abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213578923
20% minder ambtenaren (wel heel ambitieus) = + 1MM
Ontwikkelingssamenwerking = +2,5MM
BTW-verhoging hotels en cultuur = +2,1MM
Minder asielzoekers en minder opvang = +1,0MM
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:58:31 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213578925
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
MInderheden hebben een stem. Dezelfde stem als iedereen. Dus waarom moeten mensen in kleinere gebieden een grotere stem krijgen?
Omdat die stem soms onvoldoende doorklinkt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_213578930
Evenredige vertegenwoordiging staat wel in de GW, een districtenstelsel kan dus niet binnen deze periode: https://www.denederlandse(...)e_vertegenwoordiging

Wat ze dan bedoelen met die wijziging die nog voor de volgende verkiezingen in moet gaan weet denk ik helemaal niemand.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213578931
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Dagoduck het volgende: [..] Er zijn nog amper tentencampings hoorde ik van de week in verjaardagskring.
Daar gaat wel verandering inkomen nu de spreidingswet gecancelled wordt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:59:06 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213578932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef nostra het volgende:
Hopelijk groeit economie nog wat door omdat alles er wat positiever utiziet. Zijn er ook meer opbrengsten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:59:45 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213578936

Met bezuinigingen op rijksambtenaren zal het wel even duren voordat alle zooi opgeruimd is op snelweg
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:00:07 #8
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213578940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:
Evenredige vertegenwoordiging staat wel in de GW, een districtenstelsel kan dus niet binnen deze periode: https://www.denederlandse(...)e_vertegenwoordiging

Wat ze dan bedoelen met die wijziging die nog voor de volgende verkiezingen in moet gaan weet denk ik helemaal niemand.
Regionale vertegenwoordiging en vervolgens aanvullen zodat het toch evenredig blijft. Wat kan als je de regio's slim kiest en niet te klein en talrijk maakt. Niet elke provincie kan zijn eigen regio krijgen dus.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:00:10 #9
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213578941
Districtenstelsel? Gatverdamme. Dan ga ik echt demonstreren. En daarna euthanasie nemen vanwege ondraaglijk lijden.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:00:28 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213578943
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:48 schreef Hexagon het volgende:
Staat er nog iets in over zwarte piet?

Ai, herres in de tent.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213578947
quote:
Komen we nog wat tekort, geloof ik maar hey, Pieter zegt dat hij voor Goed Bestuur staat dus het zal wel goed zijn.

20% minder ambtenaren word natuurlijk wel een feest, de overheid heeft nu al een enorm tekort aan personeel om haar taken uit te voeren
pi_213578948
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213578950
Doorgaans mag de tweede partij in een coalitie als eerste kiezen welk departement zij wil. Meestal is dat Financiën. De VVD zou daarvoor Kamerlid Eelco Heinen, de huidige fractiewoordvoerder financiën naar voren kunnen schuiven. Heinen zit pas sinds 2021 in de Tweede Kamer, maar was wel al jaren fractiemedewerker, campagneleider bij de verkiezingen in november vorig jaar en secondant (samen met Sophie Hermans) bij de formatieonderhandelingen. Daarnaast wordt ook Mark Harbers regelmatig genoemd als nieuwe minister van Financiën.

Nieuw Sociaal Contract-leider Pieter Omtzigt zei woensdag al dat er Kamerleden uit zijn fractie door zullen schuiven naar het nieuwe kabinet. Eddy van Hijum, rechterhand bij de formatiebesprekingen, zou bijvoorbeeld naar Sociale Zaken kunnen. NSC heeft immers van bestaanszekerheid en hervorming van de toeslagen een speerpunt gemaakt.

Fiscalist Folkert Idsinga, tot vorige zomer nog VVD-Kamerlid en nu fractiesecretaris van NSC, wordt genoemd als mogelijke staatssecretaris Fiscaliteit en de Belastingdienst op Financiën. Oud-diplomaat Caspar Veldkamp zou namens NSC de post Buitenlandse Zaken voor zijn rekening kunnen nemen, daar werd hij als aanstormend talent bij het CDA jaren geleden al voor getipt.

PVV-leider Geert Wilders wilde nog niets loslaten over posten die zijn partij claimt, buiten het Torentje. De vijver van kandidaten waar Wilders uit kan vissen is ook niet groot. Mede-partijleden heeft hij niet, en PVV’ers hebben nauwelijks bestuurservaring.

Als Wilders Kamerleden uit zijn fractie doorschuift naar het kabinet, zoals bijvoorbeeld de ervaren Fleur Agema naar Volksgezondheid, dan komt al snel het einde van de kieslijst in zicht. De PVV heeft daar 45 namen op staan en haalde 37 zetels. De reservebank telt dus maar acht kandidaten. Zo zou zelfs PVV-senator Gom van Strien, de informateur die weg moest omdat het OM onderzoek doet naar een aangifte wegens oplichting en fraude, alsnog in de Tweede Kamerfractie kunnen komen. Hij staat op nummer 45. Wie de premierskandidaat van de PVV is, maakt Wilders ‘op een later moment’ bekend. Bevestigen dat dit Ronald Plasterk zou zijn, de oud-informateur en PvdA’er, wil hij niet.

De BBB heeft zelf Kamerlid en met de Militaire Willems-Orde onderscheiden militair Gijs Tuinman naar voren geschoven als nieuwe minister van Defensie. Ook Kamerleden Henk Vermeer en Mona Keijzer zouden in de race zijn voor een post, bijvoorbeeld op Economische Zaken. Keijzer was op dat departement al staatssecretaris namens het CDA in het kabinet Rutte III.

De partijen denken een week of vier nodig te hebben om de ploeg rond te krijgen. Van het kabinet moet de helft ‘van buiten’ komen en dus niet direct verbonden zijn aan een van de vier partijen. De grootste vraag is welke buitenstaanders toe willen treden tot dit kabinet. Er zouden wel al mensen zijn benaderd, maar die wilden eerst het akkoord kunnen lezen. Dat is er nu.

Als de ploeg rond is zal de Tweede Kamer – voor het eerst – hoorzittingen houden met de beoogde bewindslieden. Pas na de beëdiging door de Koning begint dan het schrijven van het regeerakkoord, de uitwerking van het hoofdlijnenakkoord. Dat kan nog de hele zomer in beslag nemen, terwijl dan tegelijkertijd ook de begroting voor volgend jaar opgesteld moet worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:01:00 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213578951
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Dagoduck het volgende:
Districtenstelsel? Gatverdamme. Dan ga ik echt demonstreren. En daarna euthanasie nemen vanwege ondraaglijk lijden.
Euthanasie. Wacht maar tot de SGP zich daarmee gaat bemoeien.
Vladimir Putin
pi_213578952
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hopelijk groeit economie nog wat door omdat alles er wat positiever utiziet. Zijn er ook meer opbrengsten.
Hoop is wel de belangrijkste peiler als je dit bierviltje bekijkt ja.
pi_213578954
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Hanca het volgende:

Omtzigt heeft daar in z’n boek iets over staan. Uit m’n hoofd zeg ik een soort combinatie. Met een stuk landelijke lijsten en lokale kandidaten. Hij denk dat dat binnen de grondwet past. (En uiteindelijk loop je tegen 120 aan..)
zie email 27 oktober
pi_213578959
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Regionale vertegenwoordiging en vervolgens aanvullen zodat het toch evenredig blijft. Wat kan als je de regio's slim kiest en niet te klein en talrijk maakt. Niet elke provincie kan zijn eigen regio krijgen dus.
Maar dan krijg je een wisselende grootte van de Kamer (anders is het niet meer evenredig, hooguit bijna evenredig). Stop die verbouwing van het binnenhof dan maar, ze kunnen dan beter het Gelredome gaan huren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:01:58 #18
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213578960
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Euthanasie. Wacht maar tot de SGP zich daarmee gaat bemoeien.
SGP kan wel in zijn eigen district blijven.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_213578961
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
We zijn, met de BBB, NSC, maar ook PVV en FvD doodgegooid met de stem uit de regio. Zo heftig zelfs dat ik mijn lieve buren heb gemeld dat ze echt eens moeten stoppen met hun goede zorgen. Ik woon in de Randstad, ik wil geen naboerschap.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:02:07 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213578963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef nostra het volgende:
De BBB heeft zelf Kamerlid en met de Militaire Willems-Orde onderscheiden militair Gijs Tuinman naar voren geschoven als nieuwe minister van Defensie.
Aardige en intelligente kerel maar ik weet niet of die als minister heel geschikt is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213578968
quote:
Netto daarvan dus ongeveer 2 miljard echt haalbaar?
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:03:20 #22
236264 crew  capricia
pi_213578975
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
SGP kan wel in zijn eigen district blijven.
Oh ja. The law of the land. Ieder district zijn eigen regels. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213578981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Aardige en intelligente kerel maar ik weet niet of die als minister heel geschikt is.
Je weet toch dat voor de burgelijke en politieke verantwoording militairen het meest geschikt zijn?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:05:21 #24
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213578988
Is er al bekend wanneer ze laten weten wie er minister-president wordt?
pi_213578991
Geert denkt dat de gemiddelde Afrikaan het Nederlands regeerakkoord leest :')
pi_213578993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geen militair op defensie is eigenlijk bewust de ongeschreven regel. Er moet iemand zijn die op de rem trapt als de houwdegens tekeer gaan.

Nou zal dat binnen Nederland de komende jaren wel meevallen, maar ik vind dat je deze lijn nooit los moet laten.
pi_213578994
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:05 schreef Dagoduck het volgende:
Nope. Wilders repte van over een week of zo.
pi_213579000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nope. Wilders repte van over een week of zo.
Tijdens het kamerdebat, toch?

Wanneer dat debat af weten ze natuurlijk nog niet, daar gaat de kamer zelf over.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:07:22 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213579001
Iedereen van harte gefeliciteerd nogmaals.
Ik ga weer wat anders doen, en zal nog eens terugkomen op een later moment als er meer duidelijk is.
Vladimir Putin
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:07:26 #30
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_213579003
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:05 schreef Dagoduck het volgende:
Rutte gaat toch nog een paar jaar door.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:08:15 #31
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:07 schreef fetX het volgende:

[..]
Rutte gaat toch nog een paar jaar door.
Dat zou wat zijn _O-
pi_213579010
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ga weer wat anders doen, [...].
Het beste nieuws van de afgelopen 10 uur.

(Grapje.)
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:09:07 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579015
Nou nog even en dan leven we ook officieel in een kneiter rechts land, ik vind dat maar niks.

De puinhopen van Pim zijn compleet. 13 jaar na dato bereikt waar hij naartoe wilde.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:09:17 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213579018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dan krijg je een wisselende grootte van de Kamer (anders is het niet meer evenredig, hooguit bijna evenredig). Stop die verbouwing van het binnenhof dan maar, ze kunnen dan beter het Gelredome gaan huren.
Nee, het kan mathematisch wel.
Als je 75-100 zetels reserveert voor lokale vertegenwoordiging dan kun je met de overige zetels nog wel alles aanvullen totdat het klopt mits je de regio's niet te klein maakt (want regiozetels werken in het voordeel van de grote partijen die dus een groot deel van hun zetels gevuld zullen zien worden met regionale vertegenwoordigers, terwijl PvdD en VOLT gewoon hun landelijke lijst kunnen opstellen).

Volgens mij had iemand op Reddit dit rond de verkiezingen doorgerekend met losse provincies. Dat ging redelijk mis omdat er teveel provincies zijn, vandaar dat je combinaties moet maken om het probleem voor te zijn.

Ik had zelf ongeveer zoiets bedacht:
- Regio Zuid-Holland (die moet apart met dat achterlijke inwoneraantal van ze) ~ 23 zetels
- Regio Noord-Holland/Flevoland ~ 13 zetels
- Regio Zeeland (Lol, 1 lokale SGP'er + 1 VVD/CDA) ~ 2 zetels
- Gelderland+Utrecht+Overijssel ~ 27 zetels
- Friesland+Groningen+Drenthe (+evt Overijssel als niet hierboven) ~ 12 zetels
- Limburg+Brabant ~ 22 zetels

Ik heb niet de meest recente bevolkingtellingen gebruikt dus de zetelverdeling kan nog een beetje schuiven. Maar als je dit doet dan kan je in de praktijk best nog wel aanvullen tot evenredige vertegenwoordiging. Wat wel een probleem is, is dat de praktijk en de theorie verschillend zijn. En dan is de vraag in hoeverre het Constitutionele Hof meegaat in de praktijk terwijl er theoretisch een oneerlijke wijziging van het kiesstelsel is ingevoerd.

Wel zo prettig van Pieter Omtzigt dat hij een rechtsprekend instrument in wil voeren om zijn eigen domme ideeën mee af te schieten.
pi_213579047
Waarom haat rechts de natuur eigenlijk zo?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213579048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee, het kan mathematisch wel.
Als je 75-100 zetels reserveert voor lokale vertegenwoordiging dan kun je met de overige zetels nog wel alles aanvullen totdat het klopt mits je de regio's niet te klein maakt (want regiozetels werken in het voordeel van de grote partijen die dus een groot deel van hun zetels gevuld zullen zien worden met regionale vertegenwoordigers, terwijl PvdD en VOLT gewoon hun landelijke lijst kunnen opstellen).

Volgens mij had iemand op Reddit dit rond de verkiezingen doorgerekend met losse provincies. Dat ging redelijk mis omdat er teveel provincies zijn, vandaar dat je combinaties moet maken om het probleem voor te zijn.

Ik had zelf ongeveer zoiets bedacht:
- Regio Zuid-Holland (die moet apart met dat achterlijke inwoneraantal van ze) ~ 23 zetels
- Regio Noord-Holland/Flevoland ~ 13 zetels
- Regio Zeeland (Lol, 1 lokale SGP'er + 1 VVD/CDA) ~ 2 zetels
- Gelderland+Utrecht+Overijssel ~ 27 zetels
- Friesland+Groningen+Drenthe (+evt Overijssel als niet hierboven) ~ 12 zetels
- Limburg+Brabant ~ 22 zetels

Ik heb niet de meest recente bevolkingtellingen gebruikt dus de zetelverdeling kan nog een beetje schuiven. Maar als je dit doet dan kan je in de praktijk best nog wel aanvullen tot evenredige vertegenwoordiging. Wat wel een probleem is, is dat de praktijk en de theorie verschillend zijn. En dan is de vraag in hoeverre het Constitutionele Hof meegaat in de praktijk terwijl er theoretisch een oneerlijke wijziging van het kiesstelsel is ingevoerd.

Wel zo prettig van Pieter Omtzigt dat hij een rechtsprekend instrument in wil voeren om zijn eigen domme ideeën mee af te schieten.
Vooral dat laatste: je garandeert hiermee dus geen evenredige vertegenwoordiging als je binnen de 150 zetels wil blijven. En echt de regio een stem geven is dit ook niet: Zeeland 2 mensen, Friesland, Groningen en Drenthe ieder 4 en Zuid-Holland 23 lijkt me net niet de bedoeling van Omtzigt.
pi_213579049
Leuke outfit heeft Dilan aan.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213579050
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat is volgens mij gebaseerd op het vorige Duits systeem, dat werd een puinhoop vanwege de zogenaamde Überhang- en Ausgleichsmandaten. Dat is recentelijk met veel pijn en moeite hervormd, nadat er i.p.v. de oorspronkelijk bedoelde 600 volksvertegenwoordigers er inmiddels ruim 700 in de Bundestag zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 10:13:21 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:13:16 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579062
quote:
5s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
Omdat boeren heel erg zielig zijn.
pi_213579067
quote:
Kost te veel en te weinig voor terugmaar op lange termijn is het idiot om hier niet in te investeren
pi_213579071
quote:
Omdat... boeren, hard rijden en vervuilende fabrieken belangrijker zijn?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:13:46 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213579072
MBT Cutuur, is er wel eens een onderzoek gedaan naar de sociale demografie van theater, opera en museumbezoekers?
De HRA wordt graag gezien als een subsidie voor de "Rijken" maar hoe zit het met de cultuur subsidies? Laten we wel zijn, alle subsidies op zonnepanelen (incl Saldering) en elektrische autos zijn ook voor beterverdieners
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:13:48 #43
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579073
quote:
88s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Nou nog even en dan leven we ook officieel in een kneiter rechts land, ik vind dat maar niks.

De puinhopen van Pim zijn compleet. 13 jaar na dato bereikt waar hij naartoe wilde.
23 jaar?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:14:26 #44
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_213579088
quote:
Omdat het niet strookt met wat ze het liefste willen.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 10:14:31 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213579089
Neutraal over seksuele voorlichting zal in wilderiaans ook wel alles behalve neutraal betekenen. En passend bij de leeftijdscategorie zal ook wel naar jaren 50 maatstaven zijn.

Laat de grote inmenging in zaken waar politiek weinig te zoeken heeft maar beginnen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213579097
quote:
Is dat echt zo?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:14:59 #47
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_213579099
quote:
BBB aids.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:15:16 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579101
quote:
88s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Neutraal over seksuele voorlichting zal in wilderiaans ook wel alles behalve neutraal betekenen. En passend bij de leeftijdscategorie zal ook wel naar jaren 50 maatstaven zijn.

Laat de grote inmenging in zaken waar politiek weinig te zoeken heeft maar beginnen.
Volgens mij kan dat ook helemaal niet gezien vrijheid van onderwijs.

Weer zo'n loze belofte waar we niks meer van gaan horen.
pi_213579105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Kost te veel en te weinig voor terugmaar op lange termijn is het idiot om hier niet in te investeren
Omdat verder kijken dan je neus lang is niet echt gebruikelijk is bij de rechtse partijen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213579108
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')