abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214825569
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 15:56 schreef Leshy het volgende:
Ten eerste geldt dat ook expats dergelijk zaken zullen bespreken met hun gezin en dat een verhuizing uiteindelijk vrijwillig geschiedt. Ten tweede geldt ook dat wanneer kinderen niet een volledige keuze hebben in beslissingen van de ouders, dat niet hetzelfde is als wanneer een gezin door een derde gedwongen wordt.

Bovendien geldt er in het geval van expats dat een dergelijke verhuizing voorzien is, gepland, en maken expats vaak gebruik van voorzieningen zoals internationale of buitenlandse scholen die een kind in de uiteindelijk eigen taal opleiden of voorbereiden op een leven in het eigen land.

"Sorry, expats verhuizen ook wel eens internationaal, dus het is prima om je het land uit te gooien", vind ik persoonlijk geen heel sterk argument.
We weten helemaal niet of expats dat bespreken met hun kinderen. Naar ik het begrijp is het ook onmenselijk om kinderen uit het land te halen waar ze geaard zijn. Dus waarom zouden expatkinderen überhaupt voor een ‘onmenselijke’ situatie kiezen.

De verhuizing van deze familie is bovendien ook al lang gepland. De eerste aanvraag is al jaren geleden afgekeurd. In 10 jaar moet je toch wel iets voor kunnen bereiden, me dunkt.

Daarnaast, als het daadwerkelijk zo ‘onmenselijk’ is om minderjarige kinderen naar een ander land te laten afreizen, zouden we eigenlijk een instituut moeten hebben die controleert of expatkinderen met de emigratie instemmen. Die hebben we echter niet, want kennelijk is dat toch niet zo schrijnend dat deze potentieel ‘onmenselijke’ situatie gemonitord dient te worden.
pi_214825625
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 09:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus nu is de vader opeens wel in beeld, wat een gelukkig toeval dat hij zijn verantwoordelijkheid als vader wil nemen.
Vader voogdij geven, kind mag blijven. Moeder de grens over sodemieteren met een inreisverbod voor 10 jaar.
Opgelost ^O^

Kan het arme jong met Nederlandse wortels gewoon in Nederland blijven bij zijn ouder. Dat wilde ze toch? toch? |:)
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:11:27 #103
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_214825640
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:01 schreef Scorpie het volgende:
Hardop gelachen. Je hebt geen flauw benul hoe het leven van expats en hun gezinnen eruit ziet. Hou op hoor.
Ik woon en werk in het buitenland en heb met redelijk wat expats en internationaal mobiele gezinnen te maken.
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:02 schreef RamboDirk het volgende:
Het rechtsysteem en rechtspraak naast je neerleggen want het is zieluggg vind ik persoonlijk geen heel sterk argument. Eerder abject en infaam.
Toch grappig dat wanneer deze vrouw al zo lang van de mogelijkheden van het rechtssysteem en de rechtspraak gebruik maakt om te mogen blijven, er moord en brand geschreeuwd word dat het systeem niet deugt, maar als iemand van mening is dat er een uitzondering gemaakt zou moeten worden, datzelfde systeem ineens heilig is.
pi_214825683
quote:

[..]
[..]
[..]
Ten eerste geldt dat ook expats dergelijk zaken zullen bespreken met hun gezin en dat een verhuizing uiteindelijk vrijwillig geschiedt. Ten tweede geldt ook dat wanneer kinderen niet een volledige keuze hebben in beslissingen van de ouders, dat niet hetzelfde is als wanneer een gezin door een derde gedwongen wordt.

Bovendien geldt er in het geval van expats dat een dergelijke verhuizing voorzien is, gepland, en maken expats vaak gebruik van voorzieningen zoals internationale of buitenlandse scholen die een kind in de uiteindelijk eigen taal opleiden of voorbereiden op een leven in het eigen land.

"Sorry, expats verhuizen ook wel eens internationaal, dus het is prima om je het land uit te gooien", vind ik persoonlijk geen heel sterk argument.
[..]
Zoals gezegd, ik denk niet dat veel mensen problemen hebben met de uitzetting van de moeder. Alles wat je met betrekking tot haar zegt, klopt.
Niet perse. Zodra een expat hier zonder werk komt te zitten heeft diegene 3 maanden de tijd om iets anders te vinden (ervan uitgaande dat ze geen permanente verblijfsvergunning hebben). Als ze geen ander werk kunnen vinden moeten ze gedwongen het land verlaten.
pi_214825693
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:11 schreef Leshy het volgende:

Toch grappig dat wanneer deze vrouw al zo lang van de mogelijkheden van het rechtssysteem en de rechtspraak gebruik maakt om te mogen blijven, er moord en brand geschreeuwd word dat het systeem niet deugt, maar als iemand van mening is dat er een uitzondering gemaakt zou moeten worden, datzelfde systeem ineens heilig is.
Dit is een valse contradictie. Je kunt tegelijkertijd vinden dat de wet veranderd zou moeten worden én dat de huidige wet gehandhaafd moet worden. Sterker nog, dat is de enige logische houding. Tenzij je dus, zoals jij lijkt te doen, voorstander bent van uitzondering op de wet toelaten op basis van...
pi_214825697
quote:

[..]
Zoals gezegd, ik denk niet dat veel mensen problemen hebben met de uitzetting van de moeder. Alles wat je met betrekking tot haar zegt, klopt.
Mikael heeft als 'voordeel' dat hij de taal al spreekt en er familie heeft wonen. Dit in tegenstelling tot kinderen die gedwongen moeten emigreren naar het buitenland, zoals bij "Ik Vertrek". Voor de beleving van kinderen maakt verder het geen donder uit of je door het systeem of je ouders gedwongen wordt. Voor het kind is het effect precies hetzelfde. Kinderen van emigranten moeten net zo goed hun vertrouwde omgeving verlaten, hun vriendjes en vriendinnetjes missen, spreken de taal van het land niet, komen niet terecht op luxe expat scholen, en hebben er doorgaans ook geen familie en vrienden wonen...
pi_214825724
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is een valse contradictie. Je kunt tegelijkertijd vinden dat de wet veranderd zou moeten worden én dat de huidige wet gehandhaafd moet worden. Sterker nog, dat is de enige logische houding. Tenzij je dus, zoals jij lijkt te doen, voorstander bent van uitzondering op de wet toelaten op basis van...
Het zou sowieso vrij bizar zijn als die vrouw het voordeel van de twijfel moet krijgen omdat ze het systeem zo lang misbruikt.
pi_214825728
@Scorpie je blijft met ad hominems smijten en die zijn ook nog eens op je eigen verkeerde assumpties gebaseerd.

Ik stel voor dat je je energie in iemand anders steekt, want ik vind persoonlijk toch al dat de hele migratieproblematiek buitenproportioneel veel aandacht krijgt. Er zijn ook nog andere issues.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:21:57 #109
3542 Gia
User under construction
pi_214825729
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.

Maar wat hier belangriker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
En dat is niet het geval bij al die kinderen die door hun ouders meegesleurd worden naar het buitenland? Die willen ook vaak niet weg, maar moeten.
pi_214825741
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
@:Scorpie je blijft met ad hominems smijten en die zijn ook nog eens op je eigen verkeerde assumpties gebaseerd.

Ik stel voor dat je je energie in iemand anders steekt, want ik vind persoonlijk toch al dat de hele migratieproblematiek buitenproportioneel veel aandacht krijgt. Er zijn ook nog andere issues.
Hij maakt anders prima punten, waar je geen enkel antwoord op lijkt te hebben. En dat is ook niet zo gek, de enige manier om de stelling dat deze vrouw zou moeten blijven te ondersteunen is om te pleiten voor het niet respecteren van de rechtsstaat.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:27:39 #111
3542 Gia
User under construction
pi_214825763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is inderdaad logisch voor sommige mensen, maar dat is wel reden om al dit soort wegen in de toekomst af te sluiten. Die vrouw moet gewoon in vreemdelingendetentie tot ze vertrekt.
Ja, en zoonlief gaat bij pappie en stiefmama wonen. Kijken hoe lang paps dit leuk gaat vinden.
pi_214825774
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Niet perse. Zodra een expat hier zonder werk komt te zitten heeft diegene 3 maanden de tijd om iets anders te vinden (ervan uitgaande dat ze geen permanente verblijfsvergunning hebben). Als ze geen ander werk kunnen vinden moeten ze gedwongen het land verlaten.
Sow sielug!!!

Ik heb een buitenlandse partner (niet-EU). Als ik in de bijstand kom (of er iets anders gebeurt waardoor ik haar niet meer kan 'onderhouden', alsof elke buitenlandse partner een soort importbruidje is), moet zij ook het land uit.

Het interesseert de staat dan geen ene moer dat zij Nederlands spreekt en in een tekortsector werkt. Het interesseert de staat ook niet of we getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben. Dan kunnen we lullen tot we een ons wegen, maar als ze niet vrijwillig het land verlaat, dan kan het even duren, maar dan zal uiteindelijk inderdaad de DT&V aankloppen. En denk maar niet dat er dan iemand met discretionaire bevoegdheid aan komt zetten.

Zelfde geldt als onze relatie uitgaat. Dan kan ze nog zo geworteld zijn dat ze letterlijk wortel schiet, dan kan ze zoveel geld hebben dat ze zichzelf nog wel 10 jaar kan onderhouden, het maakt in eerste instantie niemand wat uit.

Deze dingen gebeuren zo vaak zonder enige media-aandacht. Genoeg mensen die tijdelijk in Duitsland of België gaan wonen om onder bepaalde Nederlandse voorwaarden uit te komen, en EU-recht te verwerven.

Als je naar Nederland emigreert ('vlucht' in dit geval, maar daar mag je wel mega-aanhalingstekens bij zetten) weet je dat er regels zijn en als je daar niet aan voldoet, dan houdt het een keertje op. Als je dan uitzonderingen maakt voor allerlei ontstane situaties, dan bouwen we zo'n groot systeem van uitzonderingen op dat uiteindelijk iedereen zich hier mag vestigen.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:29:37 #113
3542 Gia
User under construction
pi_214825777
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 13:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Over het algemeen zijn regels belangrijk, echter kan het voorkomen dat bepaalde regels niet deugen zoals hier dus het geval is.

Ik heb verder geen zin in een oneindige welles nietes discussie. Ik vind het zwaar belachelijk dat deze jongen die hier is geboren weg moet naar een land waar hij geen enkele band mee heeft. En ik hoop dat hij uiteindelijk mag blijven.
Daar heeft hij wel een band mee. Er woont een heleboel familie en hij spreekt de taal.

Zoveel kinderen moeten met de ouders mee naar landen waar ze totaal geen band mee hebben, de taal niet van spreken en dit eigenlijk niet willen, maar het moet. En daar vindt schijnbaar niemand wat van.
pi_214825799
Eigenlijk boeit het geen ene flikker of dat kind in Armenië kan aarden of niet. We moeten ons niet laten aanpraten dat we onmenselijk zijn. Met het geld wat we aan dat joch hebben besteed konden we duizenden Afrikaanse kinderen redden in Afrika.

Het moet niet zijn 'ik gun het de jongen maar regels zijn regels'. Nee, ik gun het het jochie helemaal niet.

De minister is ook slap bezig door te zeggen dat ze niets kan doen, omdat dat de regels zijn. Zeg ook eens dat je dat niet wilt. Daar is niets moreel verwerpelijks aan.
pi_214825959
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij maakt anders prima punten, waar je geen enkel antwoord op lijkt te hebben. En dat is ook niet zo gek, de enige manier om de stelling dat deze vrouw zou moeten blijven te ondersteunen is om te pleiten voor het niet respecteren van de rechtsstaat.
Prima punten? Hele epistels vol foute aannames, persoonlijke aanvallen en simplistische one-liners die zo van Geert's X gecopy-paste zouden kunnen zijn. Ik heb geen zin om daar antwoorden op te formuleren.

De procedure van Mikael's moeder had tien jaar geleden afgerond moeten, toen had ze uitgezet moeten worden. Maar dat is niet gebeurd want het systeem is stuk. En mag ik het klote vinden dat een elfjarig joch daar de dupe van wordt?

En kom op zeg, een moderne democratische rechtsstaat houdt meer in dan "Regeln sind Regeln".
pi_214825966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

De procedure van Mikael's moeder had tien jaar geleden afgerond moeten, toen had ze uitgezet moeten worden. Maar dat is niet gebeurd want het systeem is stuk. En mag ik het klote vinden dat een elfjarig joch daar de dupe van wordt?
Het systeem is niet zozeer stuk, er wordt misbruik van gemaakt.

quote:
En kom op zeg, een moderne democratische rechtsstaat houdt meer in dan "Regeln sind Regeln".
Nee, per definitie niet.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 16:54:52 #117
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214825987
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:33 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk boeit het geen ene flikker of dat kind in Armenië kan aarden of niet. We moeten ons niet laten aanpraten dat we onmenselijk zijn. Met het geld wat we aan dat joch hebben besteed konden we duizenden Afrikaanse kinderen redden in Afrika.

Het moet niet zijn 'ik gun het de jongen maar regels zijn regels'. Nee, ik gun het het jochie helemaal niet.

De minister is ook slap bezig door te zeggen dat ze niets kan doen, omdat dat de regels zijn. Zeg ook eens dat je dat niet wilt. Daar is niets moreel verwerpelijks aan.
Jaaaa, de gunfactor, in plaats van al die elitaire wet- en regelgeving. En om de gunfactor te meten: Dagelijkse deur-aan-deur referenda. De PVV-hoogtezon schijnt met iedere verstrijkende week en innovatief idee een stukje feller.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_214825995
Ik heb voor de kat z'n viool staats- en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
pi_214826001
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb voor de kat z'n viool staats-en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
_O- Altijd leuk, als de 'argumenten' op zijn.
pi_214826019
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Prima punten? Hele epistels vol foute aannames, persoonlijke aanvallen en simplistische one-liners die zo van Geert's X gecopy-paste zouden kunnen zijn. Ik heb geen zin om daar antwoorden op te formuleren.

Die was ook afgerond. Procedures keurig gevolgd. Binnen redelijke tijd ook. Maar mevrouw dook er tussenuit.

Of is dit jouw pleidooi voor het vastzetten van uitgeprocedeerden?
"Pools are perfect for holding water"
pi_214826028
quote:

[..]

Veel verder dan dat je het zielig vind voor hem kom je anders ook niet als onderbouwing voor je mening, dus zo makkelijk mijn verhaal ontkrachten zoals je nu doet overkomen is het kennelijk niet.
pi_214826033
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb voor de kat z'n viool staats- en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
De Raad van State heeft zich voor de kat z'n viool over deze zaak gebogen. Jij weet het allemaal beter. Omdat je staats- en bestuursrecht gestudeerd hebt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_214826056
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Beroep op autoriteit gaat je niet verder helpen.
pi_214826100
quote:
Dat is hier totaal niet aan de orde:

Verder zou een 'jurist' toch wel moeten snappen dat 'appeals to pity' geen steekhoudende argumenten maar drogredenaties zijn.
pi_214826131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:06 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Dat is hier totaal niet aan de orde:

[ afbeelding ]

Verder zou een 'jurist' toch wel moeten snappen dat 'appeals to pity' geen steekhoudende argumenten maar drogredenaties zijn.
Ze heeft de samenleving sowieso minimaal een ton gekost.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')