quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Hij heette altijd al Gover Meir, als je naar zn show ging kreeg je zelfs een boekje waarin uitgelegd stond dat Stefano Keizers gespeeld word door Gover Meit.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Heet nu gover ofzo en is weer Hele nieuwe persoonlijkheid. Was er wel soms op achtergrond
Ja maar het is toch super leuk om te doen alsof je een boomer bent die het allemaal niet meer snapt met die jeugd van tegenwoordig die allemaal zo gek doen met al die gekke typetjes enzoquote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hij heette altijd al Gover Meir, als je naar zn show ging kreeg je zelfs een boekje waarin uitgelegd stond dat Stefano Keizers gespeeld word door Gover Meit.
Een alter ego hebben is juist iets wat boomers hebben uitgevonden tochquote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:34 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ja maar het is toch super leuk om te doen alsof je een boomer bent die het allemaal niet meer snapt met die jeugd van tegenwoordig die allemaal zo gek doen met al die gekke typetjes enzo
Fixedquote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Een alter ego hebben is juist iets wat boomers hebben uitgevonden toch
Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:06 schreef yvonne het volgende:
@:Ama weet wel meer over "Joost"die kent hem al langer als artiest.
Maar die slaapt denk ik al, en moest ik ook gaan doen van @:nizno
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.
Dat klopt en dat doet op geen enkele manier afbreuk aan wat ik schreef. Dit is geen exacte wetenschap; je interpreteert op basis van kennis die je hebt. Context doet ertoe. Iemands karakter doet ertoe.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 03:19 schreef Cosima het volgende:
Verder kan iemand supervriendelijk en leuk zijn, én uit zijn slof schieten als de spanning te hoog oploopt. Niemand is 100% het ene of het andere. En zeker als je weet dat hij getraumatiseerd is en moeite heeft met emoties reguleren is het echt veel logischer om aan te nemen dat er wel degelijk iets heftigs is gebeurd.
Hij heeft nooit gezegd autisme te hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:56 schreef Troel het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Er zijn bronnen zijn reppen over autisme bij Joost. Heeft hij inderdaad ooit aangegeven dat hij een vorm van autisme heeft of is dat puur geroeptoeter van iemand die denkt wat lolligs te kunnen gillen?
Bronnen zoals Facebook and what not?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:56 schreef Troel het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Er zijn bronnen zijn reppen over autisme bij Joost. Heeft hij inderdaad ooit aangegeven dat hij een vorm van autisme heeft of is dat puur geroeptoeter van iemand die denkt wat lolligs te kunnen gillen?
Ik ben weinig tegengekomen op Facebook over Joost eigenlijk. Ik weet niet meer precies wat het was, maar het was iets als: het is een emotioneel moment, je bent al volledig overprikkeld en als iemand dan zich niet aan de afspraak houdt, kan dat wel eens de druppel zijn en een autist reageert dan mogelijk feller en wordt minder snel begrepen (lees: sneller verkeerd begrepen).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Bronnen zoals Facebook and what not?
Daarbij is autisme is zoveel vormen en uitingen. Joost is misschien een beetje apart maar dat zegt nog niet zoveel over het VRESELIJKE voorval bij het ESF.
Tja, dat is een makkelijke uitweg tegenwoordig. Iemand reageert anders dan iemand verwacht en dat is onbegrijpelijk, dus diegene moet wel autistisch zijn. Over het algemeen komt het op mij vooral over als een gebrek aan inlevingsvermogen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:56 schreef Troel het volgende:
"Iedereen heeft wel een klein beetje autisme"quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat is een makkelijke uitweg tegenwoordig. Iemand reageert anders dan iemand verwacht en dat is onbegrijpelijk, dus diegene moet wel autistisch zijn. Over het algemeen komt het op mij vooral over als een gebrek aan inlevingsvermogen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dat is een makkelijke uitweg tegenwoordig. Iemand reageert anders dan iemand verwacht en dat is onbegrijpelijk, dus diegene moet wel autistisch zijn. Over het algemeen komt het op mij vooral over als een gebrek aan inlevingsvermogen.
Wat had het uitgemaakt?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:56 schreef Troel het volgende:
Hij is vrij open in z'n teksten, met name op z'n laatste album Fryslan. Daarin heeft hij het meerdere malen over dat hij borderline heeft. En PTSD. Het is een jongen met een bijzonder psychologisch profiel, dat is duidelijk, maar dat wordt nu vooral gebruikt door journalisten onder het mom "zie je wel, hij was een tikkende tijdbom" en dat is natuurlijk zeer vals en lasterlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:56 schreef Troel het volgende:
Ik vond Europapa in eerste aanleg een dom liedje van een zanger die niet echt kon zingen. Dat heeft een minuut of vier geduurd; tot het moment dat ik de gelaagdheid van het liedje door begon te krijgen en zag dat Klein met zijn matige zangstem wel in staat was meerdere boodschappen tegelijkertijd uit te dragen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 07:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klopt en dat doet op geen enkele manier afbreuk aan wat ik schreef. Dit is geen exacte wetenschap; je interpreteert op basis van kennis die je hebt. Context doet ertoe. Iemands karakter doet ertoe.
En wat in dit geval zeker een rol speelt, is dat veel mensen partij kiezen op basis van ideologie. Ben je anti-Europa en denk je dat Joost een pro-Europaliedje heeft gemaakt, dan vind je Joost klaarblijkelijk een sukkel en komt het je goed uit om aan te nemen dat hij onacceptabel gedrag heeft vertoond en daar terecht een zeer zware straf voor heeft gehad.
Ik kan zelf m'n anti-Europasentiment goed los zie hiervan, maar ik vermoed dat ik een uitzondering ben.
https://www.telegraaf.nl/(...)-klap-in-het-gezichtquote:Diskwalificatie Joost Klein de tweede afgang op rij voor Nederland op Songfestival: ’Klap in het gezicht’
Nederland kijkt, na de diskwalificatie van Joost Klein afgelopen zaterdag, terug naar de tweede afgang op rij bij het Eurovisie Songfestival. Vorig jaar stuurden we een duo dat vocaal onvoldoende presteerde en dit jaar was er een incident achter de schermen, waardoor ons land de finale niet haalde. Had AvroTros dat kunnen bevroeden?
Hoe fijn is het eigenlijk dat er nog wel zaken gaan zoals je verwachtquote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-klap-in-het-gezicht
De Telegraaf doet wat van ze verwacht wordt. In het artikel komen de verstandigste woorden uit de mond van Frits Huffnagel…
Ik vond het zo heerlijk dat ik door jullie posts precies weet welke berichten ik kan skippen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Hoe fijn is het eigenlijk dat er nog wel zaken gaan zoals je verwacht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |