Weer een nieuwe voor op mijn lijstje
https://www.elaisawellness.com/Net over de grens.
Zoals het plaatje in de link laat zien: fantastische ligging, prachtig gebouw. Zoals de tekst laat zien… met een visie.
We gingen er gisteren heen, beetje heet (30 graden) buiten voor een sauna dag maar alla. We merkten zowel bij onszelf als bij de anderen dat de saunas minder (lang) gebruikt werden en de bubbelbaden vaak leeg waren.
Zoals gezegd: sauna met een visie en qua entree echt in het hogere segment.
De visie: holistisch, chakras, zingeving, bij jezelf komen. Genoeg mensen die zich daar heel fijn bij voelen, sauna maatje en ik delen hem niet.
Maar de PR is er duidelijk over, en eens een keer daar binnen kijken is altijd interessant.
Het gebouw: nog nooit een sauna gezien die zo AF was. Ik heb lang moeten zoeken naar een technisch mankement/slecht onderhoud en vond het toen we naar huis gingen.. een kledinghaakje wat ontbrak.
Maar eerst terug naar de entree. Je parkeert een eindje verderop en wordt dan met een zelfrijdend busje naar de ingang vervoerd. Er reed een medewerker mee (volgens mij verplicht) en busje reed op een speciale baan en hoefde vooral rechtdoor, maar het was een lollige gadget.
Dan rijst het gebouw voor je op. Ik weet niet of iemand de kathedraal in Reykjavik kent?
Zoiets. Hoog. Strak. Haast intimiderend.
En eigenlijk is dat een beetje het sfeertje van het hele complex. Alles zo strak, zo recht, zo… zen (?) dat het haast ongemakkelijk wordt. Zeker als je quasi nonchalant, maar vast heel doordacht links en rechts blokken versteend hout ziet staan en kristallen van zeker een meter hoog. Niet goedkoop!
Wat dan wel weer raar is: in de buurt van de kleedruimte zijn bijna geen douches. Alleen een rij individuele hokjes met ieder een afsluitbare deur. Waarom? Daarna gaat iedereen toch ook naakt.
Daarbinnen geen plankjes of kleerhangers voor shampoo en handdoek, de scrub hangt aan het einde van het gangetje van de cabines (dus hoe doe je dan die deur op slot met handen vol scrub en wie scrubt je rug?). Gelukkig was er wel een spiegel. Kon je je jezelf je haren zien inzepen. Of zo. We snapten het niet.
Maar verder dus een prachtig afgewerkte sauna met vele saunacabines in een fantastische groene omgeving. Op je bedje onder de bomen liggen met uitzicht op het meer is fantastisch. Op een bankje, weg van iedereen, aan de rand van dat meer op een bankje met je voeten in een voetenbadje zitten wat gemaakt is van één uitgeholde steen… pure luxe.
Iedere verdieping had een thema wat dan weer te maken had met hun visie.
Alle saunas deden dan ook ‘iets’ voor je. Hart chakra, oog chakra, wortel chakra zijn wat termen die zijn blijven hangen. En ook in de sauna dus gigantische kristallen die dat chakra ondersteunen. Wij vonden het vooral heet en dat lag meer aan de temperatuur buiten dan aan de kristallen.
Beetje jammer dat je bij de helft van de saunas moest raden naar de temperatuur. Heel A4tje op de muur over het bijbehorende chakra, geen vermelding over de temperatuur.
Ander nadeeltje: veel trappen. Het is een complex over vijf verdiepingen en er zijn saunas en bijgebouwen naast het hoofdgebouw. Goed voor de conditie zullen we maar zeggen en het maakt de keuze reuze.
Twee lekkere zwembaden (28 en 32 graden) met water wat is verrijkt met zilver en nog wat. Ik herinner me alleen dat mijn huid wat olie achtig ging aanvoelen, mijn vingers niet rimpelden maar wel squeaky aanvoelden. Niet vervelend, wel apart.
Verder diverse opgietingen, waar ik ik het irritant vond dat er geen specifieke opgietsauna was. Dus als je dat wilde moest je zowel tijd als locatie in de gaten houden. Niet relaxt. Wij vonden het gisteren te heet voor een opgieting. We kwamen wel langs een sauna waarin er eentje aan de gang was. Geen idee of die gratis of betaald was (verschil was slecht te vinden op de borden) maar met vier opgieters, waarvan twee in een kostuum werd er geen half werk verricht.
Er waren diverse andere gratis en betaalde activiteiten. Er liepen regelmatig medewerkers langs met trommels, gitaren en andere instrumenten, op weg naar een sessie. We hoorden geschreeuw en trommelslagen uit een van de hutjes komen, je kon ergens anders gratis mee mediteren en er was een muziek sessie. Allemaal aan ons voorbij laten gaan.
Kortom, zat te zien en te doen, maar niet echt ons ding. Voor dat geld ken ik saunas die beter bij me passen.
De aanwezigheid van mannelijke medewerkers in flodderbroeken en lange haren in knotjes was hoog
Van weeromstuit (omdat de kaart best duur was en sauna maatje die er al eerder was het eten matig vond)… zijn we na afloop bij de Mac gaan eten
[ Bericht 1% gewijzigd door Cat-astrophe op 20-07-2024 18:27:08 ]