Dat de fipo meteen de winnaar isquote:Op zondag 2 juni 2024 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Een collega die wel erg dik begon te worden, op een gegeven moment dacht ik dat ze zwanger was. Dat bleek inderdaad zo te zijn, ze wist zelf van niks. Een paar dagen later beviel ze, en de vader bleek een andere collega te zijn. Hadden al die tijd stiekem een affaire.![]()
Werd flink over geroddeld weet ik nog. Hij had gewoon nog een vrouw en gezin thuis.
Is daarna ook ergens anders gaan werken.
https://www.ad.nl/binnenl(...)sjes-jagen~a166931b/ deze?quote:Op zondag 2 juni 2024 14:25 schreef Charged het volgende:
Het monster van Cuijk...je denkt dat je mensen kent..dat zal ik nooit meer vergeten.
Hem ja.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:28 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)sjes-jagen~a166931b/ deze?
Vind ik eigenlijk best wel stoer.quote:Op zondag 2 juni 2024 14:36 schreef Donna het volgende:
We hadden een tijdje buitenlandse studenten aan het werk. 1 daarvan kwam altijd op de fiets en was na een fikse regenbui echt zeiknat geregend. Was een gekke aanblik toen ik z'n kantoor binnen kwam en hij daar in alleen z'n onderbroek achter de computer zat te werken. Hij had al z'n kleding op de verwarming gelegd.
Inclusief de sausla?quote:Op zondag 2 juni 2024 14:31 schreef herverwijderd het volgende:
Raarste collega... hmmm, ik denk de man die een complete sausla had. Een la in zijn bureau die helemaal vol zat met plastic bakjes saus zoals je bij de Maccie bijvoorbeeld krijgt. Netjes opgeborgen en gesorteerd. Ik heb hem nooit saus zien eten en als je hem ernaar vroeg zei hij zoiets als 'Ach, je weet maar nooit".
Raarste gebeurtenis denk ik dat de politie binnen kwam vallen en alles in beslag nam in verband met onderzoek naar fraude bij het bedrijf (wat ook inderdaad op vrij grote schaal bleek plaats te vinden.)
Die werkte niet bij dat fraudebedrijf. Ben wel benieuwd hoe hij gereageerd zou hebben, misschien zou hij wel helemaal door het lint gegaan zijn.quote:
Dus jij bent de rare collega?quote:Op zondag 2 juni 2024 14:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb altijd het Russisch volkslied mooi gevonden. Toen ik nog werkte bij Tandheelkunde heb ik de conciërge een keer overgehaald om dit lied op de speakers ten gehore te laten brengen. En daar klonk het, acht verdiepingen hoog…
Tja,dat maak ik helaas met nuchtere collega's dagelijks mee.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:45 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Nooit echt "gekke" gebeurtenissen meegemaakt (Ja misschien dat mensen zo bezopen waren op een bedrijfsetentje dat die niet meer helder uit hun ogen keken) wel heb ik mij verbaasd over hoe mensen met elkaar omgingen op de werkvloer, mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet, gedragen zich als kleine kinderen, naaien je waar je bij staat, doen aardig in je gezicht maar steken een mes in je rug als je er even niet bij bent, mensen zijn soms ratten zeker op de werkvloer, daar ben ik wel achter.
Dat ze niet meer helder uit hun ogen keken?quote:Op zondag 2 juni 2024 18:47 schreef Charged het volgende:
[..]
Tja,dat maak ik helaas met nuchtere collega's dagelijks mee.
Naai gedeelte.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:48 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
[..]
Dat ze niet meer helder uit hun ogen keken?
Lijkt me heel pittig. Zou ik niet kunnen.quote:Op zondag 2 juni 2024 18:59 schreef Nober het volgende:
Ik heb met een aantal jeugdgedetineerden gewerkt. Zij moesten werken in ruil voor weekendverlof.
De een handelde in drugs en de ander wilde niet vertellen wat hij gedaan had. Prima gasten verder.
Jij moet schrijver worden.quote:Op zondag 2 juni 2024 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Een collega die wel erg dik begon te worden, op een gegeven moment dacht ik dat ze zwanger was. Dat bleek inderdaad zo te zijn, ze wist zelf van niks. Een paar dagen later beviel ze, en de vader bleek een andere collega te zijn. Hadden al die tijd stiekem een affaire.![]()
Werd flink over geroddeld weet ik nog. Hij had gewoon nog een vrouw en gezin thuis.
Ik heb geen idee? Het is echt gebeurd een paar jaar geleden.quote:
Ik ook niet hoorquote:Op zondag 2 juni 2024 20:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb geen idee? Het is echt gebeurd een paar jaar geleden.
Klinkt als een leuke teamleider.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand had de WC verstopt, vol wc-papier en schijt, teamleider heeft toen er foto's van gemaakt en door het hele bedrijf geplakt met een opmerking er onder. Weet niet precies meer wat er stond.
Teamleider handelt het professioneel afquote:Op zondag 2 juni 2024 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand had de WC verstopt, vol wc-papier en schijt, teamleider heeft toen er foto's van gemaakt en door het hele bedrijf geplakt met een opmerking er onder. Weet niet precies meer wat er stond.
Borderline vrouwtje. Heb overigens maar heel weinig met haar te maken op mijn afdeling.quote:Op zondag 2 juni 2024 21:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klinkt als een leuke teamleider.
Aan zo iemand moet je schijt hebbenquote:Op zondag 2 juni 2024 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Borderline vrouwtje. Heb overigens maar heel weinig met haar te maken op mijn afdeling.
quote:Op maandag 3 juni 2024 09:02 schreef Donna het volgende:
Die buitenlandse studenten die we hadden logeerden trouwens bij 1 van de directeuren, die had wel wat kamers over, daar heeft 1 van hun (niet diegene die in z'n onderbroek zat te werken) van boven aan de trap naar beneden gezeken toen hij bezopen was. Het moge duidelijk zijn dat die directeur daarna geen studenten meer in huis gehad heeft.
Aha, Elon Musk dus?quote:Op maandag 3 juni 2024 09:59 schreef nils7 het volgende:
Ik win dit topic denk ik.![]()
Ik heb voor iemand gewerkt die, nadat ik er weg was gegaan, Twitter heeft gekocht![]()
Ik weet niet eens waar ik moet beginnenmaar het meerendeel wat je online leest klopt wel vrees ik
quote:Op maandag 3 juni 2024 11:01 schreef vosss het volgende:
In het langslopen wel eens gezien dat de ene collega het oorhaar van de andere collega aan het knippen was.
Ok, jij wintquote:Op maandag 3 juni 2024 11:01 schreef vosss het volgende:
In het langslopen wel eens gezien dat de ene collega het oorhaar van de andere collega aan het knippen was.
Oh heerlijk ditquote:Op maandag 3 juni 2024 14:01 schreef Soury het volgende:
Een nieuwe vrouwelijke collega die voor het eerst een nachtdienst ging werken. Ze vertelde dat ze het niet zo fijn vond om zo laat met het o.v. te reizen, en zonder blikken of blozen trok ze een pistool uit haar tas. Ze kon direct weer richting station.
Top-collega!... ik zou me eerder storen aan andere werknemers die wel meetings te lang laten uitlopen of het op overwerken aan laten komen, terwijl je gewoon op het vastgesteld tijdstip ook naar huis moet gaan en zaken tijdens werkuren geregeld had moeten zien te krijgen.quote:Op maandag 3 juni 2024 10:40 schreef DjVero het volgende:
Collega met Aperger die altijd stipt om 17:00 wegging, ook als de vergadering nog niet klaar was, omdat hij de aardappelen moest schillen en koken.
Ik heb zo'n collegaquote:Op maandag 3 juni 2024 15:13 schreef Poepz0r het volgende:
Collega gehad waar GEEN gesprek mee te voeren was. Dan zei je; goed weekend gehad of hoe was je verjaardag? Antwoord; Goed.... Cricket sound..... Vroeg zelf niets terug, dus dat was het gesprek
Had ook geen LinkedIn, Facebook etc en NIEMAND kreeg zijn telefoonnummer en verscheen nooit op feestjes, trainingen etc. En stipt om 17:00 weg. Mega autist was ditNiemand had ook een idee hoe zijn priveleven eruit zag, zelfs niet de collega's die al 15 jaar met hem samenwerken. Niemand weet wie hij daadwerkelijk is zeg maar.
wat?quote:Op maandag 3 juni 2024 07:21 schreef Ynske het volgende:
Een van de kluisjes die een deal station van kantoor was. Blijkbaar kon je wiet en andere dingen bestellen welke na betaling in een bepaald kluisje neergelegd werden en je dan kon ophalen
Wat vind jij van mijn vermoeden dat die persoon in kwestie eigenlijk een van de meest succesvolle scam artists is?quote:Op maandag 3 juni 2024 09:59 schreef nils7 het volgende:
Ik win dit topic denk ik.![]()
Ik heb voor iemand gewerkt die, nadat ik er weg was gegaan, Twitter heeft gekocht![]()
Ik weet niet eens waar ik moet beginnenmaar het meerendeel wat je online leest klopt wel vrees ik
Nee dat niet, maar zijn management stijl is wel dat mensen moeilijk hem durven tegen te spreken.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat vind jij van mijn vermoeden dat die persoon in kwestie eigenlijk een van de meest succesvolle scam artists is?
Zit ik er helemaal naast of mis ik iets wat andere mensen gewoon wel kunnen zien oid?
Misschien een voetbalhooligan of zo. Zo'n strike privé werk scheiding is er vaak niet zonder reden.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:13 schreef Poepz0r het volgende:
Collega gehad waar GEEN gesprek mee te voeren was. Dan zei je; goed weekend gehad of hoe was je verjaardag? Antwoord; Goed.... Cricket sound..... Vroeg zelf niets terug, dus dat was het gesprek
Had ook geen LinkedIn, Facebook etc en NIEMAND kreeg zijn telefoonnummer en verscheen nooit op feestjes, trainingen etc. En stipt om 17:00 weg. Mega autist was ditNiemand had ook een idee hoe zijn priveleven eruit zag, zelfs niet de collega's die al 15 jaar met hem samenwerken. Niemand weet wie hij daadwerkelijk is zeg maar.
Wauw, hadden ze daar een hele loods voor? En nooit gepakt? Nooit geweten dat je voor cocaïne en lsd heftrucks nodig had. Ik dacht dat het kleine pakjes waren.quote:Op maandag 3 juni 2024 17:22 schreef Seeburg54 het volgende:
In de jaren 90 gewerkt bij een bedrijf waar een hele handel in lsd, cocaïne en stuff was, en ook volop gebruikt werd.
Heftruck chauffeur reed in zo'n heftruck waar je in moest staan. Tijdens directiebezoek scheurde hij in zijn blote reet langs de hoge heren.![]()
Er werd in het magazijn regelmatig flink geneukt tussen de verpakkingsmaterialen. Personeelsfeesten liepen altijd compleet uit de hand.
Tijd van mijn leven gehad daar.
Sjaak, kun je 2 pallets met coke klaarzetten?quote:Op maandag 3 juni 2024 18:00 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wauw, hadden ze daar een hele loods voor? En nooit gepakt? Nooit geweten dat je voor cocaïne en lsd heftrucks nodig had. Ik dacht dat het kleine pakjes waren.
quote:Op maandag 3 juni 2024 18:00 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Wauw, hadden ze daar een hele loods voor? En nooit gepakt? Nooit geweten dat je voor cocaïne en lsd heftrucks nodig had. Ik dacht dat het kleine pakjes waren.
quote:Op maandag 3 juni 2024 19:28 schreef nostra het volgende:
* Er per ongeluk achterkomen dat een collega ook op Fok zit en bij klikken op posthistorie alleen maar foto's in het dickpick topic bleek te posten, awkward lunchmomenten.
Jij stapt als 14 jarig meisje naar je baas en vertelt in het bijzijn van collega’s dat je zijn opmerkingen niet fijn vindt?quote:Op zondag 2 juni 2024 21:38 schreef PinkLow het volgende:
Dat de baas van het bedrijf waar ik werkte (let op ik was 14 en was mijn 1e bijbaantje in een winkel)
In de pauze, opmerkingen naar mijn hoofd slingerde die heel vrouwonvriendelijk en van seksuele aard waren.
Ik heb het een dagje laten bezinken, want op het moment van de opmerkingen was ik lamgeslagen.
En een dag later ben ik naar hem toe gestapt en heb ik in het magazijn (waar menig collega getuige was)
Het waren 2 fantastische dagen minutenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:59 schreef Donna het volgende:
Ohja. Nieuwe collega, dag 1. Komt te laat.
Directeur spreekt hem hierop aan, waarop nieuwe collega tegen de directeur zegt; Heb jij wel eens een tafel tegen je hoofd gehad?
Doei collega.
Ik denk dat de geloofwaardigheid betwijfelbaar is. Mijn gebeurtenis werd weg-gemodereerd, en die was wel waar.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:30 schreef Forbry het volgende:
Nou had ik de mensheid al niet zo hoog zitten, maar van dit topic wordt het niet bepaald beter...
Ik zal wel ontzettend saai zijn ofzo, maar tjezus, wat een idioten komen er hier in de verhalen voorbij... sommigen wel leuk/grappig, maar de meesten...
Klopt. Debiteuren-crediteuren van Jiskefet had een enorm waarheidsgehalte. Ik heb in teams gezeten waar het er precies zo aan toe ging, en dat was ver voor de serie. Je had ook echt van die figuren rondlopen als Jos, Edgar en Storm. Dingen als "Telefoon voor jou!" en dan flikkerde de opnemer de hoorn met een boel kabaal in een prullebak vol met rotzooi en moest de gebelde dat vieze ding aan zijn oor zetten. We lagen in een deuk.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:49 schreef 111210 het volgende:
Niet heel raar, maar ooit eens een vakantie baantje gehad bij onze gemeente. De afdeling waar ik zat was exact debiteuren crediteuren. Dito humor en sleur, 6 weken lang.
Bizarquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:47 schreef sigme het volgende:
Maar goed, het raarste blijft toch de collega die een compleet dood kind verzon (het was niet dood want er was helemaal geen kind). En dat omdat ze een paar dagen niet was komen opdagen op haar werk - een bijbaantje.
Er zijn betere smoezen. Vooral een stuk minder traumatisch voor de collega's toen er uiteindelijk iemand onraad rook. Da's klote hoor, een meisje gaan confronteren met dat je haar verhaal over haar dooie kleuter niet gelooft.
Ja duh, hij keek gewoon mee toen je het opspoot.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:58 schreef Lizayra het volgende:
Bij een vleesverwerkend bedrijf als enige vrouw in de productie tussen allemaal ruig uitziende mannen.
Een enorme kleerkast, onder de tattoo's zelfs op zijn gezicht, wist iedere dag feilloos te vertellen welk parfum ik die dag op had en hij had het altijd goed.
Dan spoor je toch ook niet?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:47 schreef sigme het volgende:
Maar goed, het raarste blijft toch de collega die een compleet dood kind verzon (het was niet dood want er was helemaal geen kind). En dat omdat ze een paar dagen niet was komen opdagen op haar werk - een bijbaantje.
Er zijn betere smoezen. Vooral een stuk minder traumatisch voor de collega's toen er uiteindelijk iemand onraad rook. Da's klote hoor, een meisje gaan confronteren met dat je haar verhaal over haar dooie kleuter niet gelooft.
Een tafel tegen je hoofd krijgen vind ik wel een legitieme reden om te laat te komen anders.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:59 schreef Donna het volgende:
Ohja. Nieuwe collega, dag 1. Komt te laat.
Directeur spreekt hem hierop aan, waarop nieuwe collega tegen de directeur zegt; Heb jij wel eens een tafel tegen je hoofd gehad?
Doei collega.
Welke sector?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:33 schreef Cupfighter het volgende:
Op mijn oude werkplek jaren geleden ook veel rare dingen meegemaakt, op bedrijfsfeestjes ging het vaak mis door de alcohol, een keer zover mis dat een uitzendkracht de baas op zijn muil sloeg
Dan nog iemand op kantoor die geld had ontvreemd
En een enorm mentaliteit van lullen en elkaar naaien, iedereen lette op elkaar
Mag hopen dat daartegen opgetreden is...quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:08 schreef flipsen het volgende:
Collega die af en toe ´s ochtends binnenkwam, een vrouwelijke collega aansprak en zei: "Vind je het goed dat ik je vandaag sletje noem?" en dat dan ook de hele dag deed, ook al zei de vrouwelijke collega uiteraard nee. Apart typje wel...
Dat was niet z'n reden dat hij te laat was. Hij wilde m'n werkgever een tafel naar z'n hoofd gooien.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:30 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Een tafel tegen je hoofd krijgen vind ik wel een legitieme reden om te laat te komen anders.
Nope, om de een of andere reden kwamhij overal mee weg. En dit was een groot consultancy bedrijf. Was wel een vaag figuur, kan hem op Google/facebook/linkedin ook niet vinden, ook wel apart.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:54 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Mag hopen dat daartegen opgetreden is...
Zijn van die mensen die zichzelf dood zuipen of suïcide plegen heb ik vaak de indruk. Opeens foetsie uit het levenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nope, om de een of andere reden kwamhij overal mee weg. En dit was een groot consultancy bedrijf. Was wel een vaag figuur, kan hem op Google/facebook/linkedin ook niet vinden, ook wel apart.
Dat kan bijna niet waar zijnquote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:45 schreef Molo het volgende:
Bestuurder die het verkeerde gebouw had verkocht, was ook een mooie. Moesten we ineens vrij creatief zijn in de huisvesting![]()
![]()
41 MILJARD!quote:1999:
KPN moet het recordbedrag van 41 miljard gulden neertellen voor de overname van E-Plus. De nummer drie onder de Duitse mobiele telefoniebedrijven stelt in ruil daarvoor KPN in staat snel te groeien en spoedig nieuwe grote overnames te plegen.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:08 schreef sigme het volgende:
Dit was ook een leuke:
[..]
41 MILJARD!
Op kantoor kregen we allemaal een klein flesje champagne.![]()
Uiteindelijk heeft KPN die E-plus jaren later met veel moeite weten te verpatsen voor een schamele 5 miljard ofzo. Ok, euro's, dat dan weer wel.
Klinkt als zorgsectorquote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:45 schreef Molo het volgende:
Bestuurder die het verkeerde gebouw had verkocht, was ook een mooie. Moesten we ineens vrij creatief zijn in de huisvesting![]()
![]()
Ja van wie anders dan? Of wil je iemand aanduwen ofzo?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:51 schreef Molo het volgende:
Collega die patiënt tijdens behandeling zwanger had gemaakt, van hemzelf
Whut?quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:35 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja van wie anders dan? Of wil je iemand aanduwen ofzo?
E-Plus was een klant van mijquote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:08 schreef sigme het volgende:
Dit was ook een leuke:
[..]
41 MILJARD!
Op kantoor kregen we allemaal een klein flesje champagne.![]()
Uiteindelijk heeft KPN die E-plus jaren later met veel moeite weten te verpatsen voor een schamele 5 miljard ofzo. Ok, euro's, dat dan weer wel.
Haha, waren dit lui van een strenge kerk?quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:26 schreef Gia het volgende:
Ik heb eens, lang geleden, als administratief medewerkster gewerkt bij een bedrijf dat faxen en copiërs verkocht. Mijn taken waren puur administratief en telefonische acquisitie. De baas en zijn vrouw hadden voor mij een mantelpakje (rok, jas, blouse en sjaal) gekocht, die ik elke dag aan moest. In het weekend moest ik die dan laten stomen, zodat het op maandag weer aan kon. Verder moest ik me flink opmaken en mijn stem moest door de telefoon zo klinken dat potentiële klanten nieuwsgierig naar mij waren.
Heb binnen de proeftijd ontslag genomen en nog gelijk gekregen bij het arbeidsburo ook.
Gelijk gekregen?quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:26 schreef Gia het volgende:
Ik heb eens, lang geleden, als administratief medewerkster gewerkt bij een bedrijf dat faxen en copiërs verkocht. Mijn taken waren puur administratief en telefonische acquisitie. De baas en zijn vrouw hadden voor mij een mantelpakje (rok, jas, blouse en sjaal) gekocht, die ik elke dag aan moest. In het weekend moest ik die dan laten stomen, zodat het op maandag weer aan kon. Verder moest ik me flink opmaken en mijn stem moest door de telefoon zo klinken dat potentiële klanten nieuwsgierig naar mij waren.
Heb binnen de proeftijd ontslag genomen en nog gelijk gekregen bij het arbeidsburo ook.
Niet bepaald, moest me bijna als een prostituee voordoen. Maar wel goed gekleed, dat wel.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Haha, waren dit lui van een strenge kerk?
Als in: geen korting op mijn uitkering. Ik was daar gaan werken na een periode van bijstand en kwam dus weer terug in de bijstand. Als je verwijtbaar werkeloos was, werd je gekort, en ik had ontslag genomen....quote:
Nee, Nederland. Wel Brabant, dat dan weer wel. Bijna België, dus. Maar ze gedroegen zich nogal kakkerig en spraken over Faxapparaten en Copiërs, want dat klonk, denk ik, beter dan kopieerapparaat.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:15 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Gezien copiers ga ik uit van België.
Dus ik gok de vdab.
Het Belgische uwv
Arbeidsbureau? Hebben die iets met uitkeringen van doen dan 😅quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Als in: geen korting op mijn uitkering. Ik was daar gaan werken na een periode van bijstand en kwam dus weer terug in de bijstand. Als je verwijtbaar werkeloos was, werd je gekort, en ik had ontslag genomen....
Checkquote:Op woensdag 5 juni 2024 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, Nederland. Wel Brabant, dat dan weer wel. Bijna België, dus. Maar ze gedroegen zich nogal kakkerig en spraken over Faxapparaten en Copiërs, want dat klonk, denk ik, beter dan kopieerapparaat.
Hadden. Arbeidsbureau is opgegaan in het UWV.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Arbeidsbureau? Hebben die iets met uitkeringen van doen dan 😅
[..]
Check
Aah! Generatiekloofquote:Op woensdag 5 juni 2024 15:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hadden. Arbeidsbureau is opgegaan in het UWV.
UWV bestond toen nog niet, hoor.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Arbeidsbureau? Hebben die iets met uitkeringen van doen dan 😅
[..]
Check
Er stond dan ook 'lang geleden' in mijn posting! Was in 1986.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:26 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik, generatiekloof. Dit is zelfs nog pre 2002.
Nina Brink de directrice toevallig?quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, Nederland. Wel Brabant, dat dan weer wel. Bijna België, dus. Maar ze gedroegen zich nogal kakkerig en spraken over Faxapparaten en Copiërs, want dat klonk, denk ik, beter dan kopieerapparaat.
Ruzzen, Duitsers, Japanners?quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:21 schreef PotjeSambal het volgende:
Bij de Albert heijn met het hele team vakkenvullers een halfuur moeten wachten na de shift, omdat er eentje door z'n 'vijanden' opgewacht werd buiten. Gezellig om 23 uur met 20 man wachten op de politie.
Lokale 'bende'.quote:
De Bloeds, of de Kribs 😱quote:
Iemand vroeg of dat de directrice was van het bedrijf waar ik werkte. Ik reageer daarop dat die naam me niets zegt. Ik gaf al eerder aan dat die gebeurtenis op mijn werk in 1986 was. Even googlend op Nina Brink en World online, leert me dat dat speelde van 1995 tot ergens 2000. Bijna 10 jaar later dus.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat ook ja, maar doelde eerder op WOL. Dat kun je toch moeilijk gemist hebben destijds
SPOILER: Gung HoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij was er zo enthousiast over dat hij (ongelogen waar!) 100 boekies in eigen beheer heeft laten drukken en die aan iedere medewerker kado heeft gedaan. Wij medewerkers waren wat minder enthousiast over de beperkte keuze uit het dierenrijk.
Daarna presteerde hij het nog om bij een bijeenkomst van alle medewerkers (allemaal hooggeschoolde en/of zeer bekwame ICT'ers) ons te trakteren op een youtube met de preek van Al Pacino's personage van een footballcoach in Any Given Sunday.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb serieus overwogen m'n ontslag ter plekke in te dienen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Heb ik ooit ook een keer gedaan. Had vrij gevraagd voor het dorpsfeest. Kreeg het niet. Van 10 tot 4 lopen zuipen en toen werkenquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:56 schreef Urquhart het volgende:
In mijn vakkenvuller-tijd wel diverse keren meegemaakt dat collega’s dronken op werk verschenen. Bij een vroege ochtendshift soms zelfs direct uit de kroeg.
Toen kon je dat nog. Vijf uur thuis, uurtje slapen, kop koffie en op naar werk.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb ik ooit ook een keer gedaan. Had vrij gevraagd voor het dorpsfeest. Kreeg het niet. Van 10 tot 4 lopen zuipen en toen werken
Die 4 was 16:00 en toen door naar het werk…quote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toen kon je dat nog. Vijf uur thuis, uurtje slapen, kop koffie en op naar werk.![]()
Jeetje, ik kan het me echt totaal niet meer voorstellen. Nu ben ik na twee biertjes al brak en slaap je toch anders ofzo.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:08 schreef sigme het volgende:
Ik werkte ooit ergens waar ze een nieuwe manager nodig hadden.
De eerste nam in z'n proeftijd z'n kinderen mee naar kantoor om te laten zien waar pappa werkte. Tijdens de proeftijd bleek hij zo(!) ongeschikt dat hij bedankt werd voor de genomen moeite maar hij hoefde niet terug te komen.
Daarna nam de directie een studievriend van een van de directeuren aan. Ten eerste observeerden we dat die meneer in plaats van een hand een ipad aan het eind van z'n linkerarm had. Ten tweede had hij eens een boekje gelezen waarin alle medewerkers (van welk bedrijf dan ook) konden worden geklassificeerd als een bever, een gans of een eekhoorn. I kid you not.SPOILER: Gung HoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij was er zo enthousiast over dat hij (ongelogen waar!) 100 boekies in eigen beheer heeft laten drukken en die aan iedere medewerker kado heeft gedaan. Wij medewerkers waren wat minder enthousiast over de beperkte keuze uit het dierenrijk.
Daarna presteerde hij het nog om bij een bijeenkomst van alle medewerkers (allemaal hooggeschoolde en/of zeer bekwame ICT'ers) ons te trakteren op een youtube met de preek van Al Pacino's personage van een footballcoach in Any Given Sunday.Hahaha dit soort bullshit altijd. Met speeches en allerlei onzinnige algemene 'kernwaarden' (MOED en DAADKRACHT) waarbij letterlijk iedereen zijn schouders ophaalt en weer door gaat met zijn leven. Minder uniek dan je denkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb serieus overwogen m'n ontslag ter plekke in te dienen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2024 07:59:55 ]
Wat onaardig.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik was pas 14/15 en werkte bij de poelier in hetzelfde gebouw in de Konmar in Voorburg.
Daar kwam altijd een vrouwtje met haar yorkshire terriër.
Mijn collega van 16 en ik hoorde al van verre af haar jankend aankomen.
We waren al lachtend achter de toonbank gaan liggen en onze baas vroeg: waar is uw hondje?
Kutklant: die is dood!
Toen moesten we nog harder lachen
Wat verkocht hij?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:52 schreef Basp1 het volgende:
Een verkoper vond dat hij door de directeur/ eigenaar gefopt was.
Staat een grote groep mensen in de gang, die verkoper loopt naar die directeur toe geeft hem een zoen op de mond, zegt daarna waar genaaid wordt moet gekust worden en loopt weg. Nooit meer gezien die verkoper.
oh bij ons ook een keer voorgekomen dat iemand niet kwam opdagen. Manager rondgebeld, mensen langs zijn huis gestuurd en uiteindelijk maar de politie gebeld. Bleek dat die kerel eerder die ochtend was opgepakt door de politie omdat hij niet kosjere gesprekken voerden met minderjarige meisjes online...quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:10 schreef AFOL het volgende:
geen rare gebeurtenis op werk...
wel dat een collega van uit het niets niet meer komt opdagen en de politie ingeschakeld moet worden om uit te vinden dat hij wel leeft en gewoon niet meer komt
Wat een held.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:52 schreef Basp1 het volgende:
Een verkoper vond dat hij door de directeur/ eigenaar gefopt was.
Staat een grote groep mensen in de gang, die verkoper loopt naar die directeur toe geeft hem een zoen op de mond, zegt daarna waar genaaid wordt moet gekust worden en loopt weg. Nooit meer gezien die verkoper.
ABC en AIDA van Alec Baldwin's enige uitstekende rol moet gewoon verplichte kosten op elke NIMA-opleiding zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 07:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hahaha dit soort bullshit altijd. Met speeches en allerlei onzinnige algemene 'kernwaarden' (MOED en DAADKRACHT) waarbij letterlijk iedereen zijn schouders ophaalt en weer door gaat met zijn leven. Minder uniek dan je denkt.
Oh, dat hebben wij ook een keer gehad. Was een jonge jongen die een jaar bij ons gewerkt had. Hij had een jaarcontract en hij had niks gehoord over iets van verlenging dus hij was ervan uitgegaan dat hij na afloop van dat jaar geen baan meer had. Ons bedrijf had 'm graag gehouden, maar ja, dat moet je soms ook aan mensen laten wetenquote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:10 schreef AFOL het volgende:
geen rare gebeurtenis op werk...
wel dat een collega van uit het niets niet meer komt opdagen en de politie ingeschakeld moet worden om uit te vinden dat hij wel leeft en gewoon niet meer komt
Een van de grootste raadsels van deze tijd is hoe organisaties van een fucking paar 100 man er niet in slagen om medewerkers even mee te delen dat hun contract verlengd wordt.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 14:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat hebben wij ook een keer gehad. Was een jonge jongen die een jaar bij ons gewerkt had. Hij had een jaarcontract en hij had niks gehoord over iets van verlenging dus hij was ervan uitgegaan dat hij na afloop van dat jaar geen baan meer had. Ons bedrijf had 'm graag gehouden, maar ja, dat moet je soms ook aan mensen laten weten![]()
HR daar was trouwens sowieso (zoals op veel plaatsen) bijzonder onbekwaam. Een ander persoon was aangenomen en zou op zeker moment gaan beginnen. Tenminste, dat dacht onze manager en wij dus ook. Maar die persoon kwam niet opdagen. HR had 'm niet uitgenodigd voor tekenen contract en de persoon in kwestie vond het maar een rare gang van zaken en had maar elders een baan aangenomen.
Dit was trouwens ook de HR-afdeling die mij een onverwacht grote loonsverhoging gaf door me aan te nemen met de toezegging dat m'n loon gelijk zou blijven. Alleen had niemand er rekening mee gehouden dat mijn oude werkgever geen 13e maand betaalde, en zij wel
Dat is wel top.quote:Op zondag 9 juni 2024 09:38 schreef vipergts het volgende:
Een vriend van me werd ooit door een klant compleet verrot gescholden met zijn baas erbij. Die pakte de telefoon over en zei zo doe ik geen zaken meer met je dat was een klant die goed was voor een behoorlijke omzet.
HR vraagt manager of pietje mag blijven -> manager vraagt input van collega van pietje -> collega is op vakantie -> bij terugkomst leest collega mail niet -> manager is het alweer vergeten -> pietje vraagt naar status bij HR -> HR vraagt aan manager -> manager vraagt aan collega -> collega geeft goede feedback -> manager is op vakantie -> manager is het vergeten zodra hij terug is van vakantie -> pietje vraag nogmaals aan HR wat de status is -> HR vraagt manager -> manager geeft ok tot verlenging -> HR mist het maitje -> pietje heeft inmiddels een nieuwe baan gevonden en is vertrokken.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een van de grootste raadsels van deze tijd is hoe organisaties van een fucking paar 100 man er niet in slagen om medewerkers even mee te delen dat hun contract verlengd wordt.![]()
Echt, een excelsheetje om even de startdatums in te zetten is genoeg. Bij mijn werk ook constant collega's die nooit iets horen en daarom in onzekerheid zitten terwijl het contract uiteindelijk altijd verlengd wordt. Hoe moeilijk is het?
En als HR even 5 minuten samen gaat zitten met manager, dan was dit voorkomen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:10 schreef ETA het volgende:
[..]
HR vraagt manager of pietje mag blijven -> manager vraagt input van collega van pietje -> collega is op vakantie -> bij terugkomst leest collega mail niet -> manager is het alweer vergeten -> pietje vraagt naar status bij HR -> HR vraagt aan manager -> manager vraagt aan collega -> collega geeft goede feedback -> manager is op vakantie -> manager is het vergeten zodra hij terug is van vakantie -> pietje vraag nogmaals aan HR wat de status is -> HR vraagt manager -> manager geeft ok tot verlenging -> HR mist het maitje -> pietje heeft inmiddels een nieuwe baan gevonden en is vertrokken.
Zoiets.
Dat.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En als HR even 5 minuten samen gaat zitten met manager, dan was dit voorkomen.
Das toch triest, dat je dan gewoon blijft zitten te niksen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:37 schreef sigme het volgende:
Salsa Bert van @:madmaster doet me denken aan die ene manager die we bij (een dochteronderneming van de) KPN hadden. Prima vent, al jaren manager, ergens in de 60. Toen werd de boel weer eens anders georganiseerd, zijn afdeling verdween en toen bestonden ze het om hem te ontslaan. Zonder economische noodzaak en zonder dossier wat aanleiding gaf. Dus dat was appeltje eitje voor de vakbond, hij hield z'n baan.
Maar dan zonder afdeling
Hij claimde ergens een eigen hok en zat daar meestal te snurken. Letterlijk.
Ja, vooral van de werkgever. Ze gaven 'm niks te doen maar wel opkomstplicht. Voor een man die nog een jaartje of drie moest tot z'n pensioen.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das toch triest, dat je dan gewoon blijft zitten te niksen.
Was hij zo ‘slecht’ in zijn werk dat ze hem nergens meer bij wilden hebben of zoiets?quote:Op zondag 9 juni 2024 14:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, vooral van de werkgever. Ze gaven 'm niks te doen maar wel opkomstplicht. Voor een man die nog een jaartje of drie moest tot z'n pensioen.
Waarschijnlijk gewoon powerplay van de werkgever, in de hoop dat werknemer weg gaat.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:50 schreef prunus het volgende:
[..]
Was hij zo ‘slecht’ in zijn werk dat ze hem nergens meer bij wilden hebben of zoiets?
Als hij zo slecht was in zijn werk dan was er wél een valide reden geweest om hem te ontslaan.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:50 schreef prunus het volgende:
[..]
Was hij zo ‘slecht’ in zijn werk dat ze hem nergens meer bij wilden hebben of zoiets?
Je kunt niet iemand ontslaan omdat die gewoon zijn werk doet maar middelmatig is.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als hij zo slecht was in zijn werk dan was er wél een valide reden geweest om hem te ontslaan.
Des te knapper dat vrouwen dat al die tijd met zo weinig testosteron kunnen doen zegquote:Op zondag 9 juni 2024 15:13 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je kunt niet iemand ontslaan omdat die gewoon zijn werk doet maar middelmatig is.
Wat zal zo’n vent dan met een zinloos gevoel zijn pensioen in gaan.
Na je 60ste verliezen veel mannen testosteron (uitzonderingen daar) en zijn geen glimp meer van hun jonge zelf. Daardoor kunnen ze geen zware taak als een groot team leiden meer aan maar hebben wel het loon.
Dat heb ik al zovaak gezien. De laatste 5 jaar van het werkende leven zouden ze een soort van senior adviesfunctie moeten krijgen. Iets met waardering maar niet de continue druk.
Die doen dat op oestrogeen, dat heet bitchynessquote:Op zondag 9 juni 2024 15:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Des te knapper dat vrouwen dat al die tijd met zo weinig testosteron kunnen doen zeg
En hoe werkt dat ook alweer met oestrogeen als vrouwen ouder worden?quote:Op zondag 9 juni 2024 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die doen dat op oestrogeen, dat heet bitchyness
Een vent zonder testo is niks meer, vrouwen zijn veel weerbaarder als ze ouder zijn. Na de dood van 1 partner, leeft 70% van de vrouwen nog lang gelukkig en 30% van de mannen.
Jullie zijn gewoon taaie motherfokkers als je ouder wordt.
Voor vrouwen boven de 60 geldt dan ook precies hetzelfde bedoelde het niet alleen voor de man.quote:Op zondag 9 juni 2024 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
En hoe werkt dat ook alweer met oestrogeen als vrouwen ouder worden?
Gelukkig maar pikquote:Op zondag 9 juni 2024 15:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor vrouwen boven de 60 geldt dan ook precies hetzelfde bedoelde het niet alleen voor de man.
Of mee te delen dat je contract niet verlengd word, had ik dus ooit bij een bedrijf, die 5 dagen voor het einde van contract wisten mee te delen dat ze het heel anders gingen doen in het bedrijf, en mijn afdeling grotendeels ging stoppen. Die mochten dus mooi nog even een maand loon doorbetalen zonder dat ik er voor hoefde te werken.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 16:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een van de grootste raadsels van deze tijd is hoe organisaties van een fucking paar 100 man er niet in slagen om medewerkers even mee te delen dat hun contract verlengd wordt.![]()
Bij mijn moeder op het werk hadden ze ook geregeld reorganisaties (bedrijf ging uiteindelijk op in NN). Ze werkte nauw samen met een vrouw van gelijke leeftijd, maar daar had men eigenlijk niet veel. Op een gegeven moment zaten ze beide nog maar een paar jaar voor hun pensioen, en was er weer een reorganisatie. Toen werd die andere vrouw afgekocht, en kon met pensioen, omdat ze er dus niet veel aan hadden. Mijn moeder mocht nog een paar jaar blijven, tot haar pensioen. Dat zat mijn moeder wel een poosje dwars.quote:Op zondag 9 juni 2024 14:37 schreef sigme het volgende:
Salsa Bert van @:madmaster doet me denken aan die ene manager die we bij (een dochteronderneming van de) KPN hadden. Prima vent, al jaren manager, ergens in de 60. Toen werd de boel weer eens anders georganiseerd, zijn afdeling verdween en toen bestonden ze het om hem te ontslaan. Zonder economische noodzaak en zonder dossier wat aanleiding gaf. Dus dat was appeltje eitje voor de vakbond, hij hield z'n baan.
Maar dan zonder afdeling
Hij claimde ergens een eigen hok en zat daar meestal te snurken. Letterlijk.
Overheid?quote:Op zondag 9 juni 2024 19:52 schreef MadMaster het volgende:
Vorige week nog:
Het directieteam heeft onlangs besloten dat onze manager per 1 juni jl. beter een 'functie elders' kon gaan zoeken. Niet geheel ten onrechte, naar mijn mening, want ik heb hem de afgelopen 2,5 jaar niet of nauwelijks gezien of gesproken. Hij was een beetje de man die eens in de maand het vlees kwam snijden. Dan had je een 'bila' met hem, dat meestal nergens over ging, behalve over het voorgaande weekend…
Zijn vaste contract werd gerespecteerd en hij mocht dus een andere job gaan zoeken.
Op 2 juni stond er nog een werkoverleg op de planning en aangezien bijna iedereen van ons grotendeels thuis werkt, wilde hij dat toch al geplande moment van samenkomen gebruiken om afscheid te nemen.
Iedereen zat dan ook om 11.00 uur in de vergaderruimte of was online aanwezig. Maar van onze scheidende manager was geen spoor te bekennen. Ook telefonisch was hij niet bereikbaar.
Na een kwartier wachten droop iedereen, soms hevig teleurgesteld, maar af.
Om 12.30 uur ontvingen we een mail van onze voormalige manager.
Hij was er heilig van overtuigd geweest dat het werkoverleg om 14.00 uur op de planning stond en was daardoor 's ochtends niet aanwezig geweest.
Over een week is nu opnieuw het afscheid gepland, maar de meesten hebben zich voor die bijeenkomst afgemeld…
Lol, werken wij bij hetzelfde bedrijf? 🤣quote:Op zondag 2 juni 2024 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:
Werkte je op het hoofdkantoor van AlleenVentilatoren of zo?quote:Op maandag 10 juni 2024 11:57 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
oh, nog een paar aardige
* hadden een fraude geval, waarbij een (deel van) een factuur aangepast was. Was "te laat" opgemerkt bij de desbetreffende afdeling en er was een bedrag van ¤ 1,2m uitgegaan. Wel uitgekomen, dus financiele recherche op de stoep. Hoop verhoren geweest van mensen die bij betaalproces betrokken waren.
Een jongen uit Nigeria schopte een hoop stennis dat hij wel verdacht zou worden, vanwege zijn afkomst. Lag uiteindelijk een waterdichte zaak tegen hem
* collega met een drankprobleem, had een paar ordners die hij helemaal volgestouwd had met aan elkaar geplakt papier en daar had hij de vorm van een fles en een glaasje uitgesneden. Niemand mocht aan die ordner komen, uiteindelijk een keer tijdens een dag vrij van de bbetreffende man toch maar eens gaan kijken
* groot archief met kasten die via een wiel van links naar rechts verplaatst konden worden, waardoor looppaden gemaakt konden worden. Was erg diep en donker dus weinig in te zien. Nietsvermoedende collega die aan de wielen begon te draaien schrok zich lam toen er een enorme kreet uit het donker kwam en twee collega's met broek/jurk op de enkels uit het donker kwamen rennen. Neven activiteiten
* teamlead van een groepje dames had een gesprek met (zeer knappe) dame over haar humeur. Bleek ruzie te hebben met haar vriendje omdat meneer wat....prive-foto's had gedeeld met zn matties. Teamlead kon er niets bij voorstellen waar het om ging, dus desbetreffende dame stuurde alles naar hem toe via mail. Teamlead zelf was overduidelijk homo, maar deelde dus alles weer met mannelijke collega's.Resultaat, beide eruit wegens verspreiden pornografisch materiaal
* afdelingssecretaresse die nieuwe collega's al heel snel foto's van haar professionele foto shoot liet zien. En ja, dat waren dat soort foto's. Bleek dat ze die op het netwerk had weggemoffeld had, want haar vriendje mocht niet van het bestaan weten. De overmatige interesse van mannelijke IT-collega's in haar had een zekere reden.
In dezelfde organisatie zat nog zo'n dame met een hele website vol. Die deelde de desbetreffende dame dus niet met iedereen, maar bij het doorsturen van de link werd niet gemeld wat voor foto's het betrof.
Zelfde organisatie, weer andere dame. TOen die hoorde dat ik hobby fotograaf was wilde ze een aantal foto's maken. Niet goed doorgevraagd, maar dacht dat ze portret foto's wilde. Stond ik bij haar in huis, stond ze opeens poedelnaakt voor me.
Nee, we verkochten airco's.quote:Op maandag 10 juni 2024 12:16 schreef ISVV het volgende:
[..]
Werkte je op het hoofdkantoor van AlleenVentilatoren of zo?
Oké welke sector is dit?quote:Op maandag 10 juni 2024 11:57 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
oh, nog een paar aardige
* Die deelde de desbetreffende dame dus niet met iedereen, maar bij het doorsturen van de link werd niet gemeld wat voor foto's het betrof.
Zelfde organisatie, weer andere dame. TOen die hoorde dat ik hobby fotograaf was wilde ze een aantal foto's maken. Niet goed doorgevraagd, maar dacht dat ze portret foto's wilde. Stond ik bij haar in huis, stond ze opeens poedelnaakt voor me.
quote:Op maandag 10 juni 2024 14:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oké welke sector is dit?![]()
Je vraagt je af of de mannen nou initiatoren zijn van sexuele dingen op het werk.
Ik werk al jaren in de techniek, een mannen wereld, daar gebeurt nooit iets. Wel veel ongein maar bijna nooit iets op sexueel gebied of met vrouwen. Omdat ze er nauwelijks waren gewoon.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:11 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]ik werk zelf in Finance, maar vnl bij productie bedrijven gezeten. Meeste voorbeelden van hierboven komen uit petro-chemie, maar ik heb overal dit soort gein meegemaakt. En heel eerlijk, een paar van die dames heb ik ook wel aan de door hun gewenste foto's geholpen (al had ik indertijd wel de regel dat ik dat niet deed bij dames met een partner).
