Eigenlijk veel te laat maar goede zaak.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dankzij deze zaak gaat Faber nu het stapelen van asielaanvragen aanpakken.
Ik waarschijnlijk ook. Ik zou alleen niet in de overtuiging verkeren dat ik daardoor toch op enige manier het recht vergaar om uiteindelijk te mogen blijven.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.
Ok. Dus het welzijn van een kind is altijd belangrijker dan een gerechtelijke uitspraak. Aparte stelling wel.quote:Maar wat hier belangrijker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
Dat lijkt me logisch he.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:31 schreef probeer het volgende:
Ok. Dus het welzijn van een kind is belangrijker dan een gerechtelijke uitspraak.
Daar kan opvang voor geregeld worden, door familie of pleegouders, of andere zorg. Die sturen we meestal niet op een vliegtuig naar een onbekend land.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:31 schreef probeer het volgende:
Kans is groot dat dat schadelijke effecten gaat hebben voor hun kinderen.
Bijstandsniveau is kut maar in de regel genoeg om in de basis te kunnen voorzien. Kindjes van bijstandsouders kunnen gewoon naar school, buiten voetballen, en vriendjes maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:31 schreef probeer het volgende:
Of bv ouders die een financiële straf opgelegd krijgen waardoor het besteedbare inkomen van het gezin daalt tot bijstandsniveau (of die beslagvrije voet oid)?
Die vrouw is op zowal alle fronten een totale verschrikking.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat kan bij Mikael dan toch ook? Een pleeggezin? Waarom zou specifiek dit kind dan per se niet van zijn moeder gescheiden mogen worden?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Daar kan opvang voor geregeld worden, door familie of pleegouders, of andere zorg. Die sturen we meestal niet op een vliegtuig naar een onbekend land.
Nee dat hoeft in dit geval niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat kan bij dit kind dan toch ook? Een pleeggezin? Waarom zou hij dan per se niet van zijn moeder gescheiden mogen worden?
Omdat?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat hoeft in dit geval niet.
Volgens mij zit de moeder niet vast toch?quote:
Ze schijnt uitgeprocedeerd te zijn en het land te moeten verlaten.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:43 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Volgens mij zit de moeder niet vast toch?
Ja dus, die moeder en ook de jongen willen dat niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze schijnt uitgeprocedeerd te zijn en het land te moeten verlaten.
Mensen hebben inderdaad wel vaker geen zin in de consequenties van een gerechtelijke uitspraak ja.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja dus, die moeder en ook de jongen willen dat niet.
Dus logisch dat ze alles er aan doen om dat te voorkomen.
Het is toch werkelijk godgeklaagd en diep triest dat het überhaupt mogelijk is zo veel procedures te stapelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Dan heb je gewoon te vertrekken, of je dat nu wilt of niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk, befehl ist befehl.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd. Dan heb je gewoon te vertrekken, of je dat nu wilt of niet.
Dat is inderdaad logisch voor sommige mensen, maar dat is wel reden om al dit soort wegen in de toekomst af te sluiten. Die vrouw moet gewoon in vreemdelingendetentie tot ze vertrekt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zijn moeder is idd onfatsoenlijk en immoreel. Worden nog pittige discussies met zijn moeder als hij wat ouder wordt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar wat hier belangriker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
Vind je dat dit ook andersom zo zou moeten werken? Of zijn de regels dan ineens wel belangrijk?quote:
Wat vooral nergens op slaat is deze valse vergelijking. Ik heb de indruk dat de meeste mensen hier vinden dat die messenstekers OOK gewoon weg moeten.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt, die hadden al lang een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Dit jongetje moet weg, en zwaar geradicaliseerde messenstekers mogen blijven. Slaat nergens op.
Over het algemeen zijn regels belangrijk, echter kan het voorkomen dat bepaalde regels niet deugen zoals hier dus het geval is.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vind je dat dit ook andersom zo zou moeten werken? Of zijn de regels dan ineens wel belangrijk?
Ok, dus asielzoekers met een kind, of die hier een kind krijgen, mogen niet uitgezet worden?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn regels belangrijk, echter kan het voorkomen dat bepaalde regels niet deugen zoals hier dus het geval is.
Ik heb verder geen zin in een oneindige welles nietes discussie. Ik vind het zwaar belachelijk dat deze jongen die hier is geboren weg moet naar een land waar hij geen enkele band mee heeft. En ik hoop dat hij uiteindelijk mag blijven.
Ja, en wat nu als mensen er een ander perspectief dan jij op nahouden over welke regels niet deugen. Is dat dan ook begrijpelijk? Of mogen alleen de regels waarvan jij vindt dat ze niet deugen genegeerd worden?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn regels belangrijk, echter kan het voorkomen dat bepaalde regels niet deugen zoals hier dus het geval is.
Ik heb verder geen zin in een oneindige welles nietes discussie. Ik vind het zwaar belachelijk dat deze jongen die hier is geboren weg moet naar een land waar hij geen enkele band mee heeft. En ik hoop dat hij uiteindelijk mag blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |