abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213580839
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Symboolpolitiek dus. Zoveel geld uitgeven voor een potentiële winst van 1 of 2 minuten op een uur rijden., 8)7
Per auto dus hé.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:53:34 #152
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213580840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Simpel gedachtenexperiment. Ga langs de snelweg staan en tel het aantal auto's per minuut. Als ze allemaal 100 rijden is dat lager dan als ze allemaal 130 rijden.

Dat is de basis, totdat de capaciteit verzadigd raakt en hogere snelheid niet meer mogelijk is.
_O-

Nou beter bewijs is er niet, hoor haha.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:53:43 #153
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213580841
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:09 schreef xzaz het volgende:

[..]
Je punt is?
Het punt is dat je niet eigen zienswijze moet projecteren op anderen die een ander beleving hebben.

Veel NPO programma's kunnen mij ook niet bekoren en ik steun onverkort dat het wel mogelijk blijft.

Het plezierige van een publieke omroep die anderen doelen nastreven dan "winstmaken" is omdat het reeds is betaald en een kijker maar ook een (programma)maker geen directe financiële oogmerk heeft het wel/niet te maken of te bekijken.

Ik word zelf best wel blij dat er zg "onzin" programma's kunnen zijn die 'maar' een paar duizend luisteraars of kijkers hebben, railaways of kookprogramma's waar iemand zaken uitduidt of heikele thema's aansnijdt waar wenkbrauwen mogelijk van kleur verschieten. Het maakt duidelijk dat er veel ruimte is voor anderen en hun interesses.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213580843
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:51 schreef nostra het volgende:

[..]
De mkb-ondernemers zijn ook alweer het grootkapitaal?
Die niet, de rest van de maatregelen is wel degelijk voor het grootkapitaal.

Maar je ziet hier heel goed de rechtse tendens van de afgelopen decennia: de kruimels voor de kleine ondernemers, de grote koeken voor de multinationals en aandeelhouders.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:54:21 #155
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213580852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Incorrect. Zolang de capaciteit van de weg niet verzadigt is bevordert hogere snelheid de doorstroom. Auto's op hogere snelheid = meer auto's per minuut.
Echt hoor :')

Hogere snelheid staat los van het aantal auto's op de weg, want de afstand tussen auto's is in seconden en niet in meters. Dus je redenering gaat al nergens over.

Maar verder staat een hogere snelheid gelijk aan meer rem- en inhaalbewegingen, wat op een drukkere weg voor meer harmonica zorgt, wat zorgt voor minder doorstroming. Dit is echt algemeen bekend onder alle verkeersexperts.
Antifa
pi_213580854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O-

Heb je een tegenargument?
pi_213580863
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar verder staat een hogere snelheid gelijk aan meer rem- en inhaalbewegingen, wat op een drukkere weg voor meer harmonica zorgt, wat zorgt voor minder doorstroming. Dit is echt algemeen bekend onder alle verkeersexperts.
Op een drukkere weg ja. Maar dat is dus niet altijd zo.

Hogere snelheid = kortere reistijd. Bij lagere snelheid wordt die reistijd nooit korter.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:55:32 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213580864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Per auto dus hé.
Rijd je met meerdere auto's dan? Of denk je dat mensen ineens denken 'nu ik 130 mag ga ik ook rijden'? De tijden dat je die snelheden echt kunt bereiken maakt het geen reet meer uit hoeveel auto's er op de weg kunnen. Dus het enige voordeel is dat jij 1 of 2 minuten minder op de snelweg kwijt bent bij het rijden van een uur.
pi_213580867
Je moet met een hogere snelheid ook meer afstand houden tot je voorligger, dus ook minder auto's per m2.

Niet dat die grotere afstand in de praktijk ook daadwerkelijk altijd wordt aangehouden. Maar dan vergroot een hogere snelheid weer de kans op (ernstige) ongelukken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:55:54 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213580869
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je gedachte-experiment vult het antwoord in, maar zo werkt een experiment, of een bewijs niet. En het is ook erg onnozel om te doen alsof je gedachten over autosnelheden automatisch de waarheid zouden zijn. Dat zijn ze overduidelijk niet.
Antifa
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 12:56:10 #161
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213580870
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:48 schreef Vis1980 het volgende:
En bedrijven maar minder belasting betalen...
Uitstekend voor het vestigingsklimaat.

Werkgelegenheidgenot _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213580871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Simpel gedachtenexperiment. Ga langs de snelweg staan en tel het aantal auto's per minuut. Als ze allemaal 100 rijden is dat lager dan als ze allemaal 130 rijden.

Dat is de basis, totdat de capaciteit verzadigd raakt en hogere snelheid niet meer mogelijk is.
Dat aantal is hoger wanneer ze 100 rijden, simpelweg omdat te aan te houden afstand kleiner is. De remweg neemt kwadratisch toe met een verdubbeling van de gereden snelheid, en vanwege die grotere benodigde afstand passen er veel minder autos op hetzelfde stuk weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 12:57:00 ]
pi_213580873
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O-

Hij heeft technisch gezien gelijk. Punt is dat heel veel stukken weg grote delen van de dag 'vezadigd' zijn of daar constant overheen en weer onder zakken. Juist dat soort omslagpunten zijn funest voor de veiligheid.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213580883
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat aantal is hoger wanneer ze 100 rijden, simpelweg omdat te aan te houden afstand kleiner is. De remweg neemt kwadratisch toe met een verdubbeling van de afstand, en vanwege die grotere benodigde afstand passen er veel minder autos op hetzelfde stuk weg.
Dat geldt dus alleen als de capaciteit van de weg verzadigt is, wat ik ook aangeef. Even opletten hé :)
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:57:40 #165
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213580893
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Die niet, de rest van de maatregelen is wel degelijk voor het grootkapitaal.

Maar je ziet hier heel goed de rechtse tendens van de afgelopen decennia: de kruimels voor de kleine ondernemers, de grote koeken voor de multinationals en aandeelhouders.
En als land en burger schieten we er geen fuck mee op, minder plezier en minder goede leefomstandigheden, minder kansen, ga zo maar door. Maar hey, multinationals en aandeelhouders zijn blij... 8)7
pi_213580900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Hij heeft technisch gezien gelijk. Punt is dat heel veel stukken weg grote delen van de dag 'vezadigd' zijn of daar constant overheen en weer onder zakken. Juist dat soort omslagpunten zijn funest voor de veiligheid.
Klopt. Ik zou dan ook meer investeren in matrixborden en variabele maximumsnelheid. Inclusief hoge boetes voor het overtreden daarvan.

Het overgrote deel is gedurende de dag simpelweg niet verzadigd.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:58:23 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213580904
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ik vroeg om bewijs, kom je met een dom 'gedachtenexperiment'. _O-
pi_213580906
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik vroeg om bewijs, kom je met een dom 'gedachtenexperiment'. _O-
Ok, het antwoord is dus nee. :) Als je geen idee hebt waar je over lult kun je beter gewoon niets zeggen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 12:59:14 #169
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213580911
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Echt hoor :')

Hogere snelheid staat los van het aantal auto's op de weg, want de afstand tussen auto's is in seconden en niet in meters. Dus je redenering gaat al nergens over.

Nou ben ik geen verkeersexpert, maar als de gemiddelde reistijd (een héél klein beetje) omlaag gaat, zorgt dit toch voor gemiddeld minder auto's op de weg?

Of zeg jij nu dat de gemiddelde reistijd helemaal niet omlaag gaat door het verhogen van de maximumsnelheid?
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_213580915
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Zal best, volgens het woordenboek zijn het gewoon synoniemen :D
Sanders' woordenboek zou ik nou niet als definitiemateriaal nemen voor zulke (vrij verstrekkende) benoemingen.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_213580916
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:59 schreef tufkac het volgende:

[..]
Nou ben ik geen verkeersexpert, maar als de gemiddelde reistijd (een héél klein beetje) omlaag gaat, zorgt dit toch voor gemiddeld minder auto's op de weg?

Of zeg jij nu dat de gemiddelde reistijd helemaal niet omlaag gaat door het verhogen van de maximumsnelheid?
Het is complexer dan dat en nee, je conclusie klopt niet :)
  donderdag 16 mei 2024 @ 13:00:06 #172
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213580918
Mijn eigen ervaring is dat op lange afstanden (500+) km het verschil tussen jakkeren op de Autobahn en relaxed rijden in tijd eigenlijk verwaarloosbaar is, en dat bij relaxed rijden ik veel ontspannender aankom en ik onderweg niet hoef te tanken
pi_213580920
Reacties vanuit bonden, experts en instellingen zijn ook niet heel positief.

FNV, VVTP en Vluchtelingenwerk zijn logischerwijs niet positief over de plannen. Maar ook bv. de Woonbond en de politiebonden stellen serieuze vraagtekens bij de haalbaarheid en uitvoerbaarheid van de plannen.

"We zien een enorme wachtlijst van prioriteiten die de politie moet oppakken," zegt Nine Kooiman namens de bonden, maar ze zet vraagtekens bij de uitvoerbaarheid ervan. In het akkoord staat bijvoorbeeld dat personen met verward gedrag geen politieprioriteit meer moeten zijn, zodat de politie ruimte heeft voor kerntaken. Daar zijn we het als bonden helemaal mee eens. De partijen stellen voor deze werkzaamheden over te hevelen naar de zorg, maar in de paragraaf over de zorg lees ik niet hoe de zorgpartijen in staat worden gesteld om deze politietaak op te pakken."

"De Woonbond ziet in het coalitieakkoord 'veel te weinig ambitie om de wooncrisis aan te pakken'. Dat laat de belangenvereniging van huurders in een reactie weten. ,,PVV, VVD, NSC en BBB kiezen voor hogere huren en minder nieuwbouw van sociale huur, terwijl huizenbezitters uitstekend beschermd blijven", stelt de Woonbond. ,,De kans is aanzienlijk dat gemeenten minder sociale huurwoningen zullen bouwen, nu ze af mogen wijken van de minimumplicht. Ook mogen sociale verhuurders de huren jaarlijks met inflatie verhogen. Daarmee wordt er geen rekening gehouden met pieken in de inflatie en wordt er onvoldoende ingezet op het verbeteren van de betaalbaarheid."
pi_213580928
Verder maakt die maximumsnelheid politiek gezien weinig uit, dat was puur en alleen ingevoerd vanwege het stikstof-gebeuren. Dat de media en 'experts' er allerlei andere zaken bij halen is niet zo relevant.
pi_213580929
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 12:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat geldt dus alleen als de capaciteit van de weg verzadigt is, wat ik ook aangeef. Even opletten hé :)
Enige probleem in je logica is dat dat verzadigingsmoment bij een snelheid van 130 sneller optreedt dan bij 100 omdat er door de grotere benodigde remweg minder auto's op hetzelfde asfalt passen. Ergo, de doorstroming is beter bij 100, simpelweg omdat het verkeer minder snel opstroopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 13:01:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')