abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2024 @ 19:47:04 #187
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214928278
Je zal maar bij jeugdzorg werken. :')

Fucking mongolen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214929172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:33 schreef matspontius het volgende:
Update

Mishandeld pleegmeisje Vlaardingen heeft mogelijk levenslang intensieve zorg nodig

Het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat in mei in het ziekenhuis terechtkwam, is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg. Dat heeft de officier van justitie in de rechtbank in Rotterdam bekendgemaakt, op basis van informatie van haar voogd.

Het meisje is bij bewustzijn, zei de officier, maar "dat klinkt veel positiever dan het is. Ze kan niet zelfstandig zitten, lopen, staan, en communiceren. En ze is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg."

In Rotterdam is de rechtszaak begonnen tegen de pleegouders van een 10-jarig meisje. Zij kwam in mei in het ziekenhuis terecht na zware mishandeling. Het meisje werd in de nacht van 20 op 21 mei 2024 met een of meer botbreuken en hersenletsel naar het ziekenhuis gebracht.

Kooi
Volgens justitie werd ze door haar pleegouders in een soort kooi gestopt, waarbij het leek of er stroomdraden aan waren bevestigd. Daarnaast werd ze zo erg mishandeld dat ze daar zwaar letsel aan heeft overgehouden. Ook zou het stel het kind hebben verwaarloosd, onder meer door haar geen medische verzorging te laten krijgen.

De pleegouders Daisy W. en John van den B. waren niet aanwezig in de zittingszaal in Rotterdam. Ze worden verdacht van poging tot doodslag, vanwege het van de trap gooien of duwen van het meisje. Haar ouders hebben eerder gezegd dat ze zelf gesprongen zou zijn. Hun verdediging zegt dat het meisje kort voordat ze in het ziekenhuis werd opgenomen zichzelf had verwond en dat ze op een ander moment al van een trap was gesprongen.

Maar de officier van justitie stelde dat uit onderzoek naar haar verwondingen is gebleken dat het 100 tot 10.000 keer waarschijnlijker is dat het letsel is toegebracht door derden dan dat het meisje het zichzelf heeft aangedaan.

Andere mishandelingen
Vandaag werd ook duidelijk dat er verder onderzoek wordt gedaan naar andere mishandelingen van pleegkinderen door W. en Van den B.. Het is niet bekend om hoeveel kinderen het gaat.

De officier van justitie benadrukte tijdens de zitting dat er nog zaken aan de voorlopige tenlastelegging kunnen worden toegevoegd of verwijderd. Verschillende onderzoeken moeten ook nog worden afgerond. Zo moeten de pleegouders nog worden geobserveerd in het Pieter Baan Centrum. Een verslag van die observatie wordt pas verwacht rond mei volgend jaar.

De volgende (pro forma)-zitting staat gepland op 25 november.
Dit vind ik altijd zó schandalig he, dat ze überhaupt die keuze nog wordt gegeven. Die moesten ze zoals in de VS met kettingen om de enkels en polsen naar binnen brengen, niks eigen keuze :r .
pi_215507169
Is er nog nieuws?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  Spellchecker donderdag 7 november 2024 @ 12:25:53 #190
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215510592
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef kleinzusje het volgende:
Is er nog nieuws?
De volgende (pro forma)-zitting staat gepland op 25 november.

https://nos.nl/l/2535917
pi_215653221
Twee Syrische kinderen verlieten pleeggezin John en Daisy ‘bont en blauw’, voordat 10-jarig meisje zwaargewond raakte

quote:
Twee Syrische vluchtelingenkinderen zouden in 2021 zijn mishandeld door de Vlaardingse pleegouders John van den B. en Daisy W.. Ze verlieten het pleeggezin ‘bont en blauw’ en bij instanties werd aan de bel getrokken, melden bronnen aan deze site. Toch werden hierna nog twee zusjes geplaatst in het pleeggezin, waarvan de oudste dit jaar zo zwaar werd mishandeld dat ze voor altijd hulpbehoevend zal blijven. ‘Hoe hierna nog kinderen geplaatst konden worden? Dat is de grote vraag.’

Maandag gaat de strafzaak tegen pleegouders John (37) en Daisy (37) verder. Tijdens een ontluisterende eerste zitting bleek waarvan zij worden verdacht: ze zouden hun 10-jarige pleegdochtertje hebben opgesloten in onder meer een kooi die onder stroom stond. Ze kreeg te weinig eten. Ze werd geslagen. En uiteindelijk verliet ze zwaargewond het pleeggezin. In het ziekenhuis, waar pleegvader John haar eerder dit jaar heenbracht omdat ze zich zélf van de trap zou hebben gegooid, bleek haar lichaam vol oude botbreuken te zitten.

En nu blijkt dat ver daarvoor, in 2021, twee Syrische jongetjes het pleeggezin ‘bont en blauw’ verlieten. Zij moesten vermoedelijk slapen in een hondenhok, werden geslagen, er werden sigaretten op hun lichaam uitgedrukt en ze kregen niet genoeg te eten. Een anonieme bron zegt erover: ‘Hoe hierna weer kinderen geplaatst konden worden? Dat is de grote vraag.’ Bronnen laten ook weten dat er meteen aangifte is gedaan van mishandeling. Maar blijkbaar is daarmee niets gedaan, want John en Daisy konden kinderen op blijven vangen.

De Syrische jongetjes kwamen in eerste instantie met een derde broertje terecht bij John en Daisy. Maar dat derde kind verbleef er maar heel kort. Toen de familie hoorde over de arrestatie van John en Daisy, in mei van dit jaar, werd besloten opnieuw aan de bel te trekken. Er is aangifte gedaan, en John en Daisy wordt nu ook mishandeling van deze kinderen ten laste gelegd. Maar wat pijnlijk is: dat het in dit pleeggezin niet alle kinderen goed verging, was dus al bekend.

Een woordvoerder van de familie zegt dat de gezinsleden zich op dit moment ‘richten op de zitting van maandag’ en nog niets inhoudelijks kwijt wil over de zaak. ,,Het is aan het OM om een en ander daar toe te lichten.”

Jeugdbeschermingsorganisatie Nidos, die er speciaal is voor vluchtelingen, kan geen commentaar geven op de zaak. Wel laat een woordvoerder weten dat in zijn algemeenheid pleeggezinnen worden begeleid, en een jeugdbeschermer één op één contact heeft met kinderen die daar zijn ondergebracht. Zo wordt nauwlettend in de gaten gehouden of het goed gaat.

Niet doorlopen
Dat traject lijkt bij het tienjarige pleegdochtertje niet te zijn doorlopen. In december 2023 was al duidelijk dat het niet goed met haar ging. En dat het meisje op allerlei plekken aan de bel trok over mishandelingen in het pleeggezin. Zij en haar zusje werden er ook allebei kaalgeschoren, Daisy verklaarde in haar omgeving dat het was ‘wegens luizen’ en omdat de kinderen hadden ‘gespeeld met ontharingscrème'.

Nadat het zusje van de tienjarige werd teruggeplaatst naar hun biologische moeder, bleef zij achter bij John en Daisy. Hoewel in december nog werd vastgelegd in een brief hoe zij zei te worden mishandeld, verdween ze in de maanden daarna uit beeld. De tienjarige ging niet meer naar school en werd in huis opgesloten, waar haar volgens het OM de meest vreselijke dingen overkwamen. Het meisje zal altijd afhankelijk blijven van intensieve zorg. De boodschap was eerder dat ze weliswaar bij bewustzijn is, maar niet kan praten of zelfstandig kan zitten, lopen of staan.

Terwijl de strafzaak maandag verder gaat, doet ook de inspectie onderzoek. Maar nu al is duidelijk dat meer dan tien organisaties zich met het meisje bezighielden, maar niemand haar redde. Pijnlijk genoeg ging een voorgenomen overplaatsing van de tienjarige in 2023 op het laatste moment niet door. Er was onenigheid tussen instanties die moeten bepalen of dat een juiste stap is.

De inhoudelijke behandeling van de strafzaak laat nog vele maanden op zich wachten. Beide ouders naar het Pieter Baan Centrum voor psychisch onderzoek, deels tegelijkertijd om de interactie tussen hen te observeren. John B. gaf tijdens het onderzoek toe dat hij het pleegmeisje inderdaad vastbond, volgens hem omdat zij een gevaar zou vormen voor zijn gezin. Hij kwam met de ‘praktische ideeën’, maar zijn vrouw zou zich ook niet onbetuigd hebben gelaten, aldus zijn verklaring.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ond-raakte~a7ca0caf/
  vrijdag 22 november 2024 @ 16:46:49 #193
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215653385
Niet te geloven. Hoe heeft dit zo vaak kunnen gebeuren. Al die arme kwetsbare kinderen overgeleverd aan deze beesten. :N
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215653411
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:36 schreef Nober het volgende:
Twee Syrische kinderen verlieten pleeggezin John en Daisy ‘bont en blauw’, voordat 10-jarig meisje zwaargewond raakte
[..]

Walgelijk. Woorden schieten tekort.
Van mij mogen ze de instantie die verantwoordelijk is voor de plaatsing ook wel eens goed aanpakken.
  vrijdag 22 november 2024 @ 18:47:17 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215654359
quote:
Zij moesten vermoedelijk slapen in een hondenhok, werden geslagen, er werden sigaretten op hun lichaam uitgedrukt en ze kregen niet genoeg te eten.
"We hebben nog twee zusjes, waar zullen we die plaatsen?"

De mensen die die vraag beantwoord hebben met "Doe maar bij die John en Daisy!" mogen wel even onder het vergrootglas. Hoe kan dit!?
pi_215654413
Wat een verhaal. :N
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  vrijdag 22 november 2024 @ 18:58:23 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215654483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"We hebben nog twee zusjes, waar zullen we die plaatsen?"

De mensen die die vraag beantwoord hebben met "Doe maar bij die John en Daisy!" mogen wel even onder het vergrootglas. Hoe kan dit!?
Waarom is er geen zero tolerance bij dit soort zaken? Eenmaal mishandeling= nooit meer pleegkinderen. Liefst eigenlijk nooit meer kinderen.
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:03:01 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215654525
Dit is toch bij de beesten af.

Zulk volk mag je wat mij betreft de hele gereedschapskist op verslijten voordat je ze ophangt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215654799
Degene die verantwoordelijk zijn dat er (pleeg)kinderen bij deze monsters konden komen wonen mogen zichzelf wat mij betreft wel door hun kop schieten.
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:39:22 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215654893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:33 schreef -river- het volgende:
Degene die verantwoordelijk zijn dat er (pleeg)kinderen bij deze monsters konden komen wonen mogen zichzelf wat mij betreft wel door hun kop schieten.
In deze specifieke zaak zijn de direct betrokken medewerkers natuurlijk zwaar nalatig geweest, maar overkoepelend ligt de schuld bij de ontzettend slecht ingerichte jeugdhulp die bij gemeenten over de schutting is gekieperd denk ik.

Er is niemand die 's ochtends naar zijn werk is gegaan met het idee van "Zo, even koffie pakken en dan lekker zoveel mogelijk kinderen een kutleven geven." Die caseload is belachelijk hoog en de overige middelen naast mankracht zijn ook veel te mager.

Dan krijg je dus dat er niet goed gekeken kan worden vrees ik. Meestal loopt dat niet zo extreem slecht af. Laten we dus hopen dat dit een ontzettende staart gaat krijgen en dat dit drama nog ergens goed voor was.
pi_215654943
Nou, deze twee monsters hoeven van mij niet perse ooit nog in vrijheid rond te lopen, en de organisaties die hier langdurig hebben zitten slapen die... eh, die zullen ongetwijfeld een of ander megadik rapport ontvangen met allerlei verbeterpunten waar dan uiteraard weinig mee gedaan kan/zal worden.
pi_215654963
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom is er geen zero tolerance bij dit soort zaken? Eenmaal mishandeling= nooit meer pleegkinderen. Liefst eigenlijk nooit meer kinderen.
Gewoon de oven in.
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:50:04 #203
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215654990
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, maar je moet eens zien hoeveel mensen, ook op Fok!, vinden dat je kind slaan in sommige gevallen goed werkt, die zouden dan ook hun kind kwijtraken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215655008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Walgelijk. Woorden schieten tekort.
Van mij mogen ze de instantie die verantwoordelijk is voor de plaatsing ook wel eens goed aanpakken.
Niet alleen de instantie. Met name de persoon of personen die daar een handtekening onder gezet hebben mogen wat mij betreft vervolgd worden. Dit soort instanties zijn vaak ongrijpbaar door hun leger aan advocaten, maar zodra iemand persoonlijk verantwoordelijk gehouden kan worden veranderd de zaak wel en wordt er hopelijk wel kritisch gekeken of zo'n plaatsing wel kan of niet
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:52:09 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215655023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, maar je moet eens zien hoeveel mensen, ook op Fok!, vinden dat je kind slaan in sommige gevallen goed werkt, die zouden dan ook hun kind kwijtraken.
Is nog wel een verschil tussen een pets en je kind pijn doen.
pi_215655071
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is vooral een teken van onmacht
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:57:49 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215655085
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het is vooral een teken van onmacht
Dat sowieso.
  vrijdag 22 november 2024 @ 21:12:14 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215655974
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Een pets kan je kind pijn doen, fysiek maar ook mentaal. Ik zie ook wel dat er hier een duidelijke grens is overschreden, maar ik vind sowieso al dat je kind slaan ongelooflijk zwak is.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215656860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:36 schreef Nober het volgende:
...meer dan tien organisaties zich met het meisje bezighielden, maar niemand haar redde...
Dan zal de verantwoordelijkheid ook wel door al die organisaties gedeeld worden, en straf zal ook gedeeld worden en weinig effect hebben. Waarom in godsnaam zoveel organisaties? Waarom nam er geeneen verantwoordelijkheid? En hoe kan het dat er niks gedaan wordt met dergelijke ernstige signalen? Er zullen wel weer kamervragen komen, maar volgens mij ligt de uitholling en decentralisering van jeugdzorg door de overheid de afgelopen 10+ jaar hier vooral aan ten grondslag uiteindelijk.
pi_215657235
Tjah, doodstraf past best wel bij sommige acties.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 23 november 2024 @ 01:42:43 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215657690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 22:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dan zal de verantwoordelijkheid ook wel door al die organisaties gedeeld worden, en straf zal ook gedeeld worden en weinig effect hebben. Waarom in godsnaam zoveel organisaties? Waarom nam er geeneen verantwoordelijkheid? En hoe kan het dat er niks gedaan wordt met dergelijke ernstige signalen? Er zullen wel weer kamervragen komen, maar volgens mij ligt de uitholling en decentralisering van jeugdzorg door de overheid de afgelopen 10+ jaar hier vooral aan ten grondslag uiteindelijk.
En hoeveel andere kinderen zitten nog in zulke vreselijke omstandigheden, gevangen in een web van instanties die toekijken maar niks doen..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215657725
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd zó schandalig he, dat ze überhaupt die keuze nog wordt gegeven. Die moesten ze zoals in de VS met kettingen om de enkels en polsen naar binnen brengen, niks eigen keuze :r .
Inderdaad, deze zaak is zo ziek. Soms heb je van die monsters…

Ik ben zelf heel benieuwd naar de buren, nooit wat gemerkt? Of wel en gemeld ten afgedaan als onzin?
Er is een vrouw op YouTube, Iris nogwat en die heeft mooie interviews met familieleden van daders, zoals de moeder van Michael P. Ik hoop dat ze hier in gaat duiken, want WTF?
pi_215657732
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 21:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een pets kan je kind pijn doen, fysiek maar ook mentaal. Ik zie ook wel dat er hier een duidelijke grens is overschreden, maar ik vind sowieso al dat je kind slaan ongelooflijk zwak is.
Mijn ouders deden het in hele zeldzame gevallen bij mij, maar ik verdiende het dan ook. Ik was echt een kut joch en de straffen die zie me gaven kon ik vaak omzetten tot iets wat me goed uit kwam.

Heb later ook heel erg me excuses aangeboden voor wat een kut kind ik was over de jaren heen.

Mijn ouders zijn de beste die ik me had kunnen voorstellen, zelfs nadat ik zo erg tegen ze was hebben ze me financieel geholpen met schulden en woonruimte toen ik het nodig had.

Ik verdiende die klappen gewoon en zal het ze nooit kwalijk nemen.
pi_215657737
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 02:15 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]
Mijn ouders deden het in hele zeldzame gevallen bij mij, maar ik verdiende het dan ook. Ik was echt een kut joch en de straffen die zie me gaven kon ik vaak omzetten tot iets wat me goed uit kwam.

Heb later ook heel erg me excuses aangeboden voor wat een kut kind ik was over de jaren heen.

Mijn ouders zijn de beste die ik me had kunnen voorstellen, zelfs nadat ik zo erg tegen ze was hebben ze me financieel geholpen met schulden en woonruimte toen ik het nodig had.

Ik verdiende die klappen gewoon en zal het ze nooit kwalijk nemen.
Do it harder daddy :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel sambal
pi_215657861
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 02:21 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Do it harder daddy :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vanwege alle ellende die ik ze heb aangedaan en het geld dat ze me hadden gegeven heb ik ze 6 jaar geleden 2 bitcoin gegeven waarvan ze nog 1 overhebben nu.

Heb ze ook op reis laten gaan enzo op mijn kosten zodat ze konden relaxen.
pi_215659274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In deze specifieke zaak zijn de direct betrokken medewerkers natuurlijk zwaar nalatig geweest, maar overkoepelend ligt de schuld bij de ontzettend slecht ingerichte jeugdhulp die bij gemeenten over de schutting is gekieperd denk ik.

Er is niemand die 's ochtends naar zijn werk is gegaan met het idee van "Zo, even koffie pakken en dan lekker zoveel mogelijk kinderen een kutleven geven." Die caseload is belachelijk hoog en de overige middelen naast mankracht zijn ook veel te mager.

Dan krijg je dus dat er niet goed gekeken kan worden vrees ik. Meestal loopt dat niet zo extreem slecht af. Laten we dus hopen dat dit een ontzettende staart gaat krijgen en dat dit drama nog ergens goed voor was.
Ik snap bovenstaande wel, maar tegelijk waren er tien organisaties met dit meisje bezig.
Dus het is niet zo dat ze slechts één hulpverlener zag die toevallig net teveel dossiers op z'n bord had waardoor ie belangrijke informatie gemist heeft.
Koppel dan maximaal 2 organisaties aan zo'n kind en laat die hun werk dan secuur doen denk ik dan.

Alleen al het gegeven dat 2 andere kinderen bont en blauw bij deze 2 beesten vandaan kwamen zou genoeg indicatie moeten zijn om ALLE pleegkinderen daar weg te halen / niet te plaatsen. Dat alleen al is toch ongelofelijk.
pi_215659326
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Inderdaad, deze zaak is zo ziek. Soms heb je van die monsters…

Ik ben zelf heel benieuwd naar de buren, nooit wat gemerkt? Of wel en gemeld ten afgedaan als onzin?
Er is een vrouw op YouTube, Iris nogwat en die heeft mooie interviews met familieleden van daders, zoals de moeder van Michael P. Ik hoop dat ze hier in gaat duiken, want WTF?
Wel gemeld en niets mee gedaan:

quote:
Meerdere meldingen
Boevennieuws sprak gisteren al met meerdere buurtbewoners en ouders waarvan de kinderen op dezelfde school zaten als die van John en Daisy. Deze gaven aan dat er al meermaals melding was gedaan bij verschillende instanties over het welzijn van het meisje. Hier werd echter niks mee gedaan. Ze zouden het meisje geregeld met verwondingen en blauwe plekken hebben gezien. Net zoals haar jongere zusje, die enkele maanden geleden werd teruggeplaatst bij hun biologische moeder.
Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')