abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214826138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:11 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Ze heeft de samenleving sowieso minimaal een ton gekost.
.. En de rest. Ik zou eerder 'meer dan een miljoen' schatten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214826161
Let maar op die mag blijven.

twitter
pi_214826166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:29 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Sow sielug!!!

Ik heb een buitenlandse partner (niet-EU). Als ik in de bijstand kom (of er iets anders gebeurt waardoor ik haar niet meer kan 'onderhouden', alsof elke buitenlandse partner een soort importbruidje is), moet zij ook het land uit.

Het interesseert de staat dan geen ene moer dat zij Nederlands spreekt en in een tekortsector werkt. Het interesseert de staat ook niet of we getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben. Dan kunnen we lullen tot we een ons wegen, maar als ze niet vrijwillig het land verlaat, dan kan het even duren, maar dan zal uiteindelijk inderdaad de DT&V aankloppen. En denk maar niet dat er dan iemand met discretionaire bevoegdheid aan komt zetten.

Zelfde geldt als onze relatie uitgaat. Dan kan ze nog zo geworteld zijn dat ze letterlijk wortel schiet, dan kan ze zoveel geld hebben dat ze zichzelf nog wel 10 jaar kan onderhouden, het maakt in eerste instantie niemand wat uit.

Deze dingen gebeuren zo vaak zonder enige media-aandacht. Genoeg mensen die tijdelijk in Duitsland of België gaan wonen om onder bepaalde Nederlandse voorwaarden uit te komen, en EU-recht te verwerven.

Als je naar Nederland emigreert ('vlucht' in dit geval, maar daar mag je wel mega-aanhalingstekens bij zetten) weet je dat er regels zijn en als je daar niet aan voldoet, dan houdt het een keertje op. Als je dan uitzonderingen maakt voor allerlei ontstane situaties, dan bouwen we zo'n groot systeem van uitzonderingen op dat uiteindelijk iedereen zich hier mag vestigen.
Het is ook wat je er zelf van maakt. Waarschijnlijk heeft de moeder van Mikael haar zoon aangepraat dat emigreren vreselijk is en dat ze per se in Nederland moeten blijven. Terwijl Mikael gewoon Armeens spreekt en daar familie heeft. Natuurlijk is het niet leuk om als kind te moeten emigreren, maar het hoeft allemaal geen ramp te zijn.
pi_214826172
Wat me ook mateloos irriteert aan deze casus is het complete gebrek aan ambitie in het leven van deze vrouw. In plaats van dat ze in haar geboorteland een leven gaat opbouwen, bestaat haar hele idee van succes erin dat ze zichzelf opdringt aan een land dat haar niet wil.
pi_214826186
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:06 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dat is hier totaal niet aan de orde:

[ afbeelding ]

Verder zou een 'jurist' toch wel moeten snappen dat 'appeals to pity' geen steekhoudende argumenten maar drogredenaties zijn.
Ook zo'n Halsema die vindt dat de politiek maar verblijfsvergunningen moet uitdelen alsof het snoepjes zijn. Omtzigt heeft helemaal gelijk om te zeggen dat de Kamer niet over individuele gevallen gaat. Wat denkt ze dat een verblijfsvergunning is?

Verblijfsvergunningen worden dan een soort cadeautjes die je aan bevoorrechte mensen/groepen kunt geven. Het hele doel van een immigratiebeleid is dan weg. Je krijgt totale willekeur. Dan wordt het een piepjessysteem: het wieltje dat piept (met de meepiepende Tweede Kamer en media), krijgt de smeerolie.
pi_214826225
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:59 schreef probeer het volgende:

[..]
De Raad van State heeft zich voor de kat z'n viool over deze zaak gebogen. Jij weet het allemaal beter. Omdat je staats- en bestuursrecht gestudeerd hebt.
Volgens de RvS hoefde de minister geen verblijfsvergunning op grond van de Afsluitingsregeling toe te passen... het mocht wel. Als je de uitspraak had gelezen had je dat geweten.
pi_214826256
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:21 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Volgens de RvS hoefde de minister geen verblijfsvergunning op grond van de Afsluitingsregeling toe te passen... het mocht wel. Als je de uitspraak had gelezen had je dat geweten.
Heeft de overheid heeft de diverse procedures en regels correct toegepast?

Voor een expert staats- en bestuursrecht een simpele ja of nee vraag om te beantwoorden, niet? Zeker voor eentje die de uitspraak gelezen heeft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214826259
quote:

[..]
Maar dat werd niet gedaan.
pi_214826321
quote:

[..]
In het vorige kabinet (nog voor het demissionaire kabinet) is afgesproken dat de minister de discretionaire bevoegdheid niet meer gebruikt, en dit kabinet is het daarmee eens.

Maar feitelijk gezien kan de minister nog steeds die uitzondering maken.
pi_214826322
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:18 schreef Lt.Bookman het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214826480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Heeft de overheid heeft de diverse procedures en regels correct toegepast?

Voor een expert staats- en bestuursrecht een simpele ja of nee vraag om te beantwoorden, niet? Zeker voor eentje die de uitspraak gelezen heeft.
Nou, de RvS heeft wel degelijk kritiek op het handelen van betrokken instanties:

quote:
Dat die situatie al elf jaar duurt, ligt voor een deel aan de keuze van de moeder om niet met de vreemdeling te vertrekken toen dat moest én ligt voor een ander deel aan de verschillende instanties die lang hebben gedaan over de besluitvorming. Ook de Afdeling heeft lang over deze zaak gedaan.
De RvS vindt dat dus niet genoeg. Maar bijvoorbeeld de rechtbank was daar in beroep dus een andere mening over toegedaan hè.
pi_214826502
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:06 schreef nelaeryn het volgende:
Verder zou een 'jurist' toch wel moeten snappen dat 'appeals to pity' geen steekhoudende argumenten maar drogredenaties zijn.
Die hele Afsluitingsregeling waar Mikael (onsuccesvol) een beroep op heeft gedaan is uit medelijden tot stand gekomen _O-
pi_214826505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:46 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Die hele Afsluitingsregeling waar Mikael (onsuccesvol) een beroep op heeft gedaan is uit medelijden tot stand gekomen _O-
Had ook nooit moeten gebeuren natuurlijk.
pi_214826557
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Had ook nooit moeten gebeuren natuurlijk.
Als je het asielsysteem niet repareert blijf je bezig. Mikael is niet het eerste schrijnende geval en zal niet de laatste zijn. En deze Afsluitingsregeling was niet de eerste pardonregeling en vast ook niet de laatste.
pi_214826774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:57 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Als je het asielsysteem niet repareert blijf je bezig. Mikael is niet het eerste schrijnende geval en zal niet de laatste zijn. En deze Afsluitingsregeling was niet de eerste pardonregeling en vast ook niet de laatste.
Gelul in de ruimte. Je blijft bezig met uitzetten van mensen die geen vergunning krijgen, wat het systeem verder ook is.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 18:47:08 #141
28033 Pek
je moet wat
pi_214826905
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:57 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Het is geen "schrijnend geval" , hoe verzin je het.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_214827102
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:47 schreef Pek het volgende:

[..]
Het is geen "schrijnend geval" , hoe verzin je het.
Schrijnend is een ander woord voor pijnlijk/gevoelig. De Raad van State erkent letterlijk dat de stress en onzekerheid Mikael zwaar moeten vallen. Dat noem ik schrijnend.. voor een elfjarige.

Maar het ene moment is de uitspraak van de hoogste bestuursrechter hier heilig en het andere moment wordt je uitgelachen als je gewoon rechtstreeks citeert uit de uitspraak. Het is vechten tegen de bierkaai in deze domrechtse echokamer.
pi_214827165
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:10 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Schrijnend is een ander woord voor pijnlijk/gevoelig. De Raad van State erkent letterlijk dat de stress en onzekerheid Mikael zwaar moeten vallen. Dat noem ik schrijnend.. voor een elfjarige.

Maar het ene moment is de uitspraak van de hoogste bestuursrechter hier heilig en het andere moment wordt je uitgelachen als je gewoon rechtstreeks citeert uit de uitspraak. Het is vechten tegen de bierkaai in deze domrechtse echokamer.
Mensen zijn het gewoon niet met je eens en geven goede argumenten waarom. Niet zo zielig doen hoor, dat werkt misschien in de media maar hier niet :)

De stress en onzekerheid worden veroorzaakt door zijn moeder en de instanties die haar helpen. Dat maakt het nog geen schrijnend geval, er zijn sowieso honderden andere gevallen exact als deze waar we van weten en zeer waarschijnlijk nog veel meer.
pi_214827261
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Mensen zijn het gewoon niet met je eens en geven goede argumenten waarom. Niet zo zielig doen hoor, dat werkt misschien in de media maar hier niet :)

De stress en onzekerheid worden veroorzaakt door zijn moeder en de instanties die haar helpen. Dat maakt het nog geen schrijnend geval, er zijn sowieso honderden andere gevallen exact als deze waar we van weten en zeer waarschijnlijk nog veel meer.
Ik denk dat een aantal mensen hier in mij graag een woke leftie zien zodat ze iemand hebben om hun gal tegen te spuwen. Maar dat ben ik helemaal niet en dat zouden ze kunnen weten als ze daadwerkelijk lezen wat ik schrijf. Ik vind het een nutteloze exercitie op deze manier en ga me dan ook onttrekken aan deze "discussie".
  woensdag 28 augustus 2024 @ 20:14:00 #145
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_214827650
Wat een ontzettende kneuzenkermis is dit zeg. Die moeder had in 2010 al het land uit gesodemieterd moeten worden. Toen werd haar verzoek afgewezen, en dan moet het ook klaar zijn. Niks tweede kans, gewoon klaar. Maar nee hoor, in dit land kun je blijkbaar tot in den treure door blijven drammen en zielig doen. En even een kind uitpoepen om op die manier meer kans te maken. Belachelijk :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_214827794
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:31 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik denk dat een aantal mensen hier in mij graag een woke leftie zien zodat ze iemand hebben om hun gal tegen te spuwen. Maar dat ben ik helemaal niet en dat zouden ze kunnen weten als ze daadwerkelijk lezen wat ik schrijf. Ik vind het een nutteloze exercitie op deze manier en ga me dan ook onttrekken aan deze "discussie".
Ik zie dat helemaal niet zo, je maakt gewoon slechte punten en onderbouwt die ook niet goed. Als je daar op gewezen wordt ga je wild om je heen slaan. Tja, dat is jouw keuze :)
pi_214828011
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:31 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik heb de discussie een beetje zitten volgen en zie dat je vooral niet ingaat op argumenten van de mensen waar je het niet mee eens bent. En dat in deze post gelardeerd met een vleugje slachtofferrol. Jammer.

Mamma van Mikael is afgewezen en uitgeprocedeerd. De Raad van State heeft besloten dat ze uitgezet moeten worden. De minister heeft, in lijn met afspraken in eerdere kabinetten, besloten geen gebruik te maken van haar discretionaire bevoegdheid. Alles geheel in lijn met de wet.
pi_214828796
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:09 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Vader voogdij geven, kind mag blijven. Moeder de grens over sodemieteren met een inreisverbod voor 10 jaar.
Opgelost ^O^

Kan het arme jong met Nederlandse wortels gewoon in Nederland blijven bij zijn ouder. Dat wilde ze toch? toch? |:)
Dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat het plannetje gaat slagen en dat is om kotsmisselijk van te worden. Niet omdat ik iets tegen Mikael heb, maar omdat het zo doorzichtig is dat de media, en dus de publieke opinie, worden gebruikt om te drammen..om je zin door te drukken.. terwijl ARMENIË EEN VEILIG LAND is. Hoezo tig procedures stapelen? Gewoon opsodemieteren en alleen mensen toelaten die echt een goede reden hebben om asiel aan te vragen.
pi_214828857
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 19:10 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

Helemaal niks schrijnends aan. Wanneer je expat bent en je krijgt een kind in het land waar je tijdelijk verblijft, dan vertrek je na een aantal jaar ook met je kind. Zielig? Nee hoor.
pi_214830047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 21:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat het plannetje gaat slagen en dat is om kotsmisselijk van te worden. Niet omdat ik iets tegen Mikael heb, maar omdat het zo doorzichtig is dat de media, en dus de publieke opinie, worden gebruikt om te drammen..om je zin door te drukken.. terwijl ARMENIË EEN VEILIG LAND is. Hoezo tig procedures stapelen? Gewoon opsodemieteren en alleen mensen toelaten die echt een goede reden hebben om asiel aan te vragen.
Het plan gaat ook slagen. En dat weten ze.

Treurige bedoeling dit.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')