Precies. Daarom zijn kortere procedures een fabeltje. Zolang je uitgeprocedeerden niet uit kunt zetten zal er niets veranderen.quote:Op maandag 17 november 2025 20:26 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Die “molen” is een aaneenschakeling van beroepen tegen besluiten, allemaal mogelijk gemaakt door Europese verdragen die allang niet meer het doel dienen waarvoor ze gemaakt zijn, maar wel keihard misbruik in de hand spelen door een miljardenindustrie die zich volledig toespitst op asiel.
Nou het is haar gelukt hoor. Lekker samenleven met iemand die Nederland slechts ziet als een pinpas en daarvoor bereid is alle regels met voeten te treden. Oh jongen, wat wordt dit een leuk land!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:16 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Wat me ook mateloos irriteert aan deze casus is het complete gebrek aan ambitie in het leven van deze vrouw. In plaats van dat ze in haar geboorteland een leven gaat opbouwen, bestaat haar hele idee van succes erin dat ze zichzelf opdringt aan een land dat haar niet wil.
Elk systeem dat je opzet zal massaal misbruikt worden. De enige duurzame optie is ophouden met het idee dat iemand recht heeft op asiel in een land naar keuze.quote:Op maandag 17 november 2025 20:47 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Precies. Daarom zijn kortere procedures een fabeltje. Zolang je uitgeprocedeerden niet uit kunt zetten zal er niets veranderen.
Jaaaaaquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het plan gaat ook slagen. En dat weten ze.
Treurige bedoeling dit.
Ah zo. Ik ben het met je eens dat die punten geen valide argumenten zijn, we zien ze wel op de socials voorbijkomen en ik begrijp de verwarring die mijn eerste post creëerdequote:Op maandag 17 november 2025 20:43 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet waarom je die punten aanhaalde. Maar goed, dan heb ik je post verkeerd begrepen. Mijn reactie ging over die punten die geen argumenten blijken te zijn, niet over het speciale geval van deze jongen.
We praten langs elkaar heen, dat schiet niet op.
Unieke situatie zegt ie....quote:Op maandag 17 november 2025 19:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]kijk jou boos zijn om een vrij unieke situatie.
Die is ook Armeens ja, maar heeft inmiddels een verblijfsvergunning omdat ie een Nederlandse vrouw heeft volgeblagd en daar een gezin mee heeft.quote:Op maandag 17 november 2025 20:31 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe komt die vader aan een verblijfsvergunning? Is hij ook Armeens?
Ja, prachtig he?quote:Op maandag 17 november 2025 20:51 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Nou het is haar gelukt hoor. Lekker samenleven met iemand die Nederland slechts ziet als een pinpas en daarvoor bereid is alle regels met voeten te treden. Oh jongen, wat wordt dit een leuk land!
Taida Pasic, Mauro, Lili en Howick. Als je via de media mensen het gevoel kan geven dat een kind zielig is en hier thuis hoort (ondanks dat het herkomstland veilig is), dan heb je een ontzettend sterk wapen in handen.quote:Op maandag 17 november 2025 21:26 schreef opgebaarde het volgende:
Persoonlijk ben ik blij voor deze jongen, maar ik gruwel dat zijn moeder gekregen heeft wat ze wilde én dat het systeem hier niet tegen bestand is.
Inderdaad, als je toch net zo lang kan doorprocederen tot je mag blijven, waarom dan überhaupt dat hele circus met rechtbanken en instanties optuigen. Het geeft het enkel de illusie van rationaliteit en legitimiteit, in feite slaat het hele beleid nergens op. Ik snap dat het kind er niets aan kan doen, maar dit kan zo niet.quote:Op maandag 17 november 2025 22:13 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, prachtig he?
We kunnen beter de rechtbanken en dergelijke opheffen en iedereen gewoon toegang geven tot Nederland en het sociale stelsel. Uitzetten doen we nauwelijks maar alles betalen wel. En als het dan toch voor de rechter komt is er altijd weer een andere weg om dat vonnis te omzeilen.
Ik ben maar om een ding blij. Dit joch is geen kansenparel en zal straks eerlijk zn inkomen verdienen en wel bijdragen aan de toekomst van Nederland. In tegenstelling tot half Afrika en de rest van Armenie dat vandaag weer een extra stimulans ziet om naar hier te komen.
Noem nog eens 15 identieke gevallen. In de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 17 november 2025 22:09 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Unieke situatie zegt ie....
Waar zit jouw hoofd?
Je wil niet weten hoeveel vrouwen daar een paar maanden na plaatsing zwanger zijn. Gouden ticket: de lul van de buurman.quote:Op maandag 17 november 2025 22:22 schreef DrDentz het volgende:
Als je een kind krijgt in een AZC mag je dus eigenlijk altijd blijven.. wanbeleid
quote:Op dinsdag 18 november 2025 06:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Noem nog eens 15 identieke gevallen. In de afgelopen 10 jaar.
Hier woont er ook 1 in het dorp.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel vrouwen daar een paar maanden na plaatsing zwanger zijn. Gouden ticket: de lul van de buurman.
Die mensen hebben niets met de rechtstaat, maar gebruiken deze slechts selectief als politiek wapen.quote:Op maandag 17 november 2025 15:34 schreef RotatoR het volgende:
Waar zijn de rechtsstaat whiteknights nu? Er wordt hier zomaar een uitspraak van de RvS van tafel geveegd.
Dat zou dan ook nooit het geval moeten zijn.quote:Op maandag 17 november 2025 15:51 schreef RamboDirk het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen die hier illegaal voet aan de grond zetten ineens allerlei rechten hebben.
Zolang iemand langer dan 9 maanden in een asielprocedure zit kun je het moeilijk tegenhouden. En opnemen in de wet dat een zwangerschap die ontstaan is tijdens de asielprocedure direct een streep zet door de aanvraag lijkt me niet echt een haalbare kaart. Ik zie het D'66 en CDA niet besluiten in ieder gevalquote:Op maandag 17 november 2025 15:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja , in dit geval had ik ook zoiets van dat die jongen er niet de dupe van zou mogen worden. Iemand die van 12 die hier is opgegroeid uitzetten is kansloos, dan moeten we de regels en procedures maar zodanig aanpassen dat dat niet meer kan voor komen.
Ik vind het eerder bizar dat het zomaar kan. Kindje? Ah joh, zielig en blijf maar.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:58 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zolang iemand langer dan 9 maanden in een asielprocedure zit kun je het moeilijk tegenhouden. En opnemen in de wet dat een zwangerschap die ontstaan is tijdens de asielprocedure direct een streep zet door de aanvraag lijkt me niet echt een haalbare kaart. Ik zie het D'66 en CDA niet besluiten in ieder geval
Lekker neuken op kosten van het COA.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:29 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Hier woont er ook 1 in het dorp.
Kreeg haar kinderen in het AZC.
Vader? Onbekend....
Ja eens. Wat mij betreft zou gezinsuitbreiding gedurende de aanvraag voor mij automatisch een afwijzing mogen worden. Maar met D'66 en CDA gaat m dat nooit worden.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat het zomaar kan. Kindje? Ah joh, zielig en blijf maar.
Dat komt dus vanwege internationale verdragen die we ooit hebben getekend en nooit meer vanaf kunnen komen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 08:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind het eerder bizar dat het zomaar kan. Kindje? Ah joh, zielig en blijf maar.
Geef gewoon eens antwoord op de vraag ipv het eromheen lukken. Cijfers, statistiek wat je stellige mening iets van onderbouwing geeft.quote:Op dinsdag 18 november 2025 07:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Teringjantje zeg, hoe dom ben jij?
Dit is geen vrij unieke situatie, dit is gewoon pure scam.
Misbruik maken van de mogelijkheden en regels omzeilen.
Voer voor toekomstige "vluchtelingen" om op deze manier een vergunning af te dwingen...
Wat boeit dat hoe vaak dit is voorgekomen?quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geef gewoon eens antwoord op de vraag ipv het eromheen lukken. Cijfers, statistiek wat je stellige mening iets van onderbouwing geeft.
Er zijn landen die de verdragen onderschreven hebben, maar een heel wat stringenter beleid hebben. Hier wordt alles herhaaldelijk zodanig opgerekt dat het letterlijk grenzenloos wordt.quote:Op dinsdag 18 november 2025 09:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat komt dus vanwege internationale verdragen die we ooit hebben getekend en nooit meer vanaf kunnen komen.
Dat werd ook al gezegd in 2017 t/m 2018. De US lost dat op door ankerbabies te nationaliseren, maar de moeder evt vader niet, die krijgt dan een Greencard en dan kan die nadat het kind volwassen wordt dan alsnog worden uitgezet. Dat kan Nederland ook doen, maar wil men niet met alle gevolgen vandien. De narcisme-bonus wordt alsnog uitgereiktquote:Op dinsdag 18 november 2025 10:34 schreef Tim_G het volgende:
Uit deze situatie zou lering getrokken moeten worden om het niet meer te laten voorkomen.
Vanuit moreel oogpunt vind ik niet dat je deze jongen kan uitzetten.
Ik vind het immoreel dat de moeder mag blijvenquote:Op dinsdag 18 november 2025 10:34 schreef Tim_G het volgende:
Uit deze situatie zou lering getrokken moeten worden om het niet meer te laten voorkomen.
Dit is de zoveelste waarbij dit op deze manier gaat. Je zou denken dat men eens lering trekt uit hoe dit fout blijft gaan, maar wat dat betreft straalt de onmacht al van vele, vele kabinetten af.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:34 schreef Tim_G het volgende:
In de VS hebben ze daar een oplossing voor, die ook Nederland kan navolgen, dan rem je de aanzuigende werking op narcisten, dat wil je toch ook niet voor je land aantrekkelijk makenquote:Op dinsdag 18 november 2025 10:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Ik vind het immoreel dat de moeder mag blijven
Ja, inderdaad. Dat de jongen mag blijven daar heb ik eigenlijk helemaal geen problemen mee, dat de moeder op deze manier ook beloond wordt voor haar gedrag wel.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar dat gebeurt niet en moet een kind wat eigenlijk alleen maar in Nederland opgegroeid en geschoold is daar dan de dupe van zijn? Vind ik niet.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is de zoveelste waarbij dit op deze manier gaat. Je zou denken dat men eens lering trekt uit hoe dit fout blijft gaan, maar wat dat betreft straalt de onmacht al van vele, vele kabinetten af.
Ik vind het vooral symboolpolitiek om je hier heel druk over te maken terwijl het echte gajes zijn gang kan blijven gaan.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:46 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Dubbele standaard vind ik want ouders met kind(eren) kunnen en mogen dat ook als ze emigreren. Kinderen zijn over het algemeen nogal 'plastisch' en raken snel gewend, aangepast aan een andere omgeving.quote:Op dinsdag 18 november 2025 11:54 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar dat gebeurt niet en moet een kind wat eigenlijk alleen maar in Nederland opgegroeid en geschoold is daar dan de dupe van zijn? Vind ik niet.
Daar ben ik het mee eens. Ik vind ook dat deze jongen niet bedreigd had mogen worden met uitzetting.quote:Op dinsdag 18 november 2025 11:54 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar dat gebeurt niet en moet een kind wat eigenlijk alleen maar in Nederland opgegroeid en geschoold is daar dan de dupe van zijn? Vind ik niet.
Ja, dat zou fijn zijn. Helaas lijkt dat niet mogelijk. Zodra die veiligelanders, mobiele bandieten en overige weggooiers uit de vergelijking gehaald zouden worden, dan zou er op slag meer draagvlak zijn voor echte vluchtelingen en andere gecontroleerde immigratie.quote:Wees dan maar keihard tegen al uitvreters die hier binnenkomen. Hanteer daar een zero tolerance beleid en zorg dat je binnen no time van die lui af bent.
Ja, als ze 2 of 3 zijn. Niet als ze naar de middelbare school gaan.quote:Op dinsdag 18 november 2025 12:01 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dubbele standaard vind ik want ouders met kind(eren) kunnen en mogen dat ook als ze emigreren. Kinderen zijn over het algemeen nogal 'plastisch' en raken snel gewend, aangepast aan een andere omgeving.
Het is niet verboden, het kan en mag.quote:Op dinsdag 18 november 2025 13:52 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ja, als ze 2 of 3 zijn. Niet als ze naar de middelbare school gaan.
en wat is dan exact de dubbele standaard of vind je dat gewoon lekker klinken?
Ja, maar die is niet illegaal naar Amerika\Florida gegaan..........daar is wel een hele procedure aan vooraf gegaanquote:Op dinsdag 18 november 2025 13:55 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het is niet verboden, het kan en mag.
Mijn neef bijv. is vorig jaar verhuist naar Florida, zijn zoontje is nu 9 jaar.
Dat klopt, maar als men dit als argument gaat gebruiken om illegaliteit te gaan legaliseren vind ik dat absurd. Maar goed dat is mijn opiniequote:Op dinsdag 18 november 2025 15:55 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ja, maar die is niet illegaal naar Florida gegaan..........daar is wel een hele procedure aan vooraf gegaan
Nee, dit zou een uitzondering kunnen zijn op de regel die het bevestigd. Want zo heeeeel veeeeel casussen zoals dit hebben we niet.quote:Op dinsdag 18 november 2025 15:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als men dit als argument gaat gebruiken om illegaliteit te gaan legaliseren vind ik dat absurd. Maar goed dat is mijn opinieDe deur openzetten voor narcisten via dergelijke routes vind ik om te
Het stimuleert in wezen kindermisbruik
Gelukkig niet, er ontstaat gelukkig nogal wat publieke ophef over dergelijke gevallen, imo niet onterechtquote:Op dinsdag 18 november 2025 16:04 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Nee, dit zou een uitzondering kunnen zijn op de regel die het bevestigd. Want zo heeeeel veeeeel casussen zoals dit hebben we niet.
Als je regels misbruikt die bedoeld zijn om mensen te helpen kwalificeer je wat mij betreft als gajesquote:Op dinsdag 18 november 2025 11:55 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ik vind het vooral symboolpolitiek om je hier heel druk over te maken terwijl het echte gajes zijn gang kan blijven gaan.
Het argument was toch dat het onmenselijk is om een kind te verplaatsen naar een land waar het niet geaard is. Als dat zo is, dan kan je dus niet anders dan het uitreizen van expats met minderjarige kinderen verbieden. Het zou immers bizar zijn hier een uitzonderingsregel toe te passen uit medemenselijkheid, terwijl je de veronderstelde onmenselijke situatie van expatkinderen laat voortwoekeren.quote:Op dinsdag 18 november 2025 15:55 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ja, maar die is niet illegaal naar Amerika\Florida gegaan..........daar is wel een hele procedure aan vooraf gegaan
Ja en je kunt er weinig aan doen. Vandaar dat D66 zo dol is op internationale verdragen.quote:Op dinsdag 18 november 2025 10:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er zijn landen die de verdragen onderschreven hebben, maar een heel wat stringenter beleid hebben. Hier wordt alles herhaaldelijk zodanig opgerekt dat het letterlijk grenzenloos wordt.
Jezus, snap je het verschil nu echt niet?quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:35 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het argument was toch dat het onmenselijk is om een kind te verplaatsen naar een land waar het niet geaard is. Als dat zo is, dan kan je dus niet anders dan het uitreizen van expats met minderjarige kinderen verbieden. Het zou immers bizar zijn hier een uitzonderingsregel toe te passen uit medemenselijkheid, terwijl je de veronderstelde onmenselijke situatie van expatkinderen laat voortwoekeren.
Nee jij mist het punt.quote:Op woensdag 19 november 2025 07:07 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Jezus, snap je het verschil nu echt niet?
Iemand die bewust migreert gaat daar niet zomaar heen. Die wil er graag heen, heeft een baan en huisvesting geregeld en ziet daar betere mogelijkheden dan waar hij vandaan komt. Maar er zijn er niet zoveel die heel bewust naar Armenië verhuizen omdat er daar zoveel mogelijkheden zijn.
Je kan er natuurlijk zoveel omheen proberen te praten als je wilt, beide situaties zijn wel degelijk gelijk.quote:Op woensdag 19 november 2025 07:07 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Iemand die bewust migreert gaat daar niet zomaar heen. Die wil er graag heen, heeft een baan en huisvesting geregeld en ziet daar betere mogelijkheden dan waar hij vandaan komt. Maar er zijn er niet zoveel die heel bewust naar Armenië verhuizen omdat er daar zoveel mogelijkheden zijn.
quote:Op woensdag 19 november 2025 07:07 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ja, maar een bewuste migratie naar een land met mogelijkheden is compleet wat anders dan een gedwongen migratie naar een 2e of misschien zelfs een 3e wereldland. Dus het voorbeeld is geen goede vergelijking.quote:Op woensdag 19 november 2025 07:15 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee jij mist het punt.
Die volwassene kiest voor migratie. Dat kind wordt gewoon meegenomen, willen of niet. Die heeft daar ook geen wortels ook al is het een legale verhuis.
Voor het gevoel van het kind is dat exact hetzelfde.
En bij deze jongen is dat bij wijze van spreken 'kindermishandeling' maar bij de anderen mag dat gewoon.
Om het vooral als smoes te zien ja.quote:Op dinsdag 18 november 2025 20:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja en je kunt er weinig aan doen. Vandaar dat D66 zo dol is op internationale verdragen.
Onze rechters stellen dat cf EVRM België mensenrechten niet kan garanderen voor doorreizigers. Dus we ze niet mogen terugsturen.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:31 schreef Red_85 het volgende:
Rekken, frustreren, traineren werkt dus blijkbaar.
En er is altijd wel een of andere landverradende asielkutadvocaat die een haakje ziet.
En de landen om ons heen maar wel met dezelfde wetten, regels en verdragen het door hebben en een ander beleid gaan voeren.
Hoezo kan het hier dan niet? He, magnieters?
Gaan jullie de volgende in huis nemen dan?
Nou het wordt door de rechterlijke macht natuurlijk helemaal uit verband getrokken en met hun uitspraken maken ze jurisprudentie dus wetgeving defacto, door zo buiten de bedoeling alles op te rekken.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Om het vooral als smoes te zien ja.
Onze rechters hebben vooraf al een bepaalde mening en zoeken een clausule om die te onderbouwen.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Onze rechters stellen dat cf EVRM België mensenrechten niet kan garanderen voor doorreizigers. Dus we ze niet mogen terugsturen.
Onze RvS heeft de laatste tijd non stop grondrechten zitten interpreteren als positieve rechten.quote:Op woensdag 19 november 2025 10:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onze rechters hebben vooraf al een bepaalde mening en zoeken een clausule om die te onderbouwen.
Daar gaat het al mis.
Erg om te zeggen maar ik moest hier hard om lachenquote:Op woensdag 19 november 2025 10:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
Onze rechters stellen dat cf EVRM België mensenrechten niet kan garanderen voor doorreizigers. Dus we ze niet mogen terugsturen.
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
Nope, ouders hier kunnen en mogen ook prima naar een 'armer' land emigreren als ze dat willen met hun kind(eren). De wet legt hen daarin geen beperkingen op.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:21 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ja, maar een bewuste migratie naar een land met mogelijkheden is compleet wat anders dan een gedwongen migratie naar een 2e of misschien zelfs een 3e wereldland. Dus het voorbeeld is geen goede vergelijking.
Bij het 1 kies je voor een, naar jouw idee, betere toekomst bij de ander wordt je keihard die mooie toekomst ontnomen. Jahoor, dat is volgens jouw exact hetzelfde
Degenen die hier nog het meest van profiteren zijn de asielrechtadvocaten die voor elk uurtje dat een procedure langer duurt weer een bonnetje mogen schrijven.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er is toch geen redden meer aan en nu krijgen zelfs profiteurs die hier eigenlijk niet mochten zijn en het hele proces op allerlei manieren hebben lopen traineren alsnog een verblijfsvergunning.
Natuurlijk mag dat als iemand dat wil maar je kunt niet iemand die hier geboren is dwingen te vertrekken. 10 jaar geleden, toen hadden ze moeten handelen. Nu is het puur symboolpolitiek.quote:Op woensdag 19 november 2025 14:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nope, ouders hier kunnen en mogen ook prima naar een 'armer' land emigreren als ze dat willen met hun kind(eren). De wet legt hen daarin geen beperkingen op.
Tien jaar geleden mocht Nederland niet optreden vanwege meerdere internationale verdragen die we steunen en omdat ze na iedere afwijzing een nieuwe asielprocedure begon.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:48 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat als iemand dat wil maar je kunt niet iemand die hier geboren is dwingen te vertrekken. 10 jaar geleden, toen hadden ze moeten handelen. Nu is het puur symboolpolitiek.
Als mensen vanuit Nederland emigreren naar het buitenland voor werk, daar twee kinderen krijgen en na 15 jaar terugkeren naar Nederland als gezin hoor ik ook nooit iemand piepen over die kinderen die uit de omgeving waarin ze zijn opgegroeid weggehaald worden. Die hebben ook niks met Nederland aangezien ze hier niet geboren zijn.quote:Op maandag 17 november 2025 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
Er is geen goede oplossing. Om je vraag te beantwoorden is het nu een probleem omdat het kind al 15 (!) jaar hier woont en hier naar school gaat en niet eens de taal spreekt van het land waar hij naar toe moest. Onvergelijkbaar met elk ander willekeurig kind waarvan de ouders hier asiel hebben aangevraagd.
Ja ze zijn compleet doorgedraaid.quote:Op woensdag 19 november 2025 13:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Erg om te zeggen maar ik moest hier hard om lachen![]()
Maar zoals hierboven al gezegd... Dan vang iedereen maar op als het zelfs bij ons al niet veilig is..
Aan de kinderen van de vrijwillige verhuizers wordt ook niets gevraagd.. die verhuizen ook gedwongen mee.quote:Op woensdag 19 november 2025 16:48 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat als iemand dat wil maar je kunt niet iemand die hier geboren is dwingen te vertrekken. 10 jaar geleden, toen hadden ze moeten handelen. Nu is het puur symboolpolitiek.
Zoals andere gebruikers al opmerken, het is voor het kind altijd gedwongen. Tevens worden hier volgens mij de doelpalen verzet. Eerst zou het erom gaan dat het kind hier al geaard was, terwijl het nu opeens over mogelijkheden gaat. Er zijn leven sowieso heel veel kinderen in Armenië en soortgelijke landen met dezelfde mogelijkheden. Dan zouden we die eigenlijk allemaal naar Nederland moeten halen. En dan kunnen we dus eigenlijk nooit meer mensen uitzetten naar landen waar de mogelijkheden minder zijn. Dus tenzij we vluchtelingen uit Noorwegen of Zwitserland krijgen, zit er weinig anders op dan ze allemaal hier onderdak aan te bieden zolang ze kinderen hebben.quote:Op woensdag 19 november 2025 09:21 schreef Tim_G het volgende:
[..]
Ja, maar een bewuste migratie naar een land met mogelijkheden is compleet wat anders dan een gedwongen migratie naar een 2e of misschien zelfs een 3e wereldland. Dus het voorbeeld is geen goede vergelijking.
Bij het 1 kies je voor een, naar jouw idee, betere toekomst bij de ander wordt je keihard die mooie toekomst ontnomen. Jahoor, dat is volgens jouw exact hetzelfde
is dit echt jullie enige argument? Wtf, je bent nummer 6 die dat roept en lees maar even terug dan zie je dat ik dat een kul argument vind.quote:Op woensdag 19 november 2025 21:24 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Aan de kinderen van de vrijwillige verhuizers wordt ook niets gevraagd.. die verhuizen ook gedwongen mee.
Bijzonder dat je net doet of hij de regel moet worden ipv de uitzondering. Sneu dat je niet verder kan denken dan dat.quote:Op woensdag 19 november 2025 23:39 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Zoals andere gebruikers al opmerken, het is voor het kind altijd gedwongen. Tevens worden hier volgens mij de doelpalen verzet. Eerst zou het erom gaan dat het kind hier al geaard was, terwijl het nu opeens over mogelijkheden gaat. Er zijn leven sowieso heel veel kinderen in Armenië en soortgelijke landen met dezelfde mogelijkheden. Dan zouden we die eigenlijk allemaal naar Nederland moeten halen. En dan kunnen we dus eigenlijk nooit meer mensen uitzetten naar landen waar de mogelijkheden minder zijn. Dus tenzij we vluchtelingen uit Noorwegen of Zwitserland krijgen, zit er weinig anders op dan ze allemaal hier onderdak aan te bieden zolang ze kinderen hebben.
Het heeft mijns inziens ook niet zo heel veel zin om hier ‘lering uit te trekken,’ als men vervolgens hetzelfde systeem met dezelfde redeneringen in stand wil houden. De hele 'ja, toch wel zielig' manier van denken is precies hoe we tot de huidige situatie gekomen zijn.
Misschien wil dat wat zeggen als we al met 6 zijnquote:Op donderdag 20 november 2025 06:30 schreef Tim_G het volgende:
[..]
is dit echt jullie enige argument? Wtf, je bent nummer 6 die dat roept en lees maar even terug dan zie je dat ik dat een kul argument vind.
Ja, maar die ouders maken die keuze heel bewust. Hebben dit besproken met de kinderen, krijgen wellicht een mooie kans en kunnen de kinderen een mooi toekomst plaatje schetsen. Deze loedermoeder kan haar kinderen alleen een situatie schetsen waar ze juist voor gevlucht is. Maar volgens jullie is dat dus exact hetzelfdequote:Op donderdag 20 november 2025 07:13 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Misschien wil dat wat zeggen als we al met 6 zijn![]()
Oh en dat lezen wij ook wel dat jij dit een kulargument vindt.
Het punt blijft dat jij niet kan inzien dat het voor elk kind hetzelfde voelt.
Zij moeten ook hun thuis, vriendjes, school, hobby's,.. achterlaten en in een vreemd land herstarten met een vreemde taal en vreemde mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |