abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214823300
quote:
6s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Jij wil miljoenen, nee, miljarden mensen een open uitnodiging geven zich hier te vestigen met 1 of ander kutverhaal.
Heb ik dat gezegd?
Nee, dat heb ik niet gezegd.
Zuig nog iets uit je duim.
pi_214823327
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:34 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Heb ik dat gezegd?
Nee, dat heb ik niet gezegd.
Zuig nog iets uit je duim.
Maar dat impliceer je wel door te stellen dat deze jongen, ondanks het overweldigende aantal rechterlijke uitspraken die de uitzetting terecht vinden, en na 12 jaar eindeloos procederen door de moeder met afwijzing op afwijzing, alsnog hier te willen laten blijven.

Wat je dus zegt is dat de rechterlijke macht voor jou en je vriendjes niet geld als het om een zielig verhaal gaat - dan ben jij prima in staat om de rechterlijke macht en diens uitspraken terzijde te schuiven.

En dan is het natuurlijk ook heel makkelijk om dat door te trekken naar alle schrijnende gevallen. En dat zijn er nogal wat op deze wereld. Die zouden dan allemaal volgens jou ofwel hier heen mogen komen, ofwel hier mogen blijven. Want waarom Michael wel, maar Owusu Abeye uit Tanzania niet laten blijven? Zijn verhaal is net zo zielig en ook hij is al 10 jaar lang procedure na procedure aan het stapelen.

En ja, dat is wat jij impliciet zegt door het op te nemen voor deze jongen en zijn moeder; jij hebt er geen enkel probleem mee miljoenen zielige verhaaltjes hier op te nemen danwel te laten blijven.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2024 10:40:38 ]
pi_214823338
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:18 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Jij wil een jongen van elf zelf het land uit trappen en vraagt je af hoe het in andermans hoofd werkt? :D
Nee als moeder lekker de vader erbij halen die al 11 jaar niet in beeld is, dat is leuk voor dat kind. Die moeder denkt totaal niet aan het welzijn van die zoon, alleen aan zichzelf
pi_214823348
quote:
84s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja! Fijn voor hem :)
Klopt.

Wel jammer voor de kinderen wiens ouders zich wel aan dat soort uitspraken houden.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214823355
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:31 schreef AchJa het volgende:
Dus jarenlang tot aan de hoge raad aan toe procederen met continu dezelfde uitkomst verschijnt daar out of the blue de vader... Dit stinkt naar de misdaad natuurlijk. Het zou me niks verbazen dat de instanties dit bedisseld hebben.
Vader kinderalimentatie laten betalen. Met terugwerkende kracht.
pi_214823360
Wel weer fijn dat dat narratief over 'de procedures duren te lang' nu eindelijk overboord kan.
pi_214823467
quote:
Uitzetting Mikael (11) en moeder voorlopig van de baan door nieuwe aanvraag

De elfjarige Mikael en zijn moeder hebben dinsdag een nieuwe aanvraag ingediend om toch in Nederland te kunnen blijven. Hun uitzetting naar Armenië is daarmee voorlopig van de baan. Dat melden Het Parool en de Volkskrant.
Bronnen zeggen tegen de twee kranten dat er een nieuwe aanvraag is ingediend bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) voor verblijf bij de vader van Mikael.

Mikaels vader woont niet in Amsterdam bij zijn zoon, maar zou wel ergens anders in Nederland wonen. Hij zou een voorlopige verblijfsvergunning hebben.

Woensdag verloopt de wettelijke termijn van 28 dagen na het oordeel van de hoogste bestuursrechter, die bepaalde dat Mikael en zijn 54-jarige moeder het land moeten verlaten. Maar omdat Mikael en zijn moeder nu in afwachting verblijven van een nieuwe procedure, verblijven zij nu weer legaal in Nederland. Hun uitzetting naar Armenië staat daarmee op pauze.
Hoe kansrijk is dit eigenlijk? Je moet als zoon toch een band met je vader hebben? Anders is de vader niet meer dan een verwekker.

En daarbij heeft de vader een voorlopige verblijfsvergunning, is dat dan voldoende om moeder en zoon (die waarschijnlijk helemaal geen contact meer met hem hebben gehad), hier ook te laten blijven?
pi_214823480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe kansrijk is dit eigenlijk? Je moet als zoon toch een band met je vader hebben? Anders is de vader niet meer dan een verwekker.

En daarbij heeft de vader een voorlopige verblijfsvergunning, is dat dan voldoende om moeder en zoon (die waarschijnlijk helemaal geen contact meer met hem hebben gehad), hier ook te laten blijven?
Ik vermoed niet heel kansrijk, anders hadden die valse advocaten die aanvraag al eerder ingediend. Het lijkt eerder op een wanhoopspoging om de zaak langer op de agenda te houden.

Hopelijk zet de IND er spoed achter. Dit kind moet zo snel mogelijk weg, dat is een zaak van nationaal belang.
pi_214823529
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:01 schreef Confetti het volgende:

[..]
Ik vermoed niet heel kansrijk, anders hadden die valse advocaten die aanvraag al eerder ingediend. Het lijkt eerder op een wanhoopspoging om de zaak langer op de agenda te houden.

Hopelijk zet de IND er spoed achter. Dit kind moet zo snel mogelijk weg, dat is een zaak van nationaal belang.
Als je wil rekken, doe je het op de manier zoals het gegaan is.

Vandaag verliep hun recht om hier te blijven. En gisteren is het verzoek ingediend.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 11:55:42 #40
3542 Gia
User under construction
pi_214823799
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 11:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als je wil rekken, doe je het op de manier zoals het gegaan is.

Vandaag verliep hun recht om hier te blijven. En gisteren is het verzoek ingediend.
Precies, dat is dus duidelijk op een uitrekentje. Als Mikhael zonder vaders interventie had mogen blijven, was vader echt wel buiten beeld gebleven. Ik hoop echt dat de rechters hier niet intrappen. Als vader al 11 jaar niet naar het jong heeft omgekeken, moet hij nu niet beginnen te zeiken dat hij deel uit wil maken van zijn zoons leven.

Gisteren bij Bar Laat ook die opmerkingen dat je het niet kan maken om een kind dat hier geboren is naar een ander land te sturen. Maar als de ouders er zelf voor kiezen om te verhuizen, dan kan het geen kwaad voor een kind?

Dus, willen ouders emigreren naar een land waarvan de kinderen de taal niet kennen, geen enkel probleem.
En, moeten ouders terug naar het land van herkomst waarvan het kind de taal wel kent, dan is het wel een probleem.
pi_214824059
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:37 schreef Scorpie het volgende:
blabla
Wat vul jij veel in jongen :o
Je weet net niks van mij en mijn kijk op issues als in casu.
pi_214824138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 10:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als het uberhaupt de vader is...
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:54:56 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824223
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
Hoe werkt dat in zo'n hoofd vraag je je af?

Er is een schrijnende situatie ontstaan door de procedure eindeloos op te rekken. Nu is er een gaatje gevonden om de procedure nog verder op te rekken en een vertrek in de toekomst nog lastiger en schrijnender te maken en dat is dan "fijn" voor het lijdend voorwerp in deze schrijnende kwestie.

Die kwestie is zo schrijnend geworden door steeds maar niet duidelijk te zijn en valse hoop te geven.
Hoop is toch wel belangrijk in je leven.
En hij kan in elk geval weer een tijdje hier naar school, met zijn vriendjes voetballen etc.

In de tussentijd gewoon aandacht blijven vragen en pogingen doen om permanent hier te kunnen blijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:56:40 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824236
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:10 schreef Zoddie het volgende:
Hoeveel heeft dit ons land al gekost vraag ik me af?
14 jaar lang procedures en onderdak van eerst 1 toen 2.
Klopt, die hadden al lang een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Dit jongetje moet weg, en zwaar geradicaliseerde messenstekers mogen blijven. Slaat nergens op.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 12:58:42 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824249
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:36 schreef RotatoR het volgende:
De Raad van State zal wel weer een draai maken. Net als met die derdelanders toen.
Laten we het in dit geval hopen.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:00:19 #46
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_214824258
Die Nederlandse vrouw die zich laat gebruiken door die Armeense vent mogen ze ook uitzetten naar Armenie.
pi_214824295
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 12:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Klopt, die hadden al lang een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Dit jongetje moet weg, en zwaar geradicaliseerde messenstekers mogen blijven. Slaat nergens op.
Oprechte vraag ... Waarom?

Ze wist voor én na zijn geboorte al dat ze uitgeprocedeerd was. En is zélf het toezicht van de IND ontvlucht en de illegaliteit in gedoken, om zo uitzetting te voorkomen.

Mensen die zich niet aan gerechtelijke uitspraken houden moeten dus een verblijfsvergunning krijgen?

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 28-08-2024 13:12:45 ]
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:18:51 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Oprechte vraag ... Waarom?

Ze wist voor én na zijn geboorte al dat ze uitgeprocedeerd was. En is zélf het toezicht van de IND ontvlucht en de illegaliteit in gedoken, om zo uitzetting te voorkomen.

Mensen die zich niet aan gerechtelijke uitspraken houden moeten dus een verblijfsvergunning krijgen?
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.

Maar wat hier belangriker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
pi_214824403
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.

Maar wat hier belangriker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
Op deze leeftijd.
Als hij 6 was, was het vast ook zielig want “hij heeft z’n vriendjes in de zandbak”. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:23:02 #50
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:22 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Op deze leeftijd.
Als hij 6 was, was het vast ook zielig want “hij heeft z’n vriendjes in de zandbak”. :')
Met 6 is het ook zielig ja.
Maar dat is toch een leeftijd dat kinderen voor het eerst pas naar school gaan, en eerste vriendjes en vriendinnetes krijgen.
pi_214824455
twitter

Dankzij deze zaak gaat Faber nu het stapelen van asielaanvragen aanpakken.
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 augustus 2024 @ 13:29:35 #52
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214824460
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Eigenlijk veel te laat maar goede zaak.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_214824471
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik waarschijnlijk ook. Ik zou alleen niet in de overtuiging verkeren dat ik daardoor toch op enige manier het recht vergaar om uiteindelijk te mogen blijven.

quote:
Maar wat hier belangrijker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
Ok. Dus het welzijn van een kind is altijd belangrijker dan een gerechtelijke uitspraak. Aparte stelling wel.

Hoe gaan we dat dan doen met bv ouders die om een of andere reden voor langere tijd de gevangenis in moeten? Kans is groot dat dat schadelijke effecten gaat hebben voor hun kinderen.

Of bv ouders die een financiële straf opgelegd krijgen waardoor het besteedbare inkomen van het gezin daalt tot bijstandsniveau (of die beslagvrije voet oid)?

En moet jeugdzorg te allen tijde ingeschakeld worden bij de 'ik vertrek' deelnemers met kinderen?

Dient elke strafverordening of richtlijn dan in de toekomst de toevoeging 'maar alleen als het geen kinderen schaadt' te krijgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 28-08-2024 13:37:15 ]
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:38:28 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:31 schreef probeer het volgende:
Ok. Dus het welzijn van een kind is belangrijker dan een gerechtelijke uitspraak.
Dat lijkt me logisch he.
Als straks schrikbarende wetten komen waarin bijvoorbeeld wordt toegestaan (en ik geef maar een voorbeeld he) dat je kinderen weer mag meppen, of kinderarbeid verplicht is, dan is het de vraag hoeveel waarde je aan zo´n gerechtelike uitspraak moet geven die stelt dat het mag.

quote:
Kans is groot dat dat schadelijke effecten gaat hebben voor hun kinderen.
Daar kan opvang voor geregeld worden, door familie of pleegouders, of andere zorg. Die sturen we meestal niet op een vliegtuig naar een onbekend land.
quote:
Of bv ouders die een financiële straf opgelegd krijgen waardoor het besteedbare inkomen van het gezin daalt tot bijstandsniveau (of die beslagvrije voet oid)?
Bijstandsniveau is kut maar in de regel genoeg om in de basis te kunnen voorzien. Kindjes van bijstandsouders kunnen gewoon naar school, buiten voetballen, en vriendjes maken.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:39:17 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824513
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Die vrouw is op zowal alle fronten een totale verschrikking.
pi_214824517
@Harvest89

Mijn buurman is een alleenstaande vader van 3. Geen naaste familie in Nederland.

Als die man een ernstige misdaad pleegt hoeft hij dus niet de gevangenis in? Want dat zou zijn kinderen schaden?

Edit: Ah, een pleeggezin voor de kinderen dus. Maar bij Mikael kan of mag dat niet?
pi_214824526
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daar kan opvang voor geregeld worden, door familie of pleegouders, of andere zorg. Die sturen we meestal niet op een vliegtuig naar een onbekend land.
Dat kan bij Mikael dan toch ook? Een pleeggezin? Waarom zou specifiek dit kind dan per se niet van zijn moeder gescheiden mogen worden?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:42:16 #58
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824535
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat kan bij dit kind dan toch ook? Een pleeggezin? Waarom zou hij dan per se niet van zijn moeder gescheiden mogen worden?
Nee dat hoeft in dit geval niet.
pi_214824539
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee dat hoeft in dit geval niet.
Omdat?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 13:43:18 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214824543
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Omdat?
Volgens mij zit de moeder niet vast toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')