abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215654943
Nou, deze twee monsters hoeven van mij niet perse ooit nog in vrijheid rond te lopen, en de organisaties die hier langdurig hebben zitten slapen die... eh, die zullen ongetwijfeld een of ander megadik rapport ontvangen met allerlei verbeterpunten waar dan uiteraard weinig mee gedaan kan/zal worden.
pi_215654963
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom is er geen zero tolerance bij dit soort zaken? Eenmaal mishandeling= nooit meer pleegkinderen. Liefst eigenlijk nooit meer kinderen.
Gewoon de oven in.
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:50:04 #203
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215654990
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom is er geen zero tolerance bij dit soort zaken? Eenmaal mishandeling= nooit meer pleegkinderen. Liefst eigenlijk nooit meer kinderen.
Helemaal mee eens, maar je moet eens zien hoeveel mensen, ook op Fok!, vinden dat je kind slaan in sommige gevallen goed werkt, die zouden dan ook hun kind kwijtraken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_215655008
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Walgelijk. Woorden schieten tekort.
Van mij mogen ze de instantie die verantwoordelijk is voor de plaatsing ook wel eens goed aanpakken.
Niet alleen de instantie. Met name de persoon of personen die daar een handtekening onder gezet hebben mogen wat mij betreft vervolgd worden. Dit soort instanties zijn vaak ongrijpbaar door hun leger aan advocaten, maar zodra iemand persoonlijk verantwoordelijk gehouden kan worden veranderd de zaak wel en wordt er hopelijk wel kritisch gekeken of zo'n plaatsing wel kan of niet
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:52:09 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215655023
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, maar je moet eens zien hoeveel mensen, ook op Fok!, vinden dat je kind slaan in sommige gevallen goed werkt, die zouden dan ook hun kind kwijtraken.
Is nog wel een verschil tussen een pets en je kind pijn doen.
pi_215655071
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is vooral een teken van onmacht
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:57:49 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215655085
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:57 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het is vooral een teken van onmacht
Dat sowieso.
  vrijdag 22 november 2024 @ 21:12:14 #208
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215655974
quote:

[..]
Een pets kan je kind pijn doen, fysiek maar ook mentaal. Ik zie ook wel dat er hier een duidelijke grens is overschreden, maar ik vind sowieso al dat je kind slaan ongelooflijk zwak is.
pi_215656860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:36 schreef Nober het volgende:
Twee Syrische kinderen verlieten pleeggezin John en Daisy ‘bont en blauw’, voordat 10-jarig meisje zwaargewond raakte
...meer dan tien organisaties zich met het meisje bezighielden, maar niemand haar redde...
Dan zal de verantwoordelijkheid ook wel door al die organisaties gedeeld worden, en straf zal ook gedeeld worden en weinig effect hebben. Waarom in godsnaam zoveel organisaties? Waarom nam er geeneen verantwoordelijkheid? En hoe kan het dat er niks gedaan wordt met dergelijke ernstige signalen? Er zullen wel weer kamervragen komen, maar volgens mij ligt de uitholling en decentralisering van jeugdzorg door de overheid de afgelopen 10+ jaar hier vooral aan ten grondslag uiteindelijk.
pi_215657235
Tjah, doodstraf past best wel bij sommige acties.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 23 november 2024 @ 01:42:43 #211
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215657690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 22:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dan zal de verantwoordelijkheid ook wel door al die organisaties gedeeld worden, en straf zal ook gedeeld worden en weinig effect hebben. Waarom in godsnaam zoveel organisaties? Waarom nam er geeneen verantwoordelijkheid? En hoe kan het dat er niks gedaan wordt met dergelijke ernstige signalen? Er zullen wel weer kamervragen komen, maar volgens mij ligt de uitholling en decentralisering van jeugdzorg door de overheid de afgelopen 10+ jaar hier vooral aan ten grondslag uiteindelijk.
En hoeveel andere kinderen zitten nog in zulke vreselijke omstandigheden, gevangen in een web van instanties die toekijken maar niks doen..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215657725
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 21:03 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd zó schandalig he, dat ze überhaupt die keuze nog wordt gegeven. Die moesten ze zoals in de VS met kettingen om de enkels en polsen naar binnen brengen, niks eigen keuze :r .
Inderdaad, deze zaak is zo ziek. Soms heb je van die monsters…

Ik ben zelf heel benieuwd naar de buren, nooit wat gemerkt? Of wel en gemeld ten afgedaan als onzin?
Er is een vrouw op YouTube, Iris nogwat en die heeft mooie interviews met familieleden van daders, zoals de moeder van Michael P. Ik hoop dat ze hier in gaat duiken, want WTF?
pi_215657732
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 21:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een pets kan je kind pijn doen, fysiek maar ook mentaal. Ik zie ook wel dat er hier een duidelijke grens is overschreden, maar ik vind sowieso al dat je kind slaan ongelooflijk zwak is.
Mijn ouders deden het in hele zeldzame gevallen bij mij, maar ik verdiende het dan ook. Ik was echt een kut joch en de straffen die zie me gaven kon ik vaak omzetten tot iets wat me goed uit kwam.

Heb later ook heel erg me excuses aangeboden voor wat een kut kind ik was over de jaren heen.

Mijn ouders zijn de beste die ik me had kunnen voorstellen, zelfs nadat ik zo erg tegen ze was hebben ze me financieel geholpen met schulden en woonruimte toen ik het nodig had.

Ik verdiende die klappen gewoon en zal het ze nooit kwalijk nemen.
pi_215657737
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 02:15 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]
Mijn ouders deden het in hele zeldzame gevallen bij mij, maar ik verdiende het dan ook. Ik was echt een kut joch en de straffen die zie me gaven kon ik vaak omzetten tot iets wat me goed uit kwam.

Heb later ook heel erg me excuses aangeboden voor wat een kut kind ik was over de jaren heen.

Mijn ouders zijn de beste die ik me had kunnen voorstellen, zelfs nadat ik zo erg tegen ze was hebben ze me financieel geholpen met schulden en woonruimte toen ik het nodig had.

Do it harder daddy :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel sambal
pi_215657861
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2024 02:21 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Do it harder daddy :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vanwege alle ellende die ik ze heb aangedaan en het geld dat ze me hadden gegeven heb ik ze 6 jaar geleden 2 bitcoin gegeven waarvan ze nog 1 overhebben nu.

Heb ze ook op reis laten gaan enzo op mijn kosten zodat ze konden relaxen.
pi_215659274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In deze specifieke zaak zijn de direct betrokken medewerkers natuurlijk zwaar nalatig geweest, maar overkoepelend ligt de schuld bij de ontzettend slecht ingerichte jeugdhulp die bij gemeenten over de schutting is gekieperd denk ik.

Er is niemand die 's ochtends naar zijn werk is gegaan met het idee van "Zo, even koffie pakken en dan lekker zoveel mogelijk kinderen een kutleven geven." Die caseload is belachelijk hoog en de overige middelen naast mankracht zijn ook veel te mager.

Dan krijg je dus dat er niet goed gekeken kan worden vrees ik. Meestal loopt dat niet zo extreem slecht af. Laten we dus hopen dat dit een ontzettende staart gaat krijgen en dat dit drama nog ergens goed voor was.
Ik snap bovenstaande wel, maar tegelijk waren er tien organisaties met dit meisje bezig.
Dus het is niet zo dat ze slechts één hulpverlener zag die toevallig net teveel dossiers op z'n bord had waardoor ie belangrijke informatie gemist heeft.
Koppel dan maximaal 2 organisaties aan zo'n kind en laat die hun werk dan secuur doen denk ik dan.

Alleen al het gegeven dat 2 andere kinderen bont en blauw bij deze 2 beesten vandaan kwamen zou genoeg indicatie moeten zijn om ALLE pleegkinderen daar weg te halen / niet te plaatsen. Dat alleen al is toch ongelofelijk.
pi_215659326
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Inderdaad, deze zaak is zo ziek. Soms heb je van die monsters…

Ik ben zelf heel benieuwd naar de buren, nooit wat gemerkt? Of wel en gemeld ten afgedaan als onzin?
Er is een vrouw op YouTube, Iris nogwat en die heeft mooie interviews met familieleden van daders, zoals de moeder van Michael P. Ik hoop dat ze hier in gaat duiken, want WTF?
Wel gemeld en niets mee gedaan:

quote:
Meerdere meldingen
Boevennieuws sprak gisteren al met meerdere buurtbewoners en ouders waarvan de kinderen op dezelfde school zaten als die van John en Daisy. Deze gaven aan dat er al meermaals melding was gedaan bij verschillende instanties over het welzijn van het meisje. Hier werd echter niks mee gedaan. Ze zouden het meisje geregeld met verwondingen en blauwe plekken hebben gezien. Net zoals haar jongere zusje, die enkele maanden geleden werd teruggeplaatst bij hun biologische moeder.
Bron
  zaterdag 23 november 2024 @ 11:15:51 #218
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_215659701
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 02:15 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

Heb je ADHD?
pi_215659839
De William Schrikker Groep ging over de uithuisplaatsing. Een organisatie waarover in 2020 al talloze klachten waren ingediend.

Zelfs toen het meisje in het ziekenhuis lag had die groep nog steeds de voogdij en bepaalde dat de biologische moeder haar maar 5 min per keer mocht bezoeken.

Hoe krom wil je het hebben dat die groep na een dergelijke situatie nog steeds de voogdij heeft?
pi_215662111
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 01:42 schreef Perrin het volgende:

[..]
En hoeveel andere kinderen zitten nog in zulke vreselijke omstandigheden, gevangen in een web van instanties die toekijken maar niks doen..
Toekijken, of probleem-gevallen naar elkaar toeschuiven omdat ze zelf geen capaciteit hebben/niet precies de juiste kennis hebben/bang zijn te falen.
pi_215662125
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:09 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Ik snap bovenstaande wel, maar tegelijk waren er tien organisaties met dit meisje bezig.
Dus het is niet zo dat ze slechts één hulpverlener zag die toevallig net teveel dossiers op z'n bord had waardoor ie belangrijke informatie gemist heeft.
Koppel dan maximaal 2 organisaties aan zo'n kind en laat die hun werk dan secuur doen denk ik dan.

Alleen al het gegeven dat 2 andere kinderen bont en blauw bij deze 2 beesten vandaan kwamen zou genoeg indicatie moeten zijn om ALLE pleegkinderen daar weg te halen / niet te plaatsen. Dat alleen al is toch ongelofelijk.
MEER dan tien organisaties. Het is een bijwerking van VVD beleid om dit soort dingen te decentraliseren (naar de gemeentes toe), erop te bezuinigen, en te privatiseren (door partijen die geld verdienen vaak uiteindelijk het belangrijkste vinden).
  zaterdag 23 november 2024 @ 18:26:15 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215663044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 10:09 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Bij een gezin hier in de wijk zaten ook zoveel instanties op. Resultaat: geen van de kinderen had een zwemdiploma, zat op een sport of clubjes, hield het vol op regulier onderwijs want ze kregen niks mee van huis, was gevaccineerd, kreeg normaal te eten, had passende kleren. Wel had rond hun dertiende elk kind een strafbaar feit op hun conto, rotte tanden, een woordenschat van vooral drieletterige woorden en nul vaardigheden voor het leven.

De enige die wat voor elkaar kreeg bij dat gezin was de dominee, namelijk dat ze nog meer kinderen kregen want dat vond God leuk.
pi_215663059
quote:

[..]
Ook een pets mag niet, met woorden bereik je ten alle tijden veel meer.
pi_215663345
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2024 11:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Heb je ADHD?
Geen idee, nooit getest.
Zou best kunnen hoor, ik had altijd afleiding nodig (nog steeds) en heb vaak veel dingen tegelijk open staan.
pi_215671156
https://nos.nl/artikel/25(...)de-zorg-is-verbeterd

Waar waren de jeugdbeschermers in deze zaak vraag je je dan af…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')