abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 mei 2024 @ 23:01:10 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213553858
quote:
14s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zal ze wel niet meer plaatsen hier
Maar dat bedoel ik toch helemaal niet? -O- Ik stelde gewoon een serieuze vraag

Ik wou het juist graag zien, maar ik zag echt niks! @Em31 heeft het zojuist pas opgehelderd via DM.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213553861
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:57 schreef Greys het volgende:
Uit het statement van EBU
[..]
Lachen en huilen tegelijk. Omdat het gewoon niet waar is.
Dat is gelet op het aanhoudende wangedrag van Israëlische delegatieleden wel wat clownesk ja.
zie email 27 oktober
pi_213553866
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou staat toch wel iets in. Dank @:hole1988. Kennelijk zijn er meerdere getuigen en heeft de politie een ander verhaal dan de AT. Dat vind ik toch wel opmerkelijk.
Mja, als het statement van de vrouw anders is dan wat AT zegt, heeft de politie automatisch ook dat andere verhaal (naast dat van Joost/AT)
pi_213553869
quote:
[..]
We have a zero tolerance policy toward inappropriate behavior, except when it concerns Israel. They can do whatever the hell they like.
  Moderator / Redactie Sport maandag 13 mei 2024 @ 23:02:37 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213553875
quote:

[..]
Nou staat toch wel iets in. Dank @:hole1988. Kennelijk zijn er meerdere getuigen en heeft de politie een ander verhaal dan de AT. Dat vind ik toch wel opmerkelijk.
Er worden geen feiten gegeven en ze wijzen met de vinger naar de persoon die ze gediskwalificeerd hebben (goh wat raar). Dat verhaal van de politie lees ik er niet in.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 13 mei 2024 @ 23:02:39 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213553876
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee joh, vooral blijven posten!
Nogmaals, ik bedoelde er helemaal niks verkeerds mee -O-
pi_213553883
quote:

[..]
In beginsel is zo’n verklaring natuurlijk net zo veel waard als die van de AT.
Wacht, even terugspoelen.

De beslissing om hem te schorsen (die unaniem genomen is door de leden van de verschillende televisieomroepen) is dus genomen toen het gerucht nog ging dat hij haar geslagen zou hebben.
  maandag 13 mei 2024 @ 23:03:34 #108
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_213553887
Het punt blijft gewoon dat niemand weet wat er gebeurd is. Elk officieel statement is zeer algemeen en kan op meerdere manieren uitgelegd worden, zodat er ofwel nauwelijks sprake is van een incident, ofwel van een serieuze poging tot geweld.

Dat hij met zijn vuist in haar richting zou hebben bewogen, kan net zo goed betekenen dat hij gewoon die camera weg probeerde te duwen, als dat hij vol naar haar uithaalde (maar zonder haar daadwerkelijk te raken). De uitleg van Joost en AvroTROS zal de eerste zijn, de ervaring van die vrouw kan prima de tweede zijn. Als zij vervolgens een klacht indient bij de politie en tegen de EBU zegt dat een artiest heeft geprobeerd haar neer te hoeken, kan ik me prima voorstellen dat die dat serieus nemen. Als beeldmateriaal en/of getuigen aan de politie bevestigen dat er een slaande beweging in haar richting was, vind ik het ook niet gek dat de EBU unaniem zegt: "Van onze medewerkers blijf je af, als je die probeert te slaan, doe je gewoon niet meer mee." En dat vind ik echt geen onzinnig standpunt.

Dat de AvroTROS van de lezing uitgaat dat hij enkel een slaande beweging richting de camera maakte zonder de intentie om die cameravrouw iets aan te doen, is ook begrijpelijk en logisch en zou goed waar kunnen zijn. En bij die uitleg is diskwalificatie inderdaad een disproportioneel zware maatregel.

Het is nu aan het Zweedse OM om het bewijsmateriaal te beoordelen en te besluiten welke lezing zij er in zien. De reactie van de politie tot zoverre lijkt te suggereren dat zij in elk geval wel meegaan in de lezing van een bedreiging, wat zou betekenen dat de EBU zeker niet ten onrechte heeft besloten om tot diskwalificatie over te gaan.

Ik vind de hele situatie ook kut, maar ik vind het ook hoogst ongepast om die cameravrouw voor rotte vis uit te gaan maken en allerlei EBU-complotten tegen Joost te gaan verzinnen, alleen om de mogelijkheid dat hij in een opwelling iets fout heeft gedaan, te ontkennen.
pi_213553891
quote:

[..]
In beginsel is zo’n verklaring natuurlijk net zo veel waard als die van de AT.
Nee, want zij moeten verantwoorden dat Joost is gediskwalificeerd. Avrotros had ook Joost voor de bus kunnen gooien, dat had voor hun reputatie niks uitgemaakt.
pi_213553892
Nederland zei toch dat ze vrijdagnacht/zaterdagochtend nog dachten dat het gewoon goed zou komen. Dus zo makkelijk was de beslissing blijkbaar niet.
  maandag 13 mei 2024 @ 23:04:19 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213553894
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:55 schreef Jane het volgende:

[..]
Ik kom je even bijvallen dat Instagram idd heel lastig is zonder account. Ik heb er ook geen een en ik zie vaak ook niet datgene wat bedoeld wordt als ik op een link klik.
Dank O+
  maandag 13 mei 2024 @ 23:05:24 #112
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213553903
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee joh, vooral blijven posten!
Tuurlijk! Alleen kan het zijn dat iemand zonder insta soms vraagt waar je op doelt, want ik heb ook vaak het idee dat ik iets anders zie dan mensen met een account.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213553906
Ik hoop eigenlijk dat Joost iemand een pets heeft verkocht, hupla met de flakke hand én een camera aan diggelen.

Want wanneer dat niet zo is, en hij onterecht gediskwalificeerd is, komt hij in een vervelende slachtofferrol, en dat heeft hij al lang genoeg meegemaakt.

Dus geweld en vernieling gaarne, hup Joost! 💙🐦
  maandag 13 mei 2024 @ 23:06:36 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213553913
quote:
[..]
Ze hebben het in die verklaring wederom uitsluitend over "staff" (medewerkers).
  maandag 13 mei 2024 @ 23:06:56 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_213553916
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 23:05 schreef Za het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat Joost iemand een pets heeft verkocht, hupla met de flakke hand én een camera aan diggelen.

Want wanneer dat niet zo is, en hij onterecht gediskwalificeerd is, komt hij in een vervelende slachtofferrol, en dat heeft hij al lang genoeg meegemaakt.

Dus geweld en vernieling gaarne, hup Joost! 💙🐦
Ja opzich, de schade aan Joost zijn deelname is al gedaan inderdaad.

Laat het het dan maar volledig waard zijn geweest 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 23:08:06 #116
163650 Greys
pi_213553925
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is gelet op het aanhoudende wangedrag van Israëlische delegatieleden wel wat clownesk ja.
Dank je dat we dat in elk geval eens kunnen zijn.

En ik kan het uiteraard nooit bewijzen maar m'n vermoeden is heel sterk dat als bv een van de dansers van Israël dat gebaar had gemaakt het vast vergoelijkt had geworden onder 'gezien de spanning...' etc en een excuus genoeg had geweest. Ik denk niet dat ze Israël hadden gediskwalificeerd. Denk. Niet weet. Voor de duidelijkheid. :P

(Ik denk zelf niet dat ze er van de betalende Big 5 hadden gediskwalificeerd.)

En stel dat Joost wél een camera heeft gemold ofzo vind ik het gewoon meer dan terecht dat hij daar een boete ofzo voor krijgt. Maar hier had op z'n minst eerst de mogelijkheid voor een gesprek moeten komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 mei 2024 @ 23:09:57 #117
163650 Greys
pi_213553939
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ze hebben het in die verklaring wederom uitsluitend over "staff" (medewerkers).
Dat is toch erg, dat dat niet geldt als deelnemers worden gepest en pers wordt afgeluisterd enzo en stiekem worden gefilmd (wat vele persleden hebben verklaard). Geaccrediteerde pers en zeker deelnemers zouden toch net zo beschermd moeten worden als medewerkers van de EBU. Ze zijn op dat moment zelfs een soort medewerkers van ze.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213553947
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef Greys het volgende:

[..]
Dank je dat we dat in elk geval eens kunnen zijn.

