongere zusje, die enkele maanden geleden werd teruggeplaatst bij hun biologische moeder.
Heb je ADHD?quote:Op zaterdag 23 november 2024 02:15 schreef kun_bbongal het volgende:
[..]
Mijn ouders deden het in hele zeldzame gevallen bij mij, maar ik verdiende het dan ook. Ik was echt een kut joch en de straffen die zie me gaven kon ik vaak omzetten tot iets wat me goed uit kwam.
Heb later ook heel erg me excuses aangeboden voor wat een kut kind ik was over de jaren heen.
Mijn ouders zijn de beste die ik me had kunnen voorstellen, zelfs nadat ik zo erg tegen ze was hebben ze me financieel geholpen met schulden en woonruimte toen ik het nodig had.
Ik verdiende die klappen gewoon en zal het ze nooit kwalijk nemen.
Toekijken, of probleem-gevallen naar elkaar toeschuiven omdat ze zelf geen capaciteit hebben/niet precies de juiste kennis hebben/bang zijn te falen.quote:Op zaterdag 23 november 2024 01:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoeveel andere kinderen zitten nog in zulke vreselijke omstandigheden, gevangen in een web van instanties die toekijken maar niks doen..
MEER dan tien organisaties. Het is een bijwerking van VVD beleid om dit soort dingen te decentraliseren (naar de gemeentes toe), erop te bezuinigen, en te privatiseren (door partijen die geld verdienen vaak uiteindelijk het belangrijkste vinden).quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:09 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik snap bovenstaande wel, maar tegelijk waren er tien organisaties met dit meisje bezig.
Dus het is niet zo dat ze slechts één hulpverlener zag die toevallig net teveel dossiers op z'n bord had waardoor ie belangrijke informatie gemist heeft.
Koppel dan maximaal 2 organisaties aan zo'n kind en laat die hun werk dan secuur doen denk ik dan.
Alleen al het gegeven dat 2 andere kinderen bont en blauw bij deze 2 beesten vandaan kwamen zou genoeg indicatie moeten zijn om ALLE pleegkinderen daar weg te halen / niet te plaatsen. Dat alleen al is toch ongelofelijk.
Bij een gezin hier in de wijk zaten ook zoveel instanties op. Resultaat: geen van de kinderen had een zwemdiploma, zat op een sport of clubjes, hield het vol op regulier onderwijs want ze kregen niks mee van huis, was gevaccineerd, kreeg normaal te eten, had passende kleren. Wel had rond hun dertiende elk kind een strafbaar feit op hun conto, rotte tanden, een woordenschat van vooral drieletterige woorden en nul vaardigheden voor het leven.quote:Op zaterdag 23 november 2024 10:09 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik snap bovenstaande wel, maar tegelijk waren er tien organisaties met dit meisje bezig.
Dus het is niet zo dat ze slechts één hulpverlener zag die toevallig net teveel dossiers op z'n bord had waardoor ie belangrijke informatie gemist heeft.
Koppel dan maximaal 2 organisaties aan zo'n kind en laat die hun werk dan secuur doen denk ik dan.
Alleen al het gegeven dat 2 andere kinderen bont en blauw bij deze 2 beesten vandaan kwamen zou genoeg indicatie moeten zijn om ALLE pleegkinderen daar weg te halen / niet te plaatsen. Dat alleen al is toch ongelofelijk.
Ook een pets mag niet, met woorden bereik je ten alle tijden veel meer.quote:Op vrijdag 22 november 2024 19:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen idee, nooit getest.quote:
Ook lekker verantwoord van zo'n vent. Als er een god bestaat moet hij deze dienaar maar een defect aan zijn stembanden toveren.quote:Op zaterdag 23 november 2024 18:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De enige die wat voor elkaar kreeg bij dat gezin was de dominee, namelijk dat ze nog meer kinderen kregen want dat vond God leuk.
quote:Op dinsdag 26 november 2024 15:05 schreef Wereldgozer het volgende:
[ x ]
Rendac @:zipportal @:de_boswachter
Zou die meid wel raken. Lekker ordinair met die piercing daar booohquote:Op dinsdag 26 november 2024 15:05 schreef Wereldgozer het volgende:
[ x ]
Rendac @:zipportal @:de_boswachter
quote:Op dinsdag 26 november 2024 21:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Zou die meid wel raken. Lekker ordinair met die piercing daar boooh
ik hoop dat deze zogenaamde "pleegouders" op water en brood in de cel worden gesmeten en dat de sleutel word weggegooid, Bah wat een beestenquote:Op vrijdag 22 november 2024 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
Niet te geloven. Hoe heeft dit zo vaak kunnen gebeuren. Al die arme kwetsbare kinderen overgeleverd aan deze beesten.
Erger dan beesten zijn het.quote:
Uitgebreider:quote:De organisaties die betrokken waren bij de zorg voor het Vlaardings pleegmeisje, hebben gefaald. Het meisje dat gruwelijk mishandeld werd door haar pleegouders, is compleet aan haar lot overgelaten, blijkt uit onderzoek van de Telegraaf.
Het 10-jarige pleegmeisje werd eind mei vorig jaar zwaargewond in het ziekenhuis opgenomen. Ze woonde sinds maart 2022 bij pleegouders Daisy en John. Het meisje zou tussen begin december 2023 en eind mei 2024 zijn mishandeld. Over haar hele lichaam zouden littekens te zien zijn.
Zelfgemaakte kooi en stroomdraden
Tijdens haar verblijf bij de pleegouders, leefde het meisje geïsoleerd. Ze zou als huisslaaf zijn gebruikt en in haar slaapkamer zijn opgesloten in een zelfgemaakte kooi die was verbonden met stroomdraden, zo werd eerder al duidelijk.
Ze kreeg nauwelijks te eten en te drinken. Ondanks haar noodkreten, en die van haar biologische moeder, buurtbewoners, school en zelfs de politie, zo schrijft de krant, hebben de verantwoordelijke instanties "al deze signalen" genegeerd.
'Communicatie nihil'
Het draait voornamelijk om twee organisaties die het meisje aan haar lot over zouden hebben gelaten. Pleegzorgorganisatie Enver, die het meisje samen met haar zusje bij Daisy en John plaatste, en jeugdbeschermingsorganisatie William Schrikker Stichting, die de wettelijke voogdij over het meisje had.
Beide instanties "negeerden signalen van kindermishandeling, wuifden zorgen van de biologische moeder weg en de communicatie tussen de betrokken organisaties was nihil", zo valt te lezen in de analyse van de Telegraaf.
Pleeggezin bood 'liefdevolle plek'
In het onderzoek valt vooral de rol van één pleegzorgbegeleider op. Hij is de man die het welzijn van het meisje moest bewaken. Volgens de krant "ontkende" hij signalen van mishandeling. Hij beweerde dat het pleeggezin een "liefdevolle plek" bood.
Onderzoeken van de inspecties Gezondheidszorg en Jeugd, en Justitie en Veiligheid bevestigen het beeld dat de begeleider "te amicaal" was en geen "professionele afstand" tot de pleegouders hield.
Sterker nog, op een bewakingscamera is volgens de krant vastgelegd hoe hij onder werktijd in de tuin zat met de pleegouders. Hij zou "amicaal aan het bier" hebben gezeten. Ook zorgde hij ervoor dat hij andere hulpverleners op afstand van het gezin hield.
https://www.rijnmond.nl/n(...)aardings-pleegmeisje
Zou die nog werkzaam zijn als hulpverlener? Ik hoop het niet.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:51 schreef oppiedoppie het volgende:
Die Rob moet zich doodschamen zeg, wat een kerel.......
quote:Sterker nog, op een bewakingscamera is volgens de krant vastgelegd hoe hij onder werktijd in de tuin zat met de pleegouders. Hij zou "amicaal aan het bier" hebben gezeten. Ook zorgde hij ervoor dat hij andere hulpverleners op afstand van het gezin hield.