Maar vrouwen doen weinig onder. Daar heb ik ook nog wel wat voorbeelden van
Op de operationele afdelingen zeer beperkt, maar de ondersteunende afdelingen op het hoofdkantoor wel weer.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik werk al jaren in de techniek, een mannen wereld, daar gebeurt nooit iets. Wel veel ongein maar bijna nooit iets op sexueel gebied of met vrouwen. Omdat ze er nauwelijks waren gewoon.
Enige wat ik me herrinner is een vrouw die 28 dildo’s kreeg met op elke een gedichtje met naam van een collega. En die lag helemaal in een deuk.
quote:
Als het om seksueel getinte opmerkingen en toespelingen gaat, dan staan de dames bij ons absoluut op nummer 1.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oké welke sector is dit?![]()
Je vraagt je af of de mannen nou initiatoren zijn van sexuele dingen op het werk.
Iets soortgelijks meegemaakt bij een klant waar ik gedetacheerd zat. Bij een klant van hen werd die dag een inval gedaan. Projecten stopgezet. Hoorden we aan het einde van de dag.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat het bedrijf van je klant failliet gaat terwijl je daar gewoon geplande werkzaamheden aan het doen bent. Live failliet. In de ochtend was het gewoon nog een klant en in de middag was ie failliet. Dat vond ik wel apart.
Ik heb regelmatig op projectmatige basis gedetacheerd gezeten bij (kleinere) onderdelen van een klant of werkgever. Dan was al snel het verhaal dat je een of andere hoge hotemetoot was en zeer regelmatig meegemaakt dat het ondergoed opeens op was en er wel erg verleidelijke poses werden aangenomen als ik in de buurt was.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Als het om seksueel getinte opmerkingen en toespelingen gaat, dan staan de dames bij ons absoluut op nummer 1.
Ook op de kennelijk door de dames gebruikte hulpmiddelen op dat gebied rust geen enkel taboe meer en zijn soms openlijk onderwerp van gesprek. Ik ben wel wat gewend, maar af en toe klapperen mijn oren toch wel…
Dit begint echt op verzonnen flauwekul te lijken. Schreef jij soms verhaaltjes voor de Seventeen?quote:Op maandag 10 juni 2024 15:24 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig op projectmatige basis gedetacheerd gezeten bij (kleinere) onderdelen van een klant of werkgever. Dan was al snel het verhaal dat je een of andere hoge hotemetoot was en zeer regelmatig meegemaakt dat het ondergoed opeens op was en er wel erg verleidelijke poses werden aangenomen als ik in de buurt was.
Nope, jij wel dan? Er lopen gewoon een hoop complete mafketels rond en in een 20 jaar maak je voldoende mee. Je hoeft het niet te geloven, zal me verder echt een zorg zijn, maar er wordt hier gevraagd om rare collega's. Die zijn er (helaas) een hoop.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit begint echt op verzonnen flauwekul te lijken. Schreef jij soms verhaaltjes voor de Seventeen?
Dit moet wel een kloon van uitstraling zijn.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit begint echt op verzonnen flauwekul te lijken. Schreef jij soms verhaaltjes voor de Seventeen?
quote:Op maandag 10 juni 2024 15:24 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig op projectmatige basis gedetacheerd gezeten bij (kleinere) onderdelen van een klant of werkgever. Dan was al snel het verhaal dat je een of andere hoge hotemetoot was en zeer regelmatig meegemaakt dat het ondergoed opeens op was en er wel erg verleidelijke poses werden aangenomen als ik in de buurt was.
Ik voor de Candy, maar dat is wel héééééél lang geleden. En ook weinig opzienbarende gebeurtenissen meegemaakt (ik liep stage op het reclamebureau waar ze aan gelinkt waren).quote:Op maandag 10 juni 2024 15:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Willem (aka Joke Raviera) daar nog meegemaakt?quote:Op maandag 10 juni 2024 16:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik voor de Candy, maar dat is wel héééééél lang geleden. En ook weinig opzienbarende gebeurtenissen meegemaakt (ik liep stage op het reclamebureau waar ze aan gelinkt waren).
Zegt me niets, maar ik kwam bijna nooit daar over de vloer (De Vaar BV als ik me goed herinner)quote:Op maandag 10 juni 2024 16:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Willem (aka Joke Raviera) daar nog meegemaakt?
Ik had een vriend die dit deed: lekker de hele nacht snuiven, blowen en gamen om vervolgens rond half zeven de auto in te stappen en de rest van de dag vakken te vullen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:56 schreef Urquhart het volgende:
In mijn vakkenvuller-tijd wel diverse keren meegemaakt dat collega’s dronken op werk verschenen. Bij een vroege ochtendshift soms zelfs direct uit de kroeg.
Doet me beetje denken aan een collega van me vroeger. Die hield ook overal wintervoorraden van aan. Elke week hetzelfde riedeltje:quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:29 schreef Blues het volgende:
Collega die zeer, zéér bloot op het werk verscheen (poli ziekenhuis) ook onverzorgd uitzag en altijd stonk naar frituur. Snapte ook niks van het werk, simpele klussen laten doen en heeft nog op tal van andere werkplekken gezeten voor ze definitief van het toneel verdween.
Coll die een hoarder is én de bestellingen doet bij ons. 1+1 is 2.
Het moeten flexbureaus voorstellen maar haar (waar ze vaak zit) bureau incl. lades, locker, op haar ladeblok, werkelijk OVERAL ligt papier, rommel, troep en eten (sresten), voorraad van alles dat ook steeds besteld wordt voor in de algemene kast.
Zo vaak gesprekken over gehad, maar helpt niks
Ze is superlief dat wel
Nu kom ik op een bijzondere, daar was het andersom. Kwam ergens om de contracten te herzien, indexeren enz. In die tijd stuurde je ze nog (na) via de post. Dus had al hun contracten doorgenomen met klanten met dikke marges verhoogd en moest ze laten posten.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Doet me beetje denken aan een collega van me vroeger. Die hield ook overal wintervoorraden van aan. Elke week hetzelfde riedeltje:
"Ik ga de bestelling doen, moeten we nog wat hebben Grrrrrrrr?"
-"Volgens mij hebben we nog wel voldoende van alles hoor Sjef...."
"Hm, ik bestel toch wat koffie, wc-papier, keukenrol, vaatwastabletten, suiker, melk, bleek etc etc etc etc. Gaat er snel doorheen hoor!"
En dan stond ie elke week dus weer te proppen om het maar in de immer uitpuilende voorraadkast te krijgen.![]()
Voordeel van zo'n collega is wel dat je altijd blind op de pot kunt gaan zitten schijten zonder te kijken of er nog wel wc-papier is.
Zo extreem heb ik het nooit meegemaakt maar te zuinige collega's als het gaat om noodzakelijke spullen/diensten die anderen nodig hebben om gewoon hun werk te kunnen doen zijn wel altijd erg irritant.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Dus ik naar dinges en zeg: we moeten die 100 contracten posten jij hebt postzegels? Bedankt.
En die flipte helemaal de pan ui. HONDERD postzegels???!! Vreet je die op of zo godverdegoderdegodver moeten we gelijk failliet gaan godverdegodeverde
En gooide kwaad zo’n hele rol. Volgende keer koop je ze zelf maar godverdegodver.
Dat moet dan een forum zijn waar echt alleen maar zwakzinnigen komen. Ben benieuwd, linkje naar dat forum?quote:Op maandag 10 juni 2024 16:49 schreef Questular het volgende:
Ik had een collega die van alles verzon en het dan op een forum neergooide. Vooral in een topic waar je rare verhalen over je werk kon neerzetten kwamen de raarste verhalen. Zoals het verdwijnen van ondergoed en het etaleren van rare poses door mensen op posities waar hij zogenaamd detacheringswerk deed.
Weet die persoon waar ze verliefd op is het ook?quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb een volwassen vrouwelijke collega van een jaar of 27 die nu smoorverliefd is. Nou, er komt echt helemaal niks meer van terecht. Slaapt niet meer, eet niet meer, snapt niks meer, hoofd alleen maar in de wolken. Bizar ook wel hoe zoiets een uitwerking kan hebben.
Ja, dat is ook een collega. Maar hij was er vandaag blijkbaar niet.quote:Op woensdag 12 juni 2024 19:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Weet die persoon waar ze verliefd op is het ook?
Welke categorie? Misdaad? Incompetentie? Overig?quote:
Doe maar incompetentiequote:Op woensdag 12 juni 2024 21:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Welke categorie? Misdaad? Incompetentie? Overig?
Lag blijkbaar bij zijn vriendin in bed.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat is ook een collega. Maar hij was er vandaag blijkbaar niet.
Wat een hoerenquote:Op woensdag 12 juni 2024 21:48 schreef Karina het volgende:
Ooit bij een start up gewerkt en daar was een kerel die een eigen bedrijfje had, dat bedrijfje maakte SM kelders. Blijkbaar was hij nogal bekend in dat wereldje ook nog.
En bij een ander bedrijf, een manager deed het met een secretaresse, nou is dat niet zo bijzonder, maar toen het uit was 'pakte' hij een andere secretaressen en alledrie werkte op dezelfde afdelingGezellig.
Ik heb nu een collega welke echt bizar weinig weet van waar hij mee bezig is. Laat werk liggen en hoopt dan dat het weggaat. Is tergend traag.quote:
In Den Haag had je een beveiligingsbedrijf waar de beveiliging dit soort dingen deed. Toetanchamonquote:Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Niet van mezelf, maar wel leuk
Bewaker van een bedrijfsgebouw waarin de directiekamers van die grote platte tv’s werden geïnstalleerd
S,avonds zaklantaarns gespot bewaker erop af
Zelfde monteurs die ze overdag opgehangen hadden kwamen ze weer demonteren want duur en best handig voor marktplaats![]()
Stoere opmerking hoor!quote:
Bij een bedrijf gewerkt waar ergens een kluis stond. Insluipers trachtten de kluis mee te nemen. Bewakers komen erbij en de insluipers vertellen dat ze verhuizers zijn. Bewakers helpen een handje bij het verslepen. Echter, verder dan het trapportaal kwamen ze niet, toen zijn de insluipers gevlucht.quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Niet van mezelf, maar wel leuk
Bewaker van een bedrijfsgebouw waarin de directiekamers van die grote platte tv’s werden geïnstalleerd
S,avonds zaklantaarns gespot bewaker erop af
Zelfde monteurs die ze overdag opgehangen hadden kwamen ze weer demonteren want duur en best handig voor marktplaats![]()
Hahahaha, ik liep stage bij een autopoetsbedrijf lang geleden en volgens mij hebben wij dat busje gehad om te reinigen. Was inderdaad een studentchauffeur die met een lege tank zat. Dat busje had aan beide kanten vulopeningen om te tanken, geen idee waarom. Maar een van de vulopeningen was gewoon een gat in de laadbak. Hij had er ook echt 60/70 liter ingegooid toen hij besloot dat dat misschien toch iets te veel was.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb tijdens m'n studententijd als chauffeur gewerkt. Het was niet koerieren of mensen rijden ofzo, maar je werk was het verplaatsen van de auto van A naar B (je kan denken aan auto's die einde lease waren en bij bedrijven werden opgehaald om naar het centrale depot van de leasemaatschappij te rijden). Tussendoor de ritten door reisde je met het OV (ze hadden alleen studenten in dienst, die dat dus gratis konden).
In ieder geval, soms haalde je dus ook auto's op waar geen brandstof meer in zat en dan moest je dus tanken. Ik heb ooit via-via een verhaal gehoord dat er een collega was die moest tanken maar de brandstof rechtstreeks de kofferbak had ingespoten
Haha, dat is toevalligquote:Op donderdag 13 juni 2024 09:49 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Hahahaha, ik liep stage bij een autopoetsbedrijf lang geleden en volgens mij hebben wij dat busje gehad om te reinigen. Was inderdaad een studentchauffeur die met een lege tank zat. Dat busje had aan beide kanten vulopeningen om te tanken, geen idee waarom. Maar een van de vulopeningen was gewoon een gat in de laadbak. Hij had er ook echt 60/70 liter ingegooid toen hij besloot dat dat misschien toch iets te veel was.
Ja dat welquote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Doet me beetje denken aan een collega van me vroeger. Die hield ook overal wintervoorraden van aan. Elke week hetzelfde riedeltje:
"Ik ga de bestelling doen, moeten we nog wat hebben Grrrrrrrr?"
-"Volgens mij hebben we nog wel voldoende van alles hoor Sjef...."
"Hm, ik bestel toch wat koffie, wc-papier, keukenrol, vaatwastabletten, suiker, melk, bleek etc etc etc etc. Gaat er snel doorheen hoor!"
En dan stond ie elke week dus weer te proppen om het maar in de immer uitpuilende voorraadkast te krijgen.![]()
Voordeel van zo'n collega is wel dat je altijd blind op de pot kunt gaan zitten schijten zonder te kijken of er nog wel wc-papier is.
Wel enorm overdreven dan.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:14 schreef Managarm het volgende:
Een collega die na een andere baan (drie jaar).weer bij het bedrijf kwam werken. Versprak zichzelf tijdens de lunch, hij zat er alleen maar omdat ie een overbrugging nodig had want hij had over zes maanden een andere betere baan. Die ging onder begeleiding van de bewaking dezelfde dag nog de deur uit.
Wauw. Heftigquote:Op donderdag 13 juni 2024 13:51 schreef Bramito het volgende:
Collega's die de verwarming op 30 graden zetten omdat ze willen dat de nieuwe rondborstige Braziliaanse collega haar trui uittrekt. Het werkte nog ook. Ze was trouwens mijn buurvrouw.
We hadden ook een vreemde directeur, lul eersteklas. Als je die op de afdeling zag dan wist je dat er stront aan de knikker was. Zijn secretaresses waren op uiterlijk uitgekozen, niet op kwalificaties.quote:
Niet bepaaldquote:Op vrijdag 14 juni 2024 08:09 schreef Evangelion het volgende:
In 2007 was alcohol op in de auto toch niet heel normaal.
quote:
ik kwam destijds bij zeer veel IT bedrijven, zowel mijn standplaats als bij klanten op IT afdelingen en daar was het de gewoonste zaak van de wereld om op vrijdagmiddag een borreltje te doen samen. en een borreltje betekende gewoon 5 glazen bier of een fles wijn wegtikken. de meerderheid (wel allemaal 35 a 40 plus) deed daar aan mij. toch een generatieverschil op dat moment.,quote:Op vrijdag 14 juni 2024 08:09 schreef Evangelion het volgende:
In 2007 was alcohol op in de auto toch niet heel normaal.
Geheel terecht ookquote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik denk dat mijn collega's me ook wel raar vinden
Denk ook vooral een generatieding. Jaren 70 generatie heeft erg weinig moeite met alcohol achter het stuur heb ik in meerdere bedrijven gemerktquote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:55 schreef freak1 het volgende:
[..]
[..]
ik kwam destijds bij zeer veel IT bedrijven, zowel mijn standplaats als bij klanten op IT afdelingen en daar was het de gewoonste zaak van de wereld om op vrijdagmiddag een borreltje te doen samen. en een borreltje betekende gewoon 5 glazen bier of een fles wijn wegtikken. de meerderheid (wel allemaal 35 a 40 plus) deed daar aan mij. toch een generatieverschil op dat moment.,
als je daar wat van zei dan werd er of grappig "handje op de vangrail en naar huis" gescandeerd of was je maar een flauwerik die het feestgevoel bedierf.
ja, in 2005 tot 2010 was het zeker in de IT zeer gebruikelijk dat er op vrijdagmiddag flink gedronken werd voor je naar huis reed. of nog roken binnen ook geen probleem op de IT afdeling.
heb daar zelf overigens nooit aan meegedaan en het is nu uit den boze, maar destijds echt de gewoonste zaak van de wereld. ben blij dat dat dus in andere takken van sport destijds al weg was.
Oh ik draag het ook als een badge of honorquote:
Mijn collega's moeten altijd erg om mij lachen, zonder dat ik snap waarom....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:18 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik denk dat mijn collega's me ook wel raar vinden
Wat een opmerking ookquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:14 schreef DjVero het volgende:
Homoseksuele collega, met een veel jongere vriend, die zijn kennismakingsgesprek had met de nieuwe teammanager die op haar beurt nét was aangesteld. "Oh, doe mij ook zo'n toyboy", had zij tegen hem gezegd. De week erop was ze nergens meer te bekennen: ontslagen.
Yeah right, wees niet zo naïef. Ik heb meegemaakt dat de arts met wie ik lekker aan het doorzakken was zijn pieper afging. "Ach ja, ik heb ook nog dienst, zo terug"...quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:55 schreef freak1 het volgende:
ben blij dat dat dus in andere takken van sport destijds al weg was.
ik reageer enkel op een aantal andere reageerders.. in mijn tak van sport was het meer dan normaal met een fles wijn op naar huis te rijden op vrijdag en als je er wat van zei "moest je niet zo;n mietje zijn"quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Yeah right, wees niet zo naïef. Ik heb meegemaakt dat de arts met wie ik lekker aan het doorzakken was zijn pieper afging. "Ach ja, ik heb ook nog dienst, zo terug"...
Goed dat was wel meest ernstige die ik heb meegemaakt; verder blijft het vooral bij rijden met een slok op. Mijn oplossing daarvoor is gewoon altijd met het OV gaan als het even kan
Ben van 65 en vind het niet kunnen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Denk ook vooral een generatieding. Jaren 70 generatie heeft erg weinig moeite met alcohol achter het stuur heb ik in meerdere bedrijven gemerkt
Mijn idee (3 jaar ouder) ook: beslist onverantwoord en misdadig.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ben van 65 en vind het niet kunnen.
Over drank gesproken, ik heb ergens in de jaren 90 nog een tijdje bij Exact (via extern bedrijf, pakket overgenomen) op kantoor gezeten. Wat een vreemd bedrijf was dat, wij werkten netjes 8 uur en op vrijdag ging we vroeger weg (ATV, kent iemand dat nog), daar was het bijna verplicht overwerken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:00 schreef flipsen het volgende:
NU vindt niemand het meer kunnen, maar 20-30 jaar geleden was het vrij normaal, de vrijdagmiddagborrel. Maar we kunnen vast wel weer On Topic?
Ha! Begin jaren 2000 was ik er aangenomen als grafisch vormgever. Ik zou er een jaar op kantoor in Delft werken en dan naar Kuala Lumpur worden gestuurd om daar leiding te geven aan het grafische team. Ik zag het wel zitten, maar heb het uiteindelijk om persoonlijke redenen niet gedaan (was wel awkward, ik belde de vrijdagmiddag geloof ik dat ik maandag toch maar niet ging beginnen). Maar zo te lezen een goede keuze geweest toen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:31 schreef Managarm het volgende:
[..]
Over drank gesproken, ik heb ergens in de jaren 90 nog een tijdje bij Exact (via extern bedrijf, pakket overgenomen) op kantoor gezeten. Wat een vreemd bedrijf was dat, wij werkten netjes 8 uur en op vrijdag ging we vroeger weg (ATV, kent iemand dat nog), daar was het bijna verplicht overwerken.
Als je geen negen uur per dag werkte, viel je buiten de boot. Iemand in de kamer naast ons was er wel klaar mee, werkte nog 8 uur, die vloog eruit. Maar werd er gezegd, je mag tijdens het overwerken wel een biertje uit de koelkast pakken.
Het was een complete duiventil daar, elke week meerdere afscheidsborrels, zelfs nog een borrel voor iemand die vijf jaar in dienst was.
Wtfquote:Op zondag 2 juni 2024 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:
En toch gebeurt het. Het heeft te maken met de ligging van de baby waardoor je geen duidelijke zwangere buik krijgt. En mijn nichtje zei dat ze haar hele zwangerschap de baby nooit heeft gevoeld. Niet één keer. Die wist wel dat ze zwanger was, maar maakte zich de hele tijd zorgen omdat iedereen je vertelt dat je je kindje voelt schoppen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:35 schreef Origami94 het volgende:
Wtf
Hoe kan je niet weten dat je zwanger bent? Dat kind schopt toch?
Ik kende ook een arts die wel van een snuifje hield.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:13 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Yeah right, wees niet zo naïef. Ik heb meegemaakt dat de arts met wie ik lekker aan het doorzakken was zijn pieper afging. "Ach ja, ik heb ook nog dienst, zo terug"...
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik kende ook een arts die wel van een snuifje hield.
Mooi verhaal wel hoor!quote:Op vrijdag 14 juni 2024 07:53 schreef freak1 het volgende:
nou vooruit dan. eentje delen.
moet eerlijk zeggen dat ik sommige verhalen hier wel bizar vind.. ikzelf in de IT en eigenlijk niet bijzondere dingen meegemaakt op eentje na;
zal -Knip-
kennis van mij beviel op het toilet van een rock cafe, ze wist niet dat ze zwanger was.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:35 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wtf
Hoe kan je niet weten dat je zwanger bent? Dat kind schopt toch?
Ja, veel mensen denken erg korte termijn. Eind de jaren 80 en begin jaren 90 voer ik. Hadden een stuurman aan boord, had zijn patent en alles voor de grote vaart, en was bezig met zijn kapiteinspatent.quote:Op zondag 16 juni 2024 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit heb ik wel 20 keer voorbij zien komen door de jaren heen, dit soort figuren
Mijn man heeft er jaren later gewerkt. Dit is niet de huidige cultuur meer.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 17:31 schreef Managarm het volgende:
[..]
Over drank gesproken, ik heb ergens in de jaren 90 nog een tijdje bij Exact (via extern bedrijf, pakket overgenomen) op kantoor gezeten. Wat een vreemd bedrijf was dat, wij werkten netjes 8 uur en op vrijdag ging we vroeger weg (ATV, kent iemand dat nog), daar was het bijna verplicht overwerken.
Als je geen negen uur per dag werkte, viel je buiten de boot. Iemand in de kamer naast ons was er wel klaar mee, werkte nog 8 uur, die vloog eruit. Maar werd er gezegd, je mag tijdens het overwerken wel een biertje uit de koelkast pakken.
Het was een complete duiventil daar, elke week meerdere afscheidsborrels, zelfs nog een borrel voor iemand die vijf jaar in dienst was.
Onaangekondigd weg blijven komt veel voorquote:Op zondag 16 juni 2024 17:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooi verhaal wel hoor!![]()
Dit heb ik wel 20 keer voorbij zien komen door de jaren heen, dit soort figuren. Dit is helemaal niet bijzonder in het bedrijfsleven, er zijn heel veel mensen in Nl (en daarbuiten?) die een enorme puinhoop van hun leven hebben. Ik denk dat de HR medewerkers daarvan veel meer weten dan jij maar je dit verhaal toevallig eens meekreeg.
Wat heel veel gebeurt is gewoon ineens een week wegblijven zonder enig contact vooraf of tijdens de afwezigheid. Maar in principe mag je niet vragen waarom dat was (sinds 2016 AVG wetgeving)
Ook mensen die bedelen om een voorschot op loon komt veelvuldig voor.
Kwam ie ook terug?quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Onaangekondigd weg blijven komt veel voor![]()
Vaak omdat ze het niet eens zijn dat ze moeten gaan reïntegreren maar in de bak zitten kan ook![]()
We hebben wel eens iemand gehad die extra vakantieuren had gekocht via het verlofsysteem en direct naar zijn vaderland was vertrokken maar hij had een loonbeslag en mocht dus geen uren kopen. Die is wel opgebeld dat hij terug moest komen.
Voorschot op loon wordt regelmatig gevraagd.
Toppunt daarin was een gast die een voorschot op zijn jubileumuitkering wilde. Beleid is sowieso nee op voorschot tenzij fout gemaakt door het bedrijf waardoor je salaris onterecht te laag was. Hij ging het hele NL bedrijf af, iedereen zei nee.
Toen mailde hij de CEO in Amerika en die vond dat we het wel moesten geven dus toen kreeg hij dat voorschot. Dus nu is dat natuurlijk een running gag. Ergens niet mee eens, mail de CEO maar.
Ja! Je verwacht het niet. Werkt er nog steeds ook en van de loonbeslagen afquote:
10 voor doorzettingsvermogen op z'n beoordeling.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Onaangekondigd weg blijven komt veel voor![]()
Vaak omdat ze het niet eens zijn dat ze moeten gaan reïntegreren maar in de bak zitten kan ook![]()
We hebben wel eens iemand gehad die extra vakantieuren had gekocht via het verlofsysteem en direct naar zijn vaderland was vertrokken maar hij had een loonbeslag en mocht dus geen uren kopen. Die is wel opgebeld dat hij terug moest komen.
Voorschot op loon wordt regelmatig gevraagd.
Toppunt daarin was een gast die een voorschot op zijn jubileumuitkering wilde. Beleid is sowieso nee op voorschot tenzij fout gemaakt door het bedrijf waardoor je salaris onterecht te laag was. Hij ging het hele NL bedrijf af, iedereen zei nee.
Toen mailde hij de CEO in Amerika en die vond dat we het wel moesten geven dus toen kreeg hij dat voorschot. Dus nu is dat natuurlijk een running gag. Ergens niet mee eens, mail de CEO maar.
Dat is dan weer positief iddquote:Op zondag 16 juni 2024 20:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja! Je verwacht het niet. Werkt er nog steeds ook en van de loonbeslagen af![]()
Mijn ex zat in de opleiding tot anesthesist, en als die op weekend gingen met de anastesiologie afdeling van het az, dan ging er wel meer doorheen dan een snuifje. Die gingen compleet van het padje af. Naakt in bed schijten en kotsen. Hard werken, hard feesten, was het daar zeg maar. En dan hadden sommigen de volgende dag weer dienst op een trauma helikopter.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik kende ook een arts die wel van een snuifje hield.
Dat die man in Amerika daar tijd voor maakte om voor iemand aan de andere kant van de wereld een voorschot te laten geven.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:07 schreef laziness het volgende:
Toen mailde hij de CEO in Amerika en die vond dat we het wel moesten geven dus toen kreeg hij dat voorschot.
Heftigste is eigenlijk dat dit zonder gevolgen blijft.quote:Op zondag 16 juni 2024 20:04 schreef Z het volgende:
Ik werk bij een respectabel onderzoeksbureau en, wel al een jaar of 20 geleden, daar gingen twee respectabele collega's voor mijn neus
met elkaar op de vuist. De ene sloeg de andere nog het niet knock-out. Bizar. Zonder gevolgen voor beide maar ze zijn na verloop van tijd wel vertrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |