Per auto dus hé.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Symboolpolitiek dus. Zoveel geld uitgeven voor een potentiële winst van 1 of 2 minuten op een uur rijden.,
quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Simpel gedachtenexperiment. Ga langs de snelweg staan en tel het aantal auto's per minuut. Als ze allemaal 100 rijden is dat lager dan als ze allemaal 130 rijden.
Dat is de basis, totdat de capaciteit verzadigd raakt en hogere snelheid niet meer mogelijk is.
Het punt is dat je niet eigen zienswijze moet projecteren op anderen die een ander beleving hebben.quote:
Die niet, de rest van de maatregelen is wel degelijk voor het grootkapitaal.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:51 schreef nostra het volgende:
[..]
De mkb-ondernemers zijn ook alweer het grootkapitaal?
Echt hoorquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Incorrect. Zolang de capaciteit van de weg niet verzadigt is bevordert hogere snelheid de doorstroom. Auto's op hogere snelheid = meer auto's per minuut.
Heb je een tegenargument?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
Nou beter bewijs is er niet, hoor haha.
Op een drukkere weg ja. Maar dat is dus niet altijd zo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar verder staat een hogere snelheid gelijk aan meer rem- en inhaalbewegingen, wat op een drukkere weg voor meer harmonica zorgt, wat zorgt voor minder doorstroming. Dit is echt algemeen bekend onder alle verkeersexperts.
Rijd je met meerdere auto's dan? Of denk je dat mensen ineens denken 'nu ik 130 mag ga ik ook rijden'? De tijden dat je die snelheden echt kunt bereiken maakt het geen reet meer uit hoeveel auto's er op de weg kunnen. Dus het enige voordeel is dat jij 1 of 2 minuten minder op de snelweg kwijt bent bij het rijden van een uur.quote:
Je gedachte-experiment vult het antwoord in, maar zo werkt een experiment, of een bewijs niet. En het is ook erg onnozel om te doen alsof je gedachten over autosnelheden automatisch de waarheid zouden zijn. Dat zijn ze overduidelijk niet.quote:
Uitstekend voor het vestigingsklimaat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:48 schreef Vis1980 het volgende:
En bedrijven maar minder belasting betalen...
Dat aantal is hoger wanneer ze 100 rijden, simpelweg omdat te aan te houden afstand kleiner is. De remweg neemt kwadratisch toe met een verdubbeling van de gereden snelheid, en vanwege die grotere benodigde afstand passen er veel minder autos op hetzelfde stuk weg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Simpel gedachtenexperiment. Ga langs de snelweg staan en tel het aantal auto's per minuut. Als ze allemaal 100 rijden is dat lager dan als ze allemaal 130 rijden.
Dat is de basis, totdat de capaciteit verzadigd raakt en hogere snelheid niet meer mogelijk is.
Hij heeft technisch gezien gelijk. Punt is dat heel veel stukken weg grote delen van de dag 'vezadigd' zijn of daar constant overheen en weer onder zakken. Juist dat soort omslagpunten zijn funest voor de veiligheid.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]![]()
Nou beter bewijs is er niet, hoor haha.
Dat geldt dus alleen als de capaciteit van de weg verzadigt is, wat ik ook aangeef. Even opletten héquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat aantal is hoger wanneer ze 100 rijden, simpelweg omdat te aan te houden afstand kleiner is. De remweg neemt kwadratisch toe met een verdubbeling van de afstand, en vanwege die grotere benodigde afstand passen er veel minder autos op hetzelfde stuk weg.
En als land en burger schieten we er geen fuck mee op, minder plezier en minder goede leefomstandigheden, minder kansen, ga zo maar door. Maar hey, multinationals en aandeelhouders zijn blij...quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Die niet, de rest van de maatregelen is wel degelijk voor het grootkapitaal.
Maar je ziet hier heel goed de rechtse tendens van de afgelopen decennia: de kruimels voor de kleine ondernemers, de grote koeken voor de multinationals en aandeelhouders.
Klopt. Ik zou dan ook meer investeren in matrixborden en variabele maximumsnelheid. Inclusief hoge boetes voor het overtreden daarvan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hij heeft technisch gezien gelijk. Punt is dat heel veel stukken weg grote delen van de dag 'vezadigd' zijn of daar constant overheen en weer onder zakken. Juist dat soort omslagpunten zijn funest voor de veiligheid.
Ik vroeg om bewijs, kom je met een dom 'gedachtenexperiment'.quote:
Ok, het antwoord is dus nee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vroeg om bewijs, kom je met een dom 'gedachtenexperiment'.
Nou ben ik geen verkeersexpert, maar als de gemiddelde reistijd (een héél klein beetje) omlaag gaat, zorgt dit toch voor gemiddeld minder auto's op de weg?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Echt hoor
Hogere snelheid staat los van het aantal auto's op de weg, want de afstand tussen auto's is in seconden en niet in meters. Dus je redenering gaat al nergens over.
Maar verder staat een hogere snelheid gelijk aan meer rem- en inhaalbewegingen, wat op een drukkere weg voor meer harmonica zorgt, wat zorgt voor minder doorstroming. Dit is echt algemeen bekend onder alle verkeersexperts.
Sanders' woordenboek zou ik nou niet als definitiemateriaal nemen voor zulke (vrij verstrekkende) benoemingen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zal best, volgens het woordenboek zijn het gewoon synoniemen
Het is complexer dan dat en nee, je conclusie klopt nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:59 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nou ben ik geen verkeersexpert, maar als de gemiddelde reistijd (een héél klein beetje) omlaag gaat, zorgt dit toch voor gemiddeld minder auto's op de weg?
Of zeg jij nu dat de gemiddelde reistijd helemaal niet omlaag gaat door het verhogen van de maximumsnelheid?
Enige probleem in je logica is dat dat verzadigingsmoment bij een snelheid van 130 sneller optreedt dan bij 100 omdat er door de grotere benodigde remweg minder auto's op hetzelfde asfalt passen. Ergo, de doorstroming is beter bij 100, simpelweg omdat het verkeer minder snel opstroopt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt dus alleen als de capaciteit van de weg verzadigt is, wat ik ook aangeef. Even opletten hé
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |