En dat moeten wij geloven?quote:Zowel de moeder, die vanwege haar zeer kwetsbare mentale gesteldheid uitzetting probeerde te voorkomen, als de instanties zijn debet aan die lange periode.
Vroeger was nee ook meteen nee.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 07:42 schreef karton2 het volgende:
Die asieladvocaat loopt wel lekker te cashen op deze manier![]()
Hopelijk wordt die hele asielproducure zsm aangepast. Na de eerste afwijzing is het gewoon klaar en ga je terug naar waar je vandaan komt.
Nee, behalve nu want nu komt het goed uit.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 07:36 schreef Toine51 het volgende:
En wéér een verblijfsaanvraag ingediend...
Echt, hoe lang kunnen die figuren dit blijven doen?
En waar the hell is die vader in dit verhaal? Is daar ooit kritisch naar gevraagd?
Gegeven dat hij alsnog weg moet weet ik niet of dat fijn isquote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:05 schreef Harvest89 het volgende:
In elk geval fijn dat hij nog een tijd mag blijven.
Het is toch weer wat tijd om allerlei pogingen te doen om hier permanent te blijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gegeven dat hij alsnog weg moet weet ik niet of dat fijn is
De uitspraak is dat hij dat niet mag. Dus tenzij er een vormfout is gemaakt zou dat nu niet anders moeten zijn, zeker met het huidige beleid.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is toch weer wat tijd om allerlei pogingen te doen om hier permanent te blijven.
Dat kind gewoon bij de vader onderbrengen die nooit in beeld is geweest behalve toevallig nu (wat dat is wat ze willen toch) en die moeder het land uit.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:12 schreef Montagui het volgende:
Kan de moeder niet aangeklaagd worden voor minachting van ons rechtssysteem?
Gewoon eens een rekening sturen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:12 schreef Montagui het volgende:
Kan de moeder niet aangeklaagd worden voor minachting van ons rechtssysteem?
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 07:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben inmiddels zo doodmoe van die twee dat als ik ze tegenkom ik ze zelf het land uittrap.
Ja! Fijn voor hemquote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:05 schreef Harvest89 het volgende:
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 08:05 schreef Harvest89 het volgende:
Hoe werkt dat in zo'n hoofd vraag je je af?quote:
Jij wil een jongen van elf zelf het land uit trappen en vraagt je af hoe het in andermans hoofd werkt?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe werkt dat in zo'n hoofd vraag je je af?
Stel je wordt al 5 jaar bedreigd met uitzetting, je weet dat elke dag je laatste kan zijn en je weet dat je eigenlijk geen enkele kans hebt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Jij wil een jongen van elf zelf het land uit trappen en vraagt je af hoe het in andermans hoofd werkt?
Dat had ik ook met Lily en Howick.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 07:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben inmiddels zo doodmoe van die twee dat als ik ze tegenkom ik ze zelf het land uittrap.
Ja dat vraag ik mij inderdaad af.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Jij wil een jongen van elf zelf het land uit trappen en vraagt je af hoe het in andermans hoofd werkt?
Welnee, die blijft gewoon.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik mij inderdaad af.
De familie heeft al meermaals te horen gekregen dat ze moeten vertrekken. Dat is waarschijnlijk hetzelfde als wat er nu weer uit de procedure zal volgen.
Nu is hij 11, straks is hij 13, mag hij alsnog vertrekken. Is het nog lastiger aarden in Armenië.
Mensen als jij kijken niet verder vooruit dan hun deugneus lang is.
Wat nog bizarder is, is de asielmaffia die hier overduidelijk het hele zooitje aan het saboteren is. Of denken we werkelijk dat de moeder uit zichzelf op dit idee is gekomen?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus nu is de vader opeens wel in beeld, wat een gelukkig toeval dat hij zijn verantwoordelijkheid als vader wil nemen.
Het is toch overduidelijk dat dat klote wijf van een moeder alleen maar een kind op de wereld heeft gezet om een verblijfsvergunning te kunnen krijgen. Echt alles wordt uit de kast gehaald. Waarom werkt dit rechtssysteem hier in godsnaam toch aan mee.
Jij wil miljoenen, nee, miljarden mensen een open uitnodiging geven zich hier te vestigen met 1 of ander kutverhaal. Ik weet wel wat schadelijker is voor Nederland, en dat is niet diegene die zich netjes aan de uitspraak van de rechter wil houden.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Jij wil miljoenen, nee, miljarden mensen een open uitnodiging geven zich hier te vestigen met 1 of ander kutverhaal.
Maar dat impliceer je wel door te stellen dat deze jongen, ondanks het overweldigende aantal rechterlijke uitspraken die de uitzetting terecht vinden, en na 12 jaar eindeloos procederen door de moeder met afwijzing op afwijzing, alsnog hier te willen laten blijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:34 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd?
Nee, dat heb ik niet gezegd.
Zuig nog iets uit je duim.
Nee als moeder lekker de vader erbij halen die al 11 jaar niet in beeld is, dat is leuk voor dat kind. Die moeder denkt totaal niet aan het welzijn van die zoon, alleen aan zichzelfquote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Klopt.quote:
Vader kinderalimentatie laten betalen. Met terugwerkende kracht.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:31 schreef AchJa het volgende:
Dus jarenlang tot aan de hoge raad aan toe procederen met continu dezelfde uitkomst verschijnt daar out of the blue de vader... Dit stinkt naar de misdaad natuurlijk. Het zou me niks verbazen dat de instanties dit bedisseld hebben.
Hoe kansrijk is dit eigenlijk? Je moet als zoon toch een band met je vader hebben? Anders is de vader niet meer dan een verwekker.quote:Uitzetting Mikael (11) en moeder voorlopig van de baan door nieuwe aanvraag
De elfjarige Mikael en zijn moeder hebben dinsdag een nieuwe aanvraag ingediend om toch in Nederland te kunnen blijven. Hun uitzetting naar Armenië is daarmee voorlopig van de baan. Dat melden Het Parool en de Volkskrant.
Bronnen zeggen tegen de twee kranten dat er een nieuwe aanvraag is ingediend bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) voor verblijf bij de vader van Mikael.
Mikaels vader woont niet in Amsterdam bij zijn zoon, maar zou wel ergens anders in Nederland wonen. Hij zou een voorlopige verblijfsvergunning hebben.
Woensdag verloopt de wettelijke termijn van 28 dagen na het oordeel van de hoogste bestuursrechter, die bepaalde dat Mikael en zijn 54-jarige moeder het land moeten verlaten. Maar omdat Mikael en zijn moeder nu in afwachting verblijven van een nieuwe procedure, verblijven zij nu weer legaal in Nederland. Hun uitzetting naar Armenië staat daarmee op pauze.
Ik vermoed niet heel kansrijk, anders hadden die valse advocaten die aanvraag al eerder ingediend. Het lijkt eerder op een wanhoopspoging om de zaak langer op de agenda te houden.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe kansrijk is dit eigenlijk? Je moet als zoon toch een band met je vader hebben? Anders is de vader niet meer dan een verwekker.
En daarbij heeft de vader een voorlopige verblijfsvergunning, is dat dan voldoende om moeder en zoon (die waarschijnlijk helemaal geen contact meer met hem hebben gehad), hier ook te laten blijven?
Als je wil rekken, doe je het op de manier zoals het gegaan is.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:01 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik vermoed niet heel kansrijk, anders hadden die valse advocaten die aanvraag al eerder ingediend. Het lijkt eerder op een wanhoopspoging om de zaak langer op de agenda te houden.
Hopelijk zet de IND er spoed achter. Dit kind moet zo snel mogelijk weg, dat is een zaak van nationaal belang.
Precies, dat is dus duidelijk op een uitrekentje. Als Mikhael zonder vaders interventie had mogen blijven, was vader echt wel buiten beeld gebleven. Ik hoop echt dat de rechters hier niet intrappen. Als vader al 11 jaar niet naar het jong heeft omgekeken, moet hij nu niet beginnen te zeiken dat hij deel uit wil maken van zijn zoons leven.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 11:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je wil rekken, doe je het op de manier zoals het gegaan is.
Vandaag verliep hun recht om hier te blijven. En gisteren is het verzoek ingediend.
Als het uberhaupt de vader is...quote:Op woensdag 28 augustus 2024 10:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe kansrijk is dit eigenlijk? Je moet als zoon toch een band met je vader hebben? Anders is de vader niet meer dan een verwekker.
En daarbij heeft de vader een voorlopige verblijfsvergunning, is dat dan voldoende om moeder en zoon (die waarschijnlijk helemaal geen contact meer met hem hebben gehad), hier ook te laten blijven?
Hoop is toch wel belangrijk in je leven.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Hoe werkt dat in zo'n hoofd vraag je je af?
Er is een schrijnende situatie ontstaan door de procedure eindeloos op te rekken. Nu is er een gaatje gevonden om de procedure nog verder op te rekken en een vertrek in de toekomst nog lastiger en schrijnender te maken en dat is dan "fijn" voor het lijdend voorwerp in deze schrijnende kwestie.
Die kwestie is zo schrijnend geworden door steeds maar niet duidelijk te zijn en valse hoop te geven.
Klopt, die hadden al lang een verblijfsvergunning moeten krijgen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:10 schreef Zoddie het volgende:
Hoeveel heeft dit ons land al gekost vraag ik me af?
14 jaar lang procedures en onderdak van eerst 1 toen 2.
Laten we het in dit geval hopen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:36 schreef RotatoR het volgende:
De Raad van State zal wel weer een draai maken. Net als met die derdelanders toen.
Oprechte vraag ... Waarom?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt, die hadden al lang een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Dit jongetje moet weg, en zwaar geradicaliseerde messenstekers mogen blijven. Slaat nergens op.
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Oprechte vraag ... Waarom?
Ze wist voor én na zijn geboorte al dat ze uitgeprocedeerd was. En is zélf het toezicht van de IND ontvlucht en de illegaliteit in gedoken, om zo uitzetting te voorkomen.
Mensen die zich niet aan gerechtelijke uitspraken houden moeten dus een verblijfsvergunning krijgen?
Op deze leeftijd.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.
Maar wat hier belangriker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
Met 6 is het ook zielig ja.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op deze leeftijd.
Als hij 6 was, was het vast ook zielig want “hij heeft z’n vriendjes in de zandbak”.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |