Dit soort lui verdienen de doodstraf.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie verdenkt de twee volgens de krant van nog meer gruwelijkheden: zo zou het meisje nauwelijks het toilet hebben mogen gebruiken in huis. Ook zouden haar pleegouders de deurklink uit haar kamerdeur hebben verwijderd, waardoor ze opgesloten zat.
Eerder meldden bronnen aan deze site dat het meisje van de trap zou zijn gegooid. Toen zij in mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam hadden de ouders een ander verhaal.
De twee worden verdacht van poging doodslag, maar ook zouden ze het meisje maandenlang hebben mishandeld, in een hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden en tegen haar wil in hebben vastgehouden. Volgende week donderdag is de eerste voorbereidende zitting tegen de twee bij de rechtbank.
Het slachtoffertje ligt in een revalidatiecentrum. Haar toestand is nog altijd zorgelijk.
https://www.ad.nl/vlaardi(...)en-in-kooi~a4ba4493/
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:23 schreef maily het volgende:
Vlaardings pleegmeisje nog steeds in coma
[..]![]()
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
Tig keer .....quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben normaal niet zo van het achternajagen van professionals die naar eer en geweten hun werk doen. Maar hier mag toch wel eens een onderzoekje opgestart worden of hier niet wat jeugdbeschermers verwijtbaar nalatig geweest zijn. Komaan zeg.
En dat arme meisje heeft gewoon om hulp gevraagd hè?
M’n maag draait er echt van om. Man, wat vreselijk. Al die details.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:
En dat arme meisje heeft gewoon om hulp gevraagd hè?
Waaromquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Fok! heeft niet eens een passende smiley voor dit walgelijke verhaal.
Deze dan maar
Ben benieuwd of er nu bij de Kinderbescherming een paar mensen heel slecht slapen.
“Waar ze verder zal revalideren…” Maar hoe doe je dat in comateuze toestand?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.
Ja precies dit dus. De school en die instanties wijzen waarschijnlijk allemaal naar elkaar.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 03:02 schreef Meaghan het volgende:
"In december vorig jaar besloten de William Schrikker Jeugdbescherming en pleegzorgorganisatie Enver zelfs dat het meisje niet meer naar school zou gaan, nota bene nadat ze meerdere keren bij schoolmedewerkers aan de bel had getrokken over de mishandelingen."
Hebben deze instanties met deze beslissing niet indirect een bijna doodvonnis afgeroepen op dit meisje? Immers, niet meer naar school gaan betekent dat er geen sociale controle meer is en de pleegouders haar volledig thuis konden houden en daarmee dus vrijspel kregen in hun sadistische behandeling van dit kind. Het meisje werd weggezet als een pathologische leugenaar, omdat ze haar mond opentrok oa op school over de mishandeling die ze thuis te verduren had. En vervolgens maakt men de beslissing om haar maar thuis te houden en haar daar dus feitelijk mee de mond te snoeren en weg te stoppen, letterlijk weggestopt als een beest in een kooi blijkt nu. Waarom werd er op deze manier omgesprongen met dit al zo kwetsbare meisje? Door instanties aan haar lot overgelaten bij een stel sadisten die vrijspel kregen en haar uiteindelijk psychisch en lichamelijk tot moes hebben geslagen. En tot nu toe zijn alleen de pleegouders opgepakt. En de rest dan die hun ruggen hebben gekeerd en wegkeken?
Niemand in haar omgeving die haar hielp. Hoe kunnen die mensen met zichzelf leven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 03:02 schreef Meaghan het volgende:
"In december vorig jaar besloten de William Schrikker Jeugdbescherming en pleegzorgorganisatie Enver zelfs dat het meisje niet meer naar school zou gaan, nota bene nadat ze meerdere keren bij schoolmedewerkers aan de bel had getrokken over de mishandelingen."
Hebben deze instanties met deze beslissing niet indirect een bijna doodvonnis afgeroepen op dit meisje? Immers, niet meer naar school gaan betekent dat er geen sociale controle meer is en de pleegouders haar volledig thuis konden houden en daarmee dus vrijspel kregen in hun sadistische behandeling van dit kind. Het meisje werd weggezet als een pathologische leugenaar, omdat ze haar mond opentrok oa op school over de mishandeling die ze thuis te verduren had. En vervolgens maakt men de beslissing om haar maar thuis te houden en haar daar dus feitelijk mee de mond te snoeren en weg te stoppen, letterlijk weggestopt als een beest in een kooi blijkt nu. Waarom werd er op deze manier omgesprongen met dit al zo kwetsbare meisje? Door instanties aan haar lot overgelaten bij een stel sadisten die vrijspel kregen en haar uiteindelijk psychisch en lichamelijk tot moes hebben geslagen. En tot nu toe zijn alleen de pleegouders opgepakt. En de rest dan die hun ruggen hebben gekeerd en wegkeken?
Ja. Ik blijf het zeggen, het is tijd dat er strafrechtelijke vervolgingen komen voor medewerkers van dit soort instanties als ze door dit soort grove blunders fysiek en emotioneel schade aan hulpeloze kinderen toebrengen. Daar is hier zeker sprake van, tijd dat er celstraffen worden gezet op het falen van medewerkers van oa Jeugdzorg.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 03:02 schreef Meaghan het volgende:
Eens. Wilde hetzelfde zeggen. Dit is echt op alle fronten onacceptabel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 07:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja. Ik blijf het zeggen, het is tijd dat er strafrechtelijke vervolgingen komen voor medewerkers van dit soort instanties als ze door dit soort grove blunders fysiek en emotioneel schade aan hulpeloze kinderen toebrengen. Daar is hier zeker sprake van, tijd dat er celstraffen worden gezet op het falen van medewerkers van oa Jeugdzorg.
Dat snap ik ook niet, meerdere bronnen van buitenaf, maar allemaal lullen ze achteraf. Niemand die het idee had om ver hiervoor naar de politie of wie dan ook te stappen dat er dingen niet kloppenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
Misschien betreft het de andere kinderen die in dat huis verbleven? Die zaten er met hun neus bovenop natuurlijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, meerdere bronnen van buitenaf, maar allemaal lullen ze achteraf. Niemand die het idee had om ver hiervoor naar de politie of wie dan ook te stappen dat er dingen niet kloppen
Tja dat zou kunnen, het is hier op een forum natuurlijk makkelijk praten, dingen bedenken en uit boosheid (ver)oordelen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:17 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Misschien betreft het de andere kinderen die in dat huis verbleven? Die zaten er met hun neus bovenop natuurlijk.
En dan? Je wordt als jeugdzorgmedewerker al continu geconfronteerd met kinderen met zwaar letsel, duivelse dilemma's, tragedies, en keuzes waarvan je nooit weet of het de juiste zijn.... Daar kunnen wij ons met onze kantoorbaantje geen voorstelling van maken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 07:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja. Ik blijf het zeggen, het is tijd dat er strafrechtelijke vervolgingen komen voor medewerkers van dit soort instanties als ze door dit soort grove blunders fysiek en emotioneel schade aan hulpeloze kinderen toebrengen. Daar is hier zeker sprake van, tijd dat er celstraffen worden gezet op het falen van medewerkers van oa Jeugdzorg.
Ik hoor iedereen altijd maar piepen dat de jeugdzorgmedewerkers al zo overbelast zijn en dat het allemaal zo'n complexe materie is, maar dat kan natuurlijk nooit een argument zijn om mensen die met grove, criminaliserende, acties in hun dagelijkse werkzaamheden fysiek en mentaal leed bij kinderen veroorzaken daarmee weg te laten komen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:15 schreef Saboo het volgende:
[..]
En dan? Je wordt als jeugdzorgmedewerker al continu geconfronteerd met kinderen met zwaar letsel, duivelse dilemma's, tragedies, en keuzes waarvan je nooit weet of het de juiste zijn.... Daar kunnen wij ons met onze kantoorbaantje geen voorstelling van maken.
Daar komt dan een risico op strafvervolging bij op.
Wie denk je dan dat dit werk gaat uitvoeren? Er is nu al een groot tekort aan jeugdzorg- en crisismedewerkers omdat niemand het werk langer dan X jaar volhoudt omdat het mentaal extreem zwaar is (o.a. omdat je vaak niet écht weet of je de juiste keuzes maakt.). En de extreem hoge belasting. Dat tekort is wsl ook één van de oorzaken van dit soort ellende.
Het lijkt me niet bepaald een oplossing. Bovendien is er hier zoveel misgegaan dat het me moeilijk lijkt om één individu aan te wijzen, en als dat al zo is denk ik dat die mensen getraumatiseerd zijn zonder gevangenisstraf.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.
Het lijkt me niet dat een jong kind wat pas een paar weken in coma ligt naar een revalidatie centrum gaat al. Ze was buiten levensgevaar, dan zal ze inmiddels ook wel uit coma zijn lijkt me. Immers, het uit coma komen is meestal een tricky gebeurtenis, omdat men niet altijd weet of dat wel gebeurt, en volgens mij, zolang iemand in coma ligt, is die in levensgevaar.quote:Het 10-jarige pleegmeisje uit Vlaardingen dat vorige maand zwaargewond was geraakt, heeft het ziekenhuis verlaten. Het meisje is overgebracht naar een medisch centrum, waar ze verder zal revalideren. Toch blijft de onzekerheid over haar herstel groot, schrijft haar biologische familie in een verklaring.
Het meisje verkeert al enige tijd buiten levensgevaar, maar de situatie blijft zorgelijk, meldt de familie. Uit privacyoverwegingen worden er geen uitspraken gedaan over de precieze situatie van het kind.
Ik verzin het niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me niet dat een jong kind wat pas een paar weken in coma ligt naar een revalidatie centrum gaat al. Ze was buiten levensgevaar, dan zal ze inmiddels ook wel uit coma zijn lijkt me. Immers, het uit coma komen is meestal een tricky gebeurtenis, omdat men niet altijd weet of dat wel gebeurt, en volgens mij, zolang iemand in coma ligt, is die in levensgevaar.
Ik volg zowel jouw argumenten als die van @Saboo maar ik denk dat een groot deel van de schul ligt bij het budget wat vanuit de overheid voor jeugdzorg beschikbaar wordt gemaakt. En dat wordt gestuurd door politiek, die hun zetels aan stemmers te danken hebben. Een partij die vol inzet op meer geld voor jeugdzorg, zal weinig zetels winnen bij de verkiezingen, dus uiteindelijk heeft ook de samenleving deels schuld aan dit soort excessen. Die worden geaccepteerd tot een zeker niveau, omdat je niet alles kunt voorkomen. Onder rechtse regeringen kun je verwachten dat er iets minder gegeven wordt om het lot van doorsnee individuen, en we hebben nu eenmaal al meer dan 10 jaar rechts coalities gehad.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hoor iedereen altijd maar piepen dat de jeugdzorgmedewerkers al zo overbelast zijn en dat het allemaal zo'n complexe materie is, maar dat kan natuurlijk nooit een argument zijn om mensen die met grove, criminaliserende, acties in hun dagelijkse werkzaamheden fysiek en mentaal leed bij kinderen veroorzaken daarmee weg te laten komen.
Het is tijd dat deze mensen hun werk gewoon beter gaan doen en niet meer wegkomen met crimineel gedrag. We gaan toch ook geen drugsdealers vrijlaten omdat ze stress krijgen vanwege een potentiële vervolging voor hun daden?
Neem aan dat de inspectie wel een onderzoek gaat instellen naar de betrokken jeugdinstellingen hoe dit heeft kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:15 schreef Saboo het volgende:
[..]
En dan? Je wordt als jeugdzorgmedewerker al continu geconfronteerd met kinderen met zwaar letsel, duivelse dilemma's, tragedies, en keuzes waarvan je nooit weet of het de juiste zijn.... Daar kunnen wij ons met onze kantoorbaantje geen voorstelling van maken.
Daar komt dan een risico op strafvervolging bij op.
Wie denk je dan dat dit werk gaat uitvoeren? Er is nu al een groot tekort aan jeugdzorg- en crisismedewerkers omdat niemand het werk langer dan X jaar volhoudt omdat het mentaal extreem zwaar is (o.a. omdat je vaak niet écht weet of je de juiste keuzes maakt.). En de extreem hoge belasting. Dat tekort is wsl ook één van de oorzaken van dit soort ellende.
Het lijkt me niet bepaald een oplossing. Bovendien is er hier zoveel misgegaan dat het me moeilijk lijkt om één individu aan te wijzen, en als dat al zo is denk ik dat die mensen getraumatiseerd zijn zonder gevangenisstraf.
Ik denk dat niemand vindt dat de ouders hiermee weg mogen komen. Of dat dit had mogen gebeuren. Maar het zijn de ouders die deze feiten gepleegd hebben hè. En niet de hulpverleners die getracht hebben om te helpen. Het slaat nergens op om mensen die hun leven in het teken hebben gezet van het helpen van anderen te ciminaliseren.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hoor iedereen altijd maar piepen dat de jeugdzorgmedewerkers al zo overbelast zijn en dat het allemaal zo'n complexe materie is, maar dat kan natuurlijk nooit een argument zijn om mensen die met grove, criminaliserende, acties in hun dagelijkse werkzaamheden fysiek en mentaal leed bij kinderen veroorzaken daarmee weg te laten komen.
Het is tijd dat deze mensen hun werk gewoon beter gaan doen en niet meer wegkomen met crimineel gedrag. We gaan toch ook geen drugsdealers vrijlaten omdat ze stress krijgen vanwege een potentiële vervolging voor hun daden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |