Agreed.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vond Oekrane ook best forgettable in 2022.
Kroati is lekker voor in de auto.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:14 schreef Keyos het volgende:
[..]
Achteraf kunnen de meeste het wel met elkaar eens zijn dat het misschien wel de meest ‘forgettable’ winnaar is geweest van de laatste zoveel jaar. Bijna niemand gaat dit nummer nog regelmatig draaien (datzelfde geldt ook voor Kroati overigens). Blijft wel dat de act super knap was en het toch wel terecht is dat hij/hem veel punten bij de jury heeft gekregen.
Al vond ik de act van Frankrijk vermakelijker. Maarja, die had z’n slechtste optreden van de week tijdens de juryshow. Echt balen.
Ik luister nog steeds naar ABBA, Teach In, Katrina and the Waves en ook wel naar Euphoria van Loreen. Maar dat tattoo vond ik niets en dat geplug van haar nieuwe album ook niet echtquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:14 schreef Keyos het volgende:
[..]
Achteraf kunnen de meeste het wel met elkaar eens zijn dat het misschien wel de meest ‘forgettable’ winnaar is geweest van de laatste zoveel jaar. Bijna niemand gaat dit nummer nog regelmatig draaien (datzelfde geldt ook voor Kroati overigens). Blijft wel dat de act super knap was en het toch wel terecht is dat hij/hem veel punten bij de jury heeft gekregen.
Al vond ik de act van Frankrijk vermakelijker. Maarja, die had z’n slechtste optreden van de week tijdens de juryshow. Echt balen.
Indirect zeggen ze eigenlijk, wij vinden dat Kroati meer recht heeft op stemmen/de winst dan Nederland, ondanks dat Nederland overal beter scoorde in streams/views.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:13 schreef dolfg het volgende:
[..]
Ja dat is met de scores van de semi final erbij wel heel opmerkelijk. En suggereert dat er wel echt belang is om de gewenste winnaar de beste plek te geven.
En de niet gewenste winnaar met een death slot uit de top te kukelen.
Dat is zo sneu van die producers slots. Daarmee kun je zo sturen dat je onpartijdigheid zo de kliko bak in kan.
Waarvan akte.
t Is geen 2007 of 2021 iddquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja maar nu is er een zero tolerance beleid.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, vorig jaar lieten de commentatoren van Azerbeidzjan hun microfoon openstaan tijdens Armeni om er gewoon doorheen te praten, en dat bleef ook bij een welgemeend “foei”
Kroati lag op koers voor een betere juryscore, en had daardoor meer kans Isral te verslaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Indirect zeggen ze eigenlijk, wij vinden dat Kroati meer recht heeft op stemmen/de winst dan Nederland, ondanks dat Nederland overal beter scoorde in streams/views.
En toch denk ik dat ze naar haar NEE wl zouden hebben geluisterd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Anouk is nu al een soort JK Rowling, dat was dan nog wat erger geweest inderdaad.
Hij was gewoon een bliksemafleider voor al het gedoe wat al gaande was.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:52 schreef Miloutchi het volgende:
Er is gewoon van een mug een olifant gemaakt. En voor de EBU kwam het wel erg goed uit dat er opeens nog een andere elephant in the room was die van de eerste kon afleiden.
Vooral als het waar is dat Joost meteen daarna spijt had van zijn actie en meermaals sorry heeft gezegd. Dat maakt het allemaal nog triester.
Ja, het is knap, maar in dit genre Zwitserse jurynummers vond ik Gjon's Tears veel beter. Die deed eigenlijk hetzelfde, de jury's imponeren in een falsetto, maar dan met een echt goed popnummer.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:08 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar los van alles: het is niet mijn soort muziek, maar Nemo heeft een mooi nummer neergezet, zijn optreden was super en ondanks dat ik totaal geen verstand heb van zangtechnieken, denk ik dat hij echt wel een prestatie neerzette met dat draaiende ding enzo.
Ja, maar ik proef hier duidelijk dat jij wel verstand hebt van zangtechnieken, waar ik dat dus niet hebquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, het is knap, maar in dit genre Zwitserse jurynummers vond ik Gjon's Tears veel beter. Die deed eigenlijk hetzelfde, de jury's imponeren in een falsetto, maar dan met een echt goed popnummer.
En stiekem vind ik die toonladders in de kopstem lang niet zo knap als een man die echt hoog kan zingen in de borststem, dat is namelijk veel moeilijker. Het is niet voor niets dat ze Dion vorig jaar in de kopstem lieten zingen, want hij haalde de noten anders gewoon niet.
Zelden nog geluisterd. Maar vond het wel de terechte winnaar in een heel mager jaar. Moldavi vond ik wel leuk. Sam Ryder was en ben ik nog steeds zwaar allergisch voor. Wat een kutnummerquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah ja, dat is een actie van 3FMquote:
Oekraine 2022 hoorde echt wel bij de betere liedjes maar het is natuurlijk wel behoorlijk omhooggevallen door die massale televotesteun, anders was het een keurige top 5 geweest.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:39 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Zelden nog geluisterd. Maar vond het wel de terechte winnaar in een heel mager jaar. Moldavi vond ik wel leuk. Sam Ryder was en ben ik nog steeds zwaar allergisch voor. Wat een kutnummer
nee die actie is vandaag, dit was een eigen initiatiefquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah ja, dat is een actie van 3FM
https://www.tubantia.nl/d(...)s-tegelijk~a312afef/ (betaalmuur)
Zodat bepaalde mensen kunnen blijven roepen: HeT gAaT wEl Om EeN vRoUw en erin blijven hangen dat Joost een zogenaamde wifebeater isquote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:35 schreef Em31 het volgende:
Is het trouwens normaal dat de EBU steeds benadrukt dat het om een female member gaat, wat maakt dat uiteindelijk uit?
En toch vond ik de winst van Oekrane veel minder erg dan de enorme steun voor Isral. Ik was erbij in Itali en je merkte aan alles dat het ging winnen. Het werd in ieder geval breed gedragen door de fans die daar ter plekke waren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Oekraine 2022 hoorde echt wel bij de betere liedjes maar het is natuurlijk wel behoorlijk omhooggevallen door die massale televotesteun, anders was het een keurige top 5 geweest.
Dit alles en: de EBU heeft zichzelf in een hoek gemanouvreerd waar niet uit te komen was. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.Van Joost wordt wel verwacht dat hij een splitsecond zijn emoties opzij zet en geciviliseerd op een voor hem heftige situatie reageert. Maar dat een logge organisatie als de EBU na pakweg 24 uur het boetekleed aantrekt en zegt: "sorry, we hebben een kanon gebruikt om op een mug te schieten." dat is natuurlijk te veel gevraagd. (not).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:37 schreef dolfg het volgende:
Dat er meer gebeurd is dan AT suggereert (alles is politiek, de omroep ook), daar lijkt het wel op.
Dat er te weinig gebeurd is om iemand eruit te gooien, dat lijkt mij op dit moment het meest logisch.
Die nuance wilde ik aanbrengen, maar dat is misschien helemaal niet gewenst.
Ik werk in die wereld, en naar volle tevredenheid hoor, maar ik weet ook dat afwijkend gedrag nogal makkelijk onder het tapijt geveegd wordt. Of in ieder geval werd.
Niet dat de mensen waar ik mee werk dat gedrag vertonen, maar druk doet iets met mensen.
Vaak ten goede, en soms niet.
Ik denk dat Joost totaal geen kwade bedoeling had. Maar dat er even iets knapte in zijn hoofd. En dat is begrijpelijk. Niet goed, maar wel begrijpelijk.
Dat hij zijn excuses wilde aanbieden en in gesprek wilde toonde zijn goede wil.
Dat is geen schuldbekentenis, maar begrip tonen voor de andere partij.
Dus per saldo is iedereen slachtoffer. De EBU met hun starre beleid en imago, Joost is een droom ontnomen, de cameravrouw zit er ook niet lekker bij, Avrotros zit in een splagaat over de toekomst van het ESF en wij de kijkers hebben een klotefinale moeten aanschouwen.
Per saldo: alleen maar verliezers.
Heb je hier bronnen voor? Ik heb dit niet meegekregen en is wel interessant om te zien.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:04 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Extreem rechtse POLITICI die hun kiezers oproepen op Isral te stemmen.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:09 schreef oblo het volgende:
[..]
Heb je hier bronnen voor? Ik heb dit niet meegekregen en is wel interessant om te zien.
Thanks! Dit zal ook wel invloed hebben gehad maar dit is niet hetzelfde als mensen oproepen om op Israel te stemmen.quote:
Je loopt op die manier wel kans natuurlijk dat landen voor de eer om mee te mogen doen bedanken. Ik hoop van harte dat AvroTros daar voor 2025 voor kiest. En daarna rustig bekijken of ook de artiesten voortaan op een veilige werkomgeving / zero tolerance kunnen rekenen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo moeilijk is die hoek toch niet.
Gewoon zeggen zero tolerance en Joos was de enige die over die grens zit dus gediskwalificeerd. Punt, we lukken nergens meer over. En volgend jaar hebben we een stok om nog beter de landen/deelnemers in onze richting te dwingen en ze weten dat we de stok best wel willen gebruiken.
Lijkt me geen lastige hoek maar een prima hoek voor een organisatie. Wordt je niet populair door maar aan kijkers en deelnemers hebben ze nog geen gebrek ofzo. Zolang landen blijven betalen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |