Schone energie kost toch ook gewoon geld? Je kan wel 15 miljard besparen op een kerncentrale. Maar als je dat geld uit moet geven aan miljoenen windmolens/zonnepanelen (die ook nog eens in zéér vervuilende landen als China geproduceerd worden) én diezelfde miljoenen windmolens en zonnepanelen gedurende de lifecycle van een kerncentrale 3 of 4 moet vervangen ben je onderaan de streep toch ook bizar veel geld + vervuiling kwijt?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Diverse redenen.
Een locatie voor één of twee vinden is al verdomde lastig (in Borssele past die ene al niet), laat staan voor vier.
Kerncentrales zijn gewoon achterlijk duur. Het nu gereserveerde bedrag is ongeveer wat je aan staatssteun nodig hebt voor ééntje.
De planning is vaag maar nu al onhaalbaar om bij te dragen aan de doelen waar we ons op hebben vastgelegd.
Leuk op papier dus
Het probleem is nu ook niet de hoeveelheid stroom; we hebben stroom genoeg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat ze godvergeten veel geld kosten per opgewekte kwh.
Is "Kolen is goedkoop" dan wel ook een argument?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat ze godvergeten veel geld kosten per opgewekte kwh.
Uiteindelijk gaan die overal mee akkoord, gezien het geweldige pakket voor het niet krijgen van de marinierskazerne.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En de Provincie Zeeland heeft een hele waslijst met eisen voordat ze ook maar willen denken aan akkoord gaan.
Jaquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is "Kolen is goedkoop" dan wel ook een argument?
De compensatie voor het eigen risico valt weg met dit akkoord.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef alopio het volgende:
Kan iemand mij bijpraten waarom het voor Chronisch zieken een slecht akkoord is?
In 2027. Of deze nog niet bestaande regering 2025 haalt is nog afwachten dus mischien kunnen we dat gewoon even buiten beschouwing latenquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De compensatie voor het eigen risico valt weg met dit akkoord.
Moeten we niet eerst investeren in verzwaring van het net in plaats van 4 kerncenrales? Dacht namelijk dat er geen ruimte meer was op het net..quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is nu ook niet de hoeveelheid stroom; we hebben stroom genoeg.
Tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten wordt geschrapt geloof ik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef alopio het volgende:
Kan iemand mij bijpraten waarom het voor Chronisch zieken een slecht akkoord is?
¯\_(ツ)_/¯quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moeten we niet eerst investeren in verzwaring van het net in plaats van 4 kerncenrales? Dacht namelijk dat er geen ruimte meer was op het net..
Yep. En we moeten inzicht krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moeten we niet eerst investeren in verzwaring van het net in plaats van 4 kerncenrales? Dacht namelijk dat er geen ruimte meer was op het net..
Ja, ik zei het verkeerd. Dit inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten wordt geschrapt geloof ik.
Bovendien is het niet de eindoplossing voor het probleem, maar een basislijn van een procent of tien in de energiebehoefte. Zowel vanuit autarkie, als continuheid van beschikbaarheid, als één van de manier om van grijs af te komen is dat gewoon prima. We zijn bovendien ook wereldleider op het gebied van medische isotopen, kan je ook nog mooi mee verdienen en heeft nut.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:47 schreef onlogisch het volgende:
Schone energie kost toch ook gewoon geld? Je kan wel 15 miljard besparen op een kerncentrale. Maar als je dat geld uit moet geven aan miljoenen windmolens/zonnepanelen (die ook nog eens in zéér vervuilende landen als China geproduceerd worden) én diezelfde miljoenen windmolens en zonnepanelen gedurende de lifecycle van een kerncentrale 3 of 4 moet vervangen ben je onderaan de streep toch ook bizar veel geld + vervuiling kwijt?
Dat is inderdaad correct maar de bouw van een kerncentrale duurt lang genoeg om dat parallel te kunnen laten lopen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En en. Die dingen staan er niet morgen. Ze staan alleen wel wat onhandig voor TenneT.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ze nu beginnen dan draait er mischien een over 10 jaar. Tijd zat om aan het net te sleutelen wat sowieso al gaande is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:54 schreef nostra het volgende:
[..]
En en. Die dingen staan er niet morgen. Ze staan alleen wel wat onhandig voor TenneT.
Duidelijk. Bedanktquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten wordt geschrapt geloof ik.
Eerder 15-20 jaarquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze nu beginnen dan draait er mischien een over 10 jaar. Tijd zat om aan het net te sleutelen wat sowieso al gaande is.
Met het hele voortraject lijkt mij dat accuraat, ja. Ik had het puur over de bouw maar op dat punt zijn we nog lang niet.quote:
Je kan tegelijk bouwen maar je kan het geld maar 1 keer uitgeven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze nu beginnen dan draait er mischien een over 10 jaar. Tijd zat om aan het net te sleutelen wat sowieso al gaande is.
Dat is waar. En de paar miljard die voor kerncentrales opzij gezet is gaat dat bij lange na niet dekken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:57 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je kan tegelijk bouwen maar je kan het geld maar 1 keer uitgeven.
15 miljard? Flamanville 3 heeft de Fransen ¤18 miljard gekost, en dat is dan nog maar één reactorquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Schone energie kost toch ook gewoon geld? Je kan wel 15 miljard besparen op een kerncentrale. Maar als je dat geld uit moet geven aan miljoenen windmolens/zonnepanelen (die ook nog eens in zéér vervuilende landen als China geproduceerd worden) én diezelfde miljoenen windmolens en zonnepanelen gedurende de lifecycle van een kerncentrale 3 of 4 moet vervangen ben je onderaan de streep toch ook bizar veel geld + vervuiling kwijt?
Oh, leuk, we gaan met monopoly geld een budget maken?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
Lijkt een hoop wensdenken (uit een reddit post):
• 1.6 miljard terug van de EU
• 1 miljard vanwege minder asielzoekers
• 0.6 miljard door ambtenaren maar weer eens geen loonsverhoging te geven
• 1 miljard met 'verkleinen overheidsapparaat'
• 0.8 miljard met 'versnelde digitalisering' en bezuinigingen op de curatieve zorg
Ja, zo kom je er wel.
Nog geen woord over gezien, ook niet over de (drink)waterproblematiek die ook al binnen 5-10 jaar echt nijpend gaat worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja realistisch kost een nieuwe kerncentrale gewoon 23 miljard.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:58 schreef J.B. het volgende:
[..]
15 miljard? Flamanville 3 heeft de Fransen ¤18 miljard gekost, en dat is dan nog maar één reactor
Klinkt als een plausibel scenario. Je vergeet een belangrijk aspect "Het is de schuld van links!"quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nog geen woord over gezien, ook niet over de (drink)waterproblematiek die ook al binnen 5-10 jaar echt nijpend gaat worden.
Dat zal wel gierend uit de klauwen lopen dus waarop de betreffende minister ziedend kan worden op de waterschappen, drinkwaterbedrijven en netbeheerder. Zo gaat dat met de neo-liberale inslag van de politiek de afgelopen decennia: flikker verantwoordelijkheden van de landelijke overheid neer bij lagere overheden en uitvoerders, geef ze te weinig middelen en beleidsmatige armslag om het goed te doen, word boos op die lagere overheden en uitvoerders als het een puinhoop is.
Ik vrees van niet, naast dat je niet moet willen bepalen wat commerciëlen aan inhoud moeten uitzenden (het Franse model) en de financiële belangen haaks op elkaar staan. Definieer maar 's wat cultuur is voor een ondernemer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:41 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind totaal niet dat cultuur weg moet bij de NPO maar even een ideetje: stel dat je bepaalde programma's in samenwerking met commerciële omroepen zou kunnen maken. Dat NPO de cultuurprogramma's niet meer uitzendt maar dat cultuur wel meer aan bod moet komen bij de commerciëlen, d.m.v. subsidies of samenwerking. Zou dat kunnen werken?
Nou ja, feit is inderdaad dat zelfs 100 rijden als de rest 130 of 135 rijdt gewoon gevaarlijk kan zijn of ertoe kan leiden dat je niet meer veilig kunt inhalen. Je moet je snelheid natuurlijk wel een beetje aanpassen aan de rest van het verkeer. Het ideale vind ik nu om net iets sneller te rijden dan 100, dus 105 of 107. 's Avonds rijd ik wel vaak 115-120, maar dan is de weg ook vaak lekker leeg. Maar ik ga nu niet met een gerust hart 130 rijden. Ik weet ook niet of dat veilig is in mijn autootje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het 's avonds ook altijd levensgevaarlijk. Ik rij dan gewoon de maximaal toegestane snelheid van 130, max 5 km/u harder en dan zijn er altijd rare mensen die gewoon lekker 90/10 tuffen en dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en hem er ineens voor gooien zonder te begrijpen dat de ander gewoon bijna anderhalf keer zo hard gaat. Moet je weer in de ankers. Waarom je dan niet even bijpakt als je een vrachtwagen nadert zal ik nooit begrijpen
Onbegrijpelijk vind ik dat. Zulke taferelen ga je dan ook overdag krijgen.
Meer doden, meer uitstoot en meer geluidsoverlast waar tegenover staat....op zijn best een paar minuten tijdswinst.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ja, feit is inderdaad dat zelfs 100 rijden als de rest 130 of 135 rijdt gewoon gevaarlijk kan zijn of ertoe kan leiden dat je niet meer veilig kunt inhalen. Je moet je snelheid natuurlijk wel een beetje aanpassen aan de rest van het verkeer. Het ideale vind ik nu om net iets sneller te rijden dan 100, dus 105 of 107. 's Avonds rijd ik wel vaak 115-120, maar dan is de weg ook vaak lekker leeg. Maar ik ga nu niet met een gerust hart 130 rijden. Ik weet ook niet of dat veilig is in mijn autootje.
Ik vind 130 rijden echt zo'n stokpaardje van rechts wat in de praktijk heel weinig oplevert aan tijdswinst en zorgt voor meer stress en verkeersdoden. Er zijn al zoveel enorme hufters op de weg, misschien kunnen ze beter daar iets aan gaan doen. Echt de keren dat ik de laatste tijd hard op de rem heb moeten trappen omdat er een idioot iets debiels deed zijn niet meer op één hand te tellen. Ik vrees echt als we weer 130 mogen rijden. Ik vind het in Duitsland ook altijd zo vreselijk.
Als je 50 kilometer moet rijden, ben je met 100 km/u een half uur bezig. Met 130 km/u 24 minuten. Ervan uitgaande dat de meeste mensen minder dan 50 kilometer op de snelweg rijden en ook niet de hele tijd de maximumsnelheid kunnen rijden, is de winst nog minder dan dat.
Ik had het al die tijd lekker op 120 gehoudenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou ja, feit is inderdaad dat zelfs 100 rijden als de rest 130 of 135 rijdt gewoon gevaarlijk kan zijn of ertoe kan leiden dat je niet meer veilig kunt inhalen. Je moet je snelheid natuurlijk wel een beetje aanpassen aan de rest van het verkeer. Het ideale vind ik nu om net iets sneller te rijden dan 100, dus 105 of 107. 's Avonds rijd ik wel vaak 115-120, maar dan is de weg ook vaak lekker leeg. Maar ik ga nu niet met een gerust hart 130 rijden. Ik weet ook niet of dat veilig is in mijn autootje.
Ik vind 130 rijden echt zo'n stokpaardje van rechts wat in de praktijk heel weinig oplevert aan tijdswinst en zorgt voor meer stress en verkeersdoden. Er zijn al zoveel enorme hufters op de weg, misschien kunnen ze beter daar iets aan gaan doen. Echt de keren dat ik de laatste tijd hard op de rem heb moeten trappen omdat er een idioot iets debiels deed zijn niet meer op één hand te tellen. Ik vrees echt als we weer 130 mogen rijden. Ik vind het in Duitsland ook altijd zo vreselijk.
Als je 50 kilometer moet rijden, ben je met 100 km/u een half uur bezig. Met 130 km/u 24 minuten. Ervan uitgaande dat de meeste mensen minder dan 50 kilometer op de snelweg rijden en ook niet de hele tijd de maximumsnelheid kunnen rijden, is de winst nog minder dan dat.
Soms wel en dat promoten in talkshows is mij ook een doorn in het oog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:02 schreef xzaz het volgende:
De NPO is toch gewoon een reclamezuil voor "Ik heb een nieuw boek geschreven"?
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar ook hier, waar & hoe dan wel vertellen dat er een "creatie" van eigen bodem is ?
Ver van mijn bed show voor mensen die er geen last van hebben.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:06 schreef Caland het volgende:
Waarom lees ik eigenlijk (nog) niks over misschien wel het belangrijkste onderwerp: de wachtlijsten voor gekkiezorg.
Ik snap het ook eerlijk gezegd niet zo, die obsessie van mensen met de maximumsnelheid. Ik kijk wel eens die podcast van de FvD en daar wordt ook regelmatig gezucht van "wanneer mogen we nu eindelijk weer 130 rijden?" Alsof we geen grotere problemen hebben in Nederland. Het gaat weer miljoenen kosten om alle aanpassingen te maken, afgezien nog van de grotere inzet van politie en zorgpersoneel, inderdaad geluidsoverlast en uitstoot ...quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer doden, meer uitstoot en meer geluidsoverlast waar tegenover staat....op zijn best een paar minuten tijdswinst.
Ja en de commerciëlen zullen nooit dat boek laten zien of minder populaire onderwerpen voorbij laten komen zoals bijvoorbeeld, jazz, hockey, korfbal, schilderkunst en ga zo maar door.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:02 schreef xzaz het volgende:
Zo gaat het de afgelopen tientallen jaren al. Op de eoa manier is het nooit de schuld van den Haag, volgens den Haag. Het overkomt ze allemaal maar, al die crisissen en dat is dan de schuld van anderen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klinkt als een plausibel scenario. Je vergeet een belangrijk aspect "Het is de schuld van links!"
We kunnen met z'n allen toch véél beter kijken naar één of andere knikkershow en één van de 20 talentenshows?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja en de commerciëlen zullen nooit dat boek laten zien of minder populaire onderwerpen voorbij laten komen zoals bijvoorbeeld, jazz, hockey, korfbal, schilderkunst en ga zo maar door.
Maar ja, Harry van de straat vindt dat soort programma's maar saai en moeilijk, dus moet het gesloopt worden. Straks mag iets alleen nog maar als het populair is.
De waterproblematiek ligt vooral bij de (indirecte) overheidsorganisaties, dus ambtenaren en hun inhuur. Da's nou net één van de dingen waarop bezuinigd gaat worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nog geen woord over gezien, ook niet over de (drink)waterproblematiek die ook al binnen 5-10 jaar echt nijpend gaat worden.
Dat zal wel gierend uit de klauwen lopen dus waarop de betreffende minister ziedend kan worden op de waterschappen, drinkwaterbedrijven en netbeheerder. Zo gaat dat met de neo-liberale inslag van de politiek de afgelopen decennia: flikker verantwoordelijkheden van de landelijke overheid neer bij lagere overheden en uitvoerders, geef ze te weinig middelen en beleidsmatige armslag om het goed te doen, word boos op die lagere overheden en uitvoerders als het een puinhoop is.
Klopt, maar het effect van 100 km/u voor de stikstofuitstoot was/is dat ook. Het is gestapelde symboolpolitiek.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:06 schreef xzaz het volgende:
Die 130 regel is echt nutteloos; echt alle energie die daarin gaat is echt nutteloos.
Maar het trekt Henk en Ingrid, want die kijken graag naar symboolpolitiek.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:06 schreef xzaz het volgende:
Die 130 regel is echt nutteloos; echt alle energie die daarin gaat is echt nutteloos.
Je punt is?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja en de commerciëlen zullen nooit dat boek laten zien of minder populaire onderwerpen voorbij laten komen zoals bijvoorbeeld, jazz, hockey, korfbal, schilderkunst en ga zo maar door.
Maar ja, Harry van de straat vindt dat soort programma's maar saai en moeilijk, dus moet het gesloopt worden. Straks mag iets alleen nog maar als het populair is.
Volgens mij heeft heel Nederland daar aantoonbaar last van. Die gevolgen zijn een stuk merkbaarder dan wat asielzoekers imo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ver van mijn bed show voor mensen die er geen last van hebben.
Juist PVV-stemmers die in overlastbuurten wonen zouden daar toch behoorlijk last van moeten hebben weet ik uit mijn ervaring bij de woningcorporatie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ver van mijn bed show voor mensen die er geen last van hebben.
De Snollebollekes is cultuur genoeg voor het grauwquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
We kunnen met z'n allen toch véél beter kijken naar één of andere knikkershow en één van de 20 talentenshows?
Als je dat niet ziet, zegt het al genoeg.quote:
Een kritische denker of academicus, mogelijk met een achtergrond in filosofie of sociale wetenschappen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Soms wel en dat promoten in talkshows is mij ook een doorn in het oog.
Maar ook hier, waar & hoe dan wel vertellen dat er een "creatie" van eigen bodem is ?
Ik luister op zondagmiddag graag maar Langs de Lijn. Daar hoor je vaak dat er gescoord is op de velden, maar ze hebben het zelden over een nieuw geschreven boek....quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:02 schreef xzaz het volgende:
Met het verschil dat het verhogen met redelijke kans succesvol aangevochten gaat worden bij de rechter. De andere kant op gebeurde dat niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar het effect van 100 km/u voor de stikstofuitstoot was/is dat ook. Het is gestapelde symboolpolitiek.
Ander nieuws:quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je dat niet ziet, zegt het al genoeg.
Decadent hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als je dat niet ziet, zegt het al genoeg.
Ideaal voor fraudeurs die weten hoe dit benut moet wordenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
De nieuwe belasting schaal is ook zoiets, de Belastingdienst is een van de diensten met de grootste mankracht tekorten, het IT systeem kan nu al veranderingen niet aan en in plaats van dan de boel simpel te houden en een van de huidige schalen te verlagen ga een nieuwe schaal er in gooien?
Wie bedenkt dit soort idiote dingen?
Oh, en dan willen ze ook nog eens snoeien in de ambtenaren en ze op de nullijn zetten want hey, als er iets is wat motiverend werkt dan is het wel minder salaris.
Er zijn best ook andere goede redenen om de max snelheid op 100 te houden, of desnoods 110, die wat mij betreft belangrijker zijn dan stikstof.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt, maar het effect van 100 km/u voor de stikstofuitstoot was/is dat ook. Het is gestapelde symboolpolitiek.
kritisch, denken, academici, filosofie, sociale wetenschappen, activisme..... allemaal linkse hobbiesquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:11 schreef Infinitism het volgende:
[..]
Een kritische denker of academicus, mogelijk met een achtergrond in filosofie of sociale wetenschappen.
Een activist of iemand die betrokken is bij sociale rechtvaardigheid, met een sterke waarde voor vrijheid en onafhankelijkheid.
Een gezondheidswerker of iemand nauw betrokken bij de gezondheidszorg, gefrustreerd door de uitdagingen die de pandemie heeft blootgelegd.
Ook daarin gaan we terug in de tijd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ander nieuws:
Adriaan van Dis gaat Zomergasten doen.
Nee, dat is ook niet waar, denk ik. Het probleem hierin is de staat van de Belastingdienst die nu al beneden peil is en verandering niet aan kan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ideaal voor fraudeurs die weten hoe dit benut moet worden
Veel te inefficiënt, temeer omdat je met het gewenste kleinere ambtenarenapparaat dan drie keer door de hele bureaucratische molen heen moet. De Franse kerncentrales hebben allemaal tussen de 2 en 6 reactors, lijkt mij een prima idee om ze alle vier op één plek neer te zetten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Naar 3. De andere 2 moeten dan in de andere twee aangewezen regio's komen.
En die bouw(d)en aan de lopende band centrales. Denk trouwens wel dat het voor energiemix goed is maar het aantal centrales verviervoudigen voor 10 miljard zie ik niet gebeuren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:58 schreef J.B. het volgende:
[..]
15 miljard? Flamanville 3 heeft de Fransen ¤18 miljard gekost, en dat is dan nog maar één reactor
Nee, het probleem is, dat je stroom moet produceren op het moment dat het verbruikt wordt en dat is verdomt lastig als je zoveel windmolens en PV hebt dat voor elkaar te krijgen. Verder moet je stroom kunnen brengen daar waar het nodig is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het probleem is nu ook niet de hoeveelheid stroom; we hebben stroom genoeg.
Van die typischequote:Op donderdag 16 mei 2024 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat 130 rijden is ook gewoon een kleine ramp. Dat is alleen goed voor de jakkerende asomobilist die voor zijn gevoel sneller op bestemming is. In de praktijk leidt het vooral tot veel meer remmen en optrekken op de snelweg met alle gevolgen van dien voor de doorstroming en verkeersveiligheid.
Bovendien rijdt die asomobilist nu soberso al 130km/u met z'n flitsmeister, dus in de praktijk maakt het geen hol uit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat 130 rijden is ook gewoon een kleine ramp. Dat is alleen goed voor de jakkerende asomobilist die voor zijn gevoel sneller op bestemming is. In de praktijk leidt het vooral tot veel meer remmen en optrekken op de snelweg met alle gevolgen van dien voor de doorstroming en verkeersveiligheid.
Het probleem is dat ze mensen laten staren naar het 'migratieprobleem' en dan houden mensen al op met doorlezen. En we leven in een tijd waar veel mensen niet meer solidair willen zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:10 schreef Tijger_m het volgende:
De nieuwe belasting schaal is ook zoiets, de Belastingdienst is een van de diensten met de grootste mankracht tekorten, het IT systeem kan nu al veranderingen niet aan en in plaats van dan de boel simpel te houden en een van de huidige schalen te verlagen ga een nieuwe schaal er in gooien?
Wie bedenkt dit soort idiote dingen?
Oh, en dan willen ze ook nog eens snoeien in de ambtenaren en ze op de nullijn zetten want hey, als er iets is wat motiverend werkt dan is het wel minder salaris.
Om vervolgens weer te gaan huilen dat men zo vaak bij de pomp staat waar de benzine toch al zo duur is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik vind het vooral zonde van de tijd en het geld. Als het doorgaat kunnen weer allerlei borden worden vervangen en mocht het tot een rechtzaak komen is dat ook weer onnodige tijd en energie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Met het verschil dat het verhogen met redelijke kans succesvol aangevochten gaat worden bij de rechter. De andere kant op gebeurde dat niet.
Daarover gesproken: zou Geert het tanken niet weer betaalbaar gaan maken?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:17 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Om vervolgens weer te gaan huilen dat men zo vaak bij de pomp staat waar de benzine toch al zo duur is.
Het is een uitstekend voorbeeld van hoe het eigen perspectief en de daaruit afgeleide inzichten haaks staan op wat er globaal gebeurt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De allerbeste voorzitter ooit!quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
Je mag de PVV niet eens meer extreem rechts noemen. Van de 'PVV' voorzitter.
[ x ]
Terecht overigens. Het is niet aan kamerleden om dergelijke predikaten op medepartijen in de kamer te plakken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[ x ]
? is dat niet gewoon vrijheids van meningsuiting?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Terecht overigens. Het is niet aan kamerleden om dergelijke predikaten op medepartijen in de kamer te plakken.
Ja, datzelfde zie je ook op fok. Er worden al jaaaaaaaaaaaaaaaren telkens leuke woordjes voor links bedacht (deugen, policor, enz enz) . Maar roep een keer boosrechts of domrechts en de wereld is te klein.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[ x ]
In Duitsland staan nog een paar tweedehandsjesquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja realistisch kost een nieuwe kerncentrale gewoon 23 miljard.
Eens hoor, maar dat was toentertijd niet het argument.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:13 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er zijn best ook andere goede redenen om de max snelheid op 100 te houden, of desnoods 110, die wat mij betreft belangrijker zijn dan stikstof.
Wel uitdelen, nooit incasseren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, datzelfde zie je ook op fok. Er worden al jaaaaaaaaaaaaaaaren telkens leuke woordjes voor links bedacht (deugen, policor, enz enz) . Maar roep een keer boosrechts of domrechts en de wereld is te klein.
Op zich waar als ik de topics elders lees maar ik denk wat verder na en zie dat er een ramp opgetuigd word met mijn belastingcenten bij de Belastingdienst.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:17 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze mensen laten staren naar het 'migratieprobleem' en dan houden mensen al op met doorlezen. En we leven in een tijd waar veel mensen niet meer solidair willen zijn.
'Wat ik niet leuk vind, hoeft niet te bestaan en al helemaal niet van MIJN belastingcenten'.
In de kamer heeft de voorzitter wel de taak om de orde te bewaken, dus moet ook zorgen dat het taalgebruik binnen de grenzen van het fatsoenlijke blijft. In een Kamerdebat het predikaat "extreem-rechts" op een tegenstander plakken voegt inhoudelijk niets toe maar je zet hem wel weg als fascist.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:20 schreef koemleit het volgende:
[..]
? is dat niet gewoon vrijheids van meningsuiting?
Niet alles hoeft alleen maar om jouw interesses te draaien of die van de massa. Ik dacht juist dat we in een land leven waar ook mensen met een andere, minder massale smaak interesses hebben en die betalen ook gewoon belasting. Daarnaast is de invloed van kunst op tv vele malen groter op de toekomst van mensen dan de zoveelste reality-serie.quote:
Voor miljoenen mensen die mogelijk daarmee dagelijks hun voordeel en planning doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meer doden, meer uitstoot en meer geluidsoverlast waar tegenover staat....op zijn best een paar minuten tijdswinst.
Denk dat het er vooral om gaat dat tv als medium passe is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niet alles hoeft alleen maar om jouw interesses te draaien of die van de massa. Ik dacht juist dat we in een land leven waar ook mensen met een andere, minder massale smaak interesses hebben en die betalen ook gewoon belasting. Daarnaast is de invloed van kunst op tv vele malen groter op de toekomst van mensen dan de zoveelste reality-serie.
Er zijn meer dingen dan waar jij interesse in hebt, die geen plek krijgen op commerciele tv, omdat er geen massaal publiek is. Niet alles is om te zetten in alleen maar 'wat levert het aan geld op', terwijl commerciele tv ook geen mensen aanzet om met een andere kijk naar het leven te kijken of hobby's.
ben er mee eens dat het niets toevoegt en een zinloze kreet is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In de kamer heeft de voorzitter wel de taak om de orde te bewaken, dus moet ook zorgen dat het taalgebruik binnen de grenzen van het fatsoenlijke blijft. Het predikaat "extreem-rechts" plakken in een kamerdebat op een tegenstander voegt niets toe maar je zet hem wel weg als fascist.
brood en spelenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind het vooral zonde van de tijd en het geld. Als het doorgaat kunnen weer allerlei borden worden vervangen en mocht het tot een rechtzaak komen is dat ook weer onnodige tijd en energie.
Dus ja, dat hele 130 is zeker nu een farce.
Wat is dit nu weer voor persoonlijk gelul? Ik stel dat er concrete nadelen zijn voor de gehele samenleving die feitelijk aantoonbaar zijn met als enige, kleine, voordeel dat er een kleine tijdswinst behaald kan worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor een miljoenen mensen die mogelijk daarmee dagelijks hun voordeel en planning doen.
Ik vind het altijd zo'n misplaatste dooddoener dat iemands eigen voordeel of plezierbeleving wordt kleingemaakt en er kennelijk niet toedoet.
Terzijde, mij boeit het geen zier of iemand nu 70 of 160 rijdt waar dat in gegeven omstandigheden prima kan en ik t.a.v. verantwoordelijkheid vooral zou willen zeggen dat wanneer iemand zeg sneller of flink langzamer dan 'toegestaan' die in verhouding dan ook meer (eigen) schuld gaat treffen bij scha(n)de of gevolgen.
Disclaimer; ik verplaats mij bijna uitsluitend per motorfiets en kan mij flink irriteren dat anderen bepalen wat ik in die geest, functioneel verder moet doen of laten.
Hoho, die is knetterneutraal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Klopt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eens hoor, maar dat was toentertijd niet het argument.
Nog even en de voorzitter vindt de PVV een middenpartij.quote:
Het probleem is een beetje dat extreem-rechts impliceert dat de partij zich buiten democratische begeeft en het is in de Kamer wel de bedoeling dat men, al was het alleen maar formeel, wel van elkaar erkent binnen de democratie te opereren. Zeggen dat een voorstel fascistische trekken heeft kan dan weer wel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
ben er mee eens dat het niets toevoegt en een zinloze kreet is.
Maar wmb zou je het wel mogen zeggen als je vindt dat dit het is.
Termen als links en rechts mogen ook.
Dingen als "woke gekte" hoor je ook met regelmaat.
maar goed, het is niet heel relevant de inhoud is belangrijker, ben ik mee eens.
Dat zal hij ongetwijfeld vinden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog even en de voorzitter vindt de PVV een middenpartij.
Zoals capricia aangeeft, hij had zelf geen enkele moeite met die benaming toen hij hem op een andere partij plakte.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat extreem-rechts impliceert dat de partij zich buiten democratische begeeft en het is in de Kamer wel de bedoeling dat men, al was het alleen maar formeel, wel van elkaar erkent binnen de democratie te opereren. Zeggen dat een voorstel fascistische trekken heeft kan dan weer wel.
Lopen al heel lang achter in de toeslagenaffaire en krijgen dwangsom na dwangsom wegens de niet nagekomen beloftes, mooi moment om er eens goed in te gaan snijden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich waar als ik de topics elders lees maar ik denk wat verder na en zie dat er een ramp opgetuigd word met mijn belastingcenten bij de Belastingdienst.
Nou ja, kan je doen maar de Belastingdiesnt is al een van de organen waar de Rekenkamer net de alarmklok over heeft geluid.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lopen al heel lang achter in de toeslagenaffaire en krijgen dwangsom na dwangsom wegens de niet nagekomen beloftes, mooi moment om er eens goed in te gaan snijden.
huh? niemand stelt toch dat extreem-rechts zich buiten onze democratie begeeft?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat extreem-rechts impliceert dat de partij zich buiten democratische begeeft en het is in de Kamer wel de bedoeling dat men, al was het alleen maar formeel, wel van elkaar erkent binnen de democratie te opereren. Zeggen dat een voorstel fascistische trekken heeft kan dan weer wel.
Die 10 km per uur maakt uiteindelijk geen drol uit, is symboolpolitiek. En het kost nog een hoop ook.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor een miljoenen mensen die mogelijk daarmee dagelijks hun voordeel en planning doen.
Ik vind het altijd zo'n misplaatste dooddoener dat iemands eigen voordeel of plezierbeleving wordt kleingemaakt en er kennelijk niet toedoet.
Terzijde, mij boeit het geen zier of iemand nu 70 of 160 rijdt waar dat in gegeven omstandigheden prima kan en ik t.a.v. verantwoordelijkheid vooral zou willen zeggen dat wanneer iemand zeg sneller of flink langzamer dan 'toegestaan' die in verhouding dan ook meer (eigen) schuld gaat treffen bij scha(n)de of gevolgen.
Disclaimer; ik verplaats mij bijna uitsluitend per motorfiets en kan mij flink irriteren dat anderen bepalen wat ik in die geest, functioneel verder moet doen of laten.
Zegt wie?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk dat het er vooral om gaat dat tv als medium passe is.
Ik was niet per se voor 100 overdag toen het werd ingevoerd, maar ik ben de rust op de weg overdag wel gaan waarderen. Zelf rij ik wel graag door verder, gewoon 130 als het mag (regelmatig van concerten terug 's avonds, Amsterdam - Den Helder via A7 of via A9 of Groningen/Leeuwarden - Den Helder, lekker dijkje over). Maar overdag, zeker in het midden van het land, is het een ander verhaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Volgens mij is de gangbare definitie dat extreem-rechts een geweldscomponent in zich herbergt of er in ieder geval openlijk naar streeft de democratie omver te werpen. Partijen als de PVV worden doorgaans aangeduid als radicaal-rechts.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:32 schreef koemleit het volgende:
[..]
huh? niemand stelt toch dat extreem-rechts zich buiten onze democratie begeeft?
Het gaat toch om een democratisch verkozen partij (PVV).
Extreem-rechts is toch niet per definitie buiten democratisch?
Lekker man!quote:• De brede brugklassen, bedoeld om kansenongelijkheid te verkleinen, worden niet meer gefinancierd.
• Hbo-instellingen en universiteiten worden gekort.
• Het budget om meer mensen een zorgopleiding te laten volgen wordt verlaagd.
dat is volgens mij een soort van hetzelfde.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is de gangbare definitie dat extreem-rechts een geweldscomponent in zich herbergt of er in ieder geval openlijk naar streeft de democratie omver te werpen. Partijen als de PVV worden doorgaans aangeduid als radicaal-rechts.
Het was dan ook sarcasme.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, kan je doen maar de Belastingdiesnt is al een van de organen waar de Rekenkamer net de alarmklok over heeft geluid.
En ik weet het, deze coalitie heeft niet zo veel met enge dingen als cijfers en data maar toch, de echte wereld kent die zaken wel.
Ohja? Waar zijn de live streams van online game tournaments? Waar is het laatste nieuws van nieuwe tech? Waar is de het laatste nieuws in praat programma's over ruimte vaart en dan niet het niveautje "oh zo dat is mooi, hoe poep je in de ruimte?". Kom op boeken en literatuur zijn oververtegenwoordigd bij de NPO.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niet alles hoeft alleen maar om jouw interesses te draaien of die van de massa. Ik dacht juist dat we in een land leven waar ook mensen met een andere, minder massale smaak interesses hebben en die betalen ook gewoon belasting. Daarnaast is de invloed van kunst op tv vele malen groter op de toekomst van mensen dan de zoveelste reality-serie.
Is dit serieus? Waar slaat dat in godsnaam op?quote:
Een schrijver heeft een Nederlands boek geschreven, er is ergens in Nederland een musical, film, concert of toneelvoorstelling of mijn part bezienswaardigheid zoals museum die een nieuwe tentoonstelling heeft.quote:
Een middelvinger naar de arbeider dus die massaal op de PVV hebben gestemdquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:22 schreef bloodymary1 het volgende:
Het voorgestelde asielbeleid is prima. Ben persoonlijk ook blij met het terugdraaien van de verlaging van de MKB-winstvrijstelling, voor kleine ondernemers die het al enorm zwaar hebben is het niet doorgaan van de verhoging van de minimumlonen per 1 juli een uitkomst. En 130km p/u is ook wel lekker.
vooral niet zorgen voor kansengelijkheid of voor goed onderwijs.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dit serieus? Waar slaat dat in godsnaam op?
Neuh, veel effect zal het niet hebben. Doorstroming is juist beter bij hogere snelheid.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Die hebben doorgaans al een hoger inkomen dan de kleine ondernemers waar ik op doel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een middelvinger naar de arbeider dus die massaal op de PVV hebben gestemd
Dat zijn gewoon commerciele producten; waarom moeten die voorrang krijgen bij andere producten?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een schrijver heeft een Nederlands boek geschreven, er is ergens in Nederland een musical, film, concert of toneelvoorstelling of mijn part bezienswaardigheid zoals museum die een nieuwe tentoonstelling heeft.
Kortom een "creatie" die interessant kan zijn voor ene dele van het "publiek" om dan zo mogelijk verder kennis van te nemen.
Dus niet om kaartverkoop te stimuleren maar wel het verkoop van boeken? Waarom is dat anders?quote:De taak van een NPO is ook uitduiden wat er waar in de maatschappij is te beleven of zich ontwikkeld.
Niet om de kaartverkoop te stimuleren maar omdat het toevoegt aan onze samenleving hier.
En nee, wmb is de NPO niet bedoeld om te vertellen dat Disneyland in Parijs komend weekend korting geeft en/of er nog plaatsen zijn bij een wedstrijd.
Eens.quote:Wat het soms wat "kleinzielig" maakt is dat een eind/redactie zich regelmatig laat misbruiken omdat iemand uitgenodigd bij of voor een onderwerp, dan alleen wil komen opdraven als die en-passant ook zijn/haar/x boek of whatever mag uitfolderen. In die situaties zou ik de gast laten voor wat die niet is.
Jeetje, lekker niveautje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ohja? Waar zijn de live streams van online game tournaments? Waar is het laatste nieuws van nieuwe tech? Waar is de het laatste nieuws in praat programma's over ruimte vaart en dan niet het niveautje "oh zo dat is mooi, hoe poep je in de ruimte?". Kom op boeken en literatuur zijn oververtegenwoordigd bij de NPO.
Doet met denken aan het 'een leven lang leren!' onder Balkenende destijds. Iedereen moet blijven leren! Maar tegelijkertijd verhoogden ze het collegegeld voor deeltijdstudies en beperkten ze de aftrek van studiekostenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dit serieus? Waar slaat dat in godsnaam op?
Een coalitie die loopt te roepen dat ze meer mensen in de zorg willen gaat de kosten van de zorgopleiding feitelijk verhogen? Hoe achterlijk kan je zijn?
Klopt. Maar misschien is die 40 uur het wel waard voor een stukje meer rust en veiligheid?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik was niet per se voor 100 overdag toen het werd ingevoerd, maar ik ben de rust op de weg overdag wel gaan waarderen. Zelf rij ik wel graag door verder, gewoon 130 als het mag (regelmatig van concerten terug 's avonds, Amsterdam - Den Helder via A7 of via A9 of Groningen/Leeuwarden - Den Helder, lekker dijkje over). Maar overdag, zeker in het midden van het land, is het een ander verhaal.
Dat gezegd hebbende, ik reed voor mijn studie naar Leeuwarden op en neer. Theoretisch kwam 100 ipv. 130 neer op 12 minuten per dag extra (door wegwerkzaamheden Afsluitdijk niet uiteraard). 1 uur per week dus, voor zeg 40 schoolweken per jaar zit je dan op 40 uur, een volle werkweek aan extra reistijd. Nou zit ik niet met het reizen anders was ik wel in Leeuwarden gaan wonen (en door corona veel thuis gezeten) maar als je het zo bekijkt is dat toch wel wat
Daar gaan ze wel degelijk wat aan doen. Er komt een minister voor regenzaken die dat keihard gaat aanpakken met een speciaal ontworpen luchtfiets.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Kunnen ze wat aan al die regen doen? Daar lees ik niets over.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat is volgens mij een soort van hetzelfde.
wikipedia is het mij eens
https://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemrechts
quote:Politicoloog Cas Mudde ziet dat FVD een rol speelt in de normalisering van extreemrechts gedachtegoed in Nederland. Hij brengt de partij onder binnen de stroming radicaal rechts-populisme, die te onderscheiden is van extreemrechts. Waar extreemrechts in de kern antidemocratisch is en vindt dat het volk geleid dient te worden door één autoritaire leider, is radicaal-rechts volgens Mudde overwegend democratisch gezind
Als je die snelheid vast aan kan houden wel ja. Dat is in NL op de snelweg vrijwel onmogelijk op de meeste plekken en momenten. Dus dan krijg je vooral mensen die per se 130 willen rijden die de hele tijd aan het afremmen en optrekken zijn, en juist dat is funest voor de doorstroming.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Neuh, veel effect zal het niet hebben. Doorstroming is juist beter bij hogere snelheid.
Vergeet ook niet dat de 100 werd ingevoerd vanwege een vermeende stikstofuitstootverlaging.
De meeste winst behaal je inderdaad bij een constante snelheid volgens mij. Lukt best wel in de nacht in Drenthe maar nauwelijks in de rest van het land en zeker niet in de Randstad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je die snelheid vast aan kan houden wel ja. Dat is in NL op de snelweg vrijwel onmogelijk op de meeste plekken en momenten. Dus dan krijg je vooral mensen die per se 130 willen rijden die de hele tijd aan het afremmen en optrekken zijn, en juist dat is funest voor de doorstroming.
Nee hoor, dat geldt alleen voor de trajecten waar het altijd al druk is. De meeste stukken snelweg is het alleen in de spits druk genoeg om niet met 100 (of 130) door te kunnen rijden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je die snelheid vast aan kan houden wel ja. Dat is in NL op de snelweg vrijwel onmogelijk op de meeste plekken en momenten.
Er zijn echt wel tech en ruimtevaart programma’s op de NPO. Niet op prime time nee, maar ze zijn er wel. Ook een aantal bijvoorbeeld gericht op kinderen, wat imo heel goed is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ohja? Waar zijn de live streams van online game tournaments? Waar is het laatste nieuws van nieuwe tech? Waar is de het laatste nieuws in praat programma's over ruimte vaart en dan niet het niveautje "oh zo dat is mooi, hoe poep je in de ruimte?". Kom op boeken en literatuur zijn oververtegenwoordigd bij de NPO.
Terecht.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[ x ]
De PVV is toch gewoon extreemrechts? Radicaal-rechts, een synoniem daarvoor, vond Bosma wel oké blijkbaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[ x ]
En ben je toch al snel 1 of 2 minuten minder lang aan het rijden op een heel lang stuk!quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geldt alleen voor de trajecten waar het altijd al druk is. De meeste stukken snelweg is het alleen in de spits druk genoeg om niet met 100 (of 130) door te kunnen rijden.
En om 23:00 savond ja. In de spits haal je 130 niet. Had je dus ook kunnen oplossen door op bepaalde trajecten tussen zeg 20:00 en 06:00 130 toe te staan (is zelfs nu nog op bepaalde trajecten). In de spits in de randstad levert het geen tijdwinst op maar wel gevaarlijke situatiesquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt. Maar misschien is die 40 uur het wel waard voor een stukje meer rust en veiligheid?
En ik denk ook wel dat je een minderheid bent met zoveel reistijd. Ik zie Johan Derksen ook vaak zeggen hoe hard hij rijdt en hoe nodig het is om weer 130 te mogen rijden, maar ja, die moet 5 keer in de week op en neer tussen Hilversum en Drenthe ...
Ik kan me hier in Brabant ook al niet meer herinneren wanneer er voor het laatst buiten de latere uren lekker doorgereden kon worden. Ik kom verder niet heel veel op de snelweg maar ik verbaas me er ook hier constant over hoe fucking druk het op de weg is geworden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De meeste winst behaal je inderdaad bij een constante snelheid volgens mij. Lukt best wel in de nacht in Drenthe maar nauwelijks in de rest van het land en zeker niet in de Randstad.
Het is echt compleet andersom. 130 per uur verslechtert de doorstroom.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Neuh, veel effect zal het niet hebben. Doorstroming is juist beter bij hogere snelheid.
Maar hij vond het prima om D66 extreem-rechts te noemen. Ofwel Bosma is ontzettend hypocriet of een slechte voorzitter die buiten zijn boekje gaat.quote:
Nee, dat is het politicologisch dus nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
De PVV is toch gewoon extreemrechts? Radicaal-rechts, een synoniem daarvoor
Dat klopt. Ik heb nog nooit een matrix bord gezien wat bij congestie een hogere snelheid aangaf, alleen maar lagere en dat heeft een hele goede reden, hogere snelheden vergroten het probleem.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is echt compleet andersom. 130 per uur verslechtert de doorstroom.
Zal best, volgens het woordenboek zijn het gewoon synoniemenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat is het politicologisch dus niet
[ afbeelding ]
Kabinet van het grootkapitaal idd:quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:48 schreef Vis1980 het volgende:
En bedrijven maar minder belasting betalen...
quote:Bedrijven
• De pas ingevoerde belasting op de inkoop van eigen aandelen wordt teruggedraaid. Dit kost de schatkist 800 miljoen per jaar.
• De verlaging van de mkb-winstvrijstelling wordt ongedaan gemaakt.
• Bedrijven mogen een groter deel van hun renteuitgaven aftrekken van de winst en betalen daardoor minder belasting. De grens gaat van 20 naar 25 procent.
• Het belastingtarief voor directeuren en grootaandeelhouders in box 2 gaat terug van 33 naar 31 procent.
• Grootverbruikers van gas gaan minder energiebelasting betalen.
Maar vooral blijven staren naar migratie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kabinet van het grootkapitaal idd:
[..]
Incorrect. Zolang de capaciteit van de weg niet verzadigt is bevordert hogere snelheid de doorstroom. Auto's op hogere snelheid = meer auto's per minuut.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is echt compleet andersom. 130 per uur verslechtert de doorstroom.
Kun je dit ook bewijzen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Incorrect. Zolang de capaciteit van de weg niet verzadigt is bevordert hogere snelheid de doorstroom. Auto's op hogere snelheid = meer auto's per minuut.
Op een gegeven moment krijg je diminishing returns, maar in de basis is hogere snelheid = betere doorstroom geldig.
De mkb-ondernemers zijn ook alweer het grootkapitaal?quote:
Correct. Tijdswinst dusquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En ben je toch al snel 1 of 2 minuten minder lang aan het rijden op een heel lang stuk!
Simpel gedachtenexperiment. Ga langs de snelweg staan en tel het aantal auto's per minuut. Als ze allemaal 100 rijden is dat lager dan als ze allemaal 130 rijden.quote:
Symboolpolitiek dus. Zoveel geld uitgeven voor een potentiële winst van 1 of 2 minuten op een uur rijden.,quote:
Per auto dus hé.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Symboolpolitiek dus. Zoveel geld uitgeven voor een potentiële winst van 1 of 2 minuten op een uur rijden.,
quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Simpel gedachtenexperiment. Ga langs de snelweg staan en tel het aantal auto's per minuut. Als ze allemaal 100 rijden is dat lager dan als ze allemaal 130 rijden.
Dat is de basis, totdat de capaciteit verzadigd raakt en hogere snelheid niet meer mogelijk is.
Het punt is dat je niet eigen zienswijze moet projecteren op anderen die een ander beleving hebben.quote:
Die niet, de rest van de maatregelen is wel degelijk voor het grootkapitaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:51 schreef nostra het volgende:
[..]
De mkb-ondernemers zijn ook alweer het grootkapitaal?
Echt hoorquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Incorrect. Zolang de capaciteit van de weg niet verzadigt is bevordert hogere snelheid de doorstroom. Auto's op hogere snelheid = meer auto's per minuut.
Heb je een tegenargument?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
Nou beter bewijs is er niet, hoor haha.
Op een drukkere weg ja. Maar dat is dus niet altijd zo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar verder staat een hogere snelheid gelijk aan meer rem- en inhaalbewegingen, wat op een drukkere weg voor meer harmonica zorgt, wat zorgt voor minder doorstroming. Dit is echt algemeen bekend onder alle verkeersexperts.
Rijd je met meerdere auto's dan? Of denk je dat mensen ineens denken 'nu ik 130 mag ga ik ook rijden'? De tijden dat je die snelheden echt kunt bereiken maakt het geen reet meer uit hoeveel auto's er op de weg kunnen. Dus het enige voordeel is dat jij 1 of 2 minuten minder op de snelweg kwijt bent bij het rijden van een uur.quote:
Je gedachte-experiment vult het antwoord in, maar zo werkt een experiment, of een bewijs niet. En het is ook erg onnozel om te doen alsof je gedachten over autosnelheden automatisch de waarheid zouden zijn. Dat zijn ze overduidelijk niet.quote:
Uitstekend voor het vestigingsklimaat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:48 schreef Vis1980 het volgende:
En bedrijven maar minder belasting betalen...
Dat aantal is hoger wanneer ze 100 rijden, simpelweg omdat te aan te houden afstand kleiner is. De remweg neemt kwadratisch toe met een verdubbeling van de gereden snelheid, en vanwege die grotere benodigde afstand passen er veel minder autos op hetzelfde stuk weg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Simpel gedachtenexperiment. Ga langs de snelweg staan en tel het aantal auto's per minuut. Als ze allemaal 100 rijden is dat lager dan als ze allemaal 130 rijden.
Dat is de basis, totdat de capaciteit verzadigd raakt en hogere snelheid niet meer mogelijk is.
Hij heeft technisch gezien gelijk. Punt is dat heel veel stukken weg grote delen van de dag 'vezadigd' zijn of daar constant overheen en weer onder zakken. Juist dat soort omslagpunten zijn funest voor de veiligheid.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
Nou beter bewijs is er niet, hoor haha.
Dat geldt dus alleen als de capaciteit van de weg verzadigt is, wat ik ook aangeef. Even opletten héquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat aantal is hoger wanneer ze 100 rijden, simpelweg omdat te aan te houden afstand kleiner is. De remweg neemt kwadratisch toe met een verdubbeling van de afstand, en vanwege die grotere benodigde afstand passen er veel minder autos op hetzelfde stuk weg.
En als land en burger schieten we er geen fuck mee op, minder plezier en minder goede leefomstandigheden, minder kansen, ga zo maar door. Maar hey, multinationals en aandeelhouders zijn blij...quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die niet, de rest van de maatregelen is wel degelijk voor het grootkapitaal.
Maar je ziet hier heel goed de rechtse tendens van de afgelopen decennia: de kruimels voor de kleine ondernemers, de grote koeken voor de multinationals en aandeelhouders.
Klopt. Ik zou dan ook meer investeren in matrixborden en variabele maximumsnelheid. Inclusief hoge boetes voor het overtreden daarvan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij heeft technisch gezien gelijk. Punt is dat heel veel stukken weg grote delen van de dag 'vezadigd' zijn of daar constant overheen en weer onder zakken. Juist dat soort omslagpunten zijn funest voor de veiligheid.
Ik vroeg om bewijs, kom je met een dom 'gedachtenexperiment'.quote:
Ok, het antwoord is dus nee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vroeg om bewijs, kom je met een dom 'gedachtenexperiment'.
Nou ben ik geen verkeersexpert, maar als de gemiddelde reistijd (een héél klein beetje) omlaag gaat, zorgt dit toch voor gemiddeld minder auto's op de weg?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Echt hoor
Hogere snelheid staat los van het aantal auto's op de weg, want de afstand tussen auto's is in seconden en niet in meters. Dus je redenering gaat al nergens over.
Maar verder staat een hogere snelheid gelijk aan meer rem- en inhaalbewegingen, wat op een drukkere weg voor meer harmonica zorgt, wat zorgt voor minder doorstroming. Dit is echt algemeen bekend onder alle verkeersexperts.
Sanders' woordenboek zou ik nou niet als definitiemateriaal nemen voor zulke (vrij verstrekkende) benoemingen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zal best, volgens het woordenboek zijn het gewoon synoniemen
Het is complexer dan dat en nee, je conclusie klopt nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:59 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nou ben ik geen verkeersexpert, maar als de gemiddelde reistijd (een héél klein beetje) omlaag gaat, zorgt dit toch voor gemiddeld minder auto's op de weg?
Of zeg jij nu dat de gemiddelde reistijd helemaal niet omlaag gaat door het verhogen van de maximumsnelheid?
Enige probleem in je logica is dat dat verzadigingsmoment bij een snelheid van 130 sneller optreedt dan bij 100 omdat er door de grotere benodigde remweg minder auto's op hetzelfde asfalt passen. Ergo, de doorstroming is beter bij 100, simpelweg omdat het verkeer minder snel opstroopt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt dus alleen als de capaciteit van de weg verzadigt is, wat ik ook aangeef. Even opletten hé
Dat sowieso. En in een kikkerlandje als Nederland maakt het al helemaal niks uit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn eigen ervaring is dat op lange afstanden (500+) km het verschil tussen jakkeren op de Autobahn en relaxed rijden in tijd eigenlijk verwaarloosbaar is, en dat bij relaxed rijden ik veel ontspannender aankom en ik onderweg niet hoef te tanken
'Meer auto's per minuut' door verhoging van snelheid naar 130 km is wel heel laag niveau hoor. Dat is technisch niet waar, want langere afstand en daarnaast heb je met mensen achter het stuur te maken. Ik zie niet in waarom je 's nachts dan graag van 10 auto's per minuut naar 11 wil gaan. Het gaat levert op geen enkele manier een voordeel op, behalve voor de chauffeur, die potentieel 1 of 2 minuten voordeel heeft op een traject van een uur, maar dan wel constant 130 gereden...quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij heeft technisch gezien gelijk. Punt is dat heel veel stukken weg grote delen van de dag 'vezadigd' zijn of daar constant overheen en weer onder zakken. Juist dat soort omslagpunten zijn funest voor de veiligheid.
Waarom zei je dan wel wat?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, het antwoord is dus nee.Als je geen idee hebt waar je over lult kun je beter gewoon niets zeggen.
Dat is incorrect. De remweg is niet relevant als de capaciteit niet verzadigd is. Bij overschrijding van de capaciteit ontstaat een metastabiele situatie, zowel bij 100 als bij 130. Die klapt uit elkaar waardoor je file krijgt en je sowieso geen 100 of 130 kunt rijden. Dat klapt bij 130 uiteraard iets eerder uit elkaar dan bij 100, maar nogmaals de doorstroming over de gehele dag is betere bij 130.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Enige probleem in je logica is dat dat verzadigingsmoment bij een snelheid van 130 sneller optreedt dan bij 100 omdat er door de grotere benodigde remweg minder auto's op hetzelfde asfalt passen.
En terecht omdat bijvoeglijk gebruikte termen, onnodig zijn en alleen maar bedoel zijn om polariserend afstand te scheppen. Van welke huize deze meer voorzitter komt, staat los van de functie die hij in persoon prima vervult.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Ik heb ook een gedachte-experiment voor jou. Stel dat je in de rij staat bij de gymles. Iedereen in de rij moet naar de andere kant van de gymzaal rennen. Je mag alleen pas beginnen met rennen als degene voor je een oranje pylon heeft bereikt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom blijf je onzin verkondigen als je geen argumenten hebt? Jammer hoor, ditquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Meer auto's per minuut' door verhoging van snelheid naar 130 km is wel heel laag niveau hoor. Dat is technisch niet waar
"Als de maximumsnelheid lager is, dan zijn de snelheidsverschillen minder groot op de snelweg. Dat is een voordeel”, zegt hoogleraar transport Eric van Berkum van de Universiteit Twente. Eerder reed een vrachtwagen bijvoorbeeld met 80 kilometer per uur veel langzamer dan een personenwagen die (te hard rijdend) met 140 kilometer per uur langs scheurde. Wanneer het snelheidsverschil groot is, dan gaat dit ten koste van de doorstroming. Weggebruikers houden meer afstand en remmen vaker, waardoor de doorstroming minder soepel verloopt. Bij een lagere maximumsnelheid rijdt iedereen ongeveer even hard. Van Berkum: “Daardoor neemt de capaciteit van de weg toe. Er kunnen meer wagens op rijden".quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:59 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nou ben ik geen verkeersexpert, maar als de gemiddelde reistijd (een héél klein beetje) omlaag gaat, zorgt dit toch voor gemiddeld minder auto's op de weg?
Of zeg jij nu dat de gemiddelde reistijd helemaal niet omlaag gaat door het verhogen van de maximumsnelheid?
Ik zeg dan ook niet dat het zo simpel is. Ik geef alleen aan dat in een normale situatie hogere snelheid gelijk staat aan hogere doorstroming. Dat dat niet het einde van het verhaal is snapt iedereen wel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:05 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Ik heb ook een gedachte-experiment voor jou. Stel dat je in de rij staat bij de gymles. Iedereen in de rij moet naar de andere kant van de gymzaal rennen. Je mag alleen pas beginnen met rennen als degene voor je een oranje pylon heeft bereikt.
Vervolgens wordt de oefening herhaald, alleen mag je nu iets minder hard rennen. Daar staat tegenover dat de oranje pylon iets naar je toe wordt gezet, waardoor je eerder mag beginnen met rennen.
Begrijp je nu dat het net iets minder simpel is dan je voorspiegelt?
Nogmaals, ook voor jou, als Kamerlid deed Bosma dit zelf dus je verhaal over Klaver moet je dan ook op Bosma toepassen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
En terecht omdat bijvoeglijk gebruikte termen, onnodig zijn en alleen maar bedoel zijn om polariserend afstand te scheppen. Van welke huize deze meer voorzitter komt, staat los van de functie die hij in persoon prima vervult.
Dat een Klaver vindt dat hij zelf moet weten hoe hij iets/iemand of een door hem onwelgevallige organisatie aanduidt, maakt mij duidelijk dat ook hij maar moeilijk anders-zijnden kan accepteren.
Dit heeft met doorstroom niets te maken. Doorstroom wordt gestremd door knelpunten (hence de naam).quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op een gegeven moment krijg je diminishing returns, maar in de basis is hogere snelheid = betere doorstroom geldig.
Het stikt hier in Den Helder niet van de werkgelegenheid dus je ziet hier veel forenzen richting de randstad. Mijn vader heeft het ook lange tijd gedaan, ken eigenlijk best wel wat mensen nu ik erover nadenk die toch wel minimaal een uur reistijd hebben. En zeker studenten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt. Maar misschien is die 40 uur het wel waard voor een stukje meer rust en veiligheid?
En ik denk ook wel dat je een minderheid bent met zoveel reistijd. Ik zie Johan Derksen ook vaak zeggen hoe hard hij rijdt en hoe nodig het is om weer 130 te mogen rijden, maar ja, die moet 5 keer in de week op en neer tussen Hilversum en Drenthe ...
Het is ook nu wel link om 60 te gaan rijden op de snelweg natuurlijkquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:06 schreef FYazz het volgende:
[..]
"Als de maximumsnelheid lager is, dan zijn de snelheidsverschillen minder groot op de snelweg. Dat is een voordeel”, zegt hoogleraar transport Eric van Berkum van de Universiteit Twente. Eerder reed een vrachtwagen bijvoorbeeld met 80 kilometer per uur veel langzamer dan een personenwagen die (te hard rijdend) met 140 kilometer per uur langs scheurde. Wanneer het snelheidsverschil groot is, dan gaat dit ten koste van de doorstroming. Weggebruikers houden meer afstand en remmen vaker, waardoor de doorstroming minder soepel verloopt. Bij een lagere maximumsnelheid rijdt iedereen ongeveer even hard. Van Berkum: “Daardoor neemt de capaciteit van de weg toe. Er kunnen meer wagens op rijden".
"Het verhogen van de snelheid op de wegen - waar dat mogelijk is - naar 130 kilometer per uur is niet goed voor de verkeersveiligheid. Dat stelt Veilig Verkeer Nederland in een reactie op het hoofdlijnenakkoord.
Een hogere rijsnelheid leidt bij een botsing tot een grotere impact en dus neemt de kans op ernstig letsel toe.
De remweg is langer en mensen hebben minder tijd om snel te reageren.
Omdat niet iedereen 130 kilometer per uur zal rijden, ontstaan grotere snelheidsverschillen tussen weggebruikers. Ook dat is gevaarlijk. ,,De minimumsnelheid op de Nederlandse snelwegen is 60 kilometer per uur, de maximumsnelheid is in dat geval meer dan twee keer zo hard", stelt Veilig Verkeer Nederland."
Hooguit avonds laat als je op lege snelwegen rijdt en dan nog betwijfel ik dan als je van Utrecht naar Leeuwarden rijdt het al 10 minuten scheelt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:01 schreef tufkac het volgende:
[..]
Dat sowieso. En in een kikkerlandje als Nederland maakt het al helemaal niks uit.
Rare interventie van de neutrale voorzitterquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[ x ]
Als die er niet zijn dan hangt doorstroom dus alleen af van de snelheid. Dat is het punt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit heeft met doorstroom niets te maken. Doorstroom wordt gestremd door knelpunten (hence de naam).
quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:00 schreef FYazz het volgende:
Reacties vanuit bonden, experts en instellingen zijn ook niet heel positief.
FNV, VVTP en Vluchtelingenwerk zijn logischerwijs niet positief over de plannen. Maar ook bv. de Woonbond en de politiebonden stellen serieuze vraagtekens bij de haalbaarheid en uitvoerbaarheid van de plannen.
"We zien een enorme wachtlijst van prioriteiten die de politie moet oppakken," zegt Nine Kooiman namens de bonden, maar ze zet vraagtekens bij de uitvoerbaarheid ervan. In het akkoord staat bijvoorbeeld dat personen met verward gedrag geen politieprioriteit meer moeten zijn, zodat de politie ruimte heeft voor kerntaken. Daar zijn we het als bonden helemaal mee eens. De partijen stellen voor deze werkzaamheden over te hevelen naar de zorg, maar in de paragraaf over de zorg lees ik niet hoe de zorgpartijen in staat worden gesteld om deze politietaak op te pakken."
Dus dat gaat helemaal mis waarop de minister boos wordt op de GGZ-instanties dat ze hun taak niet goed uitvoeren![]()
Sowieso raar dat de politie dit niet als hun taak ziet. Als iemand amok aan het maken is bel je de politie, niet de GGZ dunkt me.
Of gaan we onderscheid maken in de reden waaróm er amok gemaakt wordt? Dus een zatlap die ruzie zoekt op stapavond is wel voor de politie, de man die in een psychose midden op de weg is gaan zitten en stenen naar voorbijgangers gooit is voor de GGZ. Zoiets?
"De Woonbond ziet in het coalitieakkoord 'veel te weinig ambitie om de wooncrisis aan te pakken'. Dat laat de belangenvereniging van huurders in een reactie weten. ,,PVV, VVD, NSC en BBB kiezen voor hogere huren en minder nieuwbouw van sociale huur, terwijl huizenbezitters uitstekend beschermd blijven", stelt de Woonbond. ,,De kans is aanzienlijk dat gemeenten minder sociale huurwoningen zullen bouwen, nu ze af mogen wijken van de minimumplicht. Ook mogen sociale verhuurders de huren jaarlijks met inflatie verhogen. Daarmee wordt er geen rekening gehouden met pieken in de inflatie en wordt er onvoldoende ingezet op het verbeteren van de betaalbaarheid."
De regeling inkoop eigen aandelen heb ik juist enkele malen gedaan voor B.V.'s die nog niet zo winstgevend waren en deze de aandelen later via een optieregeling aan de werknemers over gingen dragen. Om voor hun iets te doen en als stimulering.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die niet, de rest van de maatregelen is wel degelijk voor het grootkapitaal.
Maar je ziet hier heel goed de rechtse tendens van de afgelopen decennia: de kruimels voor de kleine ondernemers, de grote koeken voor de multinationals en aandeelhouders.
Tegenwoordig is het nooit meer leeg op de snelweg in Nederland in mijn ervaring, mischien in gebieden als Groningen of Drenthe maar zeer zeker niet in de hele Randstad tot en met Utrecht en de Duitse grens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hooguit avonds laat als je op lege snelwegen rijdt en dan nog betwijfel ik dan als je van Utrecht naar Leeuwarden rijdt het al 10 minuten scheelt.
En ja, natuurlijk is het op lege snelweg lekker om door te kachelen.
Realiteit is dat dit een uitzondering is, en in normale dagelijkse verkeer het helemaal geen tijdwinst geeft. Sterker, als iedereen relaxed rijdt zal de reistijd waarschijnlijk minder zijn omdat de doorstroming beter is.
Nee Bosma was toen Kamerlid die (zijn) PVV standpunten vertegenwoordige.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar hij vond het prima om D66 extreem-rechts te noemen. Ofwel Bosma is ontzettend hypocriet of een slechte voorzitter die buiten zijn boekje gaat.
Uitdelen zijn ze goed in, incasseren...not so much.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rare interventie van de neutrale voorzitter
In een normale situatie op de weg kunnen auto's dichter op elkaar rijden als ze zachter rijden. Daarom krijg je bij het afzetten van snelheid tegenover capaciteit geen lineaire uitkomst.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat het zo simpel is. Ik geef alleen aan dat in een normale situatie hogere snelheid gelijk staat aan hogere doorstroming. Dat dat niet het einde van het verhaal is snapt iedereen wel.
Heb de indruk dat 95% van de mensen die bordenchaos inmiddels ook wel snapt. 100 tussen 6 en 19, 130 daarbuiten... simpel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Doe gewoon 100 in de Randstad en 120 erbuiten. Zoals het ook decennia min of meer was. Heb je ook al dat gezanik en bordenchaos niet meer.
Zoals ik al zei zie ik het hier ook niet. Als ik in Tilburg naar Eindhoven of Breda wil kom je op de raarste momenten in langzaamrijdend of stilstaand verkeer terecht tegenwoordig. De tijd dat het alleen in de spits lag ligt echt achter ons.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het nooit meer leeg op de snelweg in Nederland in mijn ervaring, mischien in gebieden als Groningen of Drenthe maar zeer zeker niet in de hele Randstad tot en met Utrecht en de Duitse grens.
Dat was mijn punt niet maar dat weet je donders goed.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee Bosma was toen Kamerlid die (zijn) PVV standpunten vertegenwoordige.
Hij is nu voorzitter die kneiterneutraal de orde voor iedereen moet (en weet te) bewaken.
Mensen mixen graag de persoon met de functie.
Het probleem is dat het op sommige trajecten dan weer 120 is na 19 uur. Allemaal heel vaag geregeld. Dat komt natuurlijk omdat die 100 alleen symboolpolitiek was vanwege stikstof.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb de indruk dat 95% van de mensen die bordenchaos inmiddels ook wel snapt. 130 na 19 uur, 100 ervoor... simpel.
Dan wordt de transportsector weer ziedend.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:12 schreef Zorro het volgende:
En weer nergens een inhaalverbod voor vrachtwagens op tweebaans snelwegen.
Beste wat er ooit geweest is maar dat was dan ineens weer niet nodig. Beter dan die 130 km.
Terwijl die met hun inhalen NOG minder winnen dan een auto die 130 mag ipv 120.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan wordt de transportsector weer ziedend.
PVV voor extreem rechts uitmaken is natuurlijk een geweldige bijdrage aan het debat. Politici kunnen zich beter kunnen afvragen waarom ze zelf geen grote aanhang hebben en het debat bepalen ipv dat aan de PVV over te laten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[ x ]
5e colonne.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
Als je de PVV extreem rechts gaat noemen kan ik nog inkomen; maar hoe ga je dan FvD noemen?
Wappiesquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
Als je de PVV extreem rechts gaat noemen kan ik nog inkomen; maar hoe ga je dan FvD noemen?
Je hebt gelijk maar Bosma heeft zelf wel al decennia aan de lopende band met het woord extreem links gestrooid. Dan komt dit wat hypocriet over.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
PVV voor extreem rechts uitmaken is natuurlijk een geweldige bijdrage aan het debat. Politici kunnen zich beter kunnen afvragen waarom ze zelf geen grote aanhang hebben en het debat bepalen ipv dat aan de PVV over te laten.
Ik heb er wel een naam voor maar die zal ik niet postenquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
En het was aan de toen zittende voorzitter om daar wat over te zeggen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar Bosma heeft zelf wel al decennia aan de lopende band met het woord extreem links gestrooid. Dan komt dit wat hypocriet over.
Extreem-rechts heeft hij ook gebruikt tegen oa. D66.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar Bosma heeft zelf wel al decennia aan de lopende band met het woord extreem links gestrooid. Dan komt dit wat hypocriet over.
Nee, je verwart de rol van Kamerlid met die van voorzitter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar binnen die voorwaarden past die ene dus al niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef nostra het volgende: [..] Dat is nog nergens concreet geworden. [..] Borssele vindt het onder voorwaarden wel oké.
Bosma kan als kamerlid prima proberen te kijken hoever hij kon gaan maar als Kamervoorzitter van mening zijn dat dat een grens over gaat en hij het ordentelijk verloop van de vergadering moet bewaken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat bovendien vaak niet extreem-links geweest zal zijn. Althans, communisten en ecoterroristen zijn al decennialang niet in het parlement te vinden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oh, daar houden de onderhandelaars zich niet mee bezig, dat is het probleem voor de ministerquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
Ook de Gemeenten reageren sceptisch.
"Gemeenten zetten vraagtekens bij uitvoerbaarheid akkoord
Gemeenten vrezen voor de uitvoerbaarheid van beleid en willen betrokken worden bij de nadere uitwerking van het coalitieakkoord. Dat zegt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).
Volgens de organisatie is er nog onvoldoende balans tussen de taken die gemeenten krijgen en de beschikbare middelen. "Er is een belangrijke financiële hobbel te nemen", staat in een reactie."
En zelfs de FME reageert dubbel.
"Ondernemersorganisatie FME heeft een dubbel gevoel
Ondernemersorganisatie voor de technologische industrie FME vindt het positief dat de partijen aandacht besteden aan het vestigingsklimaat en prioriteit geeft aan innovatie. Tegelijkertijd lijken deze woorden betrekkelijk leeg, volgens voorzitter Theo Henrar, omdat in het akkoord te lezen is dat het Nationaal Groeifonds wordt afgeschaft. "Mooie ambities haal je niet met op-hoop-van-zegenbeleid, daar is strategische innovatiepolitiek voor nodig en dat vraagt ook om geld."
https://nos.nl/liveblog/2(...)over-uitvoerbaarheid
Wat in elke reactie wel terugkomt: hoe uitvoerbaar zijn de plannen werkelijk?
Correct, en Pim Fortuyn werd voor Nazi uitgemaakt, zelfs Bolkesteinquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je bij sommige opritten alleen een autosnelweg-bord tegenkomt en dus 130 mag tot je een 100 (6-19 h)-bord tegenkomt. Meestal aan het eind van de invoegstrook, maar goed, er waren een aantal plekken waar dit niet klopte.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb de indruk dat 95% van de mensen die bordenchaos inmiddels ook wel snapt. 100 tussen 6 en 19, 130 daarbuiten... simpel.
Ook extreemrechts?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
Ik heb nu al medelijden met de ministers en medewerkers van de werkgroepen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, daar houden de onderhandelaars zich niet mee bezig, dat is het probleem voor de minister
Extreemrechtse wappies, terreursympathisantenquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
Ik heb geen medelijden want als je willens en wetens hierin stapt als minister dan verdien je niet beter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met de ministers en medewerkers van de werkgroepen.
Zij moeten al deze soundbites gaan uitwerken tot inhoudelijke en realistische plannen en dat zonder ervaring en met minimale mankracht en geld.
Eens, ik heb vooral medelijden met ambtenaren op ministeries die dingen moeten gaan uitzoeken waarvan ze van tevoren al weten dat het kansloos is en als ze dan met die boodschap terugkomen op hun flikker krijgen en gesommeerd worden het nog eens te bekijken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen medelijden want als je willens en wetens hierin stapt als minister dan verdien je niet beter.
Ik heb alleen nog blije boeren gezien tot nu toe. En daar is geen enkel uitvoerbaar plan voor op papier gezet behalve rode diesel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
Ook de Gemeenten reageren sceptisch.
"Gemeenten zetten vraagtekens bij uitvoerbaarheid akkoord
En zelfs de FME reageert dubbel.
"Ondernemersorganisatie FME heeft een dubbel gevoel
Wat in elke reactie wel terugkomt: hoe uitvoerbaar zijn de plannen werkelijk?
Ik zou even in NWS kijken als je wil weten waarom.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
De tekst over asiel is langer dan die over zorg en onderwijs bijelkaar. Veelzeggend.
Dat gaat keihard fout lopen want wie er ook minister word zal met de realiteit moeten gaan dealen en die gaat dan keihard tegen de beperkingen oplopen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog blije boeren gezien tot nu toe. En daar is geen enkel uitvoerbaar plan voor op papier gezet behalve rode diesel.
Nee, dank je. Ben net aan het lunchen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou even in NWS kijken als je wil weten waarom.
Eens hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen medelijden want als je willens en wetens hierin stapt als minister dan verdien je niet beter.
ik rij 30.000 km per jaar om snelwegen in Nederland België en Duitsland. je argument zou inderdaad opgaan voor Duitsland omdat het wegen net daar ondanks te vele wegwerkzaamheden inderdaad op berekend is. Maar Nederland gaat het helaas niet op. ik kan maar twee tijdstippen indenken wanneer je 130 kan halen. dat is tussen 12 en 2 overdag als de uitlopers van de spits zijn opgerot en de avondspits nog niet op gang is, maar dat begint vanaf 4 uur. dan kun je tot aan minstens 18:30 niet meer spreken van goede doorstroom bij hogesnelheid want er is geen hoge snelheid meer, die gaat niet harder dan 90 omdat er te veel haastige forenzeb proberen de vrachtwagens in te halen, en dat amateuristisch doen waardoor de linkerbaan mudvol zit en de rechterbaan achter die vrachtwagen 500 meter of meer leeg is. dat was voor de invoering van 100 zo en dat zal na de afschaffing van 100 ook zo zijn. de doorstroom is eigenlijk maar tijdens een periode goed geweest, namelijk toen ik verplicht werd op kantoor te werken in Corona tijd en verder iedereen thuis zat. behalve de bouwvakkersbusjes en de vrachtwagens had je toen slechts een hand vol personenauto's op de weg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk ook een enorm succes worden. 500 miljoen bespaard, kassa!quote:w.v. Versnelling opschaling digitale zorg in de wijkverpleging
w.v. Versnellen opschaling digitale zorg in verpleegen gehandicaptenzorg (Wlz)
Dat is inderdaad lachen. Zeker als je leest dat in 2026 de prijzen voor benzine en diesel flink omhoog gaan voor de gewone burgers. Ben blij dat België om de hoek ligt voor mij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
Toch mooi dat Wilders wat aan de brandstofprijzen heeft gedaan. Voor een paar boeren. Het volk is helemaal blij
Oh, dat had ik nog even gemist.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad lachen. Zeker als je leest dat in 2026 de prijzen voor benzine en diesel flink omhoog gaan voor de gewone burgers. Ben blij dat België om de hoek ligt voor mij.
Wel grappig, mevrouw xpompompomx zit in het maatschappelijk werk en wat ik van haar vaak hoor is dat een belangrijk probleem is veel van de zorgbehoevende mense in de wijken juist problemen hebben met dat digitale gedoe omdat ze er geen reet van snappen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk ook een enorm succes worden. 500 miljoen bespaard, kassa!
Gegarandeerd succes natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk ook een enorm succes worden. 210 miljoen bespaard, kassa!
Ik vind dat je poffertjeskraamexploitanten erg onderschat hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met de ministers en medewerkers van de werkgroepen.
Zij moeten al deze soundbites gaan uitwerken tot inhoudelijke en realistische plannen en dat zonder ervaring en met minimale mankracht en geld.
• Ook in 2025 blijven de brandstofaccijnzen nog gelijk, maar daarna zullen die gaan stijgen met 21 cent per liter benzine. Voor diesel gaat het om 13 cent per liter.quote:
Nee, dat werkt fantastisch. De mensuh snappen het niet, kunnen er niet mee omgaan en doen dus geen aanvragen. Hop, 200 miljoen verdiend.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel grappig, mevrouw xpompompomx zit in het maatschappelijk werk en wat ik van haar vaak hoor is dat een belangrijk probleem is veel van de zorgbehoevende mense in de wijken juist problemen hebben met dat digitale gedoe omdat ze er geen reet van snappen.
Vooral schieten op eigen bevolking is een feestje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:44 schreef xpompompomx het volgende:
Is er eigenlijk nog wat geroepen over het inzetten van het leger in eigen land? Want dat is ook altijd erg populair onder de populisten.
Gaan ze bezuinigen op de gehandicaptenzorg dan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef Hanca het volgende:
Trouwens wel exact wat ik een paar topics geleden al zei, volgens mij begin van de week: ze gaan bezuinigen op gehandicaptenzorg. Niet omdat dat mogelijk is, maar puur omdat uit populistische overwegingen beter uit komt: je verpest het leven van een kleine groep mensen, handiger dan bezuinigen op de ouderenzorg.
Allemachtig, ik hoor het gebral dat Wilders wel even de benzine goedkoper ging maken nog in mijn oren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef ipa84 het volgende:
• Ook in 2025 blijven de brandstofaccijnzen nog gelijk, maar daarna zullen die gaan stijgen met 21 cent per liter benzine. Voor diesel gaat het om 13 cent per liter.
Ja ook dit kabinet gaat niets doen aan de kwetsbare binnen de samenleving wat niet verrassend is met PVV en VVD,quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef Hanca het volgende:
Trouwens wel exact wat ik een paar topics geleden al zei, volgens mij begin van de week: ze gaan bezuinigen op gehandicaptenzorg. Niet omdat dat mogelijk is, maar puur omdat uit populistische overwegingen beter uit komt: je verpest het leven van een kleine groep mensen, handiger dan bezuinigen op de ouderenzorg.
Ja de arbeider heeft het zo goed in Nederland dat zelfs de VVD is overgegaan naar het bestaanszekerheid voor de werkende armenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die hebben doorgaans al een hoger inkomen dan de kleine ondernemers waar ik op doel.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemachtig, ik hoor het gebral dat Wilders wel even de benzine goedkoper ging maken nog in mijn oren.
Ben ik blij dat ik in een door Henk&Ingrid zo verfoeide electrische auto rij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemachtig, ik hoor het gebral dat Wilders wel even de benzine goedkoper ging maken nog in mijn oren.
En daar heb je dus weer mensen zoals mij voor.quote:Op
donderdag 16 mei 2024 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel grappig, mevrouw xpompompomx zit in het maatschappelijk werk en wat ik van haar vaak hoor is dat een belangrijk probleem is veel van de zorgbehoevende mense in de wijken juist problemen hebben met dat digitale gedoe omdat ze er geen reet van snappen.
Je brengt dit als een grapje, maar dit is in het verleden een bewuste strategie geweest om kosten te besparen. Er zijn voorbeelden die in theorie 100 miljoen zouden kosten, maar waarvoor maar 50 miljoen hoefde te worden ingeboekt omdat het aanvraagproces en de communicatie bewust ingewikkeld gemaakt was, zodat de helft van de gerechtigden daar toch niet aan toe kwam.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat werkt fantastisch. De mensuh snappen het niet, kunnen er niet mee omgaan en doen dus geen aanvragen. Hop, 200 miljoen verdiend.
wattus?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar heb je dus weer mensen zoals mij voor.
Ik kom achter de voordeur om mensen te helpen. DMZ staat onder een sneltoets
Ene G.W.?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je brengt dit als een grapje, maar dit is in het verleden een bewuste strategie geweest om kosten te besparen. Er zijn voorbeelden die in theorie 100 miljoen zouden kosten, maar waarvoor maar 50 miljoen hoefde te worden ingeboekt omdat het aanvraagproces en de communicatie bewust ingewikkeld gemaakt was, zodat de helft van de gerechtigden daar toch niet aan toe kwam.
Weet je wie er in de Kamer van leer trok tegen die praktijk?
Eigenlijk maakte ik geen grap, het was meer sarcasme want ik weet dat dit gewoon (soms) bewust en opzettelijk gedaan word.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je brengt dit als een grapje, maar dit is in het verleden een bewuste strategie geweest om kosten te besparen. Er zijn voorbeelden die in theorie 100 miljoen zouden kosten, maar waarvoor maar 50 miljoen hoefde te worden ingeboekt omdat het aanvraagproces en de communicatie bewust ingewikkeld gemaakt was, zodat de helft van de gerechtigden daar toch niet aan toe kwam.
Weet je wie er in de Kamer van leer trok tegen die praktijk?
Lef dat ze met zo'n plan durven komenquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Wat wordt eigenlijk bedoeld met trots, lef en hoop?
Trots op wat?
In ieder geval niet op onze eigen kunst, cultuur, entertainment en horeca.
Lef in wat?
Ik zie geen hervormingen, wel veel geschuif met potjes en afschaffing van zaken.
Hoop voor wie?
Vooralsnog lijken jongeren, zorgbehoevenden en armen er sowieso niet op vooruit te gaan.
Werkenden is nog maar de vraag.
En ondernemersland is verdeeld over de plannen.
Alleen de boeren dan?
Klopt, daarom lig ik ook in een deuk dat rode Diesel terug komt wat voor een heel klein deel van de bevolking leuk is. Maar voor veel mensen gaat duurdere benzine er flink inhakken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
"Trots op de boer" waarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Trots op wat?
In ieder geval niet op onze eigen kennis, zorg, onderwijs, kunst, cultuur, entertainment en horeca.
Lef in wat?
Ik zie geen hervormingen, wel veel geschuif met potjes en afschaffing van zaken.
Hoop voor wie?
Vooralsnog lijken jongeren, zorgbehoevenden en armen er sowieso niet op vooruit te gaan.
Alleen de boeren dan?
Stoere taal voor de achterban die dan weer spontaan klaarkomt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Trots op wat?
In ieder geval niet op onze eigen kennis, zorg, onderwijs, kunst, cultuur, entertainment en horeca.
Lef in wat?
Hoop voor wie?
Alleen de boeren dan?
Och, zolang deze regering niks te zeggen heeft over de Belgische benzineprijzen zal het mij een zorg zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt, daarom lig ik ook in een deuk dat rode Diesel terug komt wat voor een heel klein deel van de bevolking leuk is. Maar voor veel mensen gaat duurdere benzine er flink inhakken.
Ik vind overigens wel dat de BBB veel meer heeft binnengehaald dan de PVV. Maar de BBB is dan ook grotendeels een one issue-partij en bovendien wilden de andere partijen vermoedelijk ook al in grote lijnen wat zij wilden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Trots op de boer" waarschijnlijk.
Nogmaals dit is gewoon Rutte 5 er veranderd weinigquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Trots op wat?
Lef in wat?
Hoop voor wie?
Alleen de boeren dan?
Voor mij ook hoor. Scheelt nu al flink. Dus al gooien ze er 1,21 op vind het allemaal best. Hoop wel dat België zich gaat voorbereiden op een Nederlandse invasie aan de grens en daardoor net zoals Luxemburg een berg tank stations gaat bouwen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Och,, zolang deze regering niks te zeggen heeft over de Belgische benzineprijzen zal het mij een zorg zijn.
Trots op Nederlandquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Trots op de boer" waarschijnlijk.
Wie weet komt die als minister terug. De vorige keer was ook al zo'n succes en eindigde met het uiteenvallen van een demissionair kabinet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Trots op Nederland
Oh nee dat was andere rechtse populist
Het word slechter voor de laagste inkomens en minder goed voor modaal, denk ik, bezuinigingen op onderwijs gaan lange termijn effecten hebben want de kosten van opleidingen zullen daardoor omhoog gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nogmaals dit is gewoon Rutte 5 er veranderd weinig
Hoezeer ik Rutte liever geen complimenten geef, de plannen van voorgaande kabinetten waren wel iets meer lange termijn gericht en toekomstbestendig.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nogmaals dit is gewoon Rutte 5 er veranderd weinig
Met de rug naar de toekomst.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoezeer ik Rutte liever geen complimenten geef, de plannen van voorgaande kabinetten waren wel iets meer lange termijn gericht en toekomstbestendig.
Dit akkoord is wel echt stilstand op korte termijn en het moet gaan blijken hoeveel achterstand dat gaat opleveren op lange termijn.
Mwah, forse lastenverlichting voor middeninkomens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het word slechter voor de laagste inkomens en minder goed voor modaal, denk ik, bezuinigingen op onderwijs gaan lange termijn effecten hebben want de kosten van opleidingen zullen daardoor omhoog gaan.
Zorg gaat meer kosten want er is geen enkel plan om echt te besparen wat werkt en de mensen in de slechtse situaties, chronisch zieken gaan deels voor de kosten van een lagere ER opdraaien.
He? Het was toch juist van groot belang voor de bestaanszekerheid dat de benzineprijzen per direct omlaag zouden gaan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
• Ook in 2025 blijven de brandstofaccijnzen nog gelijk, maar daarna zullen die gaan stijgen met 21 cent per liter benzine. Voor diesel gaat het om 13 cent per liter.
https://www.ad.nl/politie(...)oop-boeren~a2ba7c3b/
Dat verbaast mij dan weer totaal niet. Rutte werd altijd nog getemperd door minder rechtse partijen, dat is nu niet meer het geval.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoezeer ik Rutte liever geen complimenten geef, de plannen van voorgaande kabinetten waren wel iets meer lange termijn gericht en toekomstbestendig.
Dit akkoord is wel echt stilstand op korte termijn en het moet gaan blijken hoeveel achterstand dat gaat opleveren op lange termijn.
Ja klopt eigenlijk had ik moeten zeggen nog erger dan Rutte inderdaad, ik was te optimistischquote:Op donderdag 16 mei 2024 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het word slechter voor de laagste inkomens en minder goed voor modaal, denk ik, bezuinigingen op onderwijs gaan lange termijn effecten hebben want de kosten van opleidingen zullen daardoor omhoog gaan.
Zorg gaat meer kosten want er is geen enkel plan om echt te besparen wat werkt en de mensen in de slechtse situaties, chronisch zieken gaan deels voor de kosten van een lagere ER opdraaien.
Dat moet je nog maar afwachten, denk ik. Want hoe haalbaar dat is moet nog blijken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, forse lastenverlichting voor middeninkomens.
We kunnen het Brussel gewoon even vragen... Kassa, 1,6 miljard.quote:6. Inzet op lagere EU-afdrachten i.c.m. noodremafspraak korting alle begrotingen -1.600
quote:De bereikbaarheid van overheidsorganisaties voor burgers moet omhoog, onder meer door daadwerkelijke verruiming van de mogelijkheden, tijden en locaties voor contacten in persoon.
lolwut?quote:Het aantal ambtenaren moet omlaag.
en gaat ook vast in per 2027 ofzo, als het huidige kabinet al lang is gevallen over één of ander akkefietje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moet je nog maar afwachten, denk ik. Want hoe haalbaar dat is moet nog blijken.
ChatGPT neemt 90% van het werk over.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Werken er straks allemaal robots die het contact met burgers moeten afhandelen?
Dit is gewoon spiegeltjes en kraaltjes voor Omtzigt die daar een idee fixe over heeft. Dat het prakitisch totaal niet haalbaar is interesseert niemand, hij heeft zijn buit (op papier) binnen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Werken er straks allemaal robots die het contact met burgers moeten afhandelen?
waar blijkt die dan uit?quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En ze willen ook nog de salarissen van ambtenaren bevriezen. Echt een droom-kabinet komt er aan, ze dromen wat bij elkaar.quote:
Met de staat van de BD lijkt mij het invoeren van een nieuwe schaal in het belastingstelsel niet haalbaar per 2025, dat is waar ik op doelde in mijn reactie op de post van @-XOR- op de lastenverlichting voor middeninkomens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en gaat ook vast in per 2027 ofzo, als het huidige kabinet al lang is gevallen over één of ander akkefietje.
Je hoeft minder loonbelasting te betalenquote:
Met de nieuwe belastingschijf?quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:• Beter busvervoer tussen dorpen op het platteland. Bij nieuwe buslijnen komt meer focus op de regio's, in plaats van de steden.
https://www.mobiliteit.nl(...)-europa/?gdpr=acceptquote:Het chauffeurstekort bij busbedrijven loopt steeds verder op. In Nederland blijven zesduizend vacatures voor buschauffeurs onvervuld. Dat is 20 procent van het totaal. Daarmee is het tekort in ons land het grootste van heel Europa.
Het staat generiek vermeld in de bijlage.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Met de nieuwe belastingschijf?
Volgens het akkoord en bijbehorende begroting worden we geacht met deze lastenverlichting onder meer de hogere zorgpremie op te vangen (zodat we per jaar misschien 70,- kunnen besparen op het verlaagde eigen risico).
Dit is wel een beetje waar het op neer komt ja. Wat een bestuurlijke armoe. En dan gaan we er nog vanuit dat Brussel weer uitzonderingen gaat maken (gaat niet gebeuren) en dat die hele asielcrisis stand houdt voor de rechter (gaat ook niet gebeuren).quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Trots op wat?
Lef in wat?
Hoop voor wie?
Alleen de boeren dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |