abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213555970
Is het trouwens normaal dat de EBU steeds benadrukt dat het om een female member gaat, wat maakt dat uiteindelijk uit?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:35:42 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213555974
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:35 schreef Em31 het volgende:
Is het trouwens normaal dat de EBU steeds benadrukt dat het om een female member gaat, wat maakt dat uiteindelijk uit?
Het hint naar #metoo, onderdeel van hun campagne om Joost te slopen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:36:48 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213555982
quote:
Beeldvorming. Sterkere, intimiderende man tegen zwakkere vrouw.

Ook als er niets fysieks gebeurd is zoals de woordvoerder vd politie zei. Gewoon het beeld schetsen van een sterker persoon die een zwakker persoon intimideert.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:37:06 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_213555989
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:00 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dit.
En alsof iemand zonder pijnlijke jeugd of problematiek niet een moment van rust nodig heeft als de emoties even oplopen of er gewoon afspraken gemaakt zijn. Volgens mij zijn we allemaal mensen en verschillen we daar niet in.
Dit dus.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 14 mei 2024 @ 09:37:21 #55
163650 Greys
pi_213555993
quote:
Maken ze het voor hun gevoel extra erg mee waarschijnlijk. A 'young female member'.

Dat daar delegatieleden de hele tijd 'young male, female and nonbinary participants' liepen te filmen en pesten maakt dan helaas weer NIET uit voor de EBU.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:37:50 #56
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213556000
Dat er meer gebeurd is dan AT suggereert (alles is politiek, de omroep ook), daar lijkt het wel op.

Dat er te weinig gebeurd is om iemand eruit te gooien, dat lijkt mij op dit moment het meest logisch.

Die nuance wilde ik aanbrengen, maar dat is misschien helemaal niet gewenst.

Ik werk in die wereld, en naar volle tevredenheid hoor, maar ik weet ook dat afwijkend gedrag nogal makkelijk onder het tapijt geveegd wordt. Of in ieder geval werd.
Niet dat de mensen waar ik mee werk dat gedrag vertonen, maar druk doet iets met mensen.
Vaak ten goede, en soms niet.

Ik denk dat Joost totaal geen kwade bedoeling had. Maar dat er even iets knapte in zijn hoofd. En dat is begrijpelijk. Niet goed, maar wel begrijpelijk.
Dat hij zijn excuses wilde aanbieden en in gesprek wilde toonde zijn goede wil.
Dat is geen schuldbekentenis, maar begrip tonen voor de andere partij.

Dus per saldo is iedereen slachtoffer. De EBU met hun starre beleid en imago, Joost is een droom ontnomen, de cameravrouw zit er ook niet lekker bij, Avrotros zit in een splagaat over de toekomst van het ESF en wij de kijkers hebben een klotefinale moeten aanschouwen.

Per saldo: alleen maar verliezers.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:38:32 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556005
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:04 schreef dolfg het volgende:
Ik denk dat we hier nog wel 200 topics kunnen vullen met gissen en een beetje mijmeren over wat er dan gebeurd zou zijn.

Maar los van het feit dat we niet weten wat er daadwerkelijk gebeurd is, kun je met enige vorm van logica wel een pad verzinnen van hoe het ongeveer gegaan moet zijn.

Feit:
De EBU zit totaal niet op deze ellende te wachten. Wat is het daadwerkelijke belang om iemand voor de finale te wippen? Dat belang is er niet.
De EBU doet rare dingen, maar om uit wrok iemand eruit te gooien, daarmee dienen ze geen enkel belang, zie ook de storm die nu over de EBU heendendert.

Feit: er moet dus iets gebeurd zijn wat niet door de beugel kon. Of dat een opeenstapeling is geweest van dingen, dat kan. Of dat het recht geeft om iemand te sanctioneren, ik zou het niet weten. Categorie gissen dus.

AvroTros heeft het hele voorval gebagatelliseerd, het had niets voor te stellen. Als straks blijkt dat het wel iets had voor te stellen, staan zij er slecht op.
Bovendien moet je voor 200 procent overtuigd zijn van het ongelijk van deze beslissing. Nu voedt AT de theorie van ‘ze moesten ons hebben’, het was een actie van de EBU tegen ons als land, tegen Joost als persoon.
Als dat niet zo blijkt te zijn, heb je jezelf behoorlijk in de voet geschoten.
AT had ook kunnen zeggen, er zijn nare dingen gebeurd maar we vinden deze sanctie wel heel overdreven.
Nu hebben ze gezegd: er is niks gebeurd.
Gevolg: internet ontploft.

De EBU suggereert nu dat ze heel zorgvuldig en unaniem en weloverwogen tot dit besluit zijn gekomen. Dat kan best zo zijn, maar dat hebben ze dan goed weten te verbloemen.
We komen zodoende al vrij snel in da categorie zwarte pieten toespelen en straatjes schoonvegen.

Meestal een nare en gênante periode, en daar zitten we dan nog weken in.

Hoe dan ook: er is iets gebeurd wat tegen de grens of eroverheen zit.
Partij A zegt: erover heen. Partij B zegt: niks aan het handje.

Conclusie, veel meer dan afwachten valt er niet te doen.
Het is een rel, en het is nu een nare rel.

Als het stof op termijn is neergedaald zou het denk ik goed zijn als Joost inzage geeft in wat er gebeurd is.
Een 1 op 1 gesprek met Jeroen Pauw lijkt me nu al de beste keuze daarvoor.
Maar goed, dat is toekomstmuziek.

Door de manier van aanpak van zowel de EBU als AvroTros kan het bashen en elkaar ontploffende verwijten maken nog weken doorgaan.

Bij een oorlog is het eerste wat sneuvelt ‘de waarheid’.
En het is op dit moment oorlog tussen de EBU en Nederland.
Dus weg waarheid, en vooral je eigen straatje schoonvegen.
En dat is onsmakelijk om te zien. Dat wij als kijkers gewoon pionnen zijn die bespeeld worden door beide partijen vind ik dan nog het meest kwalijk.

Het gaat allemaal om imago, en wij zijn daarin bepalend, want wij vormen een mening over het imago. Maar we zijn ook gewoon soldaten die af en toe een stukje brood toegeworpen krijgen. En verder niks.
Dus mijn gevoel nu: zak erin met je hele kutfestival.

Als het een feestje moet zijn, zorg er dan voor dat het een feestje is. Nu is het een militaire operatie die zogenaamd van lossigheid en spontaniteit en gezelligheid bij elkaar gegooid wordt.
Maar als je dat met bijkans een mitrailleur in de arm voor elkaar moet krijgen, stik er dan maar in.
Ik denk dat het voor de EBU wel degelijk verschil maakte: door Nederland uit te sluiten werden de stemmen die naar Joost waren gegaan verdeeld over andere landen, waardoor de kans groter was dat niet Israel zou winnen, wat ZEKER tot een probleem geleid had ;) Ik hoop dat het geen vooropgezet spel was, maar het kwam wel heeeeel mooi uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213556011
Ik snap nog even echt niet hoe Joost een dreigende beweging maakt, haar niet aanraakt, de camera kapot is en zij zich heeft gesneden.
Al die naar buiten gebrachte feiten tellen nog niet lekker met elkaar op. :')
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:39:22 #59
38496 Perrin
pi_213556013
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:37 schreef Greys het volgende:

[..]
Maken ze het voor hun gevoel extra erg mee waarschijnlijk. A 'young female member'.

Dat daar delegatieleden de hele tijd 'young male, female and nonbinary participants' liepen te filmen en pesten maakt dan helaas weer NIET uit voor de EBU.
Deelnemers zijn slechts figuranten in de EBU-parade. :lijstje:

Deelnemers die niet de voeten van de organisatie kussen, moet het hoofd afgehakt.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:40:51 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556019
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ook als er niets fysieks gebeurd is zoals de woordvoerder vd politie zei. Gewoon het beeld schetsen van een sterker persoon die een zwakker persoon intimideert.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie Joost niet echt als een sterke, intimiderende man :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:41:17 #61
38496 Perrin
pi_213556025
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik zie Joost niet echt als een sterke, intimiderende man :@
Wacht maar tot je hem probeert te filmen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:41:42 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_213556028
quote:
18s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Deelnemers zijn slechts figuranten in de EBU-parade. :lijstje:

Deelnemers die niet de voeten van de organisatie kussen, moet het hoofd afgehakt.
Vergelijk je de EBU nu met een terroristische organisatie als IS?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:41:43 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556029
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:39 schreef vencodark het volgende:
Ik snap nog even echt niet hoe Joost een dreigende beweging maakt, haar niet aanraakt, de camera kapot is en zij zich heeft gesneden.
Dat ze zich gesneden zou hebben is gewoon een verkeerde Google-vertaling. Het betreffende woord betekende iets als "bang, verontrust"
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:42:20 #64
38496 Perrin
pi_213556037
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is wel tamelijk vergezocht. Het is gelukkig een figuurlijke onthoofding, geen letterlijke.
pi_213556038
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:39 schreef vencodark het volgende:
Vrouw liet van schrik de camera vallen ? anders is het niet te verklaren.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:42:50 #66
38496 Perrin
pi_213556045
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:42 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Zoiets zal het wel zijn.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:44:15 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556050
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ook niet. Ik zeg slechts dat EBU die beeldvorming probeert te bereiken door betreffende cameravrouw steeds "a young adult female" te noemen. Jong, vrouw, kwetsbaar.

Overigens is Joost "a young adult man".
pi_213556051
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:31 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook, maar als ik dat stukje van de Telegraaf lees vrees ik alweer dat ze uiteindelijk toch te bang zijn om voor zichzelf op te komen. Als zij vinden dat die diskwalificatie buitenproportioneel is, kom daar dan ook voor op.
Ten eerste; Telegraaf. Ten tweede, ze moeten hun kruit nu even droog houden voor het geval ze straks echt consequenties verbinden aan de zaak. Want om succes te hebben bij de rechter moet de EBU worden neergezet als prutsers. En dat is makkelijker als je geen modder gaat gooien via de media.
pi_213556054
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als ik het allemaal zo lees heeft de vrouw in kwestie een aardige machtspositie binnen de organisatie
ik zie een potige Helga voor me als ik het allemaal zo lees.
pi_213556056
quote:
Dat was/is overduidelijk framen.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:45:18 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556057
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:42 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Ze heeft geen "cut".
Hoe die camera kapot is gegaan, ALS die kapot is, is me ook een raadsel.
  Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 09:45:57 #72
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213556059
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:38 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor de EBU wel degelijk verschil maakte: door Nederland uit te sluiten werden de stemmen die naar Joost waren gegaan verdeeld over andere landen, waardoor de kans groter was dat niet Israel zou winnen, wat ZEKER tot een probleem geleid had ;) Ik hoop dat het geen vooropgezet spel was, maar het kwam wel heeeeel mooi uit
Die Israël angst sloeg nergens op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 14 mei 2024 @ 09:47:32 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213556068
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:44 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Als ik het allemaal zo lees heeft de vrouw in kwestie een aardige machtspositie binnen de organisatie
ik zie een potige Helga voor me als ik het allemaal zo lees.
Ik haal dat nergens uit.
Noch die machtspositie, noch die "potige Helga".
pi_213556070
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef Troel het volgende:

[..]
IS had een professioneler persbeleid.
pi_213556072
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die Israël angst sloeg nergens op.
Nou ze kwamen toch heel aardig in de buurt, het is dat er bij die jury's echt ook wel naar beneden gecorrigeerd is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')