Dat zullen ze wel gedaan hebben hoor. De school etc.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:08 schreef matspontius het volgende:
[..]
Flikker toch op met je TBS-kliniek. Wie moeten dat bekostigen, wij als belasting betaler. En dat geleuter hier dat ze zelf ook trauma's hebben en zelf ook slachtoffer zijn.
Er is hier maar 1 slachtoffer; een meisje dat geen enkele toekomst meer heeft, geen vriendjes zal hebben, niet zal gaan studeren, nooit zelfstandig zijn, psychisch volledig de vernieling in getrapt, lichamelijk zeer ernstig toegetakeld, nul vertrouwen in andereren, etc, etc, etc. Wij lullen hier maar lekker een eind heen en zijn het over een week weer vergeten, dat meisje zit in de hel door toedoen van die compleet gestoorden.
Je kan mij niet wijsmaken dat de school of het ziekenhuis of wat dan ook daar niet veel eerder haden moeten ingrijpen en alarm had moeten slaan. Wat een flaters zeg. Dank je wel namens een zwaar gemarteld en in de vernieling getrapt kind
Deze mensen kun je wat mij betreft onder geen enkele voorwaarde ooit nog vrijlaten in de samenleving. Ik wil in bepaalde gevallen nog redelijk ver gaan in begrip waarom iemand tot afschuwelijke daden kan komen (eigen trauma's/voorgeschiedenis). Wanneer die na een langdurig traject ook tot dat inzicht komt en men de kans hoog acht dat die persoon niet meer in herhaling valt en geen gevaar meer voor de samenleving vormt, vind ik ook dat zo'n persoon wellicht nog een tweede kans verdient.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze mensen moet je heel lang in een tbs kliniek stoppen. Daar ben ik het volledig mee eens hoor.
Maar hoe het kan dat het systeem dit heeft laten gebeuren verdient ook grondig onderzoek. 20 kilo. Kom op zeg.
Wat heeft TBS voor toegevoegde waarde?quote:Op donderdag 5 september 2024 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze mensen moet je heel lang in een tbs kliniek stoppen. Daar ben ik het volledig mee eens hoor.
Maar hoe het kan dat het systeem dit heeft laten gebeuren verdient ook grondig onderzoek. 20 kilo. Kom op zeg.
Zoals ik wel eens heb begrepen, kan TBS steeds worden verlengd, waardoor de kans dat extreme psychopaten (daar lijkt me dit wel voor kwalificeren) langer of zelfs voor altijd uit de samenleving worden geweerd, groter is. Dit in tegenstelling tot een celstraf, die simpelweg eindig is waarna iemand gewoon wordt vrijgelaten. Levenslang is in NL zeer uitzonderlijk.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat heeft TBS voor toegevoegde waarde?
Ik vind dit zo erg dat ik niet wil dat deze mensen ooit nog in de maatschappij komen. En dus dient tbs voor mij geen enkel doel.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zoals ik wel eens heb begrepen, kan TBS steeds worden verlengd, waardoor de kans dat extreme psychopaten (daar lijkt me dit wel voor kwalificeren) langer of zelfs voor altijd uit de samenleving worden geweerd, groter is. Dit in tegenstelling tot een celstraf, die simpelweg eindig is waarna iemand gewoon wordt vrijgelaten. Levenslang is in NL zeer uitzonderlijk.
Oh, dat ben ik volledig met je eens. Maar ondanks de absurde, mensonterende gruwelijkheden, acht ik de kans op levenslang helaas niet zo hoog. Ik hoop dat een rechter hier anders over denkt.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dit zo erg dat ik niet wil dat deze mensen ooit nog in de maatschappij komen. En dus dient tbs voor mij geen enkel doel.
Ik weet dat ons systeem anders werkt.
Ja. Helaas.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oh, dat ben ik volledig met je eens. Maar ondanks de absurde, mensonterende gruwelijkheden, acht ik de kans op levenslang helaas niet zo hoog. Ik hoop dat een rechter hier anders over denkt.
Indien geen levenslang, dient TBS dus juist wel een doel: deze mensen veel langer of zelfs voor altijd uit de samenleving hohden i.t.t. een eindige celstraf.
Laatste jaren juist steeds meer.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:37 schreef Repentless het volgende:
[..]
Zoals ik wel eens heb begrepen, kan TBS steeds worden verlengd, waardoor de kans dat extreme psychopaten (daar lijkt me dit wel voor kwalificeren) langer of zelfs voor altijd uit de samenleving worden geweerd, groter is. Dit in tegenstelling tot een celstraf, die simpelweg eindig is waarna iemand gewoon wordt vrijgelaten. Levenslang is in NL zeer uitzonderlijk.
Tja, wat mij betreft liever dat dan uitsluitend een jaartje of 20 cel, waarna men geen andere keus heeft dan die personen vrij te laten.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Helaas.
Ze gaan dit als 1 zaak beoordelen. En niet als iedere mishandeling op zich. (En hoe moet je dan ook iedere mishandeling gaan bewijzen?). Ik snap wel hoe het in elkaar zit.
Zonde om er zoveel gemeenschapsgeld aan te spenderen.
Klopt, maar nog steeds erg uitzonderlijk.quote:Op donderdag 5 september 2024 22:56 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Laatste jaren juist steeds meer.
Maar deze zaak vermoed ik het niet, hopelijk tbs en nooit meer vrij/verlof laten.
Andersom ook genoeg slechte kwaadaardige mensen die uit hele normale liefdevolle gezinnen komen. Soms zijn mens intens slecht, er is niet altijd een directe oorzaak door een slecht verleden.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Maar ook genoeg mensen met een slecht verleden die wel wat van hun leven weten te maken.
Wat ik tot nu toe heb gelezen was die vrouw niet bepaald een apathisch bang slachtoffer van een gewelddadige man. Ze hielden o.a. sex feesten waar zijn volop aan mee deed.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:01 schreef capricia het volgende:
Kijk naar Michelle Martin, de vrouw van Dutroux. Die heeft zich ook neer kunnen zetten als een half slachtoffer van haar man.
Kortere straf, vervroegd vrijgelaten. Is inmiddels al volledig vrij.
Zoiets gaat hier ook gebeuren ben ik bang.
Volgens mij ook alleen maar bij moordzaken maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Klopt, maar nog steeds erg uitzonderlijk.
In tegenstelling tot Dutroux kreeg zij geen TBS opgelegd.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:01 schreef capricia het volgende:
Kijk naar Michelle Martin, de vrouw van Dutroux. Die heeft zich ook neer kunnen zetten als een half slachtoffer van haar man.
Kortere straf, vervroegd vrijgelaten. Is inmiddels al volledig vrij.
Zoiets gaat hier ook gebeuren ben ik bang.
Dat zegt niets. Ze kan zo verklaren dat ze dat van haar man moest doen.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:06 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe heb gelezen was die vrouw niet bepaald een apathisch bang slachtoffer van een gewelddadige man. Ze hielden o.a. sex feesten waar zijn volop aan mee deed.
Kennelijk was zij wel normaal.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Dutroux kreeg zij geen TBS opgelegd.
En dus TBS, om de kans op een langere straf/vrijheidsbeperking te vergroten.
Ik moest ook denken aan Dutroux en ook Fritzl. Maar van deze vrouw is wel erg veel bewijsmateriaal dat ze volop betrokken was bij deze ellende.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Ze kan zo verklaren dat ze dat van haar man moest doen.
Mensen doen alles om zo min mogelijk straf te krijgen.
In die Dutroux zaak kregen de kinderen gewoon geen eten. En stierven. Was haar probleem verders niet.
Doet me er zo aan denken.
Ja, belachelijke beslissing. Dan kan zo iemand dus na 16 jaar dus weer vrolijk rondlopen, na zoveel jonge levens gewetenloos te hebben verwoest.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Kennelijk was zij wel normaal.![]()
Had ze geen tbs nodig.
Niveau Klaus Barbie zelfs, de extreem sadistische gestapobeul. Toen een verzetsheldin na talloze martelingen weigerde te praten, werd haar jonge dochtertje vele malen voor haar ogen verkracht en gemarteld.quote:Op donderdag 5 september 2024 21:35 schreef Ronald het volgende:
Dit is eigenlijk van het niveau Dutroux en qua sadisme doet het denken aan mishandelingen uit een concentratiekamp.
Ja. En misschien is zij wel de aanstichter. Of deden ze het beiden evenveel.quote:Op donderdag 5 september 2024 23:16 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik moest ook denk aan Dutroux en ook Fritzl. Maar van deze vrouw is wel erg veel bewijsmateriaal dat ze volop betrokken was bij deze ellende.
Maar ben het wel met je eens dat ze vast zal proberen in een slachtofferrol te kruipen en haar rol te bagatelliseren.
Omdat jij het je niet kan voorstellen zeg je dit, maar er worden vaak genoeg sadistische misdrijven gepleegd waarbij de dader gewoon toerekeningsvatbaar is. Een kwaadaardig persoon is niet per definitie psychiatrischquote:Op donderdag 5 september 2024 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die mensen zijn ongetwijfeld ook slachtoffer. Mensen zonder psychiatrische aandoening doen zoiets namelijk niet.
Nog twee andere pleegkinderen en nóg een ander kind, ja.quote:Op donderdag 5 september 2024 20:32 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees nu dat de ‘pleegouders’ verdacht worden van het mishandelen van meer pleegkinderen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |