De alwetende Raad van State heeft geoordeeld dat hij weg moest. Bijzonder dat er nu zo lichtzinnig wordt omgegaan met een oordeel van de hoogste bestuursrechter.quote:Op maandag 17 november 2025 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kind is 15 jaar en woont al zijn hele leven in Nederland. Hij heeft hier niet voor gekozen maar zijn moeder.
Emotionele chantage.quote:Op maandag 17 november 2025 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Kind is 15 jaar en woont al zijn hele leven in Nederland. Hij heeft hier niet voor gekozen maar zijn moeder.
Nieuwe linkse wind in het land wellicht. Dat ze daar nu ook denken dat het natuurlijk absurd is dat je een kind wat hier zijn hele leven woont het land uit trapt.quote:Op maandag 17 november 2025 19:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De alwetende Raad van State heeft geoordeeld dat hij weg moest. Bijzonder dat er nu zo lichtzinnig wordt omgegaan met een oordeel van de hoogste bestuursrechter.
Maar wat is dan een goede oplossing? Kind naar een pleeggezin?quote:Op maandag 17 november 2025 19:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of je leest het artikel en je weet meteen waarom hij nu wel mag blijven....quote:Op maandag 17 november 2025 19:18 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De alwetende Raad van State heeft geoordeeld dat hij weg moest. Bijzonder dat er nu zo lichtzinnig wordt omgegaan met een oordeel van de hoogste bestuursrechter.
oh jah die vader die nooit in beeld was en na een zoektocht nu in ene keer een betrokken vader isquote:Op maandag 17 november 2025 19:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of je leest het artikel en je weet meteen waarom hij nu wel mag blijven....
Er is geen goede oplossing. Om je vraag te beantwoorden is het nu een probleem omdat het kind al 15 (!) jaar hier woont en hier naar school gaat en niet eens de taal spreekt van het land waar hij naar toe moest. Onvergelijkbaar met elk ander willekeurig kind waarvan de ouders hier asiel hebben aangevraagd.quote:Op maandag 17 november 2025 19:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Maar wat is dan een goede oplossing? Kind naar een pleeggezin?
Overigens kiest geen enkel kind voor emigratie, waarom is het nu ineens een probleem? Zou wat zijn als we die ook allemaal hier houden, want 'het kind woont al zijn hele leven in Nederland en heeft hier niet voor gekozen'.
quote:Op maandag 17 november 2025 19:39 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
oh jah die vader die nooit in beeld was en na een zoektocht nu in ene keer een betrokken vader is
Doodvermoeiend dat sjoemelen in dit land weer eens beloond wordt.
Maar de kinderen van ouders die er voor kiezen naar buitenland te verhuizen dan? Daar had ik het over. Die hebben er net zo min iets over te zeggen. Gaan we die ook hier houden?quote:Op maandag 17 november 2025 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is geen goede oplossing. Om je vraag te beantwoorden is het nu een probleem omdat het kind al 15 (!) jaar hier woont en hier naar school gaat en niet eens de taal spreekt van het land waar hij naar toe moest. Onvergelijkbaar met elk ander willekeurig kind waarvan de ouders hier asiel hebben aangevraagd.
Met hun kinderen die al 15 jaar in een ander land hebben gewoond en de taal hier niet spreken?quote:Op maandag 17 november 2025 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is geen goede oplossing. Om je vraag te beantwoorden is het nu een probleem omdat het kind al 15 (!) jaar hier woont en hier naar school gaat en niet eens de taal spreekt van het land waar hij naar toe moest. Onvergelijkbaar met elk ander willekeurig kind waarvan de ouders hier asiel hebben aangevraagd.
Beetje raar om voor deze ene jongen persoonlijk niet blij te mogen zijn (dáár reageerde ik op he)quote:Op maandag 17 november 2025 19:47 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Maar de kinderen van ouders die er voor kiezen naar buitenland te verhuizen dan? Daar had ik het over. Die hebben er net zo min iets over te zeggen. Gaan we die ook hier houden?
Mooie pogingquote:Op maandag 17 november 2025 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met hun kinderen die al 15 jaar in een ander land hebben gewoond en de taal hier niet spreken?
Had u anders verwacht? Mevrouw Halalsema is van GroenSlinks hč? Die heet iedereen welkom en samen met Rutger Groot-Wassink doet ze hard haar best om Amsterdam om te gokken tot een multiculture en -crimibele bende.quote:Op maandag 17 november 2025 18:18 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jarenlang de boel bezeiken en daar gaat kokHalsema gewoon in mee...
Dat mag natuurlijk, daar zeg ik niets over.quote:Op maandag 17 november 2025 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Beetje raar om voor deze ene jongen persoonlijk niet blij te mogen zijn (dáár reageerde ik op he)
Valt wel mee in mijn D66 bubbelquote:Op maandag 17 november 2025 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]kijk jou boos zijn om een vrij unieke situatie.
Moeder spreekt Armeens. Die had dat joch vanaf dag 1 in zn leven Armeens moeten leren en dat joch spreekt echt wel Armeens; moeder zal nauwelijks Nederlands spreken want dat is gewoon een parasiet.quote:Op maandag 17 november 2025 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met hun kinderen die al 15 jaar in een ander land hebben gewoond en de taal hier niet spreken?
Nee, moeder mag ook blijvenquote:Op maandag 17 november 2025 20:10 schreef Mubassie het volgende:
Aparte situatie.
Neem aan dat moeder wel weg moet?
Die heeft zich natuurlijk expres laten bezwangeren na haar afgewezen asielaanvraag.
Gesponsord door de asielmaffia. Waardeloos.quote:Op maandag 17 november 2025 20:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, moeder mag ook blijvenDat is ook het erge aan deze zaak. Die krijgt na 15 jaar, meerdere afwijzingen haar zin alsnog.
Die “molen” is een aaneenschakeling van beroepen tegen besluiten, allemaal mogelijk gemaakt door Europese verdragen die allang niet meer het doel dienen waarvoor ze gemaakt zijn, maar wel keihard misbruik in de hand spelen door een miljardenindustrie die zich volledig toespitst op asiel.quote:Op maandag 17 november 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou helemaal niet mogelijk moeten zijn dat iemand zo lang in die molen blijft.
Oké. Het is blijkbaar te moeilijk. De context: iemand post te tekstquote:Op maandag 17 november 2025 20:07 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk, daar zeg ik niets over.
Je haalde aan dat de jongen zijn hele leven hier woont, de nieuwe taal niet spreekt en hij hier niet voor gekozen heeft. Dat geldt ook voor kinderen van andere emigranten, zeer vergelijkbaar dus. Als dit redenen zijn om deze jongen hier te houden, zou dat dan niet voor al die andere kinderen gelden?
Ja Jezus welke faalhazen gaan hier in godsnaam over?quote:Op maandag 17 november 2025 20:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, moeder mag ook blijvenDat is ook het erge aan deze zaak. Die krijgt na 15 jaar, meerdere afwijzingen haar zin alsnog.
Dan begrijp ik niet waarom je die punten aanhaalde. Maar goed, dan heb ik je post verkeerd begrepen. Mijn reactie ging over die punten die geen argumenten blijken te zijn, niet over het speciale geval van deze jongen.quote:Op maandag 17 november 2025 20:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oké. Het is blijkbaar te moeilijk. De context: iemand post te tekst
Dat filmpje van net, een blije Halsema, zegt alles wel denk ik.
Daarop reageer ik met die tekst Hij heeft hier niet voor gekozen maar zijn moeder.
Mijn tekst is zeer duidelijk niet gebruikt als argument waarom iemand zou moeten mogen blijven. Hoe graag jij dat ook wil zien, in die context heb ik die zin niet geplaatst zoals je net opnieuw hebt kunnen lezen. Je wil denk ik te graag. En stel al was mijn tekst wel zo gebruikt dan sla jij een modderfiguur door niet te kunnen erkennen dat deze jongen in een zeer unieke situatie zat en een willekeurig migrantenkind per definitie daar niet mee vergeleken kan worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |