abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214821439
e 11-jarige Mikael, die al vijf jaar wordt bedreigd met uitzetting, moet worden uitgezet naar Armenië. Dat blijkt woensdagochtend uit een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Mikael is in Nederland geboren, maar had geen verblijfsvergunning. Zijn moeder Gohar Matosyan (54) vestigde zich in 2010 in Nederland. Mikael heeft net groep acht afgerond op basisschool De Achtsprong in Amsterdam-Zuidoost, en begint na de zomer op het Cygnus Gymnasium in Oost.

Mikael is opgegroeid in Nederland en kent Armenië niet. ,,De IND kan mij net zo goed naar Ghana sturen,” zei hij vorige maand tegen Het Parool. ,,Dat land ken ik net zo min als Armenië.”

Hoger beroep

De dreigende uitzetting van Mikael kreeg veel aandacht doordat influencer Mahi Khalesi (zelf gevlucht uit Iran toen ze twee jaar was) en burgemeester Femke Halsema er vorige maand aandacht voor vroegen.

In 2021 gaf de Amsterdamse rechtbank Mikael en zijn moeder gelijk. Daarop stelde de toenmalige staatssecretaris van Asiel en Migratie hoger beroep in, omdat die vindt dat Mikael en zijn moeder te lang buiten beeld van instanties waren. Daar gaat de hoogste bestuursrechter nu niet in mee.

‘De Afdeling begrijpt dat het voor de vreemdeling zwaar zal zijn om naar een land te vertrekken waar hij nog nooit is geweest. Ook begrijpt de Afdeling dat de vreemdeling in stress en onzekerheid verkeert en dat dat hem zwaar valt’, schrijft de rechter. ‘Dat wil nog niet zeggen dat de Afdeling daarom de vreemdeling gelijk kan geven. De wens in Nederland te blijven, de stress en de onzekerheid zetten de toepassing van de Afsluitingsregeling nu eenmaal niet snel opzij.’

https://www.ad.nl/binnenl(...)ar-armenie~adcc40d3/

poll
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214821520
Dit ook, van de Volkskrant:

quote:
Zowel de moeder, die vanwege haar zeer kwetsbare mentale gesteldheid uitzetting probeerde te voorkomen, als de instanties zijn debet aan die lange periode.
En dat moeten wij geloven? :') En al die instanties en organisaties die haar helpen dan?
pi_214822287
Ik ben inmiddels zo doodmoe van die twee dat als ik ze tegenkom ik ze zelf het land uittrap.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214822343
En wéér een verblijfsaanvraag ingediend...
:')

Echt, hoe lang kunnen die figuren dit blijven doen?

En waar the hell is die vader in dit verhaal? Is daar ooit kritisch naar gevraagd?
:r
pi_214822357
Die asieladvocaat loopt wel lekker te cashen op deze manier _O-
Hopelijk wordt die hele asielproducure zsm aangepast. Na de eerste afwijzing is het gewoon klaar en ga je terug naar waar je vandaan komt.
pi_214822384
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 07:42 schreef karton2 het volgende:
Die asieladvocaat loopt wel lekker te cashen op deze manier _O-
Hopelijk wordt die hele asielproducure zsm aangepast. Na de eerste afwijzing is het gewoon klaar en ga je terug naar waar je vandaan komt.
Vroeger was nee ook meteen nee.
Of gingen we ook jaren nog in discussie met onze ouders waarom we geen koekje mochten?
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 augustus 2024 @ 08:01:23 #7
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_214822431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 07:36 schreef Toine51 het volgende:
En wéér een verblijfsaanvraag ingediend...

Echt, hoe lang kunnen die figuren dit blijven doen?

En waar the hell is die vader in dit verhaal? Is daar ooit kritisch naar gevraagd?
:r
Nee, behalve nu want nu komt het goed uit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:05:57 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214822447
In elk geval fijn dat hij nog een tijd mag blijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214822458
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:05 schreef Harvest89 het volgende:
Gegeven dat hij alsnog weg moet weet ik niet of dat fijn is
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:09:04 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214822466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Gegeven dat hij alsnog weg moet weet ik niet of dat fijn is
Het is toch weer wat tijd om allerlei pogingen te doen om hier permanent te blijven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_214822474
Kan de moeder niet aangeklaagd worden voor minachting van ons rechtssysteem?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_214822478
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is toch weer wat tijd om allerlei pogingen te doen om hier permanent te blijven.
De uitspraak is dat hij dat niet mag. Dus tenzij er een vormfout is gemaakt zou dat nu niet anders moeten zijn, zeker met het huidige beleid.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_214822483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:12 schreef Montagui het volgende:
Dat kind gewoon bij de vader onderbrengen die nooit in beeld is geweest behalve toevallig nu (wat dat is wat ze willen toch) en die moeder het land uit.

Kijken of dat zo goed is
pi_214822492
Die mag hier niet blijven met Faber aan het roer.

Nee.

Ik denk van niet.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:26:14 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_214822524
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:12 schreef Montagui het volgende:
Gewoon eens een rekening sturen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_214822627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 07:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben inmiddels zo doodmoe van die twee dat als ik ze tegenkom ik ze zelf het land uittrap.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 08:47:25 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_214822644
quote:
Ja! Fijn voor hem :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_214822750
quote:
quote:
84s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 08:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja! Fijn voor hem :)
Hoe werkt dat in zo'n hoofd vraag je je af?

Er is een schrijnende situatie ontstaan door de procedure eindeloos op te rekken. Nu is er een gaatje gevonden om de procedure nog verder op te rekken en een vertrek in de toekomst nog lastiger en schrijnender te maken en dat is dan "fijn" voor het lijdend voorwerp in deze schrijnende kwestie.

Die kwestie is zo schrijnend geworden door steeds maar niet duidelijk te zijn en valse hoop te geven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_214822777
Hoeveel heeft dit ons land al gekost vraag ik me af?
14 jaar lang procedures en onderdak van eerst 1 toen 2.

En we klagen hier al ik weet niet hoe lang over, dat men toch altijd weer opnieuw de strijd aan kan gaan voor een verblijfsvergunning.
Sinds eind 90 en begin 2000 was dit al een grote issue en men wou dit altijd al oplossen zodat er snel duidelijkheid zou komen of iemand kon blijven of toch weer weg moest.

En nu is er nog steeds niets veranderd? Of vindt men steeds nieuwe mazen in de wet? Door bv zwanger te worden, of ineens gay te zijn?
pi_214822812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoe werkt dat in zo'n hoofd vraag je je af?
Jij wil een jongen van elf zelf het land uit trappen en vraagt je af hoe het in andermans hoofd werkt? :D
pi_214822866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:18 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Jij wil een jongen van elf zelf het land uit trappen en vraagt je af hoe het in andermans hoofd werkt? :D
Stel je wordt al 5 jaar bedreigd met uitzetting, je weet dat elke dag je laatste kan zijn en je weet dat je eigenlijk geen enkele kans hebt.
Dan denk ik dat je eerder blij bent om van die constante onzekerheid af te zijn en gewoon terug naar Armenië te verhuizen waar je wel een toekomst kan opbouwen.

Het is nou niet echt zo dat Armenië een gevaarlijk land is, behalve wat grensgebieden is het land groen voor reizen.
pi_214822893
Dus jarenlang tot aan de hoge raad aan toe procederen met continu dezelfde uitkomst verschijnt daar out of the blue de vader... Dit stinkt naar de misdaad natuurlijk. Het zou me niks verbazen dat de instanties dit bedisseld hebben.
pi_214822917
De Raad van State zal wel weer een draai maken. Net als met die derdelanders toen.
pi_214822921
14 jaar procederen. :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_214822972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 07:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat had ik ook met Lily en Howick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')