We weten helemaal niet of expats dat bespreken met hun kinderen. Naar ik het begrijp is het ook onmenselijk om kinderen uit het land te halen waar ze geaard zijn. Dus waarom zouden expatkinderen überhaupt voor een ‘onmenselijke’ situatie kiezen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:56 schreef Leshy het volgende:
Ten eerste geldt dat ook expats dergelijk zaken zullen bespreken met hun gezin en dat een verhuizing uiteindelijk vrijwillig geschiedt. Ten tweede geldt ook dat wanneer kinderen niet een volledige keuze hebben in beslissingen van de ouders, dat niet hetzelfde is als wanneer een gezin door een derde gedwongen wordt.
Bovendien geldt er in het geval van expats dat een dergelijke verhuizing voorzien is, gepland, en maken expats vaak gebruik van voorzieningen zoals internationale of buitenlandse scholen die een kind in de uiteindelijk eigen taal opleiden of voorbereiden op een leven in het eigen land.
"Sorry, expats verhuizen ook wel eens internationaal, dus het is prima om je het land uit te gooien", vind ik persoonlijk geen heel sterk argument.
Vader voogdij geven, kind mag blijven. Moeder de grens over sodemieteren met een inreisverbod voor 10 jaar.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:46 schreef Pleun2011 het volgende:
Dus nu is de vader opeens wel in beeld, wat een gelukkig toeval dat hij zijn verantwoordelijkheid als vader wil nemen.
Ik woon en werk in het buitenland en heb met redelijk wat expats en internationaal mobiele gezinnen te maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:01 schreef Scorpie het volgende:
Hardop gelachen. Je hebt geen flauw benul hoe het leven van expats en hun gezinnen eruit ziet. Hou op hoor.
Toch grappig dat wanneer deze vrouw al zo lang van de mogelijkheden van het rechtssysteem en de rechtspraak gebruik maakt om te mogen blijven, er moord en brand geschreeuwd word dat het systeem niet deugt, maar als iemand van mening is dat er een uitzondering gemaakt zou moeten worden, datzelfde systeem ineens heilig is.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:02 schreef RamboDirk het volgende:
Het rechtsysteem en rechtspraak naast je neerleggen want het is zieluggg vind ik persoonlijk geen heel sterk argument. Eerder abject en infaam.
Niet perse. Zodra een expat hier zonder werk komt te zitten heeft diegene 3 maanden de tijd om iets anders te vinden (ervan uitgaande dat ze geen permanente verblijfsvergunning hebben). Als ze geen ander werk kunnen vinden moeten ze gedwongen het land verlaten.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:56 schreef Leshy het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ten eerste geldt dat ook expats dergelijk zaken zullen bespreken met hun gezin en dat een verhuizing uiteindelijk vrijwillig geschiedt. Ten tweede geldt ook dat wanneer kinderen niet een volledige keuze hebben in beslissingen van de ouders, dat niet hetzelfde is als wanneer een gezin door een derde gedwongen wordt.
Bovendien geldt er in het geval van expats dat een dergelijke verhuizing voorzien is, gepland, en maken expats vaak gebruik van voorzieningen zoals internationale of buitenlandse scholen die een kind in de uiteindelijk eigen taal opleiden of voorbereiden op een leven in het eigen land.
"Sorry, expats verhuizen ook wel eens internationaal, dus het is prima om je het land uit te gooien", vind ik persoonlijk geen heel sterk argument.
[..]
Zoals gezegd, ik denk niet dat veel mensen problemen hebben met de uitzetting van de moeder. Alles wat je met betrekking tot haar zegt, klopt.
Dit is een valse contradictie. Je kunt tegelijkertijd vinden dat de wet veranderd zou moeten worden én dat de huidige wet gehandhaafd moet worden. Sterker nog, dat is de enige logische houding. Tenzij je dus, zoals jij lijkt te doen, voorstander bent van uitzondering op de wet toelaten op basis van...quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:11 schreef Leshy het volgende:
Toch grappig dat wanneer deze vrouw al zo lang van de mogelijkheden van het rechtssysteem en de rechtspraak gebruik maakt om te mogen blijven, er moord en brand geschreeuwd word dat het systeem niet deugt, maar als iemand van mening is dat er een uitzondering gemaakt zou moeten worden, datzelfde systeem ineens heilig is.
Mikael heeft als 'voordeel' dat hij de taal al spreekt en er familie heeft wonen. Dit in tegenstelling tot kinderen die gedwongen moeten emigreren naar het buitenland, zoals bij "Ik Vertrek". Voor de beleving van kinderen maakt verder het geen donder uit of je door het systeem of je ouders gedwongen wordt. Voor het kind is het effect precies hetzelfde. Kinderen van emigranten moeten net zo goed hun vertrouwde omgeving verlaten, hun vriendjes en vriendinnetjes missen, spreken de taal van het land niet, komen niet terecht op luxe expat scholen, en hebben er doorgaans ook geen familie en vrienden wonen...quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:56 schreef Leshy het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik denk niet dat veel mensen problemen hebben met de uitzetting van de moeder. Alles wat je met betrekking tot haar zegt, klopt.
Het zou sowieso vrij bizar zijn als die vrouw het voordeel van de twijfel moet krijgen omdat ze het systeem zo lang misbruikt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is een valse contradictie. Je kunt tegelijkertijd vinden dat de wet veranderd zou moeten worden én dat de huidige wet gehandhaafd moet worden. Sterker nog, dat is de enige logische houding. Tenzij je dus, zoals jij lijkt te doen, voorstander bent van uitzondering op de wet toelaten op basis van...
En dat is niet het geval bij al die kinderen die door hun ouders meegesleurd worden naar het buitenland? Die willen ook vaak niet weg, maar moeten.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is een foute actie, maar een begripelijke. Ik zou waarschinlijk hetzelfde doen.
Maar wat hier belangriker is dat die jongen hier is geboren, opgegroeid, en eigenlijk hier geaard is. Het is onfatsoenlijk en immoreel om hem nu op deze leeftijd uit te zetten. Dat kan schadelike effecten veroorzaken op zijn verdere levensloop.
Hij maakt anders prima punten, waar je geen enkel antwoord op lijkt te hebben. En dat is ook niet zo gek, de enige manier om de stelling dat deze vrouw zou moeten blijven te ondersteunen is om te pleiten voor het niet respecteren van de rechtsstaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
@:Scorpie je blijft met ad hominems smijten en die zijn ook nog eens op je eigen verkeerde assumpties gebaseerd.
Ik stel voor dat je je energie in iemand anders steekt, want ik vind persoonlijk toch al dat de hele migratieproblematiek buitenproportioneel veel aandacht krijgt. Er zijn ook nog andere issues.
Ja, en zoonlief gaat bij pappie en stiefmama wonen. Kijken hoe lang paps dit leuk gaat vinden.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is inderdaad logisch voor sommige mensen, maar dat is wel reden om al dit soort wegen in de toekomst af te sluiten. Die vrouw moet gewoon in vreemdelingendetentie tot ze vertrekt.
Sow sielug!!!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Niet perse. Zodra een expat hier zonder werk komt te zitten heeft diegene 3 maanden de tijd om iets anders te vinden (ervan uitgaande dat ze geen permanente verblijfsvergunning hebben). Als ze geen ander werk kunnen vinden moeten ze gedwongen het land verlaten.
Daar heeft hij wel een band mee. Er woont een heleboel familie en hij spreekt de taal.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn regels belangrijk, echter kan het voorkomen dat bepaalde regels niet deugen zoals hier dus het geval is.
Ik heb verder geen zin in een oneindige welles nietes discussie. Ik vind het zwaar belachelijk dat deze jongen die hier is geboren weg moet naar een land waar hij geen enkele band mee heeft. En ik hoop dat hij uiteindelijk mag blijven.
Prima punten? Hele epistels vol foute aannames, persoonlijke aanvallen en simplistische one-liners die zo van Geert's X gecopy-paste zouden kunnen zijn. Ik heb geen zin om daar antwoorden op te formuleren.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij maakt anders prima punten, waar je geen enkel antwoord op lijkt te hebben. En dat is ook niet zo gek, de enige manier om de stelling dat deze vrouw zou moeten blijven te ondersteunen is om te pleiten voor het niet respecteren van de rechtsstaat.
Het systeem is niet zozeer stuk, er wordt misbruik van gemaakt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
De procedure van Mikael's moeder had tien jaar geleden afgerond moeten, toen had ze uitgezet moeten worden. Maar dat is niet gebeurd want het systeem is stuk. En mag ik het klote vinden dat een elfjarig joch daar de dupe van wordt?
Nee, per definitie niet.quote:En kom op zeg, een moderne democratische rechtsstaat houdt meer in dan "Regeln sind Regeln".
Jaaaa, de gunfactor, in plaats van al die elitaire wet- en regelgeving. En om de gunfactor te meten: Dagelijkse deur-aan-deur referenda. De PVV-hoogtezon schijnt met iedere verstrijkende week en innovatief idee een stukje feller.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:33 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk boeit het geen ene flikker of dat kind in Armenië kan aarden of niet. We moeten ons niet laten aanpraten dat we onmenselijk zijn. Met het geld wat we aan dat joch hebben besteed konden we duizenden Afrikaanse kinderen redden in Afrika.
Het moet niet zijn 'ik gun het de jongen maar regels zijn regels'. Nee, ik gun het het jochie helemaal niet.
De minister is ook slap bezig door te zeggen dat ze niets kan doen, omdat dat de regels zijn. Zeg ook eens dat je dat niet wilt. Daar is niets moreel verwerpelijks aan.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb voor de kat z'n viool staats-en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
Die was ook afgerond. Procedures keurig gevolgd. Binnen redelijke tijd ook. Maar mevrouw dook er tussenuit.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Prima punten? Hele epistels vol foute aannames, persoonlijke aanvallen en simplistische one-liners die zo van Geert's X gecopy-paste zouden kunnen zijn. Ik heb geen zin om daar antwoorden op te formuleren.
De procedure van Mikael's moeder had tien jaar geleden afgerond moeten, toen had ze uitgezet moeten worden. Maar dat is niet gebeurd want het systeem is stuk. En mag ik het klote vinden dat een elfjarig joch daar de dupe van wordt?
En kom op zeg, een moderne democratische rechtsstaat houdt meer in dan "Regeln sind Regeln".
Veel verder dan dat je het zielig vind voor hem kom je anders ook niet als onderbouwing voor je mening, dus zo makkelijk mijn verhaal ontkrachten zoals je nu doet overkomen is het kennelijk niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Prima punten? Hele epistels vol foute aannames, persoonlijke aanvallen en simplistische one-liners die zo van Geert's X gecopy-paste zouden kunnen zijn. Ik heb geen zin om daar antwoorden op te formuleren.
En kom op zeg, een moderne democratische rechtsstaat houdt meer in dan "Regeln sind Regeln".
De Raad van State heeft zich voor de kat z'n viool over deze zaak gebogen. Jij weet het allemaal beter. Omdat je staats- en bestuursrecht gestudeerd hebt.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb voor de kat z'n viool staats- en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
Beroep op autoriteit gaat je niet verder helpen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:55 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ik heb voor de kat z'n viool staats- en bestuursrecht gestudeerd, hier weten ze het allemaal beter.
Dat is hier totaal niet aan de orde:quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:51 schreef Lt.Bookman het volgende:
Ze heeft de samenleving sowieso minimaal een ton gekost.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:06 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat is hier totaal niet aan de orde:
[ afbeelding ]
Verder zou een 'jurist' toch wel moeten snappen dat 'appeals to pity' geen steekhoudende argumenten maar drogredenaties zijn.
.. En de rest. Ik zou eerder 'meer dan een miljoen' schatten.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:11 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ze heeft de samenleving sowieso minimaal een ton gekost.
Het is ook wat je er zelf van maakt. Waarschijnlijk heeft de moeder van Mikael haar zoon aangepraat dat emigreren vreselijk is en dat ze per se in Nederland moeten blijven. Terwijl Mikael gewoon Armeens spreekt en daar familie heeft. Natuurlijk is het niet leuk om als kind te moeten emigreren, maar het hoeft allemaal geen ramp te zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:29 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Sow sielug!!!
Ik heb een buitenlandse partner (niet-EU). Als ik in de bijstand kom (of er iets anders gebeurt waardoor ik haar niet meer kan 'onderhouden', alsof elke buitenlandse partner een soort importbruidje is), moet zij ook het land uit.
Het interesseert de staat dan geen ene moer dat zij Nederlands spreekt en in een tekortsector werkt. Het interesseert de staat ook niet of we getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben. Dan kunnen we lullen tot we een ons wegen, maar als ze niet vrijwillig het land verlaat, dan kan het even duren, maar dan zal uiteindelijk inderdaad de DT&V aankloppen. En denk maar niet dat er dan iemand met discretionaire bevoegdheid aan komt zetten.
Zelfde geldt als onze relatie uitgaat. Dan kan ze nog zo geworteld zijn dat ze letterlijk wortel schiet, dan kan ze zoveel geld hebben dat ze zichzelf nog wel 10 jaar kan onderhouden, het maakt in eerste instantie niemand wat uit.
Deze dingen gebeuren zo vaak zonder enige media-aandacht. Genoeg mensen die tijdelijk in Duitsland of België gaan wonen om onder bepaalde Nederlandse voorwaarden uit te komen, en EU-recht te verwerven.
Als je naar Nederland emigreert ('vlucht' in dit geval, maar daar mag je wel mega-aanhalingstekens bij zetten) weet je dat er regels zijn en als je daar niet aan voldoet, dan houdt het een keertje op. Als je dan uitzonderingen maakt voor allerlei ontstane situaties, dan bouwen we zo'n groot systeem van uitzonderingen op dat uiteindelijk iedereen zich hier mag vestigen.
Ook zo'n Halsema die vindt dat de politiek maar verblijfsvergunningen moet uitdelen alsof het snoepjes zijn. Omtzigt heeft helemaal gelijk om te zeggen dat de Kamer niet over individuele gevallen gaat. Wat denkt ze dat een verblijfsvergunning is?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:06 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Dat is hier totaal niet aan de orde:
[ afbeelding ]
Verder zou een 'jurist' toch wel moeten snappen dat 'appeals to pity' geen steekhoudende argumenten maar drogredenaties zijn.
Volgens de RvS hoefde de minister geen verblijfsvergunning op grond van de Afsluitingsregeling toe te passen... het mocht wel. Als je de uitspraak had gelezen had je dat geweten.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:59 schreef probeer het volgende:
[..]
De Raad van State heeft zich voor de kat z'n viool over deze zaak gebogen. Jij weet het allemaal beter. Omdat je staats- en bestuursrecht gestudeerd hebt.
Heeft de overheid heeft de diverse procedures en regels correct toegepast?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Volgens de RvS hoefde de minister geen verblijfsvergunning op grond van de Afsluitingsregeling toe te passen... het mocht wel. Als je de uitspraak had gelezen had je dat geweten.
Maar dat werd niet gedaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Volgens de RvS hoefde de minister geen verblijfsvergunning op grond van de Afsluitingsregeling toe te passen... het mocht wel. Als je de uitspraak had gelezen had je dat geweten.
In het vorige kabinet (nog voor het demissionaire kabinet) is afgesproken dat de minister de discretionaire bevoegdheid niet meer gebruikt, en dit kabinet is het daarmee eens.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:18 schreef Lt.Bookman het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, de RvS heeft wel degelijk kritiek op het handelen van betrokken instanties:quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Heeft de overheid heeft de diverse procedures en regels correct toegepast?
Voor een expert staats- en bestuursrecht een simpele ja of nee vraag om te beantwoorden, niet? Zeker voor eentje die de uitspraak gelezen heeft.
De RvS vindt dat dus niet genoeg. Maar bijvoorbeeld de rechtbank was daar in beroep dus een andere mening over toegedaan hè.quote:Dat die situatie al elf jaar duurt, ligt voor een deel aan de keuze van de moeder om niet met de vreemdeling te vertrekken toen dat moest én ligt voor een ander deel aan de verschillende instanties die lang hebben gedaan over de besluitvorming. Ook de Afdeling heeft lang over deze zaak gedaan.
Die hele Afsluitingsregeling waar Mikael (onsuccesvol) een beroep op heeft gedaan is uit medelijden tot stand gekomenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:06 schreef nelaeryn het volgende:
Had ook nooit moeten gebeuren natuurlijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:46 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Die hele Afsluitingsregeling waar Mikael (onsuccesvol) een beroep op heeft gedaan is uit medelijden tot stand gekomen
Als je het asielsysteem niet repareert blijf je bezig. Mikael is niet het eerste schrijnende geval en zal niet de laatste zijn. En deze Afsluitingsregeling was niet de eerste pardonregeling en vast ook niet de laatste.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Had ook nooit moeten gebeuren natuurlijk.
Gelul in de ruimte. Je blijft bezig met uitzetten van mensen die geen vergunning krijgen, wat het systeem verder ook is.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:57 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als je het asielsysteem niet repareert blijf je bezig. Mikael is niet het eerste schrijnende geval en zal niet de laatste zijn. En deze Afsluitingsregeling was niet de eerste pardonregeling en vast ook niet de laatste.
Het is geen "schrijnend geval" , hoe verzin je het.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:57 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als je het asielsysteem niet repareert blijf je bezig. Mikael is niet het eerste schrijnende geval en zal niet de laatste zijn. En deze Afsluitingsregeling was niet de eerste pardonregeling en vast ook niet de laatste.
Schrijnend is een ander woord voor pijnlijk/gevoelig. De Raad van State erkent letterlijk dat de stress en onzekerheid Mikael zwaar moeten vallen. Dat noem ik schrijnend.. voor een elfjarige.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:47 schreef Pek het volgende:
[..]
Het is geen "schrijnend geval" , hoe verzin je het.
Mensen zijn het gewoon niet met je eens en geven goede argumenten waarom. Niet zo zielig doen hoor, dat werkt misschien in de media maar hier nietquote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:10 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Schrijnend is een ander woord voor pijnlijk/gevoelig. De Raad van State erkent letterlijk dat de stress en onzekerheid Mikael zwaar moeten vallen. Dat noem ik schrijnend.. voor een elfjarige.
Maar het ene moment is de uitspraak van de hoogste bestuursrechter hier heilig en het andere moment wordt je uitgelachen als je gewoon rechtstreeks citeert uit de uitspraak. Het is vechten tegen de bierkaai in deze domrechtse echokamer.
Ik denk dat een aantal mensen hier in mij graag een woke leftie zien zodat ze iemand hebben om hun gal tegen te spuwen. Maar dat ben ik helemaal niet en dat zouden ze kunnen weten als ze daadwerkelijk lezen wat ik schrijf. Ik vind het een nutteloze exercitie op deze manier en ga me dan ook onttrekken aan deze "discussie".quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mensen zijn het gewoon niet met je eens en geven goede argumenten waarom. Niet zo zielig doen hoor, dat werkt misschien in de media maar hier niet
De stress en onzekerheid worden veroorzaakt door zijn moeder en de instanties die haar helpen. Dat maakt het nog geen schrijnend geval, er zijn sowieso honderden andere gevallen exact als deze waar we van weten en zeer waarschijnlijk nog veel meer.
Ik zie dat helemaal niet zo, je maakt gewoon slechte punten en onderbouwt die ook niet goed. Als je daar op gewezen wordt ga je wild om je heen slaan. Tja, dat is jouw keuzequote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:31 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik denk dat een aantal mensen hier in mij graag een woke leftie zien zodat ze iemand hebben om hun gal tegen te spuwen. Maar dat ben ik helemaal niet en dat zouden ze kunnen weten als ze daadwerkelijk lezen wat ik schrijf. Ik vind het een nutteloze exercitie op deze manier en ga me dan ook onttrekken aan deze "discussie".
Ik heb de discussie een beetje zitten volgen en zie dat je vooral niet ingaat op argumenten van de mensen waar je het niet mee eens bent. En dat in deze post gelardeerd met een vleugje slachtofferrol. Jammer.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:31 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Ik denk dat een aantal mensen hier in mij graag een woke leftie zien zodat ze iemand hebben om hun gal tegen te spuwen. Maar dat ben ik helemaal niet en dat zouden ze kunnen weten als ze daadwerkelijk lezen wat ik schrijf. Ik vind het een nutteloze exercitie op deze manier en ga me dan ook onttrekken aan deze "discussie".
Dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat het plannetje gaat slagen en dat is om kotsmisselijk van te worden. Niet omdat ik iets tegen Mikael heb, maar omdat het zo doorzichtig is dat de media, en dus de publieke opinie, worden gebruikt om te drammen..om je zin door te drukken.. terwijl ARMENIË EEN VEILIG LAND is. Hoezo tig procedures stapelen? Gewoon opsodemieteren en alleen mensen toelaten die echt een goede reden hebben om asiel aan te vragen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 16:09 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Vader voogdij geven, kind mag blijven. Moeder de grens over sodemieteren met een inreisverbod voor 10 jaar.
Opgelost
Kan het arme jong met Nederlandse wortels gewoon in Nederland blijven bij zijn ouder. Dat wilde ze toch? toch?![]()
Helemaal niks schrijnends aan. Wanneer je expat bent en je krijgt een kind in het land waar je tijdelijk verblijft, dan vertrek je na een aantal jaar ook met je kind. Zielig? Nee hoor.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:10 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Schrijnend is een ander woord voor pijnlijk/gevoelig. De Raad van State erkent letterlijk dat de stress en onzekerheid Mikael zwaar moeten vallen. Dat noem ik schrijnend.. voor een elfjarige.
Maar het ene moment is de uitspraak van de hoogste bestuursrechter hier heilig en het andere moment wordt je uitgelachen als je gewoon rechtstreeks citeert uit de uitspraak. Het is vechten tegen de bierkaai in deze domrechtse echokamer.
Het plan gaat ook slagen. En dat weten ze.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 21:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Ik denk dat het plannetje gaat slagen en dat is om kotsmisselijk van te worden. Niet omdat ik iets tegen Mikael heb, maar omdat het zo doorzichtig is dat de media, en dus de publieke opinie, worden gebruikt om te drammen..om je zin door te drukken.. terwijl ARMENIË EEN VEILIG LAND is. Hoezo tig procedures stapelen? Gewoon opsodemieteren en alleen mensen toelaten die echt een goede reden hebben om asiel aan te vragen.
Maar dan moet zijn moeder toch alsnog weg? Die man heeft al een relatie met een andere vrouw. Belandt Mikael bij toekenning in een gezin dat hij niet kent, ik dacht dat een van de bezwaren voor een terugkeer naar Armenie ook was dat hij er niemand kende?quote:Waarom is Mikaels vader nu pas in beeld?
Mikael had altijd al een moeder én een vader. Zijn ouders zijn alleen sinds 2018 niet meer samen. Zijn vader, ook Armeniër, stichtte buiten Amsterdam een nieuw gezin met een Nederlandse vrouw en kreeg zo een verblijfsvergunning. Dat Mikaels vader ook twee kinderen in Nederland heeft met de Nederlandse nationaliteit, werkt volgens universitair hoofddocent staats- en bestuursrecht Lynn Hillary (Universiteit van Amsterdam) in Mikaels voordeel. ,,Je kunt namelijk van Mikaels vader niet verwachten dat hij met Mikael meereist naar Armenië om daar zijn gezinsleven uit te oefenen.”
Omdat het niet waar is, waarschijnlijk? Wel gek anders dat iemand die zogenaamd ook actief was bij de opvoeding hiervoor nooit ter sprake kwam.quote:De vader komt nu als een konijn uit de hoge hoed. Eerder leek hij niet in beeld. Nu stelt advocatenkantoor Prakken d’Oliveira in een verklaring dat Mikael ‘ook door zijn vader wordt verzorgd en opgevoed in Nederland’. Daarom vinden de advocaten de nieuwe weg ‘logisch en kansrijk’. De vraag waarom dat niet eerder is gebeurd als dat zo ‘logisch’ was, blijft onbeantwoord: de advocaten willen geen toelichting geven.
Dat nota bene het fucking AD moet zijn die in ieder geval de vragen steltquote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-hoge-hoed~ab11b69d/
[..]
Maar dan moet zijn moeder toch alsnog weg? Die man heeft al een relatie met een andere vrouw. Belandt Mikael bij toekenning in een gezin dat hij niet kent, ik dacht dat een van de bezwaren voor een terugkeer naar Armenie ook was dat hij er niemand kende?
[..]
Omdat het niet waar is, waarschijnlijk? Wel gek anders dat iemand die zogenaamd ook actief was bij de opvoeding hiervoor nooit ter sprake kwam.
Wat te denken van die Somalier die zijn 6 kinderen uit huis zet? Omdat ze niet willen dat hij tegen ze praat! Whut??? En nu moeten de 4 oudsten met spoed een woning.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit zal wel weer een precedent scheppen voor allerlei andere asielzoekers met een zielig verhaaltje.
Is toch een beetje hoe het gaat:quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dit zal wel weer een precedent scheppen voor allerlei andere asielzoekers met een zielig verhaaltje.
Dat lijkt mij geen enkele reden voor spoed, een fatsoenlijke rechter zou dat gewoon van tafel moeten vegen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat te denken van die Somalier die zijn 6 kinderen uit huis zet? Omdat ze niet willen dat hij tegen ze praat! Whut??? En nu moeten de 4 oudsten met spoed een woning.
De rechter heeft bepaald dat pa de kinderen uit huis mag zetten zodra de gemeente opvang of woonruimte voor de 4 volwassen kinderen heeft.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat lijkt mij geen enkele reden voor spoed, een fatsoenlijke rechter zou dat gewoon van tafel moeten vegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 29 augustus 2024 14:44 schreef Gia het volgende:
[..]
De rechter heeft bepaald dat pa de kinderen uit huis mag zetten zodra de gemeente opvang of woonruimte voor de 4 volwassen kinderen heeft.De gemeenschap mag kortom weer opdraaien voor mensen die er een rommeltje van maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En die advocaten lachen zich rot, die verdienen hier goud geld aan.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef jcdragon het volgende:
Straks gaan ze weer in hoger beroep en zijn we weer een paar jaar verder. Dat dit kan in Nederland
De politiek kan en wil niks dat is wel weer aangetoond.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef jcdragon het volgende:
Straks gaan ze weer in hoger beroep en zijn we weer een paar jaar verder. Dat dit kan in Nederland
Ik vraag me af door wij zij betaald worden, die vrouw heeft zelf natuurlijk geen rode cent.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En die advocaten lachen zich rot, die verdienen hier goud geld aan.
Ja, dat is er wat er structureel fout gaat hier...quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef jcdragon het volgende:
Plus moedigt het andere asielzoekers aan die in een vergelijkbare situatie zitten om maar door te blijven procederen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 17:21 schreef jcdragon het volgende:
Voor die jongen een prima oplossing dan om hier te blijven. Opgenomen in het gezin van zijn vader. Betekent waarschijnlijk dat hij alsnog naar een andere school zal gaan en in een buurt komt te wonen waar hij niemand kent. Overigens lijkt me dat laatste geen enkel issue, aangezien er zo vaak kinderen met hun ouders verhuizen naar een ander deel van het land.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-hoge-hoed~ab11b69d/
[..]
Maar dan moet zijn moeder toch alsnog weg? Die man heeft al een relatie met een andere vrouw. Belandt Mikael bij toekenning in een gezin dat hij niet kent, ik dacht dat een van de bezwaren voor een terugkeer naar Armenie ook was dat hij er niemand kende?
https://www.nu.nl/binnenl(...)et-naar-armenie.htmlquote:Amsterdammer Mikael (12) en zijn moeder toch niet uitgezet naar Armenië
De twaalfjarige in Amsterdam geboren Mikael en zijn moeder uit Armenië mogen toch in Nederland blijven, hebben zijn advocaten maandag aan persbureau ANP laten weten.
Advocaten Flip Schüller en Dora Brouwer zijn blij dat een lange periode van onzekerheid nu ten einde is. De zaak veroorzaakte veel onrust, nadat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) in april opnieuw had besloten dat Mikael en zijn moeder niet in Nederland mochten blijven.
"Mikael en zijn moeder zijn dolblij en opgelucht dat zij eindelijk verder kunnen met hun leven en dankbaar voor steun die zoveel mensen hen hebben gegeven", zeggen de advocaten.
Schüller legt uit dat de in Nederland geboren jongen mag blijven op basis van de relatie met zijn vader. Die heeft wel een verblijfsvergunning in Nederland. De ouders van Mikael zijn gescheiden en hij verblijft afwisselend bij zijn vader en moeder.
Een eerdere aanvraag op die manier werd afgewezen. Na juridische bezwaren van de advocaten is toch besloten dat Mikael en zijn moeder mogen blijven. De jongen krijgt een verblijfsvergunning en zijn moeder een zogeheten afgeleide verblijfsvergunning, voor gezinsleden.
Duidelijkheid na meerdere afwijzingen
In 2019 werd een asielaanvraag van Mikael en zijn moeder al afgewezen, maar in hoger beroep oordeelde de rechter in Amsterdam toen dat ze mochten blijven. De IND ging daartegen in beroep en stelde dat de twee te lang buiten beeld zijn geweest bij de vreemdelingrechtelijke instanties.
Nog voor het einde van de verblijfsprocedure besloot Mikaels moeder namelijk de opvanglocatie te verlaten, zonder een nieuw adres achter te laten. De Raad van State was het met de IND eens, waardoor Mikael en zijn moeder niet in aanmerking kwamen voor een verblijfsvergunning.
De nieuwe aanvraag van de advocaten richtte zich dus op het verblijfsrecht van Mikaels vader. Zij zouden een zogenoemde zorg-opvoedrelatie hebben, waardoor hij op basis van Europese verdragen zou mogen blijven, betoogden de advocaten. De IND zou het daar niet mee eens zijn geweest, omdat het zwaartepunt van de zorg voor Mikael bij zijn moeder ligt. De aanvraag werd daarom in april opnieuw afgekeurd.
Maar inmiddels is dat besluit herzien en mogen Mikael en zijn moeder tóch in Nederland blijven.
Het zou helemaal niet mogelijk moeten zijn dat iemand zo lang in die molen blijft.quote:Op maandag 17 november 2025 15:26 schreef Enchanter het volgende:
Ik voel een boel rechtszaken aankomen met andere uitgeprocedeerden.
Lekker rekken en rekken totdat je gewoon mag blijven
Je kan ik beroep gaan ,en als dat wordt afgewezen vraag je gewoon weer asiel aan.quote:Op maandag 17 november 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou helemaal niet mogelijk moeten zijn dat iemand zo lang in die molen blijft.
Nou ja , in dit geval had ik ook zoiets van dat die jongen er niet de dupe van zou mogen worden. Iemand die van 12 die hier is opgegroeid uitzetten is kansloos, dan moeten we de regels en procedures maar zodanig aanpassen dat dat niet meer kan voor komen.quote:Op maandag 17 november 2025 15:38 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Je kan ik beroep gaan ,en als dat wordt afgewezen vraag je gewoon weer asiel aan.
Poept ondertussen 1 of meerdere kinderen uit , terwijl je asielaanvraag weer wordt afgewezen.
Men moet het land uit , half Nederland over de zeik , want die kinderen hebben niks met het moederland van de moeder , spreken de taal niet , hebben hier hun vriendjes , zijn voorbeeldkinderen etc etc.
In principe zou men niet meer in beroep mogen gaan , bij afwijzing vastzetten tot de dag dat het vliegtuig vertrekt om te voorkomen dat men in de illegaliteit verdwijnt.
Beetje wishful thinking
Dat is het probleem , die procedures duren veel te lang , men kan weer opnieuw asiel aanvragen etc etcquote:Op maandag 17 november 2025 15:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja , in dit geval had ik ook zoiets van dat die jongen er niet de dupe van zou mogen worden. Iemand die van 12 die hier is opgegroeid uitzetten is kansloos, dan moeten we de regels en procedures maar zodanig aanpassen dat dat niet meer kan voor komen.
Jeetje, wat heb ik toch een vooruitziende blik.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:39 schreef MoreDakka het volgende:
Ik moet het nog zien. Er is een reden dat de vader tot nu toe angstvallig uit beeld is gehouden. Ik vermoed omdat de kans kleiner is dat de moeder mag blijven als het kind de verblijfsvergunning krijgt. Dit hele verhaal gaat uiteindelijk natuurlijk alleen om de moeder, het belang van het kind is geen overweging. De moeder moet en zal blijven, daar is het allemaal om te doen. Het kind wordt alleen ingezet als pion om media, politici en goedgelovige idioten te overtuigen.
Ach natuurlijk. De dure advocaten (wie betaalt die lui?) hebben een constructie bedacht waardoor technisch gezien die moeder een 'gezinslid' is en dreigen nu daarmee naar de Europese rechter te stappen. De IND zwicht daarvoor. De IND mag dus blijkbaar de wet en een uitspraak van de RvS overrulen als ze dat willen.quote:De nieuwe aanvraag van de advocaten richtte zich dus op het verblijfsrecht van Mikaels vader. Zij zouden een zogenoemde zorg-opvoedrelatie hebben, waardoor hij op basis van Europese verdragen zou mogen blijven, betoogden de advocaten.
De belastingbetaler uiteraard. Dat is nog het mooiste van het hele systeem. Het kost een hoop en dan heb je ook helemaal niks.quote:
We kunnen niemand uitzetten: die ma niet, dat kind niet en ook die pa niet.quote:
Hopelijk hebben die niet allemaal een ouder met verblijfsvergunning.quote:Op maandag 17 november 2025 15:26 schreef Enchanter het volgende:
Ik voel een boel rechtszaken aankomen met andere uitgeprocedeerden.
Lekker rekken en rekken totdat je gewoon mag blijven
Rejoice heten en dan uitgezet worden.quote:Op maandag 17 november 2025 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
Niet getreurd dames en heren van hierboven, er valt ook nog wat te juichen. Bericht van mei dit jaar
Voor het eerst in jaren heeft Nederland kinderen uitgezet die hier langer dan vijf jaar hebben gewoond en dus als 'geworteld' gelden. Het gaat om Isaac (16), Sarah (11) en Rejoice (7). De jongste van de drie is in Nederland geboren.
Rejoice!!quote:Op maandag 17 november 2025 17:09 schreef opgebaarde het volgende:
Niet getreurd dames en heren van hierboven, er valt ook nog wat te juichen. Bericht van mei dit jaar
Voor het eerst in jaren heeft Nederland kinderen uitgezet die hier langer dan vijf jaar hebben gewoond en dus als 'geworteld' gelden. Het gaat om Isaac (16), Sarah (11) en Rejoice (7). De jongste van de drie is in Nederland geboren.
Jarenlang de boel bezeiken en daar gaat kokHalsema gewoon in mee...quote:Op maandag 17 november 2025 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DRKGFtmkTs4/
![]()
Ik neem aan dat hij een zus heeft die Joice heetquote:Op maandag 17 november 2025 17:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rejoice heten en dan uitgezet worden.
Dat waren al verkiezingsbeloften sinds eind jaren 90.quote:Op maandag 17 november 2025 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het zou helemaal niet mogelijk moeten zijn dat iemand zo lang in die molen blijft.
Dat filmpje van net, een blije Halsema, zegt alles wel denk ik.quote:Op maandag 17 november 2025 19:11 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat waren al verkiezingsbeloften sinds eind jaren 90.
Sindsdien roepen ze allemaal dat "Asielzoekers moeten snel weten of ze kunnen blijven of niet"
Toch is er niets veranderd, vanwege rechten van de mens, verdragen, advocaten die helpen met het vinden van mazen in de wet.
Dit speelt al zeker 25 jaar en er is nog steeds niets veranderd dat betekend dat er ergens iets flink fout zit.
Kind is 15 jaar en woont al zijn hele leven in Nederland. Hij heeft hier niet voor gekozen maar zijn moeder.quote:Op maandag 17 november 2025 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat filmpje van net, een blije Halsema, zegt alles wel denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |