Het sloeg in zoverre nergens op, dat het naaien van Joost om hem vlak voor Israël te plaatsen als een soort buffer dus niet nodig was... want ze wonnen alsnog niet. Maar hij had wel wat televotes kunnen afsnoepen van Nemo en Baby Lasagna, dat sowieso. Alleen vermoedelijk niet genoeg.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die Israël angst sloeg nergens op.
Neem jij soms beeldspraak iets te letterlijk?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Vergelijk je de EBU nu met een terroristische organisatie als IS?
Dat is natuurlijk achteraf gepraat. Dat weet je vooraf niet. Ze waren flink gestegen in de odds en er werd actief opgeroepen op Israël te stemmen, ook door politici in Nederland.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat valt nog tegen hoor. Het is dat Kroatië en Zwitserland ruim hoger scoorden dan de 450-500 score die je zou verwachten voor de winnaar, dat het gat met Israël (375) zo groot was.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja als de zuurie objectief zou zijn had het spannend kunnen worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou ze kwamen toch heel aardig in de buurt, het is dat er bij die jury's echt ook wel naar beneden gecorrigeerd is.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wacht maar tot je hem probeert te filmen.
quote:
Misschien wel, maar toch denk ik dan in mijn achterhoofd, ze zullen vast volgend jaar de kijkcijfers belangrijker vinden en Numidia al op dat podium zien staan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ten eerste; Telegraaf. Ten tweede, ze moeten hun kruit nu even droog houden voor het geval ze straks echt consequenties verbinden aan de zaak. Want om succes te hebben bij de rechter moet de EBU worden neergezet als prutsers. En dat is makkelijker als je geen modder gaat gooien via de media.
Uiteindelijk was de televotingscore maar 320 en had Zwitserland een landslide bij de jury.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat valt nog tegen hoor. Het is dat Kroatië en Zwitserland ruim hoger scoorden dan de 450-500 score die je zou verwachten voor de winnaar, dat het gat met Israël (375) zo groot was.
En andersom viel de televotingscore van Israël eigenlijk nog wat tegen, en zette de jury dat duidelijk wat lager dan je voor zo’n goed gezongen ballad zou verwachten.
Hoewel ik blij ben met Zwitserland als winnaar is het wel weer een volledig georkestreerd gebeuren. Kroatië of Zwitserland mocht winnen, en zo geschiedde. Het feit dat je de nummer 4 van de halve finale uiteindelijk kunt laten winnen is wel een prestatie van Österdahl c.s.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:51 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat valt nog tegen hoor. Het is dat Kroatië en Zwitserland ruim hoger scoorden dan de 450-500 score die je zou verwachten voor de winnaar, dat het gat met Israël (375) zo groot was.
En andersom viel de televotingscore van Israël eigenlijk nog wat tegen, en zette de jury dat duidelijk wat lager dan je voor zo’n goed gezongen ballad zou verwachten.
Maar dat is dus met de kennis van nu.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk was de televotingscore maar 320 en had Zwitserland een landslide bij de jury.
De vakjury's waren duidelijk politiek bezig. Ik persoonlijk vond het liedje niks, maar dit zou onder normale omstandigheden meer punten hebben gekregen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja als de zuurie objectief zou zijn had het spannend kunnen worden.
Ja, dat scenario heb ik ook wel bedacht. Dat we uiteindelijk inbinden en vervolgens anoniem in de middenmoot eindigen met een Radio 2-liedje.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar toch denk ik dan in mijn achterhoofd, ze zullen vast volgend jaar de kijkcijfers belangrijker vinden en Numidia al op dat podium zien staan.
De televote ook want onder normale omstandigheden had het daar dan weer veel minder gekregen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
De vakjury's waren duidelijk politiek bezig. Ik persoonlijk vond het liedje niks, maar dit zou onder normale omstandigheden meer punten hebben gekregen.
Ja, dat sneeuwt een beetje onder in het hele verhaal, maar deze startvolgorde was echt te gênant voor woorden natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hoewel ik blij ben met Zwitserland als winnaar is het wel weer een volledig georkestreerd gebeuren. Kroatië of Zwitserland mocht winnen, en zo geschiedde. Het feit dat je de nummer 4 van de halve finale uiteindelijk kunt laten winnen is wel een prestatie van Österdahl c.s.
Dan hoop ik dat die kijkcijfers volgend jaar dik gaan tegenvallen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar toch denk ik dan in mijn achterhoofd, ze zullen vast volgend jaar de kijkcijfers belangrijker vinden en Numidia al op dat podium zien staan.
Echt he, ik zie het alweer gebeuren. Terwijl de meeste Nederlanders het denk ik helemaal prima vinden dat we sowieso een jaar overslaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat scenario heb ik ook wel bedacht. Dat we uiteindelijk inbinden is en vervolgens anoniem in de middenmoot eindigen met een Radio 2-liedje.
Het is het overkoepelende probleem van het festival, dat er designated winners zijn. Als we echte verkiezingen zouden organiseren op deze manier had je binnen de kortste keren een revolutie ontketend.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:53 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hoewel ik blij ben met Zwitserland als winnaar is het wel weer een volledig georkestreerd gebeuren. Kroatië of Zwitserland mocht winnen, en zo geschiedde. Het feit dat je de nummer 4 van de halve finale uiteindelijk kunt laten winnen is wel een prestatie van Österdahl c.s.
Dat wel, maar ik denk niet dat er een inzamelingsactie komt om Avrotros dan te compenseren voor de gederfde inkomsten van het niet meedoen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Echt he, ik zie het alweer gebeuren. Terwijl de meeste Nederlanders het denk ik helemaal prima vinden dat we sowieso een jaar overslaan.
In hokjes denken bij het ESF is zo 1999...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of we nu wel of niet een inzending sturen volgend jaar, met die zero tolerance instelling van de EBU zal Cornald ook wel niet meer in een hokje plaats mogen nemen dan.
Ik hoop van niet. Ik denk dat we niks te maken moeten willen hebben met ESF tot de bezem door de EBU is gehaald.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of we nu wel of niet een inzending sturen volgend jaar, met die zero tolerance instelling van de EBU zal Cornald ook wel niet meer in een hokje plaats mogen nemen dan.
Dat valt wel mee, vorig jaar lieten de commentatoren van Azerbeidzjan hun microfoon openstaan tijdens Armenië om er gewoon doorheen te praten, en dat bleef ook bij een welgemeend “foei”quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |