abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213555022

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Trouwste user 2022 dinsdag 14 mei 2024 @ 06:28:40 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_213555080
FP :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 07:11:05 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213555190
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 00:05 schreef RipCity het volgende:

[..]
Heet nu gover ofzo en is weer Hele nieuwe persoonlijkheid. Was er wel soms op achtergrond
Hij heette altijd al Gover Meir, als je naar zn show ging kreeg je zelfs een boekje waarin uitgelegd stond dat Stefano Keizers gespeeld word door Gover Meit.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213555259
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Hij heette altijd al Gover Meir, als je naar zn show ging kreeg je zelfs een boekje waarin uitgelegd stond dat Stefano Keizers gespeeld word door Gover Meit.
Ja maar het is toch super leuk om te doen alsof je een boomer bent die het allemaal niet meer snapt met die jeugd van tegenwoordig die allemaal zo gek doen met al die gekke typetjes enzo
  dinsdag 14 mei 2024 @ 07:35:42 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555266
Gover Julius Samuel Meit (Amsterdam, 24 augustus 1987) is een Nederlands cabaretier en kleinkunstenaar. Van 2015 tot 2023 was hij vooral bekend met zijn alter ego Stefano Keizers.[2][3] Sinds maart 2023 is zijn alter ego Donny Ronny.[4]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 07:36:17 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555269
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:34 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Ja maar het is toch super leuk om te doen alsof je een boomer bent die het allemaal niet meer snapt met die jeugd van tegenwoordig die allemaal zo gek doen met al die gekke typetjes enzo
Een alter ego hebben is juist iets wat boomers hebben uitgevonden toch :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 07:38:20 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213555274
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:36 schreef Troel het volgende:

[..]
Een alter ego hebben is juist iets wat boomers hebben uitgevonden toch :+
Fixed
  dinsdag 14 mei 2024 @ 07:42:22 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555292
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Fixed
BB O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 07:45:08 #9
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213555306
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 00:06 schreef yvonne het volgende:
@:Ama weet wel meer over "Joost"die kent hem al langer als artiest.

Maar die slaapt denk ik al, en moest ik ook gaan doen van @:nizno :@

Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Wat wil je weten? :)
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 07:56:49 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555363
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Er zijn bronnen zijn reppen over autisme bij Joost. Heeft hij inderdaad ooit aangegeven dat hij een vorm van autisme heeft of is dat puur geroeptoeter van iemand die denkt wat lolligs te kunnen gillen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213555366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 03:19 schreef Cosima het volgende:

Verder kan iemand supervriendelijk en leuk zijn, én uit zijn slof schieten als de spanning te hoog oploopt. Niemand is 100% het ene of het andere. En zeker als je weet dat hij getraumatiseerd is en moeite heeft met emoties reguleren is het echt veel logischer om aan te nemen dat er wel degelijk iets heftigs is gebeurd.
Dat klopt en dat doet op geen enkele manier afbreuk aan wat ik schreef. Dit is geen exacte wetenschap; je interpreteert op basis van kennis die je hebt. Context doet ertoe. Iemands karakter doet ertoe.

En wat in dit geval zeker een rol speelt, is dat veel mensen partij kiezen op basis van ideologie. Ben je anti-Europa en denk je dat Joost een pro-Europaliedje heeft gemaakt, dan vind je Joost klaarblijkelijk een sukkel en komt het je goed uit om aan te nemen dat hij onacceptabel gedrag heeft vertoond en daar terecht een zeer zware straf voor heeft gehad.

Ik kan zelf m'n anti-Europasentiment goed los zie hiervan, maar ik vermoed dat ik een uitzondering ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 07:57:53 #12
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213555367
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:56 schreef Troel het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Er zijn bronnen zijn reppen over autisme bij Joost. Heeft hij inderdaad ooit aangegeven dat hij een vorm van autisme heeft of is dat puur geroeptoeter van iemand die denkt wat lolligs te kunnen gillen?
Hij heeft nooit gezegd autisme te hebben. :')
  dinsdag 14 mei 2024 @ 07:58:41 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555373
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:57 schreef Ama het volgende:

[..]
Hij heeft nooit gezegd autisme te hebben. :')
Precies wat ik dacht dus, dank :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213555383
quote:
Bronnen zoals Facebook and what not?
Daarbij is autisme is zoveel vormen en uitingen. Joost is misschien een beetje apart maar dat zegt nog niet zoveel over het VRESELIJKE voorval bij het ESF. ;)
  dinsdag 14 mei 2024 @ 08:04:28 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555392
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:01 schreef vencodark het volgende:

[..]
Bronnen zoals Facebook and what not?
Daarbij is autisme is zoveel vormen en uitingen. Joost is misschien een beetje apart maar dat zegt nog niet zoveel over het VRESELIJKE voorval bij het ESF. ;)
Ik ben weinig tegengekomen op Facebook over Joost eigenlijk. Ik weet niet meer precies wat het was, maar het was iets als: het is een emotioneel moment, je bent al volledig overprikkeld en als iemand dan zich niet aan de afspraak houdt, kan dat wel eens de druppel zijn en een autist reageert dan mogelijk feller en wordt minder snel begrepen (lees: sneller verkeerd begrepen).

Dat een reactie verkeerd begrepen wordt is iets wat ik zelf ook wel ervaar (Dan hoef je niet zo boos te reageren? Ik reageer helemaal niet boos!! En dan vervolgens pas boos worden omdat iemand anders zegt dat je boos bent), en ergens vond ik het dus een mooie uitleg, maar ik kon het nergens terug vinden, vandaar.

(En ja, ik ben op de hoogte van de van A tot Z en van links naar rechts mogelijkheden bij autisme *) )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213555446
quote:
Tja, dat is een makkelijke uitweg tegenwoordig. Iemand reageert anders dan iemand verwacht en dat is onbegrijpelijk, dus diegene moet wel autistisch zijn. Over het algemeen komt het op mij vooral over als een gebrek aan inlevingsvermogen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 08:13:44 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tja, dat is een makkelijke uitweg tegenwoordig. Iemand reageert anders dan iemand verwacht en dat is onbegrijpelijk, dus diegene moet wel autistisch zijn. Over het algemeen komt het op mij vooral over als een gebrek aan inlevingsvermogen.
"Iedereen heeft wel een klein beetje autisme" :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213555454
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
^O^
pi_213555568
quote:
Wat had het uitgemaakt?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 14 mei 2024 @ 08:35:08 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Wat had het uitgemaakt?
Feitelijk niets.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213555690
quote:
Hij is vrij open in z'n teksten, met name op z'n laatste album Fryslan. Daarin heeft hij het meerdere malen over dat hij borderline heeft. En PTSD. Het is een jongen met een bijzonder psychologisch profiel, dat is duidelijk, maar dat wordt nu vooral gebruikt door journalisten onder het mom "zie je wel, hij was een tikkende tijdbom" en dat is natuurlijk zeer vals en lasterlijk.
pi_213555699
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat klopt en dat doet op geen enkele manier afbreuk aan wat ik schreef. Dit is geen exacte wetenschap; je interpreteert op basis van kennis die je hebt. Context doet ertoe. Iemands karakter doet ertoe.

En wat in dit geval zeker een rol speelt, is dat veel mensen partij kiezen op basis van ideologie. Ben je anti-Europa en denk je dat Joost een pro-Europaliedje heeft gemaakt, dan vind je Joost klaarblijkelijk een sukkel en komt het je goed uit om aan te nemen dat hij onacceptabel gedrag heeft vertoond en daar terecht een zeer zware straf voor heeft gehad.

Ik kan zelf m'n anti-Europasentiment goed los zie hiervan, maar ik vermoed dat ik een uitzondering ben.
Ik vond Europapa in eerste aanleg een dom liedje van een zanger die niet echt kon zingen. Dat heeft een minuut of vier geduurd; tot het moment dat ik de gelaagdheid van het liedje door begon te krijgen en zag dat Klein met zijn matige zangstem wel in staat was meerdere boodschappen tegelijkertijd uit te dragen.

Ik hoor bij de mensen die een brok in de keel krijgen van de outro. Dat maakt me bevooroordeeld in hoe ik Joost zie. En kort samengevat; elke keer denk ik iemand te zien die opmerkelijk oprecht is. Iemand die je toestaat zijn emoties te zien. Waar anderen misschien iemand zien die een emotie theatraal uitmelkt, zie ik iemand die zijn ziel blootlegt.

Ik kan me óók voorstellen dat je dan eventjes nodig hebt om bij te komen. Dat je eventjes een moment voor jezelf wil hebben. En dat je dan boos wordt als iemand dat niet respecteert om de kliks online. En ja, ik weet dat Joost ook gaat voor de kliks online, maar ik zie hem dat niet doen ten koste van het welbevinden van andere mensen.

Tenslotte; als ik heel eerlijk ben, ik vind mensen die Klein exclusief ideologisch framen een beetje dom.
pi_213555717
quote:
Diskwalificatie Joost Klein de tweede afgang op rij voor Nederland op Songfestival: ’Klap in het gezicht’

Nederland kijkt, na de diskwalificatie van Joost Klein afgelopen zaterdag, terug naar de tweede afgang op rij bij het Eurovisie Songfestival. Vorig jaar stuurden we een duo dat vocaal onvoldoende presteerde en dit jaar was er een incident achter de schermen, waardoor ons land de finale niet haalde. Had AvroTros dat kunnen bevroeden?
https://www.telegraaf.nl/(...)-klap-in-het-gezicht

De Telegraaf doet wat van ze verwacht wordt. In het artikel komen de verstandigste woorden uit de mond van Frits Huffnagel…
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 08:56:41 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555726
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]

De Telegraaf doet wat van ze verwacht wordt. In het artikel komen de verstandigste woorden uit de mond van Frits Huffnagel…
Hoe fijn is het eigenlijk dat er nog wel zaken gaan zoals je verwacht *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213555738
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:56 schreef Troel het volgende:

[..]
Hoe fijn is het eigenlijk dat er nog wel zaken gaan zoals je verwacht *)
Ik vond het zo heerlijk dat ik door jullie posts precies weet welke berichten ik kan skippen.
Nu lees ik zelden tot nooit iets van de Telegraaf, maar toch. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213555739
quote:

[..]

Wat zegt Frits ongeveer?
pi_213555750
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij is vrij open in z'n teksten, met name op z'n laatste album Fryslan. Daarin heeft hij het meerdere malen over dat hij borderline heeft. En PTSD. Het is een jongen met een bijzonder psychologisch profiel, dat is duidelijk, maar dat wordt nu vooral gebruikt door journalisten onder het mom "zie je wel, hij was een tikkende tijdbom" en dat is natuurlijk zeer vals en lasterlijk.
Dit.
En alsof iemand zonder pijnlijke jeugd of problematiek niet een moment van rust nodig heeft als de emoties even oplopen of er gewoon afspraken gemaakt zijn. Volgens mij zijn we allemaal mensen en verschillen we daar niet in.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213555754
quote:

[..]

Je kunt natuurlijk ook denken; Don't feed the troll. Als online media zo nadrukkelijk bezig zijn met boos maken, dan kun je er wel vanuit gaan dat jouw reactie deel is van hun verdienmodel. De enige effectieve reactie is niet reageren en gewoon je eigen gesprek voeren.
pi_213555766
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:57 schreef Em31 het volgende:

[..]
Wat zegt Frits ongeveer?
Binnen de Avrotros waren er blijkbaar geluiden dat de aanvallende toon verkeerd was, met de problemen bij de NPO zelf in het achterhoofd, en Joost excuses had moeten aanbieden. Frits legt uit dat ze dat al hebben geprobeerd en dat de straf van de EBU buitenproportioneel is.
pi_213555773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik vond het zo heerlijk dat ik door jullie posts precies weet welke berichten ik kan skippen.
Nu lees ik zelden tot nooit iets van de Telegraaf, maar toch. :)
Ik weet ook zelden wat die man met die vieze snor orakelt op TV. Ik gok dat hij Johan Derksen [heet], maar zelfs dat weet ik niet zeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door HiZ op 14-05-2024 11:36:50 ]
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:04:00 #31
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213555774
Ik denk dat we hier nog wel 200 topics kunnen vullen met gissen en een beetje mijmeren over wat er dan gebeurd zou zijn.

Maar los van het feit dat we niet weten wat er daadwerkelijk gebeurd is, kun je met enige vorm van logica wel een pad verzinnen van hoe het ongeveer gegaan moet zijn.

Feit:
De EBU zit totaal niet op deze ellende te wachten. Wat is het daadwerkelijke belang om iemand voor de finale te wippen? Dat belang is er niet.
De EBU doet rare dingen, maar om uit wrok iemand eruit te gooien, daarmee dienen ze geen enkel belang, zie ook de storm die nu over de EBU heendendert.

Feit: er moet dus iets gebeurd zijn wat niet door de beugel kon. Of dat een opeenstapeling is geweest van dingen, dat kan. Of dat het recht geeft om iemand te sanctioneren, ik zou het niet weten. Categorie gissen dus.

AvroTros heeft het hele voorval gebagatelliseerd, het had niets voor te stellen. Als straks blijkt dat het wel iets had voor te stellen, staan zij er slecht op.
Bovendien moet je voor 200 procent overtuigd zijn van het ongelijk van deze beslissing. Nu voedt AT de theorie van ‘ze moesten ons hebben’, het was een actie van de EBU tegen ons als land, tegen Joost als persoon.
Als dat niet zo blijkt te zijn, heb je jezelf behoorlijk in de voet geschoten.
AT had ook kunnen zeggen, er zijn nare dingen gebeurd maar we vinden deze sanctie wel heel overdreven.
Nu hebben ze gezegd: er is niks gebeurd.
Gevolg: internet ontploft.

De EBU suggereert nu dat ze heel zorgvuldig en unaniem en weloverwogen tot dit besluit zijn gekomen. Dat kan best zo zijn, maar dat hebben ze dan goed weten te verbloemen.
We komen zodoende al vrij snel in da categorie zwarte pieten toespelen en straatjes schoonvegen.

Meestal een nare en gźnante periode, en daar zitten we dan nog weken in.

Hoe dan ook: er is iets gebeurd wat tegen de grens of eroverheen zit.
Partij A zegt: erover heen. Partij B zegt: niks aan het handje.

Conclusie, veel meer dan afwachten valt er niet te doen.
Het is een rel, en het is nu een nare rel.

Als het stof op termijn is neergedaald zou het denk ik goed zijn als Joost inzage geeft in wat er gebeurd is.
Een 1 op 1 gesprek met Jeroen Pauw lijkt me nu al de beste keuze daarvoor.
Maar goed, dat is toekomstmuziek.

Door de manier van aanpak van zowel de EBU als AvroTros kan het bashen en elkaar ontploffende verwijten maken nog weken doorgaan.

Bij een oorlog is het eerste wat sneuvelt ‘de waarheid’.
En het is op dit moment oorlog tussen de EBU en Nederland.
Dus weg waarheid, en vooral je eigen straatje schoonvegen.
En dat is onsmakelijk om te zien. Dat wij als kijkers gewoon pionnen zijn die bespeeld worden door beide partijen vind ik dan nog het meest kwalijk.

Het gaat allemaal om imago, en wij zijn daarin bepalend, want wij vormen een mening over het imago. Maar we zijn ook gewoon soldaten die af en toe een stukje brood toegeworpen krijgen. En verder niks.
Dus mijn gevoel nu: zak erin met je hele kutfestival.

Als het een feestje moet zijn, zorg er dan voor dat het een feestje is. Nu is het een militaire operatie die zogenaamd van lossigheid en spontaniteit en gezelligheid bij elkaar gegooid wordt.
Maar als je dat met bijkans een mitrailleur in de arm voor elkaar moet krijgen, stik er dan maar in.

[ Bericht 0% gewijzigd door dolfg op 14-05-2024 09:11:21 ]
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_213555781
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:00 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je kunt natuurlijk ook denken; Don't feed the troll. Als online media zo nadrukkelijk bezig zijn met boos maken, dan kun je er wel vanuit gaan dat jouw reactie deel is van hun verdienmodel. De enige effectieve reactie is niet reageren en gewoon je eigen gesprek voeren.
Dat is wel zo, maar het is is toch een premium artikel, dus er is verder weinig te zien, en ik verwacht niet dat iemand hier nu besluit een abonnement op de Telegraaf af te sluiten.
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 09:05:18 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213555783
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:04 schreef dolfg het volgende:
Feit:
Ik denk dat de
Gestopt met lezen
pi_213555794
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:04 schreef dolfg het volgende:
Ik denk dat we hier nog wel 200 topics kunnen vullen met gissen en een beetje mijmeren over wat er dan gebeurd zou zijn.

Maar los van het feit dat we niet weten wat er daadwerkelijk gebeurd is, kun je met enige vorm van logica wel een pad verzinnen van hoe het ongeveer gegaan moet zijn.

Feit:
Ik denk dat de EBU totaal niet op deze ellende zat te wachten. Wat is het daadwerkelijke belang om iemand voor de finale te wippen? Dat belang is er niet.
De EBU doet rare dingen, maar om uit wrok iemand eruit te gooien, daarmee dienen ze geen enkel belang, zie ook de storm die nu over de EBU heendendert.

Feit: er moet dus iets gebeurd zijn wat niet door de beugel kon. Of dat een opeenstapeling is geweest van dingen, dat kan. Of dat het recht geeft om iemand te sanctioneren, ik zou het niet weten. Categorie gissen dus.

AvroTros heeft het hele voorval gebagatelliseerd, het had niets voor te stellen. Als straks blijkt dat het wel iets had voor te stellen, staan zij er slecht op.
Bovendien moet je voor 200 procent overtuigd zijn van het ongelijk van deze beslissing. Nu voedt AT de theorie van ‘ze moesten ons hebben’, het was een actie van de EBU tegen ons als land, tegen Joost als persoon.
AT had ook kunnen zeggen, er zijn nare dingen gebeurd maar we vinden deze sanctie wel heel overdreven.

De EBU suggereert nu dat ze heel zorgvuldig en unaniem en weloverwogen tot dit besluit zijn gekomen. Dat kan best zo zijn, maar dat hebben ze dan goed weten te verbloemen.
We komen zodoende al vrij snel in da categorie zwarte pieten toespelen en straatjes schoonvegen.

Als het stof op termijn is neergedaald zou het denk ik goed zijn als Joost inzage geeft in wat er gebeurd is.

Door de manier van aanpak van zowel de EBU als AvroTros kan het bashen en elkaar ontploffende verwijten maken nog weken doorgaan.

En dat is onsmakelijk om te zien. Dat wij als kijkers gewoon pionnen zijn die bespeeld worden door beide partijen vind ik dan nog het meest kwalijk.

Het gaat allemaal om imago, en wij zijn daarin bepalend, want wij vormen een mening over het imago. Maar we zijn ook gewoon soldaten die af en toe een stukje brood toegeworpen krijgen. En verder niks.

Als het een feestje moet zijn, zorg er dan voor dat het een feestje is. Nu is het een militaire operatie die zogenaamd van lossigheid en spontaniteit en gezelligheid bij elkaar gegooid wordt.
Maar als je dat met bijkans een mitrailleur in de arm voor elkaar moet krijgen, stik er dan maar in.
Dit zijn heel weinig feiten en de AVROTROS heeft al helemaal niet gezegd dat er niks gebeurd is.
pi_213555798
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Binnen de Avrotros waren er blijkbaar geluiden dat de aanvallende toon verkeerd was, met de problemen bij de NPO zelf in het achterhoofd, en Joost excuses had moeten aanbieden. Frits legt uit dat ze dat al hebben geprobeerd en dat de straf van de EBU buitenproportioneel is.
Ah, de oude vertrouwde AVROTROS is er dus nog wel. :D Als ze niet met je willen praten houdt het inderdaad op.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:10:41 #36
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_213555825
:J
pi_213555836
quote:

Hij begon zich meteen te verontschuldigen: Nieuwe details opgedoken over Songfestivalincident van Joost Klein. Er blijven maar details opduiken over het incident tussen Joost Klein en een cameravrouw in de backstage van het Eurovisiesongfestival. Volgens informatie die het dagblad ‘Aftonbladet’ te weten kwam, heeft Klein zich na het voorval uitgebreid verontschuldigd. Eerder raakte er al bekend dat de zanger toegegeven heeft dat hij een vuistbeweging gemaakt heeft richting de cameravrouw.

Redactie 14-05-24, 07:19 Laatste update: 08:58

Volgens enkele anonieme bronnen achter de schermen zou Klein meteen na het incident zijn spijt betuigd hebben. Zo zou de Nederlandse inzending voor het Songfestival zich verschillende keren verontschuldigd hebben. “Het spijt mij, het spijt mij”, klonk het onder meer. Of de verontschuldigingen van de Nederlandse zanger ook effectief aan de cameravrouw gericht waren, is momenteel nog onduidelijk.

Eerder gaf ook de Zweedse politie al een update in het onderzoek naar het incident tussen Joost Klein en de cameravrouw in kwestie. Zo heeft Klein toegegeven dat hij een vuistbeweging gemaakt heeft richting de vrouw, zonder haar evenwel aan te raken. Het onderzoek naar het incident is inmiddels grotendeels afgerond. De aanklacht zal behandeld worden in snelprocedure. Er wordt verwacht dat Klein effectief zal worden vervolgd. “Ergens begin juni zal de zaak worden overgedragen aan het Openbaar Ministerie.” Dat zegt Emil Andersson, hoofd van de afdeling spoedonderzoek in Malmö, tegen ‘Aftonbladet’.

Geen fysiek contact
Volgens de Nederlandse omroep AVROTROS heeft de zanger “een dreigende beweging” gemaakt, maar de cameravrouw niet aangeraakt. Volgens de Zweedse krant ‘Atfonbladet’ is de camera van de vrouw wel stuk en zou Klein “agressiever” zijn geweest dan de Nederlanders zeggen. “Meerdere mensen hebben het gezien gebeuren. Volgens hen was Joost Klein erg agressief. Hij zou er ook op de één of andere manier voor hebben gezorgd dat haar camera is gebroken”, klonk het bij anonieme bronnen. Hoewel er geen fysiek contact was, raakte de cameravrouw toch gewond. Ze sneed zich en moest verzorging krijgen.

De politie in Malmö startte een onderzoek naar het voorval, dat ondertussen werd afgerond. Joost Klein mocht ook terug naar Nederland, hij moest niet in Zweden blijven. Gezien het bewijsmateriaal volgens de politie “duidelijk is”, is de kans groot dat de klacht “versneld” wordt afgehandeld. In dat geval krijgt de beschuldigde, Joost Klein dus, enkele weken de tijd om de documenten rond het incident in te kijken, waarna het dossier wordt overgedragen aan het Openbaar Ministerie. Het hoofd van de politieafdeling die het onderzoek uitvoerde, Emil Andersson, acht de kans groot dat dit begin juni het geval zal zijn..”
hln.be

en nog een artikel op hln, (achter betaal muur)

quote:
“Als medewerker respecteer je altijd de wensen van de artiest.” (HLN+)

“Conflict met Joost Klein had nooit mogen escaleren”: Vlaamse cameraman vertelt hoe het er achter schermen aan toegaat op Songfestival
MUZIEK“Voor dit incident met Joost Klein meteen naar de politie stappen? Dat had wellicht kunnen worden vermeden.” De Vlaming Jan Demulder, die meer dan tien jaar dezelfde job deed als de Zweedse cameravrouw tijdens het Eurovisiesongfestival, begrijpt niet hoe het incident zo uit de hand kon lopen. Hij vertelt ons exclusief hoe hectisch het er achter het podium aan toegaat. “In het heetst van de strijd kan dan een fout woord vallen of verkeerde beweging worden gemaakt.”
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:13:10 #38
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213555838
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Gestopt met lezen
Oh ja, je hebt gelijk. ‘Feit’ later toegevoegd, toen klopte ‘denk ik’ niet meer. Sorry.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:14:52 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213555852
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dit zijn heel weinig feiten en de AVROTROS heeft al helemaal niet gezegd dat er niks gebeurd is.
De verklaring vd AVROTROS staat nota bene in de OP..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213555864
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Gestopt met lezen
Zo erg was het niet.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:18:17 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213555876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:16 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zo erg was het niet.
Maar het klopt ook niet. De AVROTROS heeft alleen verklaard dat diskwalificatie naar hun mening een disproprtionele sanctie was, niet dat er niks gebeurd is.
pi_213555880
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:13 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
hln.be

[..]

Staat gewoon nog dat stukje over die verkeerde vertaling van ‘cut’ in. :')
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:20:11 #43
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213555887
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
‘Het heeft niets voor te stellen’, zoals Cornald Maas zei lijkt me nogal duidelijk. Dat komt toch wel heel dicht in de buurt van ‘niks’.
Dat er weinig feiten zijn klopt. Maar als er hier iemand is die ineens heel veel feiten heeft dan hoor ik het graag.

Dit is meer een spiegel, dat we ‘feitelijk’ amper iets weten.
Dus blijft alleen de mening over. En dat is de kurk waar velen het liefst op drijven. Het lijkt mij niet verkeerd daar enige nuance in aan te brengen.
Maar ik zal me vast helemaal vergissen.
pi_213555889
Zelfs als de diskwalificatie meer dan terecht was - waar dus ook nog sterke twijfels over bestaan die er misschien altijd wel zullen blijven - dan nog heeft de EBU fouten gemaakt door te doen alsof Nederland nooit heeft meegedaan. Wat voor oppervlakkige fake bedoeling was dat? Is dat dan netjes richting AVROTROS en alle Nederlandse fans?

En als het zo’n unaniem besluit was waar ze echt niet onderuit konden komen: waarom moest het dan in hemelsnaam zo lang duren voordat de keuze werd gemaakt om Nederland te diskwalificeren?

Wat er verder ook uitkomt, Nederland is door de EBU gewoon als een of ander wegwerpartikel behandeld. Ik krijg echt 0,0 het idee dat de EBU het echt zo erg vind allemaal. En als je dan hoort dat het niet eens over een ernstig feit gaat … Ik vind het onwerkelijk. En alleen daarom hoop ik dat AVROTROS zich bedankt voor volgend jaar.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:21:35 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213555894
quote:

[..]
hln.be

[..]

Eerste artikel komt van Aftonbladet en negeer ik dus tot er feiten bekend worden.

Tweede artikel komt overeen met wat de Nederlandse man die 10 jaar in het social media team bij Eurovision heeft gewerkt eerder (zondag?) heeft getweet. @Greys heeft die tweet in deze reeks geplaatst.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:22:47 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213555900
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:20 schreef dolfg het volgende:

[..]
‘Het heeft niets voor te stellen’, zoals Cornald Maas zei lijkt me nogal duidelijk. Dat komt toch wel heel dicht in de buurt van ‘niks’.
Dat er weinig feiten zijn klopt. Maar als er hier iemand is die ineens heel veel feiten heeft dan hoor ik het graag.

Dit is meer een spiegel, dat we ‘feitelijk’ amper iets weten.
Dus blijft alleen de mening over. En dat is de kurk waar velen het liefst op drijven. Het lijkt mij niet verkeerd daar enige nuance in aan te brengen.
Maar ik zal me vast helemaal vergissen.
Lees gewoon de verklaring vd AVROTROS in de OP..
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 mei 2024 @ 09:24:02 #47
163650 Greys
pi_213555904
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:20 schreef dolfg het volgende:

[..]
Nee. Niks is een totale ontkenning. Ook Cornald zegt met zijn woorden gewoon dat er wél iets gebeurd is, maar dat het qua ernst in zijn ogen (en met de info die hij op dat moment had) nauwelijks iets voorstelde.
Hij zegt dat in al z'n eerste ongeloof en woede en frustratie en verdriet. Maar hij zegt nergens dat er NIKS gebeurd is.

Zoals Sietse bv ook zei, dit was waarschijnlijk een gele kaart waar het meteen een rode werd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 14-05-2024 09:30:03 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 09:30:28 #48
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213555934
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:24 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee. Niks is een totale ontkenning. Ook Cornald zegt met zijn woorden dat er wél iets gebeurd, maar dat het qua ernst in zijn ogen (en met de info die hij op dat moment had) nauwelijks iets voorstelde.
Hij zegt dat in al z'n eerste ongeloof en woede en frustratie en verdriet. Maar hij zegt nergens dat er NIKS gebeurd is.

Zoals Sietse bv ook zei, dit was waarschijnlijk een gele kaart waar het meteen een rode werd.
Al wordt soms ook geschetst dat het een tweede geel zou kunnen zijn.

Again, allemaal speculaas omdat er nul openheid van zaken is vanuit de ebu.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_213555940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:20 schreef Miloutchi het volgende:
Zelfs als de diskwalificatie meer dan terecht was - waar dus ook nog sterke twijfels over bestaan die er misschien altijd wel zullen blijven - dan nog heeft de EBU fouten gemaakt door te doen alsof Nederland nooit heeft meegedaan. Wat voor oppervlakkige fake bedoeling was dat? Is dat dan netjes richting AVROTROS en alle Nederlandse fans?

En als het zo’n unaniem besluit was waar ze echt niet onderuit konden komen: waarom moest het dan in hemelsnaam zo lang duren voordat de keuze werd gemaakt om Nederland te diskwalificeren?

Wat er verder ook uitkomt, Nederland is door de EBU gewoon als een of ander wegwerpartikel behandeld. Ik krijg echt 0,0 het idee dat de EBU het echt zo erg vind allemaal. En als je dan hoort dat het niet eens over een ernstig feit gaat … Ik vind het onwerkelijk. En alleen daarom hoop ik dat AVROTROS zich bedankt voor volgend jaar.
Dat hoop ik ook, maar als ik dat stukje van de Telegraaf lees vrees ik alweer dat ze uiteindelijk toch te bang zijn om voor zichzelf op te komen. Als zij vinden dat die diskwalificatie buitenproportioneel is, kom daar dan ook voor op.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:31:43 #50
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213555944
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:30 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Al wordt soms ook geschetst dat het een tweede geel zou kunnen zijn.

Again, allemaal speculaas omdat er nul openheid van zaken is vanuit de ebu.
Door het gebrek aan openheid wordt Joost nog eens extra beschadigd, de EBU laat zo ruimte voor de wildste geruchten.

Als er niet eens sprake van fysiek contact was dan is het echt totaal belachelijk hoe ze op allerlei manieren een kandidaat proberen te vermorzelen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213555970
Is het trouwens normaal dat de EBU steeds benadrukt dat het om een female member gaat, wat maakt dat uiteindelijk uit?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:35:42 #52
38496 Perrin
pi_213555974
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:35 schreef Em31 het volgende:
Is het trouwens normaal dat de EBU steeds benadrukt dat het om een female member gaat, wat maakt dat uiteindelijk uit?
Het hint naar #metoo, onderdeel van hun campagne om Joost te slopen?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:36:48 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213555982
quote:
Beeldvorming. Sterkere, intimiderende man tegen zwakkere vrouw.

Ook als er niets fysieks gebeurd is zoals de woordvoerder vd politie zei. Gewoon het beeld schetsen van een sterker persoon die een zwakker persoon intimideert.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:37:06 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:00 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dit.
En alsof iemand zonder pijnlijke jeugd of problematiek niet een moment van rust nodig heeft als de emoties even oplopen of er gewoon afspraken gemaakt zijn. Volgens mij zijn we allemaal mensen en verschillen we daar niet in.
Dit dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 mei 2024 @ 09:37:21 #55
163650 Greys
pi_213555993
quote:
Maken ze het voor hun gevoel extra erg mee waarschijnlijk. A 'young female member'.

Dat daar delegatieleden de hele tijd 'young male, female and nonbinary participants' liepen te filmen en pesten maakt dan helaas weer NIET uit voor de EBU.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:37:50 #56
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213556000
Dat er meer gebeurd is dan AT suggereert (alles is politiek, de omroep ook), daar lijkt het wel op.

Dat er te weinig gebeurd is om iemand eruit te gooien, dat lijkt mij op dit moment het meest logisch.

Die nuance wilde ik aanbrengen, maar dat is misschien helemaal niet gewenst.

Ik werk in die wereld, en naar volle tevredenheid hoor, maar ik weet ook dat afwijkend gedrag nogal makkelijk onder het tapijt geveegd wordt. Of in ieder geval werd.
Niet dat de mensen waar ik mee werk dat gedrag vertonen, maar druk doet iets met mensen.
Vaak ten goede, en soms niet.

Ik denk dat Joost totaal geen kwade bedoeling had. Maar dat er even iets knapte in zijn hoofd. En dat is begrijpelijk. Niet goed, maar wel begrijpelijk.
Dat hij zijn excuses wilde aanbieden en in gesprek wilde toonde zijn goede wil.
Dat is geen schuldbekentenis, maar begrip tonen voor de andere partij.

Dus per saldo is iedereen slachtoffer. De EBU met hun starre beleid en imago, Joost is een droom ontnomen, de cameravrouw zit er ook niet lekker bij, Avrotros zit in een splagaat over de toekomst van het ESF en wij de kijkers hebben een klotefinale moeten aanschouwen.

Per saldo: alleen maar verliezers.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:38:32 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556005
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:04 schreef dolfg het volgende:

Feit:
De EBU zit totaal niet op deze ellende te wachten. Wat is het daadwerkelijke belang om iemand voor de finale te wippen? Dat belang is er niet.

Ik denk dat het voor de EBU wel degelijk verschil maakte: door Nederland uit te sluiten werden de stemmen die naar Joost waren gegaan verdeeld over andere landen, waardoor de kans groter was dat niet Israel zou winnen, wat ZEKER tot een probleem geleid had ;) Ik hoop dat het geen vooropgezet spel was, maar het kwam wel heeeeel mooi uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213556011
Ik snap nog even echt niet hoe Joost een dreigende beweging maakt, haar niet aanraakt, de camera kapot is en zij zich heeft gesneden.
Al die naar buiten gebrachte feiten tellen nog niet lekker met elkaar op. :')
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:39:22 #59
38496 Perrin
pi_213556013
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:37 schreef Greys het volgende:

[..]
Maken ze het voor hun gevoel extra erg mee waarschijnlijk. A 'young female member'.

Dat daar delegatieleden de hele tijd 'young male, female and nonbinary participants' liepen te filmen en pesten maakt dan helaas weer NIET uit voor de EBU.
Deelnemers zijn slechts figuranten in de EBU-parade. :lijstje:

Deelnemers die niet de voeten van de organisatie kussen, moet het hoofd afgehakt.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:40:51 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556019
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook als er niets fysieks gebeurd is zoals de woordvoerder vd politie zei. Gewoon het beeld schetsen van een sterker persoon die een zwakker persoon intimideert.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie Joost niet echt als een sterke, intimiderende man :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:41:17 #61
38496 Perrin
pi_213556025
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik zie Joost niet echt als een sterke, intimiderende man :@
Wacht maar tot je hem probeert te filmen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:41:42 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556028
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Deelnemers zijn slechts figuranten in de EBU-parade. :lijstje:

Deelnemers die niet de voeten van de organisatie kussen, moet het hoofd afgehakt.
Vergelijk je de EBU nu met een terroristische organisatie als IS?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:41:43 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556029
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:39 schreef vencodark het volgende:
Ik snap nog even echt niet hoe Joost een dreigende beweging maakt, haar niet aanraakt, de camera kapot is en zij zich heeft gesneden.
Dat ze zich gesneden zou hebben is gewoon een verkeerde Google-vertaling. Het betreffende woord betekende iets als "bang, verontrust"
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:42:20 #64
38496 Perrin
pi_213556037
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is wel tamelijk vergezocht. Het is gelukkig een figuurlijke onthoofding, geen letterlijke.
pi_213556038
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:39 schreef vencodark het volgende:
Vrouw liet van schrik de camera vallen ? anders is het niet te verklaren.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:42:50 #66
38496 Perrin
pi_213556045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:42 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Zoiets zal het wel zijn.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:44:15 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556050
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ook niet. Ik zeg slechts dat EBU die beeldvorming probeert te bereiken door betreffende cameravrouw steeds "a young adult female" te noemen. Jong, vrouw, kwetsbaar.

Overigens is Joost "a young adult man".
pi_213556051
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:31 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook, maar als ik dat stukje van de Telegraaf lees vrees ik alweer dat ze uiteindelijk toch te bang zijn om voor zichzelf op te komen. Als zij vinden dat die diskwalificatie buitenproportioneel is, kom daar dan ook voor op.
Ten eerste; Telegraaf. Ten tweede, ze moeten hun kruit nu even droog houden voor het geval ze straks echt consequenties verbinden aan de zaak. Want om succes te hebben bij de rechter moet de EBU worden neergezet als prutsers. En dat is makkelijker als je geen modder gaat gooien via de media.
pi_213556054
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als ik het allemaal zo lees heeft de vrouw in kwestie een aardige machtspositie binnen de organisatie
ik zie een potige Helga voor me als ik het allemaal zo lees.
pi_213556056
quote:
Dat was/is overduidelijk framen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:45:18 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:42 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Ze heeft geen "cut".
Hoe die camera kapot is gegaan, ALS die kapot is, is me ook een raadsel.
  Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 09:45:57 #72
pi_213556059
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:38 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor de EBU wel degelijk verschil maakte: door Nederland uit te sluiten werden de stemmen die naar Joost waren gegaan verdeeld over andere landen, waardoor de kans groter was dat niet Israel zou winnen, wat ZEKER tot een probleem geleid had ;) Ik hoop dat het geen vooropgezet spel was, maar het kwam wel heeeeel mooi uit
Die Israėl angst sloeg nergens op.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:47:32 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:44 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Als ik het allemaal zo lees heeft de vrouw in kwestie een aardige machtspositie binnen de organisatie
ik zie een potige Helga voor me als ik het allemaal zo lees.
Ik haal dat nergens uit.
Noch die machtspositie, noch die "potige Helga".
pi_213556070
quote:

[..]
IS had een professioneler persbeleid.
pi_213556072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nou ze kwamen toch heel aardig in de buurt, het is dat er bij die jury's echt ook wel naar beneden gecorrigeerd is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213556073
quote:

[..]
Het sloeg in zoverre nergens op, dat het naaien van Joost om hem vlak voor Israėl te plaatsen als een soort buffer dus niet nodig was... want ze wonnen alsnog niet. Maar hij had wel wat televotes kunnen afsnoepen van Nemo en Baby Lasagna, dat sowieso. Alleen vermoedelijk niet genoeg.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:48:39 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556074
quote:

[..]
Neem jij soms beeldspraak iets te letterlijk? :P
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:50:16 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556078
quote:

[..]
Dat is natuurlijk achteraf gepraat. Dat weet je vooraf niet. Ze waren flink gestegen in de odds en er werd actief opgeroepen op Israėl te stemmen, ook door politici in Nederland.

Al geloof ik niet in complotten.
pi_213556085
quote:

[..]
Dat valt nog tegen hoor. Het is dat Kroatiė en Zwitserland ruim hoger scoorden dan de 450-500 score die je zou verwachten voor de winnaar, dat het gat met Israėl (375) zo groot was.

En andersom viel de televotingscore van Israėl eigenlijk nog wat tegen, en zette de jury dat duidelijk wat lager dan je voor zo’n goed gezongen ballad zou verwachten.
  Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 09:52:00 #80
pi_213556088
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:47 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou ze kwamen toch heel aardig in de buurt, het is dat er bij die jury's echt ook wel naar beneden gecorrigeerd is.
Ja als de zuurie objectief zou zijn had het spannend kunnen worden.
pi_213556089
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wacht maar tot je hem probeert te filmen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
IS had een professioneler persbeleid.
_O- :@
pi_213556092
Er is gewoon van een mug een olifant gemaakt. En voor de EBU kwam het wel erg goed uit dat er opeens nog een andere elephant in the room was die van de eerste kon afleiden.

Vooral als het waar is dat Joost meteen daarna spijt had van zijn actie en meermaals sorry heeft gezegd. Dat maakt het allemaal nog triester.
pi_213556098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:44 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ten eerste; Telegraaf. Ten tweede, ze moeten hun kruit nu even droog houden voor het geval ze straks echt consequenties verbinden aan de zaak. Want om succes te hebben bij de rechter moet de EBU worden neergezet als prutsers. En dat is makkelijker als je geen modder gaat gooien via de media.
Misschien wel, maar toch denk ik dan in mijn achterhoofd, ze zullen vast volgend jaar de kijkcijfers belangrijker vinden en Numidia al op dat podium zien staan. :')
  Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 09:52:55 #84
pi_213556100
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat valt nog tegen hoor. Het is dat Kroatiė en Zwitserland ruim hoger scoorden dan de 450-500 score die je zou verwachten voor de winnaar, dat het gat met Israėl (375) zo groot was.

En andersom viel de televotingscore van Israėl eigenlijk nog wat tegen, en zette de jury dat duidelijk wat lager dan je voor zo’n goed gezongen ballad zou verwachten.
Uiteindelijk was de televotingscore maar 320 en had Zwitserland een landslide bij de jury.
pi_213556101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Hoewel ik blij ben met Zwitserland als winnaar is het wel weer een volledig georkestreerd gebeuren. Kroatiė of Zwitserland mocht winnen, en zo geschiedde. Het feit dat je de nummer 4 van de halve finale uiteindelijk kunt laten winnen is wel een prestatie van Österdahl c.s.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:54:29 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556108
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Uiteindelijk was de televotingscore maar 320 en had Zwitserland een landslide bij de jury.
Maar dat is dus met de kennis van nu.
pi_213556111
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja als de zuurie objectief zou zijn had het spannend kunnen worden.
De vakjury's waren duidelijk politiek bezig. Ik persoonlijk vond het liedje niks, maar dit zou onder normale omstandigheden meer punten hebben gekregen.
pi_213556115
Er werd massaal opgeroepen om op Israėl te stemmen en alsnog was Joost zo close in de halve finale. Dat had Zwitserland en Kroatiė sowieso stemmen gekost, dus het kwam in ieder geval niet echt slecht uit dat Nederland wegviel.
pi_213556120
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Em31 het volgende:

[..]
Misschien wel, maar toch denk ik dan in mijn achterhoofd, ze zullen vast volgend jaar de kijkcijfers belangrijker vinden en Numidia al op dat podium zien staan. :')
Ja, dat scenario heb ik ook wel bedacht. Dat we uiteindelijk inbinden en vervolgens anoniem in de middenmoot eindigen met een Radio 2-liedje. :')
pi_213556122
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:54 schreef HiZ het volgende:

[..]
De vakjury's waren duidelijk politiek bezig. Ik persoonlijk vond het liedje niks, maar dit zou onder normale omstandigheden meer punten hebben gekregen.
De televote ook want onder normale omstandigheden had het daar dan weer veel minder gekregen. :P
pi_213556128
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:53 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hoewel ik blij ben met Zwitserland als winnaar is het wel weer een volledig georkestreerd gebeuren. Kroatiė of Zwitserland mocht winnen, en zo geschiedde. Het feit dat je de nummer 4 van de halve finale uiteindelijk kunt laten winnen is wel een prestatie van Österdahl c.s.
Ja, dat sneeuwt een beetje onder in het hele verhaal, maar deze startvolgorde was echt te gźnant voor woorden natuurlijk.
pi_213556133
quote:

[..]
Dan hoop ik dat die kijkcijfers volgend jaar dik gaan tegenvallen.
pi_213556136
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, dat scenario heb ik ook wel bedacht. Dat we uiteindelijk inbinden is en vervolgens anoniem in de middenmoot eindigen met een Radio 2-liedje. :')
Echt he, ik zie het alweer gebeuren. Terwijl de meeste Nederlanders het denk ik helemaal prima vinden dat we sowieso een jaar overslaan.
pi_213556142
quote:

[..]
Het is het overkoepelende probleem van het festival, dat er designated winners zijn. Als we echte verkiezingen zouden organiseren op deze manier had je binnen de kortste keren een revolutie ontketend.

Loreen vorig jaar was echt niet oncontroversieel. Ik heb toen gestemd voor Kaarjja. Niet omdat Cha Cha Cha zo geweldig was, maar omdat het niet Loreen was.
pi_213556144
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:57 schreef Em31 het volgende:

[..]
Echt he, ik zie het alweer gebeuren. Terwijl de meeste Nederlanders het denk ik helemaal prima vinden dat we sowieso een jaar overslaan.
Dat wel, maar ik denk niet dat er een inzamelingsactie komt om Avrotros dan te compenseren voor de gederfde inkomsten van het niet meedoen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:59:37 #96
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_213556150
Of we nu wel of niet een inzending sturen volgend jaar, met die zero tolerance instelling van de EBU zal Cornald ook wel niet meer in een hokje plaats mogen nemen dan.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:00:46 #97
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213556156
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of we nu wel of niet een inzending sturen volgend jaar, met die zero tolerance instelling van de EBU zal Cornald ook wel niet meer in een hokje plaats mogen nemen dan.
In hokjes denken bij het ESF is zo 1999...
pi_213556158
quote:

[..]
Ik hoop van niet. Ik denk dat we niks te maken moeten willen hebben met ESF tot de bezem door de EBU is gehaald.
pi_213556160
quote:
_O- nog lachen om zijn wonderboy opmerking.
pi_213556168
quote:
Dat valt wel mee, vorig jaar lieten de commentatoren van Azerbeidzjan hun microfoon openstaan tijdens Armeniė om er gewoon doorheen te praten, en dat bleef ook bij een welgemeend “foei”
pi_213556169
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat wel, maar ik denk niet dat er een inzamelingsactie komt om Avrotros dan te compenseren voor de gederfde inkomsten van het niet meedoen.
Volgens mij verdienen ze er niet echt iets aan. Is volgens mij zelfs onwettig.
  Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 10:02:14 #102
pi_213556170
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:55 schreef Em31 het volgende:
Er werd massaal opgeroepen om op Israėl te stemmen en alsnog was Joost zo close in de halve finale. Dat had Zwitserland en Kroatiė sowieso stemmen gekost, dus het kwam in ieder geval niet echt slecht uit dat Nederland wegviel.
En had ook Israėl punten gekost. Nederland erbij scheelt maximaal 74 punten zou je zeggen (met de vraag wie er minder stemmen krijgt die anders naar NL waren gegaan)
pi_213556171
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik haal dat nergens uit.
Noch die machtspositie, noch die "potige Helga".
Bedoelde meer te zeggen dat ze overkomt als een een standvastige/krachtige vrouw en niet een angstige vrouw die nu psychologisch hulp nodig heeft. Even om tafel zitten om de lucht te klaren had blijkbaar geen zin.
Ik ben ook weleens boos geweest na een incidentje :+ (wie niet) Maar dan ga je uiteindelijk met elkaar praten als het aangeboden word toch? Elkaar aanhoren, oplossen en zand erover,
pi_213556176
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het koste ons zogenaamd toch altijd klauwen vol geld om mee te doen.

Ik weet in ieder geval al dat ik niet ga kijken. Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben.
pi_213556180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:02 schreef HiZ het volgende:

[..]
Volgens mij verdienen ze er niet echt iets aan. Is volgens mij zelfs onwettig.
Niet direct waarschijnlijk, maar als omroep helpt dit wel voor promotie doeleinden
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 mei 2024 @ 10:04:23 #106
163650 Greys
pi_213556181
Stel je voor dat het in de esf tijd van Anouk verplicht was om al die social media meuk te moeten doen van Eurovision.
Stel je voor dat ze daar niet naar hįįr nee hadden geluisterd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:04:31 #107
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213556182
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:54 schreef HiZ het volgende:

[..]
Tegelijkertijd is het spelletje ook op een bepaalde wijze door Israėl gespeeld natuurlijk. Die gaven als enige 12 punten aan Luxemburg, waarvan de zangeres, geheel toevallig, in Israėl is geboren. Everybody is playing along.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_213556187
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, dat sneeuwt een beetje onder in het hele verhaal, maar deze startvolgorde was echt te gźnant voor woorden natuurlijk.
Oekraļne, nummer 2 in semi 1. Krijgt de death slot. Nederland, nummer 2 in semi 2 (en natuurlijk eigenlijk gewoon de winnaar). Krijgt ongeveer de kutste positie die je kunt krijgen vlak voor Israėl. Natuurlijk jongens, volledig logisch!
pi_213556188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:02 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Het koste ons zogenaamd toch altijd klauwen vol geld om mee te doen.

Ik weet in ieder geval al dat ik niet ga kijken. Ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben.
Het is moeilijk om precies te weten wat je over een jaar gaat doen. Maar na 2023 en 2024 denk ik dat de kans groot is dat ik volgend jaar iets anders te doen heb.
pi_213556195
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:04 schreef Greys het volgende:
Stel je voor dat het in de esf tijd van Anouk verplicht was om al die social media meuk te moeten doen van Eurovision.
Stel je voor dat ze daar niet naar hįįr nee hadden geluisterd.
Anouk is nu al een soort JK Rowling, dat was dan nog wat erger geweest inderdaad.
pi_213556202
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Oekraļne, nummer 2 in semi 1. Krijgt de death slot. Nederland, nummer 2 in semi 2 (en natuurlijk eigenlijk gewoon de winnaar). Krijgt ongeveer de kutste positie die je kunt krijgen vlak voor Israėl. Natuurlijk jongens, volledig logisch!
Als het had gewerkt was de zaal positief geladen voor Israėl op kwam. Dat kan de reden voor deze volgorde zijn geweest.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:07:17 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556206
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Neem jij soms beeldspraak iets te letterlijk? :P
Soms doe ik dat opzettelijk :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213556209
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:04 schreef Keyos het volgende:

[..]
Tegelijkertijd is het spelletje ook op een bepaalde wijze door Israėl gespeeld natuurlijk. Die gaven als enige 12 punten aan Luxemburg, waarvan de zangeres, geheel toevallig, in Israėl is geboren. Everybody is playing along.
Oh, ik ook hoor. Ik heb op Israėl gestemd om te zieken.
pi_213556213
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:02 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Bedoelde meer te zeggen dat ze overkomt als een een standvastige/krachtige vrouw en niet een angstige vrouw die nu psychologisch hulp nodig heeft. Even om tafel zitten om de lucht te klaren had blijkbaar geen zin.
Ik ben ook weleens boos geweest na een incidentje :+ (wie niet) Maar dan ga je uiteindelijk met elkaar praten als het aangeboden word toch en elkaar aanhoren, oplossen en zand erover,
Dat kun je echt niet weten op basis van de informatie die er nu ligt.

En ja, de meeste Nederlanders gaan dan met elkaar praten, maar je vergeet dat mensen uit andere landen soms niet zo direct zijn en eerder conflicten vermijden.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:08:49 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556217
quote:

[..]
Maar los van alles: het is niet mijn soort muziek, maar Nemo heeft een mooi nummer neergezet, zijn optreden was super en ondanks dat ik totaal geen verstand heb van zangtechnieken, denk ik dat hij echt wel een prestatie neerzette met dat draaiende ding enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:11:17 #116
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_213556234
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat valt wel mee, vorig jaar lieten de commentatoren van Azerbeidzjan hun microfoon openstaan tijdens Armeniė om er gewoon doorheen te praten, en dat bleef ook bij een welgemeend “foei”
Mja, maar Israel mag ook alles..EBU loves occupiers
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_213556235
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar los van alles: het is niet mijn soort muziek, maar Nemo heeft een mooi nummer neergezet, zijn optreden was super en ondanks dat ik totaal geen verstand heb van zangtechnieken, denk ik dat hij echt wel een prestatie neerzette met dat draaiende ding enzo.
En toch is hij verwijderd uit mijn playlist. Ik heb het echt helemaal gehad met die designated winners.
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 10:11:58 #118
375570 crew  Cyan9
pi_213556238
quote:

[..]

Wat zou de wereld toch mooi zijn zonder de Telegraaf.
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:12:32 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556245
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:08 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Dat kun je echt niet weten op basis van de informatie die er nu ligt.

En ja, de meeste Nederlanders gaan dan met elkaar praten, maar je vergeet dat mensen uit andere landen soms niet zo direct zijn en eerder conflicten vermijden.
Dat. Precies dat. De Nederlandse directheid is in sommige gevallen best wel een ding.

Klein voorbeeld: als er een groep staat te zingen en je wilt dat ze stoppen met zingen en ze zijn geen dirigent gewend, dan maak je met een hand een snijdende beweging op keelhoogte. Niemand van die zangers zal dat als een bedreiging voelen en iedereen die het ziet zal stoppen met zingen. Maar buiten Nederland? De kans dat je een probleem hebt is best groot denk ik ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:13:40 #120
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213556254
quote:

[..]
Ja dat is met de scores van de semi final erbij wel heel opmerkelijk. En suggereert dat er wel echt belang is om de gewenste winnaar de beste plek te geven.
En de niet gewenste winnaar met een death slot uit de top te kukelen.
Dat is zo sneu van die producers slots. Daarmee kun je zo sturen dat je onpartijdigheid zo de kliko bak in kan.
Waarvan akte.
pi_213556263
quote:
86s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:11 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wat zou de wereld toch mooi zijn zonder de Telegraaf.
Foutje van 1945 he.

Nemo zit door die opmerking van @Troel nu wel weer volledig rent free in mijn hoofd 😜
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:14:50 #122
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213556265
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:11 schreef HiZ het volgende:

[..]
En toch is hij verwijderd uit mijn playlist. Ik heb het echt helemaal gehad met die designated winners.
Achteraf kunnen de meeste het wel met elkaar eens zijn dat het misschien wel de meest ‘forgettable’ winnaar is geweest van de laatste zoveel jaar. Bijna niemand gaat dit nummer nog regelmatig draaien (datzelfde geldt ook voor Kroatiė overigens). Blijft wel dat de act super knap was en het toch wel terecht is dat hij/hem veel punten bij de jury heeft gekregen.

Al vond ik de act van Frankrijk vermakelijker. Maarja, die had z’n slechtste optreden van de week tijdens de juryshow. Echt balen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:15:18 #123
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556267
Hoe dan ook: ik zit volgende week rond deze tijd als het goed is in de trein naar Berlijn en ik meld dat net elders en ik moest giechelen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:15:34 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556268
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:14 schreef HiZ het volgende:

[..]
Foutje van 1945 he.

Nemo zit door die opmerking van @:Troel nu wel weer volledig rent free in mijn hoofd 😜
Mea culpa!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 10:16:33 #125
pi_213556276
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:14 schreef Keyos het volgende:

[..]
Achteraf kunnen de meeste het wel met elkaar eens zijn dat het misschien wel de meest ‘forgettable’ winnaar is geweest van de laatste zoveel jaar. Bijna niemand gaat dit nummer nog regelmatig draaien (datzelfde geldt ook voor Kroatiė overigens). Blijft wel dat de act super knap was en het toch wel terecht is dat hij/hem veel punten bij de jury heeft gekregen.

Al vond ik de act van Frankrijk vermakelijker. Maarja, die had z’n slechtste optreden van de week tijdens de juryshow. Echt balen.
Ik vond Oekraļne ook best forgettable in 2022.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:17:28 #126
263417 Keyos
Like a Boss
pi_213556280
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Agreed.
pi_213556281
quote:

[..]

Kroatiė is lekker voor in de auto.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:19:28 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556292
quote:

[..]

Ik luister nog steeds naar ABBA, Teach In, Katrina and the Waves en ook wel naar Euphoria van Loreen. Maar dat tattoo vond ik niets en dat geplug van haar nieuwe album ook niet echt :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213556295
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:13 schreef dolfg het volgende:

[..]
Ja dat is met de scores van de semi final erbij wel heel opmerkelijk. En suggereert dat er wel echt belang is om de gewenste winnaar de beste plek te geven.
En de niet gewenste winnaar met een death slot uit de top te kukelen.
Dat is zo sneu van die producers slots. Daarmee kun je zo sturen dat je onpartijdigheid zo de kliko bak in kan.
Waarvan akte.
Indirect zeggen ze eigenlijk, wij vinden dat Kroatiė meer recht heeft op stemmen/de winst dan Nederland, ondanks dat Nederland overal beter scoorde in streams/views.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:19:59 #130
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_213556296
quote:

[..]
t Is geen 2007 of 2021 idd
Qua Oekraļne dan, niet winnaars
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 10:23:35 #131
375570 crew  Cyan9
pi_213556310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja maar nu is er een zero tolerance beleid. ;(
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213556314
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Indirect zeggen ze eigenlijk, wij vinden dat Kroatiė meer recht heeft op stemmen/de winst dan Nederland, ondanks dat Nederland overal beter scoorde in streams/views.
Kroatiė lag op koers voor een betere juryscore, en had daardoor meer kans Israėl te verslaan.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 mei 2024 @ 10:23:56 #133
163650 Greys
pi_213556316
quote:

[..]
Anouk is nu al een soort JK Rowling, dat was dan nog wat erger geweest inderdaad.
En toch denk ik dat ze naar haar NEE wél zouden hebben geluisterd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213556317
Dit jaar had maar 1 nummer wat over x jaar nog geluisterd wordt. Geloof dat het Europapa heet
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:29:26 #135
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213556357
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Miloutchi het volgende:
Er is gewoon van een mug een olifant gemaakt. En voor de EBU kwam het wel erg goed uit dat er opeens nog een andere elephant in the room was die van de eerste kon afleiden.

Vooral als het waar is dat Joost meteen daarna spijt had van zijn actie en meermaals sorry heeft gezegd. Dat maakt het allemaal nog triester.
Hij was gewoon een bliksemafleider voor al het gedoe wat al gaande was.

En het feit dat de dame geen gesprek wilde aangaan of überhaupt excuses wilde aanhoren sterkt me in die gedachte: Vooropgezet, of minstens kwam het de organisatie prima uit dat dit gebeurde.
Kan me indenken dat de organisatie haar signaal van deze gebeurtenis namelijk zag als kans om Joost als bliksemafleider in te zetten.
pi_213556361
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:08 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, het is knap, maar in dit genre Zwitserse jurynummers vond ik Gjon's Tears veel beter. Die deed eigenlijk hetzelfde, de jury's imponeren in een falsetto, maar dan met een echt goed popnummer.

En stiekem vind ik die toonladders in de kopstem lang niet zo knap als een man die echt hoog kan zingen in de borststem, dat is namelijk veel moeilijker. Het is niet voor niets dat ze Dion vorig jaar in de kopstem lieten zingen, want hij haalde de noten anders gewoon niet.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:32:37 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556375
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, het is knap, maar in dit genre Zwitserse jurynummers vond ik Gjon's Tears veel beter. Die deed eigenlijk hetzelfde, de jury's imponeren in een falsetto, maar dan met een echt goed popnummer.

En stiekem vind ik die toonladders in de kopstem lang niet zo knap als een man die echt hoog kan zingen in de borststem, dat is namelijk veel moeilijker. Het is niet voor niets dat ze Dion vorig jaar in de kopstem lieten zingen, want hij haalde de noten anders gewoon niet.
Ja, maar ik proef hier duidelijk dat jij wel verstand hebt van zangtechnieken, waar ik dat dus niet heb ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213556413
quote:

[..]
Zelden nog geluisterd. Maar vond het wel de terechte winnaar in een heel mager jaar. Moldaviė vond ik wel leuk. Sam Ryder was en ben ik nog steeds zwaar allergisch voor. Wat een kutnummer :r
pi_213556419
twitter

Ik moest hier zo hard om lachen _O-
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:50:01 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556464
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:41 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Ik moest hier zo hard om lachen _O-
Ah ja, dat is een actie van 3FM

https://www.tubantia.nl/d(...)s-tegelijk~a312afef/ (betaalmuur)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213556476
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:39 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Zelden nog geluisterd. Maar vond het wel de terechte winnaar in een heel mager jaar. Moldaviė vond ik wel leuk. Sam Ryder was en ben ik nog steeds zwaar allergisch voor. Wat een kutnummer :r
Oekraine 2022 hoorde echt wel bij de betere liedjes maar het is natuurlijk wel behoorlijk omhooggevallen door die massale televotesteun, anders was het een keurige top 5 geweest.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 10:51:46 #142
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213556480
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Ah ja, dat is een actie van 3FM

https://www.tubantia.nl/d(...)s-tegelijk~a312afef/ (betaalmuur)
nee die actie is vandaag, dit was een eigen initiatief
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 10:55:34 #143
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213556515
quote:
Zodat bepaalde mensen kunnen blijven roepen: HeT gAaT wEl Om EeN vRoUw en erin blijven hangen dat Joost een zogenaamde wifebeater is |:)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213556568
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Oekraine 2022 hoorde echt wel bij de betere liedjes maar het is natuurlijk wel behoorlijk omhooggevallen door die massale televotesteun, anders was het een keurige top 5 geweest.
En toch vond ik de winst van Oekraļne veel minder erg dan de enorme steun voor Israėl. Ik was erbij in Italiė en je merkte aan alles dat het ging winnen. Het werd in ieder geval breed gedragen door de fans die daar ter plekke waren.

Dat kun je niet vergelijken met wat er nu gebeurd is. Extreem rechtse POLITICI die hun kiezers oproepen op Israėl te stemmen. Een stem uit sympathie voor Oekraļne vind ik niet meteen super politiek beladen. Een stem voor Israėl is dat wel.
pi_213556572
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:37 schreef dolfg het volgende:
Dat er meer gebeurd is dan AT suggereert (alles is politiek, de omroep ook), daar lijkt het wel op.

Dat er te weinig gebeurd is om iemand eruit te gooien, dat lijkt mij op dit moment het meest logisch.

Die nuance wilde ik aanbrengen, maar dat is misschien helemaal niet gewenst.

Ik werk in die wereld, en naar volle tevredenheid hoor, maar ik weet ook dat afwijkend gedrag nogal makkelijk onder het tapijt geveegd wordt. Of in ieder geval werd.
Niet dat de mensen waar ik mee werk dat gedrag vertonen, maar druk doet iets met mensen.
Vaak ten goede, en soms niet.

Ik denk dat Joost totaal geen kwade bedoeling had. Maar dat er even iets knapte in zijn hoofd. En dat is begrijpelijk. Niet goed, maar wel begrijpelijk.
Dat hij zijn excuses wilde aanbieden en in gesprek wilde toonde zijn goede wil.
Dat is geen schuldbekentenis, maar begrip tonen voor de andere partij.

Dus per saldo is iedereen slachtoffer. De EBU met hun starre beleid en imago, Joost is een droom ontnomen, de cameravrouw zit er ook niet lekker bij, Avrotros zit in een splagaat over de toekomst van het ESF en wij de kijkers hebben een klotefinale moeten aanschouwen.

Per saldo: alleen maar verliezers.
Dit alles en: de EBU heeft zichzelf in een hoek gemanouvreerd waar niet uit te komen was. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.Van Joost wordt wel verwacht dat hij een splitsecond zijn emoties opzij zet en geciviliseerd op een voor hem heftige situatie reageert. Maar dat een logge organisatie als de EBU na pakweg 24 uur het boetekleed aantrekt en zegt: "sorry, we hebben een kanon gebruikt om op een mug te schieten." dat is natuurlijk te veel gevraagd. (not).

Maar dat EBU niet op alle heftige reacties na de fatale beslissing had gerekend, is volgens mij ook wel aan de hand. Typisch geval van zichzelf in de voet schieten. (en nu hou ik op met alle spreekwoorden en gezegden)
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 11:09:10 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213556609
Zo moeilijk is die hoek toch niet.

Gewoon zeggen zero tolerance en Joos was de enige die over die grens zit dus gediskwalificeerd. Punt, we lukken nergens meer over. En volgend jaar hebben we een stok om nog beter de landen/deelnemers in onze richting te dwingen en ze weten dat we de stok best wel willen gebruiken.

Lijkt me geen lastige hoek maar een prima hoek voor een organisatie. Wordt je niet populair door maar aan kijkers en deelnemers hebben ze nog geen gebrek ofzo. Zolang landen blijven betalen...
pi_213556615
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:04 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Extreem rechtse POLITICI die hun kiezers oproepen op Israėl te stemmen.
Heb je hier bronnen voor? Ik heb dit niet meegekregen en is wel interessant om te zien.
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 11:12:30 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213556641
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:09 schreef oblo het volgende:

[..]
Heb je hier bronnen voor? Ik heb dit niet meegekregen en is wel interessant om te zien.
twitter
pi_213556662
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
[ twitter ]
Thanks! Dit zal ook wel invloed hebben gehad maar dit is niet hetzelfde als mensen oproepen om op Israel te stemmen.

Wie zijn de andere politici?
pi_213556667
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

Gewoon zeggen zero tolerance en Joos was de enige die over die grens zit dus gediskwalificeerd. Punt, we lukken nergens meer over. En volgend jaar hebben we een stok om nog beter de landen/deelnemers in onze richting te dwingen en ze weten dat we de stok best wel willen gebruiken.

Lijkt me geen lastige hoek maar een prima hoek voor een organisatie. Wordt je niet populair door maar aan kijkers en deelnemers hebben ze nog geen gebrek ofzo. Zolang landen blijven betalen...
Je loopt op die manier wel kans natuurlijk dat landen voor de eer om mee te mogen doen bedanken. Ik hoop van harte dat AvroTros daar voor 2025 voor kiest. En daarna rustig bekijken of ook de artiesten voortaan op een veilige werkomgeving / zero tolerance kunnen rekenen.
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 11:17:11 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213556671
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:15 schreef oblo het volgende:

[..]
Thanks! Dit zal ook wel invloed hebben gehad maar dit is niet hetzelfde als mensen oproepen om op Israel te stemmen.

Als je volgelingen hebben die alles doen wat geert roeptoetert is dit wel hetzelfde als oproepen.
pi_213556679
quote:

[..]

Dat is het wel. En zijn sekte volgde gedwee, allemaal op Israėl stemmen zonder het nummer te luisteren of naar de show te kijken.

Nog opmerkelijker is dat deze man die zogenaamd zo betrokken is bij alle Nederlanders geen woord heeft vuilgemaakt aan onze eigen inzending :')
pi_213556690
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:

Het wordt wel karig hoor, maar 14 landen in beide halve finales bijvoorbeeld. Dat de Big 5 daar nu mocht optreden kwam denk ik deels ook door weinig landen in de semi.

En dat zero tolerance wordt het vast ook, maar dan is het wel interessant wat de AVROTROS allemaal de afgelopen jaren en dit jaar heeft zien gebeuren wat wél prima was.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 11:20:30 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213556696
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Miloutchi het volgende:

Kwam goed uit, en dat is in hun gezicht opgeblazen doordat het Joost een martelaarstatus gaf voor de grote problemen waar iedereen last van had.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213556715
Ik zit op mijn mobiel dus ik kan het niet zo makkelijk opzoeken allemaal, maar van wat ik mij nu kan herinneren dat ik zeker heb gezien:

Geert Wilders inderdaad.
Caroline van der Plas
Sam van Rooy (Belgiė, Vlaams Belang). Heeft enorm veel tweets gestuurd, maar deze strekt de hele lading wel: https://twitter.com/SamvanRooy1/status/1789377485076906193

Het hele feest is niet enkel door Israėl misbruikt, maar ook door rechtse politici in heel West-Europa.
pi_213556717
quote:

[..]

twitter
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 11:25:36 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213556739
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het wordt wel karig hoor, maar 14 landen in beide halve finales bijvoorbeeld. Dat de Big 5 daar nu mocht optreden kwam denk ik deels ook door weinig landen in de semi.

En dat zero tolerance wordt het vast ook, maar dan is het wel interessant wat de AVROTROS allemaal de afgelopen jaren en dit jaar heeft zien gebeuren wat wél prima was.
Pff weinig landen, vroegah konden we prima zonder semi finals dat is een modernisme van de laatste tijd.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:26:10 #158
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213556743
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:22 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ x ]
Ook o.a. Mona Keijzer gezien
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_213556750
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Pff weinig landen, vroegah konden we prima zonder semi finals dat is een modernisme van de laatste tijd.
Weet je wel hoeveel inkomsten dat scheelt. Dat zijn zo'n 387 TikTok filmpjes minder!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:28:04 #160
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213556760
Boys

Wat is de laatste stand van zaken
graag op anoniem
pi_213556767
Ik vind het eigenlijk best wel bizar dat Nederlandse politici die notabene aan het formeren zijn, wel massaal achter Israėl gaan staan en dan niet achter hun eigen Nederlandse Joost Klein; wat is dat voor een instelling? Wie zijn die mensen eigenlijk die het straks voor het zeggen hebben in ons land?
pi_213556773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef KingRoland het volgende:
Boys

Wat is de laatste stand van zaken
Puur op basis van televoting staat het in de finale tussen Nederland en Verenigd Koninkrijk nog 0-0.
pi_213556786
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Dat kan nu ook nog wel. Sterker nog, in 1996 was er een voorselectie achter gesloten deuren, waarvan alleen de bovenste 25 naar de finale van het ESF mochten, en waarbij onder meer Duitsland en Rusland sneuvelden.

Maar drie shows in plaats van één is financieel uiteraard interessanter.
pi_213556788
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind het eigenlijk best wel bizar dat Nederlandse politici die notabene aan het formeren zijn, wel massaal achter Israėl gaan staan en dan niet achter hun eigen Nederlandse Joost Klein; wat is dat voor een instelling? Wie zijn die mensen eigenlijk die het straks voor het zeggen hebben in ons land?
Nederlanders op 1 telt niet als je nummer over Europa gaat.

(Ja het is echt heel triest)
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:32:08 #165
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213556789
quote:

[..]
hln.be

[..]

Een vuistbeweging kan ook seksueel zijn...

Of ga ik nu te ver? ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213556800
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:28 schreef zatoichi het volgende:
Mensen die opkomen voor de gewone Nederlander, ondersteund door Rusland, China en met een voorkeur voor totalitaire machtssystemen. What could possibly go wrong?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:34:58 #167
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213556808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:33 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Mensen die opkomen voor de gewone Nederlander, ondersteund door Rusland, China en met een voorkeur voor totalitaire machtssystemen. What could possibly go wrong?
'Het volk'.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:35:53 #168
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213556813
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nederlanders op 1 telt niet als je nummer over Europa gaat.

(Ja het is echt heel triest)
En het grappige is, eigenlijk ging het vooral over zichzelf en wat ie allemaal heeft meegemaakt.
pi_213556821
Ze gaan regeren met een man die net als de EBU gesponsord wordt door Israėlische geldschieters... ik had niet anders verwacht eigenlijk :+
pi_213556823
Maar nee, de deelname van Israėl heeft het “niet-politieke” karakter van ESF helemaal niet in gevaar gebracht natuurlijk. Die rechtse politic zijn gewoon opeens heel begaan met het festival en die vinden Israėl toevallig allemaal heel prachtig zingen. Hoe komen we er bij dat het politiek zou zijn.

De EBU gelooft in zijn eigen fantasieėn en denkt dat de mensen achterlijk zijn.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:40:20 #171
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213556844
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:37 schreef Miloutchi het volgende:
Maar nee, de deelname van Israėl heeft het “niet-politieke” karakter van ESF helemaal niet in gevaar gebracht natuurlijk. Die rechtse politic zijn gewoon opeens heel begaan met het festival en die vinden Israėl toevallig allemaal heel prachtig zingen. Hoe komen we er bij dat het politiek zou zijn.

De EBU gelooft in zijn eigen fantasieėn en denkt dat de mensen achterlijk zijn.
Als Israėl werd gediskwalificeerd, moet je je dan eens voorstellen wat die politici dan allemaal hadden gepost...
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:44:56 #172
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213556907
Zat gisterenavond nog wat dingen terug te lezen van de landen die klachten hebben ingediend bij de EBU en daarvan kun je ook zeggen dat ze zich vergist hebben in de redelijkheid van die organisatie. Net als NL, maar dan de andere kant uit.

In sommige gevallen ging het om dingen die in Zweden ook gewoon strafbaar zijn (intimidatie, stiekem opnames maken door een andere delegatie). Achteraf denk je "had er ook maar gewoon aangifte van gedaan bij de politie, dan had de EBU het niet kunnen negeren". Maar ja, iedereen dacht in hun onschuld dat de EBU voor rede vatbaar zou zijn.

Echt zo triest allemaal.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213556922
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als Israėl werd gediskwalificeerd, moet je je dan eens voorstellen wat die politici dan allemaal hadden gepost...
Niet zo heel veel, denk ik eigenlijk. Dat was dan in februari ofzo gebeurd, als het ESF nog helemaal niet in de hoofden van mensen zit. Dus een verontwaardigde reactie en weer over tot de orde van de dag lijkt me reėler.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:47:11 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213556933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:46 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Niet zo heel veel, denk ik eigenlijk. Dat was dan in februari ofzo gebeurd, als het ESF nog helemaal niet in de hoofden van mensen zit. Dus een verontwaardigde reactie en weer over tot de orde van de dag lijkt me reėler.
Ik bedoel tijdens het festival, door het gedrag van de delegatie.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:47:53 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556941
quote:

[..]

Caroline van der Plas i.i.g..
Maar of die nou extreem rechts is..

EDIT Weer spuit elf.. :')
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:48:22 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213556945
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Caroline van der Plas i.i.g..
Maar of die nou extreem rechts is..
Extreem ongeschikt iig.
pi_213556956
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:47 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik bedoel tijdens het festival, door het gedrag van de delegatie.
Ja, nee toen was het natuurlijk al veel te laat om Israėl nog te diskwalificeren. Dat zou een nog grotere zooi hebben opgeleverd. Toen was het een kwestie van damage control. Misschien was Nederland daarom wel een goede zondebok. “We diskwalificeren enkel als een goed excuus is, maar bij Israėl is dat er niet”.

+ De zangeres zelf heeft voor zover ik weet niet echt iets gedaan?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:52:27 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:49 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
Ja, nee toen was het natuurlijk al veel te laat om Israėl nog te diskwalificeren. Dat zou een nog grotere zooi hebben opgeleverd. Toen was het een kwestie van damage control. Misschien was Nederland daarom wel een goede zondebok. “We diskwalificeren enkel als een goed excuus is, maar bij Israėl is dat er niet”.

+ De zangeres zelf heeft voor zover ik weet niet echt iets gedaan?
Niets doen is ook iets doen he?
Als je delegatie walgelijk pestgedrag vertoont.

Maar er had vooral opgetreden moeten worden tegen de pestkoppen in de delegatie natuurlijk. Niet tegen Eden Golan zelf.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 11:56:14 #179
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213557028
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat kan nu ook nog wel. Sterker nog, in 1996 was er een voorselectie achter gesloten deuren, waarvan alleen de bovenste 25 naar de finale van het ESF mochten, en waarbij onder meer Duitsland en Rusland sneuvelden.

Maar drie shows in plaats van één is financieel uiteraard interessanter.
En de uitschakeling van Duitsland in deze voorronde in 1996 is de opmaat geweest naar de big 5 zoals we die nu kennen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 11:58:05 #180
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213557043
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:44 schreef Jane het volgende:
Zat gisterenavond nog wat dingen terug te lezen van de landen die klachten hebben ingediend bij de EBU en daarvan kun je ook zeggen dat ze zich vergist hebben in de redelijkheid van die organisatie. Net als NL, maar dan de andere kant uit.

In sommige gevallen ging het om dingen die in Zweden ook gewoon strafbaar zijn (intimidatie, stiekem opnames maken door een andere delegatie). Achteraf denk je "had er ook maar gewoon aangifte van gedaan bij de politie, dan had de EBU het niet kunnen negeren". Maar ja, iedereen dacht in hun onschuld dat de EBU voor rede vatbaar zou zijn.

Echt zo triest allemaal.
Dat, en ik wist echt niet dat de dames en heren zich zoveel macht hadden toebedeeld.

En ik krijg onderhand het gevoel dat Joost dan maar iemand op z'n neus geslagen zou hebben. Dan was het, oké/niet oké en weer door, waren we er vanaf. Festivalgangers zal het 'n biet zijn.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:00:04 #181
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213557050
Ik sluit niet uit dat de mensen van de EBU al redelijk overspannen waren door de situatie met de( klachten over de) Israelische delegatie/deelname, dat de diskwalificatie van NL daar een soort overdreven reactie op was. Zo van "Zie je, we grijpen wél in bij klachten'.

Maar dat is geen excuus natuurlijk. Het is een brevet van onvermogen en ze hebben de situatie daarmee alleen maar erger gemaakt, omdat het gelijk duidelijk werd dat er met twee maten gemeten werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 14-05-2024 12:08:07 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:05:14 #182
35189 Troel
scherp en bot
pi_213557090
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:58 schreef yvonne het volgende:

[..]
Festivalgangers zal het 'n biet zijn.
Je bent geen echte festivalganger als je niet zelf iemand op zijn neus gemept hebt :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213557107
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 10:02 schreef michiel_merk het volgende:

Ik ben ook weleens boos geweest na een incidentje :+ (wie niet) Maar dan ga je uiteindelijk met elkaar praten als het aangeboden word toch? Elkaar aanhoren, oplossen en zand erover,
Het is toch overduidelijk wat haar intenties waren?
Ze is niet voor niets naar de politie gestapt, zodra die aangifte er lag kom de EBU (die er aanvankelijk niets mee deed) er ook niet meer omheen. Een vrouw die aangifte doet van mishandeling en bedreiging, en "de beschuldigde" is gewoon exit. Mission completed.
  Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 12:08:31 #184
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213557110
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:00 schreef Jane het volgende:
Ik sluit niet uit dat de mensen van de EBU al redelijk overspannen waren door de situatie met de( klachten over) de Israelische delegatie/deelname, dat de diskwalificatie van NL daar een soort overdreven reactie op was. Zo van "Zie je, we grijpen wél in bij klachten'.

Maar dat is geen excuus natuurlijk. Het is een brevet van onvermogen en ze hebben de situatie daarmee alleen maar erger gemaakt, omdat het gelijk duidelijk werd dat er met twee maten gemeten werd.
Als je zo'n hoeveelheid aan mensen hebt in je organisatie en je staat een ongemakkelijke keuze als Israėl toe dit jaar dan mag je je als bestuur eens goed achter de oren krabben.

Isreal komt me delegatie plus hlf leger
Veiligheidsmaatregelen die groter zijn dan bij bezoek van Biden.
Waardoor andere deelnemers zichtbaar ongemakkelijk..

Meiske kon hotel niet uit.
De enorme mensenmassa die voor har hotel stonden te scanderen.
De protesten in de stad.
De bestorming van de zaal de avond van de finale
Etc etc, grove fouten van de EBU.

Ik begrijp Israėl volkomen hoor met "we will dance again"
Maar nu was niet het moment.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 12:08:58 #185
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213557117
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:05 schreef Troel het volgende:

[..]
Je bent geen echte festivalganger als je niet zelf iemand op zijn neus gemept hebt :+
Moshpit *O*

pi_213557183
twitter
pi_213557202
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:08 schreef yvonne het volgende:

[..]
Als je zo'n hoeveelheid aan mensen hebt in je organisatie en je staat een ongemakkelijke keuze als Israėl toe dit jaar dan mag je je als bestuur eens goed achter de oren krabben.

De protesten in de stad.

Dit klinkt niet anders als 'blaming the victim'.
pi_213557212
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
En hij staat nu weer boven Nemo, die is gezakt naar plekje 23.
pi_213557220
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

De protesten in de stad.

Dat was fake, was gewoon ergens in de stad
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:25:51 #190
35189 Troel
scherp en bot
pi_213557258
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Net zo fake als het gejuich bij haar optredens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213557314
“Ome Robert” by Joost is the biggest gainer on Top Songs Estonia, up 71 spots at #43.

Blijft toch absurd om dit soort dingen te zien :)
pi_213557320
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
w/ w/ w/
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 12:35:50 #193
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213557322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:35 schreef blackswangreen het volgende:
“Ome Robert” by Joost is the biggest gainer on Top Songs Estonia, up 71 spots at #43.

_O_
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 mei 2024 @ 12:37:30 #194
163650 Greys
pi_213557341
quote:

Hebbie daar een linkje van om te tweeten :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213557351
twitter

twitter
pi_213557359
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:37 schreef Greys het volgende:

[..]
Hebbie daar een linkje van om te tweeten :D
https://charts.spotify.co(...)-ee-daily/2024-05-13
pi_213557366
Vraag me dan toch af of het nog veel meer streams waren geweest met finale of dat je ongeveer op hetzelfde uit was gekomen, want iedereen ging natuurlijk nu ook luisteren door de diskwalificatie.
pi_213557399
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 08:51 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik vond Europapa in eerste aanleg een dom liedje van een zanger die niet echt kon zingen. Dat heeft een minuut of vier geduurd; tot het moment dat ik de gelaagdheid van het liedje door begon te krijgen en zag dat Klein met zijn matige zangstem wel in staat was meerdere boodschappen tegelijkertijd uit te dragen.

Ik hoor bij de mensen die een brok in de keel krijgen van de outro. Dat maakt me bevooroordeeld in hoe ik Joost zie. En kort samengevat; elke keer denk ik iemand te zien die opmerkelijk oprecht is. Iemand die je toestaat zijn emoties te zien. Waar anderen misschien iemand zien die een emotie theatraal uitmelkt, zie ik iemand die zijn ziel blootlegt.

Ik kan me óók voorstellen dat je dan eventjes nodig hebt om bij te komen. Dat je eventjes een moment voor jezelf wil hebben. En dat je dan boos wordt als iemand dat niet respecteert om de kliks online. En ja, ik weet dat Joost ook gaat voor de kliks online, maar ik zie hem dat niet doen ten koste van het welbevinden van andere mensen.

Tenslotte; als ik heel eerlijk ben, ik vind mensen die Klein exclusief ideologisch framen een beetje dom.
O+!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 12:45:04 #199
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213557428
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:40 schreef Em31 het volgende:
Vraag me dan toch af of het nog veel meer streams waren geweest met finale of dat je ongeveer op hetzelfde uit was gekomen, want iedereen ging natuurlijk nu ook luisteren door de diskwalificatie.
Nop. Wel groter bereik, dus denk dat ie hoe dan ook grote cijfers ging noteren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213557441
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:40 schreef Em31 het volgende:
Streisand effect. Ik denk dat het misschien uiteindelijk niet zoveel uitmaakt, maar je ziet wel dat Nemo en Baby Lasagna een flinke boost hebben gekregen door hun optreden. Joost moet het hebben van viraal gaan online.
pi_213557468
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ze hebben Israėl twee keer moeten vragen het lied aan te passen. Ze hadden ze er gewoon uit moeten flikkeren toen ze voor de 2e keer een onacceptabel nummer inleverden, daar had niemand iets van kunnen zeggen want dat hebben ze in 2021 ook met Belarus gedaan.
pi_213557475
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat ze zich gesneden zou hebben is gewoon een verkeerde Google-vertaling. Het betreffende woord betekende iets als "bang, verontrust"
Dit is echt zo ontzettend knullig. :D Het verbaast me dat al die kranten dat dan maar herhalen. Ze was ontdaan en had daarna steun nodig. Dat is toch wat anders dan dat ze zich had verwond en daar verzorging voor nodig had.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 mei 2024 @ 12:52:41 #204
163650 Greys
pi_213557484
quote:
Dankjewel O+
Maar ik heb daar geen account dus daarom zie ik via je linkje dat van Estland niet denk ik.

Kan iemand een screenshot maken dan ajb :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213557485

Ongelooflijk gewoon.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:53:18 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_213557489
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:51 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ze hebben Israėl twee keer moeten vragen het lied aan te passen. Ze hadden ze er gewoon uit moeten flikkeren toen ze voor de 2e keer een onacceptabel nummer inleverden, daar had niemand iets van kunnen zeggen want dat hebben ze in 2021 ook met Belarus gedaan.
Wat ik nog het meest lachwekkend vind is dat als je dus tot twee keer toe een nummer moet veranderen, dat je dan nog steeds met een strak gezicht kan zeggen dan het om de muziek gaat :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213557522
twitter
pi_213557525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 11:22 schreef Miloutchi het volgende:
Ik zit op mijn mobiel dus ik kan het niet zo makkelijk opzoeken allemaal, maar van wat ik mij nu kan herinneren dat ik zeker heb gezien:

Geert Wilders inderdaad.
Caroline van der Plas
Sam van Rooy (Belgiė, Vlaams Belang). Heeft enorm veel tweets gestuurd, maar deze strekt de hele lading wel: https://twitter.com/SamvanRooy1/status/1789377485076906193

Het hele feest is niet enkel door Israėl misbruikt, maar ook door rechtse politici in heel West-Europa.
Belachelijk ja! Alsof alleen Euro(papa) hen al deed huiveren en hun antipathie voor de EU sowieso een voorkeur voor Israel gaf.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 12:57:55 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_213557556
Daily Viral Songs Global van de 12e

3 Nemo
5 Baby Lasagne
7 Bambie Thug
9 Joost
14 Eden Golan

(deze herkende ik :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213557588
EURO PA PA PA PA PA PAPA EURO PA PA PA HEY!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:03:16 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213557624
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 12:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is echt zo ontzettend knullig. :D Het verbaast me dat al die kranten dat dan maar herhalen. Ze was ontdaan en had daarna steun nodig. Dat is toch wat anders dan dat ze zich had verwond en daar verzorging voor nodig had.
Het is echt extreem knullig. Iedereen die een beetje begrijpend lezen kan, zat te kijken naar die vertaling met ?wat wordt er bedoeld met "cut"? Het stond zo raar er tussen in en we hadden hier binnen 1 pagina van deze reeks die met 5min per topic er doorheen jaagde achterhaald wat er had moeten staan :') .
pi_213557635
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Het is echt extreem knullig. Iedereen die een beetje begrijpend lezen kan, zat te kijken naar die vertaling met ?wat wordt er bedoeld met "cut"? Het stond zo raar er tussen in en we hadden hier binnen 1 pagina van deze reeks die met 5min per topic er doorheen jaagde achterhaald wat er had moeten staan :') .
Ja precies, het viel mij ook meteen op. Het laat zien hoe weinig je de recente nieuwsberichten kunt vertrouwen.
  Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 13:06:06 #213
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213557659
quote:

[..]
quote:

[..]
Er stond niemand bij haar hotel dus...

dinsdag 14 mei 2024 @ 13:07:15 #214
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213557668
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:06 schreef yvonne het volgende:

[..]
[..]
Er stond niemand bij haar hotel dus...
Nee, dat was helemaal afgesloten bij de hotels en was ook niet bekend waar ze sliep. Die demonstranten stonden gewoon op plein die daarvoor was aangegeven.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:07:25 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213557670
Is er al een reconstructie?
Liefst een dubbelreconstructie: vanuit het oogpunt van Joost en vanuit het oogpunt van de ESC medewerkster.
En dan synchroon ofzo... 2 beelden naast elkaar, toewerkend naar de gebeurtenissen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213557675
quote:

[..]
Een beetje off-topic, maar nee, daar ben ik het niet mee eens, als je het hebt over Anouk's opmerking over transpersonen. Zij heeft 1x een opmerking gemaakt. Dat is jammer, maar op zich niet heel erg.
JK Rowling is actief bezig om de transzorg minder toegankelijk te maken, om trans personen te kleineren, etc. Het gaat mijns inziens te ver om Anouk met haar te vergelijken.
  Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 13:09:05 #217
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213557681
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 07:45 schreef Ama het volgende:

[..]
Wat wil je weten? :)
Mensen in het vorige topic vroegen zich af of alles een act was bij bv de interviews, of dat we hier de mens Joost zagen.

Die opmerking van "waarom is iedereen naakt"is al zoooooooooooooo oud, maarer worden nu twijfels bij getrokken of ie wel helemaal lekker is.

dinsdag 14 mei 2024 @ 13:09:39 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213557684
quote:

[..]
Dat krijg je met dat soort automatische vertalingen, woorden worden met de verkeerde betekenis vertaald, en dan heeft het in een andere taal een compleet andere lading.

Ik ben geraakt door Joost... translate that Google!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_213557685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Het is eigenlijk gewoon kwaadaardig. Je kon meteen door de context al lezen dat het niet letterlijk cut moest zijn geweest. En dan heeft zo'n krant het na 3 dagen nog niet aangepast.
pi_213557696
Voor wie het niet mee heeft gekregen, dit was de vertaling van het stuk uit Aftonbladet:

quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:51 schreef Fred_B het volgende:

Source: Female photographer cut after incident with Joost Klein

MALMÖ/STOCKHOLM. Joost Klein is being investigated for unlawful threats after being accused of acting violently towards a female photographer during Eurovision.

The woman is cut after the incident and has been offered support after the incident with Klein, according to Aftonbladet's information.
- There is no question that he was very aggressive according to several who were there, says a source with very good insight. The Netherlands' disqualified Eurovision artist Joost Klein, 26, is still suspected of illegal threats.

This after an incident that allegedly occurred backstage in the middle of the live semi-final with a multi-million audience from all over Europe. According to Aftonbladet's information, it is a young female photographer in the production who ended up in some type of confrontation with Joost Klein.

- She has been offered help and support, as I understand it, she is quite devastated by the incident, says a source with very good insight.
That an artist is disqualified after appearing for the television viewers and just before the final has never ever happened in the 68 years that the competition has existed. Never since Eurovision introduced semi-finals has an artist or participating country been disqualified between semi-finals and final.

- The EBU would not have acted as they did if they had not assessed the incident as very serious, says the source to Aftonbladet. Confrontation backstage: Camera broke

The incident must have occurred in connection with the artist leaving the stage after his performance in the first semi-final. There are several witnesses to the incident as it happened right next to the scene.

Several witnesses perceived Joost Klein as very offensive, the source states. According to Aftonbladet's experience, Joost Klein also caused the photographer's camera to break. There is no question that he was very aggressive according to several who were there, says the person.
At this time, it is not known exactly what happened between the female employee and Klein or if a crime was committed. The police have finished investigating the incident and the matter will be handed over to the prosecutor.

EBU and the Netherlands' different versions
Both the Netherlands delegation and the organizer EBU have commented on the incident.
Just hours before the grand final of the Eurovision song contest, the EBU announced that the Netherlands had been disqualified from the competition. In a statement, the EBU referred to zero tolerance for inappropriate behavior in connection with the event. And that it is about ensuring a safe working environment for all staff at the competition.

"Swedish police have investigated a complaint from a female member of the production staff following an incident that occurred after his (Joost Klein ed. note) performance in Thursday night's semi-final. While the legal process is ongoing, it would be inappropriate for him to continue in the competition," the EBU wrote in a press release.
The Dutch delegation's version of what happened is very different from the version of the event reported in the media during Eurovision week. The answer: "Joost did not touch the photographer"
The Dutch television company Avrotros has confirmed the information that it is a confrontation with a female photographer. However, they believe that there was no physical confrontation.

- When Joost stepped off the stage, a photographer was waiting, he asked her repeatedly not to film him, but she continued. Then he made a threatening gesture towards the camera, without actually touching her, said Taco Zimmerman, director of the Dutch television company Avrotros.

The Netherlands' delegation has raged against the EBU's decision, saying the disqualification is disproportionate and shocking.
- We have proposed other solutions to solve this. We are very disappointed that Joost will not perform tonight and will therefore disappoint millions of fans in the Netherlands and Europe, said Taco Zimmerman before the final. Joost Klein puts the lid on
Aftonbladet met Joost Klein after the incident at the artist's hotel. But when Aftonbladet's reporter asked what happened in the arena, he did not want to give any answers.

Joost Klein has continued to put on his charms - but he was also seen at the after-party after the final. Dutch media reports that the country's delegation is traveling home without the artist on Sunday.
It is unclear when Joost Klein will be questioned again and if there is any police reason why the artist is said to be staying in Malmö.

Uit Aftonbladet
Het viel enkele users meteen op dat er iets gek was aan de vertaling:

quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:06 schreef Za het volgende:

[..]
Ik zie geen link en de vertaling is ondeugdelijk. "Was cut". Please.
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Heb jij enig idee wat ze bedoelen met "cut"? Ik neem aan dat je het originele artikel in het Zweeds gelezen hebt en weet hoe je het beter kan vertalen?
En er werd een betere vertaling aangedragen:

quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:52 schreef Cheeseburgert het volgende:

- Kvinnan är skärrad efter händelsen och har erbjudits stöd efter incidenten med Klein, enligt Aftonbladets uppgifter. -

Google translate

- The woman is cut after the incident and has been offered support after the incident with Klein, according to Aftonbladet's information. -

Dan rossen we het magische woordje ervan (skärrad) door synonymer.se icm google translate:

- Synoniemen voor gesneden
in stukken gesneden, bang, opgewonden, opgewonden, eng, bang; bezorgd, nerveus, trillen, wankel -
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef kilon het volgende:

[..]
Chatgpt zegt dit:

"De vrouw is geschrokken na het incident en heeft volgens de informatie van Aftonbladet ondersteuning aangeboden gekregen na het incident met Klein."

Klinkt logischer
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 19:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Skärrad betekent geschrokken. Niet gewond of zoiets
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 13:12:18 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213557710
Is er al een europapa singletje uit die zou ik wel willen, liefst in een leuke roodwitblauwe fuck the ebu editie :D
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 13:12:58 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213557716
pi_213557721
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat krijg je met dat soort automatische vertalingen, woorden worden met de verkeerde betekenis vertaald, en dan heeft het in een andere taal een compleet andere lading.

Ik ben geraakt door Joost... translate that Google!
Jullie hebben de liefde bedreven?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:17:22 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213557751
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:17:50 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213557755
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ssssstttt :@
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 13:19:12 #226
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213557765
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ssssstttt :@
maar ja dan wordt het he fucked you dus hij heeft je belazerd
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 13:21:17 #227
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213557779
Skarrad=scared. Zweeds is heel vaak te herleiden naar andere talen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:08 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Een beetje off-topic, maar nee, daar ben ik het niet mee eens, als je het hebt over Anouk's opmerking over transpersonen. Zij heeft 1x een opmerking gemaakt. Dat is jammer, maar op zich niet heel erg.
JK Rowling is actief bezig om de transzorg minder toegankelijk te maken, om trans personen te kleineren, etc. Het gaat mijns inziens te ver om Anouk met haar te vergelijken.
Ja nee, niet eens, maar zullen we deze discussie ooit eens (niet) ergens anders doen? *;

pi_213557782
quote:

[..]
Oooooh! :D Dat is heel wat anders ja.
  Admin dinsdag 14 mei 2024 @ 13:21:56 #229
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213557785
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee, dat was helemaal afgesloten bij de hotels en was ook niet bekend waar ze sliep. Die demonstranten stonden gewoon op plein die daarvoor was aangegeven.
I stand corrected, haalde 2 zaken door elkaar.

pi_213557789
Wat volgens HLN ook meegespeeld heeft, is dat Joost |Klein niet uit een van de BIG-Five-landen kwam, want dan had EBU wel even nagedacht door wie men gesponsord wordt..
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:23:03 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213557790
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:19 schreef Nizno het volgende:

[..]
maar ja dan wordt het he fucked you dus hij heeft je belazerd
Heb ik weer :( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 13:24:51 #232
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213557808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:22 schreef Idisrom het volgende:
Wat volgens HLN ook meegespeeld heeft, is dat Joost |Klein niet uit een van de BIG-Five-landen kwam, want dan had EBU wel even nagedacht door wie men gesponsord wordt..
plus dat van de big 5 wel poppetjes in die ebu beslissingsgebevoegdefuncties zitten en van NL niet
pi_213557810
quote:

Nou is Estland niet groter dan Overijssel qua inwoners.
pi_213557812
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:09 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het is eigenlijk gewoon kwaadaardig. Je kon meteen door de context al lezen dat het niet letterlijk cut moest zijn geweest. En dan heeft zo'n krant het na 3 dagen nog niet aangepast.
Ach, de hele maagdencultus in het christendom is gebaseerd op een vertaalfout van het Hebreeuwse woord voor "meisje". De heilige maagd Maria was helemaal geen maagd.

Dan valt dit nog wel mee. Daar heeft Joost alleen niks aan :)
pi_213557818
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:25 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nou is Estland niet groter dan Overijssel qua inwoners.
Nee, in absolute aantallen is het niet veel, maar in relatieve aantallen wel. Joost is op dit moment vrij populair in Estland.
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 13:27:32 #236
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213557821
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:09 schreef yvonne het volgende:

[..]
Mensen in het vorige topic vroegen zich af of alles een act was bij bv de interviews, of dat we hier de mens Joost zagen.

Die opmerking van "waarom is iedereen naakt"is al zoooooooooooooo oud, maarer worden nu twijfels bij getrokken of ie wel helemaal lekker is.
Dat is gewoon een act want hij is normaal niet zo'n interview persoon. :D En tijdens de persconferentie was hij al geļrriteerd door het incident, zal ook niet mee hebben geholpen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:27:37 #237
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_213557825
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ach, de hele maagdencultus in het christendom is gebaseerd op een vertaalfout van het Hebreeuwse woord voor "meisje". De heilige maagd Maria was helemaal geen maagd.

Dan valt dit nog wel mee. Daar heeft Joost alleen niks aan :)
Dus jij zegt dat ze wel seks heeft gehad voordat ze een kind kreeg? :o
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_213557829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:22 schreef Idisrom het volgende:
Ja dat vind ik dus echt niet kunnen _O-
pi_213557843
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:26 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nee, in absolute aantallen is het niet veel, maar in relatieve aantallen wel. Joost is op dit moment vrij populair in Estland.
Je hebt dan ook niet zoveel mensen nodig om hoger in de Top zoveel te eindigen. Een sprong voorwaarts in Duitsland en Italiė zou pas echt indrukwekkend zijn.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 13:30:14 #240
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213557847
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:28 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja dat vind ik dus echt niet kunnen _O-
de reden dat AvroTros/NPO niet met een volledig gestrekt been en pistolen in de aanslag kan gaan staan is vanwege dit zelfde dilemma. ze zijn afhankelijk van de EBU voor sportrechten en alles.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 13:31:09 #241
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213557853
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Je hebt dan ook niet zoveel mensen nodig om hoger in de Top zoveel te eindigen. Een sprong voorwaarts in Duitsland en Italiė zou pas echt indrukwekkend zijn.
met een kleine populatie heb je ook minder lhbtixyz dus is het juist knapper.
pi_213557871
Eigenlijk ben ik nog steeds pissig op de begeleiding (AvroTros) van Joost, die had dit kunnen voorkomen. De afspraak met de EBU was juist dat er zwartopwit afspraken waren om beelden te maken vlak na een optreden, dan kun je wel eenzijdig klagen dat je dat niet wilt, maar dat moet dan ook weer zwartopwit geregeld worden en daar had de AvroTros voor moeten zorgen, niet Joost.
pi_213557873
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Is er al een europapa singletje uit die zou ik wel willen, liefst in een leuke roodwitblauwe fuck the ebu editie :D
Zou meteen kopen op vinyl. Gaat bij mijn Flippomap, Eurokit en Megawuppie in de kluis.
pi_213557876
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:29 schreef Idisrom het volgende:

[..]
In Duitsland heeft hij vandaag bijna een half miljoen streams.
pi_213557879
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:33 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Zou meteen kopen op vinyl. Gaat bij mijn Flippomap, Eurokit en Megawuppie in de kluis.
_O-

pi_213557936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:33 schreef Firuze60 het volgende:
Eigenlijk ben ik nog steeds pissig op de begeleiding (AvroTros) van Joost, die had dit kunnen voorkomen. De afspraak met de EBU was juist dat er zwartopwit afspraken waren om beelden te maken vlak na een optreden, dan kun je wel eenzijdig klagen dat je dat niet wilt, maar dat moet dan ook weer zwartopwit geregeld worden en daar had de AvroTros voor moeten zorgen, niet Joost.
Beetje dubbel. Je weet als AT dat je eigenlijk alles in handen legt van de EBU, zij bepalen hoe je als artiest en organisatie je tijd in deelt en hebben daar alle zeggenschap over. Ik vind dat als mens en als muzikant echt heel moeilijk te begrijpen dat je je daarin mee wil laten slepen. Maar goed, anders doe je bij voorbaat al niet mee dus je moet wel. Maar het maakt de hele situatie en organisatie echt uiterst discutabel. Maar Joost en AT hebben hiermee ingestemd dus ze moeten zich dan ook aan de regels en wetten van EBU houden.
Maar daar zit voor mij het dubbele gevoel, die hele EBU treedt echt op als een slavendrijver en vermoord daarmee alle creativiteit en vrije wil van de artiesten en delegaties.
ESC heeft niks meer met een liedjesfestival te maken maar is gewoon ordinair aapjes kijken.
pi_213557937
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:33 schreef Firuze60 het volgende:
Ik denk sowieso dat Joost veel baat had gehad bij een goede begeleider. Iemand die hem had geholpen met het maken van afspraken en alles wat op hem af kwam. Dat zou dan ook iemand moeten zijn geweest die Joost toe zou kunnen spreken.

Toen hij naast Israėl zat bij de persconferentie, had iemand ook moeten zeggen, Joost even niet met die vlag over je hoofd, dat oogt erg onfatsoenlijk. En zelfs bij dit laatste conflict, had het waarschijnlijk nog ter plekke opgelost kunnen worden als iemand uit het team van Joost er tussen gesprongen was.

In figuren als Gover Meit en Appie Mussa heb ik wat dat betreft geen vertrouwen.
pi_213557945
Ik vermoed dat die cijfers hem geen donder kunnen schelen, het verzacht wat de blamage, maar meer ook niet.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:43:14 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213557950
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Dus jij zegt dat ze wel seks heeft gehad voordat ze een kind kreeg? :o
De onbevlekte ontvangenis gaat ook helemaal niet over de geboorte van Jezus maar maar over die van Maria: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Onbevlekte_Ontvangenis_van_Maria

Tot zover de off topic :P
pi_213557975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:41 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Beetje dubbel. Je weet als AT dat je eigenlijk alles in handen legt van de EBU, zij bepalen hoe je als artiest en organisatie je tijd in deelt en hebben daar alle zeggenschap over. Ik vind dat als mens en als muzikant echt heel moeilijk te begrijpen dat je je daarin mee wil laten slepen. Maar goed, anders doe je bij voorbaat al niet mee dus je moet wel.
Je doet mee met het project van de EBU, en je krijgt een Europees en internationaal podium. Of je doet niet mee, en krijgt dat podium niet. Ik denk dat de kosten en baten-analyse nog steeds erg positief uitpakt voor de meeste artiesten.

En anders doe je als artiest niet mee, niet voor niets zie je nauwelijks grote namen meedoen (die kunnen trouwens ook bang zijn om onderuit te gaan qua punten/populariteit).

quote:
Maar het maakt de hele situatie en organisatie echt uiterst discutabel. Maar Joost en AT hebben hiermee ingestemd dus ze moeten zich dan ook aan de regels en wetten van EBU houden.
Maar daar zit voor mij het dubbele gevoel, die hele EBU treedt echt op als een slavendrijver en vermoord daarmee alle creativiteit en vrije wil van de artiesten en delegaties.
Creativiteit? In principe hoef je vakinhoudelijk als artiest alleen de pers te woord te staan en een optreden te geven. Waarbij er een hele bak techniek ter beschikking staat om dat optreden creatief in te vullen.

quote:
ESC heeft niks meer met een liedjesfestival te maken maar is gewoon ordinair aapjes kijken.
Welkom in de multimediawereld van de eenentwintigste eeuw.
pi_213557995
quote:
Als ik het zo zie kan een korte tour in de Baltische staten (en Finland) nog wel een leuk uitstapje worden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 13:52:42 #253
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213558008
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:48 schreef luxerobots het volgende:
Creativiteit? In principe hoef je vakinhoudelijk als artiest alleen de pers te woord te staan en een optreden te geven. Waarbij er een hele bak techniek ter beschikking staat om dat optreden creatief in te vullen.

maar daar ligt dus net het hekele punt, er is daarnaast de verwachting/eis/verplichting dat je meedoet met alle social media hi ha hootjes als een karaoke onder een douche en dus een camera op je smoelwerk als je net het podium af komt en voor het eerst kan ademen zonder in het zicht van heel de wereld te staan (of nouja zou moeten) en dus alle emoties van je optreden ook even een plek kan geven.

Maar dan staat die camera voor de socials daar dus...
pi_213558020
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk sowieso dat Joost veel baat had gehad bij een goede begeleider. Iemand die hem had geholpen met het maken van afspraken en alles wat op hem af kwam. Dat zou dan ook iemand moeten zijn geweest die Joost toe zou kunnen spreken.

Toen hij naast Israėl zat bij de persconferentie, had iemand ook moeten zeggen, Joost even niet met die vlag over je hoofd, dat oogt erg onfatsoenlijk. En zelfs bij dit laatste conflict, had het waarschijnlijk nog ter plekke opgelost kunnen worden als iemand uit het team van Joost er tussen gesprongen was.

In figuren als Gover Meit en Appie Mussa heb ik wat dat betreft geen vertrouwen.
Hij had toch een soort van begeleider naast hem zitten ? Een dame

Dit word op deze manier wel een prestigestrijd. De EBU kan het zich internationaal niet maken om onderuit te gaan, als blijkt dat het werkelijke verhaal toch anders in elkaar steekt. De uitkomst ligt daarom al vast. Afgaande op de uitgelekte informatie blijkt dat de bewuste fotografe/ camera vrouw niet luisterde naar de verzoeken van Joost om hem niet te fotograferen/filmen (klinkt gewoon als uitdagen)Want er waren al eerder (kleine) aanvaringen geweest tussen Joost en de cameravrouw gedurende de week . Daarnaast was er een richtlijn dat er geen filmpjes/foto's gemaakt mochten worden tijdens de verplaatsing van het podium naar de greenroom. De EBU verschuilt zich nu achter het politieonderzoek. Dat laatste onderzoek maakt deel uit van de verdedigingslinie van de EBU waar zij zich ook op zullen beroepen mocht de uitkomst van het onderzoek voor hen anders uitpakken. In dat geval beroepen zij zich op een overmachtsituatie. Zo gaat dat bij grote organisaties met een leger aan advocaten

[ Bericht 0% gewijzigd door michiel_merk op 14-05-2024 14:01:47 ]
  dinsdag 14 mei 2024 @ 13:55:14 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_213558031
Hebben we hier op Fok! niet iemand die volgend jaar mee kan doen en dan alle ins & outs van achter de schermen kan delen O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213558053
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:54 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Dit word op deze manier wel een prestigestrijd. De EBU kan het zich internationaal niet maken om onderuit te gaan, als blijkt dat het werkelijke verhaal toch anders in elkaar steekt. De uitkomst ligt daarom al vast. Afgaande op de uitgelekte informatie blijkt dat de bewuste fotografe niet luisterde naar de verzoeken van Joost om hem niet te fotograferen (klinkt gewoon als uitdagen)Want er waren al eerder (kleine) aanvaringen geweest tussen Joost en de fotografe gedurende de week . Daarnaast was er een richtlijn dat er geen filmpjes/foto's gemaakt mochten worden tijdens de verplaatsing van het podium naar de greenroom. De EBU verschuilt zich nu achter het politieonderzoek. Dat laatste onderzoek maakt deel uit van de verdedigingslinie van de EBU waar zij zich ook op zullen beroepen mocht de uitkomst van het onderzoek voor hen anders uitpakken. In dat geval beroepen zij zich op een overmachtsituatie. Zo gaat dat bij grote organisaties met een leger aan advocaten
Ik had juist begrepen dat deelnemers contractueel verplicht waren zich te laten filmen voor SM na hun performance, zowel tijdens repetities als finals.
pi_213558074
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:55 schreef Troel het volgende:
Hebben we hier op Fok! niet iemand die volgend jaar mee kan doen en dan alle ins & outs van achter de schermen kan delen O-)
Ik wil mijn gouden strot wel ter beschikking stellen.
pi_213558082
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:55 schreef Troel het volgende:
De Bradge is de meest muzikale FOK!er?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:02:30 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_213558094
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 13:58 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik had juist begrepen dat deelnemers contractueel verplicht waren zich te laten filmen voor SM na hun performance, zowel tijdens repetities als finals.
Dan is het raar dat AT aangeeft dat er afspraken gemaakt waren over het filmen van Joost meteen na zijn optreden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213558099
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Dan is het raar dat AT aangeeft dat er afspraken gemaakt waren over het filmen van Joost meteen na zijn optreden.
Nope, niet zwartopwit, alleen mondeling door Joost.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:04:06 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_213558117
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nope, niet zwartopwit, alleen mondeling door Joost.
Blijft raar als het een contractuele verplichting is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213558126
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Exact! Maar kennelijk stond dat in het contract en daarom bleef er gefilmd worden.
pi_213558135
Is misschien bekend waar exact het voorval zou hebben plaatsgevonden en wanneer?
pi_213558139
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:04 schreef Troel het volgende:

[..]
Lijkt me ook sterk dat er alleen voor Joost een uitzondering gemaakt is. Want dan willen alle artiesten een uitzondering. Zo leuk lijkt mij het ook niet om direct na een optreden wéér gefilmd te worden.
pi_213558142
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:05 schreef Za het volgende:
Is misschien bekend waar exact het voorval zou hebben plaatsgevonden en wanneer?
Wat ik begreep escaleerde het na de halve finale.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 14:06:44 #266
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213558144
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:05 schreef Za het volgende:
ja
pi_213558152
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Lijkt me ook sterk dat er alleen voor Joost een uitzondering gemaakt is. Want dan willen al die artiesten een uitzondering. Zo leuk lijkt mij het ook niet om direct na een optreden wéér gefilmd te worden.
Ook weer juist, waarom een uitzondering, elke artiest had dat contract. Maar daarin had AvroTros moeten bemiddelen al direct na de eerste repetitie.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:09:39 #268
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213558170
Even hypothetisch: als je het contract tekent en je komt alleen voor je repetities en je optredens opdagen, en wat leuk geinen met de andere deelnemers, wie gaat je wat maken? Gaat de EBU je er daarom uit zetten? Het zijn belachelijke contracten die niets meer te maken hebben met de geest van het festival.

Als de EBU zich wil opstellen als de eerste de beste frisdrankfabrikant die zijn spullen aan de man wil brengen, moeten ze dat vooral doen, maar blijf met je poten af van dit festival.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213558183
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:09 schreef Andromache het volgende:
Even hypothetisch: als je het contract tekent en je komt alleen voor je repetities en je optredens opdagen, en wat leuk geinen met de andere deelnemers, wie gaat je wat maken? Gaat de EBU je er daarom uit zetten? Het zijn belachelijke contracten die niets meer te maken hebben met de geest van het festival.

Als de EBU zich wil opstellen als de eerste de beste frisdrankfabrikant die zijn spullen aan de man wil brengen, moeten ze dat vooral doen, maar blijf met je poten af van dit festival.
Nou en daarom dus, Joost hield zich niet aan het contract.
pi_213558187
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:06 schreef Nizno het volgende:

[..]
ja
Vanaf vijf minuten zie je de backstagebeelden van de andere artiesten.

dinsdag 14 mei 2024 @ 14:12:24 #271
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213558197
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ze zochten een reden om hem te wippen. Klinkt plausibel. Zullen ze nooit toegeven, echter.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 14:12:41 #272
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213558199
quote:

Het is ook belachelijk dat je verplicht mee moet doen aan die TikTok filmpjes. Het zou een keuze moeten zijn.
pi_213558201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En Joost zou gewelddadig geweest zijn tegen een medewerkster, en dat was dus een no-go.

(Maar wat er precies gebeurd is, is dus nog steeds onduidelijk).
pi_213558210
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:06 schreef Firuze60 het volgende:

Wat ik begreep escaleerde het na de halve finale.
100% zeker?

Het is tamelijk relevant, want die opnames zijn er.
pi_213558214
quote:

[..]

Dit word op deze manier wel een prestigestrijd. De EBU kan het zich internationaal niet maken om onderuit te gaan, als blijkt dat het werkelijke verhaal toch anders in elkaar steekt. De uitkomst ligt daarom al vast. Afgaande op de uitgelekte informatie blijkt dat de bewuste fotografe/ camera vrouw niet luisterde naar de verzoeken van Joost om hem niet te fotograferen/filmen (klinkt gewoon als uitdagen)Want er waren al eerder (kleine) aanvaringen geweest tussen Joost en de cameravrouw gedurende de week . Daarnaast was er een richtlijn dat er geen filmpjes/foto's gemaakt mochten worden tijdens de verplaatsing van het podium naar de greenroom. De EBU verschuilt zich nu achter het politieonderzoek. Dat laatste onderzoek maakt deel uit van de verdedigingslinie van de EBU waar zij zich ook op zullen beroepen mocht de uitkomst van het onderzoek voor hen anders uitpakken. In dat geval beroepen zij zich op een overmachtsituatie. Zo gaat dat bij grote organisaties met een leger aan advocaten
Ja, zo gaat dat. Maar overheden hebben ook onbeperkte hoeveelheden juridisch advies en die gaan regelmatig nat op de vraag van zorgvuldige afweging. En een beroep dat je zorgvuldig hebt afgewogen want de politie onderzocht het zal nagenoeg zeker falen. Als je je aanmeet strafrechter te zijn moet je je niet gaan gedragen als BOA.

Verantwoordelijkheid nemen is een 100% job.
pi_213558217
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:06 schreef Nizno het volgende:

ja
Kom ermee dan.
pi_213558223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
En Joost zou gewelddadig geweest zijn tegen een medewerkster, en dat was dus een no-go.

(Maar wat er precies gebeurd is, is dus nog steeds onduidelijk).
Een sterk vermoeden dat er behoorlijk wat druk (vanuit de EBU) is gezet op de cameravrouw, ongeacht of ze echt geschrokken was van de reactie van Joost.
pi_213558224
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Door het gebrek aan openheid wordt Joost nog eens extra beschadigd, de EBU laat zo ruimte voor de wildste geruchten.

Als er niet eens sprake van fysiek contact was dan is het echt totaal belachelijk hoe ze op allerlei manieren een kandidaat proberen te vermorzelen.
zal wel meevallen.. over een tijdje weet niemand meer wie in 2024 het songfestival gewonnen heeft, maar wel wie Joost Klein is.

Kijk nou hier, hoe we met zn allen aan het doorzagen zijn over het onrecht wat Joost en ons als Nederland is aangedaan.

Als Joost slim is, eist hij de gemaakte camerabeelden op en verwerkt hij die in de videoclip en stuurt hij die het internet op. Dat filmpje alleen al zal een paar honder miljoen views opleveren
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 14:15:35 #279
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213558229
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:14 schreef Za het volgende:

[..]
Kom ermee dan.
pardon?
zie ik er uit als je schoothondje?
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 14:15:39 #280
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213558232
quote:
Ze was er schijnbaar vaker bij tijdens interviews, misschien wel altijd zelfs maar steeds netjes buiten beeld.
pi_213558239
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:02 schreef Troel het volgende:

Dit zei Cornald Maas ook, het moment dat hij van het podium stapt na het outro.

Is er een link dat AT (?) dat bevestigd?

Er zijn namelijk beelden van.
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 14:16:55 #282
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213558244
Tijdens een andere interview zag ik haar ineens ook dus denk dat buiten beeld ze er altijd wel bij was.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 14:17:52 #283
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213558252
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:16 schreef Za het volgende:

[..]
Dit zei Cornald Maas ook, het moment dat hij van het podium stapt na het outro.

Is er een link dat AT (?) dat bevestigd?

Er zijn namelijk beelden van.
nou kom maar met de beelden, extra beelden van het ESF zijn altijd goed
pi_213558258
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:15 schreef Nizno het volgende:

pardon?
zie ik er uit als je schoothondje?
Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Maar je zegt ja, dus geeft aan te weten waar en hoe laat, is het teveel moeite dat te delen? Wederom een ja wordt lagere school gedrag, en dan deel ik de beelden ook niet.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 14:19:04 #285
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213558265
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:18 schreef Za het volgende:

[..]
Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Maar je zegt ja, dus geeft aan te weten waar en hoe laat, is het teveel moeite dat te delen? Wederom een ja wordt lagere school gedrag, en dan deel ik de beelden ook niet.
heb je mij niet mee
pi_213558267
Dat met die vlag over zijn hoofd tijdens de persco vond ik eigenlijk helemaal niet raar, ook zijn opmerking: "Why not?" Dat valt nog allemaal binnen de regeltjes.
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 14:19:09 #287
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213558268
Ik denk dat ze er zelfs al jaren bij is maar dat ze nooit zo is opgevallen. :D Incident was voor de persconferentie dus misschien was ze daarom wel mee dit keer tijdens de persconferentie.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:20:10 #288
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213558284
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:20 schreef Miloutchi het volgende:
Ik heb zelf het gevoel dat dat was, zodat Nederland geen tijd had om nog iets van actie te ondernemen.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 14:20:36 #289
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213558287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:19 schreef Firuze60 het volgende:
Dat met die vlag over zijn hoofd tijdens de persco vond ik eigenlijk helemaal niet raar, ook zijn opmerking: "Why not?" Dat valt nog allemaal binnen de regeltjes.
Hij was sowieso geļrriteerd daar ook omdat het incident net had plaats gevonden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 mei 2024 @ 14:20:40 #290
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213558288
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:19 schreef Firuze60 het volgende:
sowieso werd aan andere landen ook gevraagd om een mening te geven over hoe ze het vonden

en dan wordt aan haar de vraag gesteld hoe zij het vindt dat andere landen er 'hinder' van hebben en krijgt ze vanuit die presentatiepipo de melding dat ze niet hoeft te antwoorden.

ik snap die why not wel
pi_213558289
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:17 schreef Nizno het volgende:

nou kom maar met de beelden, extra beelden van het ESF zijn altijd goed
Nee er moeten geen zaken door elkaar lopen. Iemand hier geeft aan te weten op welke dag en op welk moment, Cornald Maas heeft dat ook aangegeven, er zijn meer bronnen met deze info lees ik.
pi_213558299
Ik las hier al dat dat Aftonbladet een roddelkrant was maar ik kende die krant niet. Zat net even op hun fb te kijken en daar zag ik een post van 3 dagen geleden en daar hadden ze het zelfs over dat hij iemand verkrachf zou hebben. Die zijn echt niet goed wijs! Ik geloof echt helemaal niks meer van wat zij zeggen of schrijven.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:21:41 #293
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213558301
Jeetje, het is hier niet bij te houden |:)

Maar nog steeds een kater, zal nog wel even zo blijven. Ik kan ook niet naar z’n video’s kijken zonder emotioneel te worden :{
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_213558303
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:19 schreef Nizno het volgende:

heb je mij niet mee
Mezelf ook niet, want ik heb ze hier.

Nu ga ik ze niet meer posten. :W
  roze dinsdag 14 mei 2024 @ 14:22:21 #295
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213558314
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:21 schreef KnalPoenani het volgende:
en daar hadden ze het zelfs over dat hij iemand verkrachf zou hebben
:')!
pi_213558318
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:22 schreef Ama het volgende:

[..]
:')!
Heb gestaan op facebook.
pi_213558319
quote:

Zoals de Israėlische deelnemer die op haar hotelkamer bleef?

Alleen als willekeurig voorbeeld hoor. Waar ligt de grens tussen moeten en niet moeten? Kennelijk hoef je geen dingen te doen die schadelijk kunnen zijn voor de deelnemer.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:26:04 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213558353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:21 schreef KnalPoenani het volgende:
Ik las hier al dat dat Aftonbladet een roddelkrant was maar ik kende die krant niet. Zat net even op hun fb te kijken en daar zag ik een post van 3 dagen geleden en daar hadden ze het zelfs over dat hij iemand verkrachf zou hebben. Die zijn echt niet goed wijs! Ik geloof echt helemaal niks meer van wat zij zeggen of schrijven.
Zullen we dit soort extreme dingen dan ook niet hier gaan delen?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 14:27:05 #299
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213558363
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:21 schreef Za het volgende:

[..]
Mezelf ook niet, want ik heb ze hier.

Nu ga ik ze niet meer posten. :W
Za, we hebben al 100 keer gezegd dat dat filmpje met die Keren Peles niet de beelden zijn van "dit incident".
pi_213558365
Waar ik nog steeds pissig om ben is dat er van alle kanten een enorm plezier ontnomen is door dit gesjeik. En ja, vind het ook enorm sneu voor die Israelische zangeres dat ze zowat uitgekotst werd, terwijl ze mooi zong. Dat is ook een puppet in dit geheel, tekst voortdurend moeten aanpassen etc.
pi_213558374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 14:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Een sterk vermoeden dat er behoorlijk wat druk (vanuit de EBU) is gezet op de cameravrouw, ongeacht of ze echt geschrokken was van de reactie van Joost.
Dat is mogelijk en tegelijkertijd ook ongekend onverantwoordelijk. Wanneer (niet als) haar identiteit uit lekt heeft ze hier de rest van haar leven last van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')