Omdat die stem soms onvoldoende doorklinkt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
MInderheden hebben een stem. Dezelfde stem als iedereen. Dus waarom moeten mensen in kleinere gebieden een grotere stem krijgen?
Daar gaat wel verandering inkomen nu de spreidingswet gecancelled wordt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Dagoduck het volgende: [..] Er zijn nog amper tentencampings hoorde ik van de week in verjaardagskring.
Hopelijk groeit economie nog wat door omdat alles er wat positiever utiziet. Zijn er ook meer opbrengsten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef nostra het volgende:
20% minder ambtenaren (wel heel ambitieus) = + 1MM
Ontwikkelingssamenwerking = +2,5MM
BTW-verhoging hotels en cultuur = +2,1MM
Minder asielzoekers en minder opvang = +1,0MM
Regionale vertegenwoordiging en vervolgens aanvullen zodat het toch evenredig blijft. Wat kan als je de regio's slim kiest en niet te klein en talrijk maakt. Niet elke provincie kan zijn eigen regio krijgen dus.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:
Evenredige vertegenwoordiging staat wel in de GW, een districtenstelsel kan dus niet binnen deze periode: https://www.denederlandse(...)e_vertegenwoordiging
Wat ze dan bedoelen met die wijziging die nog voor de volgende verkiezingen in moet gaan weet denk ik helemaal niemand.
Komen we nog wat tekort, geloof ik maar hey, Pieter zegt dat hij voor Goed Bestuur staat dus het zal wel goed zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef nostra het volgende:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat die stem soms onvoldoende doorklinkt.
Euthanasie. Wacht maar tot de SGP zich daarmee gaat bemoeien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Dagoduck het volgende:
Districtenstelsel? Gatverdamme. Dan ga ik echt demonstreren. En daarna euthanasie nemen vanwege ondraaglijk lijden.
Hoop is wel de belangrijkste peiler als je dit bierviltje bekijkt ja.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hopelijk groeit economie nog wat door omdat alles er wat positiever utiziet. Zijn er ook meer opbrengsten.
Omtzigt heeft daar in z’n boek iets over staan. Uit m’n hoofd zeg ik een soort combinatie. Met een stuk landelijke lijsten en lokale kandidaten. Hij denk dat dat binnen de grondwet past. (En uiteindelijk loop je tegen 120 aan..)quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:
Evenredige vertegenwoordiging staat wel in de GW, een districtenstelsel kan dus niet binnen deze periode: https://www.denederlandse(...)e_vertegenwoordiging
Wat ze dan bedoelen met die wijziging die nog voor de volgende verkiezingen in moet gaan weet denk ik helemaal niemand.
Maar dan krijg je een wisselende grootte van de Kamer (anders is het niet meer evenredig, hooguit bijna evenredig). Stop die verbouwing van het binnenhof dan maar, ze kunnen dan beter het Gelredome gaan huren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Regionale vertegenwoordiging en vervolgens aanvullen zodat het toch evenredig blijft. Wat kan als je de regio's slim kiest en niet te klein en talrijk maakt. Niet elke provincie kan zijn eigen regio krijgen dus.
SGP kan wel in zijn eigen district blijven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Euthanasie. Wacht maar tot de SGP zich daarmee gaat bemoeien.
We zijn, met de BBB, NSC, maar ook PVV en FvD doodgegooid met de stem uit de regio. Zo heftig zelfs dat ik mijn lieve buren heb gemeld dat ze echt eens moeten stoppen met hun goede zorgen. Ik woon in de Randstad, ik wil geen naboerschap.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat die stem soms onvoldoende doorklinkt.
Aardige en intelligente kerel maar ik weet niet of die als minister heel geschikt is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
De BBB heeft zelf Kamerlid en met de Militaire Willems-Orde onderscheiden militair Gijs Tuinman naar voren geschoven als nieuwe minister van Defensie.
Netto daarvan dus ongeveer 2 miljard echt haalbaar?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef nostra het volgende:
Oh ja. The law of the land. Ieder district zijn eigen regels.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
SGP kan wel in zijn eigen district blijven.
Je weet toch dat voor de burgelijke en politieke verantwoording militairen het meest geschikt zijn?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aardige en intelligente kerel maar ik weet niet of die als minister heel geschikt is.
Geen militair op defensie is eigenlijk bewust de ongeschreven regel. Er moet iemand zijn die op de rem trapt als de houwdegens tekeer gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Aardige en intelligente kerel maar ik weet niet of die als minister heel geschikt is.
Nope. Wilders repte van over een week of zo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:05 schreef Dagoduck het volgende:
Is er al bekend wanneer ze laten weten wie er minister-president wordt?
Tijdens het kamerdebat, toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nope. Wilders repte van over een week of zo.
Rutte gaat toch nog een paar jaar door.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:05 schreef Dagoduck het volgende:
Is er al bekend wanneer ze laten weten wie er minister-president wordt?
Dat zou wat zijnquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Rutte gaat toch nog een paar jaar door.
Nee, het kan mathematisch wel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan krijg je een wisselende grootte van de Kamer (anders is het niet meer evenredig, hooguit bijna evenredig). Stop die verbouwing van het binnenhof dan maar, ze kunnen dan beter het Gelredome gaan huren.
Vooral dat laatste: je garandeert hiermee dus geen evenredige vertegenwoordiging als je binnen de 150 zetels wil blijven. En echt de regio een stem geven is dit ook niet: Zeeland 2 mensen, Friesland, Groningen en Drenthe ieder 4 en Zuid-Holland 23 lijkt me net niet de bedoeling van Omtzigt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het kan mathematisch wel.
Als je 75-100 zetels reserveert voor lokale vertegenwoordiging dan kun je met de overige zetels nog wel alles aanvullen totdat het klopt mits je de regio's niet te klein maakt (want regiozetels werken in het voordeel van de grote partijen die dus een groot deel van hun zetels gevuld zullen zien worden met regionale vertegenwoordigers, terwijl PvdD en VOLT gewoon hun landelijke lijst kunnen opstellen).
Volgens mij had iemand op Reddit dit rond de verkiezingen doorgerekend met losse provincies. Dat ging redelijk mis omdat er teveel provincies zijn, vandaar dat je combinaties moet maken om het probleem voor te zijn.
Ik had zelf ongeveer zoiets bedacht:
- Regio Zuid-Holland (die moet apart met dat achterlijke inwoneraantal van ze) ~ 23 zetels
- Regio Noord-Holland/Flevoland ~ 13 zetels
- Regio Zeeland (Lol, 1 lokale SGP'er + 1 VVD/CDA) ~ 2 zetels
- Gelderland+Utrecht+Overijssel ~ 27 zetels
- Friesland+Groningen+Drenthe (+evt Overijssel als niet hierboven) ~ 12 zetels
- Limburg+Brabant ~ 22 zetels
Ik heb niet de meest recente bevolkingtellingen gebruikt dus de zetelverdeling kan nog een beetje schuiven. Maar als je dit doet dan kan je in de praktijk best nog wel aanvullen tot evenredige vertegenwoordiging. Wat wel een probleem is, is dat de praktijk en de theorie verschillend zijn. En dan is de vraag in hoeverre het Constitutionele Hof meegaat in de praktijk terwijl er theoretisch een oneerlijke wijziging van het kiesstelsel is ingevoerd.
Wel zo prettig van Pieter Omtzigt dat hij een rechtsprekend instrument in wil voeren om zijn eigen domme ideeën mee af te schieten.
Dat is volgens mij gebaseerd op het vorige Duits systeem, dat werd een puinhoop vanwege de zogenaamde Überhang- en Ausgleichsmandaten. Dat is recentelijk met veel pijn en moeite hervormd, nadat er i.p.v. de oorspronkelijk bedoelde 600 volksvertegenwoordigers er inmiddels ruim 700 in de Bundestag zitten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Regionale vertegenwoordiging en vervolgens aanvullen zodat het toch evenredig blijft. Wat kan als je de regio's slim kiest en niet te klein en talrijk maakt. Niet elke provincie kan zijn eigen regio krijgen dus.
Omdat boeren heel erg zielig zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom haat rechts de natuur eigenlijk zo?
Kost te veel en te weinig voor terugmaar op lange termijn is het idiot om hier niet in te investerenquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Omdat... boeren, hard rijden en vervuilende fabrieken belangrijker zijn?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
23 jaar?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Nou nog even en dan leven we ook officieel in een kneiter rechts land, ik vind dat maar niks.
De puinhopen van Pim zijn compleet. 13 jaar na dato bereikt waar hij naartoe wilde.
Omdat het niet strookt met wat ze het liefste willen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Is dat echt zo?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
BBB aids.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Volgens mij kan dat ook helemaal niet gezien vrijheid van onderwijs.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Neutraal over seksuele voorlichting zal in wilderiaans ook wel alles behalve neutraal betekenen. En passend bij de leeftijdscategorie zal ook wel naar jaren 50 maatstaven zijn.
Laat de grote inmenging in zaken waar politiek weinig te zoeken heeft maar beginnen.
Omdat verder kijken dan je neus lang is niet echt gebruikelijk is bij de rechtse partijen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Kost te veel en te weinig voor terugmaar op lange termijn is het idiot om hier niet in te investeren
Die zonnepanelen hoeft niet alleen voor beterverdieners en dat is ook de reden dat de EK het niet terugdraaide. Je kunt net via het nationaal warmtefonds ook zonnepanelen kopen als je geen 5000 euro hebt liggen en dan zouden ze de saldering afschaffen, dat was het sentiment.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
MBT Cutuur, is er wel eens een onderzoek gedaan naar de sociale demografie van theater, opera en museumbezoekers?
De HRA wordt graag gezien als een subsidie voor de "Rijken" maar hoe zit het met de cultuur subsidies? Laten we wel zijn, alle subsidies op zonnepanelen (incl Saldering) en elektrische autos zijn ook voor beterverdieners
Omdat ze niet willen interfereren in de vrijheid van handel. En als je mensen vrijlaat in economische beweegredenen delft de natuur het onderspit. Het loont niet om natuur te besparen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Van wat ik heb gelezen gaat er heel veel subsidie naar opera en klassieke muziek.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
MBT Cutuur, is er wel eens een onderzoek gedaan naar de sociale demografie van theater, opera en museumbezoekers?
De HRA wordt graag gezien als een subsidie voor de "Rijken" maar hoe zit het met de cultuur subsidies? Laten we wel zijn, alle subsidies op zonnepanelen (incl Saldering) en elektrische autos zijn ook voor beterverdieners
Da's met beestjes enzo, brrr.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Dat is ook een van de duurste muziekvormen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:16 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Van wat ik heb gelezen gaat er heel veel subsidie naar opera en klassieke muziek.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Er woont nou eenmaal niemand in Drenthe, en er is geen ruimte om af te wijken van evenredige vertegenwoordiging.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral dat laatste: je garandeert hiermee dus geen evenredige vertegenwoordiging als je binnen de 150 zetels wil blijven. En echt de regio een stem geven is dit ook niet: Zeeland 2 mensen, Friesland, Groningen en Drenthe ieder 4 en Zuid-Holland 23 lijkt me net niet de bedoeling van Omtzigt.
Wij, linkse mensen, zijn nu gewoon in paniek. Eigenlijk al sinds Balkenende.quote:
Ik zou willen dat het anders was, maar ik ben bang dat het wel kan. Nog even los van het gegeven dat we wetgeving niet toetsen aan de grondwet, maar de bewaking van de kwaliteit van het onderwijs is zorg van de regering en wat daaronder valt is redelijk ruim te interpreteren. Er is ook een curriculum waar in staat wat er onderwezen moet worden. Niemand die zegt dat je daar niet in mag zetten wat je niet mag onderwijzen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij kan dat ook helemaal niet gezien vrijheid van onderwijs.
Ik ben er ook geen fan van om zand (of veen eigenlijk) stemrecht te geven. 1 burger, 1 stem.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er woont nou eenmaal niemand in Drenthe, en er is geen ruimte om af te wijken van evenredige vertegenwoordiging.
Maar we hoeven elkaar hierin niet te overtuigen: Het is een allerbelabberdst idee van Omtzigt, dat een 'probleem' oplost waarvan helemaal onduidelijk is hoe groot het nou precies is, en waarvan al helemaal onduidelijk is of dit dit probleem nou eigenlijk daadwerkelijk wel oplost.
Maar ook hier zie je weer dat er mee wordt gegaan in het geschetste beeld, namelijk de zielige regio die niet gehoord wordt. Volgens mij stemt het platteland al jaren op CDA/VVD, die ook steevast in nagenoeg alle provinciebesturen zitten. Nu stemmen ze ook nog eens op PVV/BBB/NSC, en die gaan regeren. Dus hoezo, niet gehoord? Stem gewoon eens op betere vertegenwoordigers als je beter beleid wil.
De echte ongehoorden bevinden zich in de stedelijke omgeving; hun stem verdwijnt in meerderheid in de oppositie.
Maar als je ze nog beter laat horen betekent dat nog meer stemmen voor die partijenquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er woont nou eenmaal niemand in Drenthe, en er is geen ruimte om af te wijken van evenredige vertegenwoordiging.
Maar we hoeven elkaar hierin niet te overtuigen: Het is een allerbelabberdst idee van Omtzigt, dat een 'probleem' oplost waarvan helemaal onduidelijk is hoe groot het nou precies is, en waarvan al helemaal onduidelijk is of dit dit probleem nou eigenlijk daadwerkelijk wel oplost.
Maar ook hier zie je weer dat er mee wordt gegaan in het geschetste beeld, namelijk de zielige regio die niet gehoord wordt. Volgens mij stemt het platteland al jaren op CDA/VVD, die ook steevast in nagenoeg alle provinciebesturen zitten. Nu stemmen ze ook nog eens op PVV/BBB/NSC, en die gaan regeren. Dus hoezo, niet gehoord? Stem gewoon eens op betere vertegenwoordigers als je beter beleid wil.
De echte ongehoorden bevinden zich in de stedelijke omgeving; hun stem verdwijnt in meerderheid in de oppositie.
Ik ben niet echt tegen subsidie daarvoor, het moet ook kunnen bestaan is mijn mening. Maar als het publiek vrijwel geheel uit mensen bestaat die ipv. ¤40 ook wel ¤80 voor een kaartje kunnen betalen (en dat ook gewoon doen) dan heb ik dat liever. Zie ik de subsidie liever gaan naar de kleine podia waar (nieuwe) muziek ontstaat en waar door laagdrempeligheid iedereen van kan genieten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is ook een van de duurste muziekvormen.
Het ligt eraan hoe groot je het gedeelte maakt dat gebaseerd is op de regionale vertegenwoordiging. Probleem is natuurlijk dat hoe kleiner je die regio-vertegenwoordiging maakt, hoe nuttelozer de wijziging is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is volgens mij gebaseerd op het vorige Duits systeem, dat werd een puinhoop vanwege de zogenaamde Überhang- en Ausgleichsmandaten. Dat is recentelijk met veel pijn en moeite hervormd, nadat er i.p.v. de oorspronkelijk bedoelde 600 volksvertegenwoordigers er inmiddels ruim 700 in de Bundestag zitten.
De oppositie is nu echt begonnen. Genot.quote:
Echt waar? Dat is echt heel treurig. Dat kan ze toch niet met droge ogen gaan beweren?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef -XOR- het volgende:
Haha Dilan die het nu heeft over hoe verschrikkelijk het is dat er in Ter Apel mensen buiten moeten slapen.
Balkenende IV viel toch wel mee?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij, linkse mensen, zijn nu gewoon in paniek. Eigenlijk al sinds Balkenende.
Dus nu wil ze Ter Apel sluiten zodat er ook niemand meer buiten slaapt daar zeker?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef -XOR- het volgende:
Haha Dilan die het nu heeft over hoe verschrikkelijk het is dat er in Ter Apel mensen buiten moeten slapen.
Stem gewoon op betere volksvertegenwoordigers is echt zo'n drogreden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom nou al zo lang? Er is altijd alleen maar links beleid geweest.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wij, linkse mensen, zijn nu gewoon in paniek. Eigenlijk al sinds Balkenende.
Liegen gaat haar prima af, anders.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:22 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is echt heel treurig. Dat kan ze toch niet met droge ogen gaan beweren?
Deze klopt niet. Mijn hond staat boven aan.quote:
"De mensen in Ter Apel worden in de steek gelaten"quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:22 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Echt waar? Dat is echt heel treurig. Dat kan ze toch niet met droge ogen gaan beweren?
Hoeveel jaar roepen ze dit al? Blijkbaar is het nooit echt veranderd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:04 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Jawel hoor.
https://nos.nl/artikel/25(...)-het-coalitieakkoord
Verder moet werken in de zorg (waar een groot personeelstekort is) aantrekkelijker worden. Dat zou moeten gebeuren "door middel van meer autonomie, loopbaanperspectief, goede arbeidsvoorwaarden en beperking van regeldruk en van administratieve lasten".
Goed dat ze eerlijk is. Ik neem tenminste aan dat ze bedoelt dat met dit akkoord de mensen in Ter Apel in de steek gelaten worden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"De mensen in Ter Apel worden in de steek gelaten"
Ze zegt het echt.
Er is op zich genoeg geld om uit te geven aan cultuur. Al die populaire dure musicals zijn iedere keer stijf uitverkocht. Genoeg mensen dus die 80 euro kunnen uitgeven aan dat wat ze leuk vinden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben niet echt tegen subsidie daarvoor, het moet ook kunnen bestaan is mijn mening. Maar als het publiek vrijwel geheel uit mensen bestaat die ipv. ¤40 ook wel ¤80 voor een kaartje kunnen betalen (en dat ook gewoon doen) dan heb ik dat liever. Zie ik de subsidie liever gaan naar de kleine podia waar (nieuwe) muziek ontstaat en waar door laagdrempeligheid iedereen van kan genieten.
Daarom moeten ze van het nieuwe kabinet in Bulgarije buiten gaan slapen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef -XOR- het volgende:
De prijs van een kaartje laat dat niet echt zien als je het vergelijkt met een bezoek aan de rollende stenen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is ook een van de duurste muziekvormen.
Iedereen heeft een andere perceptie van links/rechts. We moeten af van de hokjes links/rechts.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom nou al zo lang? Er is altijd alleen maar links beleid geweest.
Er is al meer dan 40 jaar geen links beleid.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom nou al zo lang? Er is altijd alleen maar links beleid geweest.
Daarom de spreidingswet terugdraaien zodat de mensen in Ter Apel niet meer in de steek gelaten worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze zegt het echt.
Ditquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben niet echt tegen subsidie daarvoor, het moet ook kunnen bestaan is mijn mening. Maar als het publiek vrijwel geheel uit mensen bestaat die ipv. ¤40 ook wel ¤80 voor een kaartje kunnen betalen (en dat ook gewoon doen) dan heb ik dat liever. Zie ik de subsidie liever gaan naar de kleine podia waar (nieuwe) muziek ontstaat en waar door laagdrempeligheid iedereen van kan genieten.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom de spreidingswet terugdraaien zodat de mensen in Ter Apel niet meer in de steek gelaten worden.
Bij de Rollende stenen komt geen subsidie kijken en gaat er meer hun zakken in.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De prijs van een kaartje laat dat niet echt zien als je het vergelijkt met een bezoek aan de rollende stenen.
Dank de goden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er is al meer dan 40 jaar geen links beleid.
Ik ben geen fiscalist, dus neem mij niet te serieus. Maar uit de “tomaten op een pizza-btw discussie” begreep ik dat het belangrijkste criterium is of producten voor de consument inwisselbaar zijn. Ik denk toch dat dat niet zo is…quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:27 schreef Tijger_m het volgende:
@:trein2000 Kan de hotelsector deze BTW maatregel vis a vis campings juridisch aanvechten? Lijkt mij oneerlijke concurrentie, eigenlijk.
Er valt niet zo veel te veranderen als je ook nog een zorg wil waarbij je geen onnodige handelingen verricht, er kwaliteit geleverd wordt en het personeel de cliënten enigszins kan volgen en er een normale overdracht is. Tenminste, niet in de langdurige zorg en dat is toch de hoofdmoot van de zorg. En 'loopbaanperspectief' is dan helemaal onzin, de meeste zorgmedewerkers willen niks anders dan tussen de cliënten staan en voor hen werken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hoeveel jaar roepen ze dit al? Blijkbaar is het nooit echt veranderd.
LInks/rechts is helemaal geen probleem, als iedereen normaal doet en normaal argumenteert (dat gebeurde hier gisteravond) dan is dat allemaal helemaal prima. Je hoeft het ook niet eens te worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:26 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Iedereen heeft een andere perceptie van links/rechts. We moeten af van de hokjes links/rechts.
Afgelopen weekend nog een discussie in de kroeg (altijd gezellig) met stemmers voor mij aan de andere kant van het spectrum, prima, zaten zelfs overeenkomsten tussen. Tot iemand die VVD links zoniet extreem links vond erbij kwam, toen ben ik er weer mee gestopt.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je stem. Als je periode na periode in meerderheid stemt op partijen die in de regering of het provinciebestuur komen, dan heb je als regio of gemeente niet echt recht om na 10-15 van zulke jaren, te klagen dat er te weinig naar je geluisterd wordt en dat het de schuld is van anderen. Blijkbaar heb je de afgelopen 10-15 jaar dan verkeerd gestemd. Kan gebeuren, is gebeurd, we hebben er inderdaad allemaal onder geleden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Stem gewoon op betere volksvertegenwoordigers is echt zo'n drogreden.
Stel op wie zouden ze moeten stemmen? Wie verdient echt hun stem
Weer mis je het punt, waarom zou ik als ik naar een klassiek concert ga (binnenkort naar uitvoering van Philip Glass, kaartje 36 Euro) gesubsidieerd moeten worden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij de Rollende stenen komt geen subsidie kijken en gaat er meer hun zakken in.
Ik snap dit niet zo goed. Om na 40 jaar lang "geen links beleid" nog te juichen voor nog een keer geen links beleid met zulke rokende puinhopen in Nederland?quote:
Omdat niet iedereen jouw salaris heeft en men verschraling door vraaguitval wil voorkomen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Weer mis je het punt, waarom zou ik als ik naar een klassiek concert ga (binnenkort naar uitvoering van Philip Glass, kaartje 36 Euro) gesubsidieerd moeten worden?
En daar gaat weer, net als vroeger, enorm mee gefraudeerd worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Elan het volgende:
Die rode diesel, boeren lachen zich rot verdienen evengoed goud geld.
Maar zonder subsidie kan het niet bestaan, want ¤80 gaat nog wel maar helemaal zonder subsidie kost een kaartje ¤240 ipv. ¤40. Hoe meer je bezuinigt hoe meer mensen je uitsluit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is op zich genoeg geld om uit te geven aan cultuur. Al die populaire dure musicals zijn iedere keer stijf uitverkocht. Genoeg mensen dus die 80 euro kunnen uitgeven aan dat wat ze leuk vinden.
Ja maar ze zijn zo zielig vinden veel mensen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Elan het volgende:
Die rode diesel, boeren lachen zich rot verdienen evengoed goud geld.
Ze lijkt te menen dat de spreidingswet de mensen in Ter Apel (bewoners en vluchtelingen) in de steek laat. Het is echt te bizar voor woorden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Goed dat ze eerlijk is. Ik neem tenminste aan dat ze bedoelt dat met dit akkoord de mensen in Ter Apel in de steek gelaten worden?
Nee, totaal niet, die hebben maar één zetel. De Deense minderheid heeft ook geen geborgde zetels, die hebben enkel de uitzondering dat ze niet aan de kiesdrempel van 5% hoeven te voldoen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het ligt eraan hoe groot je het gedeelte maakt dat gebaseerd is op de regionale vertegenwoordiging. Probleem is natuurlijk dat hoe kleiner je die regio-vertegenwoordiging maakt, hoe nuttelozer de wijziging is.
Lag het probleem in Duitsland niet ook voor een deel aan de geborgde zetels voor de Deense minderheid?
Dat begrijp ik niet. Er is volgens mij niemand boven de 7 die daar intrapt. Waarom die show dan toch opvoeren?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze zegt het echt.
Aan de andere kant: ik ben zowel in Duitsland als in Frankrijk naar musea en klassieke voorstellingen geweest en in beide landen was ik minder kwijt dan in Nederland. Zo erg gesubsideerd wordt het dus ook weer niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Weer mis je het punt, waarom zou ik als ik naar een klassiek concert ga (binnenkort naar uitvoering van Philip Glass, kaartje 36 Euro) gesubsidieerd moeten worden?
Ja, het is gewoon een botte leugen maar wel een die lekker valt bij de achterban.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze lijkt te menen dat de spreidingswet de mensen in Ter Apel (bewoners en vluchtelingen) in de steek laat. Het is echt te bizar voor woorden.
Niet? Oh, ga dan meer eens kijken in het topic in NWS.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:33 schreef Lyrewyn het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet. Er is volgens mij niemand boven de 7 die daar intrapt. Waarom die show dan toch opvoeren?
Tsja, denk dat links vooral moet zorgen voor een wat beter verhaal. Standpunten waar mensen continue mee in de portemonnee worden geraakt slaan toch minder snel aan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap dit niet zo goed. Om na 40 jaar lang "geen links beleid" nog te juichen voor nog een keer geen links beleid met zulke rokende puinhopen in Nederland?
jaja, de situatie in Nederland is werkelijk rokende puinhopen, de staatsschuld is door het dak, massale werkloosheid, dramatisch investeringsklimaat, binnensteden zijn no-go waar zelfs de politie niet heen durft, kindersterfte, burgeroorlog,quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik snap dit niet zo goed. Om na 40 jaar lang "geen links beleid" nog te juichen voor nog een keer geen links beleid met zulke rokende puinhopen in Nederland?
Om het ook betaalbaar te houden voor mensen met een kleinere beurs die ook van klassieke muziek houden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Fraude en boeren? Hoe kom je er bij?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daar gaat weer, net als vroeger, enorm mee gefraudeerd worden.
Mijn zwager zit in de autoverkoop werkgebied Epe, hij heeft vandaag al meer diesels verkocht dan de vorige 2 maanden bij elkaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En daar gaat weer, net als vroeger, enorm mee gefraudeerd worden.
Ik bedoelde IQ > 7.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet? Oh, ga dan meer eens kijken in het topic in NWS.
Ik weet het, hoe durf ik?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Fraude en boeren? Hoe kom je er bij?
Wat mij terugbrengt bij de vraag, is bekend wat het inkomen is van theater, opera, museabezoekers? Als ik om me heen kijk ligt dat duidelijk boven modaalquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen jouw salaris heeft en men verschraling door vraaguitval wil voorkomen.
Rokende puinhopen is idd overdreven, behalve als je het over natuur hebt (die staat wel echt op de rand van de afgrond). Geweldig gaat het natuurlijk ook niet en van dit akkoord wordt Nederland natuurlijk in geen enkel opzicht beter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef nostra het volgende:
Rokende puinhopen in Nederland, je kan ook overdrijven. Zo ongeveer elk denkbaar lijstje staan we in de top 10, vaak top 5, maar god god wat een afbraakbeleid heeft ons de afgelopen 40 jaar toch de afgrond in gestort. En dat wordt alleen maar erger!
Dat is inderdaad onzin. Ik vind ook dat de VVD blinde vlekken heeft maar je kunt het wel aan ze overlaten om op de winkel te passen en de boel niet totaal uit de hand te laten lopen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef nostra het volgende:
Rokende puinhopen in Nederland, je kan ook overdrijven. Zo ongeveer elk denkbaar lijstje staan we in de top 10, vaak top 5, maar god god wat een afbraakbeleid heeft ons de afgelopen 40 jaar toch de afgrond in gestort. En dat wordt alleen maar erger!
Oh ja sowieso moet links met een veel beter verhaal komen. Het is nu veel roepen vanaf zijlijn maar weinig laten zien wat er echt beter kan worden. Cijfermatige onderbouwing doet het helaas niet zo goed bij het volk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Tsja, denk dat links vooral moet zorgen voor een wat beter verhaal. Standpunten waar mensen continue mee in de portemonnee worden geraakt slaan toch minder snel aan.
Ik hoop alleen wel dat we hierna weer richting een middenkabinet gaan, dat heeft toch mijn voorkeur. Het is wat dat betreft eeuwig zonde dat GL is samen gegaan met PvdA want laatstgenoemde vond ik altijd wel een prima partij om in de coalitie te hebben.
Ja het is misschien wat overdreven maar de zorg kraakt, onderwijsniveau daalt, woningtekort, migratieprobleem, klimaatprobleem. De huidige plannen laat mij niet perse zien dat aantal van deze dingen opgelost worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef nostra het volgende:
En nu ze BBB, NSC of Geert stemmen is dat geen probleem neem ik aan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je bent zelf verantwoordelijk voor je stem. Als je periode na periode in meerderheid stemt op partijen die in de regering of het provinciebestuur komen, dan heb je als regio of gemeente niet echt recht om na 10-15 van zulke jaren, te klagen dat er te weinig naar je geluisterd wordt en dat het de schuld is van anderen. Blijkbaar heb je de afgelopen 10-15 jaar dan verkeerd gestemd. Kan gebeuren, is gebeurd, we hebben er inderdaad allemaal onder geleden.
Je bent niet zielig, je bent dom geweest. Dat gaan we niet belonen met medelijden en stelselwijzingen om je structurele domheid nog wat meer tractie te geven.
In Twente stemmen ze extreem regeringsgezind. En maar klagen klagen klagen dat ze genegeerd worden door de regering en Den Haag en dat het de schuld is van de Randstad. Het is lachwekkend.
Of misschien he. Zijn er mensen die anders denken dan jij. En juist de partij die jij steunt tegen hun eigen belangen in vind gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef Stefanovich het volgende:
De Nederlander stemt consequent tegen z’n eigen belang in, blijkt direct alweer, omdat men een beetje bang is voor een paar asielzoekers, gebrainwashed door de pvv en de vvd. Triest. Kwalijk.
gaan die er naar toe? Of is het net als de HRA en Zonnepanelen, EUV Subsidies waar mensen die beter verdienen er van profiteren?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om het ook betaalbaar te houden voor mensen met een kleinere beurs die ook van klassieke muziek houden.
Natuurlijk zijn er verbeterpunten, en een aantal grote ook, maar je mag toch in je handjes knijpen dat je bij de paar promille hoort die hier toevallig zijn wieg heeft hebben staan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rokende puinhopen is idd overdreven, behalve als je het over natuur hebt (die staat wel echt op de rand van de afgrond). Geweldig gaat het natuurlijk ook niet en van dit akkoord wordt Nederland natuurlijk in geen enkel opzicht beter.
Is toch ook zat. Als jij na 1,5 jaar nog geen baan hebt is er iets anders aan de hand.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ah, inkorten WW naar 18 maanden. Daar halen we het geld mee op!
Geen idee wat je bedoelt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:37 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En nu ze BBB, NSC of Geert stemmen is dat geen probleem neem ik aan?
Goh wat een lol, je moet er maar opkomen zeg!quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef Starhopper het volgende:
Hahaha! Fred Teeven weer in het kabinet?Die gaat weer bonnetjes kwijtraken
Als je wat voor de natuur wilt doen in NL, moet je de inzet van pesticiden, vooral de neonicotinoïden gaan terugdringen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rokende puinhopen is idd overdreven, behalve als je het over natuur hebt (die staat wel echt op de rand van de afgrond). Geweldig gaat het natuurlijk ook niet en van dit akkoord wordt Nederland natuurlijk in geen enkel opzicht beter.
Eens. Je moet ook nog verplicht solliciteren en andere dingen doen die je helpen met het vinden van een baan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is toch ook zat. Als jij na 1,5 jaar nog geen baan hebt is er iets anders aan de hand.
Over het algemeen zullen subsidies voor klassieke concerten in praktijk inderdaad vooral bezocht worden door mensen die bovenmodaal verdienen, maar dat kun je ook oplossen door een steiler belastingstelsel als je bang bent dat kunstsubsidies een financiele transfer van arm naar rijk betekenen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
gaan die er naar toe? Of is het net als de HRA en Zonnepanelen, EUV Subsidies waar mensen die beter verdienen er van profiteren?
Dan ben je bijvoorbeeld al ouder en willen ze je niet meer?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is toch ook zat. Als jij na 1,5 jaar nog geen baan hebt is er iets anders aan de hand.
Volgens mij is dat vooral een indicatie dat je geen baan hebt kunnen vinden, maar kan het mis hebben.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of je bent ziek. Maar dan gaat dat laatste half jaartje WW je ook niet meer redden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ben je bijvoorbeeld al ouder en willen ze je niet meer?
Ja. De burger is verantwoordelijk voor zijn stem en naar wie hij luistert.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:36 schreef Stefanovich het volgende:
Kunnen we nog spreken van een fatsoenlijk werkende democratie wanneer populisten zoveel leugens verspreiden en daarmee mensen mobiliseren?
Is het echt interessant in welke plaats buitenlandse ambassades staan? Al zetten ze de Franse in Lyon, de Amerikaanse in Las Vegas en de Duitse in Keulen, het kan me echt totaal niet schelen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef zoekeenleven het volgende:
Interessant dat er in het akkoord staat dat de Nederlandse ambassade in Israel gaat verhuizen naar Jeruzalem.
In Israel is dat wel even anders en dat weet je donders goed.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het echt interessant in welke plaats buitenlandse ambassades staan? Al zetten ze de Franse in Lyon, de Amerikaanse in Las Vegas en de Duitse in Keulen, het kan me echt totaal niet schelen.
Als ik met 59 jaar in de WW beland, heb ik nog bijna tien jaar te gaan die ik normaal werkend met een salaris had kunnen doorbrengen. Dan is het redelijk pijnlijk als je te oud wordt bevonden en in de bijstand belandt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of je bent ziek. Maar dan gaat dat laatste half jaartje WW je ook niet meer redden.
Dan nog heb je kans op vraaguitval als mensen door veel duurdere kaarten keuzes moeten maken. En dat kan ook voor de hogere inkomens het voortbestaan in gevaar brengen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat mij terugbrengt bij de vraag, is bekend wat het inkomen is van theater, opera, museabezoekers? Als ik om me heen kijk ligt dat duidelijk boven modaal
Wie had dat nou verwacht?quote:
Ben ook benieuwd of de Nederlandse ambassade in Ivoorkust van Abidjan naar Yamoussoukro verhuist.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef zoekeenleven het volgende:
Interessant dat er in het akkoord staat dat de Nederlandse ambassade in Israel gaat verhuizen naar Jeruzalem.
quote:
Maar nu kan Geert de volgende verkiezingen eisen dat Timmermans meer doet voor de arbeidsongeschikten. De mensen kunnen niet langer wachten, ze hebben het geld nu nodig!quote:
Ook daar interesseert me het geen fluit, pure symboliek die niet echt een relevant verschil maakt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In Israel is dat wel even anders en dat weet je donders goed.
Waarom?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over het algemeen zullen subsidies voor klassieke concerten in praktijk inderdaad vooral bezocht worden door mensen die bovenmodaal verdienen, maar dat kun je ook oplossen door een steiler belastingstelsel als je bang bent dat kunstsubsidies een financiele transfer van arm naar rijk betekenen.
Behalve als je er duidelijk een kant mee kiest tussen twee oorlog voerende partijen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het echt interessant in welke plaats buitenlandse ambassades staan? Al zetten ze de Franse in Lyon, de Amerikaanse in Las Vegas en de Duitse in Keulen, het kan me echt totaal niet schelen.
Sowieso, rechts zijn is blijkbaar onbeschaamd je hand ophouden tegenwoordig.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie had dat nou verwacht?
"Die mevrouw moet dat geld NU NU NU hebben!" "Het eerste wat ik doe is ER afschaffen!"
Maar die mensen liegen en bedriegen de boel bij elkaar, om hun belangen te bereiken…. Dat is een een beetje m’n punt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Of misschien he. Zijn er mensen die anders denken dan jij. En juist de partij die jij steunt tegen hun eigen belangen in vind gaan.
Ik zeg maar wat geks.
`quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan nog heb je kans op vraaguitval als mensen door veel duurdere kaarten keuzes moeten maken. En dat kan ook voor de hogere inkomens het voortbestaan in gevaar brengen.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom?
Ik stel me voor mensen met een inkomen van, laten we zeggen anderhalf keer minimumloon een kortingspas voor theater, klassiek concert, opera te geven, en de rest meer te laten betalen. Zet er een kist bier op dat er nauwelijks tot geen gebruik van de pas zal zijn.
Oh, dat zou ook een prima oplossing zijn. De vraag is alleen of het het culturele aanbod niet teveel verschraalt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom?
Ik stel me voor mensen met een inkomen van, laten we zeggen anderhalf keer minimumloon een kortingspas voor theater, klassiek concert, opera te geven, en de rest meer te laten betalen. Zet er een kist bier op dat er nauwelijks tot geen gebruik van de pas zal zijn.
Maar of je nu met 60,5 of 61 in de bijstand komt, maakt dat nou groot verschil?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik met 59 jaar in de WW beland, heb ik nog bijna tien jaar te gaan die ik normaal werkend met een salaris had kunnen doorbrengen. Dan is het redelijk pijnlijk als je te oud wordt bevonden en in de bijstand belandt.
Maar als de burger misleid wordt?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. De burger is verantwoordelijk voor zijn stem en naar wie hij luistert.
Dat kan zijn. Maar die laatste 6 maanden maken dan ook het verschil niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik met 59 jaar in de WW beland, heb ik nog bijna tien jaar te gaan die ik normaal werkend met een salaris had kunnen doorbrengen. Dan is het redelijk pijnlijk als je te oud wordt bevonden en in de bijstand belandt.
Mooie sigaar uit eigen doos. Dit is juist de groep voor wie het ER het meeste klemt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie had dat nou verwacht?
"Die mevrouw moet dat geld NU NU NU hebben!" "Het eerste wat ik doe is ER afschaffen!"
Hoe dan? Politici vertellen leugens, ja, maar als burger in een democratie is jouw deel van het pact dat jij je informeert. In het VK roepen ook veel mensen tegenwoordig dat ze misleid zijn met Brexit maar dat is gelul, ze hadden gewoon kunnen kiezen om de leugens, die eenvoudig te checken waren, niet te geloven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Maar als de burger misleid wordt?
Is dit niet gewoon een probleem van de hele politiek. En niet alleen van het deel wat jij niet leuk vind?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:44 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Maar die mensen liegen en bedriegen de boel bij elkaar, om hun belangen te bereiken…. Dat is een een beetje m’n punt.
Vind dat nu juist een gevaar van cultuur subsidies, want dan bepaald een klein groepje mensen wat er geld krijgt. Zie bijvoorbeeld hoe Nederlandse films geld krijgen. Onze grootste regisseurs werden daar vooral buitengesloten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oh, dat zou ook een prima oplossing zijn. De vraag is alleen of het het culturele aanbod niet teveel verschraalt.
Misschien lopen de laagste inkomens de deur niet plat daar. Maar ook bij middeninkomen zullen duurdere kaartjes mogelijk leiden tot vraaguitval als er gekozen moet worden tussen het klassieke concert of een keer uit eten.quote:
Ik heb geen verlaging van het ER nodig, die mensen wel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mooie sigaar uit eigen doos. Dit is juist de groep voor wie het ER het meeste klemt.
Die middeninkomens rennen de deur plat bij Joop vd Ende Musicals, Rollende stenen, Mamadona of Ramsteen concertenquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien lopen de laagste inkomens de deur niet plat daar. Maar ook bij middeninkomen zullen duurdere kaartjes mogelijk leiden tot vraaguitval als er gekozen moet worden tussen het klassieke concert of een keer uit eten.
Ja, ik hoorde Omtzigt gisteravond kraaien over lastenverlichting maar tot op heden zie ik daar niets van terug en de ER verlaging gaat ten koste van de mensen met de hoogste kosten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zie vooral heel veel geld gaan naar rechtse hobbies en weinig tot geen lastenverlichting voor mensen die modaal of daarboven verdienen. Wat dat betreft een echt PVV-akkoord, economisch links.
Genieten...zo zou ik het niet willen noemen, het word vooral pijnlijk en de verantwoordelijken blijven buiten schot en kunnen vanaf de zijlijn blijven snipen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Genieten gaan vooral spartelende ministers worden die onuitvoerbare dingen moeten gaan doen.
Niks mis mee om te schuiven maar ik zie eigenlijk maar heel weinig echt geschuif en zeker geen voordeel voor de werkende burgers tot op heden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:51 schreef fetX het volgende:
Goh, schuiven met geld. Het is net politiek.
Nee dat is niet eenduidig zo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Die middeninkomens rennen de deur plat bij Joop vd Ende Musicals, Rollende stenen, Mamadona of Ramsteen concerten
Nou nee, daar is een oppositie voor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Genieten...zo zou ik het niet willen noemen, het word vooral pijnlijk en de verantwoordelijken blijven buiten schot en kunnen vanaf de zijlijn blijven snipen.
Het is meer schuiven met geld dat er niet isquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niks mis mee om te schuiven maar ik zie eigenlijk maar heel weinig echt geschuif en zeker geen voordeel voor de werkende burgers tot op heden.
Daar heb ik niet eens moeite mee. Als het ER echt afgeschaft zou worden, wat miljarden per jaar kost, dan is dat prima maar halveren en de rekening bij de chronisch zieken neer te leggen? Godallemachtig, wat een cynisme spreekt daar uit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:55 schreef zimmy910 het volgende:
[..]
Het is meer schuiven met geld dat er niet is
Het is eigenlijk al een heel naief idee dat de werkende burger er enorm van gaat profiteren als weer ergens een procentje van een of andere schijf wordt afgesnoept, terwijl het hoe dan ook nog steeds veel lonender is om geld te verdienen uit vermogen dat je toevallig van huis uit hebt meegekregen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niks mis mee om te schuiven maar ik zie eigenlijk maar heel weinig echt geschuif en zeker geen voordeel voor de werkende burgers tot op heden.
Het idee dat je opera en klassieke concerten zwaar moet subsidiëren om het betaalbaar te hebben voor lage inkomens is absurt als je niet kan aantonen dat deze het ook bezoeken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat is niet eenduidig zo.
Het idee "we maken het heel duur, want de mensen die komen kunnen het toch wel betalen" is niet solide. Naar alle waarschijnlijkheid komt een aanzienlijk deel van de mensen dan minder. Wat het bestaansrecht dus voor iedereen ondermijnt.
Het is een hoofdlijnenakkoord dus er is niets concreet, maar WW 6 maanden eraf en qua zorg daar wordt nooit op bezuinigd maar de jaarlijkse stijging daarvan wordt ietwat beteugelt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Verkorting van de WW lees ik, en ik ving iets op over een bezuiniging op zorg. Maar wat houdt dat dan concreet in?
Ik heb het idee aan de linkerkant er meer sprake is van integriteit en reflectie dan op rechts ja. Meer wetenschappelijke benadering van beleid ook, ipv onderbuik. Het algemene belang wordt meer in het oog gehouden i.p.v. het deelbelangetjes die het algehele belang meer schaden dan goed doen. Hoe rechtser hoe sneller journaille ook wordt aangevallen. Ik zie wel een afbrokkeling gaande. Het is niet zo zwart wit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon een probleem van de hele politiek. En niet alleen van het deel wat jij niet leuk vind?
Wat weer tot veel geschuim en boosheid over 'activistische rechters' gaat leidenquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef nils7 het volgende:
Lol ze gaan niks oplossen.
Allemaal plannen die bij een rechter stranden zodra er iemand gaat procederen voor betere lucht- of waterkwaliteit.
Klimaat adaptatie maar bedrijven die meer CO2 uitstoten gaan er geen last van hebben.![]()
Asielbeleid, we gaan vragen aan Europe voor een opt-out... sure en straks met een vingertje wijzen naar de EU dat het niet kan![]()
Ik had liever gezien dat er nog wat meer in de NPO gesneden was om dat geld dan ten goede te laten komen aan cultuur.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan nog heb je kans op vraaguitval als mensen door veel duurdere kaarten keuzes moeten maken. En dat kan ook voor de hogere inkomens het voortbestaan in gevaar brengen.
Rode diesel, bedoel je.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:01 schreef nils7 het volgende:
Eigenlijk gaan ze op een muur af rijden maar ipv gas los of remmen geven ze gas bij![]()
Ja. Dit akkoord gaat niets brengen behalve wat maatregelen die de rijken rijker makenquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef nils7 het volgende:
Allemaal plannen die bij een rechter stranden zodra er iemand gaat procederen voor betere lucht- of waterkwaliteit.
Klimaat adaptatie maar bedrijven die meer CO2 uitstoten gaan er geen last van hebben.![]()
Asielbeleid, we gaan vragen aan Europe voor een opt-out... sure en straks met een vingertje wijzen naar de EU dat het niet kan![]()
Ik heb het ook helemaal niet over lage inkomens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het idee dat je opera en klassieke concerten zwaar moet subsidiëren om het betaalbaar te hebben voor lage inkomens is absurt als je niet kan aantonen dat deze het ook bezoeken.
Het hele subsidiecircus is absurt.
nou het valt me nog mee dat ze gaskraan bij Groningen niet vol open draaien.quote:
Gemiste kans, eerlijk is eerlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
nou het valt me nog mee dat ze gaskraan bij Groningen niet vol open draaien.
Het komt zowieso allemaal door Links!quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zodra dit kabinet valt kunnen ze weer zeiken dat er weer een x aantal jaar niets is gebeurd. En dat we nog strengere maatregelen nodig hebben.
G a a f l a n d
Waar zie jij beteugeling van de zorgkosten?quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is een hoofdlijnenakkoord dus er is niets concreet, maar WW 6 maanden eraf en qua zorg daar wordt nooit op bezuinigd maar de jaarlijkse stijging daarvan wordt ietwat beteugelt.
NPO is cultuur. Mag je van alles van vinden maar dat is het wel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:01 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat er nog wat meer in de NPO gesneden was om dat geld dan ten goede te laten komen aan cultuur.
Maar dat ligt helemaal niet bij de Rijksoverheid, dat beleid ligt toch gewoon bij de gemeentes?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:01 schreef VelitoX het volgende:
die 5% vd sociale woningen die naar statushouders gaat, dat maakt natuurlijk het verschil op de woningmarkt! lol. Typisch achterlijke symboolpolitiek.
Groeifonds gaat ook de vuilnisbelt op.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Buitendam het volgende:
Fonds Onderzoek en Wetenschap met 1,1 miljard verlaagd. Daarmee jagen we kleine en nietszeggende kutbedrijfjes als ASML nog sneller Nederland uit.
Ideologische bezwaren tegen dat soort linkse hobby’s. Tenzij het dat mooie gebiedje om de hoek is waar de hond wordt uitgelaten natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Mooi, dan wordt wonen hier weer betaalbaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Buitendam het volgende:
Fonds Onderzoek en Wetenschap met 1,1 miljard verlaagd. Daarmee jagen we kleine en nietszeggende kutbedrijfjes als ASML nog sneller Nederland uit.
Tjah gewoon kop int zand en wat loze kreten roepen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:06 schreef VoMy het volgende:
Er staan op bepaalde vastloopdossiers letterlijk geen plannen in hoe ze het willen aanpakken.
Dat is dus exact wat ik bedoelde met de verantwoordelijken blijven buiten schot want de sukkel die ze als minister gaan inzetten op dergelijke dossiers zal moeten gaan uitleggen, aan zowel de oppositie als de regeringspartijen, waarom hij geen fantasieland werkelijkheid kan maken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:06 schreef VoMy het volgende:
Er staan op bepaalde vastloopdossiers letterlijk geen plannen in hoe ze het willen aanpakken.
Bijvoorbeeld met stikstof. Ze hebben opgeschreven wat de ideale situatie voor ze is, ze hebben erbij gezet dat ze het gaan uitwerken op een juridisch houdbare manier, maar er staat niet in het akkoord wat dat dan gaat zijn. Ze hebben dus geen idee, alleen een wens.
Kortom, dat wordt niets. Totdat hun niet-werkende plannen zijn ontwikkeld, gebeurt er dus ook al niets nieuws en blijft de oude wetgeving van kracht. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ze gewoon de portemonnee gaan trekken voor alle mestproblemen en voor een definitieve oplossing verwijzen naar hun nog te verzinnen plannen.
De VVD hoop zo electoraat terug te pakkenquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:07 schreef Doevelaer het volgende:
Ik snap echt helemaal niets van de VVD. Waarom hebben ze het kabinet laten klappen op iets relatief kleins? Waarom zou je in godsnaam gaan meeregeren?
2 partijen die nog geen 5 jaar bestaan en een partij met vol met racisten?
Je weet toch 100 procent zeker dat dit qua ministers 1 grote shitshow gaat worden? De nummer 3 van de PVV was / is eigenaar van een poffertjeskraam. Een ander Kamerlid hoereert zijn eigen wijf aan zijn beveiligers. Als dat al je "goeien" zijn, kan je nagaan wat er straks als vulling bij komt.
Ah, op die manier dat halve jaar. Excuus, ik had niet goed gelezen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar of je nu met 60,5 of 61 in de bijstand komt, maakt dat nou groot verschil?
Dat werkt totaal niet omdat ze op rechts door de PVV ingehaald worden en op links ook, blijft over wat mensen die zichzelf ondernemer noemen. Maar dat betekent krimp voor de VVD. De peiling wijzen dat ook uit, de VVD verliest kiezers aan de PVV.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De VVD hoop zo electoraat terug te pakken
Weer 5 jaar stilstand genot. In 2030 nog steeds niets gebeurd. En dan oh nee moeten die arme boeren ineens nog harder worden aangepakt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus exact wat ik bedoelde met de verantwoordelijken blijven buiten schot want de sukkel die ze als minister gaan inzetten op dergelijke dossiers zal moeten gaan uitleggen, aan zowel de oppositie als de regeringspartijen, waarom hij geen fantasieland werkelijkheid kan maken.
Nee, ik had het verkeerd begrepen, sorry.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan zijn. Maar die laatste 6 maanden maken dan ook het verschil niet meer.
Ja, maar dan niet. Maar de minima gaan er ook nauwelijks op vooruit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:10 schreef -XOR- het volgende:
Er is vooral alles aan gedaan om de heilige middenklasse te ontzien.
Nouja, de regeringsfracties worden in dat soort debatten ook gewoon onder vuur genomen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dus exact wat ik bedoelde met de verantwoordelijken blijven buiten schot want de sukkel die ze als minister gaan inzetten op dergelijke dossiers zal moeten gaan uitleggen, aan zowel de oppositie als de regeringspartijen, waarom hij geen fantasieland werkelijkheid kan maken.
Eens. Maar de cultuur die de NPO ons biedt kan stukken goedkoper. Een net minder, verdere fusering van omroepen, aanpakken salarisconstructies, samenvoegen redacties, etc.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NPO is cultuur. Mag je van alles van vinden maar dat is het wel.
Nee, dat is natuurlijk de clou want dan komt de rechter om de hoek kijken (en de EU) en zal die minister alsnog moeten gaan snijden in de veeboeren. Maar dan kan de BBB stoer boos zijn op de eigen minister, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weer 5 jaar stilstand genot. In 2030 nog steeds niets gebeurd. En dan oh nee moeten die arme boeren ineens nog harder worden aangepakt.
G A A F L A N D
In de budgettaire bijlage, -415 in 2027, -870 in 2028 en -1.155 structureel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar zie jij beteugeling van de zorgkosten?
Ik zal eerlijk zijn, ik kijk al tig jaar geen NPO of andere Nederlandse TV meer, voor mijn part schaffen ze de hele NPO af, boeit mij persoonlijk totaal niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Eens. Maar de cultuur die de NPO ons biedt kan stukken goedkoper. Een net minder, verdere fusering van omroepen, aanpakken salarisconstructies, samenvoegen redacties, etc.
Die van de BBB komt nota bene.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is natuurlijk de clou want dan komt de rechter om de hoek kijken (en de EU) en zal die minister alsnog moeten gaan snijden in de veeboeren. Maar dan kan de BBB stoer boos zijn op de eigen minister, natuurlijk.
Onzin het is vooral de werkende minima tot modale inkomens die ze idioot veel geld gaan geven, bij een doorrekening zal je zien dat modaal en alles daarboven neutraal of zelfs negatief zal zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:10 schreef -XOR- het volgende:
Er is vooral alles aan gedaan om de heilige middenklasse te ontzien.
2% Box-2 verhoging die teruggedraaid wordt is zo ongeveer het enige voor de echt rijken, daarnaast is bijna iedere maatregel gemaakt voor de minimainkomens met een baan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar dan niet. Maar de minima gaan er ook nauwelijks op vooruit.
Het zijn de allerrijksten die de voordeeltjes pakken. Verwacht je toch niet van een VVD he
Staat daar ook in hoe dat gaat gebeuren? Want met verlaging van de ER zal de zorg juist meer gaan kosten (meer vraag oa. buiten de kosten daarvan)quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
In de budgettaire bijlage, -415 in 2027, -870 in 2028 en -1.155 structureel.
De minima krijgen volgens mij ook niet heel veel erbij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Onzin het is vooral de werkende minima tot modale inkomens die ze idioot veel geld gaan geven, bij een doorrekening zal je zien dat modaal en alles daarboven neutraal of zelfs negatief zal zijn.
Of de rest komt langs een andere weg tot dezelfde conclusie, bijvoorbeeld omdat dat Bed & Breakfast geen overheidstaak is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn, ik kijk al tig jaar geen NPO of andere Nederlandse TV meer, voor mijn part schaffen ze de hele NPO af, boeit mij persoonlijk totaal niet.
Het is wel van een enorme zieligheid dat er 100 miljoen afmoet omdat Wilders zijn rancuneuze gram wil halen op vermeende "linksheid" van de NPO en de rest daarin meegaat.
Als je 700 miljoen blijft uitgeven dan vind je het dus wel een overheidstaak, he? Dus dat argument lijkt mij niet valide.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Of de rest komt langs een andere weg tot dezelfde conclusie, bijvoorbeeld omdat dat Bed & Breakfast geen overheidstaak is.
Stijging minimumloon gaat niet door.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Onzin het is vooral de werkende minima tot modale inkomens die ze idioot veel geld gaan geven, bij een doorrekening zal je zien dat modaal en alles daarboven neutraal of zelfs negatief zal zijn.
Ah, daar is Omtzigt's bestaanszekerheid eindelijk. Goed om te weten.quote:
halvering eigen risico, extra lagere belastingschaal, verhogen huurtoeslag, hoger kindgebonden budget en dat zijn dan enkel de echt specifiek maatregelen voor minima. Er gaat idioot veel geld naar de minima met een baan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De minima krijgen volgens mij ook niet heel veel erbij.
quote:Koopkracht en lastenverlichting voor werkende middeninkomens. Het doel van de
lastenverlichting is dat middeninkomens hier optimaal baat bij hebben en dat de
lastenverlichting duidelijk zichtbaar is voor huishoudens.
Die halvering gaat niet door.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
halvering eigen risico, extra lagere belastinschaal, verhogen huurtoeslag, hoger kindgebonden budget en dat zijn dan enkel de echt specifiek maatregelen voor minima. Er gaat idioot veel geld naar de minima met een baan.
Je kan toch prima de NPO als instituut een overheidstaak vinden, maar onderdelen daarvan - zoals entertainment, spelshows, grappen en grollen - niet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je 700 miljoen blijft uitgeven dan vind je het dus wel een overheidstaak, he? Dus dat argument lijkt mij niet valide.
Er zit inderdaad wel licht entertainment tussen waarvan de maatschappelijke taak onduidelijk is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Of de rest komt langs een andere weg tot dezelfde conclusie, bijvoorbeeld omdat dat Bed & Breakfast geen overheidstaak is.
2027, dat gelooft echt niemand.quote:
En dat zichtbare vooral door een 3e schijf. Dat doen ze wel slim.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef -XOR- het volgende:
Koopkracht en lastenverlichting voor werkende middeninkomens. Het doel van de
lastenverlichting is dat middeninkomens hier optimaal baat bij hebben en dat de
lastenverlichting duidelijk zichtbaar is voor huishoudens.
Cabaret is toch cultuur? Of moet theater, muziek, sport ook maar helemaal weg van de NPO?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan toch prima de NPO als instituut een overheidstaak vinden, maar onderdelen daarvan - zoals entertainment, spelshows, grappen en grollen - niet?
Ja, een kapotte klok...quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Totaal niet mijn partijen maar wel blij dat men wil inzetten op kernenergie. Lichtpuntje iig.
ER is pas in 2027, he? En dat gaat ten koste van de chronisch zieken. Lagere belastingschaal? Ben benieuwd, hebben we net de boel vereenvoudigd gaan we er weer een schaal ingooien, prima verder maar lijkt mij nogal onwerkbaar met de staat van de Belastingdienst.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
halvering eigen risico, extra lagere belastinschaal, verhogen huurtoeslag, hoger kindgebonden budget en dat zijn dan enkel de echt specifiek maatregelen voor minima. Er gaat idioot veel geld naar de minima met een baan.
Natuurlijk maar 100 miljoen is dan onzin, lijkt mij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan toch prima de NPO als instituut een overheidstaak vinden, maar onderdelen daarvan - zoals entertainment, spelshows, grappen en grollen - niet?
Dat wilde de vorige regering ook en waar zijn we nu? Ja, precies, helemaal nergens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Totaal niet mijn partijen maar wel blij dat men wil inzetten op kernenergie. Lichtpuntje iig.
Die je niet gaat krijgen. Ditto voor een opt-out voor asiel. Maar het is een leuke fopspeen voor de achterban.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had op gebied van klimaat en stikstof na drie maanden onderhandelen wel een beter plan verwacht dan "we vragen EU of we uitzondering mogen krijgen"
Ik ben bang dat de PVV de journalistieke werkzaamheden van de PO graag ziet stoppen maar geen moeite heeft met Boer Zoekt Vrouw, Lingo of MAX geheugentrainer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk maar 100 miljoen is dan onzin, lijkt mij.
Succes met het vinden van een locatie, in nimby Nederland wil iedereen kernenergie maar wel bij iemand anders in de achtertuin.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Natuur is voor de rechtsmens het gazon en de keurig bijgehouden planten in de tuin, het hondenveldje en de akkers die vol staan met één gewas.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Maar ja, dat platte entertainment krijg je ook wel bij de commercielen, maar journalistiek kennen ze daar nauwelijks. Dus daarom lekker afschaffen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de PVV de journalistieke werkzaamheden van de PO graag ziet stoppen maar geen moeite heeft met Boer Zoekt Vrouw, Lingo of MAX geheugentrainer.
Ja, dan hadden die mensen ook geen VVD moeten stemmen he.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Rode draad is dat juist de achterban van de PVV het voor hun kiezen gaat krijgen. Ergens vind ik dat wel heel triest.
Fout, onderhoudsarm is de bom in die contreien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Natuur is voor de rechtsmens het gazon en de keurig bijgehouden planten in de tuin
Verlaging ER wordt een sigaar uit eigen doos door de premie extra te verhogen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Staat daar ook in hoe dat gaat gebeuren? Want met verlaging van de ER zal de zorg juist meer gaan kosten (meer vraag oa. buiten de kosten daarvan)
Daarom valt het me vooral tegen van VVD en NSC. Die weten beide heus wel dat het volstrekt onhaalbaar is. Dring dan op zn minst aan op een uitgewerkt plan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die je niet gaat krijgen. Ditto voor een opt-out voor asiel. Maar het is een leuke fopspeen voor de achterban.
Zeeland is bereid maar heeft wel een eisenpakket voor ze er over willen praten van zeer groot formaat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een locatie, in nimby Nederland wil iedereen kernenergie maar wel bij iemand anders in de achtertuin.
Ik niet. Daar hebben ze voor gekozen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Rode draad is dat juist de achterban van de PVV het voor hun kiezen gaat krijgen. Ergens vind ik dat wel heel triest.
Een beetje rechtsmens heeft wel kunstgras liggen, dat klopt, maar dat vinden ze dan nog nét geen natuur.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Fout, onderhoudsarm is de bom in die contreien.
Het wordt tijd voor een grote sterke leider.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat wilde de vorige regering ook en waar zijn we nu? Ja, precies, helemaal nergens.
Ik vind het 's avonds ook altijd levensgevaarlijk. Ik rij dan gewoon de maximaal toegestane snelheid van 130, max 5 km/u harder en dan zijn er altijd rare mensen die gewoon lekker 90/10 tuffen en dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en hem er ineens voor gooien zonder te begrijpen dat de ander gewoon bijna anderhalf keer zo hard gaat. Moet je weer in de ankers. Waarom je dan niet even bijpakt als je een vrachtwagen nadert zal ik nooit begrijpenquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:50 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het toch wel een mooi pakket met een flink aantal goede punten.
Belangrijke punten waar ik blij mee ben:
-Streng asielpakket. De PVV heeft hier natuurlijk zwaar op ingezet en ik vind dat er ook het maximale behaald lijkt te zijn, binnen de huidige mogelijkheden en wetgeving.
-Kerncentrales. Lijkt me onmisbaar voor de energievoorziening in de toekomst.
-Eigen risico verlaagd. Voor mij persoonlijk is het financieel gezien niet zo positief, maar ik ben principieel eigenlijk tegen een eigen risico. Ik snap wel dat het lastig is om het meteen of helemaal af te schaffen.
-Financiële middelen voor klimaat worden gebruikt om de woningen en bedrijven van mensen energiezuiniger te maken.
-Stikstofbeleid lijkt versoepeld te gaan worden. (Hoewel ik moeilijk kan inschatten wat nu de gevolgen zijn van de vage richtlijnen die er in het akkoord beschreven worden)
-Stevig pakket op (nationale) veiligheid.
-Ik hoop dat de zelfstandigenaftrek en/of MKB-winstvrijstelling weer omhoog gaan maar dat staat niet in het stuk geloof ik.
Wat ik wel jammer vind is de 130 op de snelwegen. Ik vind 100 rijden altijd erg ontspannen. 130 betekent in de praktijk dat mensen 135 of 140 rijden en dat is gewoon wel erg snel. Als je daar geen zin in hebt, zit je voornamelijk op de rechterbaan achter de vrachtwagens geplakt en kom je daar dus niet meer voorbij omdat er links gekken voorbij razen met 140.
Blond is geen vereiste meer?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een grote sterke leider.
Ik heb ook een onderhoudsarme tuin. Ik laat de tuinman het onderhoud doenquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Fout, onderhoudsarm is de bom in die contreien.
Zo te zien eentje die in de luiers zit in jouw geval.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een grote sterke leider.
Say what now? Dus alle strenge maatregelen zijn voor niets? Wat is de volgende stap dan om de boze PVV stemmer te paaien?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:30 schreef -XOR- het volgende:
Ah, ik hoor Dilan nu zeggen dat ze de instroom niet kunnen veranderen en daarom geen spreidingswet willen.
Het minst Eurofiele kabinet ooit heeft de grootste hoop in Brussel, ik vind het wel komisch.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef nils7 het volgende:
Nee. Ze hebben gekozen voor allerlei extra voorzieningen t.b.v. armoedebestrijding en geen islam/moslims/buitenlanders. Ze krijgen echter helemaal niets.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet. Daar hebben ze voor gekozen.
Natuurlijk een voorwaarde om Plasterk binnen te halenquote:Op donderdag 16 mei 2024 06:52 schreef onlogisch het volgende:
Beste nieuws voor mij uit het regeerakkoord;
4 nieuwe kerncentrales
Ja, sorry, maar fuck die mensen, dan hadden ze SP moeten stemmen. Ook mijn partij niet maar die hebben wel de minima hoog in het vaandel terwijl ze bij Wilders alleen maar wisselgeld zijn waar hij geen zak om geeft.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben gekozen voor allerlei extra voorzieningen t.b.v. armoedebestrijding en geen islam/moslims/buitenlanders. Ze krijgen echter helemaal niets.
De frustratie bij deze groep gaat alleen maar groter worden hierdoor. Dus in dat opzicht is het gewoon triest.
Ook mentale gymnastiek kent zijn grenzen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Say what now? Dus alle strenge maatregelen zijn voor niets? Wat is de volgende stap dan om de boze PVV stemmer te paaien?
Maar die entertainmentprogramma's blijven met bezuinigingen gewoon bestaan omdat ze kijkcijfers scoren terwijl de kennisprogramma's, m.i. datgene wat waarvoor de NPO meerwaarde en eigenlijk bestaanrecht geeft, worden wegbezuinigd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ook mentale gymnastiek kent zijn grenzen.
Onhaalbaar uiteraard. Maar klinkt symbolisch wel weer mooi.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het lukt haar niet meer om het recht te lullen dus nu hoopt ze door het achter elkaar spuien van steeds weer dezelfde clichezinnen ("grip krijgen op migratie", "veranderde politieke werkelijkheid" etc) mensen niet meer zien wat ze daadwerkelijk zegt.quote:
Hoezo is dat 'uiteraard onhaalbaar'?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Onhaalbaar uiteraard. Maar klinkt symbolisch wel weer mooi.
Gewoon op één van de Waddeneilanden. Woont weinig volk, er is genoeg plaats voor een kerncentrale met vier reactoren en natuur boeit de nieuwe coalitie toch niet. Saba en Sint Eustatius zijn eventueel ook nog mogelijk, dat is eveneens dunbevolkt en lekker ver weg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Succes met het vinden van een locatie, in nimby Nederland wil iedereen kernenergie maar wel bij iemand anders in de achtertuin.
Omdat niemand de centrales wil hebben, ze de stroomprijs enorm omhoog jagen en ze niet meer nodig zijn tegen de tijd dat ze klaar zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoezo is dat 'uiteraard onhaalbaar'?
Met enige pech wel een HEEL GROOT lichtpunt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Onhaalbaar is een groot woord, maar je hebt wel een hele weg vol beren die je over moet voordat zo'n ding (laat staan 4) er staat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind totaal niet dat cultuur weg moet bij de NPO maar even een ideetje: stel dat je bepaalde programma's in samenwerking met commerciële omroepen zou kunnen maken. Dat NPO de cultuurprogramma's niet meer uitzendt maar dat cultuur wel meer aan bod moet komen bij de commerciëlen, d.m.v. subsidies of samenwerking. Zou dat kunnen werken?quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Cabaret is toch cultuur? Of moet theater, muziek, sport ook maar helemaal weg van de NPO?
Dus alleen nog maar journaal, actualiteiten en onderzoeksjournalisten naast wat talkshows en educatieve programma's?
Dat is nog nergens concreet geworden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:35 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Maar die entertainmentprogramma's blijven met bezuinigingen gewoon bestaan omdat ze kijkcijfers scoren terwijl de kennisprogramma's, m.i. datgene wat waarvoor de NPO meerwaarde en eigenlijk bestaanrecht geeft, worden wegbezuinigd.
Borssele vindt het onder voorwaarden wel oké.quote:
Mag je best vinden, denk dat je meer moet kijken naar haalbaarheid van de plannenquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het allemaal wel prima voorstellen. Zie niks waar ik van ga steigeren. Of mag je dat niet zeggen...
Wat is de reden dat ze de stroomprijs enorm omhoog jagen? Echt onbegrijpelijk dat niemand zo'n ding in zijn achtertuin wil (dit is geen sarcasme). Het levert toch een berg aan werkgelegenheid op. Ik zou er graag 1 zien hier.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat niemand de centrales wil hebben, ze de stroomprijs enorm omhoog jagen en ze niet meer nodig zijn tegen de tijd dat ze klaar zijn.
Verder heeft niemand enig idee hoe ze gefinancieerd gaan worden want bovenstaande geeft al aan waarom geen energiebedrijf ze wil financieren.
Ik denk niet dat van 1 naar 5 reactoren één van die voorwaarden isquote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Borssele vindt het onder voorwaarden wel oké.
Klaarkommomentje voor Plasterk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef -XOR- het volgende:
Wel mooi dat door de ambassade naar Jeruzalem te verplaatsen de Nederlander weer op de eerste plaats komt.
Diverse redenen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Naar 3. De andere 2 moeten dan in de andere twee aangewezen regio's komen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik denk niet dat van 1 naar 5 reactoren één van die voorwaarden is
En de Provincie Zeeland heeft een hele waslijst met eisen voordat ze ook maar willen denken aan akkoord gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is nog nergens concreet geworden.
[..]
Borssele vindt het onder voorwaarden wel oké.
Omdat ze godvergeten veel geld kosten per opgewekte kwh.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:43 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat is de reden dat ze de stroomprijs enorm omhoog jagen? Echt onbegrijpelijk dat niemand zo'n ding in zijn achtertuin wil (dit is geen sarcasme). Het levert toch een berg aan werkgelegenheid op. Ik zou er graag 1 zien hier.
Misschien kunnen ze Uri Rosenthal weer vragen om weer minister van Israelische zaken te worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef -XOR- het volgende:
Wel mooi dat door de ambassade naar Jeruzalem te verplaatsen de Nederlander weer op de eerste plaats komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |