abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2024 @ 12:28:27 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_214924955
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is vaak heel normaal om alle mensen van Marokkaanse afkomst af te rekenen op de daden van de naarste, waarom dat niet doortrekken naar je eigen cluppie?
Ik wil hierbij mijn diepste verontschuldigingen aanbieden voor:

Benno L
Patrick Kluivert
Prinses Laurentien
Ali B
Sywert van Lienden

En Balthasar Gerards.

Ik voel mij zeer verantwoordelijk voor hun daden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 september 2024 @ 12:29:40 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214924958
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik wil hierbij mijn diepste verontschuldigingen aanbieden voor:

Benno L
Patrick Kluivert
Prinses Leontien
Ali B
Sywert van Lienden

En Balthasar Gerards.

Ik voel mij zeer verantwoordelijk voor hun daden
Wie is "prinses Leontien"? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 8 september 2024 @ 12:31:28 #178
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214924964
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Komop zeg. Ik vergelijk deze twee monsters met die rijkeluiskinderen op universiteiten die veel te ver doorslaan met hun ontgroeningsrituelen. Ook puur sadisme gecombineerd met machtsmisbruik. Je maakt mij niet wijs dat die verwende krengen dat doen vanwege een of ander trauma.
Of neem dat experiment met vrijwilligers waarvan de helft een 'gevangene' moest voorstellen en de andere helft was een bewaker. Liep ook gigantisch uit de hand.

Deze twee monsters hebben jarenlang hun zieke gang kunnen gaan en kregen er nog geld voor ook.
De 'achtergrondfiguren' moeten ook eens flink onderzocht worden. Waar ging het fout? Waarom werd dit meisje niet geloofd toen ze haar mishandeling aankaartte bij volwassenen bij wie ze om hulp vroeg? Wat moet zij zich eenzaam en in de steek gelaten hebben gevoeld.
En nu is zij voor de rest van haar leven een kasplantje.

Je schaamt je toch dood om een Nederlander te zijn.
Edit; wat heeft dat met Nederlander te maken? Je schaamt je dood mens te zijn! Daar zijn overigens meer dan genoeg redenen voor
"Hoka Hey!"
  zondag 8 september 2024 @ 12:32:33 #179
319979 Fok-it
All is well
pi_214924971
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 12:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wie is "prinses Leontien"? :?
Oh ja het is Laurentien he.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 september 2024 @ 12:33:04 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214924973
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Oh ja het is Laurentien he.
Ah, die ken ik wél ja :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 8 september 2024 @ 12:34:18 #181
319979 Fok-it
All is well
pi_214924979
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
Edit; wat heeft dat met Nederlander te maken? Je schaamt je dood mens te zijn! Daar zijn overigens meer dan genoeg redenen voor
Wordt jij nou nooit moe van dat ongenuanceerde gegil?
  zondag 8 september 2024 @ 13:36:07 #182
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214925370
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wordt jij nou nooit moe van dat ongenuanceerde gegil?
Nee, totaal geen last van Jij wel?
"Hoka Hey!"
pi_214925568
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is vaak heel normaal om alle mensen van Marokkaanse afkomst af te rekenen op de daden van de naarste, waarom dat niet doortrekken naar je eigen cluppie?
Dit bedoel ik helemaal niet met mijn opmerking. Ik zal nooit een hele bevolkingsgroep afrekenen op de daden van enkelingen.
Ik bedoel met schamen, dat de Nederlander er prat op gaat de zaken zo goed geregeld te hebben. We kunnen ons bijna tegen alles verzekeren, we zijn misschien wel het enige land ter wereld waar elke bevolkingsgroep wel wordt vertegenwoordigd door een of meerdere politieke partijen, je zou dan toch gaan denken dat er met zoveel vangnetten niks mis kan gaan.
Nou wel dus. DAAR schaam ik me voor als Nederlander zijnde. Ik wil niet eens weten of er nu, op ditzelfde moment dat ik deze tekst typ, er weer niet iets aan de gang is met een of meerdere kinderen in Nederland waarbij de betrokken instanties nog steeds zitten te slapen.

DAT IS WAT IK BEDOELDE!!! En bovendien was mijn bericht bedoeld als reactie op een tekst van trein2000, zoals iedereen kan zien die geen stront in zijn ogen heeft.

Maar helaas, gezien sommige reacties hierop (domme smilie, valse excuses en misschien wel een opzettelijk verkeerd begrijpen van mijn bericht) zie ik het somber in.

Genoeg hierover, dit is niet mijn topic, het gaat over een tienjarig meisje dat nu een kasplantje is dankzij het falend beleid in Nederland.
Schaamte en woede is wat ik nu voel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 08-09-2024 14:09:10 ]
pi_214925605
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
Het gebeurde toch in Nederland? Het waren toch Nederlanders die hier tekort schoten?
pi_214926938
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien moet er toch afgestapt worden van het idee dat pleegouders en een pleeggezin het beste zijn voor een kind als het niet meer bij de biologische ouders kan zijn. Heb te veel gezien dat er types zijn die het vooral voor het geld doen.
Een kindertehuis is geen gezin en minder huiselijk, maar je bent als kind in ieder geval niet afhankelijk van een paar ouders of 1 ouder.
Of in ieder geval veel strenger selecteren. En beter toezien op dat het geld aan het kind wordt besteedt en niet aan de pleegouders.
Je kunt wel strenger selecteren, maar je moet ook iets te selecteren hebben. Een probleem is vaak dat die kinderen van het ene gezin of tehuis naar het andere gaan, en van de ene naar de andere instantie, en de ene begeleider naar de andere. Gezinnen zijn tijdelijk, want nood, of kunnen het bij nader inzien toch niet aan, begeleiders switchen van baan, instanties hebben geen budget of capaciteit of vinden dat ze niet de juiste instantie zijn. Oftewel: Iedereen trekt zijn handen ervanaf. De enige manier om het een beetje op te lossen lijkt me het veel socialer inrichten van de overheid, maar ja, geen budget, en de samenleving heeft ook geen zin om dat op te hoesten, dus stemt men niet voor de partijen die dat zouden willen bewerkstelligen.
  zondag 8 september 2024 @ 18:46:09 #186
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214927582
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Komop zeg. Ik vergelijk deze twee monsters met die rijkeluiskinderen op universiteiten die veel te ver doorslaan met hun ontgroeningsrituelen. Ook puur sadisme gecombineerd met machtsmisbruik. Je maakt mij niet wijs dat die verwende krengen dat doen vanwege een of ander trauma.
Of neem dat experiment met vrijwilligers waarvan de helft een 'gevangene' moest voorstellen en de andere helft was een bewaker. Liep ook gigantisch uit de hand.

Deze twee monsters hebben jarenlang hun zieke gang kunnen gaan en kregen er nog geld voor ook.
De 'achtergrondfiguren' moeten ook eens flink onderzocht worden. Waar ging het fout? Waarom werd dit meisje niet geloofd toen ze haar mishandeling aankaartte bij volwassenen bij wie ze om hulp vroeg? Wat moet zij zich eenzaam en in de steek gelaten hebben gevoeld.
En nu is zij voor de rest van haar leven een kasplantje.

Je schaamt je toch dood om een Nederlander mens te zijn.
Dit heeft niks met Nederlander-zijn te maken.

Edit: Spuit elf dus.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  zondag 8 september 2024 @ 19:47:04 #187
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_214928278
Je zal maar bij jeugdzorg werken. :')

Fucking mongolen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_214929172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:33 schreef matspontius het volgende:
Update

Mishandeld pleegmeisje Vlaardingen heeft mogelijk levenslang intensieve zorg nodig

Het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat in mei in het ziekenhuis terechtkwam, is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg. Dat heeft de officier van justitie in de rechtbank in Rotterdam bekendgemaakt, op basis van informatie van haar voogd.

Het meisje is bij bewustzijn, zei de officier, maar "dat klinkt veel positiever dan het is. Ze kan niet zelfstandig zitten, lopen, staan, en communiceren. En ze is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg."

In Rotterdam is de rechtszaak begonnen tegen de pleegouders van een 10-jarig meisje. Zij kwam in mei in het ziekenhuis terecht na zware mishandeling. Het meisje werd in de nacht van 20 op 21 mei 2024 met een of meer botbreuken en hersenletsel naar het ziekenhuis gebracht.

Kooi
Volgens justitie werd ze door haar pleegouders in een soort kooi gestopt, waarbij het leek of er stroomdraden aan waren bevestigd. Daarnaast werd ze zo erg mishandeld dat ze daar zwaar letsel aan heeft overgehouden. Ook zou het stel het kind hebben verwaarloosd, onder meer door haar geen medische verzorging te laten krijgen.

De pleegouders Daisy W. en John van den B. waren niet aanwezig in de zittingszaal in Rotterdam. Ze worden verdacht van poging tot doodslag, vanwege het van de trap gooien of duwen van het meisje. Haar ouders hebben eerder gezegd dat ze zelf gesprongen zou zijn. Hun verdediging zegt dat het meisje kort voordat ze in het ziekenhuis werd opgenomen zichzelf had verwond en dat ze op een ander moment al van een trap was gesprongen.

Maar de officier van justitie stelde dat uit onderzoek naar haar verwondingen is gebleken dat het 100 tot 10.000 keer waarschijnlijker is dat het letsel is toegebracht door derden dan dat het meisje het zichzelf heeft aangedaan.

Andere mishandelingen
Vandaag werd ook duidelijk dat er verder onderzoek wordt gedaan naar andere mishandelingen van pleegkinderen door W. en Van den B.. Het is niet bekend om hoeveel kinderen het gaat.

De officier van justitie benadrukte tijdens de zitting dat er nog zaken aan de voorlopige tenlastelegging kunnen worden toegevoegd of verwijderd. Verschillende onderzoeken moeten ook nog worden afgerond. Zo moeten de pleegouders nog worden geobserveerd in het Pieter Baan Centrum. Een verslag van die observatie wordt pas verwacht rond mei volgend jaar.

De volgende (pro forma)-zitting staat gepland op 25 november.
Dit vind ik altijd zó schandalig he, dat ze überhaupt die keuze nog wordt gegeven. Die moesten ze zoals in de VS met kettingen om de enkels en polsen naar binnen brengen, niks eigen keuze :r .
pi_215507169
Is er nog nieuws?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  Spellchecker donderdag 7 november 2024 @ 12:25:53 #190
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_215510592
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 12:21 schreef kleinzusje het volgende:
Is er nog nieuws?
De volgende (pro forma)-zitting staat gepland op 25 november.

https://nos.nl/l/2535917
pi_215653221
Twee Syrische kinderen verlieten pleeggezin John en Daisy ‘bont en blauw’, voordat 10-jarig meisje zwaargewond raakte

quote:
Twee Syrische vluchtelingenkinderen zouden in 2021 zijn mishandeld door de Vlaardingse pleegouders John van den B. en Daisy W.. Ze verlieten het pleeggezin ‘bont en blauw’ en bij instanties werd aan de bel getrokken, melden bronnen aan deze site. Toch werden hierna nog twee zusjes geplaatst in het pleeggezin, waarvan de oudste dit jaar zo zwaar werd mishandeld dat ze voor altijd hulpbehoevend zal blijven. ‘Hoe hierna nog kinderen geplaatst konden worden? Dat is de grote vraag.’

Maandag gaat de strafzaak tegen pleegouders John (37) en Daisy (37) verder. Tijdens een ontluisterende eerste zitting bleek waarvan zij worden verdacht: ze zouden hun 10-jarige pleegdochtertje hebben opgesloten in onder meer een kooi die onder stroom stond. Ze kreeg te weinig eten. Ze werd geslagen. En uiteindelijk verliet ze zwaargewond het pleeggezin. In het ziekenhuis, waar pleegvader John haar eerder dit jaar heenbracht omdat ze zich zélf van de trap zou hebben gegooid, bleek haar lichaam vol oude botbreuken te zitten.

En nu blijkt dat ver daarvoor, in 2021, twee Syrische jongetjes het pleeggezin ‘bont en blauw’ verlieten. Zij moesten vermoedelijk slapen in een hondenhok, werden geslagen, er werden sigaretten op hun lichaam uitgedrukt en ze kregen niet genoeg te eten. Een anonieme bron zegt erover: ‘Hoe hierna weer kinderen geplaatst konden worden? Dat is de grote vraag.’ Bronnen laten ook weten dat er meteen aangifte is gedaan van mishandeling. Maar blijkbaar is daarmee niets gedaan, want John en Daisy konden kinderen op blijven vangen.

De Syrische jongetjes kwamen in eerste instantie met een derde broertje terecht bij John en Daisy. Maar dat derde kind verbleef er maar heel kort. Toen de familie hoorde over de arrestatie van John en Daisy, in mei van dit jaar, werd besloten opnieuw aan de bel te trekken. Er is aangifte gedaan, en John en Daisy wordt nu ook mishandeling van deze kinderen ten laste gelegd. Maar wat pijnlijk is: dat het in dit pleeggezin niet alle kinderen goed verging, was dus al bekend.

Een woordvoerder van de familie zegt dat de gezinsleden zich op dit moment ‘richten op de zitting van maandag’ en nog niets inhoudelijks kwijt wil over de zaak. ,,Het is aan het OM om een en ander daar toe te lichten.”

Jeugdbeschermingsorganisatie Nidos, die er speciaal is voor vluchtelingen, kan geen commentaar geven op de zaak. Wel laat een woordvoerder weten dat in zijn algemeenheid pleeggezinnen worden begeleid, en een jeugdbeschermer één op één contact heeft met kinderen die daar zijn ondergebracht. Zo wordt nauwlettend in de gaten gehouden of het goed gaat.

Niet doorlopen
Dat traject lijkt bij het tienjarige pleegdochtertje niet te zijn doorlopen. In december 2023 was al duidelijk dat het niet goed met haar ging. En dat het meisje op allerlei plekken aan de bel trok over mishandelingen in het pleeggezin. Zij en haar zusje werden er ook allebei kaalgeschoren, Daisy verklaarde in haar omgeving dat het was ‘wegens luizen’ en omdat de kinderen hadden ‘gespeeld met ontharingscrème'.

Nadat het zusje van de tienjarige werd teruggeplaatst naar hun biologische moeder, bleef zij achter bij John en Daisy. Hoewel in december nog werd vastgelegd in een brief hoe zij zei te worden mishandeld, verdween ze in de maanden daarna uit beeld. De tienjarige ging niet meer naar school en werd in huis opgesloten, waar haar volgens het OM de meest vreselijke dingen overkwamen. Het meisje zal altijd afhankelijk blijven van intensieve zorg. De boodschap was eerder dat ze weliswaar bij bewustzijn is, maar niet kan praten of zelfstandig kan zitten, lopen of staan.

Terwijl de strafzaak maandag verder gaat, doet ook de inspectie onderzoek. Maar nu al is duidelijk dat meer dan tien organisaties zich met het meisje bezighielden, maar niemand haar redde. Pijnlijk genoeg ging een voorgenomen overplaatsing van de tienjarige in 2023 op het laatste moment niet door. Er was onenigheid tussen instanties die moeten bepalen of dat een juiste stap is.

De inhoudelijke behandeling van de strafzaak laat nog vele maanden op zich wachten. Beide ouders naar het Pieter Baan Centrum voor psychisch onderzoek, deels tegelijkertijd om de interactie tussen hen te observeren. John B. gaf tijdens het onderzoek toe dat hij het pleegmeisje inderdaad vastbond, volgens hem omdat zij een gevaar zou vormen voor zijn gezin. Hij kwam met de ‘praktische ideeën’, maar zijn vrouw zou zich ook niet onbetuigd hebben gelaten, aldus zijn verklaring.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ond-raakte~a7ca0caf/
  vrijdag 22 november 2024 @ 16:46:49 #193
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215653385
Niet te geloven. Hoe heeft dit zo vaak kunnen gebeuren. Al die arme kwetsbare kinderen overgeleverd aan deze beesten. :N
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_215653411
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 16:36 schreef Nober het volgende:
Twee Syrische kinderen verlieten pleeggezin John en Daisy ‘bont en blauw’, voordat 10-jarig meisje zwaargewond raakte
[..]

Walgelijk. Woorden schieten tekort.
Van mij mogen ze de instantie die verantwoordelijk is voor de plaatsing ook wel eens goed aanpakken.
  vrijdag 22 november 2024 @ 18:47:17 #195
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215654359
quote:
Zij moesten vermoedelijk slapen in een hondenhok, werden geslagen, er werden sigaretten op hun lichaam uitgedrukt en ze kregen niet genoeg te eten.
"We hebben nog twee zusjes, waar zullen we die plaatsen?"

De mensen die die vraag beantwoord hebben met "Doe maar bij die John en Daisy!" mogen wel even onder het vergrootglas. Hoe kan dit!?
  vrijdag 22 november 2024 @ 18:58:23 #197
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215654483
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"We hebben nog twee zusjes, waar zullen we die plaatsen?"

De mensen die die vraag beantwoord hebben met "Doe maar bij die John en Daisy!" mogen wel even onder het vergrootglas. Hoe kan dit!?
Waarom is er geen zero tolerance bij dit soort zaken? Eenmaal mishandeling= nooit meer pleegkinderen. Liefst eigenlijk nooit meer kinderen.
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:03:01 #198
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215654525
Dit is toch bij de beesten af.

Zulk volk mag je wat mij betreft de hele gereedschapskist op verslijten voordat je ze ophangt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_215654799
Degene die verantwoordelijk zijn dat er (pleeg)kinderen bij deze monsters konden komen wonen mogen zichzelf wat mij betreft wel door hun kop schieten.
  vrijdag 22 november 2024 @ 19:39:22 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_215654893
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2024 19:33 schreef -river- het volgende:
Degene die verantwoordelijk zijn dat er (pleeg)kinderen bij deze monsters konden komen wonen mogen zichzelf wat mij betreft wel door hun kop schieten.
In deze specifieke zaak zijn de direct betrokken medewerkers natuurlijk zwaar nalatig geweest, maar overkoepelend ligt de schuld bij de ontzettend slecht ingerichte jeugdhulp die bij gemeenten over de schutting is gekieperd denk ik.

Er is niemand die 's ochtends naar zijn werk is gegaan met het idee van "Zo, even koffie pakken en dan lekker zoveel mogelijk kinderen een kutleven geven." Die caseload is belachelijk hoog en de overige middelen naast mankracht zijn ook veel te mager.

Dan krijg je dus dat er niet goed gekeken kan worden vrees ik. Meestal loopt dat niet zo extreem slecht af. Laten we dus hopen dat dit een ontzettende staart gaat krijgen en dat dit drama nog ergens goed voor was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')