En ik kan het uiteraard nooit bewijzen maar m'n vermoeden is heel sterk dat als bv een van de dansers van Israël dat gebaar had gemaakt het vast vergoelijkt had geworden onder 'gezien de spanning...' etc en een excuus genoeg had geweest. Ik denk niet dat ze Israël hadden gediskwalificeerd. Denk. Niet weet. Voor de duidelijkheid. :P

(Ik denk zelf niet dat ze er van de betalende Big 5 hadden gediskwalificeerd.)
Dat sluit ik ook bepaald niet uit hoor.
quote:
En stel dat Joost wél een camera heeft gemold ofzo vind ik het gewoon meer dan terecht dat hij daar een boete ofzo voor krijgt. Maar hier had op z'n minst eerst de mogelijkheid voor een gesprek moeten komen.
Tja ik vind dat lastig. Ik weet niet hoe oud de medewerker in kwestie is en wat er precies gebeurd is. Kan me voorstellen dat als je daadwerkelijk bedreigd bent je ook gewoon even tot jezelf wil komen. Er was ook weinig tijd natuurlijk. Kan me goed voorstellen dat wanneer er een week tussen gezeten had het anders gegaan was. Een en ander natuurlijk wel afhankelijk van wat er nu precies gebeurd is.
zie email 27 oktober
pi_213553951
Dat van die meerdere getuigen wisten we toch ook al? Sowieso Joost en iedereen die met hem op het podium staat, waarschijnlijk een paar mensen van de delegatie en dan nog productiemedewerkers. Ook wel opvallend dat er tot nu toe helemaal niks is uitgelekt qua concrete verhalen of beelden. In die livestream dat het ESF zo ongeveer is.
pi_213553953
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:20 schreef engine het volgende:
100 :J
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:20 schreef superniger het volgende:
Topic 100 w/
Is dat ooit eerder voorgekomen in een ESF-reeks?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 13 mei 2024 @ 23:11:55 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213553955
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat is toch erg, dat dat niet geldt als deelnemers worden gepest en pers wordt afgeluisterd enzo en stiekem worden gefilmd (wat vele persleden hebben verklaard). Geaccrediteerde pers en zeker deelnemers zouden toch net zo beschermd moeten worden als medewerkers van de EBU. Ze zijn op dat moment zelfs een soort medewerkers van ze.
Volledig eens dat die óók beschermd moeten worden :Y
pi_213553959
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 22:40 schreef Momo het volgende:
Ook een reactie van de stylist Marleen Ettema

https://www.instagram.com/p/C661h-dIlAR/?img_index=1
Jezus wat indiscreet dit.
pi_213553967
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 23:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik denk dat Joost zich niet bepaald veilig heeft gevoeld nee. En niet in een "prettige werkomgeving" was. Afgezien van het (meerdere keren) lastigvallen door die vrouw met haar camera (volgens Joost/AT) zijn er gewoon bewijzen dat hij lastig werd gevallen door de Israëlische delegatie. Het is toch een schande dat eigenlijk niemand echt een leuke tijd heeft gehad?!
pi_213553977
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 23:13 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik denk dat Joost zich niet bepaald veilig heeft gevoeld nee. En niet in een "prettige werkomgeving" was. Afgezien van het (meerdere keren) lastigvallen door die vrouw met haar camera (volgens Joost/AT) zijn er gewoon bewijzen dat hij lastig werd gevallen door de Israëlische delegatie. Het is toch een schande dat eigenlijk niemand echt een leuke tijd heeft gehad?!
Tja weet je. Een wedstrijd is niet altijd leuk en spelregels kunnen soms knellen. Dat hoort er tot op zekere hoogte ook gewoon bij. En dan heb je je gemak te houden, dat is gewoon onderdeel van professionaliteit. Ik ben het wel met @Greys eens dat de handhaving van die regels willekeurig aandoet. Maar dat doet aan de afkeurenswaardigheid van bedreiging niets af.
zie email 27 oktober
  maandag 13 mei 2024 @ 23:16:36 #125
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213553981
Maareh... nu ik zo lees aan wat voor regels de acts zich allemaal moeten houden, t/m verplichtingen om aan allerlei sponsorcampagnes mee te werken, vraag ik me oprecht af wie je nog zo'n slangenkuil in zou durven sturen. Een beetje gevestigde artiest zal zich er al snel tegen gaan verzetten, maar een onervaren iemand gaat er misschien aan onderdoor. Beide wil je niet. :{
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')