Oh damn, eens kijken wat ik me nog zo kan herinneren van mijn tijd toen ik nog bij de Efteling werkte (tijdens studie)

:
We hadden een collega die heel erg veel last had van lichaamsgeur. Het hielp ook niet dat hij een hele harde schetterstem had. Hij werd er meermaals op gewezen dat hij fris moest ruiken maar het hielp allemaal niets. Dus tijdens de zomer waren de pauzes gelukkig buiten

Een greep uit zijn acties:
- Ging tijdens het eten vertellen dat hij zwak zaad had. Eetlust was toen snel weg.
- Toen we een vrouwelijke collega kregen (het was hoofdzakelijk een mannenafdeling) had hij tegen haar gezegd dat ze niet bang voor hem hoefde te zijn want hij was getrouwd. Meisje was een jaar of 16, hij minstens 20 jaar ouder.
- Voelde zich altijd het haantje als hij met het elektrische wagentje weg mocht. Toen heb ik een keer het contact zo los gemaakt dat het leek alsof het vast zat maar er geen connectie werd gemaakt. Heeft heel lang geduurd eer ie doorhad wat er aan de hand was.
- Trok een keer na sluitingstijd zijn polo uit terwijl ik naast hem zat datzelfde wagentje. Ik ging uit het raam hangen want ik ging bijna over mijn nek, zo erg was die lucht.
- Hij was BHV'er. Maar heel vaak werd hij niet opgeroepen...
Zijn vrouw werkte op Ruigrijk in de horeca. Ze was precies zoals hij maar dan vrouwelijk. Een kleine greep uit haar acties:
- Ze liet een keer op een drukke zomerdag de geldtas open en bloot liggen op de kar die op locatie stond. Ze had HEEL VEEL geluk dat toen ze terugkwam van het toilet die tas er nog lag.
- Ze heeft een medewerker beschuldigd van seksuele aanranding omdat hij haar een schouderklopje gaf.
Verder hadden we een collega die vaak grappen uithaalde met ons. Hele schappelijke man verder, toffe vent. Een van zijn grappen was wel op het randje:
- Een andere collega van ons had een hele oude Opel Kadett. En die parkeerde hij achter de loods waar wij zaten. Dit mocht eigenlijk niet maar werd altijd gedoogd. Dus ook tijdens de Winter Efteling deed hij dat. Detail: hij deed zijn auto nooit op slot.
Nu was het zo dat tijdens de Winter Efteling ook een koets met paarden door het park ging, en die dieren werden bij ons gestald, verzorgd e.d. En die paarden die laten nogal wat keutels vallen. Die werden allemaal verzameld in plastic zakken.
Toen ik een keer met de collega van wie de Opel was terugkwam van onze dienst, viel me op dat het licht in zijn auto aan was. Toen ik er wat van zei ging hij kijken en hoorde ik hem vloeken en lachen. Wat bleek, de andere collega had de zakken paardenmest in zijn auto gelegd

Als ik me nog meer kan herinneren zet ik het hier wel neer
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"