abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214827275
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef tong80 het volgende:

[..]
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.

Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie verdenkt de twee volgens de krant van nog meer gruwelijkheden: zo zou het meisje nauwelijks het toilet hebben mogen gebruiken in huis. Ook zouden haar pleegouders de deurklink uit haar kamerdeur hebben verwijderd, waardoor ze opgesloten zat.

Eerder meldden bronnen aan deze site dat het meisje van de trap zou zijn gegooid. Toen zij in mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam hadden de ouders een ander verhaal.

De twee worden verdacht van poging doodslag, maar ook zouden ze het meisje maandenlang hebben mishandeld, in een hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden en tegen haar wil in hebben vastgehouden. Volgende week donderdag is de eerste voorbereidende zitting tegen de twee bij de rechtbank.

Het slachtoffertje ligt in een revalidatiecentrum. Haar toestand is nog altijd zorgelijk.

https://www.ad.nl/vlaardi(...)en-in-kooi~a4ba4493/

:{
Dit soort lui verdienen de doodstraf.
pi_214829316
quote:
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
  Spellchecker woensdag 28 augustus 2024 @ 22:17:44 #278
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214829386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 augustus 2024 @ 22:57:33 #279
408813 crew  trein2000
pi_214829773
Ik ben normaal niet zo van het achternajagen van professionals die naar eer en geweten hun werk doen. Maar hier mag toch wel eens een onderzoekje opgestart worden of hier niet wat jeugdbeschermers verwijtbaar nalatig geweest zijn. Komaan zeg.

En dat arme meisje heeft gewoon om hulp gevraagd hè?
zie email 27 oktober
  woensdag 28 augustus 2024 @ 23:03:28 #280
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_214829844
Fok! heeft niet eens een passende smiley voor dit walgelijke verhaal.

Deze dan maar :r

Ben benieuwd of er nu bij de Kinderbescherming een paar mensen heel slecht slapen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_214829962
Echt, wat een onvoorstelbare walgelijke gruwelijkheden... :'( :(
  Spellchecker woensdag 28 augustus 2024 @ 23:20:33 #282
197773 crew  maily
pi_214829980
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben normaal niet zo van het achternajagen van professionals die naar eer en geweten hun werk doen. Maar hier mag toch wel eens een onderzoekje opgestart worden of hier niet wat jeugdbeschermers verwijtbaar nalatig geweest zijn. Komaan zeg.

Tig keer ..... :X
pi_214830038
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:

M’n maag draait er echt van om. Man, wat vreselijk. Al die details.
Zo’n meisje zou je willen vasthouden en nooit meer loslaten. Hopen iets te kunnen troosten, maar hoe troost je iemand die zulke beesten om zich heen heeft gehad. :'(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Trouwste user 2022 woensdag 28 augustus 2024 @ 23:52:31 #284
7889 tong80
Spleenheup
pi_214830194
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Fok! heeft niet eens een passende smiley voor dit walgelijke verhaal.

Deze dan maar :r

Ben benieuwd of er nu bij de Kinderbescherming een paar mensen heel slecht slapen.
Waarom :? Dit gaat toch je verstand te boven ? Die pleegouders zullen meesters zijn geweest in manipuleren. Mensen die in die sector werken zullen normaal sociaalvaardig zijn lijkt me.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214830532
"In december vorig jaar besloten de William Schrikker Jeugdbescherming en pleegzorgorganisatie Enver zelfs dat het meisje niet meer naar school zou gaan, nota bene nadat ze meerdere keren bij schoolmedewerkers aan de bel had getrokken over de mishandelingen."

Hebben deze instanties met deze beslissing niet indirect een bijna doodvonnis afgeroepen op dit meisje? Immers, niet meer naar school gaan betekent dat er geen sociale controle meer is en de pleegouders haar volledig thuis konden houden en daarmee dus vrijspel kregen in hun sadistische behandeling van dit kind. Het meisje werd weggezet als een pathologische leugenaar, omdat ze haar mond opentrok oa op school over de mishandeling die ze thuis te verduren had. En vervolgens maakt men de beslissing om haar maar thuis te houden en haar daar dus feitelijk mee de mond te snoeren en weg te stoppen, letterlijk weggestopt als een beest in een kooi blijkt nu. Waarom werd er op deze manier omgesprongen met dit al zo kwetsbare meisje? Door instanties aan haar lot overgelaten bij een stel sadisten die vrijspel kregen en haar uiteindelijk psychisch en lichamelijk tot moes hebben geslagen. En tot nu toe zijn alleen de pleegouders opgepakt. En de rest dan die hun ruggen hebben gekeerd en wegkeken?
pi_214830558
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:17 schreef maily het volgende:

[..]
“Waar ze verder zal revalideren…” Maar hoe doe je dat in comateuze toestand? :@ Of zou ze bij geweest zijn en daarna weer in coma beland zijn? Hoe dan ook, verschrikkelijk verhaal. Ik kan er gewoon niet bij dat zij meerdere malen aan de bel heeft getrokken en er niets mee is gedaan. Sterker nog, dat is besloten haar thuis te houden van school :'( .
pi_214830559
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 03:02 schreef Meaghan het volgende:
"In december vorig jaar besloten de William Schrikker Jeugdbescherming en pleegzorgorganisatie Enver zelfs dat het meisje niet meer naar school zou gaan, nota bene nadat ze meerdere keren bij schoolmedewerkers aan de bel had getrokken over de mishandelingen."

Hebben deze instanties met deze beslissing niet indirect een bijna doodvonnis afgeroepen op dit meisje? Immers, niet meer naar school gaan betekent dat er geen sociale controle meer is en de pleegouders haar volledig thuis konden houden en daarmee dus vrijspel kregen in hun sadistische behandeling van dit kind. Het meisje werd weggezet als een pathologische leugenaar, omdat ze haar mond opentrok oa op school over de mishandeling die ze thuis te verduren had. En vervolgens maakt men de beslissing om haar maar thuis te houden en haar daar dus feitelijk mee de mond te snoeren en weg te stoppen, letterlijk weggestopt als een beest in een kooi blijkt nu. Waarom werd er op deze manier omgesprongen met dit al zo kwetsbare meisje? Door instanties aan haar lot overgelaten bij een stel sadisten die vrijspel kregen en haar uiteindelijk psychisch en lichamelijk tot moes hebben geslagen. En tot nu toe zijn alleen de pleegouders opgepakt. En de rest dan die hun ruggen hebben gekeerd en wegkeken?
Ja precies dit dus. De school en die instanties wijzen waarschijnlijk allemaal naar elkaar.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 07:36:11 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214830715
quote:

Niemand in haar omgeving die haar hielp. Hoe kunnen die mensen met zichzelf leven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214830733
quote:

Ja. Ik blijf het zeggen, het is tijd dat er strafrechtelijke vervolgingen komen voor medewerkers van dit soort instanties als ze door dit soort grove blunders fysiek en emotioneel schade aan hulpeloze kinderen toebrengen. Daar is hier zeker sprake van, tijd dat er celstraffen worden gezet op het falen van medewerkers van oa Jeugdzorg.
pi_214830756
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 07:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja. Ik blijf het zeggen, het is tijd dat er strafrechtelijke vervolgingen komen voor medewerkers van dit soort instanties als ze door dit soort grove blunders fysiek en emotioneel schade aan hulpeloze kinderen toebrengen. Daar is hier zeker sprake van, tijd dat er celstraffen worden gezet op het falen van medewerkers van oa Jeugdzorg.
Eens. Wilde hetzelfde zeggen. Dit is echt op alle fronten onacceptabel.
pi_214831170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat snap ik ook niet, meerdere bronnen van buitenaf, maar allemaal lullen ze achteraf. Niemand die het idee had om ver hiervoor naar de politie of wie dan ook te stappen dat er dingen niet kloppen
pi_214831440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 08:35 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dat snap ik ook niet, meerdere bronnen van buitenaf, maar allemaal lullen ze achteraf. Niemand die het idee had om ver hiervoor naar de politie of wie dan ook te stappen dat er dingen niet kloppen
Misschien betreft het de andere kinderen die in dat huis verbleven? Die zaten er met hun neus bovenop natuurlijk.
pi_214831736
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 09:17 schreef Meaghan het volgende:

[..]
Misschien betreft het de andere kinderen die in dat huis verbleven? Die zaten er met hun neus bovenop natuurlijk.
Tja dat zou kunnen, het is hier op een forum natuurlijk makkelijk praten, dingen bedenken en uit boosheid (ver)oordelen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 10:15:46 #294
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_214831849
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 07:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En dan? Je wordt als jeugdzorgmedewerker al continu geconfronteerd met kinderen met zwaar letsel, duivelse dilemma's, tragedies, en keuzes waarvan je nooit weet of het de juiste zijn.... Daar kunnen wij ons met onze kantoorbaantje geen voorstelling van maken.

Daar komt dan een risico op strafvervolging bij op.
Wie denk je dan dat dit werk gaat uitvoeren? Er is nu al een groot tekort aan jeugdzorg- en crisismedewerkers omdat niemand het werk langer dan X jaar volhoudt omdat het mentaal extreem zwaar is (o.a. omdat je vaak niet écht weet of je de juiste keuzes maakt.). En de extreem hoge belasting. Dat tekort is wsl ook één van de oorzaken van dit soort ellende.

Het lijkt me niet bepaald een oplossing. Bovendien is er hier zoveel misgegaan dat het me moeilijk lijkt om één individu aan te wijzen, en als dat al zo is denk ik dat die mensen getraumatiseerd zijn zonder gevangenisstraf.
pi_214831875
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:15 schreef Saboo het volgende:

[..]
En dan? Je wordt als jeugdzorgmedewerker al continu geconfronteerd met kinderen met zwaar letsel, duivelse dilemma's, tragedies, en keuzes waarvan je nooit weet of het de juiste zijn.... Daar kunnen wij ons met onze kantoorbaantje geen voorstelling van maken.

Wie denk je dan dat dit werk gaat uitvoeren? Er is nu al een groot tekort aan jeugdzorg- en crisismedewerkers omdat niemand het werk langer dan X jaar volhoudt omdat het mentaal extreem zwaar is (o.a. omdat je vaak niet écht weet of je de juiste keuzes maakt.). En de extreem hoge belasting. Dat tekort is wsl ook één van de oorzaken van dit soort ellende.

Het lijkt me niet bepaald een oplossing. Bovendien is er hier zoveel misgegaan dat het me moeilijk lijkt om één individu aan te wijzen, en als dat al zo is denk ik dat die mensen getraumatiseerd zijn zonder gevangenisstraf.
Ik hoor iedereen altijd maar piepen dat de jeugdzorgmedewerkers al zo overbelast zijn en dat het allemaal zo'n complexe materie is, maar dat kan natuurlijk nooit een argument zijn om mensen die met grove, criminaliserende, acties in hun dagelijkse werkzaamheden fysiek en mentaal leed bij kinderen veroorzaken daarmee weg te laten komen.

Het is tijd dat deze mensen hun werk gewoon beter gaan doen en niet meer wegkomen met crimineel gedrag. We gaan toch ook geen drugsdealers vrijlaten omdat ze stress krijgen vanwege een potentiële vervolging voor hun daden?
pi_214831988
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:17 schreef maily het volgende:

[..]
quote:
Het 10-jarige pleegmeisje uit Vlaardingen dat vorige maand zwaargewond was geraakt, heeft het ziekenhuis verlaten. Het meisje is overgebracht naar een medisch centrum, waar ze verder zal revalideren. Toch blijft de onzekerheid over haar herstel groot, schrijft haar biologische familie in een verklaring.

Het meisje verkeert al enige tijd buiten levensgevaar, maar de situatie blijft zorgelijk, meldt de familie. Uit privacyoverwegingen worden er geen uitspraken gedaan over de precieze situatie van het kind.
Het lijkt me niet dat een jong kind wat pas een paar weken in coma ligt naar een revalidatie centrum gaat al. Ze was buiten levensgevaar, dan zal ze inmiddels ook wel uit coma zijn lijkt me. Immers, het uit coma komen is meestal een tricky gebeurtenis, omdat men niet altijd weet of dat wel gebeurt, en volgens mij, zolang iemand in coma ligt, is die in levensgevaar.
  Spellchecker donderdag 29 augustus 2024 @ 10:46:04 #297
197773 crew  maily
pi_214832012
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
[..]
Het lijkt me niet dat een jong kind wat pas een paar weken in coma ligt naar een revalidatie centrum gaat al. Ze was buiten levensgevaar, dan zal ze inmiddels ook wel uit coma zijn lijkt me. Immers, het uit coma komen is meestal een tricky gebeurtenis, omdat men niet altijd weet of dat wel gebeurt, en volgens mij, zolang iemand in coma ligt, is die in levensgevaar.
Ik verzin het niet.

Ik hoop dat ze op een veilige plek is met veel liefde om haar heen.
pi_214832037
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik hoor iedereen altijd maar piepen dat de jeugdzorgmedewerkers al zo overbelast zijn en dat het allemaal zo'n complexe materie is, maar dat kan natuurlijk nooit een argument zijn om mensen die met grove, criminaliserende, acties in hun dagelijkse werkzaamheden fysiek en mentaal leed bij kinderen veroorzaken daarmee weg te laten komen.

Het is tijd dat deze mensen hun werk gewoon beter gaan doen en niet meer wegkomen met crimineel gedrag. We gaan toch ook geen drugsdealers vrijlaten omdat ze stress krijgen vanwege een potentiële vervolging voor hun daden?
Ik volg zowel jouw argumenten als die van @Saboo maar ik denk dat een groot deel van de schul ligt bij het budget wat vanuit de overheid voor jeugdzorg beschikbaar wordt gemaakt. En dat wordt gestuurd door politiek, die hun zetels aan stemmers te danken hebben. Een partij die vol inzet op meer geld voor jeugdzorg, zal weinig zetels winnen bij de verkiezingen, dus uiteindelijk heeft ook de samenleving deels schuld aan dit soort excessen. Die worden geaccepteerd tot een zeker niveau, omdat je niet alles kunt voorkomen. Onder rechtse regeringen kun je verwachten dat er iets minder gegeven wordt om het lot van doorsnee individuen, en we hebben nu eenmaal al meer dan 10 jaar rechts coalities gehad.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 10:53:42 #299
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214832082
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:15 schreef Saboo het volgende:

[..]

Neem aan dat de inspectie wel een onderzoek gaat instellen naar de betrokken jeugdinstellingen hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Lijkt me niet meer dan normaal. En dat kan betekenen dat mensen vervolgd worden of op non-actief gezet ofzo. Een echte gevangenisstraf lijkt me wat overdreven.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 29 augustus 2024 @ 10:54:36 #300
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_214832089
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 10:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand vindt dat de ouders hiermee weg mogen komen. Of dat dit had mogen gebeuren. Maar het zijn de ouders die deze feiten gepleegd hebben hè. En niet de hulpverleners die getracht hebben om te helpen. Het slaat nergens op om mensen die hun leven in het teken hebben gezet van het helpen van anderen te ciminaliseren.
Strafvervolgen voor jeugdzorgmedewerkers die een fout hebben gemaakt is hetzelfde als de politie straffen als ze een boef niet gevangen hebben.

Daarnaast krijg je nogal een praktisch probleem als het kleine handjevol mensen dat deze loodzware baan - voor matig loon - aankan er mee kapt vanwege dat soort risico's.

Er zijn hier al minimaal 5 instantie bij betrokken geweest (School, Politie, Ziekenhuis, Pleegzorg, Veilig Thuis, en wellicht dat de RvK er ookal inzat). Ik acht de kans klein dat één individueel de fout heeft gemaakt en het geeft ook wel aan dat de materie op het moment zelf ingewikkelder was dan het nu lijkt op basis van de huidige feiten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')