abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213578923
20% minder ambtenaren (wel heel ambitieus) = + 1MM
Ontwikkelingssamenwerking = +2,5MM
BTW-verhoging hotels en cultuur = +2,1MM
Minder asielzoekers en minder opvang = +1,0MM
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:58:31 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213578925
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
MInderheden hebben een stem. Dezelfde stem als iedereen. Dus waarom moeten mensen in kleinere gebieden een grotere stem krijgen?
Omdat die stem soms onvoldoende doorklinkt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213578930
Evenredige vertegenwoordiging staat wel in de GW, een districtenstelsel kan dus niet binnen deze periode: https://www.denederlandse(...)e_vertegenwoordiging

Wat ze dan bedoelen met die wijziging die nog voor de volgende verkiezingen in moet gaan weet denk ik helemaal niemand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213578931
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Dagoduck het volgende: [..] Er zijn nog amper tentencampings hoorde ik van de week in verjaardagskring.
Daar gaat wel verandering inkomen nu de spreidingswet gecancelled wordt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:59:06 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213578932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef nostra het volgende:
Hopelijk groeit economie nog wat door omdat alles er wat positiever utiziet. Zijn er ook meer opbrengsten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:59:45 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213578936

Met bezuinigingen op rijksambtenaren zal het wel even duren voordat alle zooi opgeruimd is op snelweg
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:00:07 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213578940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:
Evenredige vertegenwoordiging staat wel in de GW, een districtenstelsel kan dus niet binnen deze periode: https://www.denederlandse(...)e_vertegenwoordiging

Wat ze dan bedoelen met die wijziging die nog voor de volgende verkiezingen in moet gaan weet denk ik helemaal niemand.
Regionale vertegenwoordiging en vervolgens aanvullen zodat het toch evenredig blijft. Wat kan als je de regio's slim kiest en niet te klein en talrijk maakt. Niet elke provincie kan zijn eigen regio krijgen dus.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:00:10 #9
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213578941
Districtenstelsel? Gatverdamme. Dan ga ik echt demonstreren. En daarna euthanasie nemen vanwege ondraaglijk lijden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:00:28 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213578943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Staat er nog iets in over zwarte piet?

Ai, herres in de tent.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213578947
quote:
Komen we nog wat tekort, geloof ik maar hey, Pieter zegt dat hij voor Goed Bestuur staat dus het zal wel goed zijn.

20% minder ambtenaren word natuurlijk wel een feest, de overheid heeft nu al een enorm tekort aan personeel om haar taken uit te voeren
pi_213578948
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213578950
Doorgaans mag de tweede partij in een coalitie als eerste kiezen welk departement zij wil. Meestal is dat Financiën. De VVD zou daarvoor Kamerlid Eelco Heinen, de huidige fractiewoordvoerder financiën naar voren kunnen schuiven. Heinen zit pas sinds 2021 in de Tweede Kamer, maar was wel al jaren fractiemedewerker, campagneleider bij de verkiezingen in november vorig jaar en secondant (samen met Sophie Hermans) bij de formatieonderhandelingen. Daarnaast wordt ook Mark Harbers regelmatig genoemd als nieuwe minister van Financiën.

Nieuw Sociaal Contract-leider Pieter Omtzigt zei woensdag al dat er Kamerleden uit zijn fractie door zullen schuiven naar het nieuwe kabinet. Eddy van Hijum, rechterhand bij de formatiebesprekingen, zou bijvoorbeeld naar Sociale Zaken kunnen. NSC heeft immers van bestaanszekerheid en hervorming van de toeslagen een speerpunt gemaakt.

Fiscalist Folkert Idsinga, tot vorige zomer nog VVD-Kamerlid en nu fractiesecretaris van NSC, wordt genoemd als mogelijke staatssecretaris Fiscaliteit en de Belastingdienst op Financiën. Oud-diplomaat Caspar Veldkamp zou namens NSC de post Buitenlandse Zaken voor zijn rekening kunnen nemen, daar werd hij als aanstormend talent bij het CDA jaren geleden al voor getipt.

PVV-leider Geert Wilders wilde nog niets loslaten over posten die zijn partij claimt, buiten het Torentje. De vijver van kandidaten waar Wilders uit kan vissen is ook niet groot. Mede-partijleden heeft hij niet, en PVV’ers hebben nauwelijks bestuurservaring.

Als Wilders Kamerleden uit zijn fractie doorschuift naar het kabinet, zoals bijvoorbeeld de ervaren Fleur Agema naar Volksgezondheid, dan komt al snel het einde van de kieslijst in zicht. De PVV heeft daar 45 namen op staan en haalde 37 zetels. De reservebank telt dus maar acht kandidaten. Zo zou zelfs PVV-senator Gom van Strien, de informateur die weg moest omdat het OM onderzoek doet naar een aangifte wegens oplichting en fraude, alsnog in de Tweede Kamerfractie kunnen komen. Hij staat op nummer 45. Wie de premierskandidaat van de PVV is, maakt Wilders ‘op een later moment’ bekend. Bevestigen dat dit Ronald Plasterk zou zijn, de oud-informateur en PvdA’er, wil hij niet.

De BBB heeft zelf Kamerlid en met de Militaire Willems-Orde onderscheiden militair Gijs Tuinman naar voren geschoven als nieuwe minister van Defensie. Ook Kamerleden Henk Vermeer en Mona Keijzer zouden in de race zijn voor een post, bijvoorbeeld op Economische Zaken. Keijzer was op dat departement al staatssecretaris namens het CDA in het kabinet Rutte III.

De partijen denken een week of vier nodig te hebben om de ploeg rond te krijgen. Van het kabinet moet de helft ‘van buiten’ komen en dus niet direct verbonden zijn aan een van de vier partijen. De grootste vraag is welke buitenstaanders toe willen treden tot dit kabinet. Er zouden wel al mensen zijn benaderd, maar die wilden eerst het akkoord kunnen lezen. Dat is er nu.

Als de ploeg rond is zal de Tweede Kamer – voor het eerst – hoorzittingen houden met de beoogde bewindslieden. Pas na de beëdiging door de Koning begint dan het schrijven van het regeerakkoord, de uitwerking van het hoofdlijnenakkoord. Dat kan nog de hele zomer in beslag nemen, terwijl dan tegelijkertijd ook de begroting voor volgend jaar opgesteld moet worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:01:00 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213578951
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Dagoduck het volgende:
Districtenstelsel? Gatverdamme. Dan ga ik echt demonstreren. En daarna euthanasie nemen vanwege ondraaglijk lijden.
Euthanasie. Wacht maar tot de SGP zich daarmee gaat bemoeien.
Vladimir Putin
pi_213578952
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hopelijk groeit economie nog wat door omdat alles er wat positiever utiziet. Zijn er ook meer opbrengsten.
Hoop is wel de belangrijkste peiler als je dit bierviltje bekijkt ja.
pi_213578954
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:

Omtzigt heeft daar in z’n boek iets over staan. Uit m’n hoofd zeg ik een soort combinatie. Met een stuk landelijke lijsten en lokale kandidaten. Hij denk dat dat binnen de grondwet past. (En uiteindelijk loop je tegen 120 aan..)
zie email 27 oktober
pi_213578959
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Regionale vertegenwoordiging en vervolgens aanvullen zodat het toch evenredig blijft. Wat kan als je de regio's slim kiest en niet te klein en talrijk maakt. Niet elke provincie kan zijn eigen regio krijgen dus.
Maar dan krijg je een wisselende grootte van de Kamer (anders is het niet meer evenredig, hooguit bijna evenredig). Stop die verbouwing van het binnenhof dan maar, ze kunnen dan beter het Gelredome gaan huren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:01:58 #18
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213578960
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Euthanasie. Wacht maar tot de SGP zich daarmee gaat bemoeien.
SGP kan wel in zijn eigen district blijven.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_213578961
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We zijn, met de BBB, NSC, maar ook PVV en FvD doodgegooid met de stem uit de regio. Zo heftig zelfs dat ik mijn lieve buren heb gemeld dat ze echt eens moeten stoppen met hun goede zorgen. Ik woon in de Randstad, ik wil geen naboerschap.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:02:07 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213578963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
De BBB heeft zelf Kamerlid en met de Militaire Willems-Orde onderscheiden militair Gijs Tuinman naar voren geschoven als nieuwe minister van Defensie.
Aardige en intelligente kerel maar ik weet niet of die als minister heel geschikt is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213578968
quote:
Netto daarvan dus ongeveer 2 miljard echt haalbaar?
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:03:20 #22
236264 crew  capricia
pi_213578975
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
SGP kan wel in zijn eigen district blijven.
Oh ja. The law of the land. Ieder district zijn eigen regels. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213578981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Aardige en intelligente kerel maar ik weet niet of die als minister heel geschikt is.
Je weet toch dat voor de burgelijke en politieke verantwoording militairen het meest geschikt zijn?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:05:21 #24
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213578988
Is er al bekend wanneer ze laten weten wie er minister-president wordt?
pi_213578991
Geert denkt dat de gemiddelde Afrikaan het Nederlands regeerakkoord leest :')
pi_213578993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geen militair op defensie is eigenlijk bewust de ongeschreven regel. Er moet iemand zijn die op de rem trapt als de houwdegens tekeer gaan.

Nou zal dat binnen Nederland de komende jaren wel meevallen, maar ik vind dat je deze lijn nooit los moet laten.
pi_213578994
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:05 schreef Dagoduck het volgende:
Nope. Wilders repte van over een week of zo.
pi_213579000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nope. Wilders repte van over een week of zo.
Tijdens het kamerdebat, toch?

Wanneer dat debat af weten ze natuurlijk nog niet, daar gaat de kamer zelf over.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:07:22 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213579001
Iedereen van harte gefeliciteerd nogmaals.
Ik ga weer wat anders doen, en zal nog eens terugkomen op een later moment als er meer duidelijk is.
Vladimir Putin
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:07:26 #30
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_213579003
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:05 schreef Dagoduck het volgende:
Rutte gaat toch nog een paar jaar door.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:08:15 #31
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:07 schreef fetX het volgende:

[..]
Rutte gaat toch nog een paar jaar door.
Dat zou wat zijn _O-
pi_213579010
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga weer wat anders doen, [...].
Het beste nieuws van de afgelopen 10 uur.

(Grapje.)
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:09:07 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579015
Nou nog even en dan leven we ook officieel in een kneiter rechts land, ik vind dat maar niks.

De puinhopen van Pim zijn compleet. 13 jaar na dato bereikt waar hij naartoe wilde.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:09:17 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dan krijg je een wisselende grootte van de Kamer (anders is het niet meer evenredig, hooguit bijna evenredig). Stop die verbouwing van het binnenhof dan maar, ze kunnen dan beter het Gelredome gaan huren.
Nee, het kan mathematisch wel.
Als je 75-100 zetels reserveert voor lokale vertegenwoordiging dan kun je met de overige zetels nog wel alles aanvullen totdat het klopt mits je de regio's niet te klein maakt (want regiozetels werken in het voordeel van de grote partijen die dus een groot deel van hun zetels gevuld zullen zien worden met regionale vertegenwoordigers, terwijl PvdD en VOLT gewoon hun landelijke lijst kunnen opstellen).

Volgens mij had iemand op Reddit dit rond de verkiezingen doorgerekend met losse provincies. Dat ging redelijk mis omdat er teveel provincies zijn, vandaar dat je combinaties moet maken om het probleem voor te zijn.

Ik had zelf ongeveer zoiets bedacht:
- Regio Zuid-Holland (die moet apart met dat achterlijke inwoneraantal van ze) ~ 23 zetels
- Regio Noord-Holland/Flevoland ~ 13 zetels
- Regio Zeeland (Lol, 1 lokale SGP'er + 1 VVD/CDA) ~ 2 zetels
- Gelderland+Utrecht+Overijssel ~ 27 zetels
- Friesland+Groningen+Drenthe (+evt Overijssel als niet hierboven) ~ 12 zetels
- Limburg+Brabant ~ 22 zetels

Ik heb niet de meest recente bevolkingtellingen gebruikt dus de zetelverdeling kan nog een beetje schuiven. Maar als je dit doet dan kan je in de praktijk best nog wel aanvullen tot evenredige vertegenwoordiging. Wat wel een probleem is, is dat de praktijk en de theorie verschillend zijn. En dan is de vraag in hoeverre het Constitutionele Hof meegaat in de praktijk terwijl er theoretisch een oneerlijke wijziging van het kiesstelsel is ingevoerd.

Wel zo prettig van Pieter Omtzigt dat hij een rechtsprekend instrument in wil voeren om zijn eigen domme ideeën mee af te schieten.
pi_213579047
Waarom haat rechts de natuur eigenlijk zo?
pi_213579048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, het kan mathematisch wel.
Als je 75-100 zetels reserveert voor lokale vertegenwoordiging dan kun je met de overige zetels nog wel alles aanvullen totdat het klopt mits je de regio's niet te klein maakt (want regiozetels werken in het voordeel van de grote partijen die dus een groot deel van hun zetels gevuld zullen zien worden met regionale vertegenwoordigers, terwijl PvdD en VOLT gewoon hun landelijke lijst kunnen opstellen).

Volgens mij had iemand op Reddit dit rond de verkiezingen doorgerekend met losse provincies. Dat ging redelijk mis omdat er teveel provincies zijn, vandaar dat je combinaties moet maken om het probleem voor te zijn.

Ik had zelf ongeveer zoiets bedacht:
- Regio Zuid-Holland (die moet apart met dat achterlijke inwoneraantal van ze) ~ 23 zetels
- Regio Noord-Holland/Flevoland ~ 13 zetels
- Regio Zeeland (Lol, 1 lokale SGP'er + 1 VVD/CDA) ~ 2 zetels
- Gelderland+Utrecht+Overijssel ~ 27 zetels
- Friesland+Groningen+Drenthe (+evt Overijssel als niet hierboven) ~ 12 zetels
- Limburg+Brabant ~ 22 zetels

Ik heb niet de meest recente bevolkingtellingen gebruikt dus de zetelverdeling kan nog een beetje schuiven. Maar als je dit doet dan kan je in de praktijk best nog wel aanvullen tot evenredige vertegenwoordiging. Wat wel een probleem is, is dat de praktijk en de theorie verschillend zijn. En dan is de vraag in hoeverre het Constitutionele Hof meegaat in de praktijk terwijl er theoretisch een oneerlijke wijziging van het kiesstelsel is ingevoerd.

Wel zo prettig van Pieter Omtzigt dat hij een rechtsprekend instrument in wil voeren om zijn eigen domme ideeën mee af te schieten.
Vooral dat laatste: je garandeert hiermee dus geen evenredige vertegenwoordiging als je binnen de 150 zetels wil blijven. En echt de regio een stem geven is dit ook niet: Zeeland 2 mensen, Friesland, Groningen en Drenthe ieder 4 en Zuid-Holland 23 lijkt me net niet de bedoeling van Omtzigt.
pi_213579049
Leuke outfit heeft Dilan aan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213579050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat is volgens mij gebaseerd op het vorige Duits systeem, dat werd een puinhoop vanwege de zogenaamde Überhang- en Ausgleichsmandaten. Dat is recentelijk met veel pijn en moeite hervormd, nadat er i.p.v. de oorspronkelijk bedoelde 600 volksvertegenwoordigers er inmiddels ruim 700 in de Bundestag zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 10:13:21 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:13:16 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579062
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Omdat boeren heel erg zielig zijn.
pi_213579067
quote:
Kost te veel en te weinig voor terugmaar op lange termijn is het idiot om hier niet in te investeren
pi_213579071
quote:
Omdat... boeren, hard rijden en vervuilende fabrieken belangrijker zijn?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:13:46 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579072
MBT Cutuur, is er wel eens een onderzoek gedaan naar de sociale demografie van theater, opera en museumbezoekers?
De HRA wordt graag gezien als een subsidie voor de "Rijken" maar hoe zit het met de cultuur subsidies? Laten we wel zijn, alle subsidies op zonnepanelen (incl Saldering) en elektrische autos zijn ook voor beterverdieners
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:13:48 #43
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579073
quote:
88s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Nou nog even en dan leven we ook officieel in een kneiter rechts land, ik vind dat maar niks.

De puinhopen van Pim zijn compleet. 13 jaar na dato bereikt waar hij naartoe wilde.
23 jaar?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:14:26 #44
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579088
quote:
Omdat het niet strookt met wat ze het liefste willen.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:14:31 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579089
Neutraal over seksuele voorlichting zal in wilderiaans ook wel alles behalve neutraal betekenen. En passend bij de leeftijdscategorie zal ook wel naar jaren 50 maatstaven zijn.

Laat de grote inmenging in zaken waar politiek weinig te zoeken heeft maar beginnen.
pi_213579097
quote:
Is dat echt zo?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:14:59 #47
268491 fetX
pi_213579099
quote:
BBB aids.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:15:16 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579101
quote:
88s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Neutraal over seksuele voorlichting zal in wilderiaans ook wel alles behalve neutraal betekenen. En passend bij de leeftijdscategorie zal ook wel naar jaren 50 maatstaven zijn.

Laat de grote inmenging in zaken waar politiek weinig te zoeken heeft maar beginnen.
Volgens mij kan dat ook helemaal niet gezien vrijheid van onderwijs.

Weer zo'n loze belofte waar we niks meer van gaan horen.
pi_213579105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Kost te veel en te weinig voor terugmaar op lange termijn is het idiot om hier niet in te investeren
Omdat verder kijken dan je neus lang is niet echt gebruikelijk is bij de rechtse partijen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213579108
pi_213579113
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
MBT Cutuur, is er wel eens een onderzoek gedaan naar de sociale demografie van theater, opera en museumbezoekers?
De HRA wordt graag gezien als een subsidie voor de "Rijken" maar hoe zit het met de cultuur subsidies? Laten we wel zijn, alle subsidies op zonnepanelen (incl Saldering) en elektrische autos zijn ook voor beterverdieners
Die zonnepanelen hoeft niet alleen voor beterverdieners en dat is ook de reden dat de EK het niet terugdraaide. Je kunt net via het nationaal warmtefonds ook zonnepanelen kopen als je geen 5000 euro hebt liggen en dan zouden ze de saldering afschaffen, dat was het sentiment.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:16:20 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579115
quote:
Omdat ze niet willen interfereren in de vrijheid van handel. En als je mensen vrijlaat in economische beweegredenen delft de natuur het onderspit. Het loont niet om natuur te besparen.

Al wordt natuur al redelijk geëxploiteerd, je zou als goede rechtse rakker ook kunnen gaan pleiten voor alleen betaalde toegang tot natuur en zo natuur een economische asset maken, dan zou rechts wel voor zijn. Maar daar is gewoon geen draagvlak voor.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:16:45 #53
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579123
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Van wat ik heb gelezen gaat er heel veel subsidie naar opera en klassieke muziek.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:17:51 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579132
quote:
Da's met beestjes enzo, brrr.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:18:08 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579134
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:14 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Is dat echt zo?
Het is een lekkere dooddoener
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:18:09 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579135
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:16 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Van wat ik heb gelezen gaat er heel veel subsidie naar opera en klassieke muziek.
Dat is ook een van de duurste muziekvormen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:18:34 #57
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_213579139
Dit topic is wel genieten hoor.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:18:38 #58
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213579141
quote:

Ego vs Eco.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:18:43 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579142
Haha Dilan die het nu heeft over hoe verschrikkelijk het is dat er in Ter Apel mensen buiten moeten slapen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:18:47 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579145
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vooral dat laatste: je garandeert hiermee dus geen evenredige vertegenwoordiging als je binnen de 150 zetels wil blijven. En echt de regio een stem geven is dit ook niet: Zeeland 2 mensen, Friesland, Groningen en Drenthe ieder 4 en Zuid-Holland 23 lijkt me net niet de bedoeling van Omtzigt.
Er woont nou eenmaal niemand in Drenthe, en er is geen ruimte om af te wijken van evenredige vertegenwoordiging.
Maar we hoeven elkaar hierin niet te overtuigen: Het is een allerbelabberdst idee van Omtzigt, dat een 'probleem' oplost waarvan helemaal onduidelijk is hoe groot het nou precies is, en waarvan al helemaal onduidelijk is of dit dit probleem nou eigenlijk daadwerkelijk wel oplost.

Maar ook hier zie je weer dat er mee wordt gegaan in het geschetste beeld, namelijk de zielige regio die niet gehoord wordt. Volgens mij stemt het platteland al jaren op CDA/VVD, die ook steevast in nagenoeg alle provinciebesturen zitten. Nu stemmen ze ook nog eens op PVV/BBB/NSC, en die gaan regeren. Dus hoezo, niet gehoord? Stem gewoon eens op betere vertegenwoordigers als je beter beleid wil.

De echte ongehoorden bevinden zich in de stedelijke omgeving; hun stem verdwijnt in meerderheid in de oppositie.
pi_213579146
Timmermans nu op NPO1.
#superniger2020
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:19:06 #62
268491 fetX
pi_213579153
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef superniger het volgende:
Timmermans nu op NPO1.
‘Hou elkaar even stevig vast’

:')
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:19:47 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef Scrummie het volgende:
Wij, linkse mensen, zijn nu gewoon in paniek. Eigenlijk al sinds Balkenende.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:19:59 #64
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213579159
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:15 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij kan dat ook helemaal niet gezien vrijheid van onderwijs.
Ik zou willen dat het anders was, maar ik ben bang dat het wel kan. Nog even los van het gegeven dat we wetgeving niet toetsen aan de grondwet, maar de bewaking van de kwaliteit van het onderwijs is zorg van de regering en wat daaronder valt is redelijk ruim te interpreteren. Er is ook een curriculum waar in staat wat er onderwezen moet worden. Niemand die zegt dat je daar niet in mag zetten wat je niet mag onderwijzen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213579160
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er woont nou eenmaal niemand in Drenthe, en er is geen ruimte om af te wijken van evenredige vertegenwoordiging.
Maar we hoeven elkaar hierin niet te overtuigen: Het is een allerbelabberdst idee van Omtzigt, dat een 'probleem' oplost waarvan helemaal onduidelijk is hoe groot het nou precies is, en waarvan al helemaal onduidelijk is of dit dit probleem nou eigenlijk daadwerkelijk wel oplost.

Maar ook hier zie je weer dat er mee wordt gegaan in het geschetste beeld, namelijk de zielige regio die niet gehoord wordt. Volgens mij stemt het platteland al jaren op CDA/VVD, die ook steevast in nagenoeg alle provinciebesturen zitten. Nu stemmen ze ook nog eens op PVV/BBB/NSC, en die gaan regeren. Dus hoezo, niet gehoord? Stem gewoon eens op betere vertegenwoordigers als je beter beleid wil.

De echte ongehoorden bevinden zich in de stedelijke omgeving; hun stem verdwijnt in meerderheid in de oppositie.
Ik ben er ook geen fan van om zand (of veen eigenlijk) stemrecht te geven. 1 burger, 1 stem.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:21:17 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579178
quote:

[..]

Maar als je ze nog beter laat horen betekent dat nog meer stemmen voor die partijen
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:21:19 #67
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579179
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik ben niet echt tegen subsidie daarvoor, het moet ook kunnen bestaan is mijn mening. Maar als het publiek vrijwel geheel uit mensen bestaat die ipv. ¤40 ook wel ¤80 voor een kaartje kunnen betalen (en dat ook gewoon doen) dan heb ik dat liever. Zie ik de subsidie liever gaan naar de kleine podia waar (nieuwe) muziek ontstaat en waar door laagdrempeligheid iedereen van kan genieten.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:21:33 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579182
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat is volgens mij gebaseerd op het vorige Duits systeem, dat werd een puinhoop vanwege de zogenaamde Überhang- en Ausgleichsmandaten. Dat is recentelijk met veel pijn en moeite hervormd, nadat er i.p.v. de oorspronkelijk bedoelde 600 volksvertegenwoordigers er inmiddels ruim 700 in de Bundestag zitten.
Het ligt eraan hoe groot je het gedeelte maakt dat gebaseerd is op de regionale vertegenwoordiging. Probleem is natuurlijk dat hoe kleiner je die regio-vertegenwoordiging maakt, hoe nuttelozer de wijziging is.

Lag het probleem in Duitsland niet ook voor een deel aan de geborgde zetels voor de Deense minderheid?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:21:54 #69
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579186
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef superniger het volgende:
Timmermans nu op NPO1.
De oppositie is nu echt begonnen. Genot.
pi_213579189
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef -XOR- het volgende:
Haha Dilan die het nu heeft over hoe verschrikkelijk het is dat er in Ter Apel mensen buiten moeten slapen.
Echt waar? Dat is echt heel treurig. Dat kan ze toch niet met droge ogen gaan beweren?
pi_213579194
quote:
88s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Balkenende IV viel toch wel mee?
pi_213579200
quote:
Dus nu wil ze Ter Apel sluiten zodat er ook niemand meer buiten slaapt daar zeker?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:23:08 #73
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213579201
quote:

[..]

Stem gewoon op betere volksvertegenwoordigers is echt zo'n drogreden.

Stel op wie zouden ze moeten stemmen? Wie verdient echt hun stem
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:23:08 #74
5428 crew  miss_sly
pi_213579202
quote:
88s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Waarom nou al zo lang? Er is altijd alleen maar links beleid geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213579203
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:22 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Echt waar? Dat is echt heel treurig. Dat kan ze toch niet met droge ogen gaan beweren?
Liegen gaat haar prima af, anders.
  FOK!fotograaf donderdag 16 mei 2024 @ 10:23:19 #76
364681 over_hedge
pi_213579205
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ego vs Eco.
Deze klopt niet. Mijn hond staat boven aan.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:24:01 #77
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579208
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:22 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
"De mensen in Ter Apel worden in de steek gelaten"

Ze zegt het echt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:24:21 #78
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_213579216
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:04 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Jawel hoor.

https://nos.nl/artikel/25(...)-het-coalitieakkoord

Verder moet werken in de zorg (waar een groot personeelstekort is) aantrekkelijker worden. Dat zou moeten gebeuren "door middel van meer autonomie, loopbaanperspectief, goede arbeidsvoorwaarden en beperking van regeldruk en van administratieve lasten".
Hoeveel jaar roepen ze dit al? Blijkbaar is het nooit echt veranderd.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_213579223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ze zegt het echt.
Goed dat ze eerlijk is. Ik neem tenminste aan dat ze bedoelt dat met dit akkoord de mensen in Ter Apel in de steek gelaten worden?
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:25:37 #80
5428 crew  miss_sly
pi_213579226
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Ik ben niet echt tegen subsidie daarvoor, het moet ook kunnen bestaan is mijn mening. Maar als het publiek vrijwel geheel uit mensen bestaat die ipv. ¤40 ook wel ¤80 voor een kaartje kunnen betalen (en dat ook gewoon doen) dan heb ik dat liever. Zie ik de subsidie liever gaan naar de kleine podia waar (nieuwe) muziek ontstaat en waar door laagdrempeligheid iedereen van kan genieten.
Er is op zich genoeg geld om uit te geven aan cultuur. Al die populaire dure musicals zijn iedere keer stijf uitverkocht. Genoeg mensen dus die 80 euro kunnen uitgeven aan dat wat ze leuk vinden.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:25:54 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579230
quote:
Daarom moeten ze van het nieuwe kabinet in Bulgarije buiten gaan slapen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:26:12 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579234
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De prijs van een kaartje laat dat niet echt zien als je het vergelijkt met een bezoek aan de rollende stenen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:26:31 #83
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579239
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Iedereen heeft een andere perceptie van links/rechts. We moeten af van de hokjes links/rechts.

Afgelopen weekend nog een discussie in de kroeg (altijd gezellig) met stemmers voor mij aan de andere kant van het spectrum, prima, zaten zelfs overeenkomsten tussen. Tot iemand die VVD links zoniet extreem links vond erbij kwam, toen ben ik er weer mee gestopt.
pi_213579246
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is al meer dan 40 jaar geen links beleid.

Maar als al deze huidige kabinetsplannen slecht blijken uit te pakken is het ongetwijfeld ook weer de schuld van links. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213579247
quote:

[..]

Ze zegt het echt.
Daarom de spreidingswet terugdraaien zodat de mensen in Ter Apel niet meer in de steek gelaten worden. :+
pi_213579248
@trein2000 Kan de hotelsector deze BTW maatregel vis a vis campings juridisch aanvechten? Lijkt mij oneerlijke concurrentie, eigenlijk.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:27:58 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579250
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:21 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Dit
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:28:19 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213579254
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Daarom de spreidingswet terugdraaien zodat de mensen in Ter Apel niet meer in de steek gelaten worden. :+
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:28:21 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579255
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De prijs van een kaartje laat dat niet echt zien als je het vergelijkt met een bezoek aan de rollende stenen.
Bij de Rollende stenen komt geen subsidie kijken en gaat er meer hun zakken in.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:29:15 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Er is al meer dan 40 jaar geen links beleid.

Dank de goden.
pi_213579260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:27 schreef Tijger_m het volgende:
@:trein2000 Kan de hotelsector deze BTW maatregel vis a vis campings juridisch aanvechten? Lijkt mij oneerlijke concurrentie, eigenlijk.
Ik ben geen fiscalist, dus neem mij niet te serieus. Maar uit de “tomaten op een pizza-btw discussie” begreep ik dat het belangrijkste criterium is of producten voor de consument inwisselbaar zijn. Ik denk toch dat dat niet zo is…
zie email 27 oktober
pi_213579262
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:24 schreef Gunner het volgende:

[..]
Hoeveel jaar roepen ze dit al? Blijkbaar is het nooit echt veranderd.
Er valt niet zo veel te veranderen als je ook nog een zorg wil waarbij je geen onnodige handelingen verricht, er kwaliteit geleverd wordt en het personeel de cliënten enigszins kan volgen en er een normale overdracht is. Tenminste, niet in de langdurige zorg en dat is toch de hoofdmoot van de zorg. En 'loopbaanperspectief' is dan helemaal onzin, de meeste zorgmedewerkers willen niks anders dan tussen de cliënten staan en voor hen werken.
pi_213579265
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:26 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Iedereen heeft een andere perceptie van links/rechts. We moeten af van de hokjes links/rechts.

Afgelopen weekend nog een discussie in de kroeg (altijd gezellig) met stemmers voor mij aan de andere kant van het spectrum, prima, zaten zelfs overeenkomsten tussen. Tot iemand die VVD links zoniet extreem links vond erbij kwam, toen ben ik er weer mee gestopt.
LInks/rechts is helemaal geen probleem, als iedereen normaal doet en normaal argumenteert (dat gebeurde hier gisteravond) dan is dat allemaal helemaal prima. Je hoeft het ook niet eens te worden.

Het gaat altijd fout du moment het persoonlijk en extreem gemaakt word. En eigen feiten verzonnen worden.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:30:06 #94
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:23 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Stem gewoon op betere volksvertegenwoordigers is echt zo'n drogreden.

Stel op wie zouden ze moeten stemmen? Wie verdient echt hun stem
Je bent zelf verantwoordelijk voor je stem. Als je periode na periode in meerderheid stemt op partijen die in de regering of het provinciebestuur komen, dan heb je als regio of gemeente niet echt recht om na 10-15 van zulke jaren, te klagen dat er te weinig naar je geluisterd wordt en dat het de schuld is van anderen. Blijkbaar heb je de afgelopen 10-15 jaar dan verkeerd gestemd. Kan gebeuren, is gebeurd, we hebben er inderdaad allemaal onder geleden.

Je bent niet zielig, je bent dom geweest. Dat gaan we niet belonen met medelijden en stelselwijzingen om je structurele domheid nog wat meer tractie te geven.

In Twente stemmen ze extreem regeringsgezind. En maar klagen klagen klagen dat ze genegeerd worden door de regering en Den Haag en dat het de schuld is van de Randstad. Het is lachwekkend.
pi_213579272
Die rode diesel, boeren lachen zich rot verdienen evengoed goud geld.
blablablabla
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:30:32 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579274
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bij de Rollende stenen komt geen subsidie kijken en gaat er meer hun zakken in.
Weer mis je het punt, waarom zou ik als ik naar een klassiek concert ga (binnenkort naar uitvoering van Philip Glass, kaartje 36 Euro) gesubsidieerd moeten worden?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:30:55 #97
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213579276
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dank de goden.
Ik snap dit niet zo goed. Om na 40 jaar lang "geen links beleid" nog te juichen voor nog een keer geen links beleid met zulke rokende puinhopen in Nederland?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:03 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579285
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Weer mis je het punt, waarom zou ik als ik naar een klassiek concert ga (binnenkort naar uitvoering van Philip Glass, kaartje 36 Euro) gesubsidieerd moeten worden?
Omdat niet iedereen jouw salaris heeft en men verschraling door vraaguitval wil voorkomen.
pi_213579286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Elan het volgende:
En daar gaat weer, net als vroeger, enorm mee gefraudeerd worden.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:14 #100
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579287
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is op zich genoeg geld om uit te geven aan cultuur. Al die populaire dure musicals zijn iedere keer stijf uitverkocht. Genoeg mensen dus die 80 euro kunnen uitgeven aan dat wat ze leuk vinden.
Maar zonder subsidie kan het niet bestaan, want ¤80 gaat nog wel maar helemaal zonder subsidie kost een kaartje ¤240 ipv. ¤40. Hoe meer je bezuinigt hoe meer mensen je uitsluit.
pi_213579288
De Nederlander stemt consequent tegen z’n eigen belang in, blijkt direct alweer, omdat men een beetje bang is voor een paar asielzoekers, gebrainwashed door de pvv en de vvd. Triest. Kwalijk.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:37 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579289
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Elan het volgende:
Ja maar ze zijn zo zielig vinden veel mensen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:32:49 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579290
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Goed dat ze eerlijk is. Ik neem tenminste aan dat ze bedoelt dat met dit akkoord de mensen in Ter Apel in de steek gelaten worden?
Ze lijkt te menen dat de spreidingswet de mensen in Ter Apel (bewoners en vluchtelingen) in de steek laat. Het is echt te bizar voor woorden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579295
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:21 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het ligt eraan hoe groot je het gedeelte maakt dat gebaseerd is op de regionale vertegenwoordiging. Probleem is natuurlijk dat hoe kleiner je die regio-vertegenwoordiging maakt, hoe nuttelozer de wijziging is.

Lag het probleem in Duitsland niet ook voor een deel aan de geborgde zetels voor de Deense minderheid?
Nee, totaal niet, die hebben maar één zetel. De Deense minderheid heeft ook geen geborgde zetels, die hebben enkel de uitzondering dat ze niet aan de kiesdrempel van 5% hoeven te voldoen.

Het probleem in Duitsland is ontstaan door de versplintering en doordat je twee stemmen kunt afgeven. De eerste stem is voor een persoon in een district, de tweede voor een partij. Doordat stemmers steeds meer op twee verschillende partijen stemden was het resultaat dat de winst van politici van districten niet meer min of meer gelijk liep met die van de stemmen op de partijen. Kortom, op basis van de eerste stem (de districten) kregen partijen meer zetels dan ze op op basis van de tweede stem (partijen) verdienden.

Doordat evenredige vertegenwoordiging in de grondwet staat leidde dat ertoe dat er extra mandaten toebedeeld moesten worden om de vertegenwoordiging weer evenredig te krijgen. Ik heb het even gegoogled en de Bundestag heeft in principe 598 zetels, maar momenteel zitten er 736 volksvertegenwoordigers. Hoe de nieuwe hervorming er precies uitziet weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat er nu een vast aantal van 630 vertegenwoordigers in de Bundestag komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 10:34:36 ]
pi_213579297
quote:

[..]

Ze zegt het echt.
Dat begrijp ik niet. Er is volgens mij niemand boven de 7 die daar intrapt. Waarom die show dan toch opvoeren?
pi_213579298
quote:

[..]
Aan de andere kant: ik ben zowel in Duitsland als in Frankrijk naar musea en klassieke voorstellingen geweest en in beide landen was ik minder kwijt dan in Nederland. Zo erg gesubsideerd wordt het dus ook weer niet.
pi_213579301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ze lijkt te menen dat de spreidingswet de mensen in Ter Apel (bewoners en vluchtelingen) in de steek laat. Het is echt te bizar voor woorden.
Ja, het is gewoon een botte leugen maar wel een die lekker valt bij de achterban.
pi_213579303
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:33 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Dat begrijp ik niet. Er is volgens mij niemand boven de 7 die daar intrapt. Waarom die show dan toch opvoeren?
Niet? Oh, ga dan meer eens kijken in het topic in NWS.
pi_213579304
Rokende puinhopen in Nederland, je kan ook overdrijven. Zo ongeveer elk denkbaar lijstje staan we in de top 10, vaak top 5, maar god god wat een afbraakbeleid heeft ons de afgelopen 40 jaar toch de afgrond in gestort. En dat wordt alleen maar erger!
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:34:41 #110
268491 fetX
pi_213579308
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik snap dit niet zo goed. Om na 40 jaar lang "geen links beleid" nog te juichen voor nog een keer geen links beleid met zulke rokende puinhopen in Nederland?
Tsja, denk dat links vooral moet zorgen voor een wat beter verhaal. Standpunten waar mensen continue mee in de portemonnee worden geraakt slaan toch minder snel aan.

Ik hoop alleen wel dat we hierna weer richting een middenkabinet gaan, dat heeft toch mijn voorkeur. Het is wat dat betreft eeuwig zonde dat GL is samen gegaan met PvdA want laatstgenoemde vond ik altijd wel een prima partij om in de coalitie te hebben.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:34:44 #111
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579310
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
jaja, de situatie in Nederland is werkelijk rokende puinhopen, de staatsschuld is door het dak, massale werkloosheid, dramatisch investeringsklimaat, binnensteden zijn no-go waar zelfs de politie niet heen durft, kindersterfte, burgeroorlog,
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:34:47 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579311
quote:

[..]
Om het ook betaalbaar te houden voor mensen met een kleinere beurs die ook van klassieke muziek houden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579315
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Fraude en boeren? Hoe kom je er bij?
zie email 27 oktober
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:35:24 #114
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213579317
Waarom vragen ze niet naar het afschaffen van de democratie?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213579318
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mijn zwager zit in de autoverkoop werkgebied Epe, hij heeft vandaag al meer diesels verkocht dan de vorige 2 maanden bij elkaar.
blablablabla
pi_213579322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet? Oh, ga dan meer eens kijken in het topic in NWS.
Ik bedoelde IQ > 7.
pi_213579323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Fraude en boeren? Hoe kom je er bij?
Ik weet het, hoe durf ik?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:36:03 #118
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579324
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Omdat niet iedereen jouw salaris heeft en men verschraling door vraaguitval wil voorkomen.
Wat mij terugbrengt bij de vraag, is bekend wat het inkomen is van theater, opera, museabezoekers? Als ik om me heen kijk ligt dat duidelijk boven modaal
pi_213579329
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef nostra het volgende:
Rokende puinhopen in Nederland, je kan ook overdrijven. Zo ongeveer elk denkbaar lijstje staan we in de top 10, vaak top 5, maar god god wat een afbraakbeleid heeft ons de afgelopen 40 jaar toch de afgrond in gestort. En dat wordt alleen maar erger!
Rokende puinhopen is idd overdreven, behalve als je het over natuur hebt (die staat wel echt op de rand van de afgrond). Geweldig gaat het natuurlijk ook niet en van dit akkoord wordt Nederland natuurlijk in geen enkel opzicht beter.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:36:35 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579330
quote:
Dat is inderdaad onzin. Ik vind ook dat de VVD blinde vlekken heeft maar je kunt het wel aan ze overlaten om op de winkel te passen en de boel niet totaal uit de hand te laten lopen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579331
Kunnen we nog spreken van een fatsoenlijk werkende democratie wanneer populisten zoveel leugens verspreiden en daarmee mensen mobiliseren?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:36:57 #122
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213579335
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef fetX het volgende:

[..]
Tsja, denk dat links vooral moet zorgen voor een wat beter verhaal. Standpunten waar mensen continue mee in de portemonnee worden geraakt slaan toch minder snel aan.

Ik hoop alleen wel dat we hierna weer richting een middenkabinet gaan, dat heeft toch mijn voorkeur. Het is wat dat betreft eeuwig zonde dat GL is samen gegaan met PvdA want laatstgenoemde vond ik altijd wel een prima partij om in de coalitie te hebben.
Oh ja sowieso moet links met een veel beter verhaal komen. Het is nu veel roepen vanaf zijlijn maar weinig laten zien wat er echt beter kan worden. Cijfermatige onderbouwing doet het helaas niet zo goed bij het volk.

quote:
Ja het is misschien wat overdreven maar de zorg kraakt, onderwijsniveau daalt, woningtekort, migratieprobleem, klimaatprobleem. De huidige plannen laat mij niet perse zien dat aantal van deze dingen opgelost worden.
pi_213579337
Ah, inkorten WW naar 18 maanden. Daar halen we het geld mee op!
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:37:42 #124
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213579338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:30 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je bent zelf verantwoordelijk voor je stem. Als je periode na periode in meerderheid stemt op partijen die in de regering of het provinciebestuur komen, dan heb je als regio of gemeente niet echt recht om na 10-15 van zulke jaren, te klagen dat er te weinig naar je geluisterd wordt en dat het de schuld is van anderen. Blijkbaar heb je de afgelopen 10-15 jaar dan verkeerd gestemd. Kan gebeuren, is gebeurd, we hebben er inderdaad allemaal onder geleden.

Je bent niet zielig, je bent dom geweest. Dat gaan we niet belonen met medelijden en stelselwijzingen om je structurele domheid nog wat meer tractie te geven.

In Twente stemmen ze extreem regeringsgezind. En maar klagen klagen klagen dat ze genegeerd worden door de regering en Den Haag en dat het de schuld is van de Randstad. Het is lachwekkend.
En nu ze BBB, NSC of Geert stemmen is dat geen probleem neem ik aan?
  FOK!fotograaf donderdag 16 mei 2024 @ 10:37:43 #125
364681 over_hedge
pi_213579339
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:32 schreef Stefanovich het volgende:
De Nederlander stemt consequent tegen z’n eigen belang in, blijkt direct alweer, omdat men een beetje bang is voor een paar asielzoekers, gebrainwashed door de pvv en de vvd. Triest. Kwalijk.
Of misschien he. Zijn er mensen die anders denken dan jij. En juist de partij die jij steunt tegen hun eigen belangen in vind gaan.

Ik zeg maar wat geks.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:37:51 #126
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Om het ook betaalbaar te houden voor mensen met een kleinere beurs die ook van klassieke muziek houden.
gaan die er naar toe? Of is het net als de HRA en Zonnepanelen, EUV Subsidies waar mensen die beter verdienen er van profiteren?
pi_213579344
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rokende puinhopen is idd overdreven, behalve als je het over natuur hebt (die staat wel echt op de rand van de afgrond). Geweldig gaat het natuurlijk ook niet en van dit akkoord wordt Nederland natuurlijk in geen enkel opzicht beter.
Natuurlijk zijn er verbeterpunten, en een aantal grote ook, maar je mag toch in je handjes knijpen dat je bij de paar promille hoort die hier toevallig zijn wieg heeft hebben staan.
pi_213579348
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ah, inkorten WW naar 18 maanden. Daar halen we het geld mee op!
Is toch ook zat. Als jij na 1,5 jaar nog geen baan hebt is er iets anders aan de hand.
zie email 27 oktober
pi_213579349
Interessant dat er in het akkoord staat dat de Nederlandse ambassade in Israel gaat verhuizen naar Jeruzalem.
* Verwijderd *
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:39:40 #130
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:37 schreef Origami94 het volgende:

[..]
En nu ze BBB, NSC of Geert stemmen is dat geen probleem neem ik aan?
Geen idee wat je bedoelt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:39:57 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213579353
Hahaha! Fred Teeven weer in het kabinet? _O- Die gaat weer bonnetjes kwijtraken _O-
  FOK!fotograaf donderdag 16 mei 2024 @ 10:40:24 #132
842 Zorro
Z
pi_213579355
quote:
84s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef Starhopper het volgende:
Hahaha! Fred Teeven weer in het kabinet? _O- Die gaat weer bonnetjes kwijtraken _O-
Goh wat een lol, je moet er maar opkomen zeg!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:40:24 #133
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579356
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je wat voor de natuur wilt doen in NL, moet je de inzet van pesticiden, vooral de neonicotinoïden gaan terugdringen.
  FOK!fotograaf donderdag 16 mei 2024 @ 10:40:49 #134
364681 over_hedge
pi_213579361
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Is toch ook zat. Als jij na 1,5 jaar nog geen baan hebt is er iets anders aan de hand.
Eens. Je moet ook nog verplicht solliciteren en andere dingen doen die je helpen met het vinden van een baan.
Als dat naar 1.5 jaar niet lukt gaat er wat mis hoor.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:40:54 #135
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579363
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
gaan die er naar toe? Of is het net als de HRA en Zonnepanelen, EUV Subsidies waar mensen die beter verdienen er van profiteren?
Over het algemeen zullen subsidies voor klassieke concerten in praktijk inderdaad vooral bezocht worden door mensen die bovenmodaal verdienen, maar dat kun je ook oplossen door een steiler belastingstelsel als je bang bent dat kunstsubsidies een financiele transfer van arm naar rijk betekenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:40:54 #136
5428 crew  miss_sly
pi_213579364
quote:

[..]
Dan ben je bijvoorbeeld al ouder en willen ze je niet meer?
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:41:00 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579366
quote:

[..]
Volgens mij is dat vooral een indicatie dat je geen baan hebt kunnen vinden, maar kan het mis hebben.

Ook lekker houdbaar als banenmarkt weer een keertje een omslag maakt, het is altijd een golfbeweging tussen veel en weinig werkloosheid.

Ik denk ook een enorme stijging van mensen in de bijstand dan.. want betalen doen we uiteindelijk linksom of rechtsom toch wel.
pi_213579374
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan ben je bijvoorbeeld al ouder en willen ze je niet meer?
Bijvoorbeeld. Of je bent ziek. Maar dan gaat dat laatste half jaartje WW je ook niet meer redden.
zie email 27 oktober
pi_213579375
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:36 schreef Stefanovich het volgende:
Kunnen we nog spreken van een fatsoenlijk werkende democratie wanneer populisten zoveel leugens verspreiden en daarmee mensen mobiliseren?
Ja. De burger is verantwoordelijk voor zijn stem en naar wie hij luistert.
pi_213579381
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef zoekeenleven het volgende:
Interessant dat er in het akkoord staat dat de Nederlandse ambassade in Israel gaat verhuizen naar Jeruzalem.
Is het echt interessant in welke plaats buitenlandse ambassades staan? Al zetten ze de Franse in Lyon, de Amerikaanse in Las Vegas en de Duitse in Keulen, het kan me echt totaal niet schelen.
pi_213579384
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is het echt interessant in welke plaats buitenlandse ambassades staan? Al zetten ze de Franse in Lyon, de Amerikaanse in Las Vegas en de Duitse in Keulen, het kan me echt totaal niet schelen.
In Israel is dat wel even anders en dat weet je donders goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 10:43:14 ]
pi_213579386
twitter

Ah kijk aan. Een boekhoudtruc.
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:43:11 #143
5428 crew  miss_sly
pi_213579387
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld. Of je bent ziek. Maar dan gaat dat laatste half jaartje WW je ook niet meer redden.
Als ik met 59 jaar in de WW beland, heb ik nog bijna tien jaar te gaan die ik normaal werkend met een salaris had kunnen doorbrengen. Dan is het redelijk pijnlijk als je te oud wordt bevonden en in de bijstand belandt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:43:24 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579390
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat mij terugbrengt bij de vraag, is bekend wat het inkomen is van theater, opera, museabezoekers? Als ik om me heen kijk ligt dat duidelijk boven modaal
Dan nog heb je kans op vraaguitval als mensen door veel duurdere kaarten keuzes moeten maken. En dat kan ook voor de hogere inkomens het voortbestaan in gevaar brengen.
pi_213579394
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Wie had dat nou verwacht?

"Die mevrouw moet dat geld NU NU NU hebben!" "Het eerste wat ik doe is ER afschaffen!"

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 10:44:11 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:43:58 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:39 schreef zoekeenleven het volgende:
Ben ook benieuwd of de Nederlandse ambassade in Ivoorkust van Abidjan naar Yamoussoukro verhuist.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:44:02 #147
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213579396
quote:
[ x ]
_O-
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:44:05 #148
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579397
quote:
[ x ]
Maar nu kan Geert de volgende verkiezingen eisen dat Timmermans meer doet voor de arbeidsongeschikten. De mensen kunnen niet langer wachten, ze hebben het geld nu nodig!
pi_213579398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In Israel is dat wel even anders en dat weet je donders goed.
Ook daar interesseert me het geen fluit, pure symboliek die niet echt een relevant verschil maakt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:44:19 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Over het algemeen zullen subsidies voor klassieke concerten in praktijk inderdaad vooral bezocht worden door mensen die bovenmodaal verdienen, maar dat kun je ook oplossen door een steiler belastingstelsel als je bang bent dat kunstsubsidies een financiele transfer van arm naar rijk betekenen.
Waarom?
Ik stel me voor mensen met een inkomen van, laten we zeggen anderhalf keer minimumloon een kortingspas voor theater, klassiek concert, opera te geven, en de rest meer te laten betalen. Zet er een kist bier op dat er nauwelijks tot geen gebruik van de pas zal zijn.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:44:38 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Behalve als je er duidelijk een kant mee kiest tussen twee oorlog voerende partijen.

Je gaat je Rusische ambassade ook niet in de Krim zetten.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:44:39 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579408
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

"Die mevrouw moet dat geld NU NU NU hebben!" "Het eerste wat ik doe is ER afschaffen!"
Sowieso, rechts zijn is blijkbaar onbeschaamd je hand ophouden tegenwoordig.
pi_213579410
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Of misschien he. Zijn er mensen die anders denken dan jij. En juist de partij die jij steunt tegen hun eigen belangen in vind gaan.

Ik zeg maar wat geks.
Maar die mensen liegen en bedriegen de boel bij elkaar, om hun belangen te bereiken…. Dat is een een beetje m’n punt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:45:01 #154
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_213579411
Het meest trots op rode diesel :')
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:45:13 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579414
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan nog heb je kans op vraaguitval als mensen door veel duurdere kaarten keuzes moeten maken. En dat kan ook voor de hogere inkomens het voortbestaan in gevaar brengen.
`
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom?
Ik stel me voor mensen met een inkomen van, laten we zeggen anderhalf keer minimumloon een kortingspas voor theater, klassiek concert, opera te geven, en de rest meer te laten betalen. Zet er een kist bier op dat er nauwelijks tot geen gebruik van de pas zal zijn.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:45:16 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579415
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Waarom?
Oh, dat zou ook een prima oplossing zijn. De vraag is alleen of het het culturele aanbod niet teveel verschraalt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579416
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ik met 59 jaar in de WW beland, heb ik nog bijna tien jaar te gaan die ik normaal werkend met een salaris had kunnen doorbrengen. Dan is het redelijk pijnlijk als je te oud wordt bevonden en in de bijstand belandt.
Maar of je nu met 60,5 of 61 in de bijstand komt, maakt dat nou groot verschil?
pi_213579419
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja. De burger is verantwoordelijk voor zijn stem en naar wie hij luistert.
Maar als de burger misleid wordt?
pi_213579420
Maar heeft iemand de lastenverlichting waar Omtzigt het over had al gevonden? En dat extra geld voor arme kindertjes?
pi_213579422
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan zijn. Maar die laatste 6 maanden maken dan ook het verschil niet meer.
zie email 27 oktober
pi_213579432
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mooie sigaar uit eigen doos. Dit is juist de groep voor wie het ER het meeste klemt.
zie email 27 oktober
pi_213579434
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Maar als de burger misleid wordt?
Hoe dan? Politici vertellen leugens, ja, maar als burger in een democratie is jouw deel van het pact dat jij je informeert. In het VK roepen ook veel mensen tegenwoordig dat ze misleid zijn met Brexit maar dat is gelul, ze hadden gewoon kunnen kiezen om de leugens, die eenvoudig te checken waren, niet te geloven.
  FOK!fotograaf donderdag 16 mei 2024 @ 10:47:19 #163
364681 over_hedge
pi_213579435
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:44 schreef Stefanovich het volgende:

[..]
Maar die mensen liegen en bedriegen de boel bij elkaar, om hun belangen te bereiken…. Dat is een een beetje m’n punt.
Is dit niet gewoon een probleem van de hele politiek. En niet alleen van het deel wat jij niet leuk vind?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:48:24 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579444
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Oh, dat zou ook een prima oplossing zijn. De vraag is alleen of het het culturele aanbod niet teveel verschraalt.
Vind dat nu juist een gevaar van cultuur subsidies, want dan bepaald een klein groepje mensen wat er geld krijgt. Zie bijvoorbeeld hoe Nederlandse films geld krijgen. Onze grootste regisseurs werden daar vooral buitengesloten.
pi_213579452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:18 schreef Scrummie het volgende:
Daarna nog even langs joop en je dag kan helemaal niet meer stuk.
-
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:49:08 #166
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579453
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
`
[..]

Misschien lopen de laagste inkomens de deur niet plat daar. Maar ook bij middeninkomen zullen duurdere kaartjes mogelijk leiden tot vraaguitval als er gekozen moet worden tussen het klassieke concert of een keer uit eten.
pi_213579455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mooie sigaar uit eigen doos. Dit is juist de groep voor wie het ER het meeste klemt.
Ik heb geen verlaging van het ER nodig, die mensen wel.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:49:17 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213579460
Yep, dit wordt een debacle.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213579463
Ik zie vooral (buiten het gigantisch steunen van werkende lage inkomens) heel veel geld gaan naar rechtse hobbies en weinig tot geen lastenverlichting voor mensen die modaal of daarboven verdienen. Wat dat betreft een echt PVV-akkoord, economisch links.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:50:15 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579469
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Misschien lopen de laagste inkomens de deur niet plat daar. Maar ook bij middeninkomen zullen duurdere kaartjes mogelijk leiden tot vraaguitval als er gekozen moet worden tussen het klassieke concert of een keer uit eten.
Die middeninkomens rennen de deur plat bij Joop vd Ende Musicals, Rollende stenen, Mamadona of Ramsteen concerten
pi_213579474
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik zie vooral heel veel geld gaan naar rechtse hobbies en weinig tot geen lastenverlichting voor mensen die modaal of daarboven verdienen. Wat dat betreft een echt PVV-akkoord, economisch links.
Ja, ik hoorde Omtzigt gisteravond kraaien over lastenverlichting maar tot op heden zie ik daar niets van terug en de ER verlaging gaat ten koste van de mensen met de hoogste kosten.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:50:44 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579475
Genieten gaan vooral spartelende ministers worden die onuitvoerbare dingen moeten gaan doen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:51:45 #173
268491 fetX
pi_213579485
Goh, schuiven met geld. Het is net politiek.
pi_213579495
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Genieten gaan vooral spartelende ministers worden die onuitvoerbare dingen moeten gaan doen.
Genieten...zo zou ik het niet willen noemen, het word vooral pijnlijk en de verantwoordelijken blijven buiten schot en kunnen vanaf de zijlijn blijven snipen.
pi_213579502
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:51 schreef fetX het volgende:
Goh, schuiven met geld. Het is net politiek.
Niks mis mee om te schuiven maar ik zie eigenlijk maar heel weinig echt geschuif en zeker geen voordeel voor de werkende burgers tot op heden.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:22 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579515
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Die middeninkomens rennen de deur plat bij Joop vd Ende Musicals, Rollende stenen, Mamadona of Ramsteen concerten
Nee dat is niet eenduidig zo.

Het idee "we maken het heel duur, want de mensen die komen kunnen het toch wel betalen" is niet solide. Naar alle waarschijnlijkheid komt een aanzienlijk deel van de mensen dan minder. Wat het bestaansrecht dus voor iedereen ondermijnt.
pi_213579516
Verkorting van de WW lees ik, en ik ving iets op over een bezuiniging op zorg. Maar wat houdt dat dan concreet in?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:30 #178
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213579518
Fonds Onderzoek en Wetenschap met 1,1 miljard verlaagd. Daarmee jagen we kleine en nietszeggende kutbedrijfjes als ASML nog sneller Nederland uit.
Dit, dus.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:54:51 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Genieten...zo zou ik het niet willen noemen, het word vooral pijnlijk en de verantwoordelijken blijven buiten schot en kunnen vanaf de zijlijn blijven snipen.
Nou nee, daar is een oppositie voor.
pi_213579528
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niks mis mee om te schuiven maar ik zie eigenlijk maar heel weinig echt geschuif en zeker geen voordeel voor de werkende burgers tot op heden.
Het is meer schuiven met geld dat er niet is :P
pi_213579540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:55 schreef zimmy910 het volgende:

[..]
Het is meer schuiven met geld dat er niet is :P
Daar heb ik niet eens moeite mee. Als het ER echt afgeschaft zou worden, wat miljarden per jaar kost, dan is dat prima maar halveren en de rekening bij de chronisch zieken neer te leggen? Godallemachtig, wat een cynisme spreekt daar uit.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:57:46 #182
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579542
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is eigenlijk al een heel naief idee dat de werkende burger er enorm van gaat profiteren als weer ergens een procentje van een of andere schijf wordt afgesnoept, terwijl het hoe dan ook nog steeds veel lonender is om geld te verdienen uit vermogen dat je toevallig van huis uit hebt meegekregen.

Zolang we die scheve situatie niet aanpakken is het allemaal gerommel in de marge. Stuivers voor het voetvolk.
pi_213579543
Op hoofdlijnen lijkt het natuurlijk wel een aardig akkoord, maar als je een beetje doorleest is het toch vooral een goednieuwsshow. Uiteraard fijn om te kunnen presenteren aan de bühne maar ik heb nog nooit een akkoord gelezen waarbij ik zo vaak denk: 'huh, hoe dan? en waarvan dan?' en blijkbaar weten de clowns die hiermee zijn gekomen ook niet hoe dat moet: "huhu ja dat is straks aan de minister hoor huhu, dat gaan wij wel zien vanuit de kamer huhu"...
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:58:08 #184
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat is niet eenduidig zo.

Het idee "we maken het heel duur, want de mensen die komen kunnen het toch wel betalen" is niet solide. Naar alle waarschijnlijkheid komt een aanzienlijk deel van de mensen dan minder. Wat het bestaansrecht dus voor iedereen ondermijnt.
Het idee dat je opera en klassieke concerten zwaar moet subsidiëren om het betaalbaar te hebben voor lage inkomens is absurt als je niet kan aantonen dat deze het ook bezoeken.
Het hele subsidiecircus is absurt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:58:16 #185
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_213579549
Lol ze gaan niks oplossen.
Allemaal plannen die bij een rechter stranden zodra er iemand gaat procederen voor betere lucht- of waterkwaliteit.
Klimaat adaptatie maar bedrijven die meer CO2 uitstoten gaan er geen last van hebben. :')

Asielbeleid, we gaan vragen aan Europe voor een opt-out... sure en straks met een vingertje wijzen naar de EU dat het niet kan :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_213579557
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Verkorting van de WW lees ik, en ik ving iets op over een bezuiniging op zorg. Maar wat houdt dat dan concreet in?
Het is een hoofdlijnenakkoord dus er is niets concreet, maar WW 6 maanden eraf en qua zorg daar wordt nooit op bezuinigd maar de jaarlijkse stijging daarvan wordt ietwat beteugelt.
pi_213579573
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:47 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Is dit niet gewoon een probleem van de hele politiek. En niet alleen van het deel wat jij niet leuk vind?
Ik heb het idee aan de linkerkant er meer sprake is van integriteit en reflectie dan op rechts ja. Meer wetenschappelijke benadering van beleid ook, ipv onderbuik. Het algemene belang wordt meer in het oog gehouden i.p.v. het deelbelangetjes die het algehele belang meer schaden dan goed doen. Hoe rechtser hoe sneller journaille ook wordt aangevallen. Ik zie wel een afbrokkeling gaande. Het is niet zo zwart wit.
pi_213579579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef nils7 het volgende:
Allemaal plannen die bij een rechter stranden zodra er iemand gaat procederen voor betere lucht- of waterkwaliteit.
Klimaat adaptatie maar bedrijven die meer CO2 uitstoten gaan er geen last van hebben. :')

Asielbeleid, we gaan vragen aan Europe voor een opt-out... sure en straks met een vingertje wijzen naar de EU dat het niet kan :')
Wat weer tot veel geschuim en boosheid over 'activistische rechters' gaat leiden ;)
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:01:11 #189
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_213579581
Eigenlijk gaan ze op een muur af rijden maar ipv gas los of remmen geven ze gas bij :') |:(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_213579582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik had liever gezien dat er nog wat meer in de NPO gesneden was om dat geld dan ten goede te laten komen aan cultuur.
pi_213579583
die 5% vd sociale woningen die naar statushouders gaat, dat maakt natuurlijk het verschil op de woningmarkt! lol. Typisch achterlijke symboolpolitiek.
pi_213579586
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:01 schreef nils7 het volgende:
Eigenlijk gaan ze op een muur af rijden maar ipv gas los of remmen geven ze gas bij :') |:(
Rode diesel, bedoel je. :')
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:01:56 #193
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213579587
quote:

Ja. Dit akkoord gaat niets brengen behalve wat maatregelen die de rijken rijker maken
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:02:06 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het idee dat je opera en klassieke concerten zwaar moet subsidiëren om het betaalbaar te hebben voor lage inkomens is absurt als je niet kan aantonen dat deze het ook bezoeken.
Het hele subsidiecircus is absurt.
Ik heb het ook helemaal niet over lage inkomens.

Ik heb het over een beprijzing die zorgt dat klassieke muziek kan voortbestaan. Dat komt in gevaar als je prijzen flink laat stijgen waardoor mensen, die niet per se lage inkomens zijn, daarvan wegblijven.
pi_213579592
Wilders loog: 'de zon gaat weer schijnen in Nederland' Alsof dat lange tijd niet zo was, alleen maar duister in Nederland door politiek beleid
Letterlijk en metaforisch is het onzin. Volksbedrog

[ Bericht 29% gewijzigd door Bluesdude op 16-05-2024 11:08:32 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:03:05 #196
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_213579598
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Rode diesel, bedoel je. :')
nou het valt me nog mee dat ze gaskraan bij Groningen niet vol open draaien.
N/A
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:03:10 #197
pi_213579599
Zodra dit kabinet valt kunnen ze weer zeiken dat er weer een x aantal jaar niets is gebeurd. En dat we nog strengere maatregelen nodig hebben.

G a a f l a n d
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:03:33 #198
pi_213579602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:03 schreef nils7 het volgende:

[..]
nou het valt me nog mee dat ze gaskraan bij Groningen niet vol open draaien.
Gemiste kans, eerlijk is eerlijk.
pi_213579606
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zodra dit kabinet valt kunnen ze weer zeiken dat er weer een x aantal jaar niets is gebeurd. En dat we nog strengere maatregelen nodig hebben.

G a a f l a n d
Het komt zowieso allemaal door Links!
pi_213579610
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Het is een hoofdlijnenakkoord dus er is niets concreet, maar WW 6 maanden eraf en qua zorg daar wordt nooit op bezuinigd maar de jaarlijkse stijging daarvan wordt ietwat beteugelt.
Waar zie jij beteugeling van de zorgkosten?
pi_213579614
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:01 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik had liever gezien dat er nog wat meer in de NPO gesneden was om dat geld dan ten goede te laten komen aan cultuur.
NPO is cultuur. Mag je van alles van vinden maar dat is het wel.
pi_213579617
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:01 schreef VelitoX het volgende:
die 5% vd sociale woningen die naar statushouders gaat, dat maakt natuurlijk het verschil op de woningmarkt! lol. Typisch achterlijke symboolpolitiek.
Maar dat ligt helemaal niet bij de Rijksoverheid, dat beleid ligt toch gewoon bij de gemeentes?
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:06:27 #203
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579627
Er staan op bepaalde vastloopdossiers letterlijk geen plannen in hoe ze het willen aanpakken.

Bijvoorbeeld met stikstof. Ze hebben opgeschreven wat de ideale situatie voor ze is, ze hebben erbij gezet dat ze het gaan uitwerken op een juridisch houdbare manier, maar er staat niet in het akkoord wat dat dan gaat zijn. Ze hebben dus geen idee, alleen een wens.

Kortom, dat wordt niets. Totdat hun niet-werkende plannen zijn ontwikkeld, gebeurt er dus ook al niets nieuws en blijft de oude wetgeving van kracht. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ze gewoon de portemonnee gaan trekken voor alle mestproblemen en voor een definitieve oplossing verwijzen naar hun nog te verzinnen plannen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:06:35 #204
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_213579629
Eigenlijk laat dit akkoord gewoon zien dat het heel erg goed gaat met de "Nederlander".
Die stemt alleen op zichzelf om het voor zichzelf goed te hebben en geeft geen f*ck om een ander want Groningen of de Toeslagen affaire lees ik niks over.
Dat er hele volksstammen last hebben van de boer of de zware industrie en hun gezondheid daar zwaar onder te lijden lossen ze op met meer ruimte voor de boer, geen beperking op CO2 uitstoot maar wel bezuinigingen op de zorg.

Maw. heb je last van je luchtwegen: COPD, Astma, long COVID etc. ben je gewoon de lul *O*

Want f*ck als je er geen last van hebt waarom zou je iets er aan hebben om er wel wat aan te doen.

Ik verdien genoeg hoor dus het zou mij aan mij derriere oxideren want het "kost" mij niets maar ik ken wel mensen of dieren of natuur die niet blij gaan zijn met dit akkoord.
N/A
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:07:27 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579637
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Buitendam het volgende:
Fonds Onderzoek en Wetenschap met 1,1 miljard verlaagd. Daarmee jagen we kleine en nietszeggende kutbedrijfjes als ASML nog sneller Nederland uit.
Groeifonds gaat ook de vuilnisbelt op.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579640
Ik snap echt helemaal niets van de VVD. Waarom hebben ze het kabinet laten klappen op iets relatief kleins? Waarom zou je in godsnaam gaan meeregeren?

2 partijen die nog geen 5 jaar bestaan en een partij met vol met racisten?

Je weet toch 100 procent zeker dat dit qua ministers 1 grote shitshow gaat worden? De nummer 3 van de PVV was / is eigenaar van een poffertjeskraam. Een ander Kamerlid hoereert zijn eigen wijf aan zijn beveiligers. Als dat al je "goeien" zijn, kan je nagaan wat er straks als vulling bij komt.
pi_213579643
quote:
Ideologische bezwaren tegen dat soort linkse hobby’s. Tenzij het dat mooie gebiedje om de hoek is waar de hond wordt uitgelaten natuurlijk.
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:08:29 #208
pi_213579650
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:54 schreef Buitendam het volgende:
Mooi, dan wordt wonen hier weer betaalbaar.
pi_213579652
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:06 schreef VoMy het volgende:
Er staan op bepaalde vastloopdossiers letterlijk geen plannen in hoe ze het willen aanpakken.
Tjah gewoon kop int zand en wat loze kreten roepen.
pi_213579657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:06 schreef VoMy het volgende:

Bijvoorbeeld met stikstof. Ze hebben opgeschreven wat de ideale situatie voor ze is, ze hebben erbij gezet dat ze het gaan uitwerken op een juridisch houdbare manier, maar er staat niet in het akkoord wat dat dan gaat zijn. Ze hebben dus geen idee, alleen een wens.

Kortom, dat wordt niets. Totdat hun niet-werkende plannen zijn ontwikkeld, gebeurt er dus ook al niets nieuws en blijft de oude wetgeving van kracht. Waarschijnlijk komt het er op neer dat ze gewoon de portemonnee gaan trekken voor alle mestproblemen en voor een definitieve oplossing verwijzen naar hun nog te verzinnen plannen.
Dat is dus exact wat ik bedoelde met de verantwoordelijken blijven buiten schot want de sukkel die ze als minister gaan inzetten op dergelijke dossiers zal moeten gaan uitleggen, aan zowel de oppositie als de regeringspartijen, waarom hij geen fantasieland werkelijkheid kan maken.
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:09:18 #211
pi_213579660
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:07 schreef Doevelaer het volgende:
Ik snap echt helemaal niets van de VVD. Waarom hebben ze het kabinet laten klappen op iets relatief kleins? Waarom zou je in godsnaam gaan meeregeren?

2 partijen die nog geen 5 jaar bestaan en een partij met vol met racisten?

Je weet toch 100 procent zeker dat dit qua ministers 1 grote shitshow gaat worden? De nummer 3 van de PVV was / is eigenaar van een poffertjeskraam. Een ander Kamerlid hoereert zijn eigen wijf aan zijn beveiligers. Als dat al je "goeien" zijn, kan je nagaan wat er straks als vulling bij komt.
De VVD hoop zo electoraat terug te pakken
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 11:10:14 #212
5428 crew  miss_sly
pi_213579671
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar of je nu met 60,5 of 61 in de bijstand komt, maakt dat nou groot verschil?
Ah, op die manier dat halve jaar. Excuus, ik had niet goed gelezen.

Nou ja, je weet het niet. Soms kunnen een paar maanden extra wel veel verschil maken.

Maar het ging me vooral om de stelling "als je na anderhalf jaar nog steeds geen nieuwe baan hebt, is er iets anders aan de hand" wat heel erg klinkt alsof dat andere dat aan de hand is dan verwijtbaar is. En ouder worden we allemaal.
pi_213579672
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De VVD hoop zo electoraat terug te pakken
Dat werkt totaal niet omdat ze op rechts door de PVV ingehaald worden en op links ook, blijft over wat mensen die zichzelf ondernemer noemen. Maar dat betekent krimp voor de VVD. De peiling wijzen dat ook uit, de VVD verliest kiezers aan de PVV.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 11:10:51 ]
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:10:25 #214
pi_213579673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is dus exact wat ik bedoelde met de verantwoordelijken blijven buiten schot want de sukkel die ze als minister gaan inzetten op dergelijke dossiers zal moeten gaan uitleggen, aan zowel de oppositie als de regeringspartijen, waarom hij geen fantasieland werkelijkheid kan maken.
Weer 5 jaar stilstand genot. In 2030 nog steeds niets gebeurd. En dan oh nee moeten die arme boeren ineens nog harder worden aangepakt.

G A A F L A N D
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:10:39 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579675
Er is vooral alles aan gedaan om de heilige middenklasse te ontzien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 11:10:41 #216
5428 crew  miss_sly
pi_213579676
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat kan zijn. Maar die laatste 6 maanden maken dan ook het verschil niet meer.
Nee, ik had het verkeerd begrepen, sorry.
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:11:32 #217
pi_213579692
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:10 schreef -XOR- het volgende:
Ja, maar dan niet. Maar de minima gaan er ook nauwelijks op vooruit.

Het zijn de allerrijksten die de voordeeltjes pakken. Verwacht je toch niet van een VVD he
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:11:34 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nouja, de regeringsfracties worden in dat soort debatten ook gewoon onder vuur genomen.
pi_213579702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
NPO is cultuur. Mag je van alles van vinden maar dat is het wel.
Eens. Maar de cultuur die de NPO ons biedt kan stukken goedkoper. Een net minder, verdere fusering van omroepen, aanpakken salarisconstructies, samenvoegen redacties, etc.
pi_213579705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Weer 5 jaar stilstand genot. In 2030 nog steeds niets gebeurd. En dan oh nee moeten die arme boeren ineens nog harder worden aangepakt.

G A A F L A N D
Nee, dat is natuurlijk de clou want dan komt de rechter om de hoek kijken (en de EU) en zal die minister alsnog moeten gaan snijden in de veeboeren. Maar dan kan de BBB stoer boos zijn op de eigen minister, natuurlijk.
pi_213579724
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waar zie jij beteugeling van de zorgkosten?
In de budgettaire bijlage, -415 in 2027, -870 in 2028 en -1.155 structureel.
pi_213579731
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Eens. Maar de cultuur die de NPO ons biedt kan stukken goedkoper. Een net minder, verdere fusering van omroepen, aanpakken salarisconstructies, samenvoegen redacties, etc.
Ik zal eerlijk zijn, ik kijk al tig jaar geen NPO of andere Nederlandse TV meer, voor mijn part schaffen ze de hele NPO af, boeit mij persoonlijk totaal niet.

Het is wel van een enorme zieligheid dat er 100 miljoen afmoet omdat Wilders zijn rancuneuze gram wil halen op vermeende "linksheid" van de NPO en de rest daarin meegaat.
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:14:45 #223
pi_213579735
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat is natuurlijk de clou want dan komt de rechter om de hoek kijken (en de EU) en zal die minister alsnog moeten gaan snijden in de veeboeren. Maar dan kan de BBB stoer boos zijn op de eigen minister, natuurlijk.
Die van de BBB komt nota bene.

Zelfde zal wel gebeuren bij de PVV-minister die migratie mag gaan doen.
pi_213579736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:10 schreef -XOR- het volgende:
Onzin het is vooral de werkende minima tot modale inkomens die ze idioot veel geld gaan geven, bij een doorrekening zal je zien dat modaal en alles daarboven neutraal of zelfs negatief zal zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, maar dan niet. Maar de minima gaan er ook nauwelijks op vooruit.

Het zijn de allerrijksten die de voordeeltjes pakken. Verwacht je toch niet van een VVD he
2% Box-2 verhoging die teruggedraaid wordt is zo ongeveer het enige voor de echt rijken, daarnaast is bijna iedere maatregel gemaakt voor de minimainkomens met een baan.
pi_213579738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
In de budgettaire bijlage, -415 in 2027, -870 in 2028 en -1.155 structureel.
Staat daar ook in hoe dat gaat gebeuren? Want met verlaging van de ER zal de zorg juist meer gaan kosten (meer vraag oa. buiten de kosten daarvan)
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:15:34 #226
pi_213579745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Onzin het is vooral de werkende minima tot modale inkomens die ze idioot veel geld gaan geven, bij een doorrekening zal je zien dat modaal en alles daarboven neutraal of zelfs negatief zal zijn.
De minima krijgen volgens mij ook niet heel veel erbij.
pi_213579746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zal eerlijk zijn, ik kijk al tig jaar geen NPO of andere Nederlandse TV meer, voor mijn part schaffen ze de hele NPO af, boeit mij persoonlijk totaal niet.

Het is wel van een enorme zieligheid dat er 100 miljoen afmoet omdat Wilders zijn rancuneuze gram wil halen op vermeende "linksheid" van de NPO en de rest daarin meegaat.
Of de rest komt langs een andere weg tot dezelfde conclusie, bijvoorbeeld omdat dat Bed & Breakfast geen overheidstaak is.
pi_213579754
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Of de rest komt langs een andere weg tot dezelfde conclusie, bijvoorbeeld omdat dat Bed & Breakfast geen overheidstaak is.
Als je 700 miljoen blijft uitgeven dan vind je het dus wel een overheidstaak, he? Dus dat argument lijkt mij niet valide.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 11:16:51 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:16:32 #229
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579756
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Stijging minimumloon gaat niet door.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Stijging minimumloon gaat niet door.
Ah, daar is Omtzigt's bestaanszekerheid eindelijk. Goed om te weten.

Dit was sarcasme.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 11:17:33 ]
pi_213579769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De minima krijgen volgens mij ook niet heel veel erbij.
halvering eigen risico, extra lagere belastingschaal, verhogen huurtoeslag, hoger kindgebonden budget en dat zijn dan enkel de echt specifiek maatregelen voor minima. Er gaat idioot veel geld naar de minima met een baan.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:18:20 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579770
quote:
Koopkracht en lastenverlichting voor werkende middeninkomens. Het doel van de
lastenverlichting is dat middeninkomens hier optimaal baat bij hebben en dat de
lastenverlichting duidelijk zichtbaar is voor huishoudens.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:18:44 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579775
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
halvering eigen risico, extra lagere belastinschaal, verhogen huurtoeslag, hoger kindgebonden budget en dat zijn dan enkel de echt specifiek maatregelen voor minima. Er gaat idioot veel geld naar de minima met een baan.
Die halvering gaat niet door.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579776
Nou ja, als ze er nu maar voor zorgen dat de hogere inkomens meer geld overhouden dan kunnen we iig de voedselbanken voor de minima nog financieren. Trickle down, zeg maar.
pi_213579778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die halvering gaat niet door.
?, per 2027 komt die er gewoon.
pi_213579780
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als je 700 miljoen blijft uitgeven dan vind je het dus wel een overheidstaak, he? Dus dat argument lijkt mij niet valide.
Je kan toch prima de NPO als instituut een overheidstaak vinden, maar onderdelen daarvan - zoals entertainment, spelshows, grappen en grollen - niet?
pi_213579781
Is dit Rutte 5?
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:19:07 #238
pi_213579782
quote:

[..]
Er zit inderdaad wel licht entertainment tussen waarvan de maatschappelijke taak onduidelijk is.

Dan denk ik aan wie is de mol als eerste, of wat jij noemt. Ik vertrek, ook zoiets.

Maar er is ook entertainment wat wel weg kan komen op de NPO mi. Maar veel daarvan vindt Wilders sowieso onzin
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:19:21 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579785
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
?
2027, dat gelooft echt niemand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 11:19:39 #240
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213579791
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:19 schreef Cupfighter het volgende:
Is dit Rutte 5?
Mooi hé O+
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213579793
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
2027, dat gelooft echt niemand.
Oh gaan we zo doen :')
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:20:03 #242
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_213579795
Totaal niet mijn partijen maar wel blij dat men wil inzetten op kernenergie. Lichtpuntje iig.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_213579798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef -XOR- het volgende:
Koopkracht en lastenverlichting voor werkende middeninkomens. Het doel van de
lastenverlichting is dat middeninkomens hier optimaal baat bij hebben en dat de
lastenverlichting duidelijk zichtbaar is voor huishoudens.
En dat zichtbare vooral door een 3e schijf. Dat doen ze wel slim.
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:20:36 #244
pi_213579806
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Je kan toch prima de NPO als instituut een overheidstaak vinden, maar onderdelen daarvan - zoals entertainment, spelshows, grappen en grollen - niet?
Cabaret is toch cultuur? Of moet theater, muziek, sport ook maar helemaal weg van de NPO?

Dus alleen nog maar journaal, actualiteiten en onderzoeksjournalisten naast wat talkshows en educatieve programma's?
pi_213579811
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:19 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Mooi hé O+
Ja ik zei weinig verschil met de vorige 4 kabinetten die zo goed waren voor het volk
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:20:51 #246
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213579812
Ik had op gebied van klimaat en stikstof na drie maanden onderhandelen wel een beter plan verwacht dan "we vragen EU of we uitzondering mogen krijgen"
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:21:08 #247
pi_213579816
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Totaal niet mijn partijen maar wel blij dat men wil inzetten op kernenergie. Lichtpuntje iig.
Ja, een kapotte klok...
pi_213579821
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
halvering eigen risico, extra lagere belastinschaal, verhogen huurtoeslag, hoger kindgebonden budget en dat zijn dan enkel de echt specifiek maatregelen voor minima. Er gaat idioot veel geld naar de minima met een baan.
ER is pas in 2027, he? En dat gaat ten koste van de chronisch zieken. Lagere belastingschaal? Ben benieuwd, hebben we net de boel vereenvoudigd gaan we er weer een schaal ingooien, prima verder maar lijkt mij nogal onwerkbaar met de staat van de Belastingdienst.

Kindgebonden budget is alleen relevant als je kinderen hebt en hogere huurtoeslag is ook alleen relevant als je de huren niet laat stijgen.
pi_213579830
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Natuurlijk maar 100 miljoen is dan onzin, lijkt mij.
pi_213579836
quote:
Dat wilde de vorige regering ook en waar zijn we nu? Ja, precies, helemaal nergens.
pi_213579840
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik had op gebied van klimaat en stikstof na drie maanden onderhandelen wel een beter plan verwacht dan "we vragen EU of we uitzondering mogen krijgen"
Die je niet gaat krijgen. Ditto voor een opt-out voor asiel. Maar het is een leuke fopspeen voor de achterban.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:24:31 #252
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Natuurlijk maar 100 miljoen is dan onzin, lijkt mij.
Ik ben bang dat de PVV de journalistieke werkzaamheden van de PO graag ziet stoppen maar geen moeite heeft met Boer Zoekt Vrouw, Lingo of MAX geheugentrainer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579858
quote:
Succes met het vinden van een locatie, in nimby Nederland wil iedereen kernenergie maar wel bij iemand anders in de achtertuin.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_213579866
quote:
Natuur is voor de rechtsmens het gazon en de keurig bijgehouden planten in de tuin, het hondenveldje en de akkers die vol staan met één gewas.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_213579869
Rode draad is dat juist de achterban van de PVV het voor hun kiezen gaat krijgen. Ergens vind ik dat wel heel triest.
Allah Al Watan Al Malik
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:27:46 #256
pi_213579877
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben bang dat de PVV de journalistieke werkzaamheden van de PO graag ziet stoppen maar geen moeite heeft met Boer Zoekt Vrouw, Lingo of MAX geheugentrainer.
Maar ja, dat platte entertainment krijg je ook wel bij de commercielen, maar journalistiek kennen ze daar nauwelijks. Dus daarom lekker afschaffen.

Terwijl bezuinigingen vanuit een vvd/nsc juist wel gemoveerd zijn om plat entertainment te slopen
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 11:28:21 #257
pi_213579886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Rode draad is dat juist de achterban van de PVV het voor hun kiezen gaat krijgen. Ergens vind ik dat wel heel triest.
Ja, dan hadden die mensen ook geen VVD moeten stemmen he.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:28:39 #258
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213579892
quote:
12s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Natuur is voor de rechtsmens het gazon en de keurig bijgehouden planten in de tuin
Fout, onderhoudsarm is de bom in die contreien.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213579894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Staat daar ook in hoe dat gaat gebeuren? Want met verlaging van de ER zal de zorg juist meer gaan kosten (meer vraag oa. buiten de kosten daarvan)
Verlaging ER wordt een sigaar uit eigen doos door de premie extra te verhogen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:28:44 #260
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213579895
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die je niet gaat krijgen. Ditto voor een opt-out voor asiel. Maar het is een leuke fopspeen voor de achterban.
Daarom valt het me vooral tegen van VVD en NSC. Die weten beide heus wel dat het volstrekt onhaalbaar is. Dring dan op zn minst aan op een uitgewerkt plan.

Straks stuur je nieuwe minister van LVVN naar Brussel en komt ie met hangende pootjes terug naar ministersraad en de Kamer. En dan?
pi_213579900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Succes met het vinden van een locatie, in nimby Nederland wil iedereen kernenergie maar wel bij iemand anders in de achtertuin.
Zeeland is bereid maar heeft wel een eisenpakket voor ze er over willen praten van zeer groot formaat.

Maasvlakte gaat een enorm bezwaar traject worden maar mischien is Limburg een goed idee, ze hebben een grote rivier en bij westenwind gaan de problemen naar Duitsland.
pi_213579908
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:26 schreef Mutant01 het volgende:
Ik niet. Daar hebben ze voor gekozen.
pi_213579909
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Een beetje rechtsmens heeft wel kunstgras liggen, dat klopt, maar dat vinden ze dan nog nét geen natuur.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 11:29:35 #264
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213579914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat wilde de vorige regering ook en waar zijn we nu? Ja, precies, helemaal nergens.
Het wordt tijd voor een grote sterke leider.
4045
onlogisch
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:29:36 #265
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_213579915
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:50 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind het toch wel een mooi pakket met een flink aantal goede punten.

Belangrijke punten waar ik blij mee ben:
-Streng asielpakket. De PVV heeft hier natuurlijk zwaar op ingezet en ik vind dat er ook het maximale behaald lijkt te zijn, binnen de huidige mogelijkheden en wetgeving.
-Kerncentrales. Lijkt me onmisbaar voor de energievoorziening in de toekomst.
-Eigen risico verlaagd. Voor mij persoonlijk is het financieel gezien niet zo positief, maar ik ben principieel eigenlijk tegen een eigen risico. Ik snap wel dat het lastig is om het meteen of helemaal af te schaffen.
-Financiële middelen voor klimaat worden gebruikt om de woningen en bedrijven van mensen energiezuiniger te maken.
-Stikstofbeleid lijkt versoepeld te gaan worden. (Hoewel ik moeilijk kan inschatten wat nu de gevolgen zijn van de vage richtlijnen die er in het akkoord beschreven worden)
-Stevig pakket op (nationale) veiligheid.
-Ik hoop dat de zelfstandigenaftrek en/of MKB-winstvrijstelling weer omhoog gaan maar dat staat niet in het stuk geloof ik.

Wat ik wel jammer vind is de 130 op de snelwegen. Ik vind 100 rijden altijd erg ontspannen. 130 betekent in de praktijk dat mensen 135 of 140 rijden en dat is gewoon wel erg snel. Als je daar geen zin in hebt, zit je voornamelijk op de rechterbaan achter de vrachtwagens geplakt en kom je daar dus niet meer voorbij omdat er links gekken voorbij razen met 140.
Ik vind het 's avonds ook altijd levensgevaarlijk. Ik rij dan gewoon de maximaal toegestane snelheid van 130, max 5 km/u harder en dan zijn er altijd rare mensen die gewoon lekker 90/10 tuffen en dan met die snelheid een vrachtwagen in gaan halen en hem er ineens voor gooien zonder te begrijpen dat de ander gewoon bijna anderhalf keer zo hard gaat. Moet je weer in de ankers. Waarom je dan niet even bijpakt als je een vrachtwagen nadert zal ik nooit begrijpen

Onbegrijpelijk vind ik dat. Zulke taferelen ga je dan ook overdag krijgen.
Laffe huichelaar
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:30:10 #266
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213579918
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Blond is geen vereiste meer? ;(
pi_213579919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb ook een onderhoudsarme tuin. Ik laat de tuinman het onderhoud doen :D
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:30:51 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579927
Ah, ik hoor Dilan nu zeggen dat ze de instroom niet kunnen veranderen en daarom geen spreidingswet willen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213579928
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Zo te zien eentje die in de luiers zit in jouw geval.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213579940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:30 schreef -XOR- het volgende:
Ah, ik hoor Dilan nu zeggen dat ze de instroom niet kunnen veranderen en daarom geen spreidingswet willen.
Say what now? Dus alle strenge maatregelen zijn voor niets? Wat is de volgende stap dan om de boze PVV stemmer te paaien?
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:32:31 #271
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_213579947
quote:

Het minst Eurofiele kabinet ooit heeft de grootste hoop in Brussel, ik vind het wel komisch.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_213579948
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik niet. Daar hebben ze voor gekozen.
Nee. Ze hebben gekozen voor allerlei extra voorzieningen t.b.v. armoedebestrijding en geen islam/moslims/buitenlanders. Ze krijgen echter helemaal niets.

De frustratie bij deze groep gaat alleen maar groter worden hierdoor. Dus in dat opzicht is het gewoon triest.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213579952
Gaan de uitkeringen omhoog?
#superniger2020
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:33:45 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213579960
fyi:kabinetsinformatie:HoofdlijnenAkoord
//--//
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:52 schreef onlogisch het volgende:
Beste nieuws voor mij uit het regeerakkoord;

4 nieuwe kerncentrales _O_
Natuurlijk een voorwaarde om Plasterk binnen te halen :P .
Beter dan als green-dealer zich te verschuilen achter dat anderne moeten minderen of afvalhout moetn worden geïmporteerd.

Daarnaast, wel heel veel een gevoel van "hoe dan?", "was dat al niet al zo?" met tal van mogelijkheden dat eigenwijs gestaalde ambtelijk uitvoerders hun hakken in het zand kunnen zetten en dingen kansloze luchtkastelen worden. Hierbij ook bedenken dat gezien tijdsgewricht het ongewis is of en zo wanneer voorstellen hun vorm krijgen. Natuurlijk wel goed om eindelijk een stip op de verdwenen horizon te zetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_213579967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee. Ze hebben gekozen voor allerlei extra voorzieningen t.b.v. armoedebestrijding en geen islam/moslims/buitenlanders. Ze krijgen echter helemaal niets.

De frustratie bij deze groep gaat alleen maar groter worden hierdoor. Dus in dat opzicht is het gewoon triest.
Ja, sorry, maar fuck die mensen, dan hadden ze SP moeten stemmen. Ook mijn partij niet maar die hebben wel de minima hoog in het vaandel terwijl ze bij Wilders alleen maar wisselgeld zijn waar hij geen zak om geeft.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:35:04 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213579975
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Say what now? Dus alle strenge maatregelen zijn voor niets? Wat is de volgende stap dan om de boze PVV stemmer te paaien?
Ook mentale gymnastiek kent zijn grenzen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:35:13 #277
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579978
quote:

[..]
Maar die entertainmentprogramma's blijven met bezuinigingen gewoon bestaan omdat ze kijkcijfers scoren terwijl de kennisprogramma's, m.i. datgene wat waarvoor de NPO meerwaarde en eigenlijk bestaanrecht geeft, worden wegbezuinigd.
pi_213579982
Kabinet #Hoedan 1 lijkt mij wel een goede benaming.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:35:38 #279
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213579983
BREAKING

Eerste locatie nieuwe kerncentrale is bekend!

https://www.google.com/ma(...)0vMDNzYzlt?entry=ttu
pi_213579986
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ook mentale gymnastiek kent zijn grenzen.
Blijkbaar niet.
pi_213579999
quote:
Onhaalbaar uiteraard. Maar klinkt symbolisch wel weer mooi.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:38:44 #282
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213580016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijkbaar niet.
Het lukt haar niet meer om het recht te lullen dus nu hoopt ze door het achter elkaar spuien van steeds weer dezelfde clichezinnen ("grip krijgen op migratie", "veranderde politieke werkelijkheid" etc) mensen niet meer zien wat ze daadwerkelijk zegt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 11:38:58 #283
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213580019
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Onhaalbaar uiteraard. Maar klinkt symbolisch wel weer mooi.
Hoezo is dat 'uiteraard onhaalbaar'?
4045
onlogisch
pi_213580036
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Gewoon op één van de Waddeneilanden. Woont weinig volk, er is genoeg plaats voor een kerncentrale met vier reactoren en natuur boeit de nieuwe coalitie toch niet. Saba en Sint Eustatius zijn eventueel ook nog mogelijk, dat is eveneens dunbevolkt en lekker ver weg.
pi_213580039
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:38 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Omdat niemand de centrales wil hebben, ze de stroomprijs enorm omhoog jagen en ze niet meer nodig zijn tegen de tijd dat ze klaar zijn.
Verder heeft niemand enig idee hoe ze gefinancieerd gaan worden want bovenstaande geeft al aan waarom geen energiebedrijf ze wil financieren.
pi_213580041
Ik vind het allemaal wel prima voorstellen. Zie niks waar ik van ga steigeren. Of mag je dat niet zeggen...
pi_213580045
quote:
Met enige pech wel een HEEL GROOT lichtpunt.
pi_213580051
quote:

[..]
Onhaalbaar is een groot woord, maar je hebt wel een hele weg vol beren die je over moet voordat zo'n ding (laat staan 4) er staat.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:41:51 #289
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213580052
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Cabaret is toch cultuur? Of moet theater, muziek, sport ook maar helemaal weg van de NPO?

Dus alleen nog maar journaal, actualiteiten en onderzoeksjournalisten naast wat talkshows en educatieve programma's?
Ik vind totaal niet dat cultuur weg moet bij de NPO maar even een ideetje: stel dat je bepaalde programma's in samenwerking met commerciële omroepen zou kunnen maken. Dat NPO de cultuurprogramma's niet meer uitzendt maar dat cultuur wel meer aan bod moet komen bij de commerciëlen, d.m.v. subsidies of samenwerking. Zou dat kunnen werken?
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:42:16 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213580058
Wel mooi dat door de ambassade naar Jeruzalem te verplaatsen de Nederlander weer op de eerste plaats komt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213580063
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:35 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Maar die entertainmentprogramma's blijven met bezuinigingen gewoon bestaan omdat ze kijkcijfers scoren terwijl de kennisprogramma's, m.i. datgene wat waarvoor de NPO meerwaarde en eigenlijk bestaanrecht geeft, worden wegbezuinigd.
Dat is nog nergens concreet geworden.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
Omdat niemand de centrales wil hebben
Borssele vindt het onder voorwaarden wel oké.
  donderdag 16 mei 2024 @ 11:43:30 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213580069
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het allemaal wel prima voorstellen. Zie niks waar ik van ga steigeren. Of mag je dat niet zeggen...
Mag je best vinden, denk dat je meer moet kijken naar haalbaarheid van de plannen
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 11:43:57 #293
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213580074
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omdat niemand de centrales wil hebben, ze de stroomprijs enorm omhoog jagen en ze niet meer nodig zijn tegen de tijd dat ze klaar zijn.
Verder heeft niemand enig idee hoe ze gefinancieerd gaan worden want bovenstaande geeft al aan waarom geen energiebedrijf ze wil financieren.
Wat is de reden dat ze de stroomprijs enorm omhoog jagen? Echt onbegrijpelijk dat niemand zo'n ding in zijn achtertuin wil (dit is geen sarcasme). Het levert toch een berg aan werkgelegenheid op. Ik zou er graag 1 zien hier.
4045
onlogisch
pi_213580077
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik denk niet dat van 1 naar 5 reactoren één van die voorwaarden is :P
pi_213580079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef -XOR- het volgende:
Wel mooi dat door de ambassade naar Jeruzalem te verplaatsen de Nederlander weer op de eerste plaats komt.
Klaarkommomentje voor Plasterk.
pi_213580081
quote:

[..]
Diverse redenen.
Een locatie voor één of twee vinden is al verdomde lastig (in Borssele past die ene al niet), laat staan voor vier.
Kerncentrales zijn gewoon achterlijk duur. Het nu gereserveerde bedrag is ongeveer wat je aan staatssteun nodig hebt voor ééntje.
De planning is vaag maar nu al onhaalbaar om bij te dragen aan de doelen waar we ons op hebben vastgelegd.

Leuk op papier dus :s)
pi_213580088
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:44 schreef J.B. het volgende:

[..]
Ik denk niet dat van 1 naar 5 reactoren één van die voorwaarden is :P
Naar 3. De andere 2 moeten dan in de andere twee aangewezen regio's komen.
pi_213580094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is nog nergens concreet geworden.
[..]
En de Provincie Zeeland heeft een hele waslijst met eisen voordat ze ook maar willen denken aan akkoord gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 11:46:48 ]
pi_213580105
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Wat is de reden dat ze de stroomprijs enorm omhoog jagen? Echt onbegrijpelijk dat niemand zo'n ding in zijn achtertuin wil (dit is geen sarcasme). Het levert toch een berg aan werkgelegenheid op. Ik zou er graag 1 zien hier.
Omdat ze godvergeten veel geld kosten per opgewekte kwh.
pi_213580119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef -XOR- het volgende:
Misschien kunnen ze Uri Rosenthal weer vragen om weer minister van Israelische zaken te worden. :Y
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 11:47:15 #301
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213580128
Dicht.
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: