abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219290353
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 09:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat komt dus vanwege internationale verdragen die we ooit hebben getekend en nooit meer vanaf kunnen komen.
Er zijn landen die de verdragen onderschreven hebben, maar een heel wat stringenter beleid hebben. Hier wordt alles herhaaldelijk zodanig opgerekt dat het letterlijk grenzenloos wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_219290441
Uit deze situatie zou lering getrokken moeten worden om het niet meer te laten voorkomen.

Vanuit moreel oogpunt vind ik niet dat je deze jongen kan uitzetten.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_219290450
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 10:34 schreef Tim_G het volgende:
Uit deze situatie zou lering getrokken moeten worden om het niet meer te laten voorkomen.

Dat werd ook al gezegd in 2017 t/m 2018. De US lost dat op door ankerbabies te nationaliseren, maar de moeder evt vader niet, die krijgt dan een Greencard en dan kan die nadat het kind volwassen wordt dan alsnog worden uitgezet. Dat kan Nederland ook doen, maar wil men niet met alle gevolgen vandien. De narcisme-bonus wordt alsnog uitgereikt :r

maandag 9 oktober 2017 @ 15:04:04
NWS / Uitgezette Armeense moeder startte 7 procedures om te blijven
In augustus domineerde de Armeense moeder Armina het nieuws. Ze werd zonder haar twee kinderen Howick (12) en Lily (11) het land uitgezet. RTL Nieuws heeft nu haar IND-dossier in handen. Uit de stukken blijkt wat er allemaal vooraf ging aan haar uitzetting.

Waarom mogen Lili en Howick nu toch blijven?
Bekijk deze YouTube-video
pi_219290486
In de tussentijd grote hoeveelheid gezinsherenigingen.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_219290495
quote:

Ik vind het immoreel dat de moeder mag blijven
  dinsdag 18 november 2025 @ 10:49:52 #256
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219290518
quote:

Dit is de zoveelste waarbij dit op deze manier gaat. Je zou denken dat men eens lering trekt uit hoe dit fout blijft gaan, maar wat dat betreft straalt de onmacht al van vele, vele kabinetten af.
pi_219290541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 10:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
In de VS hebben ze daar een oplossing voor, die ook Nederland kan navolgen, dan rem je de aanzuigende werking op narcisten, dat wil je toch ook niet voor je land aantrekkelijk maken :r
pi_219290542
quote:

[..]
Ja, inderdaad. Dat de jongen mag blijven daar heb ik eigenlijk helemaal geen problemen mee, dat de moeder op deze manier ook beloond wordt voor haar gedrag wel.
pi_219290952
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 10:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is de zoveelste waarbij dit op deze manier gaat. Je zou denken dat men eens lering trekt uit hoe dit fout blijft gaan, maar wat dat betreft straalt de onmacht al van vele, vele kabinetten af.
Dat klopt! Maar dat gebeurt niet en moet een kind wat eigenlijk alleen maar in Nederland opgegroeid en geschoold is daar dan de dupe van zijn? Vind ik niet.

Wees dan maar keihard tegen al uitvreters die hier binnenkomen. Hanteer daar een zero tolerance beleid en zorg dat je binnen no time van die lui af bent.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_219290959
quote:

[..]
Ik vind het vooral symboolpolitiek om je hier heel druk over te maken terwijl het echte gajes zijn gang kan blijven gaan.
pi_219290989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 11:54 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Dat klopt! Maar dat gebeurt niet en moet een kind wat eigenlijk alleen maar in Nederland opgegroeid en geschoold is daar dan de dupe van zijn? Vind ik niet.
Dubbele standaard vind ik want ouders met kind(eren) kunnen en mogen dat ook als ze emigreren. Kinderen zijn over het algemeen nogal 'plastisch' en raken snel gewend, aangepast aan een andere omgeving.
  dinsdag 18 november 2025 @ 13:21:57 #262
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219291303
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 11:54 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat deze jongen niet bedreigd had mogen worden met uitzetting.
quote:
Wees dan maar keihard tegen al uitvreters die hier binnenkomen. Hanteer daar een zero tolerance beleid en zorg dat je binnen no time van die lui af bent.
Ja, dat zou fijn zijn. Helaas lijkt dat niet mogelijk. Zodra die veiligelanders, mobiele bandieten en overige weggooiers uit de vergelijking gehaald zouden worden, dan zou er op slag meer draagvlak zijn voor echte vluchtelingen en andere gecontroleerde immigratie.
pi_219291404
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 12:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dubbele standaard vind ik want ouders met kind(eren) kunnen en mogen dat ook als ze emigreren. Kinderen zijn over het algemeen nogal 'plastisch' en raken snel gewend, aangepast aan een andere omgeving.
Ja, als ze 2 of 3 zijn. Niet als ze naar de middelbare school gaan.

en wat is dan exact de dubbele standaard of vind je dat gewoon lekker klinken?
pi_219291425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 13:52 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Ja, als ze 2 of 3 zijn. Niet als ze naar de middelbare school gaan.

en wat is dan exact de dubbele standaard of vind je dat gewoon lekker klinken?
Het is niet verboden, het kan en mag.
Mijn neef bijv. is vorig jaar verhuist naar Florida, zijn zoontje is nu 9 jaar.
pi_219291590
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 13:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het is niet verboden, het kan en mag.
Mijn neef bijv. is vorig jaar verhuist naar Florida, zijn zoontje is nu 9 jaar.
Ja, maar die is niet illegaal naar Amerika\Florida gegaan..........daar is wel een hele procedure aan vooraf gegaan :X
pi_219291602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 15:55 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Ja, maar die is niet illegaal naar Florida gegaan..........daar is wel een hele procedure aan vooraf gegaan :X
Dat klopt, maar als men dit als argument gaat gebruiken om illegaliteit te gaan legaliseren vind ik dat absurd. Maar goed dat is mijn opinie ;) De deur openzetten voor narcisten via dergelijke routes vind ik om te :r Het stimuleert in wezen kindermisbruik |:(
pi_219291639
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 15:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat klopt, maar als men dit als argument gaat gebruiken om illegaliteit te gaan legaliseren vind ik dat absurd. Maar goed dat is mijn opinie ;) De deur openzetten voor narcisten via dergelijke routes vind ik om te :r Het stimuleert in wezen kindermisbruik |:(
Nee, dit zou een uitzondering kunnen zijn op de regel die het bevestigd. Want zo heeeeel veeeeel casussen zoals dit hebben we niet.
pi_219291655
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 16:04 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Nee, dit zou een uitzondering kunnen zijn op de regel die het bevestigd. Want zo heeeeel veeeeel casussen zoals dit hebben we niet.
Gelukkig niet, er ontstaat gelukkig nogal wat publieke ophef over dergelijke gevallen, imo niet onterecht ;)
pi_219293546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 11:55 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Ik vind het vooral symboolpolitiek om je hier heel druk over te maken terwijl het echte gajes zijn gang kan blijven gaan.
Als je regels misbruikt die bedoeld zijn om mensen te helpen kwalificeer je wat mij betreft als gajes
pi_219293576
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 15:55 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Ja, maar die is niet illegaal naar Amerika\Florida gegaan..........daar is wel een hele procedure aan vooraf gegaan :X
Het argument was toch dat het onmenselijk is om een kind te verplaatsen naar een land waar het niet geaard is. Als dat zo is, dan kan je dus niet anders dan het uitreizen van expats met minderjarige kinderen verbieden. Het zou immers bizar zijn hier een uitzonderingsregel toe te passen uit medemenselijkheid, terwijl je de veronderstelde onmenselijke situatie van expatkinderen laat voortwoekeren.
pi_219293584
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 10:19 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er zijn landen die de verdragen onderschreven hebben, maar een heel wat stringenter beleid hebben. Hier wordt alles herhaaldelijk zodanig opgerekt dat het letterlijk grenzenloos wordt.
Ja en je kunt er weinig aan doen. Vandaar dat D66 zo dol is op internationale verdragen.
pi_219294989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 20:35 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het argument was toch dat het onmenselijk is om een kind te verplaatsen naar een land waar het niet geaard is. Als dat zo is, dan kan je dus niet anders dan het uitreizen van expats met minderjarige kinderen verbieden. Het zou immers bizar zijn hier een uitzonderingsregel toe te passen uit medemenselijkheid, terwijl je de veronderstelde onmenselijke situatie van expatkinderen laat voortwoekeren.
Jezus, snap je het verschil nu echt niet?

Iemand die bewust migreert gaat daar niet zomaar heen. Die wil er graag heen, heeft een baan en huisvesting geregeld en ziet daar betere mogelijkheden dan waar hij vandaan komt. Maar er zijn er niet zoveel die heel bewust naar Armenië verhuizen omdat er daar zoveel mogelijkheden zijn.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 07:15:59 #273
441859 crew  Lenny77
pi_219295014
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 07:07 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Iemand die bewust migreert gaat daar niet zomaar heen. Die wil er graag heen, heeft een baan en huisvesting geregeld en ziet daar betere mogelijkheden dan waar hij vandaan komt. Maar er zijn er niet zoveel die heel bewust naar Armenië verhuizen omdat er daar zoveel mogelijkheden zijn.
Nee jij mist het punt.
Die volwassene kiest voor migratie. Dat kind wordt gewoon meegenomen, willen of niet. Die heeft daar ook geen wortels ook al is het een legale verhuis.
Voor het gevoel van het kind is dat exact hetzelfde.
En bij deze jongen is dat bij wijze van spreken 'kindermishandeling' maar bij de anderen mag dat gewoon.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_219295032
quote:

[..]

Je kan er natuurlijk zoveel omheen proberen te praten als je wilt, beide situaties zijn wel degelijk gelijk.
  woensdag 19 november 2025 @ 07:53:56 #275
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219295102
quote:

[..]

:')
pi_219295521
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 07:15 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nee jij mist het punt.
Die volwassene kiest voor migratie. Dat kind wordt gewoon meegenomen, willen of niet. Die heeft daar ook geen wortels ook al is het een legale verhuis.
Voor het gevoel van het kind is dat exact hetzelfde.
En bij deze jongen is dat bij wijze van spreken 'kindermishandeling' maar bij de anderen mag dat gewoon.
Ja, maar een bewuste migratie naar een land met mogelijkheden is compleet wat anders dan een gedwongen migratie naar een 2e of misschien zelfs een 3e wereldland. Dus het voorbeeld is geen goede vergelijking.

Bij het 1 kies je voor een, naar jouw idee, betere toekomst bij de ander wordt je keihard die mooie toekomst ontnomen. Jahoor, dat is volgens jouw exact hetzelfde |:(
pi_219295835
Rekken, frustreren, traineren werkt dus blijkbaar.
En er is altijd wel een of andere landverradende asielkutadvocaat die een haakje ziet.

En de landen om ons heen maar wel met dezelfde wetten, regels en verdragen het door hebben en een ander beleid gaan voeren.

Hoezo kan het hier dan niet? He, magnieters?
Gaan jullie de volgende in huis nemen dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219295841
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 20:37 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja en je kunt er weinig aan doen. Vandaar dat D66 zo dol is op internationale verdragen.
Om het vooral als smoes te zien ja.
1947-2016
pi_219295842
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:31 schreef Red_85 het volgende:
Rekken, frustreren, traineren werkt dus blijkbaar.
En er is altijd wel een of andere landverradende asielkutadvocaat die een haakje ziet.

En de landen om ons heen maar wel met dezelfde wetten, regels en verdragen het door hebben en een ander beleid gaan voeren.

Hoezo kan het hier dan niet? He, magnieters?
Gaan jullie de volgende in huis nemen dan?
Onze rechters stellen dat cf EVRM België mensenrechten niet kan garanderen voor doorreizigers. Dus we ze niet mogen terugsturen.

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219295860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Om het vooral als smoes te zien ja.
Nou het wordt door de rechterlijke macht natuurlijk helemaal uit verband getrokken en met hun uitspraken maken ze jurisprudentie dus wetgeving defacto, door zo buiten de bedoeling alles op te rekken.

Maar als je dan als politiek tegengas geeft zou je de trias politica afbreken, die mensen die dat stellen praten voor eigen parochie, die vinden het allemaal maar mooi dat zaken zo geïnterpreteerd worden alsof alles een mensenrecht zou moeten betekenen, zelfs een stabiel klimaat wordt nog gezien als mensenrecht.

https://www.nu.nl/klimaat(...)nen-klimaatzaak.html
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_219295878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Onze rechters stellen dat cf EVRM België mensenrechten niet kan garanderen voor doorreizigers. Dus we ze niet mogen terugsturen.
Onze rechters hebben vooraf al een bepaalde mening en zoeken een clausule om die te onderbouwen.
Daar gaat het al mis.
1947-2016
pi_219295886
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Onze rechters hebben vooraf al een bepaalde mening en zoeken een clausule om die te onderbouwen.
Daar gaat het al mis.
Onze RvS heeft de laatste tijd non stop grondrechten zitten interpreteren als positieve rechten.
Nu dus ook alsof je zou discrimineren omtrent geloof als je zou stellen dat religieuze symbolen niet zouden mogen.
Die regel uniform gekleed geldt voor iedereen, ongeacht geloof.
Nu krijgen de gelovigen een uitzondering, maar zij zijn gelijke monniken, dus waarom krijgen zij een uitzondering?

GW artikel 1, als die juist geïnterpreteerd zou worden zou je op andere uitkomsten komen, naar mijn mening.
pi_219295902
Ander voorbeeld van dat clubje onder D66 leiding (RvS):

Statushouders krijgen een privilege - mogen voorrang, hoeven niet in de rij te wachten -
Minister wilt wat doen aan dat privilege, mag niet, want dan staat de minister beleid niet toe om een specifieke groep geen privilege te geven, terwijl de overigen daar geen last van hebben.
De minister weegt af welke voorwaarden zouden moeten leiden tot privileges en bepaalde eigenschappen zouden daarin geen criteria moeten zijn, waaronder "statushouder."

Nu worden groepen beschermd tegen "positieve rechten" cq het behouden van privileges tegenover anderen (defacto worden NL burgers dus gewoon ook achtergesteld omdat ze geen statushouder zijn).

Al draai je het bovenstaande om kom je gewoon tot de conclusie dat je dezelfde munt omdraait en dat alles hetzelfde is - behalve dan privilege NL vs statushouder - maar het dan opeens wel zou mogen.

Hoe politiek moet je het hebben?

[ Bericht 10% gewijzigd door ludovico op 19-11-2025 10:46:05 ]
pi_219296643
Opvang zou volledig gericht moeten zijn op opvang in de regio. Die ma en pa hadden hadden dus per direct weggestuurd moeten worden. Nu hebben in potentie wel 3 miljard mensen recht op asiel in Nederland (als België immers al niet veilig is). Dat kan niet, dat wil je niet, dat hoort niet. Als verdragen dat in de weg staan dan moeten die verdragen eens opnieuw tegen het licht gehouden worden, opnieuw onderhandeld worden, of doodleuk opgezegd worden. Dit soort asielverdragen worden helaas in progressieve kringen gebruikt voor een wedstrijdje moreel gewichtheffen om te laten zien wie moreel de beste is, ten koste van ons land, onze cultuur, onze kwaliteit van leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alpha0 op 19-11-2025 15:27:29 ]
pi_219296831
Nederland kan net zo goed het hele asiel- en vergunningstelsel overboord kieperen, de grenzen en toegang tot voorzieningen en uitkeringen volledig openstellen voor alle migranten van de wele wereld.

Er is toch geen redden meer aan en nu krijgen zelfs profiteurs die hier eigenlijk niet mochten zijn en het hele proces op allerlei manieren hebben lopen traineren alsnog een verblijfsvergunning.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 13:23:12 #286
441859 crew  Lenny77
pi_219296961
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
Erg om te zeggen maar ik moest hier hard om lachen :D

Maar zoals hierboven al gezegd... Dan vang iedereen maar op als het zelfs bij ons al niet veilig is..
pi_219297310
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 09:21 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Ja, maar een bewuste migratie naar een land met mogelijkheden is compleet wat anders dan een gedwongen migratie naar een 2e of misschien zelfs een 3e wereldland. Dus het voorbeeld is geen goede vergelijking.

Bij het 1 kies je voor een, naar jouw idee, betere toekomst bij de ander wordt je keihard die mooie toekomst ontnomen. Jahoor, dat is volgens jouw exact hetzelfde |:(
Nope, ouders hier kunnen en mogen ook prima naar een 'armer' land emigreren als ze dat willen met hun kind(eren). De wet legt hen daarin geen beperkingen op.
pi_219297396
Achja, gemiste kans voor deze knul. Als getalenteerde / slimme 12 jarige ligt je denk ik een rooskleurigere toekomst elders voor de boeg, misschien Armenië ook (of iets dichtbij als Georgie). Deze landen hebben nog een rijke cultuur, schitterende natuur en ook goede economische vooruitzichten. Wat heeft Nederland eigenlijk nog? Mijn (buitenlandse) vrienden/kennissen noemen het kantoor Nederland. Zo denk ik er ook over, een kantoor met steeds meer Moslims, Indiërs, Arabieren, klaplopers enz buiten op straat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Joppiez op 19-11-2025 14:41:15 ]
pi_219297567
quote:
14s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er is toch geen redden meer aan en nu krijgen zelfs profiteurs die hier eigenlijk niet mochten zijn en het hele proces op allerlei manieren hebben lopen traineren alsnog een verblijfsvergunning.
Degenen die hier nog het meest van profiteren zijn de asielrechtadvocaten die voor elk uurtje dat een procedure langer duurt weer een bonnetje mogen schrijven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_219298298
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 14:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Nope, ouders hier kunnen en mogen ook prima naar een 'armer' land emigreren als ze dat willen met hun kind(eren). De wet legt hen daarin geen beperkingen op.
Natuurlijk mag dat als iemand dat wil maar je kunt niet iemand die hier geboren is dwingen te vertrekken. 10 jaar geleden, toen hadden ze moeten handelen. Nu is het puur symboolpolitiek.
pi_219298947
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:48 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Natuurlijk mag dat als iemand dat wil maar je kunt niet iemand die hier geboren is dwingen te vertrekken. 10 jaar geleden, toen hadden ze moeten handelen. Nu is het puur symboolpolitiek.
Tien jaar geleden mocht Nederland niet optreden vanwege meerdere internationale verdragen die we steunen en omdat ze na iedere afwijzing een nieuwe asielprocedure begon.

Het is nu geen symboolpolitiek want de moeder, vader en de jongen mogen allemaal permanent in Nederland blijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219299042
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2025 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
Er is geen goede oplossing. Om je vraag te beantwoorden is het nu een probleem omdat het kind al 15 (!) jaar hier woont en hier naar school gaat en niet eens de taal spreekt van het land waar hij naar toe moest. Onvergelijkbaar met elk ander willekeurig kind waarvan de ouders hier asiel hebben aangevraagd.
Als mensen vanuit Nederland emigreren naar het buitenland voor werk, daar twee kinderen krijgen en na 15 jaar terugkeren naar Nederland als gezin hoor ik ook nooit iemand piepen over die kinderen die uit de omgeving waarin ze zijn opgegroeid weggehaald worden. Die hebben ook niks met Nederland aangezien ze hier niet geboren zijn.
pi_219299477
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 13:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Erg om te zeggen maar ik moest hier hard om lachen :D

Maar zoals hierboven al gezegd... Dan vang iedereen maar op als het zelfs bij ons al niet veilig is..
Ja ze zijn compleet doorgedraaid.

Kom met de jaren meer vonnissen tegen waarvan ik denk mijn hemel.
Ook adviezen van de RvS.
  Moderator woensdag 19 november 2025 @ 21:24:20 #294
441859 crew  Lenny77
pi_219299876
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 16:48 schreef Tim_G het volgende:

[..]
Aan de kinderen van de vrijwillige verhuizers wordt ook niets gevraagd.. die verhuizen ook gedwongen mee.
pi_219300383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 09:21 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Zoals andere gebruikers al opmerken, het is voor het kind altijd gedwongen. Tevens worden hier volgens mij de doelpalen verzet. Eerst zou het erom gaan dat het kind hier al geaard was, terwijl het nu opeens over mogelijkheden gaat. Er zijn leven sowieso heel veel kinderen in Armenië en soortgelijke landen met dezelfde mogelijkheden. Dan zouden we die eigenlijk allemaal naar Nederland moeten halen. En dan kunnen we dus eigenlijk nooit meer mensen uitzetten naar landen waar de mogelijkheden minder zijn. Dus tenzij we vluchtelingen uit Noorwegen of Zwitserland krijgen, zit er weinig anders op dan ze allemaal hier onderdak aan te bieden zolang ze kinderen hebben.

Het heeft mijns inziens ook niet zo heel veel zin om hier ‘lering uit te trekken,’ als men vervolgens hetzelfde systeem met dezelfde redeneringen in stand wil houden. De hele 'ja, toch wel zielig' manier van denken is precies hoe we tot de huidige situatie gekomen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door NecSpeNecMetu op 20-11-2025 00:02:26 ]
pi_219300717
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 21:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Aan de kinderen van de vrijwillige verhuizers wordt ook niets gevraagd.. die verhuizen ook gedwongen mee.
is dit echt jullie enige argument? Wtf, je bent nummer 6 die dat roept en lees maar even terug dan zie je dat ik dat een kul argument vind.
pi_219300720
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 23:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Zoals andere gebruikers al opmerken, het is voor het kind altijd gedwongen. Tevens worden hier volgens mij de doelpalen verzet. Eerst zou het erom gaan dat het kind hier al geaard was, terwijl het nu opeens over mogelijkheden gaat. Er zijn leven sowieso heel veel kinderen in Armenië en soortgelijke landen met dezelfde mogelijkheden. Dan zouden we die eigenlijk allemaal naar Nederland moeten halen. En dan kunnen we dus eigenlijk nooit meer mensen uitzetten naar landen waar de mogelijkheden minder zijn. Dus tenzij we vluchtelingen uit Noorwegen of Zwitserland krijgen, zit er weinig anders op dan ze allemaal hier onderdak aan te bieden zolang ze kinderen hebben.

Het heeft mijns inziens ook niet zo heel veel zin om hier ‘lering uit te trekken,’ als men vervolgens hetzelfde systeem met dezelfde redeneringen in stand wil houden. De hele 'ja, toch wel zielig' manier van denken is precies hoe we tot de huidige situatie gekomen zijn.
Bijzonder dat je net doet of hij de regel moet worden ipv de uitzondering. Sneu dat je niet verder kan denken dan dat.
pi_219300751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2025 06:30 schreef Tim_G het volgende:

[..]
is dit echt jullie enige argument? Wtf, je bent nummer 6 die dat roept en lees maar even terug dan zie je dat ik dat een kul argument vind.
Misschien wil dat wat zeggen als we al met 6 zijn :P

Oh en dat lezen wij ook wel dat jij dit een kulargument vindt.
Het punt blijft dat jij niet kan inzien dat het voor elk kind hetzelfde voelt.
Zij moeten ook hun thuis, vriendjes, school, hobby's,.. achterlaten en in een vreemd land herstarten met een vreemde taal en vreemde mensen.
pi_219300808
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 07:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Misschien wil dat wat zeggen als we al met 6 zijn :P

Oh en dat lezen wij ook wel dat jij dit een kulargument vindt.
Het punt blijft dat jij niet kan inzien dat het voor elk kind hetzelfde voelt.
Zij moeten ook hun thuis, vriendjes, school, hobby's,.. achterlaten en in een vreemd land herstarten met een vreemde taal en vreemde mensen.
Ja, maar die ouders maken die keuze heel bewust. Hebben dit besproken met de kinderen, krijgen wellicht een mooie kans en kunnen de kinderen een mooi toekomst plaatje schetsen. Deze loedermoeder kan haar kinderen alleen een situatie schetsen waar ze juist voor gevlucht is. Maar volgens jullie is dat dus exact hetzelfde |:(

Begrijp me niet verkeerd, ik ben 100% voor een asielstop en heb het liefst dat alle veilige landers a la minute het land uit gebonjourd worden + alle vluchtelingen voor oorlog die zich niet weten te gedragen. Alleen er zijn uitzonderingen, uitzonderingen die de regel bevestigen. Dat zijn er een handje vol en geen miljoenen en als wij het asiel proces goed ingericht hadden dan kan zo'n situatie helemaal niet meer voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')