abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze zaterdag 7 september 2024 @ 10:48:50 #156
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214915136
Zag net een filmpje (op TikTok) van Nieuwsuur waar de advocaat van de biologische moeder zegt dat het meisje zwaar hersenletsel heeft. ;(
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 7 september 2024 @ 10:49:34 #157
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214915142
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 10:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Juist niet. Ze hebben allebei hele normale gezichten, dat maakt het nog angstaanjagender.
Monsters zouden er moeten uitzien als monsters en niet als de leuke buren van drie deuren verder.
Mwah, ik vind ze niet echt vriendelijk uitzien. Een beetje van die lelijke ontevreden koppen.

Maar goed, uiterlijk zegt vaak weinig over wat iemands daden zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214915195
Misschien heel lullig (en kortzichtig) maar ik denk niet aan pleegouders als ik ze zie. Geen idee hoe pleegouders er dan wel dienen uit te zien, maar kweetnie. Er is gewoon iets aan ze.
  zaterdag 7 september 2024 @ 11:02:01 #159
438527 MissButterflyy
pi_214915226
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 10:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien heel lullig (en kortzichtig) maar ik denk niet aan pleegouders als ik ze zie. Geen idee hoe pleegouders er dan wel dienen uit te zien, maar kweetnie. Er is gewoon iets aan ze.
Eens!
  zaterdag 7 september 2024 @ 11:05:12 #160
438527 MissButterflyy
pi_214915251
Misschien moet er toch afgestapt worden van het idee dat pleegouders en een pleeggezin het beste zijn voor een kind als het niet meer bij de biologische ouders kan zijn. Heb te veel gezien dat er types zijn die het vooral voor het geld doen.
Een kindertehuis is geen gezin en minder huiselijk, maar je bent als kind in ieder geval niet afhankelijk van een paar ouders of 1 ouder.
Of in ieder geval veel strenger selecteren. En beter toezien op dat het geld aan het kind wordt besteedt en niet aan de pleegouders.
pi_214915355
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Misschien moet er toch afgestapt worden van het idee dat pleegouders en een pleeggezin het beste zijn voor een kind als het niet meer bij de biologische ouders kan zijn. Heb te veel gezien dat er types zijn die het vooral voor het geld doen.
Een kindertehuis is geen gezin en minder huiselijk, maar je bent als kind in ieder geval niet afhankelijk van een paar ouders of 1 ouder.
Of in ieder geval veel strenger selecteren. En beter toezien op dat het geld aan het kind wordt besteedt en niet aan de pleegouders.
Het onttrekken aan het zicht van de samenleving lijkt me ook weer niet de oplossing, denk aan die mafketels in Wedde. Nu waren er in het openbaar meer en meer dan genoeg signalen, alleen werd daar niets mee gedaan.
pi_214915428
Ik was eens nieuwsgierig naar wat je allemaal moet doen om pleegouder te kunnen worden en toen stuitte ik op dit:

Begeleiding van het pleeggezin
Als een pleegkind in uw gezin komt, krijgen u en uw gezin begeleiding van een pleegzorgbegeleider. Dat is een maatschappelijk werker van de pleegzorgorganisatie die het kind bij u in huis heeft geplaatst. De pleegzorgbegeleider is het aanspreekpunt voor opvoedingsvragen en allerlei praktische zaken. Ook tijdens de periode van pleegzorg. Hij of zij onderhoudt ook het contact met de ouders en met de Kinderbescherming als dat nodig is.

Ik vraag me af hoe deze bezoekjes zijn gegaan of zou zoiets alleen telefonisch gaan?
  zaterdag 7 september 2024 @ 11:51:25 #163
438527 MissButterflyy
pi_214915625
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 11:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik was eens nieuwsgierig naar wat je allemaal moet doen om pleegouder te kunnen worden en toen stuitte ik op dit:

Begeleiding van het pleeggezin
Als een pleegkind in uw gezin komt, krijgen u en uw gezin begeleiding van een pleegzorgbegeleider. Dat is een maatschappelijk werker van de pleegzorgorganisatie die het kind bij u in huis heeft geplaatst. De pleegzorgbegeleider is het aanspreekpunt voor opvoedingsvragen en allerlei praktische zaken. Ook tijdens de periode van pleegzorg. Hij of zij onderhoudt ook het contact met de ouders en met de Kinderbescherming als dat nodig is.

Ik vraag me af hoe deze bezoekjes zijn gegaan of zou zoiets alleen telefonisch gaan?

Volgens mij ging het hier mis, de pleegzorgbegeleider werd er niet meer binnen gelaten, en de kinderbescherming was hiervan op de hoogte gesteld en heeft er niks mee gedaan. Zoiets was het.
pi_214915664
quote:
Moah, komt wel overeen met een jeugdzorg werkers hoor. Die hebben ook allemaal iets, maar doorgaans wel erg goed voor de kinderen.
.
pi_214915728
quote:
Dit is natuurlijk allemaal achteraf-gelul. En makkelijk praten. Als je zelf naast dit stel zou wonen, zou je niks opmerkelijk vinden, pas wanneer die beerput open gaat, dan komt men met oordelen.
pi_214915793
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 12:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk allemaal achteraf-gelul. En makkelijk praten. Als je zelf naast dit stel zou wonen, zou je niks opmerkelijk vinden, pas wanneer die beerput open gaat, dan komt men met oordelen.
Ja, misschien heb je gelijk.
  Spellchecker zaterdag 7 september 2024 @ 12:33:44 #167
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_214915928
quote:
Dat is omdat je weet wat ze gedaan hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 september 2024 @ 14:33:03 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_214916831
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 10:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Mwah, ik vind ze niet echt vriendelijk uitzien. Een beetje van die lelijke ontevreden koppen.

Maar goed, uiterlijk zegt vaak weinig over wat iemands daden zijn.
Ik zou van Dick Schoof geen tweede hands auto kopen. ;)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214922166
quote:
"Veel details waren bekend, maar als je het hele verhaal van de officier van justitie hoort, zitten daar toch weer dingen in waarvan je dan als moeder denkt: dat gaat om mijn kind, dat is haar overkomen".

https://www.hartvannederl(...)d-zitting-erg-heftig
Laatste zin kan je ook lezen als: ik heb haar in die situatie gebracht

quote:
“Het voelde alsof koude rillingen over mijn rug liepen,” zei de moeder via haar woordvoerder. Ze woont in de buurt van het pleeggezin en worstelt met het gevoel dat ze zo dichtbij was, maar toch niets kon doen.

https://www.boevennieuws.(...)ardings-pleegmeisje/

Er waren dus niet echt rillingen die over haar rug liepen. Ook apart dat die dochter niet de behoefte had om naar haar biologische moeder te vluchten. Maar misschien woonde ze wat verder weg voor een kind en niet direct om de hoek of in dezelfde buurt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 10:48 schreef Ama het volgende:
Zag net een filmpje (op TikTok) van Nieuwsuur waar de advocaat van de biologische moeder zegt dat het meisje zwaar hersenletsel heeft. ;(
Kwalijk dat de advocaat van de biologische moeder het nodig vind dat bekend te moeten maken.
pi_214922196
Heeft ze ook nog een natuurlijke vader?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_214923023
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 23:43 schreef Nober het volgende:

[..]
Laatste zin kan je ook lezen als: ik heb haar in die situatie gebracht
[..]
Er waren dus niet echt rillingen die over haar rug liepen. Ook apart dat die dochter niet de behoefte had om naar haar biologische moeder te vluchten. Maar misschien woonde ze wat verder weg voor een kind en niet direct om de hoek of in dezelfde buurt.
[..]
Kwalijk dat de advocaat van de biologische moeder het nodig vind dat bekend te moeten maken.
De biologische moeder woonde vlakbij. Maar daar is het meisje juist weggehaald omdat ze mishandeld werd. Het ouderlijk gezag van de biologische moeder is afgenomen.

In 2022 werd het meisje bij het pleeggezin in Vlaardingen geplaatst en in 2023 werd het ouderlijk gezag van de biologische moeder afgenomen. "Daar is de zwaarste maatregel uitgesproken, een voogdijmaatregel. Die wordt eigenlijk alleen toegepast in situaties waar het thuis ernstig is misgegaan; de moeder raakte de voogdij kwijt." De overheid, in de vorm van een jeugdbeschermingsorganisatie, neemt dan de voogdij over.

https://www.nporadio1.nl/(...)s-grondigs-misgegaan
pi_214923454
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2024 21:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Beetje van beide. Als je dit doet ben je ziek, linksom of rechtsom. Je maakt mij niet wijs dat iemand dit bij z’n volle verstand doet.
Komop zeg. Ik vergelijk deze twee monsters met die rijkeluiskinderen op universiteiten die veel te ver doorslaan met hun ontgroeningsrituelen. Ook puur sadisme gecombineerd met machtsmisbruik. Je maakt mij niet wijs dat die verwende krengen dat doen vanwege een of ander trauma.
Of neem dat experiment met vrijwilligers waarvan de helft een 'gevangene' moest voorstellen en de andere helft was een bewaker. Liep ook gigantisch uit de hand.

Deze twee monsters hebben jarenlang hun zieke gang kunnen gaan en kregen er nog geld voor ook.
De 'achtergrondfiguren' moeten ook eens flink onderzocht worden. Waar ging het fout? Waarom werd dit meisje niet geloofd toen ze haar mishandeling aankaartte bij volwassenen bij wie ze om hulp vroeg? Wat moet zij zich eenzaam en in de steek gelaten hebben gevoeld.
En nu is zij voor de rest van haar leven een kasplantje.

Je schaamt je toch dood om een Nederlander te zijn.
pi_214923489
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 09:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
:')
  zondag 8 september 2024 @ 11:50:04 #174
319979 Fok-it
All is well
pi_214924692
quote:

[..]
Als ik dit soort teksten lees wel ja
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  roze zondag 8 september 2024 @ 12:25:32 #175
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_214924943
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2024 23:43 schreef Nober het volgende:
Ook apart dat die dochter niet de behoefte had om naar haar biologische moeder te vluchten.
Contact was officieel verbroken.
Your beauty never ever scared me.
  zondag 8 september 2024 @ 12:28:27 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_214924955
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is vaak heel normaal om alle mensen van Marokkaanse afkomst af te rekenen op de daden van de naarste, waarom dat niet doortrekken naar je eigen cluppie?
Ik wil hierbij mijn diepste verontschuldigingen aanbieden voor:

Benno L
Patrick Kluivert
Prinses Laurentien
Ali B
Sywert van Lienden

En Balthasar Gerards.

Ik voel mij zeer verantwoordelijk voor hun daden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 september 2024 @ 12:29:40 #177
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214924958
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik wil hierbij mijn diepste verontschuldigingen aanbieden voor:

Benno L
Patrick Kluivert
Prinses Leontien
Ali B
Sywert van Lienden

En Balthasar Gerards.

Ik voel mij zeer verantwoordelijk voor hun daden
Wie is "prinses Leontien"? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 8 september 2024 @ 12:31:28 #178
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214924964
quote:

[..]
Komop zeg. Ik vergelijk deze twee monsters met die rijkeluiskinderen op universiteiten die veel te ver doorslaan met hun ontgroeningsrituelen. Ook puur sadisme gecombineerd met machtsmisbruik. Je maakt mij niet wijs dat die verwende krengen dat doen vanwege een of ander trauma.
Of neem dat experiment met vrijwilligers waarvan de helft een 'gevangene' moest voorstellen en de andere helft was een bewaker. Liep ook gigantisch uit de hand.

Deze twee monsters hebben jarenlang hun zieke gang kunnen gaan en kregen er nog geld voor ook.
De 'achtergrondfiguren' moeten ook eens flink onderzocht worden. Waar ging het fout? Waarom werd dit meisje niet geloofd toen ze haar mishandeling aankaartte bij volwassenen bij wie ze om hulp vroeg? Wat moet zij zich eenzaam en in de steek gelaten hebben gevoeld.

Edit; wat heeft dat met Nederlander te maken? Je schaamt je dood mens te zijn! Daar zijn overigens meer dan genoeg redenen voor
"Hoka Hey!"
  zondag 8 september 2024 @ 12:32:33 #179
319979 Fok-it
All is well
pi_214924971
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2024 12:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Wie is "prinses Leontien"? :?
Oh ja het is Laurentien he.
  zondag 8 september 2024 @ 12:33:04 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214924973
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Oh ja het is Laurentien he.
Ah, die ken ik wél ja :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 8 september 2024 @ 12:34:18 #181
319979 Fok-it
All is well
pi_214924979
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
Edit; wat heeft dat met Nederlander te maken? Je schaamt je dood mens te zijn! Daar zijn overigens meer dan genoeg redenen voor
Wordt jij nou nooit moe van dat ongenuanceerde gegil?
  zondag 8 september 2024 @ 13:36:07 #182
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_214925370
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:34 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Wordt jij nou nooit moe van dat ongenuanceerde gegil?
Nee, totaal geen last van Jij wel?
"Hoka Hey!"
pi_214925568
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is vaak heel normaal om alle mensen van Marokkaanse afkomst af te rekenen op de daden van de naarste, waarom dat niet doortrekken naar je eigen cluppie?
Dit bedoel ik helemaal niet met mijn opmerking. Ik zal nooit een hele bevolkingsgroep afrekenen op de daden van enkelingen.
Ik bedoel met schamen, dat de Nederlander er prat op gaat de zaken zo goed geregeld te hebben. We kunnen ons bijna tegen alles verzekeren, we zijn misschien wel het enige land ter wereld waar elke bevolkingsgroep wel wordt vertegenwoordigd door een of meerdere politieke partijen, je zou dan toch gaan denken dat er met zoveel vangnetten niks mis kan gaan.
Nou wel dus. DAAR schaam ik me voor als Nederlander zijnde. Ik wil niet eens weten of er nu, op ditzelfde moment dat ik deze tekst typ, er weer niet iets aan de gang is met een of meerdere kinderen in Nederland waarbij de betrokken instanties nog steeds zitten te slapen.

DAT IS WAT IK BEDOELDE!!! En bovendien was mijn bericht bedoeld als reactie op een tekst van trein2000, zoals iedereen kan zien die geen stront in zijn ogen heeft.

Maar helaas, gezien sommige reacties hierop (domme smilie, valse excuses en misschien wel een opzettelijk verkeerd begrijpen van mijn bericht) zie ik het somber in.

Genoeg hierover, dit is niet mijn topic, het gaat over een tienjarig meisje dat nu een kasplantje is dankzij het falend beleid in Nederland.
Schaamte en woede is wat ik nu voel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 08-09-2024 14:09:10 ]
pi_214925605
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2024 12:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
Het gebeurde toch in Nederland? Het waren toch Nederlanders die hier tekort schoten?
pi_214926938
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2024 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:
Je kunt wel strenger selecteren, maar je moet ook iets te selecteren hebben. Een probleem is vaak dat die kinderen van het ene gezin of tehuis naar het andere gaan, en van de ene naar de andere instantie, en de ene begeleider naar de andere. Gezinnen zijn tijdelijk, want nood, of kunnen het bij nader inzien toch niet aan, begeleiders switchen van baan, instanties hebben geen budget of capaciteit of vinden dat ze niet de juiste instantie zijn. Oftewel: Iedereen trekt zijn handen ervanaf. De enige manier om het een beetje op te lossen lijkt me het veel socialer inrichten van de overheid, maar ja, geen budget, en de samenleving heeft ook geen zin om dat op te hoesten, dus stemt men niet voor de partijen die dat zouden willen bewerkstelligen.
  zondag 8 september 2024 @ 18:46:09 #186
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214927582
quote:

[..]

Je schaamt je toch dood om een Nederlander mens te zijn.
Dit heeft niks met Nederlander-zijn te maken.

Edit: Spuit elf dus.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')