Ja, ik ook zeker 12 jaar geleden voor het laatst. Toch schijnt het een hele fijne sauna te zijn. Ik woon er ook heel erg dichtbij, dus ik ga er binnenkort weer eens heen!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:29 schreef miss_sly het volgende:
Is er iemand toevallig redelijk recent naar Sauna Den Ilp geweest?
Ik ben daar echt 15 jaar geleden ofzo geweest. Toen was het wel aardig, maar niet bijzonders. Alles wat oud en sleets. Het schijnt dat hij in de tussentijd is gerenoveerd, en ik ben benieuwd hoe hij nu is. Het is ook wat dichterbij.
Idem voor Sauna Ridderode en Sauna van Egmond.
Ik wil binnenkort weer een dagje naar de sauna, maar dat roep ik al maaaaaaanden. Dus ik ga een stuk minder vaak dan ik zou willen, dus dan wil ik wel zeker weten dat het een goede is. Als ik niet op tijd goede recensies van deze krijg, ga ik toch naar Maarssen, denk ik. Maar ik ben wel erg benieuwd wat jij ervan vindt als je hier weer eens heengaat.quote:Op maandag 1 juli 2024 10:51 schreef GoldRushFrog het volgende:
[..]
Ja, ik ook zeker 12 jaar geleden voor het laatst. Toch schijnt het een hele fijne sauna te zijn. Ik woon er ook heel erg dichtbij, dus ik ga er binnenkort weer eens heen!
Ik ben benieuwd hoe Maarrssen is onder de naam thermenquote:Op maandag 1 juli 2024 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort weer een dagje naar de sauna, maar dat roep ik al maaaaaaanden. Dus ik ga een stuk minder vaak dan ik zou willen, dus dan wil ik wel zeker weten dat het een goede is. Als ik niet op tijd goede recensies van deze krijg, ga ik toch naar Maarssen, denk ik. Maar ik ben wel erg benieuwd wat jij ervan vindt als je hier weer eens heengaat.
Ik vind Soesterberg, Bussloo en Berendocnk altijd meer dan prima, dus ik verwacht dat deze ook prima is.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe Maarrssen is onder de naam thermen
Tot nu toe gelukkig niet anders dan voor de overname.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:13 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe Maarrssen is onder de naam thermen
Die staat hier ook op het lijstje. Vond de massages ook wel redelijk aan de prijs maar misschien tegen het eind van de zomer daar maar eens een poging wagen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 18:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weer een nieuwe voor op mijn lijstje https://www.elaisawellness.com/
Het was vorige week Ultrasonic, naast het Harley weekend in september is het het enige festival aan de Plassen. Je moet het net weten inderdaad. Wij hebben dan al een week omleidingsbordjes in de omgeving.quote:Op zondag 21 juli 2024 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik was vorige week naar Thermen Maarssen. Ik was er op een doordeweekse dag, en dan is het vaak wat minder druk dan in het weekend. Het is sowieso een ruime sauna, dus het zal niet snel druk voelen, maar ook bij de opgietingen was het niet overvol en er waren ruim voldoende ligbedjes in de heel ruime tuin. Ik had graag een hama-ritueel willen boeken, maar die waren helaas al vol. Ik bedacht ook pas drie dagen van tevoren dat ik die donderdag echt zou gaan, dus dat was wat aan de late kant.
Het restaurant is ook lekker ruim en vanwege het mooie weer waren ook buiten tafels beschikbaar, dus het was binnen lekker rustig. De kaart is prima. Ik eet nooit uitgebreid, ik vind het onprettig om met een volle maag in een saunacabine te zitten, maar er waren ook kleinere hapjes en een aantal varianten met vers fruit (gewoon vers fruit, met ypghurt, met ijs, etc.). Ze hebben er ook een heerlijke saunatic op de kaart, licht kruidig, beetje zoetig, maar geen suikerbom.
Het allerfijnste vond ik het dompelen in het koude natuurwater. Je kon er fijn een paar meter in zwemmen en dat voelt zo fijn bij afkoelen. Er zwom nog een meerkoet met een jonkie, onaangedaan door de zwemmende mensen.
Ik heb ook nog even in een rustruimte gelegen. Prima bedjes, goede temperatuur. Geen dekentjes. Helaas lag daar ook iemand te pitten die behoorlijk snurkte. Niet de eerste keer dat ik dat tegenkwam. Van rust is dan ook geen sprake meer, helaas, dus ben redelijk snel weer vertrokken.
Kortom, al met al een heel prima dag gehad. Het is nog steeds een mooie, fijne sauna en de ligging is top. Ik zag wel dat ze aan de andere kant van het water een festival aan het opbouwen waren. Ik geloof dat ik er bepaald ongelukkig van zou worden als ik er zou zijn als dit festival op volle toeren lawaai zou maken.
Volgende keer ga ik voor een avond in Den Ilp heb ik me voorgenomen. En sneller dan dat ik nu gewacht heb. Voor een avond is het ook gemakkelijker tijd te maken dan een hele dag.
Ultrasonic, inderdaad. De borden hingen ook al overal. Het lijkt mij echt ontzettend a-relaxt als je in de sauna bent en dat tegenover je bezig is.quote:Op zondag 21 juli 2024 10:39 schreef exode het volgende:
[..]
Het was vorige week Ultrasonic, naast het Harley weekend in september is het het enige festival aan de Plassen. Je moet het net weten inderdaad. Wij hebben dan al een week omleidingsbordjes in de omgeving.
Ik ga deze vakantie een sauna boot uitproberen in Zweden. Met het gezin, benieuwd hoe dat gaat bevallen. Heel andere beleving maar heb er zin in.
in Sweden is dat vaak een varend ponton met een huisje er op waar in zich de sauna bevindt.(voor kleine groep/gezin)quote:Op zondag 21 juli 2024 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ultrasonic, inderdaad. De borden hingen ook al overal. Het lijkt mij echt ontzettend a-relaxt als je in de sauna bent en dat tegenover je bezig is.
Wat moet ik me voorstellen bij een saunaboot?
Ja, precies, nog nooit gedaan dus hopelijk leent het weer zich ervoorquote:Op zondag 21 juli 2024 12:34 schreef dop het volgende:
[..]
in Sweden is dat vaak een varend ponton met een huisje er op waar in zich de sauna bevindt.(voor kleine groep/gezin)
Vaak op een meer in een mooie omgeving.
Ja, sauna is naakt en zwembad is met badkleding, dus iedere keer omkleden hoewel er wel kleine koude baden zijn in het sauna gedeelte. Omkleden in open ruimte tussen bad en sauna. Badjas meenemen.quote:Op zaterdag 20 juli 2024 21:47 schreef Ferdii het volgende:
Iemand ervaring hoe mix dagen werken bij thermea 2000 in Valkenburg? Zoals ik lees zijn de baden dan met badkleding en de sauna’s zonder? Betekend dit dan elke keer aan/uitkleden in een aparte ruimte of voor de saun? Of hebben ze een soort van overgangsplek? Wel/niet badjas meenemen?
Elaisa is aan prijs maar echt een heerlijke plekquote:Op zondag 21 juli 2024 09:05 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die staat hier ook op het lijstje. Vond de massages ook wel redelijk aan de prijs maar misschien tegen het eind van de zomer daar maar eens een poging wagen.
Ik heb ze zelf ook nooit gebruikt, maar ben ze vaak tegen gekomen met de kayak in Zweden.quote:Op zondag 21 juli 2024 13:03 schreef exode het volgende:
[..]
Ja, precies, nog nooit gedaan dus hopelijk leent het weer zich ervoor
Verdriet en onbegrip. Wat een downplayende woorden in deze context zeg, gadverdammequote:Op maandag 22 juli 2024 10:58 schreef Ynske het volgende:
Enkele vrouwen die vorig jaar in wellnesscentrum Zwaluwhoeve mogelijk slachtoffer werden van verkrachting of aanranding door een mannelijke masseur, kregen toen ze destijds een klacht bij het bedrijf indienden als compensatie een gratis cosmeticaproduct naar keuze of tegoedbon aangeboden. Dit zorgde bij de vermeende slachtoffers voor nog meer verdriet en onbegrip.
https://www.ad.nl/binnenl(...)PUtU3aBjrNg&sfnsn=mo
Dat was zeker het lunchbuffet of hadden ze toen nog wel een dinerbuffet?quote:Op donderdag 1 augustus 2024 19:59 schreef Seven. het volgende:
Thermen Bussloo was weer eens geweldig. Vorige keer was het wat minder met doorgezakte ligbedden, een mager buffet en een anabolen fuckboy die mij aan de kant duwde.
Deze keer had ik maar één puntje van kritiek en dat is het verschrikkelijk asociale reserveren van ligbedden met handdoeken. Op een gegeven moment was iets van 60% van de bedden bezet door mensen en 35% van de bedden bezet door handdoeken. Maar daar werd ook wel door medewerkers op ingegrepen door het opvouwen van handdoeken en weghalen van spulletjes.
Buffet was weer heerlijk. Hammam was geweldig. Het was wel druk de hele dag en dus ook bij de opgietingen, maar uiteindelijk nog 3 opgietingen gedaan en elke keer direct kunnen koelen etc.
Dit topic maar weer eens bumpen. Ben je inmiddels al naar Sauna Den Ilp geweest? Ik moet ook echt weer eens gaan! Laatst wel weer bij Spa Zuiver Amsterdam geweest. Prima sauna, maar wil wel weer eens naar een anderquote:Op vrijdag 28 juni 2024 19:29 schreef miss_sly het volgende:
Is er iemand toevallig redelijk recent naar Sauna Den Ilp geweest?
Ik ben daar echt 15 jaar geleden ofzo geweest. Toen was het wel aardig, maar niet bijzonders. Alles wat oud en sleets. Het schijnt dat hij in de tussentijd is gerenoveerd, en ik ben benieuwd hoe hij nu is. Het is ook wat dichterbij.
Idem voor Sauna Ridderode en Sauna van Egmond.
Ik ben daar inderdaad nog geweest en ik vond het erg tegenvallen. Het is wat oud en ik vond het niet heel schoon. Veel ons-kent-ons mensen, en erg druk wat betreft lawaai. Restaurant vond ik ook niet heel fijn.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:40 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dit topic maar weer eens bumpen. Ben je inmiddels al naar Sauna Den Ilp geweest? Ik moet ook echt weer eens gaan! Laatst wel weer bij Spa Zuiver Amsterdam geweest. Prima sauna, maar wil wel weer eens naar een ander. Sauna Beemster is ook mooi!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |