abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:37:03 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213807920
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom zou ik die naam moeten kennen?
Getrouwd met Pieter Storms.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213807970
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Getrouwd met Pieter Storms.
Dat ook ja, maar doelde eerder op WOL. Dat kun je toch moeilijk gemist hebben destijds :D
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:47:00 #153
3542 Gia
User under construction
pi_213808044
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:41 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat ook ja, maar doelde eerder op WOL. Dat kun je toch moeilijk gemist hebben destijds :D
Iemand vroeg of dat de directrice was van het bedrijf waar ik werkte. Ik reageer daarop dat die naam me niets zegt. Ik gaf al eerder aan dat die gebeurtenis op mijn werk in 1986 was. Even googlend op Nina Brink en World online, leert me dat dat speelde van 1995 tot ergens 2000. Bijna 10 jaar later dus.
In dit tijd had ik andere zaken aan mijn hoofd, onder andere een civiele procedure tegen het ziekenhuis waar in 1992 mijn oudste zoon is geboren. Dus, heb die hele WOL zaak niet gevolgd.
pi_213808137
In mijn vakkenvuller-tijd wel diverse keren meegemaakt dat collega’s dronken op werk verschenen. Bij een vroege ochtendshift soms zelfs direct uit de kroeg.
pi_213813064
Collega van een jaar of vijftig zijn arm stond ineens in de brand met ethanol. Pech, haar weg, maar had veel erger kunnen zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_213813077
Ook een keer bij elkaar geroepen in de kantine, al het personeel van mijn afdeling, en daar zaten de teamleiders op een bankje zowat te huilen. Het ging niet goed. Anyways, meneer de directeur stond vooraan en we kregen een gigantische intimiderende preek. Ze hadden zelfs stiekem foto's gemaakt. "SLAPELOZE NACHTEN HEBBEN MIJN TEAMLEIDERS!! WETEN JULLIE WEL WAT DIT INHOUDT!?"

Echt totaal niet hoe je met je personeel om hoort te gaan, maar heb er niks van gezegd uiteindelijk.
pi_213815349
Ik werkte ooit ergens waar ze een nieuwe manager nodig hadden.

De eerste nam in z'n proeftijd z'n kinderen mee naar kantoor om te laten zien waar pappa werkte. Tijdens de proeftijd bleek hij zo(!) ongeschikt dat hij bedankt werd voor de genomen moeite maar hij hoefde niet terug te komen.

Daarna nam de directie een studievriend van een van de directeuren aan. Ten eerste observeerden we dat die meneer in plaats van een hand een ipad aan het eind van z'n linkerarm had. Ten tweede had hij eens een boekje gelezen waarin alle medewerkers (van welk bedrijf dan ook) konden worden geklassificeerd als een bever, een gans of een eekhoorn. I kid you not.
SPOILER: Gung Ho
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij was er zo enthousiast over dat hij (ongelogen waar!) 100 boekies in eigen beheer heeft laten drukken en die aan iedere medewerker kado heeft gedaan. Wij medewerkers waren wat minder enthousiast over de beperkte keuze uit het dierenrijk.

Daarna presteerde hij het nog om bij een bijeenkomst van alle medewerkers (allemaal hooggeschoolde en/of zeer bekwame ICT'ers) ons te trakteren op een youtube met de preek van Al Pacino's personage van een footballcoach in Any Given Sunday.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb serieus overwogen m'n ontslag ter plekke in te dienen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 6 juni 2024 @ 21:15:04 #158
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213815501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:56 schreef Urquhart het volgende:
In mijn vakkenvuller-tijd wel diverse keren meegemaakt dat collega’s dronken op werk verschenen. Bij een vroege ochtendshift soms zelfs direct uit de kroeg.
Heb ik ooit ook een keer gedaan. Had vrij gevraagd voor het dorpsfeest. Kreeg het niet. Van 10 tot 4 lopen zuipen en toen werken :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_213826746
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 21:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Heb ik ooit ook een keer gedaan. Had vrij gevraagd voor het dorpsfeest. Kreeg het niet. Van 10 tot 4 lopen zuipen en toen werken :P
Toen kon je dat nog. Vijf uur thuis, uurtje slapen, kop koffie en op naar werk. :P

Jeetje, ik kan het me echt totaal niet meer voorstellen. Nu ben ik na twee biertjes al brak en slaap je toch anders ofzo.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 21:41:10 #160
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_213828296
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 19:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Toen kon je dat nog. Vijf uur thuis, uurtje slapen, kop koffie en op naar werk. :P

Jeetje, ik kan het me echt totaal niet meer voorstellen. Nu ben ik na twee biertjes al brak en slaap je toch anders ofzo.
Die 4 was 16:00 en toen door naar het werk…
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_213831013
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2024 21:08 schreef sigme het volgende:
Ik werkte ooit ergens waar ze een nieuwe manager nodig hadden.

De eerste nam in z'n proeftijd z'n kinderen mee naar kantoor om te laten zien waar pappa werkte. Tijdens de proeftijd bleek hij zo(!) ongeschikt dat hij bedankt werd voor de genomen moeite maar hij hoefde niet terug te komen.

Daarna nam de directie een studievriend van een van de directeuren aan. Ten eerste observeerden we dat die meneer in plaats van een hand een ipad aan het eind van z'n linkerarm had. Ten tweede had hij eens een boekje gelezen waarin alle medewerkers (van welk bedrijf dan ook) konden worden geklassificeerd als een bever, een gans of een eekhoorn. I kid you not.
SPOILER: Gung Ho
Hij was er zo enthousiast over dat hij (ongelogen waar!) 100 boekies in eigen beheer heeft laten drukken en die aan iedere medewerker kado heeft gedaan. Wij medewerkers waren wat minder enthousiast over de beperkte keuze uit het dierenrijk.

Daarna presteerde hij het nog om bij een bijeenkomst van alle medewerkers (allemaal hooggeschoolde en/of zeer bekwame ICT'ers) ons te trakteren op een youtube met de preek van Al Pacino's personage van een footballcoach in Any Given Sunday.
SPOILER
Ik heb serieus overwogen m'n ontslag ter plekke in te dienen.
Hahaha dit soort bullshit altijd. Met speeches en allerlei onzinnige algemene 'kernwaarden' (MOED en DAADKRACHT) waarbij letterlijk iedereen zijn schouders ophaalt en weer door gaat met zijn leven. Minder uniek dan je denkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2024 07:59:55 ]
pi_213831057
geen rare gebeurtenis op werk...

wel dat een collega van uit het niets niet meer komt opdagen en de politie ingeschakeld moet worden om uit te vinden dat hij wel leeft en gewoon niet meer komt
pi_213831149
Ik was pas 14/15 en werkte bij de poelier in hetzelfde gebouw in de Konmar in Voorburg.

Daar kwam altijd een vrouwtje met haar yorkshire terriër.

Mijn collega van 16 en ik hoorde al van verre af haar jankend aankomen.

We waren al lachtend achter de toonbank gaan liggen en onze baas vroeg: waar is uw hondje?

Kutklant: die is dood!

Toen moesten we nog harder lachen :@

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2024 08:29:36 ]
pi_213831161
Een agressieve klant in je winkel. Mijn cheffin en ik losten dat wel op.

Allebei met een lange schoenenlepel achter je rug als zelfverdediging.

Destijds niet zo leuk. Terugkijkend: te grappig.
pi_213831396
Een verkoper vond dat hij door de directeur/ eigenaar gefopt was.

Staat een grote groep mensen in de gang, die verkoper loopt naar die directeur toe geeft hem een zoen op de mond, zegt daarna waar genaaid wordt moet gekust worden en loopt weg. Nooit meer gezien die verkoper.
pi_213831599
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik was pas 14/15 en werkte bij de poelier in hetzelfde gebouw in de Konmar in Voorburg.

Daar kwam altijd een vrouwtje met haar yorkshire terriër.

Mijn collega van 16 en ik hoorde al van verre af haar jankend aankomen.

We waren al lachtend achter de toonbank gaan liggen en onze baas vroeg: waar is uw hondje?

Kutklant: die is dood!

Toen moesten we nog harder lachen :@

Wat onaardig. :{
Vakman pur sang
pi_213831676
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:52 schreef Basp1 het volgende:

Staat een grote groep mensen in de gang, die verkoper loopt naar die directeur toe geeft hem een zoen op de mond, zegt daarna waar genaaid wordt moet gekust worden en loopt weg. Nooit meer gezien die verkoper.
Wat verkocht hij? _O-
pi_213831702
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 09:40 schreef Document1 het volgende:

[..]
Wat verkocht hij? _O-
Bedrijf zat in de wtb hoek van verspaning, dus hij verkocht made to order metalen dingen.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 11:03:17 #169
104963 ETA
European Travel Author
pi_213832234
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:10 schreef AFOL het volgende:

wel dat een collega van uit het niets niet meer komt opdagen en de politie ingeschakeld moet worden om uit te vinden dat hij wel leeft en gewoon niet meer komt
oh bij ons ook een keer voorgekomen dat iemand niet kwam opdagen. Manager rondgebeld, mensen langs zijn huis gestuurd en uiteindelijk maar de politie gebeld. Bleek dat die kerel eerder die ochtend was opgepakt door de politie omdat hij niet kosjere gesprekken voerden met minderjarige meisjes online...

Is nooit meer teruggekomen op werk.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_213832742
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:52 schreef Basp1 het volgende:

Wat een held.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_213832780
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat onaardig. :{
35 jaar later nog steeds :7
pi_213832829
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 07:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Hahaha dit soort bullshit altijd. Met speeches en allerlei onzinnige algemene 'kernwaarden' (MOED en DAADKRACHT) waarbij letterlijk iedereen zijn schouders ophaalt en weer door gaat met zijn leven. Minder uniek dan je denkt.
ABC en AIDA van Alec Baldwin's enige uitstekende rol moet gewoon verplichte kosten op elke NIMA-opleiding zijn.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_213834152
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:10 schreef AFOL het volgende:

Oh, dat hebben wij ook een keer gehad. Was een jonge jongen die een jaar bij ons gewerkt had. Hij had een jaarcontract en hij had niks gehoord over iets van verlenging dus hij was ervan uitgegaan dat hij na afloop van dat jaar geen baan meer had. Ons bedrijf had 'm graag gehouden, maar ja, dat moet je soms ook aan mensen laten weten :')

HR daar was trouwens sowieso (zoals op veel plaatsen) bijzonder onbekwaam. Een ander persoon was aangenomen en zou op zeker moment gaan beginnen. Tenminste, dat dacht onze manager en wij dus ook. Maar die persoon kwam niet opdagen. HR had 'm niet uitgenodigd voor tekenen contract en de persoon in kwestie vond het maar een rare gang van zaken en had maar elders een baan aangenomen.
Dit was trouwens ook de HR-afdeling die mij een onverwacht grote loonsverhoging gaf door me aan te nemen met de toezegging dat m'n loon gelijk zou blijven. Alleen had niemand er rekening mee gehouden dat mijn oude werkgever geen 13e maand betaalde, en zij wel :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213835235
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 14:37 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, dat hebben wij ook een keer gehad. Was een jonge jongen die een jaar bij ons gewerkt had. Hij had een jaarcontract en hij had niks gehoord over iets van verlenging dus hij was ervan uitgegaan dat hij na afloop van dat jaar geen baan meer had. Ons bedrijf had 'm graag gehouden, maar ja, dat moet je soms ook aan mensen laten weten :')

HR daar was trouwens sowieso (zoals op veel plaatsen) bijzonder onbekwaam. Een ander persoon was aangenomen en zou op zeker moment gaan beginnen. Tenminste, dat dacht onze manager en wij dus ook. Maar die persoon kwam niet opdagen. HR had 'm niet uitgenodigd voor tekenen contract en de persoon in kwestie vond het maar een rare gang van zaken en had maar elders een baan aangenomen.
Dit was trouwens ook de HR-afdeling die mij een onverwacht grote loonsverhoging gaf door me aan te nemen met de toezegging dat m'n loon gelijk zou blijven. Alleen had niemand er rekening mee gehouden dat mijn oude werkgever geen 13e maand betaalde, en zij wel :D
Een van de grootste raadsels van deze tijd is hoe organisaties van een fucking paar 100 man er niet in slagen om medewerkers even mee te delen dat hun contract verlengd wordt. :')

Echt, een excelsheetje om even de startdatums in te zetten is genoeg. Bij mijn werk ook constant collega's die nooit iets horen en daarom in onzekerheid zitten terwijl het contract uiteindelijk altijd verlengd wordt. Hoe moeilijk is het?
  zaterdag 8 juni 2024 @ 20:57:25 #175
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_213838046
Een van de leukste dingen die ik ooit meegemaakt heb, zo’n 20 jaar geleden:

Het was op de salarisadministratie van een groot bedrijf. We hadden vaak contact met personeelsmedewerkers van vestigingen. Vrijwel allemaal vrouwen.

Bij de salarisadministratie werkte een nogal wanhopige man van een jaar of 30. Altijd slijmen tegen die dames. In die tijd moest er regelmatig gefaxt worden tussen salarisadministratie en de lokale vestiging.

Een collega op de salarisadministratie ziet een fax binnen komen gericht aan de wanhopige man. Hij besluit onder het bericht van de dame XXX toe te voegen en te kopiëren op faxpapier. Hij legt de papieren daarna terug op de fax.

Even later komt de wanhopige man aan en pakt zelf de papieren van de fax. Het eerste wat hij doet is bellen naar de dame van personeelszaken: zijn die kusjes voor mij???

Ze zei natuurlijk nee. De hele afdeling lachen. De wanhopige man heeft 3 weken niet gepraat omdat iedereen ontkende de XXX-jes eronder te zetten.

Volgens mij is die man ondertussen wel getrouwd en heeft hij kinderen. Maar man wat was hij wanhopig. Wel aardig verder.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 20:59:56 #176
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_213838079
Bij een ander bedrijf vooral erg veel vreemdgaan en grensoverschrijdend gedrag meegemaakt. Zowel seksueel als agressief. En met name door de directie, het personeel was over het algemeen wel normaal.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 22:51:22 #177
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_213840335
De baas die zijn secretaresse neemt op het kopieerapparaat en betrapt wordt door de schoonmaakster, waar hij blijkbaar ook een relatie mee had. Oeps.....

Twee mannelijke collega's die een relatie met elkaar hadden, maar dat niet wilden toegeven en allebei dezelfde vrouw gebruikten als zogenaamde relatie.... dat viel natuurlijk helemaal niet op.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_213843058
Een collega die voor 30.000 euro van de WG stal. Die kon daar niet om lachen.

Een collega die in Peru een stukje oerwoud had gekocht om ananassen te kweken hij ging ze in potten zetten zodat het riviertje niet opdroogde. Toen ik vroeg waar hij het water om die planten water te geven vandaag ging halen was ik de gek.
Dezelfde collega had in Peru ook een kruidenvrouwtje ontmoet die kon kanker en aids genezen hij heeft tot 2 keer toe geld voor een ticket overgemaakt zodat ze hier een praatje kon houden. Opeens was ze dood aan een hersentumor ik heb zowat in mijn broek staan pissen van het lachen toen een andere collega vroeg of ze zichzelf niet kon genezen.

Een vriend van me werd ooit door een klant compleet verrot gescholden met zijn baas erbij. Die pakte de telefoon over en zei zo doe ik geen zaken meer met je dat was een klant die goed was voor een behoorlijke omzet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 9 juni 2024 @ 10:02:05 #179
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213843308
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2024 09:38 schreef vipergts het volgende:

Een vriend van me werd ooit door een klant compleet verrot gescholden met zijn baas erbij. Die pakte de telefoon over en zei zo doe ik geen zaken meer met je dat was een klant die goed was voor een behoorlijke omzet.
Dat is wel top.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 9 juni 2024 @ 10:28:14 #180
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213843578
Ik heb een mannelijke collega gehad die altijd strakke broeken aan had en een typisch loopje had, waarbij zijn heupen heen en weer wiegde.
Die werd al snel 'Salsa Bert' genoemd…

Salsa Bert was een extreem stil figuur en viel, op z'n loopje na, nooit op.
Na een reorganisatie, waarbij wat teams door elkaar geshuffeld werden, kwam men er pas na een half jaar achter dat Salsa Bert al die tijd niet meer gesignaleerd was.
Die bleek uiteindelijk thuis te zitten, omdat hij niet wist in welk team hij na de reorganisatie geplaatst was en dus al die tijd zat te wachten op instructies daarover, die maar niet kwamen…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')