Die mogen ze ook wel voor de rechter gooien.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou die nog werkzaam zijn als hulpverlener? Ik hoop het niet.
Als je al die signalen negeert en andere hulpverleners met opzet op afstand houdt, vraag ik me af of je überhaupt een geweten hebt.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:47 schreef Momo het volgende:
Moet je maar op je geweten hebben he Rob
Ik dacht het ook al ja.quote:Op woensdag 29 januari 2025 20:57 schreef -Spring het volgende:
Die zal wel mee hebben gedaan met die seksfeestjes in de jacuzzi
Ja ik word ook wel middeleeuws van dit soort verhalen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:03 schreef n0sferat2 het volgende:
Die begeleider mag er gezellig bij aan de hoogste boom.
Dat zou meer comateus zijn, hersendood. Niet bij bewustzijn.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:18 schreef roos94 het volgende:
Ik hoorde vandaag op de radio dat het meisje leeft maar dusdanig in een bepaalde staat is dat ze geen menswaardig bestaan (?) meer zal hebben. Is ze dan hersendood ofzo?
Van mij mogen ze ook aan een boom maar in NL kennende zal dat niet gebeuren.
quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat zou meer comateus zijn, hersendood. Niet bij bewustzijn.
Denk dan eerder leven als een kasplantje, in een rolstoel, sondevoeding, niet kunnen praten of zichzelf uiten.
Vreselijk.
Nee. 12 februari volgt de eerste inleidende rechtzaak. Dus gewoon dit topic volgen.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:21 schreef roos94 het volgende:
[..]Hoe zit dat nu met de daders dan? Is er al iets bekend van de straf
Ongelofelijk.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:22 schreef MissButterflyy het volgende:
Deze mensen zijn toch zo intens slecht hè.
Er ontbreekt echt totaal een moreel kompas.
Opsluiten en nooit meer vrijlaten. Er moet toch psychisch echt iets heel erg mis zijn als je je pleegkind zoiets aandoet. Ziek ziek ziek
Dit type "mens" heeft wmb het recht op leven verloren.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:18 schreef roos94 het volgende:
Ik hoorde vandaag op de radio dat het meisje leeft maar dusdanig in een bepaalde staat is dat ze geen menswaardig bestaan (?) meer zal hebben. Is ze dan hersendood ofzo?
Sinds afgelopen juli is ze bij bewustzijn, maar ze kan niet praten. Ze kan ook niet zelfstandig zitten, lopen of staan. De rest van haar leven heeft ze intensieve zorg nodig.quote:Op woensdag 29 januari 2025 21:18 schreef roos94 het volgende:
Gevangen in je eigen lichaamquote:Op donderdag 30 januari 2025 16:50 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Sinds afgelopen juli is ze bij bewustzijn, maar ze kan niet praten. Ze kan ook niet zelfstandig zitten, lopen of staan. De rest van haar leven heeft ze intensieve zorg nodig.
https://www.hln.be/buiten(...)NyycsMChg1Hv9c2g0hYg
Minimaal ja, wat een smeerlap.quote:Op woensdag 29 januari 2025 11:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die mogen ze ook wel voor de rechter gooien.
Beste gevangenisstraf zou wel op zijn plaats zijn.
En maximaal dan?quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Minimaal ja, wat een smeerlap.
Die moet strafrechtelijk vervolgd.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:14 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-actief-gesteld.html
De begeleider is op non-actief gezet.
Nee dan is het goedquote:Op donderdag 30 januari 2025 17:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo zo, nou nou. Dat is wel een erg heftige sanctie hoor!quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag ik hier niet zeggen van danny boyquote:
Niet dus.quote:Op donderdag 30 januari 2025 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo zo, nou nou. Dat is wel een erg heftige sanctie hoor!
Ik mag toch hopen dat deze man strafrechtelijk vervolgd wordtquote:Op donderdag 30 januari 2025 17:14 schreef MissButterflyy het volgende:
quote:Wie de „zakelijke weergave” van de gebeurtenissen leest, wordt het koud om het hart. Er waren volgens het onderzoek signalen van „fysiek geweld” door de pleegvader, „seksueel misbruik” en signalen dat het meisje „mensonterend” werd behandeld. Het meisje had al in de zomer van 2022 „verschillende mensen” verteld over misbruik door de pleegvader. Ruim een jaar later, in december 2023, vertelde het meisje in een supermarkt aan de politie, en later aan mensen op straat en op school, dat zij ernstig was mishandeld. Haar pleegmoeder had op school een filmpje laten zien waarop het meisje „met haar hoofd op de grond bonkte”. Ook kreeg zij ondanks haar uitdrukkelijke wens haar zusje, die elders was geplaatst maar later weer naar haar biologische moeder was teruggekeerd, niet te zien.
In elk geval dus nog tussen mei 2024 en januari 2025, want tja, als je als persoonlijk begeleider zulke signalen gemist hebt nemen we niet het zekere voor het onzekere en zetten je per direct op non actief tot er meer duideljk is... nee, we laten je nog 8 maanden kwetsbare kinderen begeleidenquote:Op woensdag 29 januari 2025 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zoveel instanties die ze het verteld heeftquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:21 schreef MissButterflyy het volgende:
NRC meldt dat ze ook seksueel is misbruikt door dit stelletje ratten.
[..]
Met een beetje mazzel krijgt hij ook een hulpverlener.quote:Op woensdag 29 januari 2025 10:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat wordt dus al zijn cases direct met vergrootglas nalopen nuquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:24 schreef littlemindy het volgende:
[..]
In elk geval dus nog tussen mei 2024 en januari 2025, want tja, als je als persoonlijk begeleider zulke signalen gemist hebt nemen we niet het zekere voor het onzekere en zetten je per direct op non actief tot er meer duideljk is... nee, we laten je nog 8 maanden kwetsbare kinderen begeleiden
Ja, bizar hè.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:24 schreef littlemindy het volgende:
[..]
In elk geval dus nog tussen mei 2024 en januari 2025, want tja, als je als persoonlijk begeleider zulke signalen gemist hebt nemen we niet het zekere voor het onzekere en zetten je per direct op non actief tot er meer duideljk is... nee, we laten je nog 8 maanden kwetsbare kinderen begeleiden
De hel die dit meisje heeft moeten doorstaan zonder dat iemand haar hielp terwijl ze het wel vroegquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:21 schreef MissButterflyy het volgende:
NRC meldt dat ze ook seksueel is misbruikt door dit stelletje ratten.
[..]
En ze ontkennen ook nog glashard. Ben benieuwd naar de rechtzaak en welke onzin ze samen met hun advocaten gaan uitkramen.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:34 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Die hel die dit meisje heeft moeten doorstaan zonder dat iemand haar hielp terwijl ze het wel vroeg![]()
Terwijl dit soort 'mensen' een nette cel en behandeling krijgen.
Echt, dit soort volk inclusief die begeleider zou je een middeleeuwse lynchpartij toewensen
Advocaten die zo'n zaak aannemen begrijp ik al helemaal niet. Ik zou niet voor mezelf instaan in het bijzijn van die twee.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En ze ontkennen ook nog glashard. Ben benieuwd naar de rechtzaak en welke onzin ze samen met hun advocaten gaan uitkramen.
Dan heb je een mega groot trauma voor de rest van je leven. Maar dat is niet alles. Je bent fysiek ook nog eens helemaal kapot. Mijn god. Geen woorden voor.quote:Op donderdag 30 januari 2025 16:50 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Sinds afgelopen juli is ze bij bewustzijn, maar ze kan niet praten. Ze kan ook niet zelfstandig zitten, lopen of staan. De rest van haar leven heeft ze intensieve zorg nodig.
https://www.hln.be/buiten(...)NyycsMChg1Hv9c2g0hYg
Wat ik lees zijn er toch best wat meldingen gedaan, onder andere door haar school, maar dat jeugdzorg er niks mee deed.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dan heb je een mega groot trauma voor de rest van je leven. Maar dat is niet alles. Je bent fysiek ook nog eens helemaal kapot. Mijn god. Geen woorden voor.![]()
Er is niks meer van dit arme meisje over. Godverdomme joh. Ongehoord hoe mensen al haar verhalen hebben gehoord, maar er niks mee hebben gedaan.
En die pleegouders. Daar zouden een hoop mensen veel ‘leuke’ dingen mee willen doen.
Jeugdzorg zegt ook doodleuk dat het niet hun fout isquote:Op donderdag 30 januari 2025 18:34 schreef FlippingCoin het volgende:
Werken er bij jeugdzorg alleen maar mongolen of zo
Je zal er maar werken.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jeugdzorg zegt ook doodleuk dat het niet hun fout is
Zoveel meldingen en niets mee gedaan, dat duidt op een systeem wat van binnenuit ziek is.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat ik lees zijn er toch best wat meldingen gedaan, onder andere door haar school, maar dat jeugdzorg er niks mee deed.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:00 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Zoveel meldingen en niets mee gedaan, dat duidt op een systeem wat van binnenuit ziek is.
Het is toch van de zotte dat instanties die kinderen moeten beschermen onder toezicht moeten worden gesteld, omdat ze bijdragen aan voor kinderen bedreigende situaties, zo niet deze zelf veroorzaken?
Als al door een arts melding is gedaan van de mishandeling van de Syrische jongetjes door deze twee monsters, en je er vervolgens 2 nieuwe pleegkinderen plaatst, dan heb je toch geen bestaansrecht als jeugdbeschermings organisatie?
Er zijn ook veel advocaten die dit niet aannemen, ik weet dat Christian Flokstra het bijvoorbeeld niet doet omdat hij zelf kinderen heeft die jong zijn. Maar hij geeft het ook aan: Een advocaat hoeft daden niet goed te keuren, maar hij moet een cliënt zo goed mogelijk bijstaan, deze regel hebben we voor alle rechtszaken in Nederland afgesproken omdat het getuigt van een eerlijke maatschappij. Overigens kan ik eigenlijk nog kwader worden op die slaapkoppen bij de zorg dan dan bij labiele pleegouders.quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:38 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Advocaten die zo'n zaak aannemen begrijp ik al helemaal niet. Ik zou niet voor mezelf instaan in het bijzijn van die twee.
Zelfherstellend vermogen binnen deze sector blijkt nihil. Ze moeten niks te willen hebben. Ze moeten naar buiten geklapt worden: geen bestuur meer en bevelen taakstellingen aan onderdanen werknemers geven maar naar huis en met pegels over de brug komen. Veel pegels.quote:De begeleider van het mishandelde pleegmeisje in Vlaardingen is op non-actief gesteld. Dat bevestigt pleegzorgorganisatie Enver donderdag aan NU.nl, nadat de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) de snoeiharde bevindingen van het onderzoek naar de verleende hulp publiceerde.
De begeleider zou "onvoldoende professioneel hebben gehandeld", zegt een woordvoerder van Enver tegen ANP. "Het ontbreken van professionele afstand heeft vervolgens geleid tot tunnelvisie met desastreuze gevolgen." Een woordvoerder wilde aan NU.nl verder niks kwijt over de non-actiefstelling van de begeleider.
Het gaat om een inmiddels elfjarig meisje uit Vlaardingen, dat maandenlang is mishandeld en blijvend letsel heeft opgelopen in een pleeggezin. Het openbaar Ministerie (OM) verdenkt de pleegouders er onder meer van dat ze hun pleegdochter in mei van de trap hebben gegooid of geduwd om haar te doden. Het meisje heeft de rest van haar leven langdurige zorg nodig. De pleegouders, Daisy W. en Johnny van den B., ontkennen.
De IGJ heeft samen met de Inspectie Justitie en Veiligheid (Inspectie JenV) onderzoek gedaan naar de geleverde hulp aan het meisje. Daaruit blijkt dat betrokken pleegzorginstantie Enver en jeugdbeschermingsorganisatie William Schrikker Stichting (WSS) niet genoeg actie hebben ondernomen na signalen van de onveilige situatie. Het meisje had verteld dat ze werd mishandeld, maar werd niet geloofd.
quote:Bestuur William Schrikker Stichting blijft aan ondanks rapport
AMSTERDAM (ANP) - Het bestuur van de William Schrikker Stichting mag van de raad van toezicht aanblijven, ondanks een vernietigend rapport over de rol van de stichting in de zaak rond het zwaar mishandelde pleegmeisje in Vlaardingen. De raad van toezicht zegt er vertrouwen in te hebben dat het huidige bestuur, dat bestaat uit voorzitter Pim van Uchelen en Marielle Visbeen, leiding kan geven aan de benodigde verbeteringsoperatie.
"Ik geloof niet dat de organisatie en jeugdbescherming gebaat is bij het ontslag van het bestuur", licht Fred Teeven, voorzitter van de raad van toezicht, het besluit toe. Donderdag concludeerden de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) en de Inspectie Justitie en Veiligheid (IJV) dat de hulp van de William Schrikker Stichting en de pleegzorgorganisatie Enver aan het meisje "langdurig en veelvuldig tekortschoot". Beide organisaties staan daarom onder geïntensiveerd toezicht.
Teeven benadrukt dat hij zich kan vinden in de conclusies over de tekortkomingen van de stichting in de Vlaardingse zaak. "Maar er valt wel wat af te dingen op de conclusie dat de hele organisatie niet deugt", voegt hij daaraan toe. Volgens Teeven is de IGJ de afgelopen 3,5 jaar "negen keer" bij ons op bezoek geweest. "Wij hebben altijd gehoord dat we op de goede weg waren", zegt hij.
Bron: https://nieuws.nl/algemee(...)-aan-ondanks-rapport
De begeleider is in augustus 2024 op non-actief gesteld: Hulpinstantie: ook na 'Vlaardingen' geen garantie dat alles goed gaat - https://nos.nl/l/2553888quote:Op donderdag 30 januari 2025 18:24 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Thanks voor de correctie. Waarom melden diverse media als nu.nl het dan alsof het vandaag gebeurd isquote:Op donderdag 30 januari 2025 19:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De begeleider is in augustus 2024 op non-actief gesteld: Hulpinstantie: ook na 'Vlaardingen' geen garantie dat alles goed gaat - https://nos.nl/l/2553888
Dit is wel het minste wat er dient te gebeuren. Hoog tijd dat er strafrechterlijk vervolgd gaat worden. Bestuurders, begeleiders, iedereen die hier schuld aan heeft zou zich voor de strafrechter moeten verantwoorden.quote:Op donderdag 30 januari 2025 19:21 schreef Peppert het volgende:
[..]
Zelfherstellend vermogen binnen deze sector blijkt nihil. Ze moeten niks te willen hebben. Ze moeten naar buiten geklapt worden: geen bestuur meer en bevelen taakstellingen aan onderdanen werknemers geven maar naar huis en met pegels over de brug komen. Veel pegels.
[..]
Hij geeft dus toe dat hij haar slaapkamer niet bekeken heeft ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |