Dat was mijn punt niet maar dat weet je donders goed.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee Bosma was toen Kamerlid die (zijn) PVV standpunten vertegenwoordige.
Hij is nu voorzitter die kneiterneutraal de orde voor iedereen moet (en weet te) bewaken.
Mensen mixen graag de persoon met de functie.
Het probleem is dat het op sommige trajecten dan weer 120 is na 19 uur. Allemaal heel vaag geregeld. Dat komt natuurlijk omdat die 100 alleen symboolpolitiek was vanwege stikstof.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb de indruk dat 95% van de mensen die bordenchaos inmiddels ook wel snapt. 130 na 19 uur, 100 ervoor... simpel.
Dan wordt de transportsector weer ziedend.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:12 schreef Zorro het volgende:
En weer nergens een inhaalverbod voor vrachtwagens op tweebaans snelwegen.
Beste wat er ooit geweest is maar dat was dan ineens weer niet nodig. Beter dan die 130 km.
Terwijl die met hun inhalen NOG minder winnen dan een auto die 130 mag ipv 120.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan wordt de transportsector weer ziedend.
PVV voor extreem rechts uitmaken is natuurlijk een geweldige bijdrage aan het debat. Politici kunnen zich beter kunnen afvragen waarom ze zelf geen grote aanhang hebben en het debat bepalen ipv dat aan de PVV over te laten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
Je mag de PVV niet eens meer extreem rechts noemen. Van de 'PVV' voorzitter.
[ x ]
5e colonne.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
Als je de PVV extreem rechts gaat noemen kan ik nog inkomen; maar hoe ga je dan FvD noemen?
Wappiesquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
Als je de PVV extreem rechts gaat noemen kan ik nog inkomen; maar hoe ga je dan FvD noemen?
Je hebt gelijk maar Bosma heeft zelf wel al decennia aan de lopende band met het woord extreem links gestrooid. Dan komt dit wat hypocriet over.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
PVV voor extreem rechts uitmaken is natuurlijk een geweldige bijdrage aan het debat. Politici kunnen zich beter kunnen afvragen waarom ze zelf geen grote aanhang hebben en het debat bepalen ipv dat aan de PVV over te laten.
Ik heb er wel een naam voor maar die zal ik niet postenquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
En het was aan de toen zittende voorzitter om daar wat over te zeggen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar Bosma heeft zelf wel al decennia aan de lopende band met het woord extreem links gestrooid. Dan komt dit wat hypocriet over.
Extreem-rechts heeft hij ook gebruikt tegen oa. D66.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar Bosma heeft zelf wel al decennia aan de lopende band met het woord extreem links gestrooid. Dan komt dit wat hypocriet over.
Nee, je verwart de rol van Kamerlid met die van voorzitter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar binnen die voorwaarden past die ene dus al niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 11:42 schreef nostra het volgende: [..] Dat is nog nergens concreet geworden. [..] Borssele vindt het onder voorwaarden wel oké.
Bosma kan als kamerlid prima proberen te kijken hoever hij kon gaan maar als Kamervoorzitter van mening zijn dat dat een grens over gaat en hij het ordentelijk verloop van de vergadering moet bewaken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat bovendien vaak niet extreem-links geweest zal zijn. Althans, communisten en ecoterroristen zijn al decennialang niet in het parlement te vinden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Oh, daar houden de onderhandelaars zich niet mee bezig, dat is het probleem voor de ministerquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
Ook de Gemeenten reageren sceptisch.
"Gemeenten zetten vraagtekens bij uitvoerbaarheid akkoord
Gemeenten vrezen voor de uitvoerbaarheid van beleid en willen betrokken worden bij de nadere uitwerking van het coalitieakkoord. Dat zegt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).
Volgens de organisatie is er nog onvoldoende balans tussen de taken die gemeenten krijgen en de beschikbare middelen. "Er is een belangrijke financiële hobbel te nemen", staat in een reactie."
En zelfs de FME reageert dubbel.
"Ondernemersorganisatie FME heeft een dubbel gevoel
Ondernemersorganisatie voor de technologische industrie FME vindt het positief dat de partijen aandacht besteden aan het vestigingsklimaat en prioriteit geeft aan innovatie. Tegelijkertijd lijken deze woorden betrekkelijk leeg, volgens voorzitter Theo Henrar, omdat in het akkoord te lezen is dat het Nationaal Groeifonds wordt afgeschaft. "Mooie ambities haal je niet met op-hoop-van-zegenbeleid, daar is strategische innovatiepolitiek voor nodig en dat vraagt ook om geld."
https://nos.nl/liveblog/2(...)over-uitvoerbaarheid
Wat in elke reactie wel terugkomt: hoe uitvoerbaar zijn de plannen werkelijk?
Correct, en Pim Fortuyn werd voor Nazi uitgemaakt, zelfs Bolkesteinquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je bij sommige opritten alleen een autosnelweg-bord tegenkomt en dus 130 mag tot je een 100 (6-19 h)-bord tegenkomt. Meestal aan het eind van de invoegstrook, maar goed, er waren een aantal plekken waar dit niet klopte.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb de indruk dat 95% van de mensen die bordenchaos inmiddels ook wel snapt. 100 tussen 6 en 19, 130 daarbuiten... simpel.
Ook extreemrechts?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
Ik heb nu al medelijden met de ministers en medewerkers van de werkgroepen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, daar houden de onderhandelaars zich niet mee bezig, dat is het probleem voor de minister
Extreemrechtse wappies, terreursympathisantenquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:16 schreef xzaz het volgende:
Ik heb geen medelijden want als je willens en wetens hierin stapt als minister dan verdien je niet beter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met de ministers en medewerkers van de werkgroepen.
Zij moeten al deze soundbites gaan uitwerken tot inhoudelijke en realistische plannen en dat zonder ervaring en met minimale mankracht en geld.
Eens, ik heb vooral medelijden met ambtenaren op ministeries die dingen moeten gaan uitzoeken waarvan ze van tevoren al weten dat het kansloos is en als ze dan met die boodschap terugkomen op hun flikker krijgen en gesommeerd worden het nog eens te bekijken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen medelijden want als je willens en wetens hierin stapt als minister dan verdien je niet beter.
Ik heb alleen nog blije boeren gezien tot nu toe. En daar is geen enkel uitvoerbaar plan voor op papier gezet behalve rode diesel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:19 schreef FYazz het volgende:
Ook de Gemeenten reageren sceptisch.
"Gemeenten zetten vraagtekens bij uitvoerbaarheid akkoord
En zelfs de FME reageert dubbel.
"Ondernemersorganisatie FME heeft een dubbel gevoel
Wat in elke reactie wel terugkomt: hoe uitvoerbaar zijn de plannen werkelijk?
Ik zou even in NWS kijken als je wil weten waarom.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:32 schreef Janneke141 het volgende:
De tekst over asiel is langer dan die over zorg en onderwijs bijelkaar. Veelzeggend.
Dat gaat keihard fout lopen want wie er ook minister word zal met de realiteit moeten gaan dealen en die gaat dan keihard tegen de beperkingen oplopen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog blije boeren gezien tot nu toe. En daar is geen enkel uitvoerbaar plan voor op papier gezet behalve rode diesel.
Nee, dank je. Ben net aan het lunchen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou even in NWS kijken als je wil weten waarom.
Eens hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen medelijden want als je willens en wetens hierin stapt als minister dan verdien je niet beter.
ik rij 30.000 km per jaar om snelwegen in Nederland België en Duitsland. je argument zou inderdaad opgaan voor Duitsland omdat het wegen net daar ondanks te vele wegwerkzaamheden inderdaad op berekend is. Maar Nederland gaat het helaas niet op. ik kan maar twee tijdstippen indenken wanneer je 130 kan halen. dat is tussen 12 en 2 overdag als de uitlopers van de spits zijn opgerot en de avondspits nog niet op gang is, maar dat begint vanaf 4 uur. dan kun je tot aan minstens 18:30 niet meer spreken van goede doorstroom bij hogesnelheid want er is geen hoge snelheid meer, die gaat niet harder dan 90 omdat er te veel haastige forenzeb proberen de vrachtwagens in te halen, en dat amateuristisch doen waardoor de linkerbaan mudvol zit en de rechterbaan achter die vrachtwagen 500 meter of meer leeg is. dat was voor de invoering van 100 zo en dat zal na de afschaffing van 100 ook zo zijn. de doorstroom is eigenlijk maar tijdens een periode goed geweest, namelijk toen ik verplicht werd op kantoor te werken in Corona tijd en verder iedereen thuis zat. behalve de bouwvakkersbusjes en de vrachtwagens had je toen slechts een hand vol personenauto's op de weg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Incorrect. Zolang de capaciteit van de weg niet verzadigt is bevordert hogere snelheid de doorstroom. Auto's op hogere snelheid = meer auto's per minuut.
Op een gegeven moment krijg je diminishing returns, maar in de basis is hogere snelheid = betere doorstroom geldig.
Dit gaat natuurlijk ook een enorm succes worden. 500 miljoen bespaard, kassa!quote:w.v. Versnelling opschaling digitale zorg in de wijkverpleging
w.v. Versnellen opschaling digitale zorg in verpleegen gehandicaptenzorg (Wlz)
Dat is inderdaad lachen. Zeker als je leest dat in 2026 de prijzen voor benzine en diesel flink omhoog gaan voor de gewone burgers. Ben blij dat België om de hoek ligt voor mij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:37 schreef Tijger_m het volgende:
Toch mooi dat Wilders wat aan de brandstofprijzen heeft gedaan. Voor een paar boeren. Het volk is helemaal blij
Oh, dat had ik nog even gemist.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad lachen. Zeker als je leest dat in 2026 de prijzen voor benzine en diesel flink omhoog gaan voor de gewone burgers. Ben blij dat België om de hoek ligt voor mij.
Wel grappig, mevrouw xpompompomx zit in het maatschappelijk werk en wat ik van haar vaak hoor is dat een belangrijk probleem is veel van de zorgbehoevende mense in de wijken juist problemen hebben met dat digitale gedoe omdat ze er geen reet van snappen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk ook een enorm succes worden. 500 miljoen bespaard, kassa!
Gegarandeerd succes natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk ook een enorm succes worden. 210 miljoen bespaard, kassa!
Ik vind dat je poffertjeskraamexploitanten erg onderschat hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:28 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik heb nu al medelijden met de ministers en medewerkers van de werkgroepen.
Zij moeten al deze soundbites gaan uitwerken tot inhoudelijke en realistische plannen en dat zonder ervaring en met minimale mankracht en geld.
• Ook in 2025 blijven de brandstofaccijnzen nog gelijk, maar daarna zullen die gaan stijgen met 21 cent per liter benzine. Voor diesel gaat het om 13 cent per liter.quote:
Nee, dat werkt fantastisch. De mensuh snappen het niet, kunnen er niet mee omgaan en doen dus geen aanvragen. Hop, 200 miljoen verdiend.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel grappig, mevrouw xpompompomx zit in het maatschappelijk werk en wat ik van haar vaak hoor is dat een belangrijk probleem is veel van de zorgbehoevende mense in de wijken juist problemen hebben met dat digitale gedoe omdat ze er geen reet van snappen.
Vooral schieten op eigen bevolking is een feestje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:44 schreef xpompompomx het volgende:
Is er eigenlijk nog wat geroepen over het inzetten van het leger in eigen land? Want dat is ook altijd erg populair onder de populisten.
Gaan ze bezuinigen op de gehandicaptenzorg dan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef Hanca het volgende:
Trouwens wel exact wat ik een paar topics geleden al zei, volgens mij begin van de week: ze gaan bezuinigen op gehandicaptenzorg. Niet omdat dat mogelijk is, maar puur omdat uit populistische overwegingen beter uit komt: je verpest het leven van een kleine groep mensen, handiger dan bezuinigen op de ouderenzorg.
Allemachtig, ik hoor het gebral dat Wilders wel even de benzine goedkoper ging maken nog in mijn oren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef ipa84 het volgende:
• Ook in 2025 blijven de brandstofaccijnzen nog gelijk, maar daarna zullen die gaan stijgen met 21 cent per liter benzine. Voor diesel gaat het om 13 cent per liter.
Ja ook dit kabinet gaat niets doen aan de kwetsbare binnen de samenleving wat niet verrassend is met PVV en VVD,quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef Hanca het volgende:
Trouwens wel exact wat ik een paar topics geleden al zei, volgens mij begin van de week: ze gaan bezuinigen op gehandicaptenzorg. Niet omdat dat mogelijk is, maar puur omdat uit populistische overwegingen beter uit komt: je verpest het leven van een kleine groep mensen, handiger dan bezuinigen op de ouderenzorg.
Ja de arbeider heeft het zo goed in Nederland dat zelfs de VVD is overgegaan naar het bestaanszekerheid voor de werkende armenquote:Op donderdag 16 mei 2024 12:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die hebben doorgaans al een hoger inkomen dan de kleine ondernemers waar ik op doel.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemachtig, ik hoor het gebral dat Wilders wel even de benzine goedkoper ging maken nog in mijn oren.
Ben ik blij dat ik in een door Henk&Ingrid zo verfoeide electrische auto rij.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Allemachtig, ik hoor het gebral dat Wilders wel even de benzine goedkoper ging maken nog in mijn oren.
En daar heb je dus weer mensen zoals mij voor.quote:Op
donderdag 16 mei 2024 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel grappig, mevrouw xpompompomx zit in het maatschappelijk werk en wat ik van haar vaak hoor is dat een belangrijk probleem is veel van de zorgbehoevende mense in de wijken juist problemen hebben met dat digitale gedoe omdat ze er geen reet van snappen.
Je brengt dit als een grapje, maar dit is in het verleden een bewuste strategie geweest om kosten te besparen. Er zijn voorbeelden die in theorie 100 miljoen zouden kosten, maar waarvoor maar 50 miljoen hoefde te worden ingeboekt omdat het aanvraagproces en de communicatie bewust ingewikkeld gemaakt was, zodat de helft van de gerechtigden daar toch niet aan toe kwam.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat werkt fantastisch. De mensuh snappen het niet, kunnen er niet mee omgaan en doen dus geen aanvragen. Hop, 200 miljoen verdiend.
wattus?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
En daar heb je dus weer mensen zoals mij voor.
Ik kom achter de voordeur om mensen te helpen. DMZ staat onder een sneltoets
Ene G.W.?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je brengt dit als een grapje, maar dit is in het verleden een bewuste strategie geweest om kosten te besparen. Er zijn voorbeelden die in theorie 100 miljoen zouden kosten, maar waarvoor maar 50 miljoen hoefde te worden ingeboekt omdat het aanvraagproces en de communicatie bewust ingewikkeld gemaakt was, zodat de helft van de gerechtigden daar toch niet aan toe kwam.
Weet je wie er in de Kamer van leer trok tegen die praktijk?
Eigenlijk maakte ik geen grap, het was meer sarcasme want ik weet dat dit gewoon (soms) bewust en opzettelijk gedaan word.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je brengt dit als een grapje, maar dit is in het verleden een bewuste strategie geweest om kosten te besparen. Er zijn voorbeelden die in theorie 100 miljoen zouden kosten, maar waarvoor maar 50 miljoen hoefde te worden ingeboekt omdat het aanvraagproces en de communicatie bewust ingewikkeld gemaakt was, zodat de helft van de gerechtigden daar toch niet aan toe kwam.
Weet je wie er in de Kamer van leer trok tegen die praktijk?
Lef dat ze met zo'n plan durven komenquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Wat wordt eigenlijk bedoeld met trots, lef en hoop?
Trots op wat?
In ieder geval niet op onze eigen kunst, cultuur, entertainment en horeca.
Lef in wat?
Ik zie geen hervormingen, wel veel geschuif met potjes en afschaffing van zaken.
Hoop voor wie?
Vooralsnog lijken jongeren, zorgbehoevenden en armen er sowieso niet op vooruit te gaan.
Werkenden is nog maar de vraag.
En ondernemersland is verdeeld over de plannen.
Alleen de boeren dan?
Klopt, daarom lig ik ook in een deuk dat rode Diesel terug komt wat voor een heel klein deel van de bevolking leuk is. Maar voor veel mensen gaat duurdere benzine er flink inhakken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
"Trots op de boer" waarschijnlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Trots op wat?
In ieder geval niet op onze eigen kennis, zorg, onderwijs, kunst, cultuur, entertainment en horeca.
Lef in wat?
Ik zie geen hervormingen, wel veel geschuif met potjes en afschaffing van zaken.
Hoop voor wie?
Vooralsnog lijken jongeren, zorgbehoevenden en armen er sowieso niet op vooruit te gaan.
Alleen de boeren dan?
Stoere taal voor de achterban die dan weer spontaan klaarkomt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Trots op wat?
In ieder geval niet op onze eigen kennis, zorg, onderwijs, kunst, cultuur, entertainment en horeca.
Lef in wat?
Hoop voor wie?
Alleen de boeren dan?
Och, zolang deze regering niks te zeggen heeft over de Belgische benzineprijzen zal het mij een zorg zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt, daarom lig ik ook in een deuk dat rode Diesel terug komt wat voor een heel klein deel van de bevolking leuk is. Maar voor veel mensen gaat duurdere benzine er flink inhakken.
Ik vind overigens wel dat de BBB veel meer heeft binnengehaald dan de PVV. Maar de BBB is dan ook grotendeels een one issue-partij en bovendien wilden de andere partijen vermoedelijk ook al in grote lijnen wat zij wilden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Trots op de boer" waarschijnlijk.
Nogmaals dit is gewoon Rutte 5 er veranderd weinigquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Trots op wat?
Lef in wat?
Hoop voor wie?
Alleen de boeren dan?
Voor mij ook hoor. Scheelt nu al flink. Dus al gooien ze er 1,21 op vind het allemaal best. Hoop wel dat België zich gaat voorbereiden op een Nederlandse invasie aan de grens en daardoor net zoals Luxemburg een berg tank stations gaat bouwen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:54 schreef Zorro het volgende:
[..]
Och,, zolang deze regering niks te zeggen heeft over de Belgische benzineprijzen zal het mij een zorg zijn.
Trots op Nederlandquote:Op donderdag 16 mei 2024 13:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Trots op de boer" waarschijnlijk.
Wie weet komt die als minister terug. De vorige keer was ook al zo'n succes en eindigde met het uiteenvallen van een demissionair kabinet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:59 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Trots op Nederland
Oh nee dat was andere rechtse populist
Het word slechter voor de laagste inkomens en minder goed voor modaal, denk ik, bezuinigingen op onderwijs gaan lange termijn effecten hebben want de kosten van opleidingen zullen daardoor omhoog gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nogmaals dit is gewoon Rutte 5 er veranderd weinig
Hoezeer ik Rutte liever geen complimenten geef, de plannen van voorgaande kabinetten waren wel iets meer lange termijn gericht en toekomstbestendig.quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nogmaals dit is gewoon Rutte 5 er veranderd weinig
Met de rug naar de toekomst.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoezeer ik Rutte liever geen complimenten geef, de plannen van voorgaande kabinetten waren wel iets meer lange termijn gericht en toekomstbestendig.
Dit akkoord is wel echt stilstand op korte termijn en het moet gaan blijken hoeveel achterstand dat gaat opleveren op lange termijn.
Mwah, forse lastenverlichting voor middeninkomens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het word slechter voor de laagste inkomens en minder goed voor modaal, denk ik, bezuinigingen op onderwijs gaan lange termijn effecten hebben want de kosten van opleidingen zullen daardoor omhoog gaan.
Zorg gaat meer kosten want er is geen enkel plan om echt te besparen wat werkt en de mensen in de slechtse situaties, chronisch zieken gaan deels voor de kosten van een lagere ER opdraaien.
He? Het was toch juist van groot belang voor de bestaanszekerheid dat de benzineprijzen per direct omlaag zouden gaan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
• Ook in 2025 blijven de brandstofaccijnzen nog gelijk, maar daarna zullen die gaan stijgen met 21 cent per liter benzine. Voor diesel gaat het om 13 cent per liter.
https://www.ad.nl/politie(...)oop-boeren~a2ba7c3b/
Dat verbaast mij dan weer totaal niet. Rutte werd altijd nog getemperd door minder rechtse partijen, dat is nu niet meer het geval.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoezeer ik Rutte liever geen complimenten geef, de plannen van voorgaande kabinetten waren wel iets meer lange termijn gericht en toekomstbestendig.
Dit akkoord is wel echt stilstand op korte termijn en het moet gaan blijken hoeveel achterstand dat gaat opleveren op lange termijn.
Ja klopt eigenlijk had ik moeten zeggen nog erger dan Rutte inderdaad, ik was te optimistischquote:Op donderdag 16 mei 2024 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het word slechter voor de laagste inkomens en minder goed voor modaal, denk ik, bezuinigingen op onderwijs gaan lange termijn effecten hebben want de kosten van opleidingen zullen daardoor omhoog gaan.
Zorg gaat meer kosten want er is geen enkel plan om echt te besparen wat werkt en de mensen in de slechtse situaties, chronisch zieken gaan deels voor de kosten van een lagere ER opdraaien.
Dat moet je nog maar afwachten, denk ik. Want hoe haalbaar dat is moet nog blijken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, forse lastenverlichting voor middeninkomens.
We kunnen het Brussel gewoon even vragen... Kassa, 1,6 miljard.quote:6. Inzet op lagere EU-afdrachten i.c.m. noodremafspraak korting alle begrotingen -1.600
quote:De bereikbaarheid van overheidsorganisaties voor burgers moet omhoog, onder meer door daadwerkelijke verruiming van de mogelijkheden, tijden en locaties voor contacten in persoon.
lolwut?quote:Het aantal ambtenaren moet omlaag.
en gaat ook vast in per 2027 ofzo, als het huidige kabinet al lang is gevallen over één of ander akkefietje.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moet je nog maar afwachten, denk ik. Want hoe haalbaar dat is moet nog blijken.
ChatGPT neemt 90% van het werk over.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Werken er straks allemaal robots die het contact met burgers moeten afhandelen?
Dit is gewoon spiegeltjes en kraaltjes voor Omtzigt die daar een idee fixe over heeft. Dat het prakitisch totaal niet haalbaar is interesseert niemand, hij heeft zijn buit (op papier) binnen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
Werken er straks allemaal robots die het contact met burgers moeten afhandelen?
waar blijkt die dan uit?quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En ze willen ook nog de salarissen van ambtenaren bevriezen. Echt een droom-kabinet komt er aan, ze dromen wat bij elkaar.quote:
Met de staat van de BD lijkt mij het invoeren van een nieuwe schaal in het belastingstelsel niet haalbaar per 2025, dat is waar ik op doelde in mijn reactie op de post van @-XOR- op de lastenverlichting voor middeninkomens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en gaat ook vast in per 2027 ofzo, als het huidige kabinet al lang is gevallen over één of ander akkefietje.
Je hoeft minder loonbelasting te betalenquote:
Met de nieuwe belastingschijf?quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
quote:• Beter busvervoer tussen dorpen op het platteland. Bij nieuwe buslijnen komt meer focus op de regio's, in plaats van de steden.
https://www.mobiliteit.nl(...)-europa/?gdpr=acceptquote:Het chauffeurstekort bij busbedrijven loopt steeds verder op. In Nederland blijven zesduizend vacatures voor buschauffeurs onvervuld. Dat is 20 procent van het totaal. Daarmee is het tekort in ons land het grootste van heel Europa.
Het staat generiek vermeld in de bijlage.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:11 schreef FYazz het volgende:
[..]
Met de nieuwe belastingschijf?
Volgens het akkoord en bijbehorende begroting worden we geacht met deze lastenverlichting onder meer de hogere zorgpremie op te vangen (zodat we per jaar misschien 70,- kunnen besparen op het verlaagde eigen risico).
Dit is wel een beetje waar het op neer komt ja. Wat een bestuurlijke armoe. En dan gaan we er nog vanuit dat Brussel weer uitzonderingen gaat maken (gaat niet gebeuren) en dat die hele asielcrisis stand houdt voor de rechter (gaat ook niet gebeuren).quote:Op donderdag 16 mei 2024 13:52 schreef FYazz het volgende:
Trots op wat?
Lef in wat?
Hoop voor wie?
Alleen de boeren dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |