abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214821439
e 11-jarige Mikael, die al vijf jaar wordt bedreigd met uitzetting, moet worden uitgezet naar Armenië. Dat blijkt woensdagochtend uit een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Mikael is in Nederland geboren, maar had geen verblijfsvergunning. Zijn moeder Gohar Matosyan (54) vestigde zich in 2010 in Nederland. Mikael heeft net groep acht afgerond op basisschool De Achtsprong in Amsterdam-Zuidoost, en begint na de zomer op het Cygnus Gymnasium in Oost.

Mikael is opgegroeid in Nederland en kent Armenië niet. ,,De IND kan mij net zo goed naar Ghana sturen,” zei hij vorige maand tegen Het Parool. ,,Dat land ken ik net zo min als Armenië.”

Hoger beroep

De dreigende uitzetting van Mikael kreeg veel aandacht doordat influencer Mahi Khalesi (zelf gevlucht uit Iran toen ze twee jaar was) en burgemeester Femke Halsema er vorige maand aandacht voor vroegen.

In 2021 gaf de Amsterdamse rechtbank Mikael en zijn moeder gelijk. Daarop stelde de toenmalige staatssecretaris van Asiel en Migratie hoger beroep in, omdat die vindt dat Mikael en zijn moeder te lang buiten beeld van instanties waren. Daar gaat de hoogste bestuursrechter nu niet in mee.

‘De Afdeling begrijpt dat het voor de vreemdeling zwaar zal zijn om naar een land te vertrekken waar hij nog nooit is geweest. Ook begrijpt de Afdeling dat de vreemdeling in stress en onzekerheid verkeert en dat dat hem zwaar valt’, schrijft de rechter. ‘Dat wil nog niet zeggen dat de Afdeling daarom de vreemdeling gelijk kan geven. De wens in Nederland te blijven, de stress en de onzekerheid zetten de toepassing van de Afsluitingsregeling nu eenmaal niet snel opzij.’

https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-armenie~adcc40d3/

poll
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214821520
Dit ook, van de Volkskrant:

quote:
Zowel de moeder, die vanwege haar zeer kwetsbare mentale gesteldheid uitzetting probeerde te voorkomen, als de instanties zijn debet aan die lange periode.
En dat moeten wij geloven? :') En al die instanties en organisaties die haar helpen dan?
pi_214822287
Ik ben inmiddels zo doodmoe van die twee dat als ik ze tegenkom ik ze zelf het land uittrap.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214822343
En wéér een verblijfsaanvraag ingediend...
:')

Echt, hoe lang kunnen die figuren dit blijven doen?

En waar the hell is die vader in dit verhaal? Is daar ooit kritisch naar gevraagd?
:r
pi_214822357
Die asieladvocaat loopt wel lekker te cashen op deze manier _O-
Hopelijk wordt die hele asielproducure zsm aangepast. Na de eerste afwijzing is het gewoon klaar en ga je terug naar waar je vandaan komt.
pi_214822384
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 07:42 schreef karton2 het volgende:
Die asieladvocaat loopt wel lekker te cashen op deze manier _O-
Hopelijk wordt die hele asielproducure zsm aangepast. Na de eerste afwijzing is het gewoon klaar en ga je terug naar waar je vandaan komt.
Vroeger was nee ook meteen nee.
Of gingen we ook jaren nog in discussie met onze ouders waarom we geen koekje mochten?
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 augustus 2024 @ 08:01:23 #7
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214822431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 07:36 schreef Toine51 het volgende:
En wéér een verblijfsaanvraag ingediend...

Echt, hoe lang kunnen die figuren dit blijven doen?

En waar the hell is die vader in dit verhaal? Is daar ooit kritisch naar gevraagd?
:r
Nee, behalve nu want nu komt het goed uit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:05:57 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214822447
In elk geval fijn dat hij nog een tijd mag blijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214822458
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:05 schreef Harvest89 het volgende:
Gegeven dat hij alsnog weg moet weet ik niet of dat fijn is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:09:04 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214822466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Gegeven dat hij alsnog weg moet weet ik niet of dat fijn is
Het is toch weer wat tijd om allerlei pogingen te doen om hier permanent te blijven.
pi_214822474
Kan de moeder niet aangeklaagd worden voor minachting van ons rechtssysteem?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214822478
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is toch weer wat tijd om allerlei pogingen te doen om hier permanent te blijven.
De uitspraak is dat hij dat niet mag. Dus tenzij er een vormfout is gemaakt zou dat nu niet anders moeten zijn, zeker met het huidige beleid.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214822483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:12 schreef Montagui het volgende:
Dat kind gewoon bij de vader onderbrengen die nooit in beeld is geweest behalve toevallig nu (wat dat is wat ze willen toch) en die moeder het land uit.

Kijken of dat zo goed is
pi_214822492
Die mag hier niet blijven met Faber aan het roer.

Nee.

Ik denk van niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:26:14 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214822524
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:12 schreef Montagui het volgende:
Gewoon eens een rekening sturen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214822627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 07:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben inmiddels zo doodmoe van die twee dat als ik ze tegenkom ik ze zelf het land uittrap.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:47:25 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214822644
quote:
Ja! Fijn voor hem :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214822750
quote:
quote:
84s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe werkt dat in zo'n hoofd vraag je je af?

Er is een schrijnende situatie ontstaan door de procedure eindeloos op te rekken. Nu is er een gaatje gevonden om de procedure nog verder op te rekken en een vertrek in de toekomst nog lastiger en schrijnender te maken en dat is dan "fijn" voor het lijdend voorwerp in deze schrijnende kwestie.

Die kwestie is zo schrijnend geworden door steeds maar niet duidelijk te zijn en valse hoop te geven.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214822777
Hoeveel heeft dit ons land al gekost vraag ik me af?
14 jaar lang procedures en onderdak van eerst 1 toen 2.

En we klagen hier al ik weet niet hoe lang over, dat men toch altijd weer opnieuw de strijd aan kan gaan voor een verblijfsvergunning.
Sinds eind 90 en begin 2000 was dit al een grote issue en men wou dit altijd al oplossen zodat er snel duidelijkheid zou komen of iemand kon blijven of toch weer weg moest.

En nu is er nog steeds niets veranderd? Of vindt men steeds nieuwe mazen in de wet? Door bv zwanger te worden, of ineens gay te zijn?
pi_214822812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Jij wil een jongen van elf zelf het land uit trappen en vraagt je af hoe het in andermans hoofd werkt? :D
pi_214822866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:18 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Jij wil een jongen van elf zelf het land uit trappen en vraagt je af hoe het in andermans hoofd werkt? :D
Stel je wordt al 5 jaar bedreigd met uitzetting, je weet dat elke dag je laatste kan zijn en je weet dat je eigenlijk geen enkele kans hebt.
Dan denk ik dat je eerder blij bent om van die constante onzekerheid af te zijn en gewoon terug naar Armenië te verhuizen waar je wel een toekomst kan opbouwen.

Het is nou niet echt zo dat Armenië een gevaarlijk land is, behalve wat grensgebieden is het land groen voor reizen.
pi_214822893
Dus jarenlang tot aan de hoge raad aan toe procederen met continu dezelfde uitkomst verschijnt daar out of the blue de vader... Dit stinkt naar de misdaad natuurlijk. Het zou me niks verbazen dat de instanties dit bedisseld hebben.
pi_214822917
De Raad van State zal wel weer een draai maken. Net als met die derdelanders toen.
pi_214822921
14 jaar procederen. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_214822972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 07:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat had ik ook met Lily en Howick.
pi_214822986
Dus nu is de vader opeens wel in beeld, wat een gelukkig toeval dat hij zijn verantwoordelijkheid als vader wil nemen.
Het is toch overduidelijk dat dat klote wijf van een moeder alleen maar een kind op de wereld heeft gezet om een verblijfsvergunning te kunnen krijgen. Echt alles wordt uit de kast gehaald. Waarom werkt dit rechtssysteem hier in godsnaam toch aan mee.
pi_214823003
quote:

[..]
Ja dat vraag ik mij inderdaad af.

De familie heeft al meermaals te horen gekregen dat ze moeten vertrekken. Dat is waarschijnlijk hetzelfde als wat er nu weer uit de procedure zal volgen.

Nu is hij 11, straks is hij 13, mag hij alsnog vertrekken. Is het nog lastiger aarden in Armenië.

Mensen als jij kijken niet verder vooruit dan hun deugneus lang is.
pi_214823016
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja dat vraag ik mij inderdaad af.

De familie heeft al meermaals te horen gekregen dat ze moeten vertrekken. Dat is waarschijnlijk hetzelfde als wat er nu weer uit de procedure zal volgen.

Nu is hij 11, straks is hij 13, mag hij alsnog vertrekken. Is het nog lastiger aarden in Armenië.

Mensen als jij kijken niet verder vooruit dan hun deugneus lang is.
Welnee, die blijft gewoon.

En lastig aarden. Zoveel mensen verhuizen en deze spreekt de taal gewoon. Man, man, man. :')
pi_214823289
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus nu is de vader opeens wel in beeld, wat een gelukkig toeval dat hij zijn verantwoordelijkheid als vader wil nemen.
Het is toch overduidelijk dat dat klote wijf van een moeder alleen maar een kind op de wereld heeft gezet om een verblijfsvergunning te kunnen krijgen. Echt alles wordt uit de kast gehaald. Waarom werkt dit rechtssysteem hier in godsnaam toch aan mee.
Wat nog bizarder is, is de asielmaffia die hier overduidelijk het hele zooitje aan het saboteren is. Of denken we werkelijk dat de moeder uit zichzelf op dit idee is gekomen?
pi_214823295
quote:

[..]
Jij wil miljoenen, nee, miljarden mensen een open uitnodiging geven zich hier te vestigen met 1 of ander kutverhaal. Ik weet wel wat schadelijker is voor Nederland, en dat is niet diegene die zich netjes aan de uitspraak van de rechter wil houden.
pi_214823300
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Jij wil miljoenen, nee, miljarden mensen een open uitnodiging geven zich hier te vestigen met 1 of ander kutverhaal.
Heb ik dat gezegd?
Nee, dat heb ik niet gezegd.
Zuig nog iets uit je duim.
pi_214823327
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:34 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Heb ik dat gezegd?
Nee, dat heb ik niet gezegd.
Zuig nog iets uit je duim.
Maar dat impliceer je wel door te stellen dat deze jongen, ondanks het overweldigende aantal rechterlijke uitspraken die de uitzetting terecht vinden, en na 12 jaar eindeloos procederen door de moeder met afwijzing op afwijzing, alsnog hier te willen laten blijven.

Wat je dus zegt is dat de rechterlijke macht voor jou en je vriendjes niet geld als het om een zielig verhaal gaat - dan ben jij prima in staat om de rechterlijke macht en diens uitspraken terzijde te schuiven.

En dan is het natuurlijk ook heel makkelijk om dat door te trekken naar alle schrijnende gevallen. En dat zijn er nogal wat op deze wereld. Die zouden dan allemaal volgens jou ofwel hier heen mogen komen, ofwel hier mogen blijven. Want waarom Michael wel, maar Owusu Abeye uit Tanzania niet laten blijven? Zijn verhaal is net zo zielig en ook hij is al 10 jaar lang procedure na procedure aan het stapelen.

En ja, dat is wat jij impliciet zegt door het op te nemen voor deze jongen en zijn moeder; jij hebt er geen enkel probleem mee miljoenen zielige verhaaltjes hier op te nemen danwel te laten blijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2024 10:40:38 ]
pi_214823338
quote:

[..]
Nee als moeder lekker de vader erbij halen die al 11 jaar niet in beeld is, dat is leuk voor dat kind. Die moeder denkt totaal niet aan het welzijn van die zoon, alleen aan zichzelf
pi_214823348
quote:
84s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klopt.

Wel jammer voor de kinderen wiens ouders zich wel aan dat soort uitspraken houden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214823355
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:31 schreef AchJa het volgende:
Dus jarenlang tot aan de hoge raad aan toe procederen met continu dezelfde uitkomst verschijnt daar out of the blue de vader... Dit stinkt naar de misdaad natuurlijk. Het zou me niks verbazen dat de instanties dit bedisseld hebben.
Vader kinderalimentatie laten betalen. Met terugwerkende kracht.
pi_214823360
Wel weer fijn dat dat narratief over 'de procedures duren te lang' nu eindelijk overboord kan.
pi_214823467
quote:
Uitzetting Mikael (11) en moeder voorlopig van de baan door nieuwe aanvraag

De elfjarige Mikael en zijn moeder hebben dinsdag een nieuwe aanvraag ingediend om toch in Nederland te kunnen blijven. Hun uitzetting naar Armenië is daarmee voorlopig van de baan. Dat melden Het Parool en de Volkskrant.
Bronnen zeggen tegen de twee kranten dat er een nieuwe aanvraag is ingediend bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) voor verblijf bij de vader van Mikael.

Mikaels vader woont niet in Amsterdam bij zijn zoon, maar zou wel ergens anders in Nederland wonen. Hij zou een voorlopige verblijfsvergunning hebben.

Woensdag verloopt de wettelijke termijn van 28 dagen na het oordeel van de hoogste bestuursrechter, die bepaalde dat Mikael en zijn 54-jarige moeder het land moeten verlaten. Maar omdat Mikael en zijn moeder nu in afwachting verblijven van een nieuwe procedure, verblijven zij nu weer legaal in Nederland. Hun uitzetting naar Armenië staat daarmee op pauze.
Hoe kansrijk is dit eigenlijk? Je moet als zoon toch een band met je vader hebben? Anders is de vader niet meer dan een verwekker.

En daarbij heeft de vader een voorlopige verblijfsvergunning, is dat dan voldoende om moeder en zoon (die waarschijnlijk helemaal geen contact meer met hem hebben gehad), hier ook te laten blijven?
pi_214823480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe kansrijk is dit eigenlijk? Je moet als zoon toch een band met je vader hebben? Anders is de vader niet meer dan een verwekker.

En daarbij heeft de vader een voorlopige verblijfsvergunning, is dat dan voldoende om moeder en zoon (die waarschijnlijk helemaal geen contact meer met hem hebben gehad), hier ook te laten blijven?
Ik vermoed niet heel kansrijk, anders hadden die valse advocaten die aanvraag al eerder ingediend. Het lijkt eerder op een wanhoopspoging om de zaak langer op de agenda te houden.

Hopelijk zet de IND er spoed achter. Dit kind moet zo snel mogelijk weg, dat is een zaak van nationaal belang.
pi_214823529
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:01 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik vermoed niet heel kansrijk, anders hadden die valse advocaten die aanvraag al eerder ingediend. Het lijkt eerder op een wanhoopspoging om de zaak langer op de agenda te houden.

Hopelijk zet de IND er spoed achter. Dit kind moet zo snel mogelijk weg, dat is een zaak van nationaal belang.
Als je wil rekken, doe je het op de manier zoals het gegaan is.

Vandaag verliep hun recht om hier te blijven. En gisteren is het verzoek ingediend.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:55:42 #40
3542 Gia
User under construction
pi_214823799
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je wil rekken, doe je het op de manier zoals het gegaan is.

Vandaag verliep hun recht om hier te blijven. En gisteren is het verzoek ingediend.
Precies, dat is dus duidelijk op een uitrekentje. Als Mikhael zonder vaders interventie had mogen blijven, was vader echt wel buiten beeld gebleven. Ik hoop echt dat de rechters hier niet intrappen. Als vader al 11 jaar niet naar het jong heeft omgekeken, moet hij nu niet beginnen te zeiken dat hij deel uit wil maken van zijn zoons leven.

Gisteren bij Bar Laat ook die opmerkingen dat je het niet kan maken om een kind dat hier geboren is naar een ander land te sturen. Maar als de ouders er zelf voor kiezen om te verhuizen, dan kan het geen kwaad voor een kind?

Dus, willen ouders emigreren naar een land waarvan de kinderen de taal niet kennen, geen enkel probleem.
En, moeten ouders terug naar het land van herkomst waarvan het kind de taal wel kent, dan is het wel een probleem.
pi_214824059
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:37 schreef Scorpie het volgende:
blabla
Wat vul jij veel in jongen :o
Je weet net niks van mij en mijn kijk op issues als in casu.
pi_214824138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als het uberhaupt de vader is...
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:54:56 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]

Er is een schrijnende situatie ontstaan door de procedure eindeloos op te rekken. Nu is er een gaatje gevonden om de procedure nog verder op te rekken en een vertrek in de toekomst nog lastiger en schrijnender te maken en dat is dan "fijn" voor het lijdend voorwerp in deze schrijnende kwestie.

Die kwestie is zo schrijnend geworden door steeds maar niet duidelijk te zijn en valse hoop te geven.
Hoop is toch wel belangrijk in je leven.
En hij kan in elk geval weer een tijdje hier naar school, met zijn vriendjes voetballen etc.

In de tussentijd gewoon aandacht blijven vragen en pogingen doen om permanent hier te kunnen blijven.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:56:40 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824236
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:10 schreef Zoddie het volgende:
Hoeveel heeft dit ons land al gekost vraag ik me af?
14 jaar lang procedures en onderdak van eerst 1 toen 2.
Klopt, die hadden al lang een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Dit jongetje moet weg, en zwaar geradicaliseerde messenstekers mogen blijven. Slaat nergens op.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:58:42 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824249
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:36 schreef RotatoR het volgende:
De Raad van State zal wel weer een draai maken. Net als met die derdelanders toen.
Laten we het in dit geval hopen.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:00:19 #46
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214824258
Die Nederlandse vrouw die zich laat gebruiken door die Armeense vent mogen ze ook uitzetten naar Armenie.
pi_214824295
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit jongetje moet weg, en zwaar geradicaliseerde messenstekers mogen blijven. Slaat nergens op.
Oprechte vraag ... Waarom?

Ze wist voor én na zijn geboorte al dat ze uitgeprocedeerd was. En is zélf het toezicht van de IND ontvlucht en de illegaliteit in gedoken, om zo uitzetting te voorkomen.

Mensen die zich niet aan gerechtelijke uitspraken houden moeten dus een verblijfsvergunning krijgen?

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 28-08-2024 13:12:45 ]
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:18:51 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Oprechte vraag ... Waarom?

Ze wist voor én na zijn geboorte al dat ze uitgeprocedeerd was. En is zélf het toezicht van de IND ontvlucht en de illegaliteit in gedoken, om zo uitzetting te voorkomen.

Mensen die zich niet aan gerechtelijke uitspraken houden moeten dus een verblijfsvergunning krijgen?
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.

Maar wat hier belangriker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
pi_214824403
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.

Maar wat hier belangriker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
Op deze leeftijd.
Als hij 6 was, was het vast ook zielig want “hij heeft z’n vriendjes in de zandbak”. :')
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:23:02 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:22 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Op deze leeftijd.
Als hij 6 was, was het vast ook zielig want “hij heeft z’n vriendjes in de zandbak”. :')
Met 6 is het ook zielig ja.
Maar dat is toch een leeftijd dat kinderen voor het eerst pas naar school gaan, en eerste vriendjes en vriendinnetes krijgen.
pi_214824455
twitter

Dankzij deze zaak gaat Faber nu het stapelen van asielaanvragen aanpakken.
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 augustus 2024 @ 13:29:35 #52
Brabo Bastard
pi_214824460
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Eigenlijk veel te laat maar goede zaak.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_214824471
quote:

[..]
Ik waarschijnlijk ook. Ik zou alleen niet in de overtuiging verkeren dat ik daardoor toch op enige manier het recht vergaar om uiteindelijk te mogen blijven.

quote:
Maar wat hier belangrijker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
Ok. Dus het welzijn van een kind is altijd belangrijker dan een gerechtelijke uitspraak. Aparte stelling wel.

Hoe gaan we dat dan doen met bv ouders die om een of andere reden voor langere tijd de gevangenis in moeten? Kans is groot dat dat schadelijke effecten gaat hebben voor hun kinderen.

Of bv ouders die een financiële straf opgelegd krijgen waardoor het besteedbare inkomen van het gezin daalt tot bijstandsniveau (of die beslagvrije voet oid)?

En moet jeugdzorg te allen tijde ingeschakeld worden bij de 'ik vertrek' deelnemers met kinderen?

Dient elke strafverordening of richtlijn dan in de toekomst de toevoeging 'maar alleen als het geen kinderen schaadt' te krijgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 28-08-2024 13:37:15 ]
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:38:28 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:31 schreef probeer het volgende:
Ok. Dus het welzijn van een kind is belangrijker dan een gerechtelijke uitspraak.
Dat lijkt me logisch he.
Als straks schrikbarende wetten komen waarin bijvoorbeeld wordt toegestaan (en ik geef maar een voorbeeld he) dat je kinderen weer mag meppen, of kinderarbeid verplicht is, dan is het de vraag hoeveel waarde je aan zo´n gerechtelike uitspraak moet geven die stelt dat het mag.

quote:
Kans is groot dat dat schadelijke effecten gaat hebben voor hun kinderen.
Daar kan opvang voor geregeld worden, door familie of pleegouders, of andere zorg. Die sturen we meestal niet op een vliegtuig naar een onbekend land.
quote:
Of bv ouders die een financiële straf opgelegd krijgen waardoor het besteedbare inkomen van het gezin daalt tot bijstandsniveau (of die beslagvrije voet oid)?
Bijstandsniveau is kut maar in de regel genoeg om in de basis te kunnen voorzien. Kindjes van bijstandsouders kunnen gewoon naar school, buiten voetballen, en vriendjes maken.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:39:17 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824513
quote:
[ x ]

Die vrouw is op zowal alle fronten een totale verschrikking.
pi_214824517
@Harvest89

Mijn buurman is een alleenstaande vader van 3. Geen naaste familie in Nederland.

Als die man een ernstige misdaad pleegt hoeft hij dus niet de gevangenis in? Want dat zou zijn kinderen schaden?

Edit: Ah, een pleeggezin voor de kinderen dus. Maar bij Mikael kan of mag dat niet?
pi_214824526
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar kan opvang voor geregeld worden, door familie of pleegouders, of andere zorg. Die sturen we meestal niet op een vliegtuig naar een onbekend land.
Dat kan bij Mikael dan toch ook? Een pleeggezin? Waarom zou specifiek dit kind dan per se niet van zijn moeder gescheiden mogen worden?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:42:16 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat kan bij dit kind dan toch ook? Een pleeggezin? Waarom zou hij dan per se niet van zijn moeder gescheiden mogen worden?
Nee dat hoeft in dit geval niet.
pi_214824539
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee dat hoeft in dit geval niet.
Omdat?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:43:18 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824543
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Omdat?
Volgens mij zit de moeder niet vast toch?
pi_214824546
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Volgens mij zit de moeder niet vast toch?
Ze schijnt uitgeprocedeerd te zijn en het land te moeten verlaten.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:45:25 #62
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:44 schreef probeer het volgende:

[..]
Ze schijnt uitgeprocedeerd te zijn en het land te moeten verlaten.
Ja dus, die moeder en ook de jongen willen dat niet.
Dus logisch dat ze alles er aan doen om dat te voorkomen.
pi_214824569
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mensen hebben inderdaad wel vaker geen zin in de consequenties van een gerechtelijke uitspraak ja.

Is over het algemeen toch niet echt een reden om die uitspraak dan dus maar niet uit te voeren. Ook niet als dat kinderen benadeelt. Wat het vrijwel altijd doet als de uitspraak betrekking heeft op ouders.
pi_214824570
quote:
[ x ]

Het is toch werkelijk godgeklaagd en diep triest dat het überhaupt mogelijk is zo veel procedures te stapelen.

Welke verrekte mongool heeft dat in hemelsnaam in het wetboek weten te fietsen en waarom? En nog belangrijker, is die persoon nog aan het werk en kunnen we hem alsnog een reprimande en ontslag geven?
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 augustus 2024 @ 13:46:41 #65
Brabo Bastard
pi_214824571
quote:

[..]
Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Dan heb je gewoon te vertrekken, of je dat nu wilt of niet.
"Omae wa mou shindeiru."
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:47:26 #66
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824576
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Dan heb je gewoon te vertrekken, of je dat nu wilt of niet.
Tuurlijk, befehl ist befehl.
pi_214824582
quote:

[..]
Dat is inderdaad logisch voor sommige mensen, maar dat is wel reden om al dit soort wegen in de toekomst af te sluiten. Die vrouw moet gewoon in vreemdelingendetentie tot ze vertrekt.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:48:52 #68
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214824586
quote:

[..]

Zijn moeder is idd onfatsoenlijk en immoreel. Worden nog pittige discussies met zijn moeder als hij wat ouder wordt.
pi_214824587
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Tuurlijk, befehl ist befehl.
Vind je dat dit ook andersom zo zou moeten werken? Of zijn de regels dan ineens wel belangrijk?
pi_214824597
NWS / Lisa (15) ondergaat elektroshocks behandeling, ondanks bezwaar ouders

Nou, dan zullen de ouders van Lisa zich ook wel niet aan de gerechtelijke uitspraak hoeven te houden.
pi_214824646
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat vooral nergens op slaat is deze valse vergelijking. Ik heb de indruk dat de meeste mensen hier vinden dat die messenstekers OOK gewoon weg moeten.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:59:50 #73
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824647
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Vind je dat dit ook andersom zo zou moeten werken? Of zijn de regels dan ineens wel belangrijk?
Over het algemeen zijn regels belangrijk, echter kan het voorkomen dat bepaalde regels niet deugen zoals hier dus het geval is.

Ik heb verder geen zin in een oneindige welles nietes discussie. Ik vind het zwaar belachelijk dat deze jongen die hier is geboren weg moet naar een land waar hij geen enkele band mee heeft. En ik hoop dat hij uiteindelijk mag blijven.
pi_214824654
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Over het algemeen zijn regels belangrijk, echter kan het voorkomen dat bepaalde regels niet deugen zoals hier dus het geval is.

Ik heb verder geen zin in een oneindige welles nietes discussie. Ik vind het zwaar belachelijk dat deze jongen die hier is geboren weg moet naar een land waar hij geen enkele band mee heeft. En ik hoop dat hij uiteindelijk mag blijven.
Ok, dus asielzoekers met een kind, of die hier een kind krijgen, mogen niet uitgezet worden?
pi_214824659
quote:

[..]

Ja, en wat nu als mensen er een ander perspectief dan jij op nahouden over welke regels niet deugen. Is dat dan ook begrijpelijk? Of mogen alleen de regels waarvan jij vindt dat ze niet deugen genegeerd worden?
pi_214824724
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:27 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Wat vul jij veel in jongen :o
Je weet net niks van mij en mijn kijk op issues als in casu.
Je kan er dus overduidelijk niet inhoudelijk op ingaan, en dat zegt genoeg.
pi_214824740
quote:
[ x ]

Dat had al 10 jaar geleden moeten gebeuren.
pi_214824744
quote:

[..]

Ja, jij hebt geen enkel probleem de rechtstaat opzij te schuiven als het je niet zint. Dat wisten we allang.
pi_214824747
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:52 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
En dan zijn er mensen die dit gedrag willen belonen met een verblijfsvergunning. On-be-grijpelijk.
pi_214824754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:50 schreef probeer het volgende:
NWS / Lisa (15) ondergaat elektroshocks behandeling, ondanks bezwaar ouders

Nou, dan zullen de ouders van Lisa zich ook wel niet aan de gerechtelijke uitspraak hoeven te houden.
Gewoon weghalen daar, mag allemaal want het is zielig enzo.
pi_214824764
quote:
13s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die vrouw is op zowal alle fronten een totale verschrikking.
Je ziet je verdienmodel in gevaar lopen?
pi_214824816
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je kan er dus overduidelijk niet inhoudelijk op ingaan, en dat zegt genoeg.
Kunnen en willen zijn twee hele verschillende dingen Scorpert.
pi_214824920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 14:28 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Kunnen en willen zijn twee hele verschillende dingen Scorpert.
Nee, zelfs als zou je het willen, je kunt het niet, want je weet zelf ook wel dat wat je stiekem voorstaat een precedentwerking van hier tot gunder heeft. Daarom draai je eromheen en weiger je de discussie aan te gaan.
pi_214825072
Toen dit in het nieuws kwam, was mijn eerste reactie: die gaan nooit uitgezet worden. Je weet meteen hoe die hele zieligheidskaravaan gaat lopen. Ik vind het ook een beetje dubbel. Het hele immigratiebeleid is zo'n clownshow, dit is een druppel op de gloeiende plaat. Het gaat toch al nergens over, laat deze mensen dan ook maar blijven ondanks dat het eigenlijk ook ridicuul is. Maar mijn leven wordt er niet slechter van zeg maar.

Wel is het zo dat als ze nu mogen blijven, dan is dit kabinet meteen een 'lame duck' voor de komende 3 jaar. Daarom zit die oppositie er ook zo bovenop. Het beleid om geen discretionaire bevoegdheid te gebruiken is mede dankzij D66 en CU tot stand gekomen. Dat was het wisselgeld voor het Kinderpardon. Maar het is deze politici er niet om te doen om een werkend systeem in te richten, ze willen gewoon dit wedstrijdje ver plassen winnen van het kabinet. Als ze dit winnen, is dit kabinet uitgeregeerd.

Ik lees in de discussie een aantal keren dat een jongen die in Nederland geboren en opgegroeid is, 'eigenlijk' een Nederlander is en dus zou mogen blijven, en eerstegraads familie ook (want je kunt een minderjarige natuurlijk niet aan z'n lot overlaten).

Dat betekent eigenlijk 'birthright citizenship' (of in ieder geval 'birthright residency'). Even los van dat het in Nederland (en de meeste Europese landen) helemaal niet zo werkt, we hebben juist jus sanguinis. Maar als het wel zo werkte, zou je Amerikaanse toestanden krijgen met geboortetoerisme. Dan zou iedereen met alle geweld proberen haar kind in Nederland op de wereld te zetten, want dan mag je meteen blijven inclusief aanspraak op alle publieke voorzieningen. Chinezen betalen tienduizenden dollars om hun kind op de wereld te zetten in het vuile kapitalistische westen. Als de oppositie dit wil, dan moeten ze dat zeggen, dan kunnen we proberen dat in de wet te verankeren. *O*

Zo ken ik er ook nog wel eentje. We hebben in Nederland een miljoen mensen die in Nederlands Indië zijn opgegroeid of de kinderen daarvan. Dat zijn dus 'eigenlijk' Indonesiërs die dus daar ook vastgoed zouden moeten kunnen kopen. Laten we Bali herkoloniseren met een villa voor iedereen met Indische ouders. w/ Dat is natuurlijk onzin maar het vat vrij kort samen waarom je je buiten het westelijk halfrond meestal nergens op kunt beroepen alleen maar omdat je wieg of school ergens stond. Allerlei mensen met en zonder kinderen moeten constant ergens weg omdat hun visum verloopt. Je geworteld voelen is puur emo-propaganda. Misschien voel ik me na een maand wel geworteld in Thailand, maar als ik geen Thaise aan de haak sla moet ik na die maand toch weg. Kinderen van diplomaten en expats doen niet anders.

Ik ben trouwens benieuwd op welke grond Mikael en moeder nu de nieuwe aanvraag doen. Is dat verblijfsvergunning minderjarig kind (bij de vader die al een verblijfsvergunning heeft) in plaats van asiel? Dan zijn er wel wat voorwaarden. Ga maar bewijzen dat Mikael ook in Armenië 'bij het gezin hoorde' van zijn vader als papa al jaren niet in the picture is. Aan de andere kant, ga als IND maar eens bewijzen dat het níet zo is. Dat wordt een show die nog wel een paar jaar door kan gaan, en dan is het weer sooow sielug omdat de beste jongeman dan al in de bovenbouw zit, en dan kan hij een paar jaar later toch gewoon een studievisum aanvragen.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 15:13:20 #85
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_214825097
quote:
13s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 14:15 schreef Scorpie het volgende:
En dan zijn er mensen die dit gedrag willen belonen met een verblijfsvergunning. On-be-grijpelijk.
Ik denk dat de meeste mensen er weinig problemen mee hebben dat de moeder na dit hele traject uitgezet wordt.

Waar veel mensen wel een probleem mee hebben, is dat er een kind dat hier 13 jaar geleden is geboren en volledig Nederlands is opgegroeid en hier is geworteld, het land uitgegooid wordt als resultaat van een situatie waar hijzelf helemaal niets aan kan doen.

Het kind het land uitgooien is rechtvaardig, maar vrij onmenselijk. Het kind een verblijfsvergunning geven, maar de moeder niet, en zo een 13-jarig kind voor de keuze stellen om hier te blijven of bij zijn moeder, is ook rechtvaardig, maar behoorlijk onmenselijk. En ja, de moeder belonen met een verblijfsvergunning is onrechtvaardig, maar wel weer menselijk. Het is dan niet heel gek dat er mensen zijn die voor de derde optie kiezen.

Een nette oplossing voor deze specifieke zaak is er niet – het moet voorkomen worden dat beslissingen zo lang duren en dat dit soort situaties zo lang aan kunnen slepen.
pi_214825159
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 14:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, zelfs als zou je het willen, je kunt het niet, want je weet zelf ook wel dat wat je stiekem voorstaat een precedentwerking van hier tot gunder heeft. Daarom draai je eromheen en weiger je de discussie aan te gaan.
Scorpie, ik ben zelf jurist. Dus toen je zei dat ik geen respect voor de Rechtspraak heb was ik er eigenlijk wel klaar mee.

Maar goed, ik ben een voorstander van een streng en rechtvaardig asiel- en migratiebeleid met vlotte doorlooptijden en waar maatwerk geleverd wordt. Dat is er niet en daardoor ontstaan dit soort schrijnende gevallen. Ik kan het zijn moeder niet kwalijk nemen dat ze iedere strohalm aangrijpt om hier te blijven. Zij dient haar eigen belangen en dat van haar kind. Laatstgenoemde heeft hier overigens helemaal niet voor gekozen. Dat mensen zijn gedwongen vertrek als een overwinning vieren is onsmakelijk. Blame the system, not the people.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lt.Bookman op 28-08-2024 19:13:11 ]
pi_214825247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:13 schreef Leshy het volgende:

Het kind het land uitgooien is rechtvaardig, maar vrij onmenselijk. Het kind een verblijfsvergunning geven, maar de moeder niet, en zo een 13-jarig kind voor de keuze stellen om hier te blijven of bij zijn moeder, is ook rechtvaardig, maar behoorlijk onmenselijk. En ja, de moeder belonen met een verblijfsvergunning is onrechtvaardig, maar wel weer menselijk. Het is dan niet heel gek dat er mensen zijn die voor de derde optie kiezen.
Leuk, zo'n argumentum ad misericordiam. Maar onmenselijk is het niet. Als we meegaan in die analogie dan zijn de ouders die met hun kinderen naar het buitenland vertrekken (zoals bij programma's als "Ik Vertrek") dus ook onmenselijk bezig...
  woensdag 28 augustus 2024 @ 15:30:04 #88
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_214825279
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:26 schreef nelaeryn het volgende:
Leuk, zo'n argumentum ad misericordiam. Maar onmenselijk is het niet. Als we meegaan in die analogie dan zijn de ouders die met hun kinderen naar het buitenland vertrekken (zoals bij programma's als "Ik Vertrek") dus ook onmenselijk bezig...
Je wilt een vrijwillig vertrek vergelijken met een gedwongen uitzetting?
pi_214825290
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:18 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Scorpie, ik ben zelf jurist. Dus toen je zei dat ik geen respect voor de Rechtspraak heb was ik er eigenlijk wel klaar mee.

Maar goed, ik ben een voorstander van een streng en rechtvaardig asiel- en migratiebeleid met vlotte doorlooptijden en waar maatwerk geleverd wordt. Dat is er niet en daardoor ontstaan dit soort schrijnende gevallen. Ik kan het zijn moeder niet kwalijk nemen dat ze iedere strohalm aangrijpt om hier te blijven. Zij dient haar eigen belangen en dat van haar kind. Laatstgenoemde heeft hier overigens helemaal niet voor gekozen. Dat mensen zijn gedwongen vertrek als een overwinning vieren is onsmakelijk. Blame the system, not the people.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al werd ie bouwvakker.

Verder denk ik er net zo over.
pi_214825313
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:30 schreef Leshy het volgende:

[..]
Voor kinderen van expats is het niet vrijwillig.
pi_214825353
quote:

[..]
Ik kan het zijn moeder niet kwalijk nemen dat ze iedere strohalm aangrijpt om hier te blijven. Zij dient haar eigen belangen en dat van haar kind. Laatstgenoemde heeft hier overigens helemaal niet voor gekozen.
Ik weet helemaal niet in hoeverre we het de moeder kwalijk moeten nemen. Uiteindelijk ligt het media-offensief natuurlijk bij de moeder en partijen die haar steunen. IND mag weinig kwijt in verband met de privacy.

Een ander voorbeeld was met de moeder van Lili en Howick. Die vrouw gaf bij binnenkomst in Nederland al een verkeerde naam op. Later bleek ze zichzelf niet meer te verzorgen en niet meer voor haar kinderen te kunnen zorgen.

Doet me denken aan dit:

quote:
De ervaringsdeskundigen hebben ook de indruk dat Armeniërs psychische problemen vaak overdrijven. In sommige gevallen verdenken professionals hen van manipulatie door het aannemen van een slachtofferrol.

"Vaak hebben ze bij aankomst hier al een visitekaartje van de psycholoog bij zich", zegt een van de geïnterviewde professionals. "In Armenië hebben ze blijkbaar al informatie gekregen van een instantie die psychosociale hulp biedt aan vreemdelingen."

Een van de geïnterviewde psychologen zegt verder dat hij nog nooit Armeniërs beter heeft zien worden. "Ze blijven ziek en doen ook weinig met gedragsadviezen." Advocaten gebruiken psychische problemen als argument om ouders onder toezicht te stellen, volgens de psycholoog. Als dat is gebeurd, zijn de kinderen niet meer uitzetbaar.
https://nos.nl/artikel/22(...)nauwelijks-uitzetten
pi_214825356
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:13 schreef Leshy het volgende:
Een nette oplossing voor deze specifieke zaak is er niet – het moet voorkomen worden dat beslissingen zo lang duren en dat dit soort situaties zo lang aan kunnen slepen.
Ik vind ook dat de processen sneller moeten. Maar het duurt natuurlijk ook zo lang omdat de moeder het blijft rekken. Wat dat betreft zou het tegengaan van het stapelen van processen topprioriteit moeten zijn. Dat is uiteindelijk beter voor iedereen; de uitslag staat eerder vast en er komt capaciteit vrij bij het IND.
pi_214825362
quote:

Voor die kinderen is het niet vrijwillig, die worden gedwongen door hun ouders.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 15:43:00 #94
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214825414
quote:

[..]
Kinderen hebben vrijwel nooit een keus als hun ouders iets in de kop halen.
pi_214825427
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:17 schreef tesssssssss het volgende:
Die mag hier niet blijven met Faber aan het roer.

Nee.

Ik denk van niet.
Minister heeft daar niets over te zeggen, discretionaire bevoegdheid is expres weggehaald zodat de minister niet de schuld kan krijgen of een oplossing kan brengen.

quote:
[ x ]

Uiteindelijk ligt de oplossing van het hele asielprobleem ook bij het aanvragensysteem en de afhandeling daarvan.
pi_214825446
quote:

[..]
De moeder is vrijwillig hierheen gekomen en heeft asiel aangevraagd met de kennis dat Armenië een veilig land is en ze hier dus niks te zoeken heeft als ze geen visum voor toerisme, partner, kind met Nederlandse nationaliteit, werk, studie, etc. etc. (het is niet dat we hier weinig legale manieren hebben of zo) aanvraagt.

Het is natuurlijk altijd zielig als je ergens gedwongen uitgezet wordt. Als ik naar Armenië ga dan moet ik na 180 dagen ook weg, en dan kan ik ook wel allerlei kansloze verzoeken indienen, maar als dat wordt afgewezen en ik vertrek niet vrijwillig, dan gaat het inderdaad gedwongen. Dat is niet op zichzelf onmenselijk. Anders is het altijd onmenselijk als je iemand gedwongen uitzet die gewoon heel graag wil blijven, ongeacht het recht.

Het enige verschil is dat Armenië geen land is waar je asiel wil aanvragen en ze ook niet zo'n systeem hebben dat open staat voor misbruik.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 15:56:31 #97
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_214825512
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:33 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Voor kinderen van expats is het niet vrijwillig.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:37 schreef nelaeryn het volgende:
Voor die kinderen is het niet vrijwillig, die worden gedwongen door hun ouders.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:43 schreef RamboDirk het volgende:
Kinderen hebben vrijwel nooit een keus als hun ouders iets in de kop halen.
Ten eerste geldt dat ook expats dergelijk zaken zullen bespreken met hun gezin en dat een verhuizing uiteindelijk vrijwillig geschiedt. Ten tweede geldt ook dat wanneer kinderen niet een volledige keuze hebben in beslissingen van de ouders, dat niet hetzelfde is als wanneer een gezin door een derde gedwongen wordt.

Bovendien geldt er in het geval van expats dat een dergelijke verhuizing voorzien is, gepland, en maken expats vaak gebruik van voorzieningen zoals internationale of buitenlandse scholen die een kind in de uiteindelijk eigen taal opleiden of voorbereiden op een leven in het eigen land.

"Sorry, expats verhuizen ook wel eens internationaal, dus het is prima om je het land uit te gooien", vind ik persoonlijk geen heel sterk argument.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:48 schreef Vasilevski het volgende:
De moeder is vrijwillig hierheen gekomen
Zoals gezegd, ik denk niet dat veel mensen problemen hebben met de uitzetting van de moeder. Alles wat je met betrekking tot haar zegt, klopt.
pi_214825542
quote:

[..]
Als je zelf jurist bent, waarom negeer je dan zo keihard het proces waar je zelf onderdeel van bent? Je gaat potdomme linea recta in tegen de uitspraak van meerdere rechters....

quote:
Maar goed, ik ben een voorstander van een streng en rechtvaardig asiel- en migratiebeleid met vlotte doorlooptijden en waar maatwerk geleverd wordt.
Dan kan je niet anders concluderen dan er hier vrij vlot een eerste, tweede, derde en nu zelfs een vierde(!) afwijzing is gekomen. Dat de moeder ervoor kiest 4 jaar in de illegaliteit te blijven negeer je gemakshalve maar even.

quote:
Dat is er niet en daardoor ontstaan dit soort schrijnende gevallen.
Nee, de talloze beroepsmogelijkheden, gesteund door de asielmaffia, een legertje juristen die er werkelijk alles aan doen om zoveel mogelijk illegale asielzoekers binnenboord te houden (lees; een aantal van jouw collega's in het werkveld) zorgen ervoor dat de media dit nu als een schrijnend geval uitlichten.

Maar ik zie je dat nergens zeggen, noch kritisch te zijn op de lui die deze mevrouw bijstaan.

quote:
Ik kan het zijn moeder niet kwalijk nemen dat ze iedere strohalm aangrijpt om hier te blijven.
Ja, dat ze parasitair gedrag vertoont was iedereen allang duidelijk. En jij wil dat notabene belonen met een levenslange vakantie op kosten van de belastingbetaler in Nederland.

quote:
Zij dient haar eigen belangen en dat van haar kind.
Aan alles merk je dat het kind vooral dient voor haar belangen zal je bedoelen.

quote:
Laatstgenoemde heeft hier overigens helemaal niet voor gekozen.
Dat klopt, en dat zou eigenlijk allang grond moeten zijn om het gezag van zijn moeder over haar weg te nemen. Maar ook daar zie ik je heel gek niet voor opteren.

quote:
Dat mensen zijn gedwongen vertrek als een overwinning vieren is onsmakelijk. Blame the system, not the people.
Het is vooral een uiting dat nu eindelijk de rechtspraak een keer gevolgd dient te worden, in plaats van het continue traineren, framen, halve waarheden vertellen en misbruik maken van alle mogelijkheden die er blijkbaar in dit land zijn om deze parasiet (want dat is ze) en haar kind hier te houden, gecoacht door de asielmaffia die er garen bij spint.

Of ben je werkelijk zo naief om te geloven dat moeder helemaal alleen op het idee is gekomen om de vader die al jaren uit beeld is te betrekken bij haar wanhopige pogingen nog langer uit de staatsruif van Nederland te mogen eten?

En denk je werkelijk dat mocht er op wonderbaarlijke wijze iemand opstaan en zeggen dat deze moeder beloond mag worden voor haar jarenlange pogingen tot profiteren van Nederlands welvaart, er geen precedentwerking gaat optreden?

Je bent een biased jurist die zijn ogen sluit voor de lelijke kant van je moraliteitsbesef, en door jou en je metgezellen verschraalt Nederland elk jaar weer een beetje meer, met jullie "beroep op de menselijkheid". Er staan nog 2 miljard schrijnende gevallen te wachten buiten de grens, wil je die niet helpen dan? Of is dat een ongemakkelijke waarheid waar je het liever niet over hebt, het feit dat je selectief moreel goed wilt doen, waarbij je deze Michael en zijn moeder met alle liefde wil helpen, maar de 2 miljard stakkers buiten de deur in de kou gaat laten staan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]

Ja, dat je een biased opinie hebt en totaal niet objectief kijkt als jurist was allang duidelijk.
pi_214825545
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:56 schreef Leshy het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ten eerste geldt dat ook expats dergelijk zaken zullen bespreken met hun gezin en dat een verhuizing uiteindelijk vrijwillig geschiedt.
Hardop gelachen. Je hebt geen flauw benul hoe het leven van expats en hun gezinnen eruit ziet. Hou op hoor.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:02:27 #100
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214825559
quote:

[..]
[..]
[..]
Ten eerste geldt dat ook expats dergelijk zaken zullen bespreken met hun gezin en dat een verhuizing uiteindelijk vrijwillig geschiedt. Ten tweede geldt ook dat wanneer kinderen niet een volledige keuze hebben in beslissingen van de ouders, dat niet hetzelfde is als wanneer een gezin door een derde gedwongen wordt.

Bovendien geldt er in het geval van expats dat een dergelijke verhuizing voorzien is, gepland, en maken expats vaak gebruik van voorzieningen zoals internationale of buitenlandse scholen die een kind in de uiteindelijk eigen taal opleiden of voorbereiden op een leven in het eigen land.

"Sorry, expats verhuizen ook wel eens internationaal, dus het is prima om je het land uit te gooien", vind ik persoonlijk geen heel sterk argument.
[..]
Zoals gezegd, ik denk niet dat veel mensen problemen hebben met de uitzetting van de moeder. Alles wat je met betrekking tot haar zegt, klopt.
Het rechtsysteem en rechtspraak naast je neerleggen want het is zieluggg vind ik persoonlijk geen heel sterk argument. Eerder abject en infaam.
pi_214825569
quote:

We weten helemaal niet of expats dat bespreken met hun kinderen. Naar ik het begrijp is het ook onmenselijk om kinderen uit het land te halen waar ze geaard zijn. Dus waarom zouden expatkinderen überhaupt voor een ‘onmenselijke’ situatie kiezen.

De verhuizing van deze familie is bovendien ook al lang gepland. De eerste aanvraag is al jaren geleden afgekeurd. In 10 jaar moet je toch wel iets voor kunnen bereiden, me dunkt.

Daarnaast, als het daadwerkelijk zo ‘onmenselijk’ is om minderjarige kinderen naar een ander land te laten afreizen, zouden we eigenlijk een instituut moeten hebben die controleert of expatkinderen met de emigratie instemmen. Die hebben we echter niet, want kennelijk is dat toch niet zo schrijnend dat deze potentieel ‘onmenselijke’ situatie gemonitord dient te worden.
pi_214825625
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Vader voogdij geven, kind mag blijven. Moeder de grens over sodemieteren met een inreisverbod voor 10 jaar.
Opgelost ^O^

Kan het arme jong met Nederlandse wortels gewoon in Nederland blijven bij zijn ouder. Dat wilde ze toch? toch? |:)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:11:27 #103
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_214825640
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:01 schreef Scorpie het volgende:
Hardop gelachen. Je hebt geen flauw benul hoe het leven van expats en hun gezinnen eruit ziet. Hou op hoor.
Ik woon en werk in het buitenland en heb met redelijk wat expats en internationaal mobiele gezinnen te maken.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:02 schreef RamboDirk het volgende:
Het rechtsysteem en rechtspraak naast je neerleggen want het is zieluggg vind ik persoonlijk geen heel sterk argument. Eerder abject en infaam.
Toch grappig dat wanneer deze vrouw al zo lang van de mogelijkheden van het rechtssysteem en de rechtspraak gebruik maakt om te mogen blijven, er moord en brand geschreeuwd word dat het systeem niet deugt, maar als iemand van mening is dat er een uitzondering gemaakt zou moeten worden, datzelfde systeem ineens heilig is.
pi_214825683
quote:

[..]
[..]
[..]

[..]
Niet perse. Zodra een expat hier zonder werk komt te zitten heeft diegene 3 maanden de tijd om iets anders te vinden (ervan uitgaande dat ze geen permanente verblijfsvergunning hebben). Als ze geen ander werk kunnen vinden moeten ze gedwongen het land verlaten.
pi_214825693
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:11 schreef Leshy het volgende:

Toch grappig dat wanneer deze vrouw al zo lang van de mogelijkheden van het rechtssysteem en de rechtspraak gebruik maakt om te mogen blijven, er moord en brand geschreeuwd word dat het systeem niet deugt, maar als iemand van mening is dat er een uitzondering gemaakt zou moeten worden, datzelfde systeem ineens heilig is.
Dit is een valse contradictie. Je kunt tegelijkertijd vinden dat de wet veranderd zou moeten worden én dat de huidige wet gehandhaafd moet worden. Sterker nog, dat is de enige logische houding. Tenzij je dus, zoals jij lijkt te doen, voorstander bent van uitzondering op de wet toelaten op basis van...
pi_214825697
quote:

[..]
Mikael heeft als 'voordeel' dat hij de taal al spreekt en er familie heeft wonen. Dit in tegenstelling tot kinderen die gedwongen moeten emigreren naar het buitenland, zoals bij "Ik Vertrek". Voor de beleving van kinderen maakt verder het geen donder uit of je door het systeem of je ouders gedwongen wordt. Voor het kind is het effect precies hetzelfde. Kinderen van emigranten moeten net zo goed hun vertrouwde omgeving verlaten, hun vriendjes en vriendinnetjes missen, spreken de taal van het land niet, komen niet terecht op luxe expat scholen, en hebben er doorgaans ook geen familie en vrienden wonen...
pi_214825724
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is een valse contradictie. Je kunt tegelijkertijd vinden dat de wet veranderd zou moeten worden én dat de huidige wet gehandhaafd moet worden. Sterker nog, dat is de enige logische houding. Tenzij je dus, zoals jij lijkt te doen, voorstander bent van uitzondering op de wet toelaten op basis van...
Het zou sowieso vrij bizar zijn als die vrouw het voordeel van de twijfel moet krijgen omdat ze het systeem zo lang misbruikt.
pi_214825728
@Scorpie je blijft met ad hominems smijten en die zijn ook nog eens op je eigen verkeerde assumpties gebaseerd.

Ik stel voor dat je je energie in iemand anders steekt, want ik vind persoonlijk toch al dat de hele migratieproblematiek buitenproportioneel veel aandacht krijgt. Er zijn ook nog andere issues.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:21:57 #109
3542 Gia
User under construction
pi_214825729
quote:

[..]

En dat is niet het geval bij al die kinderen die door hun ouders meegesleurd worden naar het buitenland? Die willen ook vaak niet weg, maar moeten.
pi_214825741
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
@:Scorpie je blijft met ad hominems smijten en die zijn ook nog eens op je eigen verkeerde assumpties gebaseerd.

Ik stel voor dat je je energie in iemand anders steekt, want ik vind persoonlijk toch al dat de hele migratieproblematiek buitenproportioneel veel aandacht krijgt. Er zijn ook nog andere issues.
Hij maakt anders prima punten, waar je geen enkel antwoord op lijkt te hebben. En dat is ook niet zo gek, de enige manier om de stelling dat deze vrouw zou moeten blijven te ondersteunen is om te pleiten voor het niet respecteren van de rechtsstaat.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:27:39 #111
3542 Gia
User under construction
pi_214825763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is inderdaad logisch voor sommige mensen, maar dat is wel reden om al dit soort wegen in de toekomst af te sluiten. Die vrouw moet gewoon in vreemdelingendetentie tot ze vertrekt.
Ja, en zoonlief gaat bij pappie en stiefmama wonen. Kijken hoe lang paps dit leuk gaat vinden.
pi_214825774
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Niet perse. Zodra een expat hier zonder werk komt te zitten heeft diegene 3 maanden de tijd om iets anders te vinden (ervan uitgaande dat ze geen permanente verblijfsvergunning hebben). Als ze geen ander werk kunnen vinden moeten ze gedwongen het land verlaten.
Sow sielug!!!

Ik heb een buitenlandse partner (niet-EU). Als ik in de bijstand kom (of er iets anders gebeurt waardoor ik haar niet meer kan 'onderhouden', alsof elke buitenlandse partner een soort importbruidje is), moet zij ook het land uit.

Het interesseert de staat dan geen ene moer dat zij Nederlands spreekt en in een tekortsector werkt. Het interesseert de staat ook niet of we getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben. Dan kunnen we lullen tot we een ons wegen, maar als ze niet vrijwillig het land verlaat, dan kan het even duren, maar dan zal uiteindelijk inderdaad de DT&V aankloppen. En denk maar niet dat er dan iemand met discretionaire bevoegdheid aan komt zetten.

Zelfde geldt als onze relatie uitgaat. Dan kan ze nog zo geworteld zijn dat ze letterlijk wortel schiet, dan kan ze zoveel geld hebben dat ze zichzelf nog wel 10 jaar kan onderhouden, het maakt in eerste instantie niemand wat uit.

Deze dingen gebeuren zo vaak zonder enige media-aandacht. Genoeg mensen die tijdelijk in Duitsland of België gaan wonen om onder bepaalde Nederlandse voorwaarden uit te komen, en EU-recht te verwerven.

Als je naar Nederland emigreert ('vlucht' in dit geval, maar daar mag je wel mega-aanhalingstekens bij zetten) weet je dat er regels zijn en als je daar niet aan voldoet, dan houdt het een keertje op. Als je dan uitzonderingen maakt voor allerlei ontstane situaties, dan bouwen we zo'n groot systeem van uitzonderingen op dat uiteindelijk iedereen zich hier mag vestigen.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:29:37 #113
3542 Gia
User under construction
pi_214825777
quote:

[..]

Daar heeft hij wel een band mee. Er woont een heleboel familie en hij spreekt de taal.

Zoveel kinderen moeten met de ouders mee naar landen waar ze totaal geen band mee hebben, de taal niet van spreken en dit eigenlijk niet willen, maar het moet. En daar vindt schijnbaar niemand wat van.
pi_214825799
Eigenlijk boeit het geen ene flikker of dat kind in Armenië kan aarden of niet. We moeten ons niet laten aanpraten dat we onmenselijk zijn. Met het geld wat we aan dat joch hebben besteed konden we duizenden Afrikaanse kinderen redden in Afrika.

Het moet niet zijn 'ik gun het de jongen maar regels zijn regels'. Nee, ik gun het het jochie helemaal niet.

De minister is ook slap bezig door te zeggen dat ze niets kan doen, omdat dat de regels zijn. Zeg ook eens dat je dat niet wilt. Daar is niets moreel verwerpelijks aan.
pi_214825959
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij maakt anders prima punten, waar je geen enkel antwoord op lijkt te hebben. En dat is ook niet zo gek, de enige manier om de stelling dat deze vrouw zou moeten blijven te ondersteunen is om te pleiten voor het niet respecteren van de rechtsstaat.
Prima punten? Hele epistels vol foute aannames, persoonlijke aanvallen en simplistische one-liners die zo van Geert's X gecopy-paste zouden kunnen zijn. Ik heb geen zin om daar antwoorden op te formuleren.

De procedure van Mikael's moeder had tien jaar geleden afgerond moeten, toen had ze uitgezet moeten worden. Maar dat is niet gebeurd want het systeem is stuk. En mag ik het klote vinden dat een elfjarig joch daar de dupe van wordt?

En kom op zeg, een moderne democratische rechtsstaat houdt meer in dan "Regeln sind Regeln".
pi_214825966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

De procedure van Mikael's moeder had tien jaar geleden afgerond moeten, toen had ze uitgezet moeten worden. Maar dat is niet gebeurd want het systeem is stuk. En mag ik het klote vinden dat een elfjarig joch daar de dupe van wordt?
Het systeem is niet zozeer stuk, er wordt misbruik van gemaakt.

quote:
En kom op zeg, een moderne democratische rechtsstaat houdt meer in dan "Regeln sind Regeln".
Nee, per definitie niet.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:54:52 #117
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214825987
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:33 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk boeit het geen ene flikker of dat kind in Armenië kan aarden of niet. We moeten ons niet laten aanpraten dat we onmenselijk zijn. Met het geld wat we aan dat joch hebben besteed konden we duizenden Afrikaanse kinderen redden in Afrika.

Het moet niet zijn 'ik gun het de jongen maar regels zijn regels'. Nee, ik gun het het jochie helemaal niet.

De minister is ook slap bezig door te zeggen dat ze niets kan doen, omdat dat de regels zijn. Zeg ook eens dat je dat niet wilt. Daar is niets moreel verwerpelijks aan.
Jaaaa, de gunfactor, in plaats van al die elitaire wet- en regelgeving. En om de gunfactor te meten: Dagelijkse deur-aan-deur referenda. De PVV-hoogtezon schijnt met iedere verstrijkende week en innovatief idee een stukje feller.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_214825995
Ik heb voor de kat z'n viool staats- en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
pi_214826001
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb voor de kat z'n viool staats-en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
_O- Altijd leuk, als de 'argumenten' op zijn.
pi_214826019
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Prima punten? Hele epistels vol foute aannames, persoonlijke aanvallen en simplistische one-liners die zo van Geert's X gecopy-paste zouden kunnen zijn. Ik heb geen zin om daar antwoorden op te formuleren.

Die was ook afgerond. Procedures keurig gevolgd. Binnen redelijke tijd ook. Maar mevrouw dook er tussenuit.

Of is dit jouw pleidooi voor het vastzetten van uitgeprocedeerden?
pi_214826028
quote:

[..]

Veel verder dan dat je het zielig vind voor hem kom je anders ook niet als onderbouwing voor je mening, dus zo makkelijk mijn verhaal ontkrachten zoals je nu doet overkomen is het kennelijk niet.
pi_214826033
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb voor de kat z'n viool staats- en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
De Raad van State heeft zich voor de kat z'n viool over deze zaak gebogen. Jij weet het allemaal beter. Omdat je staats- en bestuursrecht gestudeerd hebt.
pi_214826056
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Beroep op autoriteit gaat je niet verder helpen.
pi_214826100
quote:
Dat is hier totaal niet aan de orde:

Verder zou een 'jurist' toch wel moeten snappen dat 'appeals to pity' geen steekhoudende argumenten maar drogredenaties zijn.
pi_214826131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:06 schreef nelaeryn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Verder zou een 'jurist' toch wel moeten snappen dat 'appeals to pity' geen steekhoudende argumenten maar drogredenaties zijn.
Ze heeft de samenleving sowieso minimaal een ton gekost.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214826138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:11 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ze heeft de samenleving sowieso minimaal een ton gekost.
.. En de rest. Ik zou eerder 'meer dan een miljoen' schatten.
pi_214826161
Let maar op die mag blijven.

twitter
pi_214826166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:29 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Sow sielug!!!

Ik heb een buitenlandse partner (niet-EU). Als ik in de bijstand kom (of er iets anders gebeurt waardoor ik haar niet meer kan 'onderhouden', alsof elke buitenlandse partner een soort importbruidje is), moet zij ook het land uit.

Het interesseert de staat dan geen ene moer dat zij Nederlands spreekt en in een tekortsector werkt. Het interesseert de staat ook niet of we getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben. Dan kunnen we lullen tot we een ons wegen, maar als ze niet vrijwillig het land verlaat, dan kan het even duren, maar dan zal uiteindelijk inderdaad de DT&V aankloppen. En denk maar niet dat er dan iemand met discretionaire bevoegdheid aan komt zetten.

Zelfde geldt als onze relatie uitgaat. Dan kan ze nog zo geworteld zijn dat ze letterlijk wortel schiet, dan kan ze zoveel geld hebben dat ze zichzelf nog wel 10 jaar kan onderhouden, het maakt in eerste instantie niemand wat uit.

Deze dingen gebeuren zo vaak zonder enige media-aandacht. Genoeg mensen die tijdelijk in Duitsland of België gaan wonen om onder bepaalde Nederlandse voorwaarden uit te komen, en EU-recht te verwerven.

Als je naar Nederland emigreert ('vlucht' in dit geval, maar daar mag je wel mega-aanhalingstekens bij zetten) weet je dat er regels zijn en als je daar niet aan voldoet, dan houdt het een keertje op. Als je dan uitzonderingen maakt voor allerlei ontstane situaties, dan bouwen we zo'n groot systeem van uitzonderingen op dat uiteindelijk iedereen zich hier mag vestigen.
Het is ook wat je er zelf van maakt. Waarschijnlijk heeft de moeder van Mikael haar zoon aangepraat dat emigreren vreselijk is en dat ze per se in Nederland moeten blijven. Terwijl Mikael gewoon Armeens spreekt en daar familie heeft. Natuurlijk is het niet leuk om als kind te moeten emigreren, maar het hoeft allemaal geen ramp te zijn.
pi_214826172
Wat me ook mateloos irriteert aan deze casus is het complete gebrek aan ambitie in het leven van deze vrouw. In plaats van dat ze in haar geboorteland een leven gaat opbouwen, bestaat haar hele idee van succes erin dat ze zichzelf opdringt aan een land dat haar niet wil.
pi_214826186
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ook zo'n Halsema die vindt dat de politiek maar verblijfsvergunningen moet uitdelen alsof het snoepjes zijn. Omtzigt heeft helemaal gelijk om te zeggen dat de Kamer niet over individuele gevallen gaat. Wat denkt ze dat een verblijfsvergunning is?

Verblijfsvergunningen worden dan een soort cadeautjes die je aan bevoorrechte mensen/groepen kunt geven. Het hele doel van een immigratiebeleid is dan weg. Je krijgt totale willekeur. Dan wordt het een piepjessysteem: het wieltje dat piept (met de meepiepende Tweede Kamer en media), krijgt de smeerolie.
pi_214826225
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:59 schreef probeer het volgende:

[..]
De Raad van State heeft zich voor de kat z'n viool over deze zaak gebogen. Jij weet het allemaal beter. Omdat je staats- en bestuursrecht gestudeerd hebt.
Volgens de RvS hoefde de minister geen verblijfsvergunning op grond van de Afsluitingsregeling toe te passen... het mocht wel. Als je de uitspraak had gelezen had je dat geweten.
pi_214826256
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:21 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Volgens de RvS hoefde de minister geen verblijfsvergunning op grond van de Afsluitingsregeling toe te passen... het mocht wel. Als je de uitspraak had gelezen had je dat geweten.
Heeft de overheid heeft de diverse procedures en regels correct toegepast?

Voor een expert staats- en bestuursrecht een simpele ja of nee vraag om te beantwoorden, niet? Zeker voor eentje die de uitspraak gelezen heeft.
pi_214826259
quote:

[..]
Maar dat werd niet gedaan.
pi_214826321
quote:

[..]
In het vorige kabinet (nog voor het demissionaire kabinet) is afgesproken dat de minister de discretionaire bevoegdheid niet meer gebruikt, en dit kabinet is het daarmee eens.

Maar feitelijk gezien kan de minister nog steeds die uitzondering maken.
pi_214826322
quote:

SPOILER
SPOILER
pi_214826480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Heeft de overheid heeft de diverse procedures en regels correct toegepast?

Voor een expert staats- en bestuursrecht een simpele ja of nee vraag om te beantwoorden, niet? Zeker voor eentje die de uitspraak gelezen heeft.
Nou, de RvS heeft wel degelijk kritiek op het handelen van betrokken instanties:

quote:
Dat die situatie al elf jaar duurt, ligt voor een deel aan de keuze van de moeder om niet met de vreemdeling te vertrekken toen dat moest én ligt voor een ander deel aan de verschillende instanties die lang hebben gedaan over de besluitvorming. Ook de Afdeling heeft lang over deze zaak gedaan.
De RvS vindt dat dus niet genoeg. Maar bijvoorbeeld de rechtbank was daar in beroep dus een andere mening over toegedaan hè.
pi_214826502
quote:
Die hele Afsluitingsregeling waar Mikael (onsuccesvol) een beroep op heeft gedaan is uit medelijden tot stand gekomen _O-
pi_214826505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:46 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Die hele Afsluitingsregeling waar Mikael (onsuccesvol) een beroep op heeft gedaan is uit medelijden tot stand gekomen _O-
Had ook nooit moeten gebeuren natuurlijk.
pi_214826557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Had ook nooit moeten gebeuren natuurlijk.
Als je het asielsysteem niet repareert blijf je bezig. Mikael is niet het eerste schrijnende geval en zal niet de laatste zijn. En deze Afsluitingsregeling was niet de eerste pardonregeling en vast ook niet de laatste.
pi_214826774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:57 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als je het asielsysteem niet repareert blijf je bezig. Mikael is niet het eerste schrijnende geval en zal niet de laatste zijn. En deze Afsluitingsregeling was niet de eerste pardonregeling en vast ook niet de laatste.
Gelul in de ruimte. Je blijft bezig met uitzetten van mensen die geen vergunning krijgen, wat het systeem verder ook is.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 18:47:08 #141
28033 Pek
je moet wat
pi_214826905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:57 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Het is geen "schrijnend geval" , hoe verzin je het.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_214827102
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:47 schreef Pek het volgende:

[..]
Het is geen "schrijnend geval" , hoe verzin je het.
Schrijnend is een ander woord voor pijnlijk/gevoelig. De Raad van State erkent letterlijk dat de stress en onzekerheid Mikael zwaar moeten vallen. Dat noem ik schrijnend.. voor een elfjarige.

Maar het ene moment is de uitspraak van de hoogste bestuursrechter hier heilig en het andere moment wordt je uitgelachen als je gewoon rechtstreeks citeert uit de uitspraak. Het is vechten tegen de bierkaai in deze domrechtse echokamer.
pi_214827165
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:10 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Schrijnend is een ander woord voor pijnlijk/gevoelig. De Raad van State erkent letterlijk dat de stress en onzekerheid Mikael zwaar moeten vallen. Dat noem ik schrijnend.. voor een elfjarige.

Maar het ene moment is de uitspraak van de hoogste bestuursrechter hier heilig en het andere moment wordt je uitgelachen als je gewoon rechtstreeks citeert uit de uitspraak. Het is vechten tegen de bierkaai in deze domrechtse echokamer.
Mensen zijn het gewoon niet met je eens en geven goede argumenten waarom. Niet zo zielig doen hoor, dat werkt misschien in de media maar hier niet :)

De stress en onzekerheid worden veroorzaakt door zijn moeder en de instanties die haar helpen. Dat maakt het nog geen schrijnend geval, er zijn sowieso honderden andere gevallen exact als deze waar we van weten en zeer waarschijnlijk nog veel meer.
pi_214827261
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mensen zijn het gewoon niet met je eens en geven goede argumenten waarom. Niet zo zielig doen hoor, dat werkt misschien in de media maar hier niet :)

De stress en onzekerheid worden veroorzaakt door zijn moeder en de instanties die haar helpen. Dat maakt het nog geen schrijnend geval, er zijn sowieso honderden andere gevallen exact als deze waar we van weten en zeer waarschijnlijk nog veel meer.
Ik denk dat een aantal mensen hier in mij graag een woke leftie zien zodat ze iemand hebben om hun gal tegen te spuwen. Maar dat ben ik helemaal niet en dat zouden ze kunnen weten als ze daadwerkelijk lezen wat ik schrijf. Ik vind het een nutteloze exercitie op deze manier en ga me dan ook onttrekken aan deze "discussie".
  woensdag 28 augustus 2024 @ 20:14:00 #145
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_214827650
Wat een ontzettende kneuzenkermis is dit zeg. Die moeder had in 2010 al het land uit gesodemieterd moeten worden. Toen werd haar verzoek afgewezen, en dan moet het ook klaar zijn. Niks tweede kans, gewoon klaar. Maar nee hoor, in dit land kun je blijkbaar tot in den treure door blijven drammen en zielig doen. En even een kind uitpoepen om op die manier meer kans te maken. Belachelijk :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214827794
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:31 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik denk dat een aantal mensen hier in mij graag een woke leftie zien zodat ze iemand hebben om hun gal tegen te spuwen. Maar dat ben ik helemaal niet en dat zouden ze kunnen weten als ze daadwerkelijk lezen wat ik schrijf. Ik vind het een nutteloze exercitie op deze manier en ga me dan ook onttrekken aan deze "discussie".
Ik zie dat helemaal niet zo, je maakt gewoon slechte punten en onderbouwt die ook niet goed. Als je daar op gewezen wordt ga je wild om je heen slaan. Tja, dat is jouw keuze :)
  woensdag 28 augustus 2024 @ 20:39:50 #147
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214828011
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:31 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik heb de discussie een beetje zitten volgen en zie dat je vooral niet ingaat op argumenten van de mensen waar je het niet mee eens bent. En dat in deze post gelardeerd met een vleugje slachtofferrol. Jammer.

Mamma van Mikael is afgewezen en uitgeprocedeerd. De Raad van State heeft besloten dat ze uitgezet moeten worden. De minister heeft, in lijn met afspraken in eerdere kabinetten, besloten geen gebruik te maken van haar discretionaire bevoegdheid. Alles geheel in lijn met de wet.
pi_214828796
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:09 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Vader voogdij geven, kind mag blijven. Moeder de grens over sodemieteren met een inreisverbod voor 10 jaar.
Opgelost ^O^

Kan het arme jong met Nederlandse wortels gewoon in Nederland blijven bij zijn ouder. Dat wilde ze toch? toch? |:)
Dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat het plannetje gaat slagen en dat is om kotsmisselijk van te worden. Niet omdat ik iets tegen Mikael heb, maar omdat het zo doorzichtig is dat de media, en dus de publieke opinie, worden gebruikt om te drammen..om je zin door te drukken.. terwijl ARMENIË EEN VEILIG LAND is. Hoezo tig procedures stapelen? Gewoon opsodemieteren en alleen mensen toelaten die echt een goede reden hebben om asiel aan te vragen.
pi_214828857
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:10 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

Helemaal niks schrijnends aan. Wanneer je expat bent en je krijgt een kind in het land waar je tijdelijk verblijft, dan vertrek je na een aantal jaar ook met je kind. Zielig? Nee hoor.
pi_214830047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 21:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat het plannetje gaat slagen en dat is om kotsmisselijk van te worden. Niet omdat ik iets tegen Mikael heb, maar omdat het zo doorzichtig is dat de media, en dus de publieke opinie, worden gebruikt om te drammen..om je zin door te drukken.. terwijl ARMENIË EEN VEILIG LAND is. Hoezo tig procedures stapelen? Gewoon opsodemieteren en alleen mensen toelaten die echt een goede reden hebben om asiel aan te vragen.
Het plan gaat ook slagen. En dat weten ze.

Treurige bedoeling dit.
pi_214830096
Ik moet het nog zien. Er is een reden dat de vader tot nu toe angstvallig uit beeld is gehouden. Ik vermoed omdat de kans kleiner is dat de moeder mag blijven als het kind de verblijfsvergunning krijgt. Dit hele verhaal gaat uiteindelijk natuurlijk alleen om de moeder, het belang van het kind is geen overweging. De moeder moet en zal blijven, daar is het allemaal om te doen. Het kind wordt alleen ingezet als pion om media, politici en goedgelovige idioten te overtuigen.
pi_214831593
https://www.ad.nl/politie(...)-hoge-hoed~ab11b69d/

quote:
Waarom is Mikaels vader nu pas in beeld?

Mikael had altijd al een moeder én een vader. Zijn ouders zijn alleen sinds 2018 niet meer samen. Zijn vader, ook Armeniër, stichtte buiten Amsterdam een nieuw gezin met een Nederlandse vrouw en kreeg zo een verblijfsvergunning. Dat Mikaels vader ook twee kinderen in Nederland heeft met de Nederlandse nationaliteit, werkt volgens universitair hoofddocent staats- en bestuursrecht Lynn Hillary (Universiteit van Amsterdam) in Mikaels voordeel. ,,Je kunt namelijk van Mikaels vader niet verwachten dat hij met Mikael meereist naar Armenië om daar zijn gezinsleven uit te oefenen.”
Maar dan moet zijn moeder toch alsnog weg? Die man heeft al een relatie met een andere vrouw. Belandt Mikael bij toekenning in een gezin dat hij niet kent, ik dacht dat een van de bezwaren voor een terugkeer naar Armenie ook was dat hij er niemand kende?

quote:
De vader komt nu als een konijn uit de hoge hoed. Eerder leek hij niet in beeld. Nu stelt advocatenkantoor Prakken d’Oliveira in een verklaring dat Mikael ‘ook door zijn vader wordt verzorgd en opgevoed in Nederland’. Daarom vinden de advocaten de nieuwe weg ‘logisch en kansrijk’. De vraag waarom dat niet eerder is gebeurd als dat zo ‘logisch’ was, blijft onbeantwoord: de advocaten willen geen toelichting geven.
Omdat het niet waar is, waarschijnlijk? Wel gek anders dat iemand die zogenaamd ook actief was bij de opvoeding hiervoor nooit ter sprake kwam.
pi_214833207
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 09:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar dan moet zijn moeder toch alsnog weg? Die man heeft al een relatie met een andere vrouw. Belandt Mikael bij toekenning in een gezin dat hij niet kent, ik dacht dat een van de bezwaren voor een terugkeer naar Armenie ook was dat hij er niemand kende?
[..]
Omdat het niet waar is, waarschijnlijk? Wel gek anders dat iemand die zogenaamd ook actief was bij de opvoeding hiervoor nooit ter sprake kwam.
Dat nota bene het fucking AD moet zijn die in ieder geval de vragen stelt :') Beetje absurd dat er dan weer even gemaild moet worden met de UvA (een belachelijke instantie) en dat er niet doorgevraagd wordt, maar goed.

Iedere mediapublicatie in Nederland had deze vragen al maanden geleden moeten stellen, en bij gebrek aan antwoorden zelf op onderzoek uit moeten gaan. Die vader zal echt niet zo moeilijk te vinden zijn geweest en dan was dit hele circus over de nieuwe aanvraag niet nodig geweest.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 14:10:17 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214833350
Dit zal wel weer een precedent scheppen voor allerlei andere asielzoekers met een zielig verhaaltje.
pi_214833397
Nederland is een onrechtstaat. Nederlanders moeten zich strikt aan de wet houden anders zal de ijzeren vuist van de overheid hen raken maar buitenlanders hebben veel meer rechten. Ik bijvoorbeeld kan niet voor hetzelfde misdrijf 30x naar de rechter om de straf aan te vechten.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 14:28:29 #156
3542 Gia
User under construction
pi_214833432
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit zal wel weer een precedent scheppen voor allerlei andere asielzoekers met een zielig verhaaltje.
Wat te denken van die Somalier die zijn 6 kinderen uit huis zet? Omdat ze niet willen dat hij tegen ze praat! Whut??? En nu moeten de 4 oudsten met spoed een woning.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 14:31:16 #157
Brabo Bastard
pi_214833440
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is toch een beetje hoe het gaat:

1. Asielaanvraag afgewezen.
2. Snel een kind baren.
3. Zielig doen.
4. Grote kans dat je mag blijven.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 14:36:52 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214833464
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat te denken van die Somalier die zijn 6 kinderen uit huis zet? Omdat ze niet willen dat hij tegen ze praat! Whut??? En nu moeten de 4 oudsten met spoed een woning.
Dat lijkt mij geen enkele reden voor spoed, een fatsoenlijke rechter zou dat gewoon van tafel moeten vegen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 14:44:26 #159
3542 Gia
User under construction
pi_214833512
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat lijkt mij geen enkele reden voor spoed, een fatsoenlijke rechter zou dat gewoon van tafel moeten vegen.
De rechter heeft bepaald dat pa de kinderen uit huis mag zetten zodra de gemeente opvang of woonruimte voor de 4 volwassen kinderen heeft.
SPOILER
  donderdag 29 augustus 2024 @ 14:45:46 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_214833515
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 14:44 schreef Gia het volgende:

[..]
De rechter heeft bepaald dat pa de kinderen uit huis mag zetten zodra de gemeente opvang of woonruimte voor de 4 volwassen kinderen heeft.
SPOILER
De gemeenschap mag kortom weer opdraaien voor mensen die er een rommeltje van maken.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:21:00 #161
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_214834540
Straks gaan ze weer in hoger beroep en zijn we weer een paar jaar verder. Dat dit kan in Nederland :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  Moderator / Redactie FP donderdag 29 augustus 2024 @ 17:21:50 #162
Brabo Bastard
pi_214834544
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef jcdragon het volgende:
Straks gaan ze weer in hoger beroep en zijn we weer een paar jaar verder. Dat dit kan in Nederland :')
En die advocaten lachen zich rot, die verdienen hier goud geld aan.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 29 augustus 2024 @ 17:29:43 #163
214643 Nober
pi_214834612
quote:
De politiek kan en wil niks dat is wel weer aangetoond.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:16:34 #164
492539 MoreDakka
pi_214835079
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
En die advocaten lachen zich rot, die verdienen hier goud geld aan.
Ik vraag me af door wij zij betaald worden, die vrouw heeft zelf natuurlijk geen rode cent.

Oh wacht...
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:19:44 #165
497478 Toine51
pi_214835103
quote:
Ja, dat is er wat er structureel fout gaat hier...
Vroeger thuis was nee ook meteen nee...
  donderdag 29 augustus 2024 @ 18:40:43 #166
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214835341
quote:
Plus moedigt het andere asielzoekers aan die in een vergelijkbare situatie zitten om maar door te blijven procederen.
  donderdag 29 augustus 2024 @ 19:02:34 #167
191004 Accordtje
pi_214835722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2024 09:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Voor die jongen een prima oplossing dan om hier te blijven. Opgenomen in het gezin van zijn vader. Betekent waarschijnlijk dat hij alsnog naar een andere school zal gaan en in een buurt komt te wonen waar hij niemand kent. Overigens lijkt me dat laatste geen enkel issue, aangezien er zo vaak kinderen met hun ouders verhuizen naar een ander deel van het land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')