Precies. Daarom zijn kortere procedures een fabeltje. Zolang je uitgeprocedeerden niet uit kunt zetten zal er niets veranderen.quote:Op maandag 17 november 2025 20:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Die “molen” is een aaneenschakeling van beroepen tegen besluiten, allemaal mogelijk gemaakt door Europese verdragen die allang niet meer het doel dienen waarvoor ze gemaakt zijn, maar wel keihard misbruik in de hand spelen door een miljardenindustrie die zich volledig toespitst op asiel.
Nou het is haar gelukt hoor. Lekker samenleven met iemand die Nederland slechts ziet als een pinpas en daarvoor bereid is alle regels met voeten te treden. Oh jongen, wat wordt dit een leuk land!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:16 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Wat me ook mateloos irriteert aan deze casus is het complete gebrek aan ambitie in het leven van deze vrouw. In plaats van dat ze in haar geboorteland een leven gaat opbouwen, bestaat haar hele idee van succes erin dat ze zichzelf opdringt aan een land dat haar niet wil.
Elk systeem dat je opzet zal massaal misbruikt worden. De enige duurzame optie is ophouden met het idee dat iemand recht heeft op asiel in een land naar keuze.quote:Op maandag 17 november 2025 20:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Precies. Daarom zijn kortere procedures een fabeltje. Zolang je uitgeprocedeerden niet uit kunt zetten zal er niets veranderen.
Jaaaaaquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het plan gaat ook slagen. En dat weten ze.
Treurige bedoeling dit.
Ah zo. Ik ben het met je eens dat die punten geen valide argumenten zijn, we zien ze wel op de socials voorbijkomen en ik begrijp de verwarring die mijn eerste post creëerdequote:Op maandag 17 november 2025 20:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet waarom je die punten aanhaalde. Maar goed, dan heb ik je post verkeerd begrepen. Mijn reactie ging over die punten die geen argumenten blijken te zijn, niet over het speciale geval van deze jongen.
We praten langs elkaar heen, dat schiet niet op.
Unieke situatie zegt ie....quote:Op maandag 17 november 2025 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]kijk jou boos zijn om een vrij unieke situatie.
Die is ook Armeens ja, maar heeft inmiddels een verblijfsvergunning omdat ie een Nederlandse vrouw heeft volgeblagd en daar een gezin mee heeft.quote:Op maandag 17 november 2025 20:31 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe komt die vader aan een verblijfsvergunning? Is hij ook Armeens?
Ja, prachtig he?quote:Op maandag 17 november 2025 20:51 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Nou het is haar gelukt hoor. Lekker samenleven met iemand die Nederland slechts ziet als een pinpas en daarvoor bereid is alle regels met voeten te treden. Oh jongen, wat wordt dit een leuk land!
Taida Pasic, Mauro, Lili en Howick. Als je via de media mensen het gevoel kan geven dat een kind zielig is en hier thuis hoort (ondanks dat het herkomstland veilig is), dan heb je een ontzettend sterk wapen in handen.quote:Op maandag 17 november 2025 21:26 schreef opgebaarde het volgende:
Persoonlijk ben ik blij voor deze jongen, maar ik gruwel dat zijn moeder gekregen heeft wat ze wilde én dat het systeem hier niet tegen bestand is.
Inderdaad, als je toch net zo lang kan doorprocederen tot je mag blijven, waarom dan überhaupt dat hele circus met rechtbanken en instanties optuigen. Het geeft het enkel de illusie van rationaliteit en legitimiteit, in feite slaat het hele beleid nergens op. Ik snap dat het kind er niets aan kan doen, maar dit kan zo niet.quote:Op maandag 17 november 2025 22:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, prachtig he?
We kunnen beter de rechtbanken en dergelijke opheffen en iedereen gewoon toegang geven tot Nederland en het sociale stelsel. Uitzetten doen we nauwelijks maar alles betalen wel. En als het dan toch voor de rechter komt is er altijd weer een andere weg om dat vonnis te omzeilen.
Ik ben maar om een ding blij. Dit joch is geen kansenparel en zal straks eerlijk zn inkomen verdienen en wel bijdragen aan de toekomst van Nederland. In tegenstelling tot half Afrika en de rest van Armenie dat vandaag weer een extra stimulans ziet om naar hier te komen.
Noem nog eens 15 identieke gevallen. In de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 17 november 2025 22:09 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Unieke situatie zegt ie....
Waar zit jouw hoofd?
Je wil niet weten hoeveel vrouwen daar een paar maanden na plaatsing zwanger zijn. Gouden ticket: de lul van de buurman.quote:Op maandag 17 november 2025 22:22 schreef DrDentz het volgende:
Als je een kind krijgt in een AZC mag je dus eigenlijk altijd blijven.. wanbeleid
quote:Op dinsdag 18 november 2025 06:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Noem nog eens 15 identieke gevallen. In de afgelopen 10 jaar.
Hier woont er ook 1 in het dorp.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel vrouwen daar een paar maanden na plaatsing zwanger zijn. Gouden ticket: de lul van de buurman.
Die mensen hebben niets met de rechtstaat, maar gebruiken deze slechts selectief als politiek wapen.quote:Op maandag 17 november 2025 15:34 schreef RotatoR het volgende:
Waar zijn de rechtsstaat whiteknights nu? Er wordt hier zomaar een uitspraak van de RvS van tafel geveegd.
Dat zou dan ook nooit het geval moeten zijn.quote:Op maandag 17 november 2025 15:51 schreef RamboDirk het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen die hier illegaal voet aan de grond zetten ineens allerlei rechten hebben.
Zolang iemand langer dan 9 maanden in een asielprocedure zit kun je het moeilijk tegenhouden. En opnemen in de wet dat een zwangerschap die ontstaan is tijdens de asielprocedure direct een streep zet door de aanvraag lijkt me niet echt een haalbare kaart. Ik zie het D'66 en CDA niet besluiten in ieder gevalquote:Op maandag 17 november 2025 15:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja , in dit geval had ik ook zoiets van dat die jongen er niet de dupe van zou mogen worden. Iemand die van 12 die hier is opgegroeid uitzetten is kansloos, dan moeten we de regels en procedures maar zodanig aanpassen dat dat niet meer kan voor komen.
Ik vind het eerder bizar dat het zomaar kan. Kindje? Ah joh, zielig en blijf maar.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zolang iemand langer dan 9 maanden in een asielprocedure zit kun je het moeilijk tegenhouden. En opnemen in de wet dat een zwangerschap die ontstaan is tijdens de asielprocedure direct een streep zet door de aanvraag lijkt me niet echt een haalbare kaart. Ik zie het D'66 en CDA niet besluiten in ieder geval
Lekker neuken op kosten van het COA.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hier woont er ook 1 in het dorp.
Kreeg haar kinderen in het AZC.
Vader? Onbekend....
Ja eens. Wat mij betreft zou gezinsuitbreiding gedurende de aanvraag voor mij automatisch een afwijzing mogen worden. Maar met D'66 en CDA gaat m dat nooit worden.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat het zomaar kan. Kindje? Ah joh, zielig en blijf maar.
Dat komt dus vanwege internationale verdragen die we ooit hebben getekend en nooit meer vanaf kunnen komen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat het zomaar kan. Kindje? Ah joh, zielig en blijf maar.
Geef gewoon eens antwoord op de vraag ipv het eromheen lukken. Cijfers, statistiek wat je stellige mening iets van onderbouwing geeft.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Teringjantje zeg, hoe dom ben jij?
Dit is geen vrij unieke situatie, dit is gewoon pure scam.
Misbruik maken van de mogelijkheden en regels omzeilen.
Voer voor toekomstige "vluchtelingen" om op deze manier een vergunning af te dwingen...
Wat boeit dat hoe vaak dit is voorgekomen?quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geef gewoon eens antwoord op de vraag ipv het eromheen lukken. Cijfers, statistiek wat je stellige mening iets van onderbouwing geeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |