Iemand vroeg of dat de directrice was van het bedrijf waar ik werkte. Ik reageer daarop dat die naam me niets zegt. Ik gaf al eerder aan dat die gebeurtenis op mijn werk in 1986 was. Even googlend op Nina Brink en World online, leert me dat dat speelde van 1995 tot ergens 2000. Bijna 10 jaar later dus.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat ook ja, maar doelde eerder op WOL. Dat kun je toch moeilijk gemist hebben destijds
SPOILER: Gung HoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij was er zo enthousiast over dat hij (ongelogen waar!) 100 boekies in eigen beheer heeft laten drukken en die aan iedere medewerker kado heeft gedaan. Wij medewerkers waren wat minder enthousiast over de beperkte keuze uit het dierenrijk.
Daarna presteerde hij het nog om bij een bijeenkomst van alle medewerkers (allemaal hooggeschoolde en/of zeer bekwame ICT'ers) ons te trakteren op een youtube met de preek van Al Pacino's personage van een footballcoach in Any Given Sunday.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb serieus overwogen m'n ontslag ter plekke in te dienen.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Heb ik ooit ook een keer gedaan. Had vrij gevraagd voor het dorpsfeest. Kreeg het niet. Van 10 tot 4 lopen zuipen en toen werkenquote:Op donderdag 6 juni 2024 10:56 schreef Urquhart het volgende:
In mijn vakkenvuller-tijd wel diverse keren meegemaakt dat collega’s dronken op werk verschenen. Bij een vroege ochtendshift soms zelfs direct uit de kroeg.
Toen kon je dat nog. Vijf uur thuis, uurtje slapen, kop koffie en op naar werk.quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb ik ooit ook een keer gedaan. Had vrij gevraagd voor het dorpsfeest. Kreeg het niet. Van 10 tot 4 lopen zuipen en toen werken
Die 4 was 16:00 en toen door naar het werk…quote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Toen kon je dat nog. Vijf uur thuis, uurtje slapen, kop koffie en op naar werk.![]()
Jeetje, ik kan het me echt totaal niet meer voorstellen. Nu ben ik na twee biertjes al brak en slaap je toch anders ofzo.
quote:Op donderdag 6 juni 2024 21:08 schreef sigme het volgende:
Ik werkte ooit ergens waar ze een nieuwe manager nodig hadden.
De eerste nam in z'n proeftijd z'n kinderen mee naar kantoor om te laten zien waar pappa werkte. Tijdens de proeftijd bleek hij zo(!) ongeschikt dat hij bedankt werd voor de genomen moeite maar hij hoefde niet terug te komen.
Daarna nam de directie een studievriend van een van de directeuren aan. Ten eerste observeerden we dat die meneer in plaats van een hand een ipad aan het eind van z'n linkerarm had. Ten tweede had hij eens een boekje gelezen waarin alle medewerkers (van welk bedrijf dan ook) konden worden geklassificeerd als een bever, een gans of een eekhoorn. I kid you not.SPOILER: Gung HoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij was er zo enthousiast over dat hij (ongelogen waar!) 100 boekies in eigen beheer heeft laten drukken en die aan iedere medewerker kado heeft gedaan. Wij medewerkers waren wat minder enthousiast over de beperkte keuze uit het dierenrijk.
Daarna presteerde hij het nog om bij een bijeenkomst van alle medewerkers (allemaal hooggeschoolde en/of zeer bekwame ICT'ers) ons te trakteren op een youtube met de preek van Al Pacino's personage van een footballcoach in Any Given Sunday.Hahaha dit soort bullshit altijd. Met speeches en allerlei onzinnige algemene 'kernwaarden' (MOED en DAADKRACHT) waarbij letterlijk iedereen zijn schouders ophaalt en weer door gaat met zijn leven. Minder uniek dan je denkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb serieus overwogen m'n ontslag ter plekke in te dienen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2024 07:59:55 ]
Wat onaardig.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik was pas 14/15 en werkte bij de poelier in hetzelfde gebouw in de Konmar in Voorburg.
Daar kwam altijd een vrouwtje met haar yorkshire terriër.
Mijn collega van 16 en ik hoorde al van verre af haar jankend aankomen.
We waren al lachtend achter de toonbank gaan liggen en onze baas vroeg: waar is uw hondje?
Kutklant: die is dood!
Toen moesten we nog harder lachen
Wat verkocht hij?quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:52 schreef Basp1 het volgende:
Een verkoper vond dat hij door de directeur/ eigenaar gefopt was.
Staat een grote groep mensen in de gang, die verkoper loopt naar die directeur toe geeft hem een zoen op de mond, zegt daarna waar genaaid wordt moet gekust worden en loopt weg. Nooit meer gezien die verkoper.
oh bij ons ook een keer voorgekomen dat iemand niet kwam opdagen. Manager rondgebeld, mensen langs zijn huis gestuurd en uiteindelijk maar de politie gebeld. Bleek dat die kerel eerder die ochtend was opgepakt door de politie omdat hij niet kosjere gesprekken voerden met minderjarige meisjes online...quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:10 schreef AFOL het volgende:
geen rare gebeurtenis op werk...
wel dat een collega van uit het niets niet meer komt opdagen en de politie ingeschakeld moet worden om uit te vinden dat hij wel leeft en gewoon niet meer komt
Wat een held.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:52 schreef Basp1 het volgende:
Een verkoper vond dat hij door de directeur/ eigenaar gefopt was.
Staat een grote groep mensen in de gang, die verkoper loopt naar die directeur toe geeft hem een zoen op de mond, zegt daarna waar genaaid wordt moet gekust worden en loopt weg. Nooit meer gezien die verkoper.
ABC en AIDA van Alec Baldwin's enige uitstekende rol moet gewoon verplichte kosten op elke NIMA-opleiding zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 07:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hahaha dit soort bullshit altijd. Met speeches en allerlei onzinnige algemene 'kernwaarden' (MOED en DAADKRACHT) waarbij letterlijk iedereen zijn schouders ophaalt en weer door gaat met zijn leven. Minder uniek dan je denkt.
Oh, dat hebben wij ook een keer gehad. Was een jonge jongen die een jaar bij ons gewerkt had. Hij had een jaarcontract en hij had niks gehoord over iets van verlenging dus hij was ervan uitgegaan dat hij na afloop van dat jaar geen baan meer had. Ons bedrijf had 'm graag gehouden, maar ja, dat moet je soms ook aan mensen laten wetenquote:Op zaterdag 8 juni 2024 08:10 schreef AFOL het volgende:
geen rare gebeurtenis op werk...
wel dat een collega van uit het niets niet meer komt opdagen en de politie ingeschakeld moet worden om uit te vinden dat hij wel leeft en gewoon niet meer komt
Een van de grootste raadsels van deze tijd is hoe organisaties van een fucking paar 100 man er niet in slagen om medewerkers even mee te delen dat hun contract verlengd wordt.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 14:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, dat hebben wij ook een keer gehad. Was een jonge jongen die een jaar bij ons gewerkt had. Hij had een jaarcontract en hij had niks gehoord over iets van verlenging dus hij was ervan uitgegaan dat hij na afloop van dat jaar geen baan meer had. Ons bedrijf had 'm graag gehouden, maar ja, dat moet je soms ook aan mensen laten weten![]()
HR daar was trouwens sowieso (zoals op veel plaatsen) bijzonder onbekwaam. Een ander persoon was aangenomen en zou op zeker moment gaan beginnen. Tenminste, dat dacht onze manager en wij dus ook. Maar die persoon kwam niet opdagen. HR had 'm niet uitgenodigd voor tekenen contract en de persoon in kwestie vond het maar een rare gang van zaken en had maar elders een baan aangenomen.
Dit was trouwens ook de HR-afdeling die mij een onverwacht grote loonsverhoging gaf door me aan te nemen met de toezegging dat m'n loon gelijk zou blijven. Alleen had niemand er rekening mee gehouden dat mijn oude werkgever geen 13e maand betaalde, en zij wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |