quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Nou, ik heb hier ook reacties gelezen waar de honden geen brood van lusten andersquote:Op maandag 13 mei 2024 22:11 schreef ESF1Gamer het volgende: [..] FOK!
Hoe heb jij dit beleefd in Malmö ?
![]()
Echt bizar slechtquote:Op maandag 13 mei 2024 22:14 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Op een artikel die bol staat van de bullshit. Dat NLtimes artikel heeft het nog over die google translate vertaling van die zweedse tabloid clickbait troep
[..]
Dit is helaas ook het beeld dat ik tegenwoordig van Zweden heb.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zweden willen maar één ding echt graag en dat is dat niemand twijfelt aan hun superioriteit.
Had liever iets anders gedaan zaterdagavond.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
FOK!![]()
Hoe heb jij dit beleefd in Malmö ?
Dat moet hij ook, mocht hij inderdaad vervolgd worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:18 schreef engine het volgende:
[..]
Maar er is toch niks aan de hand?
Zo klinkt het alsof hij zich ergens tegen zal moeten gaan verdedigen.
Mijn condoleances.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is helaas ook het beeld dat ik tegenwoordig van Zweden heb.
Ik ben ooit begonnen aan een Zweedse True Crime podcast, maar daar moest ik na een paar afleveringen mee stoppen, vanwege de misselijkmakende hoeveelheid Zweedse supereuriteits-bagger.
M'n vriend zit ook in een bubble die hem steeds negatieve verhalen over Joost voert. Dus dan zet ik maar weer een tirade in en bombardeer hem met feitjes waardoor hij overtuigd raakt van het tegendeel - of het opgeeft (welke van de twee weet ik eigenlijk nietquote:Op maandag 13 mei 2024 22:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is echt niet het beeld hoor. Althans ja, wel bij de lezers van Aftonbladet en HLN en Telegraaf, de boomers zeg maar. Maar dat is toch niet de doelgroep van Joost
Nou ja, niet erg toch dat je hem (hebt) verdedigd op basis van de informatie die we nu hebben? Ik sta nu ook achter Joost, maar als blijkt dat hij toch iets ergs heeft gedaan, tja, dan zeg ik ook gewoon dat 'ie nogal dom is geweest en de DQ terecht was.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Miloutchi het volgende:
Ik ben soms wel een beetje bang dat er dadelijk wel uitkomt dat Joost iets gedaan heeft wat niet kan en dat ik hem dan zo fel verdedigd heb. Maar zelfs afgezien van Joost was het een shitshow, dusja. In elk ander jaar had ik de EBU wel geloofd, maar nu weet ik het gewoon niet goed.
De Zweedse politie heeft verklaard dat er niks fysieks gebeurd is.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:26 schreef marcodej het volgende:
Als het echt meer was dan een dreigende beweging waarbij hij haar niet heeft aangeraakt, staat AvroTros echt zwaar voor joker.
Oe ja straks heeft hij haar weggeduwd.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:26 schreef marcodej het volgende:
Als het echt meer was dan een dreigende beweging waarbij hij haar niet heeft aangeraakt, staat AvroTros echt zwaar voor joker.
Als blijkt dat Joost een vrouw zwaar heeft toegetakeld dan zeker maar dat scenario lijkt mij zo ontzettend onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:26 schreef marcodej het volgende:
Echt vreemd he, als je weet wat voor achterlijk provinciaal gat dat land echt is.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit is helaas ook het beeld dat ik tegenwoordig van Zweden heb.
Ik ben ooit begonnen aan een Zweedse True Crime podcast, maar daar moest ik na een paar afleveringen mee stoppen, vanwege de misselijkmakende hoeveelheid Zweedse supereuriteits-bagger.
Dan had je toch sowieso verklaringen gehad?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:30 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Als blijkt dat Joost een vrouw zwaar heeft toegetakeld dan zeker maar dat scenario lijkt mij zo ontzettend onwaarschijnlijk.
volgens mij een land met heel veel sneeuwvlokjesquote:Op maandag 13 mei 2024 22:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Echt vreemd he, als je weet wat voor achterlijk provinciaal gat dat land echt is.
Meer dan een gebalde vuist kan ik me toch moeilijk voorstellen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:30 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Als blijkt dat Joost een vrouw zwaar heeft toegetakeld dan zeker maar dat scenario lijkt mij zo ontzettend onwaarschijnlijk.
Maar gaat politie onderzoek doen omdat iemand zijn vuist een keer gebald heeft? Dat is toch ook onzin?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:34 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Meer dan een gebalde vuist kan ik me toch moeilijk voorstellen.
"Ik slaap weer op de bank vannacht".quote:Op maandag 13 mei 2024 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n vriend zit ook in een bubble die hem steeds negatieve verhalen over Joost voert. Dus dan zet ik maar weer een tirade in en bombardeer hem met feitjes waardoor hij overtuigd raakt van het tegendeel - of het opgeeft (welke van de twee weet ik eigenlijk niet).
Ja, dit vooral. Het handelen van de EBU valt niet goed te praten en het wordt extra wrang doordat er ook oprechte twijfel is of er wel daadwerkelijk iets 'ergs' gebeurd is.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:35 schreef Domnivoor het volgende:
Of hij nou wel of niet iets verkeerds heeft gedaan: ik sta achter het principe dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Een diskwalificatie zonder helder verhaal voelt onrechtvaardig.
's Winter kan het nogal eens tekeer gaan ja, zeker in het noorden.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:33 schreef danilel het volgende:
[..]
volgens mij een land met heel veel sneeuwvlokjes
Je moet er gewoon niet vanuit gaan dat Joost een heilige is. Is hij niet. Hij zal vast agressief zijn geweest naar die dame, misschien (hoewel zelfs de politie tot nu toe zegt van niet) was er ook fysiek contact. Of misschien heeft hij de camera zelfs uit haar hand geslagen. Dat is zeker niet goed te praten... maar het is ook niet zo dat daar een gevangenisstraf op staat.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Miloutchi het volgende:
Ik ben soms wel een beetje bang dat er dadelijk wel uitkomt dat Joost iets gedaan heeft wat niet kan en dat ik hem dan zo fel verdedigd heb. Maar zelfs afgezien van Joost was het een shitshow, dusja. In elk ander jaar had ik de EBU wel geloofd, maar nu weet ik het gewoon niet goed.
Wel ironisch gezien zijn tekst:quote:Op maandag 13 mei 2024 22:37 schreef Cosima het volgende:
Hij heeft trouwens een stoornis dat letterlijk inhoudt dat je moeite hebt met het reguleren van emoties.
Ik hoop daarom zo dat de support blijft bestaan ook als er meer duidelijk wordt.
quote:Ich bin in Deutschland, aber ich bin so allein
Io sono in Italia, maar toch doet het pijn
'k Ben aan het vluchten van mezelf, roep de hele dag om help
Ja, ik geef zelfs mensen geld, maar d'r is niemand die me helpt
Aww.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:37 schreef Momo het volgende:
Reactie van de vrouwelijke danser Sophie Mason
https://www.instagram.com(...)utm_campaign=loading
Stuntje en Appie ook met een blauw hartje in de reacties.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:40 schreef Momo het volgende:
Ook een reactie van de stylist Marleen Ettema
https://www.instagram.com/p/C661h-dIlAR/?img_index=1
Zou toch hopen dat de organisatie van het Eurovisie iemand als Joost dan beter zou beschermen en gemaakte afspraken nakomtquote:
Dat soldatenuniform (?) is wel ehm bijzonder.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:40 schreef Momo het volgende:
quote:Op maandag 13 mei 2024 22:37 schreef Momo het volgende:
Fijn dat deze mensen toch ook nog positief op het hele avontuur terugkijkenquote:Op maandag 13 mei 2024 22:40 schreef Momo het volgende:
Ze kunnen moeilijk nu zeggen, nee ja we twijfelden wel, waren niet echt unaniem, maarja toch maar gedaan! Dat doet de AVROTROS net zo hard niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:37 schreef Cosima het volgende:
Ik vrees dat er wel echt iets gebeurd is dat diskwalificatie rechtvaardigd. Het statement van ebu is echt heel duidelijk helaas. Als het een unaniem besluit is geweest, dan betekent dat wel wat. Ik zie geen reden dat een organisatie als ebu hierover zou liegen, en geen reden om Joost om niks te diskwalificeren. Dat is helemaal niet goed voor het songfestival, en kost ook centen. Ik vrees dat ze niet anders konden, en dat Joost straks veel gezeik over zich heen krijgt, zeker omdat iedereen nu zo supportive is. Die mensen voelen zich dan dom en gaan uitvallen naar hem om het voor zichzelf weer goed te praten.
Hij heeft trouwens een stoornis dat letterlijk inhoudt dat je moeite hebt met het reguleren van emoties.
Ik hoop daarom zo dat de support blijft bestaan ook als er meer duidelijk wordt.
Ah dus als ik bij jouw thuis de hut verbouw wacht je ook met me er uit zetten tot alles onderzocht en strafrechtelijk afgehecht is?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:35 schreef Domnivoor het volgende:
Of hij nou wel of niet iets verkeerds heeft gedaan: ik sta achter het principe dat iemand onschuldig is totdat het tegendeel bewezen is. Een diskwalificatie zonder helder verhaal voelt onrechtvaardig.
Dat betekentquote:Op maandag 13 mei 2024 22:22 schreef Miloutchi het volgende:
Dan diskwalificeer ik je keihard.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah dus als ik bij jouw thuis de hut verbouw wacht je ook met me er uit zetten tot alles onderzocht en strafrechtelijk afgehecht is?
Welkom bij de club!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:37 schreef Cosima het volgende:
Ik vrees dat er wel echt iets gebeurd is dat diskwalificatie rechtvaardigd. Het statement van ebu is echt heel duidelijk helaas. Als het een unaniem besluit is geweest, dan betekent dat wel wat. Ik zie geen reden dat een organisatie als ebu hierover zou liegen, en geen reden om Joost om niks te diskwalificeren. Dat is helemaal niet goed voor het songfestival, en kost ook centen. Ik vrees dat ze niet anders konden,
Wat moet ik zien? Die vlag met "Ook ik ben #team Joost"?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:37 schreef Momo het volgende:
De hut verbouw nog wel.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah dus als ik bij jouw thuis de hut verbouw wacht je ook met me er uit zetten tot alles onderzocht en strafrechtelijk afgehecht is?
Wat een timingquote:Op maandag 13 mei 2024 22:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat betekent
a) dat je niemand beoordeelt zonder de feiten te kennen, wat een hele positieve eigenschap is
b) dat je bereid bent je mening bij te stellen als er bewijs is van het tegendeel, wat wederom een positieve eigenschap is
En
c) je bent niet trein2000
Verbouw.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking welquote:Op maandag 13 mei 2024 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geloof me, als ze direct allemaal unaniem hadden gevonden dat Joost eruit gekegeld had moeten worden, hadden we dat vrijdagochtend al gewetenquote:Op maandag 13 mei 2024 22:37 schreef Cosima het volgende:
Ik vrees dat er wel echt iets gebeurd is dat diskwalificatie rechtvaardigd. Het statement van ebu is echt heel duidelijk helaas. Als het een unaniem besluit is geweest, dan betekent dat wel wat. Ik zie geen reden dat een organisatie als ebu hierover zou liegen, en geen reden om Joost om niks te diskwalificeren. Dat is helemaal niet goed voor het songfestival, en kost ook centen. Ik vrees dat ze niet anders konden, en dat Joost straks veel gezeik over zich heen krijgt, zeker omdat iedereen nu zo supportive is. Die mensen voelen zich dan dom en gaan uitvallen naar hem om het voor zichzelf weer goed te praten.
quote:Op maandag 13 mei 2024 22:46 schreef Jane het volgende:
Wil je aub geen kwade geesten meer oproepen @:Nattekat? Alvast bedankt.
De politieke geeft zelf aan dat er geen fysiek contact is geweest domus ik schaar het, gecombineerd met wat stevige taal wel een beetje onder deze noemer. Zal het cameravrouwtje van schrik haar camera misschien nog laten vallen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:35 schreef engine het volgende:
[..]
Maar gaat politie onderzoek doen omdat iemand zijn vuist een keer gebald heeft? Dat is toch ook onzin?
Ook hier zie ik niks behalve wat foto's? Komt dat omdat ik geen Instagram heb of mis ik iets?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:40 schreef Momo het volgende:
Godallemachtig, morgen wordt je verhaal dat Joost een kernbom heeft gegooid op Malmö.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We zullen moeten afwachten.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:37 schreef Cosima het volgende:
Hij reageerde voor mijn post al, onschuldig!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:46 schreef Jane het volgende:
Wil je aub geen kwade geesten meer oproepen @:Nattekat? Alvast bedankt.
Wat moet ik zien? Na alle honderden reacties met speculatie, getroll en onzin hier, lijkt mij een reactie van iemand uit team Joost wel ontopic.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat moet ik zien? Die vlag met "Ook ik ben #team Joost"?
Is dat iets ergs dan?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Godallemachtig, morgen wordt je verhaal dat Joost een kernbom heeft gegooid op Malmö.
Ik zal ze wel niet meer plaatsen hierquote:Op maandag 13 mei 2024 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook hier zie ik niks behalve wat foto's? Komt dat omdat ik geen Instagram heb of mis ik iets?
Zoiets wilde ik ook zeggen, idd. Met 'unaniem' willen ze nu doen voorkomen alsof het klaar als een klontje was, maar dan hadden ze niet eerst zo'n anderhalve dag gewacht met hun beslissing. Dan hadden ze hem ook al niet aan de juryvote laten meedoen, enz.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geloof me, als ze direct allemaal unaniem hadden gevonden dat Joost eruit gekegeld had moeten worden, hadden we dat vrijdagochtend al geweten
Elk bestuur waar dan ook wil eenheid uitstralen. Ze zullen het diep van binnen echt niet allemaal eens zijn geweest, maar uiteindelijk moet er toch een oordeel komen.
Wat er vanuit de politie komt is ook weinig duidelijk. Er is zo weinig informatie dat ik niet meer weet of hij wel of niet ergens voor vervolgd zal worden. Maar zowel, snap ik het besluit van EBU zeker. Zo niet, ja dan niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:47 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
De politieke geeft zelf aan dat er geen fysiek contact is geweest domus ik schaar het, gecombineerd met wat stevige taal wel een beetje onder deze noemer. Zal het cameravrouwtje van schrik haar camera misschien nog laten vallen.
Maar dat de politie hier een onderzoek naar doet lijkt me wel logische voor de EBU stond er veel te veel op het spel.
Serviëgodenquote:Op maandag 13 mei 2024 22:50 schreef CarloV het volgende:
Deze al geweest?
[ x ]
Ik kan het niet verstaan, dus niet bevestigen wat hier wordt gezegd
Maar in dit geval is nog niet bekend of Joost daadwerkelijk de inboedel kort en klein heeft geslagen, of alleen een harde klap op een kast heeft gegevenquote:Op maandag 13 mei 2024 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lieverd, ik zie die reacties helemaal niet. Het is gewoon letterlijk en niet vervelend bedoelt. Ik zie helemaal geen verklaring oid..quote:Op maandag 13 mei 2024 22:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat moet ik zien? Na alle honderden reacties met speculatie, getroll en onzin hier, lijkt mij een reactie van iemand uit team Joost wel ontopic.
Nee joh, vooral blijven posten!quote:
Maar het is nadrukkelijk niet alleen aftonbladet. Het is ook het AD, voor het verhaal over de berisping. Vanochtend bevestigd in het Parool. Het is ook Cornald Maas. Alleen op eigen gezag, niet ‘aftonbladet schrijft’ Het enige deeltje dat alleen in aftonbladet staat is dat die camera gesneuveld zou zijn, je hebt mij daarbij dan ook altijd een voorbehoud zien maken.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind zelf 'ik houd iemand voor onschuldig tot het tegendeel is bewezen' ook niet helemaal terecht. Ik denk dat je informatie past in kennis die je al hebt en die je gaandeweg opdoet. Als je veel informatie hebt waardoor je weet dat iemand een goed of zachtaardig persoon is, dan zal je zo'n incident minder geloofwaardig vinden dan wanneer je met iemand als Lil' Kleine te maken hebt. Daarom heb ik de mening van @:greys hoog zitten, want die heeft informatie uit de eerste hand.
En dan speelt ook nog mee hoe betrouwbaar en geloofwaardig bronnen zijn. Ieders evaluatie daarvan kan verschillen, maar ik vind dat @:trein2000 bijvoorbeeld wel heel makkelijk over de argumenten heen stapt die hier worden aangedragen voor de ongeloofwaardigheid van Aftonbladet en de media die berichten papegaaien.
Ik weet in deze net zo veel als ieder ander hoor. Behalve dan dat Joost bv in Amsterdam toen wel 40 interviews deed en iedereen dat allemaal leuk vond en hij geen stap of woord verkeerd deed daar. En in het totale voortraject van maanden heeft niemand ooit een kwaad woord over hem gezegd omdat alles positief en leuk was. Dus 'hij was altijd al een tikkende tijdbom' slaat nergens op.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind zelf 'ik houd iemand voor onschuldig tot het tegendeel is bewezen' ook niet helemaal terecht. Ik denk dat je informatie past in kennis die je al hebt en die je gaandeweg opdoet. Als je veel informatie hebt waardoor je weet dat iemand een goed of zachtaardig persoon is, dan zal je zo'n incident minder geloofwaardig vinden dan wanneer je met iemand als Lil' Kleine te maken hebt. Daarom heb ik de mening van @:greys hoog zitten, want die heeft informatie uit de eerste hand.
En dan speelt ook nog mee hoe betrouwbaar en geloofwaardig bronnen zijn. Ieders evaluatie daarvan kan verschillen, maar ik vind dat @:trein2000 bijvoorbeeld wel heel makkelijk over de argumenten heen stapt die hier worden aangedragen voor de ongeloofwaardigheid van Aftonbladet en de media die berichten papegaaien.
Dat statement had net zo goed niet kunnen bestaan zo weinig staat erin.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef trein2000 het volgende:
En er is kennelijk ook een statement van de EBU, volgens de nos. Maar ik kan dat niet vinden
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contestquote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef trein2000 het volgende:
En er is kennelijk ook een statement van de EBU, volgens de nos. Maar ik kan dat niet vinden
quote:UPDATED MONDAY 13 MAY
“The Dutch artist Joost Klein was disqualified from the Grand Final of this year’s Eurovision Song Contest following threatening behaviour directed at a female member of the production crew. Swedish police have investigated the offence, and the case will soon be handed over to the prosecutor in an accelerated procedure.
Joost’s behaviour was in clear breach of Contest rules which are designed to ensure there is a safe working environment for all staff and to protect the production. We are not pre-judging the legal process but, given the circumstances of what occurred and the fact that the police case will shortly be handed to the prosecutor, it would not have been appropriate for Joost to participate in the Grand Final.
The decision to exclude him was backed by the Contest’s governing body of Members - the Eurovision Song Contest Reference Group - and unanimously supported by the EBU Executive Board, following a thorough internal investigation.
The version of events released in some public comments and on social media does not correspond with the statements shared with us and the Swedish Police by staff and witnesses. However, the matter is now subject to legal proceedings and there is unfortunately nothing further we can add at this stage.
We have a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our events and will always take necessary action to address threats to staff – no matter who they come from.”
Ik kom je even bijvallen dat Instagram idd heel lastig is zonder account. Ik heb er ook geen een en ik zie vaak ook niet datgene wat bedoeld wordt als ik op een link klik.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lieverd, ik zie die reacties helemaal niet. Het is gewoon letterlijk en niet vervelend bedoelt. Ik zie helemaal geen verklaring oid..
Dat is juist één van de weinige dingen die wel bekend is. Er is geen sprake geweest dat hij haar aangeraakt heeft, het ging om een 'onrechtmatige dreiging' (als ik 't goed zeg).quote:Op maandag 13 mei 2024 22:52 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Maar in dit geval is nog niet bekend of Joost daadwerkelijk de inboedel kort en klein heeft geslagen, of alleen een harde klap op een kast heeft gegeven![]()
Ik heb je all uitgelegd waarom die berisping zelf ook ongeloofwaardig is. Nee, dat weet ik niet zeker, maar ik heb wel goede redenen om eraan te twijfelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar het is nadrukkelijk niet alleen aftonbladet. Het is ook het AD, voor het verhaal over de berisping. Vanochtend bevestigd in het Parool. Het is ook Cornald Maas. Alleen op eigen gezag, niet ‘aftonbladet schrijft’ Het enige deeltje dat alleen in aftonbladet staat is dat die camera gesneuveld zou zijn, je hebt mij daarbij dan ook altijd een voorbehoud zien maken.
Bron?quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
Ok dan zal ik geen instagram linkjes meer delen. Ik ga speculeren dat Joost een banaan heeft lopen gooien.
Fok!quote:
Nou, wat zou de EBU hier over te zeggen hebben? Spannend... wat denk jij? Zullen ze zeggen: nee joh, niks aan de hand, foutje bedankt. Of zal het zijn: we hebben unaniem besloten dat Joost moest worden gediskwalificeerd. Jij mag kiezen!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef trein2000 het volgende:
Zeg me aub hoe zit het?quote:Op maandag 13 mei 2024 18:49 schreef Remco het volgende:
Ach blijkt het toch allemaal iets anders te zitten, wie had dat nu verwacht.
Lachen en huilen tegelijk. Omdat het gewoon niet waar is.quote:We have a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our events
Ja natuurlijk dat laatste maar zouden ze dat ook zeggen als er niks gebeurd is? Je moet uiteindelijk toch wel een reden hebben om zoiets te kunnen zeggen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, wat zou de EBU hier over te zeggen hebben? Spannend... wat denk jij? Zullen ze zeggen: nee joh, niks aan de hand, foutje bedankt. Of zal het zijn: we hebben unaniem besloten dat Joost moest worden gediskwalificeerd. Jij mag kiezen!
Ja, mijn analogie gaat wat mank. Het is meer de interpretatie van verschillende mensen/organisaties over Joost die uit z'n stekker is gegaan op een bepaald moment (gezien de omstandigheden niet onlogisch)quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is juist één van de weinige dingen die wel bekend is. Er is geen sprake geweest dat hij haar aangeraakt heeft, het ging om een 'onrechtmatige dreiging' (als ik 't goed zeg).
Dus alle "hij heeft x of y gesloopt" kan gewoon weerlegd worden, anders had dat echt wel in de aanklacht of verklaring gestaan.
Ik ben wel benieuwd wie EBU bedoeld met unaniem. Het MT? Of de top 5 landen? De top 5 landen hadden ook commentaar dat het te zwaar was.
Hoe kan je dit een vreselijk persoon vinden?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:00 schreef Ama het volgende:
Topic in NWS volg ik al helemaal niet meer.Daar weet iedereen zeker dat Joost een vreselijk persoon is. Bah
Nou staat toch wel iets in. Dank @hole1988. Kennelijk zijn er meerdere getuigen en heeft de politie een ander verhaal dan de AT. Dat vind ik toch wel opmerkelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat statement had net zo goed niet kunnen bestaan zo weinig staat erin.
Als ze vinden dat er niks is gebeurd, was de DSQ er niet was geweestquote:Op maandag 13 mei 2024 22:58 schreef engine het volgende:
[..]
Ja natuurlijk dat laatste maar zouden ze dat ook zeggen als er niks gebeurd is? Je moet uiteindelijk toch wel een reden hebben om zoiets te kunnen zeggen.
Het is een beetje zoals altijd. Elke (semi-)bn'er wil even gauw scoren. Zal de komende weken wel zo blijven.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:59 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ja, mijn analogie gaat wat mank. Het is meer de interpretatie van verschillende mensen/organisaties over Joost die uit z'n stekker is gegaan op een bepaald moment (gezien de omstandigheden niet onlogisch)
In beginsel is zo’n verklaring natuurlijk net zo veel waard als die van de AT.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nou, wat zou de EBU hier over te zeggen hebben? Spannend... wat denk jij? Zullen ze zeggen: nee joh, niks aan de hand, foutje bedankt. Of zal het zijn: we hebben unaniem besloten dat Joost moest worden gediskwalificeerd. Jij mag kiezen!
Maar dat bedoel ik toch helemaal niet?quote:
Dat is gelet op het aanhoudende wangedrag van Israëlische delegatieleden wel wat clownesk ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef Greys het volgende:
Uit het statement van EBU
[..]
Lachen en huilen tegelijk. Omdat het gewoon niet waar is.
Mja, als het statement van de vrouw anders is dan wat AT zegt, heeft de politie automatisch ook dat andere verhaal (naast dat van Joost/AT)quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou staat toch wel iets in. Dank @:hole1988. Kennelijk zijn er meerdere getuigen en heeft de politie een ander verhaal dan de AT. Dat vind ik toch wel opmerkelijk.
We have a zero tolerance policy toward inappropriate behavior, except when it concerns Israel. They can do whatever the hell they like.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Er worden geen feiten gegeven en ze wijzen met de vinger naar de persoon die ze gediskwalificeerd hebben (goh wat raar). Dat verhaal van de politie lees ik er niet in.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou staat toch wel iets in. Dank @:hole1988. Kennelijk zijn er meerdere getuigen en heeft de politie een ander verhaal dan de AT. Dat vind ik toch wel opmerkelijk.
Nogmaals, ik bedoelde er helemaal niks verkeerds meequote:
Wacht, even terugspoelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In beginsel is zo’n verklaring natuurlijk net zo veel waard als die van de AT.
Nee, want zij moeten verantwoorden dat Joost is gediskwalificeerd. Avrotros had ook Joost voor de bus kunnen gooien, dat had voor hun reputatie niks uitgemaakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In beginsel is zo’n verklaring natuurlijk net zo veel waard als die van de AT.
Dankquote:Op maandag 13 mei 2024 22:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kom je even bijvallen dat Instagram idd heel lastig is zonder account. Ik heb er ook geen een en ik zie vaak ook niet datgene wat bedoeld wordt als ik op een link klik.
Tuurlijk! Alleen kan het zijn dat iemand zonder insta soms vraagt waar je op doelt, want ik heb ook vaak het idee dat ik iets anders zie dan mensen met een account.quote:
Ze hebben het in die verklaring wederom uitsluitend over "staff" (medewerkers).quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja opzich, de schade aan Joost zijn deelname is al gedaan inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:05 schreef Za het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat Joost iemand een pets heeft verkocht, hupla met de flakke hand én een camera aan diggelen.
Want wanneer dat niet zo is, en hij onterecht gediskwalificeerd is, komt hij in een vervelende slachtofferrol, en dat heeft hij al lang genoeg meegemaakt.
Dus geweld en vernieling gaarne, hup Joost! 💙🐦
Dank je dat we dat in elk geval eens kunnen zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is gelet op het aanhoudende wangedrag van Israëlische delegatieleden wel wat clownesk ja.
Dat is toch erg, dat dat niet geldt als deelnemers worden gepest en pers wordt afgeluisterd enzo en stiekem worden gefilmd (wat vele persleden hebben verklaard). Geaccrediteerde pers en zeker deelnemers zouden toch net zo beschermd moeten worden als medewerkers van de EBU. Ze zijn op dat moment zelfs een soort medewerkers van ze.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hebben het in die verklaring wederom uitsluitend over "staff" (medewerkers).
Dat sluit ik ook bepaald niet uit hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je dat we dat in elk geval eens kunnen zijn.
En ik kan het uiteraard nooit bewijzen maar m'n vermoeden is heel sterk dat als bv een van de dansers van Israël dat gebaar had gemaakt het vast vergoelijkt had geworden onder 'gezien de spanning...' etc en een excuus genoeg had geweest. Ik denk niet dat ze Israël hadden gediskwalificeerd. Denk. Niet weet. Voor de duidelijkheid.
(Ik denk zelf niet dat ze er van de betalende Big 5 hadden gediskwalificeerd.)
Tja ik vind dat lastig. Ik weet niet hoe oud de medewerker in kwestie is en wat er precies gebeurd is. Kan me voorstellen dat als je daadwerkelijk bedreigd bent je ook gewoon even tot jezelf wil komen. Er was ook weinig tijd natuurlijk. Kan me goed voorstellen dat wanneer er een week tussen gezeten had het anders gegaan was. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat er nu precies gebeurd is.quote:En stel dat Joost wél een camera heeft gemold ofzo vind ik het gewoon meer dan terecht dat hij daar een boete ofzo voor krijgt. Maar hier had op z'n minst eerst de mogelijkheid voor een gesprek moeten komen.
quote:
Is dat ooit eerder voorgekomen in een ESF-reeks?quote:
Volledig eens dat die óók beschermd moeten wordenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is toch erg, dat dat niet geldt als deelnemers worden gepest en pers wordt afgeluisterd enzo en stiekem worden gefilmd (wat vele persleden hebben verklaard). Geaccrediteerde pers en zeker deelnemers zouden toch net zo beschermd moeten worden als medewerkers van de EBU. Ze zijn op dat moment zelfs een soort medewerkers van ze.
Jezus wat indiscreet dit.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:40 schreef Momo het volgende:
Ik denk dat Joost zich niet bepaald veilig heeft gevoeld nee. En niet in een "prettige werkomgeving" was. Afgezien van het (meerdere keren) lastigvallen door die vrouw met haar camera (volgens Joost/AT) zijn er gewoon bewijzen dat hij lastig werd gevallen door de Israëlische delegatie. Het is toch een schande dat eigenlijk niemand echt een leuke tijd heeft gehad?!quote:Op maandag 13 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is toch erg, dat dat niet geldt als deelnemers worden gepest en pers wordt afgeluisterd enzo en stiekem worden gefilmd (wat vele persleden hebben verklaard). Geaccrediteerde pers en zeker deelnemers zouden toch net zo beschermd moeten worden als medewerkers van de EBU. Ze zijn op dat moment zelfs een soort medewerkers van ze.
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @Greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:13 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik denk dat Joost zich niet bepaald veilig heeft gevoeld nee. En niet in een "prettige werkomgeving" was. Afgezien van het (meerdere keren) lastigvallen door die vrouw met haar camera (volgens Joost/AT) zijn er gewoon bewijzen dat hij lastig werd gevallen door de Israëlische delegatie. Het is toch een schande dat eigenlijk niemand echt een leuke tijd heeft gehad?!
Nu wordt het natuurlijk pure speculatie omdat we de interne tijdslijn niet kennen. Maar het lijkt me geen gekke gang van zaken als de EBU op vrijdag heeft gezegd: "We wachten het rapport van de politie even af zodat we zoveel mogelijk de feiten op een rij hebben". Die zal ergens eind van de dag beschikbaar zijn geweest – te kort dag om een beslissing te nemen voor de jurywedstrijd, dus nog geen deelname en voorlopig jurering op basis van een opname.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:03 schreef Em31 het volgende:
Nederland zei toch dat ze vrijdagnacht/zaterdagochtend nog dachten dat het gewoon goed zou komen. Dus zo makkelijk was de beslissing blijkbaar niet.
Maar het zijn toch ook gewoon artiesten die deelnemen aan een muziek festival? Lijkt mij dat vooraf gemaakte afspraken gerespecteerd dienen te worden. Als een mevrouw Taylor Swift meermaals ongewenst zou filmen dan zou die mevrouw en de hele organisatie de volgende dag bij KFC werkenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @:greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.
Eens. Sterker nog als ik daar de leiding had gehad zou ik meteen geroepen hebben ‘we hebben tot zondagochtend jongen! Niets overhaasten. Kwaliteit boven snelheid’.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:18 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nu wordt het natuurlijk pure speculatie omdat we de interne tijdslijn niet kennen. Maar het lijkt me geen gekke gang van zaken als de EBU op vrijdag heeft gezegd: "We wachten het rapport van de politie even af zodat we zoveel mogelijk de feiten op een rij hebben". Die zal ergens eind van de dag beschikbaar zijn geweest – te kort dag om een beslissing te nemen voor de jurywedstrijd, dus nog geen deelname en voorlopig jurering op basis van een opname.
Daarna gezegd tegen AvroTROS "we bespreken dit verslag intern en zien elkaar morgenochtend weer over hoe we dit gaan afhandelen." Vervolgens 's nachts na de jury-wedstrijd of 's ochtends bespreking gehad met het bestuur van de EBU, waarbij iedereen het blijkbaar eens was dat diskwalificatie gepast was. Daarna in de loop van de ochtend opnieuw een bijeenkomst met de AvroTROS, aangegeven dat ze tot diskwalificatie over zouden gaan, wat tegenstribbelen en pogingen van de AvroTROS om de EBU van gedachten te doen veranderen, maar zonder resultaat omdat er al een duidelijke beslissing was genomen. En voilá, zaterdag aan het begin van de middag de publieke aankondiging dat er tot diskwalificatie werd overgaan.
Dat het zo "lang" heeft geduurd voordat de diskwalificatie definitief bekend werd, hoeft helemaal niet te duiden op een moeilijk beslissingsproces.
Een duet tussen Waylon en Glennis Grace.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef Jane het volgende:
Maareh... nu ik zo lees aan wat voor regels de acts zich allemaal moeten houden, t/m verplichtingen om aan allerlei sponsorcampagnes mee te werken, vraag ik me oprecht af wie je nog zo'n slangenkuil in zou durven sturen. Een beetje gevestigde artiest zal zich er al snel tegen gaan verzetten, maar een onervaren iemand gaat er misschien aan onderdoor. Beide wil je niet.
Economisch belang is inmiddels groter dan het belang van de artiesten, alles is met contracten vastgelegd.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @:greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.
Oh grote hoeder van het fatsoen, vertel ons meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zondagochtend? Ná de finale?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. Sterker nog als ik daar de leiding had gehad zou ik meteen geroepen hebben ‘we hebben tot zondagochtend jongen! Niets overhaasten. Kwaliteit boven snelheid’.
Ik snap zeker wat je bedoelt maar op zich zou na een nacht de volgende ochtend bv wel door EBU aan de dame gevraagd zou kunnen hebben (deze zin klopt niet he haha) of ze met hen als bemiddelaar toch even met Joost zou willen praten. Maar ze stond nergens voor open. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de EBU daar niet heel erg hun best voor deden omdat ze hem toch al liever kwijt dan rijk waren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat sluit ik ook bepaald niet uit hoor.
[..]
Tja ik vind dat lastig. Ik weet niet hoe oud de medewerker in kwestie is en wat er precies gebeurd is. Kan me voorstellen dat als je daadwerkelijk bedreigd bent je ook gewoon even tot jezelf wil komen. Er was ook weinig tijd natuurlijk. Kan me goed voorstellen dat wanneer er een week tussen gezeten had het anders gegaan was. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat er nu precies gebeurd is.
quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is nu al zo dat ik me schuldig zou voelen om een volgende kandidaat die hel in te sturen.
Daarom stel ik voor dat we Gordon nomineren.
Jaaaa. Die ligt ook zo heerlijk bij Aran.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is nu al zo dat ik me schuldig zou voelen om een volgende kandidaat die hel in te sturen.
Kijk, dat worden pas leuke interviews! Vol sympathie en vrolijkheidquote:Op maandag 13 mei 2024 23:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Jaaaa. Die ligt ook zo heerlijk bij Aran.
Overigens zie je al jaren dat het vooral jonge en onbekende artiesten zijn die meedoen aan het ESF. Af en toe een meer ervaren en 'grotere' artiest, maar dat zijn dan wel de uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef Jane het volgende:
Maareh... nu ik zo lees aan wat voor regels de acts zich allemaal moeten houden, t/m verplichtingen om aan allerlei sponsorcampagnes mee te werken, vraag ik me oprecht af wie je nog zo'n slangenkuil in zou durven sturen. Een beetje gevestigde artiest zal zich er al snel tegen gaan verzetten, maar een onervaren iemand gaat er misschien aan onderdoor. Beide wil je niet.
quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
Ok dan zal ik geen instagram linkjes meer delen. Ik ga speculeren dat Joost een banaan heeft lopen gooien.
Die tien jaar is nog heel optimistisch als je alles leest.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:18 schreef Andromache het volgende:
Huilen inderdaad. Jaar na jaar hoorden we unaniem, zelfs van Anouk, dat het een fantastische ervaring was voor welke artiest dan ook. En nu? Afschuwelijk. Wie had kunnen voorzien in, zeg, 2021 dat het amper 3 jaar later zo mis kon gaan? Als de aangesloten leden niet heel snel veranderingen gaan afdwingen, is het met het ESF gedaan binnen 10 jaar.
Wordt er ook een beetje somber van dat de boodschap van Joost zijn deelname compleet vergeten is.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:23 schreef StellaClark het volgende:
Ik vind het vooral oneerlijk dat Joost met zijn muziek echt probeert het stigma op mentale gezondheid te doorbreken, maar dan gebeurt er zoiets en wordt dat er direct bijgehaald als bewijs dat 'ie nooit zou deugen.
Lenny Kuhr lijkt me een kanon voor de televote.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik dacht eerst dat je het had over de gevangenisstraf die Joost boven het hoofd hangt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Die tien jaar is nog heel optimistisch als je alles leest.
Dat heb je goed gezegd iddquote:Op maandag 13 mei 2024 23:26 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Wordt er ook een beetje somber van dat de boodschap van Joost zijn deelname compleet vergeten is.
Ach ouders moeten ook hun geduld bewaren bij hun kinderen, schieten ook wel een uit hun slof.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh wauw. Ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Lenny Kuhr lijkt me een kanon voor de televote.
Moest lachen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je het had over de gevangenisstraf die Joost boven het hoofd hangt.
Ik snap dat. Maar ik zie het wel als twee losstaande dingen. Komt misschien ook wel omdat laaggeplaatsten die gewoon hun werk doen lastigvallen iets is dat ik altijd heel slecht trek. (Ik heb tijdens Corona eens als een volleerd tokkie iemand aangesproken in een McDonald’s toen hij een of ander scholier die daar QR-portier was vervelend benaderdequote:Op maandag 13 mei 2024 23:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap zeker wat je bedoelt maar op zich zou na een nacht de volgende ochtend bv wel door EBU aan de dame gevraagd zou kunnen hebben (deze zin klopt niet he haha) of ze met hen als bemiddelaar toch even met Joost zou willen praten. Maar ze stond nergens voor open. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de EBU daar niet heel erg hun best voor deden omdat ze hem toch al liever kwijt dan rijk waren.
Ik geef wederom toe, dat is puur gevoel. Maar het feit dat ze hun deelnemers zo makkelijk en openlijk lieten treiteren door bv die Keren zegt al wel wat over hoe belangrijk ze hun deelnemers vinden. Het zijn puppets die blij mogen zijn dat ze daar zijn, ze moeten maar overal zonder zeuren aan meewerken en worden niet meer als mensen gezien. Hun medewerkers wel. Dat zou gelijker moeten worden getrokken. Even los gezien van het incident. Het voelt heel oneerlijk hoe onveilig velen zich daar voelden en ik denk dat ik (en velen) het daarom als extra unfair voelen voor Joost.
Ook al heeft ie *iets* gedaan, want dat ontdekt niemand en hij zelf ook niet. Er zouden hier toch een beetje verzachtende omstandigheden moeten zijn omdat EBU zelf die stressvolle situatie en hoogspanning heeft gecreëerd door a) Israël te laten meedoen wat gevoelig lag en b) hun schema knettervol te duwen met allerlei verplichtingen waardoor mensen moe en gefrustreerd worden en C) de medewerker zelf ook afspraak negeerde.
Or Kirkorov. Of course he can hand out 1000 dollar perfumes to people in the press area to bribe them!quote:Op maandag 13 mei 2024 23:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We have a zero tolerance policy toward inappropriate behavior, except when it concerns Israel. They can do whatever the hell they like.
Dit weten we niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:18 schreef Leshy het volgende:
waarbij iedereen het blijkbaar eens was dat diskwalificatie gepast was
Op zich niet oneens, maar ik had het nu wel over iets anders. Namelijk dat het nu tot iets lijkt te zijn verworden dat echt helemaal geen leuke ervaring is voor de artiest, helemaal los van de uitslag. Dat ze als een soort slaven moeten doen wat ze wordt opgedragen (voor de sponsors) en bij het minste geringste gedreigd worden met sancties. Nu meerdere acts hebben losgelaten dat ze hun tijd daar als hel ervaren hebben, wil je dat toch niemand willens en wetens aandoen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens zie je al jaren dat het vooral jonge en onbekende artiesten zijn die meedoen aan het ESF. Af en toe een meer ervaren en 'grotere' artiest, maar dat zijn dan wel de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Een Robbie Williams, Elton John of een Helene Fischer (om ook eens een Duits voorbeeld te nemen), zie je niet.
Voor hen is de afweging, tijd, inzet en afbraakrisico (ook van laatste worden) de mogelijke baten niet waard.
Zijn we het toch nog enigszins eens vandaag! Want tuurlijk vind ik dat ook niet kunnen. Je hoort mensen niet te laten schrikken. Ook niet als ze jou lastigvallen tegen de afspraken in. Maar ik vind wel dat er dan op z'n mínst ruimte moet zijn voor een gesprek en excuses. Kan je daarna altijd nog de politie bellen als je het dan alsnog zo voelt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat. Maar ik zie het wel als twee losstaande dingen. Komt misschien ook wel omdat laaggeplaatsten die gewoon hun werk doen lastigvallen iets is dat ik altijd heel slecht trek. (Ik heb tijdens Corona eens als een volleerd tokkie iemand aangesproken in een McDonald’s toen hij een of ander scholier die daar QR-portier was vervelend benaderde) ik vind dat gewoon echt not-done. Die mensen doen hun werk, Klein is op zo’n moment hoger in status, daar komt een verantwoordelijkheid bij kijken.
Maar niemand, zelfs kwade geest trein2000 niet, ontkent dat de organisatie zijdens EBU ruk was en de afhankelijk van dit incident zo mogelijk nog slechter.
Hij heeft zelfs Rowan Atkinson een keer doodgeschoten.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Op zich niet oneens, maar ik had het nu wel over iets anders. Namelijk dat het nu tot iets lijkt te zijn verworden dat echt helemaal geen leuke ervaring is voor de artiest, helemaal los van de uitslag. Dat ze als een soort slaven moeten doen wat ze wordt opgedragen (voor de sponsors) en bij het minste geringste gedreigd worden met sancties. Nu meerdere acts hebben losgelaten dat ze hun tijd daar als hel ervaren hebben, wil je dat toch niemand willens en wetens aandoen.
Denk je trouwens dat iemand als Elton John het had gepikt als er tegen zijn uitdrukkelijke wens in gefilmd zou worden? Heb je die man wel eens tekeer horen gaan als hem iets niet zint?
Precies, al je de grootste artiesten hebt en iemand houd zich niet aan de afspraken zoals niet filmen en gaat meerdere keren over de schreef, dan staat die gene op straat.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Op zich niet oneens, maar ik had het nu wel over iets anders. Namelijk dat het nu tot iets lijkt te zijn verworden dat echt helemaal geen leuke ervaring is voor de artiest, helemaal los van de uitslag. Dat ze als een soort slaven moeten doen wat ze wordt opgedragen (voor de sponsors) en bij het minste geringste gedreigd worden met sancties. Nu meerdere acts hebben losgelaten dat ze hun tijd daar als hel ervaren hebben, wil je dat toch niemand willens en wetens aandoen.
Denk je trouwens dat iemand als Elton John het had gepikt als er tegen zijn uitdrukkelijke wens in gefilmd zou worden? Heb je die man wel eens tekeer horen gaan als hem iets niet zint?
Ja? Hebben meerdere acts dat gedaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb Elton John nog nooit horen schreeuwen. Zo goed volg ik hem ook weer niet. Ik weet wel dat Joop van den Ende bekend stond om zijn geschreeuw.quote:Denk je trouwens dat iemand als Elton John het had gepikt als er tegen zijn uitdrukkelijke wens in gefilmd zou worden? Heb je die man wel eens tekeer horen gaan als hem iets niet zint?
Ik heb zo het idee dat die harde afspraak dat Klein niet gefilmd zou worden, niet eens bestaat.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef Vis1980 het volgende:
Precies, al je de grootste artiesten hebt en iemand houd zich niet aan de afspraken zoals niet filmen en gaat meerdere keren over de schreef, dan staat die gene op straat.
Respect dat je iemand durft aan te spreken maar de kritiek op QR van die man was wel terechtquote:Op maandag 13 mei 2024 23:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat. Maar ik zie het wel als twee losstaande dingen. Komt misschien ook wel omdat laaggeplaatsten die gewoon hun werk doen lastigvallen iets is dat ik altijd heel slecht trek. (Ik heb tijdens Corona eens als een volleerd tokkie iemand aangesproken in een McDonald’s toen hij een of ander scholier die daar QR-portier was vervelend benaderde) ik vind dat gewoon echt not-done. Die mensen doen hun werk, Klein is op zo’n moment hoger in status, daar komt een verantwoordelijkheid bij kijken.
Maar niemand, zelfs kwade geest trein2000 niet, ontkent dat de organisatie zijdens EBU ruk was en de afhankelijk van dit incident zo mogelijk nog slechter.
Daar komt volgens mij dat verhaal over het crisisoverleg vandaan met verschillende omroepen, want wie zitten daar in:quote:The decision to exclude him was backed by the Contest’s governing body of Members - the Eurovision Song Contest Reference Group - and unanimously supported by the EBU Executive Board, following a thorough internal investigation.
De EBU zegt dat het een unanieme beslissing was:quote:
Ik hoop dat ze Neurenberg mooi vindenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Uit het EBU-standpunt:
[..]
Daar komt volgens mij dat verhaal over het crisisoverleg vandaan met verschillende omroepen, want wie zitten daar in:
Reference Group
Chairperson
Bakel Walden (SSR SRG)
Members
Ebba Adielsson (SVT)
Rachel Ashdown (BBC)
Felix Bergsson (RÚV)
Ana Maria Bordas (RTVE)
Carla Bugalho (RTP)
Claudio Fasulo (RAI)
Simona Martorelli (RAI)
Tomislav Stengl (HRT)
Alexandra Wolfslast (NDR)
Martin Österdahl (EBU)
Executive Board:
Delphine Ernotte Cunci - France Télévision, France
Cilla Benkö Lamborn - Sveriges Radio, Sweden
Mykola Chernotytskyi - UA:PBC, Ukraine
Tim Davie - BBC, United Kingdom
Monika Garbačiauskaitė-Budrienė - LRT, Lithuania
Gilles Marchand - SRG-SSR, Switzerland
Milen Mitev - BNR, Bulgaria
Nicolau Santos - RTP, Portugal
Marinella Soldi - RAI, Italy
Katja Wildermuth - BR, Germany
Naast opperlul Osterdahl dus wel interessant dat deze mensen nu specifiek worden genoemd, want zij steunden volgens de verklaring dus de diskwalificatie
Ik ken iemandquote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Hebben we op FOK iemand die dit kan verstaan?
Sowieso Ierland, Litouwen en de band uit Noorwegen hebben het openlijk geuit en gezegd. De zangeres uit Noorwegen heeft geschreven dat ze zelfs eraan dachten om niet meer aan de finale mee te doen. Misschien meer maar die heb ik nog niet langs zien komen maar ik volg ze ook lang niet allemaal zelf op alle socials.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja? Hebben meerdere acts dat gedaan?
Ja, dat hebben meerdere acts gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja? Hebben meerdere acts dat gedaan?
[..]
Ik heb Elton John nog nooit horen schreeuwen. Zo goed volg ik hem ook weer niet. Ik weet wel dat Joop van den Ende bekend stond om zijn geschreeuw.
Ik dacht dat Portugal en Ierland zeiden dat dat over de delegatie van Israël ging?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Uit het EBU-standpunt:
[..]
Daar komt volgens mij dat verhaal over het crisisoverleg vandaan met verschillende omroepen, want wie zitten daar in:
Reference Group
Chairperson
Bakel Walden (SSR SRG)
Members
Ebba Adielsson (SVT)
Rachel Ashdown (BBC)
Felix Bergsson (RÚV)
Ana Maria Bordas (RTVE)
Carla Bugalho (RTP)
Claudio Fasulo (RAI)
Simona Martorelli (RAI)
Tomislav Stengl (HRT)
Alexandra Wolfslast (NDR)
Martin Österdahl (EBU)
Executive Board:
Delphine Ernotte Cunci - France Télévision, France
Cilla Benkö Lamborn - Sveriges Radio, Sweden
Mykola Chernotytskyi - UA:PBC, Ukraine
Tim Davie - BBC, United Kingdom
Monika Garbačiauskaitė-Budrienė - LRT, Lithuania
Gilles Marchand - SRG-SSR, Switzerland
Milen Mitev - BNR, Bulgaria
Nicolau Santos - RTP, Portugal
Marinella Soldi - RAI, Italy
Katja Wildermuth - BR, Germany
Naast opperlul Osterdahl dus wel interessant dat deze mensen nu specifiek worden genoemd, want zij steunden volgens de verklaring dus de diskwalificatie
quote:
Officieel statement van de EBU.quote:"The decision to exclude him was backed by the Contest’s governing body of Members - the Eurovision Song Contest Reference Group - and unanimously supported by the EBU Executive Board, following a thorough internal investigation."
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contest
Ik vind het apart dat ze nu met deze hele lijst namen komen, lijkt op : I got your back.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De EBU zegt dat het een unanieme beslussing was:
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contest
Welke acts dan?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat hebben meerdere acts gedaan.
Je mag ook gewoon de andere reacties in dit topic lezen, hoor. Greys heeft al heel netjes geantwoord.quote:
+ Polen & Oekraïne.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Sowieso Ierland, Litouwen en de band uit Noorwegen hebben het openlijk geuit en gezegd. De zangeres uit Noorwegen heeft geschreven dat ze zelfs eraan dachten om niet meer aan de finale mee te doen. Misschien meer maar die heb ik nog niet langs zien komen maar ik volg ze ook lang niet allemaal zelf op alle socials.
Edit: oh ja en Portugal die vonden dat ze in een politiek gebeuren werden gedwongen.
Ik heb vooral het idee dat het de tactiek is om zoveel mogelijk namen te droppen omdat er straks bekend wordt dat het allemaal wel mee viel qua bedreiging. Een vuist in de lucht nadat iemand al meerdere keren die week de afspraken heeft geschonden.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat ze nu met deze hele lijst namen komen, lijkt op : I got your back.
En kijk maar: echt echt, zie eens hoe degelijk we te werk zijn gegaan?
En al deze mensen waren aanwezig, of te bereiken?
En hoe is de kwestie aan ze voorgelegd? Want al die mensen waren er ook niet bij natuurlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat ze nu met deze hele lijst namen komen, lijkt op : I got your back.
Rijen gesloten houden. Ze kunnen dit wel zeggen om steviger over te komen maar we kunnen het niet controleren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef Leshy het volgende:
[..]
[..]
Officieel statement van de EBU.
Vooruit, mogelijk waren er in die Reference Group nog wel een paar leden die het oneens waren. Maar een beslissende meerderheid en de volledige bestuursraad waren het blijkbaar wel eens. Dan ben je dus gewoon klaar.
Greys, ik weet dat je hier verdrietig over bent, meer dan misschien.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:22 schreef Greys het volgende:
Het voelt heel oneerlijk hoe onveilig velen zich daar voelden en ik denk dat ik (en velen) het daarom als extra unfair voelen voor Joost.
Ook al heeft ie *iets* gedaan, want dat ontdekt niemand en hij zelf ook niet. Er zouden hier toch een beetje verzachtende omstandigheden moeten zijn omdat EBU zelf die stressvolle situatie en hoogspanning heeft gecreëerd door a) Israël te laten meedoen wat gevoelig lag en b) hun schema knettervol te duwen met allerlei verplichtingen waardoor mensen moe en gefrustreerd worden en C) de medewerker zelf ook afspraak negeerde.
Maar stel dat die dame nou een valse aangifte gedaan heeft? En ze op basis daarvan een beslissing hebben genomen?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef Leshy het volgende:
[..]
[..]
Officieel statement van de EBU.
Vooruit, mogelijk waren er in die Reference Group nog wel een paar leden die het oneens waren. Maar een beslissende meerderheid en de volledige bestuursraad waren het blijkbaar wel eens. Dan ben je dus gewoon klaar.
Daar heb je al antwoord op gehad:quote:
Zijn allemaal mét bron gepost in deze reeks. Gisteren of vandaag Polen. Oekraïne vandaag ook nog. En nee, ik ga ze niet voor je opzoeken.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Sowieso Ierland, Litouwen en de band uit Noorwegen hebben het openlijk geuit en gezegd. De zangeres uit Noorwegen heeft geschreven dat ze zelfs eraan dachten om niet meer aan de finale mee te doen. Misschien meer maar die heb ik nog niet langs zien komen maar ik volg ze ook lang niet allemaal zelf op alle socials.
Edit: oh ja en Portugal die vonden dat ze in een politiek gebeuren werden gedwongen.
Wat mooie foto’s van haar werk? Hoezo indiscreet? Mooie reclame voor haarzelf toch en leuk die details te zienquote:
Nee dat klopt wel eigenlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Eigenlijk nog geen positieve reactie gehoord.
Goeiequote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat het de tactiek is om zoveel mogelijk namen te droppen omdat er straks bekend wordt dat het allemaal wel mee viel qua bedreiging. Een vuist in de lucht nadat iemand al meerdere keren die week de afspraken heeft geschonden.
En je zou in feite hun statuten moeten uitpluizen om te zien hoe eea beslist wordt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Jane het volgende:
[..]
En hoe is de kwestie aan ze voorgelegd? Want al die mensen waren er ook niet bij natuurlijk.
Legitieme vragen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ook een goed punt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Jane het volgende:
[..]
En hoe is de kwestie aan ze voorgelegd? Want al die mensen waren er ook niet bij natuurlijk.
Ik had hem toch echt liever gewoon in die finale gezien.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Za het volgende:
[..]
Greys, ik weet dat je hier verdrietig over bent, meer dan misschien.
Iedereen houdt van Joost en vindt hem instant fantastisch, maar hij is wie hij is door zijn schaduwkant. Daarnaast is woede een fase in de verwerking die hij meen ik doormaakt, dus wie weet.
Aan die pers tafel had hij ook een totaal andere vibe (want hij kan niet zonder zijn vrienden om hem heen), hij is misschien soms woedend of zelfs onredelijk en agressief, dat mag toch? Het leven was oneerlijk voor hem.
Wees gewoon blij indien hij zich misdragen heeft, niet gedesillusioneerd als een slachtoffer thuis zit, maar als dader, en als iemand die op weg is zijn verleden goed te verwerken en alle facetten van emoties doorloopt (if so), en dit misschien nodig had.
Hij heeft meer fans dan ooit, meer mensen die van hem houden dan ooit, ongeacht. Ongekend succes. Joost is zeer geliefd en is wereldnieuws.
En wie beweert dat precies hier?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje consperacy-achtig, denken dat dit allemaal om israel ging.
zelfs een israelische vriendin van me zei dat vandaag...
Mooie reclame voor zichzelf idd, maar zo indiscreet.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef RipCity het volgende:
Wat mooie foto’s van haar werk? Hoezo indiscreet? Mooie reclame voor haarzelf toch en leuk die details te zien
Ik denk dat het wel meevalt, ja, het is hard werken, van repetitie, naar persmoment, naar optreden, naar persmoment, naar repetitie, persmoment etc. etc.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heb je al antwoord op gehad:
[..]
Zijn allemaal mét bron gepost in deze reeks. Oekraïne vandaag ook nog. En nee, ik ga ze niet voor je opzoeken.
Waar het wel een hel is? Het oosten van Oekraïne.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Nu meerdere acts hebben losgelaten dat ze hun tijd daar als hel ervaren hebben, wil je dat toch niemand willens en wetens aandoen.
Dit zie ik even niet, zelfs niet als ik m'n best doe.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:48 schreef Za het volgende:
[..]
Mooie reclame voor zichzelf idd, maar zo indiscreet.
Dat rekje met die kleding van Joost, ik vind dit niet kunnen hoor.
Dat hij eruit vloog, was juist negatief voor de kansen van Israëlquote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef Origami94 het volgende:
Joost moest gewoon gecanceld worden omdat hij een te grote concurrent voor Israel was. Grootste sponsor is een Israelisch bedrijf en er is veel kritiek op het land.
Nederland werd in Italie tweede bij de televote
En de jury zou het geen slecht nummer vinden
Mijn post in de herhaling. Je zou je eens moeten verdiepen ( welnee, maar for argument's sake) in het reilen en zeilen van Israel door de jaren heen wereldwijd. Dat is een gegeven en niks anti-israels aan:quote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje consperacy-achtig, denken dat dit allemaal om israel ging.
zelfs een israelische vriendin van me zei dat vandaag...
Nou dat laatste dus kennelijk toch wel. Daar gaat nou net die hele rel om.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt, ja, het is hard werken, van repetitie, naar persmoment, naar optreden, naar persmoment, naar repetitie, persmoment etc. etc.
Maar niemand wordt gedwongen iets te doen
En dat wijkt af van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou dat laatste dus kennelijk toch wel. Daar gaat nou net die hele rel om.
Rare flex. Moet dat voor altijd geheim blijven ofzo? Bij gala’s en awards shows zien we toch ook altijd de ontwerpers posten etcquote:Op maandag 13 mei 2024 23:48 schreef Za het volgende:
[..]
Mooie reclame voor zichzelf idd, maar zo indiscreet.
Dat rekje met die kleding van Joost, ik vind dit niet kunnen hoor.
Ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Hebben we op FOK iemand die dit kan verstaan?
Joost was een marterlaar in een groter probleem. Nou waren die problemen zo enorm dat het waarschijnlijk sowieso wel naar buiten was gekomen, maar op de manier waarop het gebeurd is was absoluut niet gebeurd zonder dat dat gebeurd was.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:49 schreef d_elise het volgende:
Ik bedenk me eigenlijk nu pas dat zijn wat negatieve houding natuurlijk best te verklaren is door wat er is voorgevallen. En dan hielp dat gedoe met Israël niet mee natuurlijk.
En dat was weer positief voor de EBU want die wilden niet dat ze wonnen wegens nóg grotere shitstorm volgend jaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat hij eruit vloog, was juist negatief voor de kansen van Israël
Het valt helemaal niet mee. Lees je in. Staat allemaal gewoon in deze reeks. Verder heb je genoeg namen van landen doorgekregen om zelf onderzoek te doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel meevalt, ja, het is hard werken, van repetitie, naar persmoment, naar optreden, naar persmoment, naar repetitie, persmoment etc. etc.
Maar niemand wordt gedwongen iets te doen, niemand leeft op water en brood, en niemand wordt geslagen (nou ja, behalve die ene cameravrouw dan misschien).
Dit lijkt me dus overdreven:
[..]
Waar het wel een hel is? Het oosten van Oekraïne.
Wij allen, maar wie weet had hij niet gewonnen en dan toch diep gevallen na het initiele bizarre succes.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:47 schreef Greys het volgende:
Ik had hem toch echt liever gewoon in die finale gezien.
Wel tijd om snel uit te buiten. Snel Europese tour aankondigen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:53 schreef Za het volgende:
[..]
Wij allen, maar wie weet had hij niet gewonnen en dan toch diep gevallen na het initiele bizarre succes.
Morgen heeft niemand het meer over Nemo, maar Joost is de ongekroonde koning van het ESF en ver daarbuiten geworden, zijn succes wordt er alleen maar groter op en zijn aanhang, beter had het niet voor hem kunnen uitpakken, als hij het aankan.
Stond al.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:54 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wel tijd om snel uit te buiten. Snel Europese tour aankondigen.
Zo kun je elke discussie doodslaan met "want weet je waar het pas echt erg is nu?"quote:Op maandag 13 mei 2024 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar niemand wordt gedwongen iets te doen, niemand leeft op water en brood, en niemand wordt geslagen (nou ja, behalve die ene cameravrouw dan misschien).
Dit lijkt me dus overdreven:
[..]
Waar het wel een hel is? Het oosten van Oekraïne.
Ah, ik moet me inlezen en zelf onderzoek doen. Omdat de Joost-fanclub geen antwoord wil geven.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lees je in.
(...)
Verder heb je genoeg namen van landen doorgekregen om zelf onderzoek te doen.
Laat die quotes van de politie dan eens zien. Ik vind alleen maar vorderingen over het proces. Niets inhoudelijks over de zaak.quote:En nee, de cameravrouw is NIET "misschien geslagen".
De Zweedse politie heeft verklaard dat er niets fysieks is voorgevallen. Mag toch aannemen dat die daar niet over liegen.
Er werd net bij Renze gezegd dat de vrouw geen bemiddeling of excuses accepteerde.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Maar stel dat die dame nou een valse aangifte gedaan heeft? En ze op basis daarvan een beslissing hebben genomen?
Ze wilde (of mocht) ook niet met de AVROTROS of Joost in gesprek om het op te lossen.
De hele zaak is gewoon vreemd.
Het zou me niets verbazen als de EBU dat dan weer juist weer tegen de 'veilige werkomgeving' van hun staff in vindt gaan.quote:
Ik denk dat z'n succes nog veel groter had kunnen zijn als hij gewoon in de finale stond.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:53 schreef Za het volgende:
[..]
Wij allen, maar wie weet had hij niet gewonnen en dan toch diep gevallen na het initiele bizarre succes.
Morgen heeft niemand het meer over Nemo, maar Joost is de ongekroonde koning van het ESF en ver daarbuiten geworden, zijn succes wordt er alleen maar groter op en zijn aanhang, beter had het niet voor hem kunnen uitpakken, als hij het aankan.
Je hebt gewoon antwoord gehad.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, ik moet me inlezen en zelf onderzoek doen. Omdat de Joost-fanclub geen antwoord wil geven.
[..]
Laat die quotes van de politie dan eens zien. Ik vind alleen maar vorderingen over het proces. Niets inhoudelijks over de zaak.
Goeie dit ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:56 schreef Jane het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als de EBU dat dan weer juist weer tegen de 'veilige werkomgeving' van hun staff in vindt gaan.
ZIJ mogen JOU overal filmen en daar mag je niks van zeggen, maar andersom zullen wel hele andere regels gelden. Vermoed ik.
Dan zouden sporters , artiesten en alles eens harder moeten optreden, want het valt onder h zonder toestemming lastig vallen/privacy, vul maar in.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er werd net bij Renze gezegd dat de vrouw geen bemiddeling of excuses accepteerde.
En op het moment dat er een aanklacht bij de politie ligt dan moet de organisatie natuurlijk ook wel grote stappen maken.
Er werd overigens ook gezegd dat Joost misschien wel gezegd had dat er geen beelden gemaakt mochten worden na het optreden maar dat dat mogelijk niet op papier is vastgelegd, alle kandidaten werden meteen na het optreden gefilmd.
Dat zie je bij sportevenementen ook en door de emoties na zo'n wedstrijd komen er dan soms opmerkelijke uitpraken of zaken in beeld..clickbait dus... goed voor de inkomsten.
Je kan gewoon op FOK! in deze reeks terug zoeken.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, ik moet me inlezen en zelf onderzoek doen. Omdat de Joost-fanclub geen antwoord wil geven.
[..]
Laat die quotes van de politie dan eens zien. Ik vind alleen maar vorderingen over het proces. Niets inhoudelijks over de zaak.
Dat de cameravrouw geen bemiddeling of excuses accepteerde heeft de directeur vd AVROTROS zaterdag al bij Eenvandaag gezegd. Dus dat was al bekend.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er werd net bij Renze gezegd dat de vrouw geen bemiddeling of excuses accepteerde.
En op het moment dat er een aanklacht bij de politie ligt dan moet de organisatie natuurlijk ook wel grote stappen maken.
Er werd overigens ook gezegd dat Joost misschien wel gezegd had dat er geen beelden gemaakt mochten worden na het optreden maar dat dat mogelijk niet op papier is vastgelegd, alle kandidaten werden meteen na het optreden gefilmd.
Dat zie je bij sportevenementen ook en door de emoties na zo'n wedstrijd komen er dan soms opmerkelijke uitpraken of zaken in beeld..clickbait dus... goed voor de inkomsten.
Bedankt!quote:Op maandag 13 mei 2024 23:52 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ja.
Mevrouw wil een uitleg van EBU om dit in de toekomst te voorkomen.
Daarnaast vond ze dat uitsluiting te zwaar was en dat ze een rehearsal hadden moeten uitzenden in de finale.
Je bent vervelend, het antwoord staat overal a gegeven. Je mag als user best zelf eens zoeken hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
[..]
Ja, maar dat is toch raar? Zeker als straks gewoon blijkt dat er weinig aan de hand was en ie er met een boete vanaf komt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat meerdere deelnemers dit festival als de hel ervaren hebben, dan mag dat best onderbouwd worden. En dat hoef ik niet te doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Je bent vervelend, het antwoord staat overal a gegeven. Je mag als user best zelf eens zoeken hoor.
Truste, sleep @yvonne even met je mee als je wiltquote:Op maandag 13 mei 2024 23:59 schreef Greys het volgende:
Oké tijd om af te haken zie ik. Good night goed volk!
En het had hem een traumatische ervaring bespaardquote:Op maandag 13 mei 2024 23:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat z'n succes nog veel groter had kunnen zijn als hij gewoon in de finale stond.
En 'beter had het niet kunnen uitpakken' als er een veroordeling boven je hoofd hangt? Mwah. Ik denk echt dat hij dit tien keer liever allemaal positief had kunnen beleven. Net zo positief als die maandenlange aanloop.
Ik blijf het eeuwig zonde vinden. En tuurlijk ben ik blij dat hij als een jekko gaat met de streams nu! Al bijna 56 miljoen nu zelfs. Maar denk dat het er nóg meer waren geweest als hij in de finale had gestaan. Kan ik fout hebben hoor. Maar zo voelt het.
Hij heeft ons toch ook supernormaal geantwoord op vragen in Amsterdam. Hij deed tegen ons supergewoon. En volgens mij tegen de 39 andere interviewers ook daar. En tegen dat eerdere interview van Wiwi enzo. Ik zoek ff voorbeeldje, moment.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:59 schreef RipCity het volgende:
Even een naïef vraagje tussendoor (ken hem verder niet goed); maar zou hij ook een interview kunnen geven straks als ‘normaal’ persoon of zit die altijd in een of andere act modus net als die Stefano keizers? Lijkt me ook dodelijk vermoeiend. Of misschien is hij gewoon als dit?
Dan krijg je namen van deelnemende landen en dat is niet genoeg antwoord?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat meerdere deelnemers dit festival als de hel ervaren hebben, dan mag dat best onderbouwd worden. En dat hoef ik niet te doen.
Ah, de volgende stoker.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als iemand zegt dat meerdere deelnemers dit festival als de hel ervaren hebben, dan mag dat best onderbouwd worden. En dat hoef ik niet te doen.
Volgens mij was er maar één deelnemend land dat het over de hel had.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan krijg je namen van deelnemende landen en dat is niet genoeg antwoord?
Stefano Keizers! Die was toch ook onderdeel van het team? Ik heb niet alles gezien, maar die heb ik echt nergens voorbij zien komenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:59 schreef RipCity het volgende:
Even een naïef vraagje tussendoor -
Ken hem verder niet goed behalve z’n esf deelname- maar zou hij ook een interview kunnen geven straks als ‘normaal’ persoon of zit die altijd in een of andere act modus net als die Stefano keizers? Lijkt me ook dodelijk vermoeiend. Of misschien is hij gewoon als dit?
Mochten jullie ooit nog transcripties nodig hebben van Slavische talen kunnen jullie altijd taggen!quote:
Dat weet ik niet/ niet gezien dus was oprechte vraag of die altijd zo hyped/soort kunst act was. Vroeg me gewoon opeens af of er ook een andere Joost was.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij heeft ons toch ook supernormaal geantwoord op vragen in Amsterdam. Hij deed tegen ons supergewoon. En volgens mij tegen de 39 andere interviewers ook daar. En tegen dat eerdere interview van Wiwi enzo. Ik zoek ff voorbeeldje, moment.
Iedereen is waarschijnlijk contractueel verplicht om er aan mee te werken.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan zouden sporters , artiesten en alles eens harder moeten optreden, want het valt onder h zonder toestemming lastig vallen/privacy, vul maar in.
Misschien deze podcast eens luisteren. Een heel mooi en echt gesprek met Joost.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:59 schreef RipCity het volgende:
Ken hem verder niet goed behalve z’n esf deelname- maar zou hij ook een interview kunnen geven straks als ‘normaal’ persoon of zit die altijd in een of andere act modus net als die Stefano keizers? Lijkt me ook dodelijk vermoeiend. Of misschien is hij gewoon als dit?
Tof!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:03 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Mochten jullie ooit nog transcripties nodig hebben van Slavische talen kunnen jullie altijd taggen!
kan hij meteen voor Google maps aan de slag ookquote:
Daarom vind ik het ook zo raar dat het incident niet is vastgelegd door iemand anders.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Iedereen is waarschijnlijk contractueel verplicht om er aan mee te werken.
Veel sporters en artiesten maken er zelf ook gebruik van maar dan is het in elk geval nog hun eigen keus.
Is ook wel iets van heden ten dage, iederreen krijgt soms weleens ongevraagd een camera onder de neus gestopt.
Is er een dodelijk ongeluk gebeurd, iedereen even de camera erbij halen om te filmen, niemand die nog helpt.
Alles voor de clicks.
Heet nu gover ofzo en is weer Hele nieuwe persoonlijkheid. Was er wel soms op achtergrondquote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Stefano Keizers! Die was toch ook onderdeel van het team? Ik heb niet alles gezien, maar die heb ik echt nergens voorbij zien komen
Of hoe hij zich tegenwoordig ook noemt
Donny Ronny zelfs nu volgens mij.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Heet nu gover ofzo en is weer Hele nieuwe persoonlijkheid. Was er wel soms op achtergrond
Dank en ook @Greys ga ze beide even luisterenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:04 schreef d_elise het volgende:
[..]
Misschien deze podcast eens luisteren. Een heel mooi en echt gesprek met Joost.
Listen to this episode from The Official Eurovision Song Contest Podcast on Spotify. Steve speaks to the brains behind Europapa! Joost Klein is representing the Netherlands with his happy hardcore bittersweet hit. He talks about the message behind the song and what happens inside his creative mind. Zaachariaha and Michael are Electric Fields, who are singing One Milkali (One Blood) for Australia. They discuss their love of Janet Jackson, the song's meaning and their long-standing friendship. 5MIINUST are one of Estonia’s most successful bands and joined up with duo Puuluup for their Eurovision entry which is called (nendest) markootikumidest ei tea me (küll) midagi. Joining Steve are Marko from Puuluup and Kohver from 5MIINUST to chat about their collaboration, bonding in the sauna and learning choreography for Eurovision. The Official Eurovision Song Contest podcast is produced and presented for the EBU by Steve Holden. The theme music is composed by Machine Sound. Visual design by Chris Fox and ÃÂngela Espejo. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
Gover Meit, gewoond e naam die hij gekregen heeft bij zijn geboortequote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Heet nu gover ofzo en is weer Hele nieuwe persoonlijkheid. Was er wel soms op achtergrond
Hij is interviews doen gewoon niet echt gewend. Zei hij ook een paar keer in Amsterdam. En toen iemand daar vroeg of hij dan niet van de pers houdt zei hij 'oh heus wel hoor maar ik ben gewoon niet echt mediageil'.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:03 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat weet ik niet/ niet gezien dus was oprechte vraag of die altijd zo hyped/soort kunst act was. Vroeg me gewoon opeens af of er ook een andere Joost was.
Dat is zijn echte naamquote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:05 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja..quote:Op maandag 13 mei 2024 23:59 schreef RipCity het volgende:
Het is ook wel tekenend dat hij zowel bij het publiek als bij de buitenlandse pers een favoriet was. Iedereen was alleen maar positief over hem. Daarom hekel ik ook die Nederlandse columnbrigade nu opeens.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij is interviews doen gewoon niet echt gewend. Zei hij ook een paar keer in Amsterdam. En toen iemand daar vroeg of hij dan niet van de pers houdt zei hij 'oh heus wel hoor maar ik ben gewoon niet echt mediageil'.
Maar in Malmö deed hij bijna elk interview ook echt gewoon kalm en leuk en als zichzelf. Wel in het blauwe pak.
Misschien niet, eigenlijk is hij teveel niet-doornsee voor die titel en het ESF an sich. Het hele groepje, hij Govert etc, zijn excentrieke figuren die hier niet op hun plaats waren, ik zie Joost zoveel liever lekker tekeer gaan zoals in die zwart wit videoquote:Op maandag 13 mei 2024 23:56 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat z'n succes nog veel groter had kunnen zijn als hij gewoon in de finale stond.
Ik neem dat niet zo serieus, een veroordeling ook nog. Zie verder helemaal onderaan mijn post.quote:En 'beter had het niet kunnen uitpakken' als er een veroordeling boven je hoofd hangt? Mwah. Ik denk echt dat hij dit tien keer liever allemaal positief had kunnen beleven. Net zo positief als die maandenlange aanloop.
Ik vind het ook echt jammer, en was ook echt wel kwaad hierover, maar zie het nu anders.quote:Ik blijf het eeuwig zonde vinden.
Kijk eens naar dat extreme succes, al die liefde en bijval, dat warme bad, al die mensen. Joost's eigen woorden zijn dat optreden of eigenlijk de liefde van het publiek therapie voor hem is, dat krijgt hij nu van alle kanten, vanuit tal van landen, misschien is dit mooier dan een plastic beker.quote:En tuurlijk ben ik blij dat hij als een jekko gaat met de streams nu! Al bijna 56 miljoen nu zelfs. Maar denk dat het er nóg meer waren geweest als hij in de finale had gestaan. Kan ik fout hebben hoor. Maar zo voelt het.
Ja, ik zag beelden van andere artiesten die opkwamen maar daar stonden ook 2 andere mensen waarvan in elk geval 1 met camera.... maar die werden dus gefilmd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:05 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook zo raar dat het incident niet is vastgelegd door iemand anders.
als ik het goed zag bij boulevard ging het om het moment dat ze een deur door komen en dan een bocht moeten maken om richting de greenroom te gaan. een punt waar dus alleen de act die van het podium komt aanwezig is. mogelijk nog een begeleider. en die cameradamequote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, ik zag beelden van andere artiesten die opkwamen maar daar stonden ook 2 andere mensen waarvan in elk geval 1 met camera.... maar die werden dus gefilmd.
dan zijn er dus in elk geval 2 camera's
Hou toch op met je 'helemaal wild gaan'.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je weet waar je aan begint dan weet je ook dat je maar even moet schikken aan het regime daar. Ik zou dat zo kunnen, gewoon gedragen en niet helemaal wild gaan of denken alsof er geen regels zijn.
Joost is een wilde jongen. Dat is hoe we hem kennen.quote:
wat ik hier las gaat dat gewoon door iddquote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:18 schreef RipCity het volgende:
Dank @:greys voor die YouTube. Snap nu idd waarom je me niet snapte. Hele normale gozer idd verder
Hij gaat optreden zie ik zondag in Enschede https://www.freshtival.nl(...)van-freshtival-2024/
Zou dat doorgaan??
Ik denk dat hem is afgeraden om nu iets te zeggen hangende het onderzoek.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:20 schreef RipCity het volgende:
Ben benieuwd @:nizno Mag hopen dat voor die tijd misschien iets van media optreden komt anders krijg je weer toestanden dat boulevard achter m aan gaat rennen of dat soort ongein. Beste kan je gewoon alles meteen kop in drukken door een goed media interview te geven lijkt me en wel deze week.
Het is toch niet zo gek om te zeggen "Dit is breed besproken binnen de EBU met zowel de vertegenwoordiging van de leden en onderschreven door het bestuur, en niet de willekeurige beslissing van één of twee mensen."?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef yvonne het volgende:
Had je liever dat ze niet degelijk te werk waren gegaanquote:En kijk maar: echt echt, zie eens hoe degelijk we te werk zijn gegaan?
Ik kan me best indenken dat de hoge piefen van hun leden aanwezig geweest zullen zijn op verreweg het grootste evenement van de EBU in het jaar. De directrice van de NPO was ook gewoon in Malmö en is ook aangeschoven bij de gesprekken tussen AvroTROS en de EBU.quote:En al deze mensen waren aanwezig, of te bereiken?
Dat kan nog 4 weken duren. Zo lang kan je toch niet stil blijven en wel optreden?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat hem is afgeraden om nu iets te zeggen hangende het onderzoek.
Hier klinkt het echt als iets kleins. "Just a threat", zegt ze. Verbaal, leek ze te impliceren. Niet aardig. Een sorry zou moeten volstaan, maar dat gaat moeilijk als de klaagster in kwestie vervolgens nergens meer aan wil meewerken, natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:18 schreef Mandy040986 het volgende:
Hier dat gesprek met die politievrouw op 11 mei.
Geen fysiek geweld, alleen bedreiging, iedereen is gehoord, onderzoek is afgerond (en dus naar het OM daar gestuurd blijkbaar).
https://www.rtl.nl/rtl-bo(...)n-onderzoek-afgerond
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:24 schreef Jane het volgende:
[..]
Hier klinkt het echt als iets kleins. "Just a threat", zegt ze. Verbaal, leek ze te impliceren. Niet aardig. Een sorry zou moeten volstaan, maar dat gaat moeilijk als zij vervolgens nergens meer aan wil meewerken, natuurlijk.
De Poolse deelnemer heeft zich ook uitgesproken.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef Greys het volgende:
[..]
ik zie dat hem prima lukken, gewoon niet op vragen in gaan die richting zweden wijzen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:24 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat kan nog 4 weken duren. Zo lang kan je toch niet stil blijven en wel optreden?
Hier de directe mp3 link.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:04 schreef d_elise het volgende:
[..]
Misschien deze podcast eens luisteren. Een heel mooi en echt gesprek met Joost.
Listen to this episode from The Official Eurovision Song Contest Podcast on Spotify. Steve speaks to the brains behind Europapa! Joost Klein is representing the Netherlands with his happy hardcore bittersweet hit. He talks about the message behind the song and what happens inside his creative mind. Zaachariaha and Michael are Electric Fields, who are singing One Milkali (One Blood) for Australia. They discuss their love of Janet Jackson, the song's meaning and their long-standing friendship. 5MIINUST are one of Estonia’s most successful bands and joined up with duo Puuluup for their Eurovision entry which is called (nendest) markootikumidest ei tea me (küll) midagi. Joining Steve are Marko from Puuluup and Kohver from 5MIINUST to chat about their collaboration, bonding in the sauna and learning choreography for Eurovision. The Official Eurovision Song Contest podcast is produced and presented for the EBU by Steve Holden. The theme music is composed by Machine Sound. Visual design by Chris Fox and ÃÂngela Espejo. Learn more about your ad choices. Visit megaphone.fm/adchoices
Zelfs de winnaar zei dat Eurovisie wat reparaties nodig had, dus zelfs die had het niet helemaal als een feestje ervaren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:27 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De Poolse deelnemer heeft zich ook uitgesproken.
Ja daar ja, kwamen oa de ierse artiesten en ook de israëlische artiesten langs.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
als ik het goed zag bij boulevard ging het om het moment dat ze een deur door komen en dan een bocht moeten maken om richting de greenroom te gaan. een punt waar dus alleen de act die van het podium komt aanwezig is. mogelijk nog een begeleider. en die cameradame
zo zag het er bij rtlb niet uit, maar ik wil je direct gelovenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:34 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja daar ja, kwamen oa de ierse artiesten en ook de israëlische artiesten langs.
maar op die beelden zie je dus 2 mensen die bezig zijn met het filmen van de kandidaten.
Misschien was dat even een filmpje om te laten zien hoe ze filmen en stond die 2e camera er niet de hele tijd bij?
Al lieten ze wel meerdere kandidaten voorbijkomen, stuk of 4-5 dus ze stonden er minstens 12 minuten.
Ik zag het net bij renze voorbij komen, ook RTL dus vast zelfde beeldenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
zo zag het er bij rtlb niet uit, maar ik wil je direct geloven
Ho wacht.. ik zit het stukje nog een keer terug te kijiken en die 2 in het zwart bleken bij de ierse delegastie te horen (er werd omhelsd)quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
zo zag het er bij rtlb niet uit, maar ik wil je direct geloven
In Zuid-Limburg hebben we een stopwoordje: "auwhoer". Soort uiting van verbazing. Ooit een zaak bij de politierechter meegemaakt van een agente die daar niet bekend mee was en dacht dat verdachte haar een oude hoer had genoemd. Vrijspraak.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:29 schreef Jane het volgende:
Wijze les, mensen. In het buitenland altijd gewoon in het Nederlands schelden, dreigen, enz. Dan kan niemand je wat maken.
Wie wat waar? Boullie?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:06 schreef superniger het volgende:
Wat is die Stefan Raatgever een vervelende man. Waylon sloopte hem terecht.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:10 schreef Andromache het volgende:
[..]
Wie wat waar? Boullie?
Waar blijft de verklaring van AVROTROS eigenlijk? Ze moeten toch binnenkort iets gaan zeggen over welke verdere stappen ze gaan nemen? Wanneer is de eerstvolgende vergadering met de delegatiehoofden weer?
https://www.nu.nl/songfes(...)en-enkele-weken.htmlquote:AVROTROS reageert niet inhoudelijk op het nieuws rondom Klein. "We wachten nu eerst de uitkomst van het onderzoek van de Zweedse justitie af. Pas daarna kunnen we weer een update geven", laat een woordvoerder weten.
Hij zat bij Renze.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:10 schreef Andromache het volgende:
[..]
Wie wat waar? Boullie?
Waar blijft de verklaring van AVROTROS eigenlijk? Ze moeten toch binnenkort iets gaan zeggen over welke verdere stappen ze gaan nemen? Wanneer is de eerstvolgende vergadering met de delegatiehoofden weer?
Dan weet je dus direct welke kant het opgaat. Wat sputteren en vooral veel meebuigen. De strafzaak staat er in principe los van, het gaat er in principe om dat de EBU veel te veel in zichzelf is gaan geloven en de artiesten niet meer centraal staan, en afspraken kennelijk zo hol als wat zijn. Om daar wat van te vinden, hoef je echt niet de strafzaak af te wachten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nu.nl/songfes(...)en-enkele-weken.html
Die beelden gaan nooit naar buiten komen, je zal nooit uit officiële bron de naam te horen krijgen van wie de aangifte deed, Joost zal er geen interview over geven, noch zul je ooit weten wat er precies heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:29 schreef d_elise het volgende:
Wat zou het fijn zijn als ooit die beelden gewoon naar buiten komen. Dan is het duidelijk.
Nah bij Renze stelde hij wel terechte vragen hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:06 schreef superniger het volgende:
Wat is die Stefan Raatgever een vervelende man. Waylon sloopte hem terecht.
Ik zie Greys juist vaak heel erg doorslaan in enthousiasme, en dat siert haar. Maar maakt haar niet persé een betrouwbare bron. Douwe Bob bijv. was ook geweldig sympathiek.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:51 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je zegt zelf al; aannemen. Tot nu toe spreken alle echte bronnen dat tegen. Statements van Avrotros en de Zweedse politie die ook zegt dat er niks fysieks is gebeurt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 03:19 schreef Cosima het volgende:
[..]
Ik zie Greys juist vaak heel erg doorslaan in enthousiasme, en dat siert haar. Maar maakt haar niet persé een betrouwbare bron. Douwe Bob bijv. was ook geweldig sympathiek.
Verder kan iemand supervriendelijk en leuk zijn, én uit zijn slof schieten als de spanning te hoog oploopt. Niemand is 100% het ene of het andere. En zeker als je weet dat hij getraumatiseerd is en moeite heeft met emoties reguleren is het echt veel logischer om aan te nemen dat er wel degelijk iets heftigs is gebeurd.
In officiële berichtgeving wordt er niet over gerept.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 05:56 schreef quirina het volgende:
Ik dacht dat Joost ook de camera had gesloopt, maar dat is ook niet zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |