abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213868504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:56 schreef Urquhart het volgende:
In mijn vakkenvuller-tijd wel diverse keren meegemaakt dat collega’s dronken op werk verschenen. Bij een vroege ochtendshift soms zelfs direct uit de kroeg.
Ik had een vriend die dit deed: lekker de hele nacht snuiven, blowen en gamen om vervolgens rond half zeven de auto in te stappen en de rest van de dag vakken te vullen. _O-
pi_213868558
Collega die zeer, zéér bloot op het werk verscheen (poli ziekenhuis) ook onverzorgd uitzag en altijd stonk naar frituur. Snapte ook niks van het werk, simpele klussen laten doen en heeft nog op tal van andere werkplekken gezeten voor ze definitief van het toneel verdween.

Coll die een hoarder is én de bestellingen doet bij ons. 1+1 is 2.
Het moeten flexbureaus voorstellen maar haar (waar ze vaak zit) bureau incl. lades, locker, op haar ladeblok, werkelijk OVERAL ligt papier, rommel, troep en eten (sresten), voorraad van alles dat ook steeds besteld wordt voor in de algemene kast.
Zo vaak gesprekken over gehad, maar helpt niks :')
Ze is superlief dat wel ;)
pi_213868910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 12:29 schreef Blues het volgende:
Collega die zeer, zéér bloot op het werk verscheen (poli ziekenhuis) ook onverzorgd uitzag en altijd stonk naar frituur. Snapte ook niks van het werk, simpele klussen laten doen en heeft nog op tal van andere werkplekken gezeten voor ze definitief van het toneel verdween.

Coll die een hoarder is én de bestellingen doet bij ons. 1+1 is 2.
Het moeten flexbureaus voorstellen maar haar (waar ze vaak zit) bureau incl. lades, locker, op haar ladeblok, werkelijk OVERAL ligt papier, rommel, troep en eten (sresten), voorraad van alles dat ook steeds besteld wordt voor in de algemene kast.
Zo vaak gesprekken over gehad, maar helpt niks :')
Ze is superlief dat wel ;)
Doet me beetje denken aan een collega van me vroeger. Die hield ook overal wintervoorraden van aan. Elke week hetzelfde riedeltje:
"Ik ga de bestelling doen, moeten we nog wat hebben Grrrrrrrr?"
-"Volgens mij hebben we nog wel voldoende van alles hoor Sjef...."
"Hm, ik bestel toch wat koffie, wc-papier, keukenrol, vaatwastabletten, suiker, melk, bleek etc etc etc etc. Gaat er snel doorheen hoor!"

En dan stond ie elke week dus weer te proppen om het maar in de immer uitpuilende voorraadkast te krijgen. _O-

Voordeel van zo'n collega is wel dat je altijd blind op de pot kunt gaan zitten schijten zonder te kijken of er nog wel wc-papier is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213869122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 13:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Doet me beetje denken aan een collega van me vroeger. Die hield ook overal wintervoorraden van aan. Elke week hetzelfde riedeltje:
"Ik ga de bestelling doen, moeten we nog wat hebben Grrrrrrrr?"
-"Volgens mij hebben we nog wel voldoende van alles hoor Sjef...."
"Hm, ik bestel toch wat koffie, wc-papier, keukenrol, vaatwastabletten, suiker, melk, bleek etc etc etc etc. Gaat er snel doorheen hoor!"

En dan stond ie elke week dus weer te proppen om het maar in de immer uitpuilende voorraadkast te krijgen. _O-

Voordeel van zo'n collega is wel dat je altijd blind op de pot kunt gaan zitten schijten zonder te kijken of er nog wel wc-papier is.
Nu kom ik op een bijzondere, daar was het andersom. Kwam ergens om de contracten te herzien, indexeren enz. In die tijd stuurde je ze nog (na) via de post. Dus had al hun contracten doorgenomen met klanten met dikke marges verhoogd en moest ze laten posten.
Ooh dat was een probleem want moest postzegels halen bij “die collega”. Ik denk wat is daar nou erg aan?
(Behalve dat ze geen postdienst hadden was al bijzonder)

Dus ik naar dinges en zeg: we moeten die 100 contracten posten jij hebt postzegels? Bedankt.
En die flipte helemaal de pan ui. HONDERD postzegels???!! Vreet je die op of zo godverdegoderdegodver moeten we gelijk failliet gaan godverdegodeverde
En gooide kwaad zo’n hele rol. Volgende keer koop je ze zelf maar godverdegodver.

Snapte toen waarom men moeite had dat te vragen.
(Toen trouwens gelijk een postafhandelings bedrijf gebeld die frankeert en afhandelt en die doen dat 15jaar later nog steeds daar. :+ )
Vakman pur sang
pi_213869655
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2024 13:29 schreef Lospedrosa het volgende:

Dus ik naar dinges en zeg: we moeten die 100 contracten posten jij hebt postzegels? Bedankt.
En die flipte helemaal de pan ui. HONDERD postzegels???!! Vreet je die op of zo godverdegoderdegodver moeten we gelijk failliet gaan godverdegodeverde
En gooide kwaad zo’n hele rol. Volgende keer koop je ze zelf maar godverdegodver.

Zo extreem heb ik het nooit meegemaakt maar te zuinige collega's als het gaat om noodzakelijke spullen/diensten die anderen nodig hebben om gewoon hun werk te kunnen doen zijn wel altijd erg irritant.

Ooit een collega gehad die het sleutelbeheer wel erg serieus nam. Of het nou was voor klanten, leveranciers, nieuwe medewerkers. Je moest de helft van de tijd echt fysiek naar die gast toe om een soort van onderhandeling met 'm te voeren. Niet dat er iets te onderhandelen viel, er moest gewoon een sleutel komen en dat was zijn werk. Maar dat moest je hem dan dus in persoon komen vertellen en naar zijn preken over sleutelbeheer luisteren.

Als gevolg van zijn zogenaamde strengheid en moeilijk doen kreeg je juist een soort van grijs sleutelcircuit binnen de organisatie. Verzamel zoveel mogelijk sleutels die je misschien ooit nog eens nodig hebt en bewaar die om uit te ruilen met je collega's.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 11 juni 2024 @ 16:05:44 #231
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213870869
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2024 16:49 schreef Questular het volgende:
Ik had een collega die van alles verzon en het dan op een forum neergooide. Vooral in een topic waar je rare verhalen over je werk kon neerzetten kwamen de raarste verhalen. Zoals het verdwijnen van ondergoed en het etaleren van rare poses door mensen op posities waar hij zogenaamd detacheringswerk deed.
Dat moet dan een forum zijn waar echt alleen maar zwakzinnigen komen. Ben benieuwd, linkje naar dat forum?
Le Diable
pi_213883983
Ik heb een volwassen vrouwelijke collega van een jaar of 27 die nu smoorverliefd is. Nou, er komt echt helemaal niks meer van terecht. Slaapt niet meer, eet niet meer, snapt niks meer, hoofd alleen maar in de wolken. Bizar ook wel hoe zoiets een uitwerking kan hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP woensdag 12 juni 2024 @ 19:45:03 #233
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213884094
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb een volwassen vrouwelijke collega van een jaar of 27 die nu smoorverliefd is. Nou, er komt echt helemaal niks meer van terecht. Slaapt niet meer, eet niet meer, snapt niks meer, hoofd alleen maar in de wolken. Bizar ook wel hoe zoiets een uitwerking kan hebben.
Weet die persoon waar ze verliefd op is het ook?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213884193
Stormloop-topic.
Aan het typen...
  woensdag 12 juni 2024 @ 20:03:27 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213884382
Had een collega die vanwege het milieu niet printte en alleen dingen opschreef, papieren met persoonlijke gegevens erop hergebruikte want zonde om papier te vernietigen.
Maar mooiste was dat ze overal waar ze kwam de volgens haar nutteloze apparatuur uit ging zetten.
Was alleen in een ziekenhuis

:') :') :')

Heeft er niet lang gewerkt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213884594
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 19:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Weet die persoon waar ze verliefd op is het ook?
Ja, dat is ook een collega. Maar hij was er vandaag blijkbaar niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:13:34 #237
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_213885311
Zowat elke collega. :') Mijn hemel.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:17:04 #238
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_213885366
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:13 schreef Id_do_her het volgende:
Zowat elke collega. :') Mijn hemel.
Vertel :D
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:20:08 #239
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_213885392
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Vertel :D
Welke categorie? Misdaad? Incompetentie? Overig?
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:21:08 #240
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_213885408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:20 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Welke categorie? Misdaad? Incompetentie? Overig?
Doe maar incompetentie
pi_213885427
Ik ben de raarste collega
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator / Redactie FP woensdag 12 juni 2024 @ 21:22:41 #242
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213885429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2024 20:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dat is ook een collega. Maar hij was er vandaag blijkbaar niet.
Lag blijkbaar bij zijn vriendin in bed.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:23:08 #243
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_213885441
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:22 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ben de raarste collega
Ik ben bang verhalen over mezelf te lezen :')
  Moderator woensdag 12 juni 2024 @ 21:48:16 #244
9859 crew  Karina
Woman
pi_213885734
Ooit bij een start up gewerkt en daar was een kerel die een eigen bedrijfje had, dat bedrijfje maakte SM kelders. Blijkbaar was hij nogal bekend in dat wereldje ook nog.

En bij een ander bedrijf, een manager deed het met een secretaresse, nou is dat niet zo bijzonder, maar toen het uit was 'pakte' hij een andere secretaressen en alledrie werkte op dezelfde afdeling :') Gezellig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_213885776
quote:
99s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:48 schreef Karina het volgende:
Ooit bij een start up gewerkt en daar was een kerel die een eigen bedrijfje had, dat bedrijfje maakte SM kelders. Blijkbaar was hij nogal bekend in dat wereldje ook nog.

En bij een ander bedrijf, een manager deed het met een secretaresse, nou is dat niet zo bijzonder, maar toen het uit was 'pakte' hij een andere secretaressen en alledrie werkte op dezelfde afdeling :') Gezellig.
Wat een hoeren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 12 juni 2024 @ 21:53:50 #246
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_213885790
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2024 21:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Doe maar incompetentie
Ik heb nu een collega welke echt bizar weinig weet van waar hij mee bezig is. Laat werk liggen en hoopt dan dat het weggaat. Is tergend traag.

Ik ben er net een jaar maar komt naar mij om mij te vragen wat het verschil is tussen appels en peren, figuurlijk. :')

Daarnaast had ik ook ooit een collega welke 40 jaar in de bouw had gewerkt en nu nachtdiensten ging draaien. Dat ging ongeveer een uur goed en dan viel hij in slaap, tot het tijd was om naar huis te gaan. Maakte allemaal niks uit.

Een zwakzinnige medewerker welke in het magazijn werkte, kan best goed gaan alleen hij sloopte minstens 1 keer per week wel een stelling, was prima want was een kennis van de eigenaar.

Een man welke dacht een bedrijf te runnen zonder vakkennis en daarom iedereen wantrouwde, ik werkte toen aan een complexe machine. Hij geloofde me niet, gaat in het weekend zelf dingen proberen, veroorzaakt 6000 euro schade en ik moest werken met een machine met schade. Gaat vervolgens klagen dat het werk te lang duurde.

Een sociaal werkster welke aangesteld was om oorlogsvluchtelingen te helpen. Ze gaf met twee wijn achter de kiezen toe een dodelijke hekel te hebben aan buitenlanders.

Een chauffeuse welke al 25 jaar niet meer had hoeven werken maar net gescheiden was. Ging bij binnenkomst eerst even een half uur niks doen. Moest van Eindhoven naar Tilburg rijden en kwam ergens in de omgeving van Venlo terecht.

Een manager welke verantwoordelijk was voor de veiligheid van alle medewerkers. Er was een buis in een installatie van plastic, als iemand met een heftruck er tegenaan zou rijden zou het hele bedrijf stil liggen. "Jij moet wel veiligheidsmaatregelen treffen." Werd er gezegd, dat zou hij regelen.

Drie uur later hing er een afzetlint met een geprint A4'tje: "NIET TEGENAAN RIJDEN!!!!!!!"
pi_213886450
Ik werkte toen ik zestien was in een supermarkt en bij de snoep en chocolade stond een jongen die aan vechtsport deed. Elk pak met chocolade repen kreeg een karateklap waardoor alle repen gebroken waren, die heeft er niet lang gewerkt.
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:36:14 #248
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213886997
Niet van mezelf, maar wel leuk

Bewaker van een bedrijfsgebouw waarin de directiekamers van die grote platte tv’s werden geďnstalleerd

S,avonds zaklantaarns gespot bewaker erop af

Zelfde monteurs die ze overdag opgehangen hadden kwamen ze weer demonteren want duur en best handig voor marktplaats :+ _O-
  woensdag 12 juni 2024 @ 23:37:55 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213887021
Buurjongen kwam aanbellen of hij kruiwagen mocht lenen ‘s avonds

Bleek hij keukenkasten van de wand getrokken te hebben van nieuwbouw want hij ging op zich zelf wonen _O- _O-
  donderdag 13 juni 2024 @ 01:12:56 #250
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213887318
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2024 23:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Niet van mezelf, maar wel leuk

Bewaker van een bedrijfsgebouw waarin de directiekamers van die grote platte tv’s werden geďnstalleerd

S,avonds zaklantaarns gespot bewaker erop af

Zelfde monteurs die ze overdag opgehangen hadden kwamen ze weer demonteren want duur en best handig voor marktplaats :+ _O-
In Den Haag had je een beveiligingsbedrijf waar de beveiliging dit soort dingen deed. Toetanchamon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')