Maar dat bedoel ik toch helemaal niet?quote:
Dat is gelet op het aanhoudende wangedrag van Israëlische delegatieleden wel wat clownesk ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef Greys het volgende:
Uit het statement van EBU
[..]
Lachen en huilen tegelijk. Omdat het gewoon niet waar is.
Mja, als het statement van de vrouw anders is dan wat AT zegt, heeft de politie automatisch ook dat andere verhaal (naast dat van Joost/AT)quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou staat toch wel iets in. Dank @:hole1988. Kennelijk zijn er meerdere getuigen en heeft de politie een ander verhaal dan de AT. Dat vind ik toch wel opmerkelijk.
We have a zero tolerance policy toward inappropriate behavior, except when it concerns Israel. They can do whatever the hell they like.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Er worden geen feiten gegeven en ze wijzen met de vinger naar de persoon die ze gediskwalificeerd hebben (goh wat raar). Dat verhaal van de politie lees ik er niet in.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou staat toch wel iets in. Dank @:hole1988. Kennelijk zijn er meerdere getuigen en heeft de politie een ander verhaal dan de AT. Dat vind ik toch wel opmerkelijk.
Nogmaals, ik bedoelde er helemaal niks verkeerds meequote:
Wacht, even terugspoelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In beginsel is zo’n verklaring natuurlijk net zo veel waard als die van de AT.
Nee, want zij moeten verantwoorden dat Joost is gediskwalificeerd. Avrotros had ook Joost voor de bus kunnen gooien, dat had voor hun reputatie niks uitgemaakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In beginsel is zo’n verklaring natuurlijk net zo veel waard als die van de AT.
Dankquote:Op maandag 13 mei 2024 22:55 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kom je even bijvallen dat Instagram idd heel lastig is zonder account. Ik heb er ook geen een en ik zie vaak ook niet datgene wat bedoeld wordt als ik op een link klik.
Tuurlijk! Alleen kan het zijn dat iemand zonder insta soms vraagt waar je op doelt, want ik heb ook vaak het idee dat ik iets anders zie dan mensen met een account.quote:
Ze hebben het in die verklaring wederom uitsluitend over "staff" (medewerkers).quote:Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja opzich, de schade aan Joost zijn deelname is al gedaan inderdaad.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:05 schreef Za het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat Joost iemand een pets heeft verkocht, hupla met de flakke hand én een camera aan diggelen.
Want wanneer dat niet zo is, en hij onterecht gediskwalificeerd is, komt hij in een vervelende slachtofferrol, en dat heeft hij al lang genoeg meegemaakt.
Dus geweld en vernieling gaarne, hup Joost! 💙🐦
Dank je dat we dat in elk geval eens kunnen zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is gelet op het aanhoudende wangedrag van Israëlische delegatieleden wel wat clownesk ja.
Dat is toch erg, dat dat niet geldt als deelnemers worden gepest en pers wordt afgeluisterd enzo en stiekem worden gefilmd (wat vele persleden hebben verklaard). Geaccrediteerde pers en zeker deelnemers zouden toch net zo beschermd moeten worden als medewerkers van de EBU. Ze zijn op dat moment zelfs een soort medewerkers van ze.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze hebben het in die verklaring wederom uitsluitend over "staff" (medewerkers).
Dat sluit ik ook bepaald niet uit hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je dat we dat in elk geval eens kunnen zijn.
En ik kan het uiteraard nooit bewijzen maar m'n vermoeden is heel sterk dat als bv een van de dansers van Israël dat gebaar had gemaakt het vast vergoelijkt had geworden onder 'gezien de spanning...' etc en een excuus genoeg had geweest. Ik denk niet dat ze Israël hadden gediskwalificeerd. Denk. Niet weet. Voor de duidelijkheid.
(Ik denk zelf niet dat ze er van de betalende Big 5 hadden gediskwalificeerd.)
Tja ik vind dat lastig. Ik weet niet hoe oud de medewerker in kwestie is en wat er precies gebeurd is. Kan me voorstellen dat als je daadwerkelijk bedreigd bent je ook gewoon even tot jezelf wil komen. Er was ook weinig tijd natuurlijk. Kan me goed voorstellen dat wanneer er een week tussen gezeten had het anders gegaan was. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat er nu precies gebeurd is.quote:En stel dat Joost wél een camera heeft gemold ofzo vind ik het gewoon meer dan terecht dat hij daar een boete ofzo voor krijgt. Maar hier had op z'n minst eerst de mogelijkheid voor een gesprek moeten komen.
quote:
Is dat ooit eerder voorgekomen in een ESF-reeks?quote:
Volledig eens dat die óók beschermd moeten wordenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is toch erg, dat dat niet geldt als deelnemers worden gepest en pers wordt afgeluisterd enzo en stiekem worden gefilmd (wat vele persleden hebben verklaard). Geaccrediteerde pers en zeker deelnemers zouden toch net zo beschermd moeten worden als medewerkers van de EBU. Ze zijn op dat moment zelfs een soort medewerkers van ze.
Jezus wat indiscreet dit.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:40 schreef Momo het volgende:
Ook een reactie van de stylist Marleen Ettema
https://www.instagram.com/p/C661h-dIlAR/?img_index=1
Ik denk dat Joost zich niet bepaald veilig heeft gevoeld nee. En niet in een "prettige werkomgeving" was. Afgezien van het (meerdere keren) lastigvallen door die vrouw met haar camera (volgens Joost/AT) zijn er gewoon bewijzen dat hij lastig werd gevallen door de Israëlische delegatie. Het is toch een schande dat eigenlijk niemand echt een leuke tijd heeft gehad?!quote:Op maandag 13 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is toch erg, dat dat niet geldt als deelnemers worden gepest en pers wordt afgeluisterd enzo en stiekem worden gefilmd (wat vele persleden hebben verklaard). Geaccrediteerde pers en zeker deelnemers zouden toch net zo beschermd moeten worden als medewerkers van de EBU. Ze zijn op dat moment zelfs een soort medewerkers van ze.
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @Greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:13 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik denk dat Joost zich niet bepaald veilig heeft gevoeld nee. En niet in een "prettige werkomgeving" was. Afgezien van het (meerdere keren) lastigvallen door die vrouw met haar camera (volgens Joost/AT) zijn er gewoon bewijzen dat hij lastig werd gevallen door de Israëlische delegatie. Het is toch een schande dat eigenlijk niemand echt een leuke tijd heeft gehad?!
Nu wordt het natuurlijk pure speculatie omdat we de interne tijdslijn niet kennen. Maar het lijkt me geen gekke gang van zaken als de EBU op vrijdag heeft gezegd: "We wachten het rapport van de politie even af zodat we zoveel mogelijk de feiten op een rij hebben". Die zal ergens eind van de dag beschikbaar zijn geweest – te kort dag om een beslissing te nemen voor de jurywedstrijd, dus nog geen deelname en voorlopig jurering op basis van een opname.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:03 schreef Em31 het volgende:
Nederland zei toch dat ze vrijdagnacht/zaterdagochtend nog dachten dat het gewoon goed zou komen. Dus zo makkelijk was de beslissing blijkbaar niet.
Maar het zijn toch ook gewoon artiesten die deelnemen aan een muziek festival? Lijkt mij dat vooraf gemaakte afspraken gerespecteerd dienen te worden. Als een mevrouw Taylor Swift meermaals ongewenst zou filmen dan zou die mevrouw en de hele organisatie de volgende dag bij KFC werkenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @:greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.
Eens. Sterker nog als ik daar de leiding had gehad zou ik meteen geroepen hebben ‘we hebben tot zondagochtend jongen! Niets overhaasten. Kwaliteit boven snelheid’.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:18 schreef Leshy het volgende:
[..]
Nu wordt het natuurlijk pure speculatie omdat we de interne tijdslijn niet kennen. Maar het lijkt me geen gekke gang van zaken als de EBU op vrijdag heeft gezegd: "We wachten het rapport van de politie even af zodat we zoveel mogelijk de feiten op een rij hebben". Die zal ergens eind van de dag beschikbaar zijn geweest – te kort dag om een beslissing te nemen voor de jurywedstrijd, dus nog geen deelname en voorlopig jurering op basis van een opname.
Daarna gezegd tegen AvroTROS "we bespreken dit verslag intern en zien elkaar morgenochtend weer over hoe we dit gaan afhandelen." Vervolgens 's nachts na de jury-wedstrijd of 's ochtends bespreking gehad met het bestuur van de EBU, waarbij iedereen het blijkbaar eens was dat diskwalificatie gepast was. Daarna in de loop van de ochtend opnieuw een bijeenkomst met de AvroTROS, aangegeven dat ze tot diskwalificatie over zouden gaan, wat tegenstribbelen en pogingen van de AvroTROS om de EBU van gedachten te doen veranderen, maar zonder resultaat omdat er al een duidelijke beslissing was genomen. En voilá, zaterdag aan het begin van de middag de publieke aankondiging dat er tot diskwalificatie werd overgaan.
Dat het zo "lang" heeft geduurd voordat de diskwalificatie definitief bekend werd, hoeft helemaal niet te duiden op een moeilijk beslissingsproces.
Een duet tussen Waylon en Glennis Grace.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef Jane het volgende:
Maareh... nu ik zo lees aan wat voor regels de acts zich allemaal moeten houden, t/m verplichtingen om aan allerlei sponsorcampagnes mee te werken, vraag ik me oprecht af wie je nog zo'n slangenkuil in zou durven sturen. Een beetje gevestigde artiest zal zich er al snel tegen gaan verzetten, maar een onervaren iemand gaat er misschien aan onderdoor. Beide wil je niet.
Economisch belang is inmiddels groter dan het belang van de artiesten, alles is met contracten vastgelegd.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @:greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.
Oh grote hoeder van het fatsoen, vertel ons meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zondagochtend? Ná de finale?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. Sterker nog als ik daar de leiding had gehad zou ik meteen geroepen hebben ‘we hebben tot zondagochtend jongen! Niets overhaasten. Kwaliteit boven snelheid’.
Ik snap zeker wat je bedoelt maar op zich zou na een nacht de volgende ochtend bv wel door EBU aan de dame gevraagd zou kunnen hebben (deze zin klopt niet he haha) of ze met hen als bemiddelaar toch even met Joost zou willen praten. Maar ze stond nergens voor open. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de EBU daar niet heel erg hun best voor deden omdat ze hem toch al liever kwijt dan rijk waren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat sluit ik ook bepaald niet uit hoor.
[..]
Tja ik vind dat lastig. Ik weet niet hoe oud de medewerker in kwestie is en wat er precies gebeurd is. Kan me voorstellen dat als je daadwerkelijk bedreigd bent je ook gewoon even tot jezelf wil komen. Er was ook weinig tijd natuurlijk. Kan me goed voorstellen dat wanneer er een week tussen gezeten had het anders gegaan was. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat er nu precies gebeurd is.
quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is nu al zo dat ik me schuldig zou voelen om een volgende kandidaat die hel in te sturen.
Daarom stel ik voor dat we Gordon nomineren.
Jaaaa. Die ligt ook zo heerlijk bij Aran.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is nu al zo dat ik me schuldig zou voelen om een volgende kandidaat die hel in te sturen.
Kijk, dat worden pas leuke interviews! Vol sympathie en vrolijkheidquote:Op maandag 13 mei 2024 23:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Jaaaa. Die ligt ook zo heerlijk bij Aran.
Overigens zie je al jaren dat het vooral jonge en onbekende artiesten zijn die meedoen aan het ESF. Af en toe een meer ervaren en 'grotere' artiest, maar dat zijn dan wel de uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef Jane het volgende:
Maareh... nu ik zo lees aan wat voor regels de acts zich allemaal moeten houden, t/m verplichtingen om aan allerlei sponsorcampagnes mee te werken, vraag ik me oprecht af wie je nog zo'n slangenkuil in zou durven sturen. Een beetje gevestigde artiest zal zich er al snel tegen gaan verzetten, maar een onervaren iemand gaat er misschien aan onderdoor. Beide wil je niet.
quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef Momo het volgende:
Ok dan zal ik geen instagram linkjes meer delen. Ik ga speculeren dat Joost een banaan heeft lopen gooien.
Die tien jaar is nog heel optimistisch als je alles leest.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:18 schreef Andromache het volgende:
Huilen inderdaad. Jaar na jaar hoorden we unaniem, zelfs van Anouk, dat het een fantastische ervaring was voor welke artiest dan ook. En nu? Afschuwelijk. Wie had kunnen voorzien in, zeg, 2021 dat het amper 3 jaar later zo mis kon gaan? Als de aangesloten leden niet heel snel veranderingen gaan afdwingen, is het met het ESF gedaan binnen 10 jaar.
Wordt er ook een beetje somber van dat de boodschap van Joost zijn deelname compleet vergeten is.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:23 schreef StellaClark het volgende:
Ik vind het vooral oneerlijk dat Joost met zijn muziek echt probeert het stigma op mentale gezondheid te doorbreken, maar dan gebeurt er zoiets en wordt dat er direct bijgehaald als bewijs dat 'ie nooit zou deugen.
Lenny Kuhr lijkt me een kanon voor de televote.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik dacht eerst dat je het had over de gevangenisstraf die Joost boven het hoofd hangt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Die tien jaar is nog heel optimistisch als je alles leest.
Dat heb je goed gezegd iddquote:Op maandag 13 mei 2024 23:26 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Wordt er ook een beetje somber van dat de boodschap van Joost zijn deelname compleet vergeten is.
Ach ouders moeten ook hun geduld bewaren bij hun kinderen, schieten ook wel een uit hun slof.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh wauw. Ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Lenny Kuhr lijkt me een kanon voor de televote.
Moest lachen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je het had over de gevangenisstraf die Joost boven het hoofd hangt.
Ik snap dat. Maar ik zie het wel als twee losstaande dingen. Komt misschien ook wel omdat laaggeplaatsten die gewoon hun werk doen lastigvallen iets is dat ik altijd heel slecht trek. (Ik heb tijdens Corona eens als een volleerd tokkie iemand aangesproken in een McDonald’s toen hij een of ander scholier die daar QR-portier was vervelend benaderdequote:Op maandag 13 mei 2024 23:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap zeker wat je bedoelt maar op zich zou na een nacht de volgende ochtend bv wel door EBU aan de dame gevraagd zou kunnen hebben (deze zin klopt niet he haha) of ze met hen als bemiddelaar toch even met Joost zou willen praten. Maar ze stond nergens voor open. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de EBU daar niet heel erg hun best voor deden omdat ze hem toch al liever kwijt dan rijk waren.
Ik geef wederom toe, dat is puur gevoel. Maar het feit dat ze hun deelnemers zo makkelijk en openlijk lieten treiteren door bv die Keren zegt al wel wat over hoe belangrijk ze hun deelnemers vinden. Het zijn puppets die blij mogen zijn dat ze daar zijn, ze moeten maar overal zonder zeuren aan meewerken en worden niet meer als mensen gezien. Hun medewerkers wel. Dat zou gelijker moeten worden getrokken. Even los gezien van het incident. Het voelt heel oneerlijk hoe onveilig velen zich daar voelden en ik denk dat ik (en velen) het daarom als extra unfair voelen voor Joost.
Ook al heeft ie *iets* gedaan, want dat ontdekt niemand en hij zelf ook niet. Er zouden hier toch een beetje verzachtende omstandigheden moeten zijn omdat EBU zelf die stressvolle situatie en hoogspanning heeft gecreëerd door a) Israël te laten meedoen wat gevoelig lag en b) hun schema knettervol te duwen met allerlei verplichtingen waardoor mensen moe en gefrustreerd worden en C) de medewerker zelf ook afspraak negeerde.
Or Kirkorov. Of course he can hand out 1000 dollar perfumes to people in the press area to bribe them!quote:Op maandag 13 mei 2024 23:02 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
We have a zero tolerance policy toward inappropriate behavior, except when it concerns Israel. They can do whatever the hell they like.
Dit weten we niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:18 schreef Leshy het volgende:
waarbij iedereen het blijkbaar eens was dat diskwalificatie gepast was
Op zich niet oneens, maar ik had het nu wel over iets anders. Namelijk dat het nu tot iets lijkt te zijn verworden dat echt helemaal geen leuke ervaring is voor de artiest, helemaal los van de uitslag. Dat ze als een soort slaven moeten doen wat ze wordt opgedragen (voor de sponsors) en bij het minste geringste gedreigd worden met sancties. Nu meerdere acts hebben losgelaten dat ze hun tijd daar als hel ervaren hebben, wil je dat toch niemand willens en wetens aandoen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Overigens zie je al jaren dat het vooral jonge en onbekende artiesten zijn die meedoen aan het ESF. Af en toe een meer ervaren en 'grotere' artiest, maar dat zijn dan wel de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Een Robbie Williams, Elton John of een Helene Fischer (om ook eens een Duits voorbeeld te nemen), zie je niet.
Voor hen is de afweging, tijd, inzet en afbraakrisico (ook van laatste worden) de mogelijke baten niet waard.
Zijn we het toch nog enigszins eens vandaag! Want tuurlijk vind ik dat ook niet kunnen. Je hoort mensen niet te laten schrikken. Ook niet als ze jou lastigvallen tegen de afspraken in. Maar ik vind wel dat er dan op z'n mínst ruimte moet zijn voor een gesprek en excuses. Kan je daarna altijd nog de politie bellen als je het dan alsnog zo voelt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat. Maar ik zie het wel als twee losstaande dingen. Komt misschien ook wel omdat laaggeplaatsten die gewoon hun werk doen lastigvallen iets is dat ik altijd heel slecht trek. (Ik heb tijdens Corona eens als een volleerd tokkie iemand aangesproken in een McDonald’s toen hij een of ander scholier die daar QR-portier was vervelend benaderde) ik vind dat gewoon echt not-done. Die mensen doen hun werk, Klein is op zo’n moment hoger in status, daar komt een verantwoordelijkheid bij kijken.
Maar niemand, zelfs kwade geest trein2000 niet, ontkent dat de organisatie zijdens EBU ruk was en de afhankelijk van dit incident zo mogelijk nog slechter.
Hij heeft zelfs Rowan Atkinson een keer doodgeschoten.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Op zich niet oneens, maar ik had het nu wel over iets anders. Namelijk dat het nu tot iets lijkt te zijn verworden dat echt helemaal geen leuke ervaring is voor de artiest, helemaal los van de uitslag. Dat ze als een soort slaven moeten doen wat ze wordt opgedragen (voor de sponsors) en bij het minste geringste gedreigd worden met sancties. Nu meerdere acts hebben losgelaten dat ze hun tijd daar als hel ervaren hebben, wil je dat toch niemand willens en wetens aandoen.
Denk je trouwens dat iemand als Elton John het had gepikt als er tegen zijn uitdrukkelijke wens in gefilmd zou worden? Heb je die man wel eens tekeer horen gaan als hem iets niet zint?
Precies, al je de grootste artiesten hebt en iemand houd zich niet aan de afspraken zoals niet filmen en gaat meerdere keren over de schreef, dan staat die gene op straat.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Op zich niet oneens, maar ik had het nu wel over iets anders. Namelijk dat het nu tot iets lijkt te zijn verworden dat echt helemaal geen leuke ervaring is voor de artiest, helemaal los van de uitslag. Dat ze als een soort slaven moeten doen wat ze wordt opgedragen (voor de sponsors) en bij het minste geringste gedreigd worden met sancties. Nu meerdere acts hebben losgelaten dat ze hun tijd daar als hel ervaren hebben, wil je dat toch niemand willens en wetens aandoen.
Denk je trouwens dat iemand als Elton John het had gepikt als er tegen zijn uitdrukkelijke wens in gefilmd zou worden? Heb je die man wel eens tekeer horen gaan als hem iets niet zint?
Ja? Hebben meerdere acts dat gedaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik heb Elton John nog nooit horen schreeuwen. Zo goed volg ik hem ook weer niet. Ik weet wel dat Joop van den Ende bekend stond om zijn geschreeuw.quote:Denk je trouwens dat iemand als Elton John het had gepikt als er tegen zijn uitdrukkelijke wens in gefilmd zou worden? Heb je die man wel eens tekeer horen gaan als hem iets niet zint?
Ik heb zo het idee dat die harde afspraak dat Klein niet gefilmd zou worden, niet eens bestaat.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef Vis1980 het volgende:
Precies, al je de grootste artiesten hebt en iemand houd zich niet aan de afspraken zoals niet filmen en gaat meerdere keren over de schreef, dan staat die gene op straat.
Respect dat je iemand durft aan te spreken maar de kritiek op QR van die man was wel terechtquote:Op maandag 13 mei 2024 23:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat. Maar ik zie het wel als twee losstaande dingen. Komt misschien ook wel omdat laaggeplaatsten die gewoon hun werk doen lastigvallen iets is dat ik altijd heel slecht trek. (Ik heb tijdens Corona eens als een volleerd tokkie iemand aangesproken in een McDonald’s toen hij een of ander scholier die daar QR-portier was vervelend benaderde) ik vind dat gewoon echt not-done. Die mensen doen hun werk, Klein is op zo’n moment hoger in status, daar komt een verantwoordelijkheid bij kijken.
Maar niemand, zelfs kwade geest trein2000 niet, ontkent dat de organisatie zijdens EBU ruk was en de afhankelijk van dit incident zo mogelijk nog slechter.
Daar komt volgens mij dat verhaal over het crisisoverleg vandaan met verschillende omroepen, want wie zitten daar in:quote:The decision to exclude him was backed by the Contest’s governing body of Members - the Eurovision Song Contest Reference Group - and unanimously supported by the EBU Executive Board, following a thorough internal investigation.
De EBU zegt dat het een unanieme beslissing was:quote:
Ik hoop dat ze Neurenberg mooi vindenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Uit het EBU-standpunt:
[..]
Daar komt volgens mij dat verhaal over het crisisoverleg vandaan met verschillende omroepen, want wie zitten daar in:
Reference Group
Chairperson
Bakel Walden (SSR SRG)
Members
Ebba Adielsson (SVT)
Rachel Ashdown (BBC)
Felix Bergsson (RÚV)
Ana Maria Bordas (RTVE)
Carla Bugalho (RTP)
Claudio Fasulo (RAI)
Simona Martorelli (RAI)
Tomislav Stengl (HRT)
Alexandra Wolfslast (NDR)
Martin Österdahl (EBU)
Executive Board:
Delphine Ernotte Cunci - France Télévision, France
Cilla Benkö Lamborn - Sveriges Radio, Sweden
Mykola Chernotytskyi - UA:PBC, Ukraine
Tim Davie - BBC, United Kingdom
Monika Garbačiauskaitė-Budrienė - LRT, Lithuania
Gilles Marchand - SRG-SSR, Switzerland
Milen Mitev - BNR, Bulgaria
Nicolau Santos - RTP, Portugal
Marinella Soldi - RAI, Italy
Katja Wildermuth - BR, Germany
Naast opperlul Osterdahl dus wel interessant dat deze mensen nu specifiek worden genoemd, want zij steunden volgens de verklaring dus de diskwalificatie
Ik ken iemandquote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Hebben we op FOK iemand die dit kan verstaan?
Sowieso Ierland, Litouwen en de band uit Noorwegen hebben het openlijk geuit en gezegd. De zangeres uit Noorwegen heeft geschreven dat ze zelfs eraan dachten om niet meer aan de finale mee te doen. Misschien meer maar die heb ik nog niet langs zien komen maar ik volg ze ook lang niet allemaal zelf op alle socials.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja? Hebben meerdere acts dat gedaan?
Ja, dat hebben meerdere acts gedaan.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja? Hebben meerdere acts dat gedaan?
[..]
Ik heb Elton John nog nooit horen schreeuwen. Zo goed volg ik hem ook weer niet. Ik weet wel dat Joop van den Ende bekend stond om zijn geschreeuw.
Ik dacht dat Portugal en Ierland zeiden dat dat over de delegatie van Israël ging?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:35 schreef TheVulture het volgende:
Uit het EBU-standpunt:
[..]
Daar komt volgens mij dat verhaal over het crisisoverleg vandaan met verschillende omroepen, want wie zitten daar in:
Reference Group
Chairperson
Bakel Walden (SSR SRG)
Members
Ebba Adielsson (SVT)
Rachel Ashdown (BBC)
Felix Bergsson (RÚV)
Ana Maria Bordas (RTVE)
Carla Bugalho (RTP)
Claudio Fasulo (RAI)
Simona Martorelli (RAI)
Tomislav Stengl (HRT)
Alexandra Wolfslast (NDR)
Martin Österdahl (EBU)
Executive Board:
Delphine Ernotte Cunci - France Télévision, France
Cilla Benkö Lamborn - Sveriges Radio, Sweden
Mykola Chernotytskyi - UA:PBC, Ukraine
Tim Davie - BBC, United Kingdom
Monika Garbačiauskaitė-Budrienė - LRT, Lithuania
Gilles Marchand - SRG-SSR, Switzerland
Milen Mitev - BNR, Bulgaria
Nicolau Santos - RTP, Portugal
Marinella Soldi - RAI, Italy
Katja Wildermuth - BR, Germany
Naast opperlul Osterdahl dus wel interessant dat deze mensen nu specifiek worden genoemd, want zij steunden volgens de verklaring dus de diskwalificatie
quote:
Officieel statement van de EBU.quote:"The decision to exclude him was backed by the Contest’s governing body of Members - the Eurovision Song Contest Reference Group - and unanimously supported by the EBU Executive Board, following a thorough internal investigation."
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contest
Ik vind het apart dat ze nu met deze hele lijst namen komen, lijkt op : I got your back.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De EBU zegt dat het een unanieme beslussing was:
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contest
Welke acts dan?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat hebben meerdere acts gedaan.
Je mag ook gewoon de andere reacties in dit topic lezen, hoor. Greys heeft al heel netjes geantwoord.quote:
+ Polen & Oekraïne.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Sowieso Ierland, Litouwen en de band uit Noorwegen hebben het openlijk geuit en gezegd. De zangeres uit Noorwegen heeft geschreven dat ze zelfs eraan dachten om niet meer aan de finale mee te doen. Misschien meer maar die heb ik nog niet langs zien komen maar ik volg ze ook lang niet allemaal zelf op alle socials.
Edit: oh ja en Portugal die vonden dat ze in een politiek gebeuren werden gedwongen.
Ik heb vooral het idee dat het de tactiek is om zoveel mogelijk namen te droppen omdat er straks bekend wordt dat het allemaal wel mee viel qua bedreiging. Een vuist in de lucht nadat iemand al meerdere keren die week de afspraken heeft geschonden.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat ze nu met deze hele lijst namen komen, lijkt op : I got your back.
En kijk maar: echt echt, zie eens hoe degelijk we te werk zijn gegaan?
En al deze mensen waren aanwezig, of te bereiken?
En hoe is de kwestie aan ze voorgelegd? Want al die mensen waren er ook niet bij natuurlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vind het apart dat ze nu met deze hele lijst namen komen, lijkt op : I got your back.
Rijen gesloten houden. Ze kunnen dit wel zeggen om steviger over te komen maar we kunnen het niet controleren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef Leshy het volgende:
[..]
[..]
Officieel statement van de EBU.
Vooruit, mogelijk waren er in die Reference Group nog wel een paar leden die het oneens waren. Maar een beslissende meerderheid en de volledige bestuursraad waren het blijkbaar wel eens. Dan ben je dus gewoon klaar.
Greys, ik weet dat je hier verdrietig over bent, meer dan misschien.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:22 schreef Greys het volgende:
Het voelt heel oneerlijk hoe onveilig velen zich daar voelden en ik denk dat ik (en velen) het daarom als extra unfair voelen voor Joost.
Ook al heeft ie *iets* gedaan, want dat ontdekt niemand en hij zelf ook niet. Er zouden hier toch een beetje verzachtende omstandigheden moeten zijn omdat EBU zelf die stressvolle situatie en hoogspanning heeft gecreëerd door a) Israël te laten meedoen wat gevoelig lag en b) hun schema knettervol te duwen met allerlei verplichtingen waardoor mensen moe en gefrustreerd worden en C) de medewerker zelf ook afspraak negeerde.
Maar stel dat die dame nou een valse aangifte gedaan heeft? En ze op basis daarvan een beslissing hebben genomen?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef Leshy het volgende:
[..]
[..]
Officieel statement van de EBU.
Vooruit, mogelijk waren er in die Reference Group nog wel een paar leden die het oneens waren. Maar een beslissende meerderheid en de volledige bestuursraad waren het blijkbaar wel eens. Dan ben je dus gewoon klaar.
Daar heb je al antwoord op gehad:quote:
Zijn allemaal mét bron gepost in deze reeks. Gisteren of vandaag Polen. Oekraïne vandaag ook nog. En nee, ik ga ze niet voor je opzoeken.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Sowieso Ierland, Litouwen en de band uit Noorwegen hebben het openlijk geuit en gezegd. De zangeres uit Noorwegen heeft geschreven dat ze zelfs eraan dachten om niet meer aan de finale mee te doen. Misschien meer maar die heb ik nog niet langs zien komen maar ik volg ze ook lang niet allemaal zelf op alle socials.
Edit: oh ja en Portugal die vonden dat ze in een politiek gebeuren werden gedwongen.
Wat mooie foto’s van haar werk? Hoezo indiscreet? Mooie reclame voor haarzelf toch en leuk die details te zienquote:
Nee dat klopt wel eigenlijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Eigenlijk nog geen positieve reactie gehoord.
Goeiequote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat het de tactiek is om zoveel mogelijk namen te droppen omdat er straks bekend wordt dat het allemaal wel mee viel qua bedreiging. Een vuist in de lucht nadat iemand al meerdere keren die week de afspraken heeft geschonden.
En je zou in feite hun statuten moeten uitpluizen om te zien hoe eea beslist wordt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Jane het volgende:
[..]
En hoe is de kwestie aan ze voorgelegd? Want al die mensen waren er ook niet bij natuurlijk.
Legitieme vragen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ook een goed punt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Jane het volgende:
[..]
En hoe is de kwestie aan ze voorgelegd? Want al die mensen waren er ook niet bij natuurlijk.
Ik had hem toch echt liever gewoon in die finale gezien.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Za het volgende:
[..]
Greys, ik weet dat je hier verdrietig over bent, meer dan misschien.
Iedereen houdt van Joost en vindt hem instant fantastisch, maar hij is wie hij is door zijn schaduwkant. Daarnaast is woede een fase in de verwerking die hij meen ik doormaakt, dus wie weet.
Aan die pers tafel had hij ook een totaal andere vibe (want hij kan niet zonder zijn vrienden om hem heen), hij is misschien soms woedend of zelfs onredelijk en agressief, dat mag toch? Het leven was oneerlijk voor hem.
Wees gewoon blij indien hij zich misdragen heeft, niet gedesillusioneerd als een slachtoffer thuis zit, maar als dader, en als iemand die op weg is zijn verleden goed te verwerken en alle facetten van emoties doorloopt (if so), en dit misschien nodig had.
Hij heeft meer fans dan ooit, meer mensen die van hem houden dan ooit, ongeacht. Ongekend succes. Joost is zeer geliefd en is wereldnieuws.
En wie beweert dat precies hier?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef pokkerdepok het volgende:
beetje consperacy-achtig, denken dat dit allemaal om israel ging.
zelfs een israelische vriendin van me zei dat vandaag...
Mooie reclame voor zichzelf idd, maar zo indiscreet.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef RipCity het volgende:
Wat mooie foto’s van haar werk? Hoezo indiscreet? Mooie reclame voor haarzelf toch en leuk die details te zien
Ik denk dat het wel meevalt, ja, het is hard werken, van repetitie, naar persmoment, naar optreden, naar persmoment, naar repetitie, persmoment etc. etc.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heb je al antwoord op gehad:
[..]
Zijn allemaal mét bron gepost in deze reeks. Oekraïne vandaag ook nog. En nee, ik ga ze niet voor je opzoeken.
Waar het wel een hel is? Het oosten van Oekraïne.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Nu meerdere acts hebben losgelaten dat ze hun tijd daar als hel ervaren hebben, wil je dat toch niemand willens en wetens aandoen.
Dit zie ik even niet, zelfs niet als ik m'n best doe.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:48 schreef Za het volgende:
[..]
Mooie reclame voor zichzelf idd, maar zo indiscreet.
Dat rekje met die kleding van Joost, ik vind dit niet kunnen hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |