Daar gaan ze wel degelijk wat aan doen. Er komt een minister voor regenzaken die dat keihard gaat aanpakken met een speciaal ontworpen luchtfiets.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Kunnen ze wat aan al die regen doen? Daar lees ik niets over.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:37 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat is volgens mij een soort van hetzelfde.
wikipedia is het mij eens
https://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemrechts
quote:Politicoloog Cas Mudde ziet dat FVD een rol speelt in de normalisering van extreemrechts gedachtegoed in Nederland. Hij brengt de partij onder binnen de stroming radicaal rechts-populisme, die te onderscheiden is van extreemrechts. Waar extreemrechts in de kern antidemocratisch is en vindt dat het volk geleid dient te worden door één autoritaire leider, is radicaal-rechts volgens Mudde overwegend democratisch gezind
Als je die snelheid vast aan kan houden wel ja. Dat is in NL op de snelweg vrijwel onmogelijk op de meeste plekken en momenten. Dus dan krijg je vooral mensen die per se 130 willen rijden die de hele tijd aan het afremmen en optrekken zijn, en juist dat is funest voor de doorstroming.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Neuh, veel effect zal het niet hebben. Doorstroming is juist beter bij hogere snelheid.
Vergeet ook niet dat de 100 werd ingevoerd vanwege een vermeende stikstofuitstootverlaging.
De meeste winst behaal je inderdaad bij een constante snelheid volgens mij. Lukt best wel in de nacht in Drenthe maar nauwelijks in de rest van het land en zeker niet in de Randstad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je die snelheid vast aan kan houden wel ja. Dat is in NL op de snelweg vrijwel onmogelijk op de meeste plekken en momenten. Dus dan krijg je vooral mensen die per se 130 willen rijden die de hele tijd aan het afremmen en optrekken zijn, en juist dat is funest voor de doorstroming.
Nee hoor, dat geldt alleen voor de trajecten waar het altijd al druk is. De meeste stukken snelweg is het alleen in de spits druk genoeg om niet met 100 (of 130) door te kunnen rijden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je die snelheid vast aan kan houden wel ja. Dat is in NL op de snelweg vrijwel onmogelijk op de meeste plekken en momenten.
Er zijn echt wel tech en ruimtevaart programma’s op de NPO. Niet op prime time nee, maar ze zijn er wel. Ook een aantal bijvoorbeeld gericht op kinderen, wat imo heel goed is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ohja? Waar zijn de live streams van online game tournaments? Waar is het laatste nieuws van nieuwe tech? Waar is de het laatste nieuws in praat programma's over ruimte vaart en dan niet het niveautje "oh zo dat is mooi, hoe poep je in de ruimte?". Kom op boeken en literatuur zijn oververtegenwoordigd bij de NPO.
Terecht.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
Je mag de PVV niet eens meer extreem rechts noemen. Van de 'PVV' voorzitter.
[ x ]
De PVV is toch gewoon extreemrechts? Radicaal-rechts, een synoniem daarvoor, vond Bosma wel oké blijkbaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
Je mag de PVV niet eens meer extreem rechts noemen. Van de 'PVV' voorzitter.
[ x ]
En ben je toch al snel 1 of 2 minuten minder lang aan het rijden op een heel lang stuk!quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geldt alleen voor de trajecten waar het altijd al druk is. De meeste stukken snelweg is het alleen in de spits druk genoeg om niet met 100 (of 130) door te kunnen rijden.
En om 23:00 savond ja. In de spits haal je 130 niet. Had je dus ook kunnen oplossen door op bepaalde trajecten tussen zeg 20:00 en 06:00 130 toe te staan (is zelfs nu nog op bepaalde trajecten). In de spits in de randstad levert het geen tijdwinst op maar wel gevaarlijke situatiesquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt. Maar misschien is die 40 uur het wel waard voor een stukje meer rust en veiligheid?
En ik denk ook wel dat je een minderheid bent met zoveel reistijd. Ik zie Johan Derksen ook vaak zeggen hoe hard hij rijdt en hoe nodig het is om weer 130 te mogen rijden, maar ja, die moet 5 keer in de week op en neer tussen Hilversum en Drenthe ...
Ik kan me hier in Brabant ook al niet meer herinneren wanneer er voor het laatst buiten de latere uren lekker doorgereden kon worden. Ik kom verder niet heel veel op de snelweg maar ik verbaas me er ook hier constant over hoe fucking druk het op de weg is geworden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De meeste winst behaal je inderdaad bij een constante snelheid volgens mij. Lukt best wel in de nacht in Drenthe maar nauwelijks in de rest van het land en zeker niet in de Randstad.
Het is echt compleet andersom. 130 per uur verslechtert de doorstroom.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Neuh, veel effect zal het niet hebben. Doorstroming is juist beter bij hogere snelheid.
Maar hij vond het prima om D66 extreem-rechts te noemen. Ofwel Bosma is ontzettend hypocriet of een slechte voorzitter die buiten zijn boekje gaat.quote:
Nee, dat is het politicologisch dus nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
De PVV is toch gewoon extreemrechts? Radicaal-rechts, een synoniem daarvoor
Dat klopt. Ik heb nog nooit een matrix bord gezien wat bij congestie een hogere snelheid aangaf, alleen maar lagere en dat heeft een hele goede reden, hogere snelheden vergroten het probleem.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is echt compleet andersom. 130 per uur verslechtert de doorstroom.
Zal best, volgens het woordenboek zijn het gewoon synoniemenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, dat is het politicologisch dus niet
[ afbeelding ]
Kabinet van het grootkapitaal idd:quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:48 schreef Vis1980 het volgende:
En bedrijven maar minder belasting betalen...
quote:Bedrijven
• De pas ingevoerde belasting op de inkoop van eigen aandelen wordt teruggedraaid. Dit kost de schatkist 800 miljoen per jaar.
• De verlaging van de mkb-winstvrijstelling wordt ongedaan gemaakt.
• Bedrijven mogen een groter deel van hun renteuitgaven aftrekken van de winst en betalen daardoor minder belasting. De grens gaat van 20 naar 25 procent.
• Het belastingtarief voor directeuren en grootaandeelhouders in box 2 gaat terug van 33 naar 31 procent.
• Grootverbruikers van gas gaan minder energiebelasting betalen.
Maar vooral blijven staren naar migratie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kabinet van het grootkapitaal idd:
[..]
Incorrect. Zolang de capaciteit van de weg niet verzadigt is bevordert hogere snelheid de doorstroom. Auto's op hogere snelheid = meer auto's per minuut.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is echt compleet andersom. 130 per uur verslechtert de doorstroom.
Kun je dit ook bewijzen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Incorrect. Zolang de capaciteit van de weg niet verzadigt is bevordert hogere snelheid de doorstroom. Auto's op hogere snelheid = meer auto's per minuut.
Op een gegeven moment krijg je diminishing returns, maar in de basis is hogere snelheid = betere doorstroom geldig.
De mkb-ondernemers zijn ook alweer het grootkapitaal?quote:
Correct. Tijdswinst dusquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En ben je toch al snel 1 of 2 minuten minder lang aan het rijden op een heel lang stuk!
Simpel gedachtenexperiment. Ga langs de snelweg staan en tel het aantal auto's per minuut. Als ze allemaal 100 rijden is dat lager dan als ze allemaal 130 rijden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |