abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214897926
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:50 schreef Ama het volgende:

[..]
20 kilo.... Hollyfuck.
Van den B. en W. zouden haar daarnaast niet genoeg eten hebben gegeven en niet vaak genoeg naar het toilet hebben laten gaan. Toen het meisje eind mei in het ziekenhuis werd opgenomen, was ze zwaar ondervoed. Ze woog nog maar 20 kilo. Haar haar was dof en piekerig en zat vol met luizen. Volgens het OM gaven de verdachten haar onvoldoende eten om haar te straffen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)intensieve-zorg.html
  roze donderdag 5 september 2024 @ 11:52:11 #27
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214897936
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Van den B. en W. zouden haar daarnaast niet genoeg eten hebben gegeven en niet vaak genoeg naar het toilet hebben laten gaan. Toen het meisje eind mei in het ziekenhuis werd opgenomen, was ze zwaar ondervoed. Ze woog nog maar 20 kilo. Haar haar was dof en piekerig en zat vol met luizen. Volgens het OM gaven de verdachten haar onvoldoende eten om haar te straffen.

https://www.nu.nl/binnenl(...)intensieve-zorg.html
Krijg gewoon kippenvel als ik dit lees.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 5 september 2024 @ 11:54:07 #28
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_214897948
Ik vrees dat er zoveel mensen bij betrokken waren dat iedereen dacht : Laat een ander maar ingrijpen want als het echt nodig is zouden ze dat toch zeker wel doen ?
Zo gaat dat vaker helaas. Nu huilen ze krokkodillentranen en gaan naar elkaar wijzen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 5 september 2024 @ 11:55:37 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214897958
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:54 schreef deedeetee het volgende:
Ik vrees dat er zoveel mensen bij betrokken waren dat iedereen dacht : Laat een ander maar ingrijpen want als het echt nodig is zouden ze dat toch zeker wel doen ?
Zo gaat dat vaker helaas. Nu huilen ze krokkodillentranen en gaan naar elkaar wijzen.
En dat noemt zich dan zorgverlener.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 5 september 2024 @ 12:33:28 #30
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214898246
Update

Mishandeld pleegmeisje Vlaardingen heeft mogelijk levenslang intensieve zorg nodig

Het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat in mei in het ziekenhuis terechtkwam, is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg. Dat heeft de officier van justitie in de rechtbank in Rotterdam bekendgemaakt, op basis van informatie van haar voogd.

Het meisje is bij bewustzijn, zei de officier, maar "dat klinkt veel positiever dan het is. Ze kan niet zelfstandig zitten, lopen, staan, en communiceren. En ze is waarschijnlijk de rest van haar leven afhankelijk van intensieve zorg."

In Rotterdam is de rechtszaak begonnen tegen de pleegouders van een 10-jarig meisje. Zij kwam in mei in het ziekenhuis terecht na zware mishandeling. Het meisje werd in de nacht van 20 op 21 mei 2024 met een of meer botbreuken en hersenletsel naar het ziekenhuis gebracht.

Kooi
Volgens justitie werd ze door haar pleegouders in een soort kooi gestopt, waarbij het leek of er stroomdraden aan waren bevestigd. Daarnaast werd ze zo erg mishandeld dat ze daar zwaar letsel aan heeft overgehouden. Ook zou het stel het kind hebben verwaarloosd, onder meer door haar geen medische verzorging te laten krijgen.

De pleegouders Daisy W. en John van den B. waren niet aanwezig in de zittingszaal in Rotterdam. Ze worden verdacht van poging tot doodslag, vanwege het van de trap gooien of duwen van het meisje. Haar ouders hebben eerder gezegd dat ze zelf gesprongen zou zijn. Hun verdediging zegt dat het meisje kort voordat ze in het ziekenhuis werd opgenomen zichzelf had verwond en dat ze op een ander moment al van een trap was gesprongen.

Maar de officier van justitie stelde dat uit onderzoek naar haar verwondingen is gebleken dat het 100 tot 10.000 keer waarschijnlijker is dat het letsel is toegebracht door derden dan dat het meisje het zichzelf heeft aangedaan.

Andere mishandelingen
Vandaag werd ook duidelijk dat er verder onderzoek wordt gedaan naar andere mishandelingen van pleegkinderen door W. en Van den B.. Het is niet bekend om hoeveel kinderen het gaat.

De officier van justitie benadrukte tijdens de zitting dat er nog zaken aan de voorlopige tenlastelegging kunnen worden toegevoegd of verwijderd. Verschillende onderzoeken moeten ook nog worden afgerond. Zo moeten de pleegouders nog worden geobserveerd in het Pieter Baan Centrum. Een verslag van die observatie wordt pas verwacht rond mei volgend jaar.

De volgende (pro forma)-zitting staat gepland op 25 november.
"Hoka Hey!"
  donderdag 5 september 2024 @ 12:35:59 #31
287741 matspontius
pi_214898282
Wat een schorem - die zou ik graag eens persoonlijk onder handen willen nemen a la Saw!

Wat is de wereld soms in-en intriest :'(
"Hoka Hey!"
pi_214898318
Verschrikkelijk zeg. Ben gestopt met de details te lezen. Echt zo erg. Kan hier heel slecht tegen.
Arm meisje. :'(
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214898611
Een zaak waar ik liever niet van het bestaan had geweten. Fysiek onpasselijk. Wat moet dat meisje geleden hebben, walgelijk.

Verdediging: media-aandacht, zwakbegaafd, zelf misbruikt --> machtsmisbruik en zware mishandeling, 3 jaar cel.
  roze donderdag 5 september 2024 @ 13:00:05 #34
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214898616
Ik hoop heel erg voor haar op een wonder en dat ze toch weer zelfstandig kan lopen enz op een dag.
pi_214898685
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 11:54 schreef deedeetee het volgende:
Hoe verschrikkelijk sneu ook, ligt dat in realiteit een stuk complexer dan we op de onderbuik denken. Betrokken zijn en ingrijpen om het gevaar te keren zijn 2 verschillende zaken.

Bijvoorbeeld een school kan getuige zijn van haar verwaarlozing, maar kan naast melden bij instanties verder niet 'echt' ingrijpen zonder mogelijk zelf de wet te overtreden. Idem voor een buitenstaander. Als ik vermoedens heb dat een kind mishandeld wordt op straat (oid) heb ik binnen de wet maar een paar opties: ouders aanspreken, melden bij politie, of burgerarrest bij heterdaad. Ik kan het kind zelf niet echt gaan onttrekken aan het ouderlijk gezag of zie jij met zelf ingrijpen meer mogelijkheden? Breder bekeken hebben zorgverleners (w.o. huisartsen) ook een meldingsplicht bij vermoedens, maar kunnen ze verder niets.

Ingrijpen, om het gevaar te keren, kan uiteindelijk alleen door instanties die daarvoor bevoegd zijn om een verwaarloosd/mishandeld kind direct te onttrekken aan het ouderlijk gezag, of door strafrechtelijke vervolging. Er vanuit gaande dat er meldingen waren gedaan, kan je t.a.v. het 'ingrijpen' eigenlijk alleen echt kijken naar justitie/RvdK/politie. Daar zijn waarschijnlijk steken gevallen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 05-09-2024 13:10:56 ]
  donderdag 5 september 2024 @ 13:09:07 #36
287741 matspontius
pi_214898715
En dan is er altijd wel een advocaat die dit soort stront gaat verdedigen - dan ook nog met van die vage en matige stellingen. Als ik advocaat was zou dat echt mijn eer te na zijn!
"Hoka Hey!"
  donderdag 5 september 2024 @ 13:11:28 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214898758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:09 schreef matspontius het volgende:
En dan is er altijd wel een advocaat die dit soort stront gaat verdedigen - dan ook nog met van die vage en matige stellingen. Als ik advocaat was zou dat echt mijn eer te na zijn!
Natuurlijk zijn er advocaten die verdachten verdedigen. Dat is hun werk..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214898766
Leeft dat meisje nog?

Als niet moeten die pleegouders onder de grond.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  donderdag 5 september 2024 @ 13:14:13 #39
287741 matspontius
pi_214898776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:05 schreef Justinn het volgende:

[..]
Hoe verschrikkelijk sneu ook, ligt dat in realiteit een stuk complexer dan we op de onderbuik denken. Betrokken zijn en ingrijpen om het gevaar te keren zijn 2 verschillende zaken.

Bijvoorbeeld een school kan getuige zijn van haar verwaarlozing, maar kan naast melden bij instanties verder niet 'echt' ingrijpen zonder mogelijk zelf de wet te overtreden. Idem voor een buitenstaander. Als ik vermoedens heb dat een kind mishandeld wordt op straat (oid) heb ik binnen de wet maar een paar opties: ouders aanspreken, melden bij politie, of burgerarrest bij heterdaad. Ik kan het kind zelf niet echt gaan onttrekken aan het ouderlijk gezag of zie jij met zelf ingrijpen meer mogelijkheden? Breder bekeken hebben zorgverleners (w.o. huisartsen) ook een meldingsplicht bij vermoedens, maar kunnen ze verder niets.

Ingrijpen, om het gevaar te keren, kan uiteindelijk alleen door instanties die daarvoor bevoegd zijn om een verwaarloosd/mishandeld kind direct te onttrekken aan het ouderlijk gezag, of door strafrechtelijke vervolging. Er vanuit gaande dat er meldingen waren gedaan, kan je t.a.v. het 'ingrijpen' eigenlijk alleen echt kijken naar justitie/RvdK/politie. Daar zijn waarschijnlijk steken gevallen.
Lul verhaal en schuilgaan achter instanties en wetgeving. Je kan mij niet wijsmaken dat mensen die dit meisje onder ogen krijgen niet door hebben wat er aan de hand is. In het ziekenhuis zijn zeer strenge richtlijnen bij het vermoeden van kindermishandeling - daar alleen al is het flink misgegaan.

Ja, ik werk in het ziekenhuis en ja ik heb te maken met deze richtlijnen
"Hoka Hey!"
  donderdag 5 september 2024 @ 13:15:17 #40
287741 matspontius
pi_214898784
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Natuurlijk zijn er advocaten die verdachten verdedigen. Dat is hun werk..
Tuurlijk joh - je kan ook gewoon weigeren!
"Hoka Hey!"
  roze donderdag 5 september 2024 @ 13:16:16 #41
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214898793
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:12 schreef Pinnenmutske het volgende:
Leeft dat meisje nog?

Ja maar ze kan niet zelfstandig lopen, zitten of staan en kan niet communiceren in iets wat lijkt op een taal. Moet waarschijnlijk haar levenslang zorg blijven krijgen.
pi_214898829
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:14 schreef matspontius het volgende:

[..]
Lul verhaal en schuilgaan achter instanties en wetgeving. Je kan mij niet wijsmaken dat mensen die dit meisje onder ogen krijgen niet door hebben wat er aan de hand is. In het ziekenhuis zijn zeer strenge richtlijnen bij het vermoeden van kindermishandeling - daar alleen al is het flink misgegaan.

Ja, ik werk in het ziekenhuis en ja ik heb te maken met deze richtlijnen
Dat zeg ik dan ook niet, maar prima joh. :)

Ik denk inderdaad dat veel mensen vermoedens hadden en in alle gevallen leidt dat tot uiteindelijk tot hetzelfde: melden, zelfs bij acuut gevaar, zelfs door professionals (meldcode), zodat dáárna een daarvoor bedoelde instantie kan ingrijpen. De kans is best aanwezig dat er wel (veel te laat) is gemeld, maar dat tijdig ingrijpen heeft gefaald.

De grap is dat 'jouw richtlijn' deels uitgaat van 1e lijns interventie door de professionals zelf met de betrokkenen zelf (lees: komt neer op met ouders praten) en raadpleging van andere professionals. Je kan hooguit opperen dat bij acuut gevaar direct 112 gebeld moest worden, maar daar heb je geen richtlijn voor nodig. Ik ben benieuwd of dat ooit is gedaan en wat de politie dan heeft betekend. Maar dat gaat nog wel uit de rechtzaak blijken.

quote:
En jij loopt te paraderen met het gegeven dat je in een ziekenhuis werkt? Iets meer respect voor de advocatuur en een gezond functionerende rechtstaat mag dan wel. Stop eens met die onderbuik joh. Die pleegouders krijgen hun straf wel. Sterker nog, als geen advocaat ze wil bijstaan, wordt straffen op grond van een eerlijk proces mogelijk ook lastiger.

[ Bericht 7% gewijzigd door Justinn op 05-09-2024 13:35:38 ]
  donderdag 5 september 2024 @ 13:45:03 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_214898988
quote:
Leeft dat meisje nog?

De vraag is wat voor leven ze nu heeft :{
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_214899080
quote:
Leeft dat meisje nog?

Nog erger, ze leeft maar moet haar hele leven lang zorg krijgen
graag op anoniem
pi_214899092
quote:
Alles draait om geld tegenwoordig, daarvoor doet een advocaat dat of als ze geen geld aannemen dan voor de naamsbekendheid
graag op anoniem
pi_214899117
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 12:35 schreef matspontius het volgende:
Wat een schorem - die zou ik graag eens persoonlijk onder handen willen nemen a la Saw!

Wat is de wereld soms in-en intriest :'(
Maar dan ben je zelf dus ook van hun niveau.

Sluit deze maar vast op @Politie #sleutelweggooien #droogwaterenbrood
  donderdag 5 september 2024 @ 14:10:36 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214899188
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:59 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Alles draait om geld tegenwoordig, daarvoor doet een advocaat dat of als ze geen geld aannemen dan voor de naamsbekendheid
Want in vroeger tijden werkten advocaten gratis? :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214899230
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2024 14:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Want in vroeger tijden werkten advocaten gratis? :')
Voor niks komt de zon op
graag op anoniem
pi_214899240
Waarom is het bij minderjarige verdachten achter gesloten deuren maar bij minderjarige slachtoffers niet?
pi_214899260
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 13:05 schreef Justinn het volgende:

[..]

Als ik vermoedens zou hebben dat een kind mishandeld wordt, zou ik naar het eerste het beste politiebureau gaan en daar niet weggaan, totdat er ingegrepen is/wordt. Een meisje van 10 jaar weegt niet zomaar 20 kilo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')