Op woensdag 19 juni 2024 23:09 schreef Paddo het volgende:We hadden een blonde secretaresse van net boven de 50, die in veel gesprekken het gesprek begon met de zin "Je zult me wel dom vinden, maar....." Het was een beetje met opzet dom doen, en dat triggerde mij tot een actie waar ik een officiële waarschuwing voor gehad heb.
Bedrijf is Elst (GLD), ze woont in Wageningen. Op een dag kon ze niet met haar auto naar huis, en zou ze het openbaar vervoer nemen. Dus met de trein van Elst naar Arnhem naar Ede, en dan met de bus. NS-lovers hebben al door dat dit een heel makkelijk ritje is. Elke stoptrein op Elst die de goede kant op gaat, gaat naar Arnhem, en in Arnhem kun je alle intercity's naar Utrecht pakken, of de stoptrein naar Ede-Wageningen.
Een uur voor einde werktijd kwam ze aan mijn bureau. "Je zult me wel dom vinden, maar ik ben bang dat dat niet goed gaat met de trein. Ik pak vast de verkeerde" Ik verzekerde haar dat het niet zo moeilijk was, en bood aan om een printje te maken van de NS site. Dus ik ga naar de NS site, kopieer de routebescrhijving naar MS Word en pas deze een beetje aan....
Je stapt op 17:11 in de stoptrein naar Arnhem. Daar kom je om 17:20 aan, en dan ga je naar perron # waar de ICE Express naar Keulen staat. Deze vertrekt om 17:31. Vervolgens stap je op de eerste stop uit: Ede Wageningen...
Ik heb het nog aan een andere collega laten lezen en gevraagd "Zo dom zal ze toch niet zijn?" , maar zijn reactie was "Wat denk je zelf?"
Enfin, iets na zessen (ik moest overwerken) wordt er gebeld op kantoor. Die secretaresse huilend aan de lijn. Ze is in Düsseldorf uit de trein gezet wegens zwart rijden, vertelt de receptioniste later. Mijn baas laaiend. Ik heb nog aangeboden haar op te gaan halen, maar dat kon hij haar niet aandoen, vond hij. Hij is haar zelf gaan halen.
Het is nog wel even uitgepraat naderhand, maar enkele weken later is het bedrijf in gaan krimpen, en is mijn hele afdeling ontslagen. (inclusief "Je zult me wel dom vinden") Na de afscheidsborrel heb ik haar nooit meer gezien (8 jaar samengewerkt)